Portraits

Zaw Aung (Chem) – Remembering Po Cho

 
သူငယ္ခ်င္း ခ်ိဳႀကီး

ေဇာ္ေအာင္ (ဓါတု)

(ေတးေရး/ေတးဆို ဖိုးခ်ိဳ ကြယ္လြန္ျခင္း ႏွစ္ (၂၀) ျပည့္ (၁၅၊ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၃) အထိမ္းအမွတ္)
ဓာတ္ပံု မွ်ေဝသူ – ကိုင္ဇာ (Kaizar N Win)
မင္းအိမ္ကို ငါဒီေန႔ ေရာက္ေသးတယ္ ခ်ိဳႀကီး..။  မင္းမရိွဘူး သူငယ္ခ်င္း..။  ခံုတလံုးေပၚက ဓာတ္ပံု တပံု နဲ႔ ပန္းအိုး တလံုးကသာ မင္း ကိုယ္စား ငါ့ကို ႀကိဳဆိုခဲ့တယ္။  ၿပီးေတာ့ မင္းမိသားစုရဲ႕ ငိုေၾကြးသံေတြ..။

× × × × × ×
၁၉၈၂ ႏွစ္ကုန္ပိုင္း ကာလ တခု..။  ေက်ာင္းထဲမွာ ငါ practical သြားလုပ္တဲ့ တေန႔ ဂ်ပ္ဆင္ နားက canteen ရဲ႕ဆိုင္မွာ ေၾကာ္ျငာ တခုကပ္ထားတာ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။  အမ်ိဳးသမီး လက္ထဲမွာ ေရခဲတံုးကို ဆုပ္ကိုင္ ထားတဲ့ပံု။  အျမင္ ဆန္း ေနလို႔ ငါ တခ်က္ ရပ္ၾကည့္ခဲ့တယ္။

မၾကာပါဘူး။  ေက်ာင္းပတ္ဝန္းက်င္ မွာ “သစ္ရြက္ကေလးနဲ႔.. ပန္းကေလးေတြက.. စိုးရိမ္ေန..” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းဟာ ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့တယ္။  ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဗမာႏိုင္ငံ တနံတလ်ား ေပါ့ကြာ။

ကိုယ္နဲ႔ သက္တူရြယ္တူ လူငယ္တေယာက္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္တာ ငါ အရမ္း အားက်မိတယ္။  မင္း သီခ်င္းေတြမွာ စီးေမ်ာ ရင္ခုန္တယ္။  ေငးေမာရတယ္။  အဲဒီအခ်ိန္မွာ ငါက ေက်ာင္း တဖက္ အလုပ္တဖက္နဲ႔ ဘဝကို ခက္ခက္ခဲခဲ ရုန္းကန္ေနရတဲ႔အခ်ိန္။

မင္း အေခြကို ပိုက္ဆံ စုျပီး ဝယ္တယ္။  ကက္ဆက္မရိွေတာ့ ငါ့ ဦးေလး ကက္ဆက္ ခဏငွားျပီး တဝႀကီး နားေထာင္ ပစ္လိုက္တယ္။  အသည္းခိုက္ေအာင္ ႀကိဳက္ခဲ့တာ။  အဲဒီတုန္းက ဘယ္ေလာက္ အထိ ေအာင္ျမင္ ခဲ့လဲဆို မင္း အေခြ က သီခ်င္းစာအုပ္ မထြက္ေတာ့ Gestener နဲ႔ ႏွိပ္ကူးထုတ္တဲ့ ဖေယာင္း လက္ေရး နဲ႔ သီခ်င္းစာအုပ္ ေတြ ထြက္ခဲ့တဲ့အထိပဲ။  လမ္းေဘးအုတ္ခံု ဂစ္တာဝိုင္းေတြမွာ “ပိုင္စိုးမႈဧကရီတမ္းခ်င္းမ်ား” က မပါလို႔ ကို မျဖစ္ခဲ႔တာ။

ေနာက္ပိုင္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသံစဥ္၊ မဂၤလာေန႔ေမြးဖြားျခင္း၊ ညွိဳ႕မ်က္ဝန္း၊ ထပ္မံခံစားျခင္း၊ မပန္းရယ္မငိုနဲ႔၊ တပင္ထဲရင္ထဲကႏြယ္၊ ခ်စ္သူကို၊ ခ်စ္သူ႔ရင္ခြင္ ဆက္တိုက္ဆိုသလို မင္းရဲ႕သရဖူ ထိန္းထားနိုင္ ခဲ႔တယ္။

၁၉၉၁ ဝန္းက်င္ အေကာင္းဆံုးေတးမ်ား ထြက္ၿပီးတဲ့ ကာလ ေတြမွာေတာ့ မင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ငါ မၾကားခ်င္ တဲ့ ေကာလဟာလ ေတြ ၾကားလာခဲ႔ရၿပီး ေနာက္ပိုင္း မင္းလည္း ငါ့ အာရုံထဲမွာ ေဝ ဝါးဝါး..။

× × × × × ×

ငါ ကေတာ့ ဒီ ဂီတ ေလာကထဲကို ေရာက္ခ်င္တဲ့ စိတ္တြန္းအားေတြနဲ႔ “ေရႊအယ္လ္ဘမ္” သီခ်င္းေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္ေလးေတြနဲ႔ တိုးဝင္ ခဲ႔တယ္။  ဘဝကို ႀကိဳးစား ေလွာ္ခတ္ ရင္း ၁၉၉၀ မွာ “Classic Guitar Shop”  အမည္ ရတဲ့ ဂစ္တာဆိုင္ ကို (၃၃) လမ္း အထက္မွာ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ဖြင့္နိုင္ ခဲ႔တယ္။  ဒီလိုနဲ႔ ငါ့ဆိုင္ေလးဟာ အႏုပညာသည္ေတြ ထြက္ခ်ည္ဝင္ခ်ည္နဲ႔ ခိုနားရာ ေလးေပါ့။  ဒါ ငါ ေပ်ာ္တဲ႔ ဘဝပါပဲ။

၁၉၉၂ ရဲ႕ေန႔တေန႔..။ ကိုငွက္(ထူးအိမ္သင္) သူငယ္ခ်င္း ဓာတ္ပံု ဝင္းထိန္(စတိုင္) ငါ့ ဆိုင္ ကိုေရာက္လာၿပီး အဆိုေတာ္ တေယာက္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးခဲ႔တယ္။  ငါ အံ့ၾသ ဝမ္းသာစြာပဲ မင္းကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ခဲ့တယ္။  ၿပီးေတာ့ မင္းရဲ႕ အေခြသစ္ လုပ္ဖို႔ ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကတယ္။  တပတ္ေလာက္ ကာလမွာပဲ မင္းနဲ႔ ငါဟာ ဓါတ္တူေတာ့ ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြလို ေျပာမနာဆိုမနာ ရင္းႏီွးသြားၾကတယ္။  မင္းက ငါ့ကို ‘ေဇာ္ၾကီး’ လို႔ ေခၚၿပီး ငါက မင္းကို ‘ခ်ိဳႀကီး’ လို႔ သံုးႏႈံးတယ္။

ငါ့ ေမေမက ငါ့ သူငယ္ခ်င္းေတြဆို ခ်စ္တတ္ေတာ့ မင္းကိုလည္း သားအရင္းလို ခ်စ္တယ္။  အဲဒီ ကာလ ေတြမွာပဲ မင္း ငါ့ကို ‘ဥေပကၡာလူသား၏ေနာက္ဆံုးထြက္သက္’ ကို ဂစ္တာနဲ႔ ဆိုျပတယ္။  ငါ ႀကိဳက္တယ္။  ဒါေပမယ့္ နားေထာင္ ရတာစိတ္မေကာင္းဘူး။  မင္းကေတာ့ ‘ေဇာ္ၾကီး..အဲဒါ ငါ ေဆးရံုေပၚမွာတုန္းက ေရးခဲ့တာ။  ငါ့ရဲ႕ ျဖစ္ရပ္မွန္ပဲ’ တဲ့..။  ငါ ့စိတ္ထဲ ဝမ္းနည္းတာလား။  မင္းဘက္က မခံခ်င္တာလား။  မသိဘူး..။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ သီခ်င္းေတြ စိတ္တိုင္းက်စုျပီး တဲ့ အခါ နဝရတ္ စတူဒီယို မွာ Iron cross နဲ႔ တီးၿပီး (ကိုဘြဲ႕ၾကီး Arrangement ေတြနဲ႔) “ဥေပကၡာလူသား” ကို စတင္ အသက္ သြင္းလိုက္ၾကတယ္။  အဲဒီကာလမွာ မင္းနဲ႔ လည္ပင္းဖက္ေပါင္း လာသူတခ်ိဳ႕ မင္း အေပၚ ဆက္ဆံတဲ့ ပံုစံကို ျမင္ေတြ႕ရေတာ့ ငါ ခံျပင္းမိတယ္။  မင္းက ေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးပါပဲ (မသိသလိုပါပဲ)။

Vocal ထပ္လို႔ ၿပီးကာနီး ကာလ ေတြမွာ မင္းကို အဆုပ္ေရာဂါက ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေပးေနၿပီ။  ဒါေပမယ့္ မင္းကိုငါေလးစား တယ္။  duty ပ်က္မွာ စိုးလို႔ ေဖ်ာ့ေတာ့ေနတဲ့ ၾကားက ရ ေအာင္ လာ ဆိုတယ္။

