>Zaw Gyi

>

ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ စာေပအႏုပညာ (၁၇)
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ကဗ်ာ ၂ ပုဒ္
ထိန္လင္း
ဒီဇင္ဘာ ၇၊ ၂၀၀၈

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းမွာ စာေပရဲ႕ အခန္းက႑က အေရးပါခဲ့သလို စာေပပညာရွင္ေတြရဲ႕ စာေပနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးျဖတ္သန္းမႈေတြကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ အမ်ဳိးသားစာဆို၊ ျပည္သူ႔စာဆုိအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္းခံရတဲ့ စာေပပညာရွင္ေတြကေတာ့ တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုအတြက္ စာေပတာဝန္ အမ်ဳိးသားတာဝန္ ေက်သူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို တာဝန္ေက်ၾကတဲ့ စာေပပညာရွင္ေတြထဲမွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ၁၉၂ဝ ပထမ ေက်ာင္းသားသပိတ္ ေပၚေပါက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ခုနစ္တန္းေက်ာင္းသားပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေနထိုင္ရာ ဖ်ာပံုၿမိဳ႔မွာ သပိတ္ေမွာက္ေတာ့ အဲဒီသပိတ္ထဲ ဆရာလည္း ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီလို ငယ္ငယ္ကတည္းက အမ်ဳိးသားစိတ္ဓာတ္ ကိန္းေအာင္းခဲ့တဲ့ဆရာဟာ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲမွာ ကေလာင္နဲ႔ တာဝန္ထမ္းခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ့ရဲ႕ ကဗ်ာေတြမွာ တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္၊ ကိုယ့္အား ကိုယ္ကိုးလိုစိတ္ေတြ ေမြးျမဴဖို႔တိုက္တြန္းတဲ့ သေဘာေတြကို ေတြ႔ရသလို ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵေတြလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ အဲဒီလို ကဗ်ာေတြထဲက ‘တို႔တိုင္းျပည္’ ဆိုတဲ့ကဗ်ာနဲ႔ ‘သင္ေသသြားေသာ္’ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာ ၂ ပုဒ္ကို အၿမဲတမ္း သတိရေနမိပါတယ္။

ဒီကဗ်ာ ၂ ပုဒ္စလံုး ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးမရခင္ ၁၃ ႏွစ္ေလာက္က ေရးသားခဲ့တာဆိုေတာ့ အခုဆိုရင္ သက္တမ္း ႏွစ္ ၇ဝ ေက်ာ္သြားပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီကဗ်ာေတြက ဘယ္အခ်ိန္ဖတ္ဖတ္ မရိုးႏိုင္ပါဘူး။

တို႔တုိင္းျပည္

ထေလာ့ျမန္မာ၊ အိုျမန္မာတို႔
တို႔ရြာ တို႔ေျမ၊ တို႔ရြာေျမဝယ္
ေစတီ စပါး၊ မ်ားလည္း မ်ား၏
မ်ားပါေလလဲ၊ တမြဲမြဲႏွင့္
ဆင္းရဲကာသာ၊ ကာလၾကာလွ်င္
ယာစကာမ်ဳိး၊ တညွဳိးညွိဳးႏွင့္
ပုထိုးျမင့္ေမာင္း၊ ေက်ာင္းႀကိဳ ေက်ာင္းၾကား
လွည့္လည္သြားလ်က္
မစားေလရ၊ ဝမ္းမဝ၍
ဆြမ္းမွ် မတင္ႏိုင္ ရွိမည္တည္း။

ထေလာ့ ျမန္မာ၊ အိုျမန္မာတို႔
တို႔ရြာ တို႔ေျမ၊ တို႔ရြာေျမဝယ္
ေရခ်ဳိေသာက္ရန္၊ ျမစ္ေခ်ာင္းကန္ႏွင့္
သီးႏွံခ်ဳိပ်ား၊ မ်ားလည္း မ်ား၏
မ်ားပါေလလဲ၊ တမြဲမြဲႏွင့္
ဆင္းရဲကာသာ၊ ကာလၾကာလွ်င္
ျမင္သာျမင္ရ၊ မစားရ၍
ေတာကၿပိတၱာ ျဖစ္မည္တည္း။