မင္းက ငါ့ထက္ အမ်ားႀကီး စိတ္မာတယ္ ခ်ိဳႀကီး..။

 Vocal အားလံုး ျပတ္ၿပီး harmony ထပ္တဲ့ အခ်ိန္ ေတြမွာ မင္းသိပ္ မလာႏိုင္ေတာ့ဘူး။ (အဲဒီတုန္းက harmony က ‘kenosis’။  ငါငူး၊ ရတနာဦး။  ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး ဆို ငယ္ေသးတယ္။  အေခြ မထုတ္ ရ ေသးဘူး။)

ငါမင္းအိမ္ ကို လိုက္သြားေတာ့ မင္း အမလတ္ မရွမ္းက “ကိုေဇာ္ေအာင္ အထဲဝင္ သြား..ခ်ိဴတူး အိပ္ခန္းထဲမွာ” ဆိုလို႔ ငါဝင္ သြားေတာ့ မင္းက ဝင္ေပါက္ကို ေက်ာေပးၿပီး အိပ္ေနတယ္။  အိပ္ေနတယ္ ဆုိေပမယ့္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။  မင္းပါးစပ္က စကားေတြ တတြတ္တြတ္ ေျပာေနတာ။

မင္း ေတာ္ေတာ္ ပိန္က် သြားတယ္ ခ်ိဳႀကီး..။  ငါ့စိတ္ထဲက ေျပာျဖစ္တာ။

မင္းအမ မႀကီး ရယ္၊ မရွမ္းရယ္၊ မင္း ညီမ မေထြးရယ္၊ မင္းညီ ေအာင္ေအာင္ရယ္ အားလံုး မ်က္ႏွာ မေကာင္းၾကဘူး။  ငါ့ကို အျပင္ မွာ ေခၚေျပာတယ္။  ညဘက္ လည္းမအိပ္ဘူး။  အ ေမနဲ႔ စကား ေျပာေနတာ လို႔ေျပာတယ္ (တကယ္ေတာ့ သူ႕ အေမ က ဆံုးခဲ့ပါျပီ)။  ဒါေပမယ့္ အဲဒီေန႔က ငါ့ကို အေခြ ေသခ်ာ ဆက္လုပ္ထားဖို႔ အ ေၾကာင္းေျပာတာ မင္းအသံ မာေသးတာပဲ။  “ေဇာ္ႀကီး မင္းကို ငါ ယံုတယ္။  မင္းကို ပဲ စိတ္ခ်လက္ခ် လႊဲထားမယ္ကြာ” တဲ့ေလ။

အဲဒီေနာက္ အေခြ ကိစၥ လံုးပန္းရင္း မင္းဆီကို မ ေရာက္တာ တပတ္ေလာက္ ၾကာ သြားတယ္။  ေရာက္သြားတဲ႔ေန႔မွာ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ မင္း ပိန္က်ၿပီး ေဖ်ာ့ေတာ့ေနတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။  ၿပီးေတာ့.. ၿပီးေတာ့.. မင္း ငါ့ကို မမွတ္မိေတာ့ဘူး သူငယ္ခ်င္း။  ငါ့ကို ခ်တိုက္တဲ့ လက္ဘက္ ရည္ကို “က်ေနာ့္ကို အဲဒါေလး တိုက္ပါလား” တဲ့ဗ်ာ။  လံုုးဝ ကို မသိ ေတာ့တာ။  ငါ ဘာေျပာ ရ မွန္း မသိေအာင္ ရင္ထဲမွာ ဆို႔ၿပီး ျပန္လာခဲ့ရတယ္။

ငါ မင္းနဲ႔ သီခ်င္း အေၾကာင္းေတြေျပာခ်င္တယ္။  အေခြ ကိစၥ တိုင္ပင္ခ်င္ တယ္။  ဂီတ အေၾကာင္း စကားေဖာင္ဖြဲ႕ၿပီး ရယ္ေမာ ခ်င္တယ္။  မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။

ေနာက္တေန႔..။  အဲဒီေန႔က “၁၉၉၃.ဇူလိုင္.၁၅” ရက္ေန႔…။

မင္းအိမ္ကို ငါ အဲဒီေန႔ ေရာက္ခဲ့တယ္ ခ်ိဳႀကီး..။  မင္းမရိွဘူး သူငယ္ခ်င္း..။  ခံုတလံုးေပၚက ဓာတ္ပံု တပံု နဲ႔ ပန္းအိုး တလံုးကသာ မင္း ကိုယ္စား ငါ့ကို ႀကိဳဆိုခဲ့တယ္။  ၿပီးေတာ့ မင္းမိသားစုရဲ႕ ငိုေၾကြးသံေတြ..။

×× ×× ××

ငါ ရယ္၊ ဝင္းထိန္ (စတိုင္) ရယ္၊ ေအာင္သန္႔ (Bass) ရယ္၊ ကိုမ်ိဳးသန္႔ ရယ္ နဝရတ္ မွာသီခ်င္း သြားစီ ေတာ့ ဘယ္လိုမွ ထိန္းမရေအာင္ ငါတို႔အားလံုး မ်က္ရည္က်ရတယ္ ခ်ိဳႀကီး..။  တကယ္ဆို မင္း ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းတဲ့ ဂီတကို ဒီထက္မက ဖန္တီးၿပီး ဒီကမၻာ မွာ အၾကာႀကီး ေနေစခ်င္တာကြာ၊ မင္းကို..။  ေစာလြန္းတယ္ ခ်ိဳႀကီးရာ..။

မင္း ႏႈတ္ဆက္ခဲ့တဲ့ “ဥေပကၡာလူသား၏ေနာက္ဆံုးထြက္သက္” ဟိုနား ဒီနား ဖြင့္သံ ၾကားတိုင္း ငါဘယ္ေနရာ ေရာက္ေန ေန မ်က္ရည္က်တယ္။  ငါေျပာခဲ့ၿပီေကာ.. မင္းလို စိတ္မမာဘူးကြ ခ်ိဳႀကီးရ။

ဒီအေခြေလး ဟာ မင္းနဲ႔ ငါ ေမွ်ာ္လင့္ထားသလို လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ မ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါဘူး။

 

ဓာတ္ပံု – ေဆာင္းပါးရွင္ ေဇာ္ေအာင္ (ဓါတု) စီစဥ္ထုတ္ခဲ့သည့္ ဖိုးခ်ိဳ ၏ ေနာက္ဆံုးေတးစု

ဒါေပမယ့္ ငါေက်နပ္တယ္ သူငယ္ခ်င္း..။  ေနာက္ဆံုး မင္းဆႏၵကိ ုျဖည့္ဆီးေပးႏိုင္ခဲ့တာရယ္။  ငါ ရူးသြပ္ခဲ့တဲ့ အဆိုေတာ္ တေယာက္ ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး အေခြကို ငါ ကိုယ္တိုင္ ထုတ္ေပးခဲ့ရတာရယ္။  ငါ ေက်နပ္နိုင္ ခဲ့တယ္။  မင္း ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မလာမယ့္ခရီးမွာ မင္း အမွတ္တရ ေတြ ေပးခဲ့တာပဲ။

×× ×× ××

မေန႔ တေန႕ ကလိုပဲ။  ဒါေပမယ့္ အႏွစ္ (၂၀)..။  ဒီ စာစု ကို ေရး ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ငါတို႔ရဲ႕ “ဥေပကၡာလူသား.” အေပၚမွာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ႏွစ္ခဲ့သူ တခ်ိဳ႕လည္း သြားႏွင့္ခဲ့ၾကၿပီ။  ဝင္းထိန္(စတိုင္)၊ ကိုဘြဲ႕ႀကီး (ေစာဘြဲ႕မွဴး)၊ ကိုခ်ိဳႀကီး (မင္းဒႆ)၊ ခြါးႀကီး (ဖိုုးခြါး).. တို႔ ေၾကြလြင့္ခဲ့ၿပီ။

သူငယ္ခ်င္းေရ..။

လင္းလက္တဲ့ ၾကယ္တခ်ိဳ႕ဟာ သက္တမ္း ႏုစြာ ေၾကြၾကတယ္။

ၾကယ္ေႂကြခ်ိန္ညေလးတည

Music Video URL: http://youtu.be/78_Np6lGrhQ

×× ×× ××

မင္း အိမ္ကို ငါဒီေန႔ ေရာက္ေသးတယ္ ခ်ိဳႀကီး..။  မင္းမရိွဘူး သူငယ္ခ်င္း..။  ခံုတလံုးေပၚက ဓာတ္ပံု တပံု နဲ႔ ပန္းအိုး တလံုးကသာ မင္း ကိုယ္စား ငါ့ကို ႀကိဳဆိုခဲ့တယ္။  ၿပီးေတာ့ မင္းမိသားစုရဲ႕ ငိုေၾကြးသံေတြ..။

ေဇာ္ေအာင္ (ဓါတု)

၁၄၊ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၃

×× ×× ××

(မိုးမခ၏ ေက်းဇူးစကား၊ ဂီတအဆိုုေတာ္အႏုုပညာရွင္မ်ား၏ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ားကိုု အထူးျပဳစုုတင္ဆက္ေပးသူ မိုုးမခ၏ ပင္တိုုင္ေဆာင္းပါးရွင္ ျငိမ္းခ်မ္းေအးကိုု ေက်းဇူးမွတ္တမ္းျပဳလိုုက္ပါ၏)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
MoeMaKa Old Archives

Similar Posts