ထေလာ့ ျမန္မာ၊ ျမန္မာထေလာ့
အားမေပ်ာ့ႏွင့္၊ မေလွ်ာ့လံု႔လ
သူက စ၍၊ ငါက အားလံုး
လက္ရံုးျမားေျမာင္၊ ဉာဏ္ျမားေျမာင္ႏွင့္
စြမ္းေဆာင္ၾကေလ၊ ေဆာင္ၾကေလေလာ့
ဤေျမ ဤရြာ၊ ဘယ္သူ႔ရြာလဲ
ဤယာစပါး၊ ဘယ္သူ႔စပါးလဲ
ထားေလာ့တာဝန္၊ ပြန္ေလာ့ လုပ္ငန္း
ဉာဏ္ေရွ႕ပန္း၍
တစိတ္တဝမ္း ညီေစသတည္း။ ။

၁၉၃၅ ၾသဂုတ္လ ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္း

ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအတြက္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကေန အားလံုး ညီညီညြတ္ညြတ္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ တိုက္တြန္းထားတဲ့ ဒီကဗ်ာဟာ ကိုလိုနီေခတ္ကို ရည္ရြယ္ခဲ့ေပမယ့္ ဒီကေန႔ေခတ္နဲ႔လည္း လုိက္ဖက္ေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္အတြက္ ဘယ္လို ေတြးေတာသင့္တယ္၊ ဘာေတြ လုပ္သင့္တယ္ဆိုတာ ဆင္ျခင္မိေစပါတယ္။ ေနာက္တစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ ‘သင္ေသသြားေသာ္’ ဆိုတဲ့ကဗ်ာမွာေတာ့ တန္ဖိုးရွိရွိ အသက္ရွင္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့အေၾကာင္း အႀကံျပဳထားပါတယ္။

သင္ေသသြားေသာ္

ေၾသာ္ – လူ႔ျပည္ေလာက၊ လူ႔ဘဝကား
အိုရ နာရ၊ ေသရဦးမည္
မွန္ေပသည္တည့္။

သို႔တၿပီးကား၊ သင္ ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ၊ သင္တို႔ေျမသည္
အေျခတိုးျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏။

သင္၏မ်ဳိးသား၊ စာ စကားလည္း
ႀကီးပြားတက္ျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏။

သင္ ဦးခ်၍၊ အမွ်ေဝရာ
ေစတီသာႏွင့္၊ သစၥာအေရာင္
ဉာဏ္တန္ေဆာင္လည္း
ေျပာင္လ်က္ ဝင္းလ်က္ က်န္ေစသတည္း။ ။

၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ အိုးေဝမဂၢဇင္း

ဒီကဗ်ာေတြကို ေရးသားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ အသက္က ၂၈ ႏွစ္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဆရာ့ကဗ်ာကို ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အိုးေဝမဂၢဇင္းရဲ႕ အယ္ဒီတာက အသက္ ၂ဝ ပဲ ရွိေသးတဲ့ ကိုေအာင္ဆန္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ လူငယ္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑က ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈမွာ ဘယ္ေလာက္အေရးပါခဲ့တယ္ ဆိုတာကို ခန္႔မွန္းႏိုင္သလို၊ လူငယ္ေတြရဲ႕အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြကိုလည္း ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘဝကုိ တန္ဖိုးရွိရွိ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ေစတနာေတြဟာ သူ႔ရဲ႕ စာေပေတြမွာ အၿမဲတမ္း ကိန္းဝပ္ေနမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ။

ထိန္လင္း (၂၊ ၁၂၊ ၂ဝဝ၈)

၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔ ေနာ္ေဝအေျခစိုက္ ဒီမိုကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္အား ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts