>National Day stamps

>

အမ်ဳိးသားေန႔ (တံဆိပ္ေခါင္းမ်ား)

ဦးအုန္းေက်ာ္

ႏုိဝင္ဘာ ၂၂၊ ၂၀၀၈


“၁၉၂ဝ မွာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြ အဂၤလိပ္အစိုးရကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ဆႏၵျပ၊ သပိတ္ေမွာက္လို႔ ‘အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔’ စၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတာလို႔ က်ေနာ္ မွတ္ထားမိတယ္။ အခုဆိုရင္ ၈၈ ႏွစ္ေတာင္ ရွိၿပီေပါ့ေနာ္ ဦးေလး”


“ေအး … ငါ့တူေျပာတာ မွန္သကြ။ ဒါနဲ႔ ငါ့တူကို သတိထားမိဖို႔ ေျပာရဦးမယ္။ အမ်ဳိးသားေန႔ကို အမွတ္အသားျပဳမယ္ဆိုရင္ ဗမာလို ဗမာျပကၡဒိန္နဲ႔ မွတ္ထားရတယ္ကြ။ အဂၤလိပ္လို မမွတ္ထားရဘူး။ ရက္က တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁ဝ ရက္၊ ႏွစ္က ၁၂၈၂ ခုႏွစ္။ အဲဒီလို ဗမာဆန္ဆန္ ဗမာ့ျပကၡဒိန္နဲ႔ မွတ္ထားမွလည္း ‘အမ်ဳိးသားေန႔’ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ အႏွစ္သာရ ပိုၿပီး ေပၚလြင္ေတာ့မေပါ့ကြ။ ဦးေလးေျပာတာ သဘာဝ က်ရဲ႕လား။ လက္ခံရဲ႕လား”


“ဦးေလး ေျပာတာ ဟုတ္တယ္ေနာ္။ ဒါဆိုရင္ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အမ်ဳိးသားေန႔တို႔၊ ပါေတာ္မူေန႔တို႔ကို ဗမာျပကၡဒိန္နဲ႔ မွတ္သားထားသင့္တာေပါ့ေနာ္ ဦးေလး”



“ေအးေပါ့ကြ။ အဲဒါမွလည္း အမ်ဳိးကိုခ်စ္တဲ့ စိတ္ေတြ ေပါက္ဖြားေတာ့မေပါ့။ အဲဒီ ၁၂၈၂ ခုႏွစ္မွာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြ သပိတ္ေမွာက္တာဟာ တို႔ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းမွာ အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္တာကို အာခံတဲ့ ေဗြေဆာ္ဦး စိန္ေခၚလိုက္တဲ့ပြဲပဲ။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြက စလိုက္တဲ့ပြဲပဲ။ အဲဒီတုန္းက ျမန္မာျပည္မွာ တကၠသိုလ္ မရွိေသးဘူး။ ေကာလိပ္ ၂ ခုပဲ ရွိတယ္။ ရန္ကုန္ေကာလိပ္နဲ႔ ဂ်ပ္ဆင္ (ယုဒသန္)ေကာလိပ္ လို႔ ေခၚတယ္ကြ။ အဲဒီ ေကာလိပ္ ၂ ခုကို အိႏၵိယျပည္ရဲ႕ ကာလကတၱား တကၠသိုလ္က တိုက္ရိုက္အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ လက္ေအာက္ခံေပါ့ကြာ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး သင္ၾကားေရး အားလံုးကို ကိုင္ထားတာ။ အဲ … အဲဒီ ၁၉၂ဝ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၈၂ ေရာက္ေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို စ ဖြင့္မလို႔ အဂၤလိပ္အစိုးရက စီစဥ္ၿပီး ယူနီဗာစီတီ အက္ဥပေဒ (University Act) အၾကမ္းကို တိုင္းျပည္ေၾကညာတယ္။ အဲဒီတုန္းက မင္းတို႔အခုသံုးေနတဲ့ ‘တကၠသိုလ္’ ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရ စကားလံုးကို မသံုးၾကေသးဘူး။ အဂၤလိပ္ေခတ္မွာ အဂၤလိပ္စကားက တြင္က်ယ္ေနတာမို႔ ‘ယူနီဗာစီတီ’ လို႔ပဲ ေခၚၾကတယ္။ အဲဒီ ယူနီဗာစီတီ အက္ဥပေဒၾကမ္းကို တိုင္းျပည္ေၾကညာေတာ့ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ၊ ဝိုင္းၿပီး ကန္႔ကြက္ၾကတာေပါ့။ မင္းတိုင္ပင္ အစည္းအေဝးမွာ၊ သတင္းစာေတြထဲမွာ၊ အဲဒီတုန္းက ဝိုင္အမ္ဘီေအ ေခၚတဲ့ (Young Man Buddhist Association) ဗုဒၾၶြဘာသာ ကလ်ာဏယုဝ အသင္းရဲ႕ အစည္းအေဝးပြဲေတြမွာ၊ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ ပြက္ေလာရိုက္ေအာင္ ကန္႔ကြက္ၾကတာေပါ့”


“ဘာကို မေက်နပ္ၾကတာလဲ ဦးေလး”


“သူတို႔ရဲ႕ဥပေဒမွာ တို႔ျပည္သူေတြအတြက္ တကၠသိုလ္ပညာကို လြယ္လြယ္သင္လို႔မရေအာင္ လုပ္ထားတဲ့ ဥပေဒေတြ ပါေနလို႔ပဲ။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ေတာ့ကြာ အဲဒီ … ယူနီဗာစီတီႀကီးဟာ တို႔ျပည္သူေတြအက်ဳိးအတြက္ မဟုတ္ဘဲ၊ သူတို႔ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားႀကီး သက္ဆိုးရွည္ လည္ပတ္ႏိုင္ေအာင္အတြက္ပဲ ရည္ရြယ္ၿပီး ဖြင့္တာကြ။ တို႔လူမ်ဳိးအတြက္ ေစတနာ တျပားသားမွ မပါလို႔ပဲ”



“အဲဒီေတာ့ အစိုးရက ဘာလုပ္လဲ ဦးေလး”



“အဲဒီေလာက္ ပြက္ေလာရိုက္ေအာင္ ဝိုင္းကန္႔ကြက္ေနတဲ့ၾကားကပဲ၊ အဲဒီႏွစ္ ၁၉၂ဝ ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔မွာ အတင္းပဲ အတည္ျပဳလုိက္တယ္။ ဒါတင္မက တကၠသိုလ္ကို ဒီဇင္ဘာ ၇ ရက္ေန႔မွာ ဖြင့္မယ္တဲ့။ အဲဒီေတာ့ ေကာလိပ္ ၂ ခုက ေက်ာင္းသား ၁၁ ေယာက္ဟာ ခ်က္ခ်င္း လွ်ဳိ႔ဝွက္စည္းေဝး တိုင္ပင္ၾကတယ္။ အဲဒါက ေရႊတိဂံုရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာ ေနာက္ေန႔ေတြမွာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ၆ဝဝ ေလာက္ ထပ္ၿပီး စည္းေဝးၾကျပန္တယ္”


“ရဲက ဝင္မဖမ္းဘူးလား ဦးေလး”



“ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ၁၁ ေယာက္ လွ်ဳိ႔ဝွက္စည္းေဝးတာက ေရႊတိဂံုရင္ျပင္မွာ၊ ေနာက္ ေက်ာင္းသား ၆ဝဝ ေလာက္ စည္းေဝးၾကတာက ဗဟန္းက ေရႊက်င္တိုက္ ဦးအရိယ ေက်ာင္းတိုက္မွာ။ ဘာေတြဆံုးျဖတ္ၾကသလဲဆိုေတာ့ အဲဒီ ယူနီဗာစီတီ ဥပေဒကို သပိတ္ေမွာက္ဖို႔နဲ႔ ေကာလိပ္ေက်ာင္းကို ျပန္မတက္ၾကဘဲ အဲဒီ ရန္ကုန္ယူနီဗာစီတီ စဖြင့္မယ့္ ဒီဇင္ဘာလ ၇ ရက္မွာ သပိတ္ေမွာက္ၾကဖို႔ပဲ။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁ဝ ရက္ (တနဂၤေႏြေန႔)မွာ ေစာၿပီးေတာ့ သပိတ္ေမွာက္လိုက္ၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အစိုးရက သိသြားၿပီး ၾကားက ဖ်န္ေျဖတဲ့စကားေတြ လာေျပာမယ္လို႔ သတင္းရလို႔၊ အဲဒီ ဗဟန္းက ဇရပ္ေတြမွာ ေက်ာင္းသားေတြ စၿပီး သပိတ္ေမွာက္ ကန္႔ကြက္ၾကတာပဲ”


“စီတန္း လမ္းေလွ်ာက္တာေရာ လုပ္ေသးလား ဦးေလး”



“အဲဒီလို ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြ သပိတ္ေမွာက္တဲ့ သတင္းလည္း ၾကားေရာ … ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေပၚက ေယာက်္ားေလး အထက္တန္းေက်ာင္းသားေတြလည္း သပိတ္ေမွာက္ၿပီး ဗဟန္း ဇရပ္ေတြဆီကို ေရာက္လာၾကတာပဲ။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ သပိတ္အျဖစ္ကေန ေက်ာင္းသားထုတရပ္လံုးရဲ႕ သပိတ္ျဖစ္သြားတာ၊ ဘယ္ေလာက္ အားရဖို႔ ေကာင္းလိုက္သလဲ။ ငါ့တူ မ်က္စိထဲ ျမင္ၾကည့္စမ္း”



“ဟုတ္တယ္ေနာ္ ဦးေလး၊ ဘယ္ေလာက္ မေက်နပ္ၾကလဲ ဆိုတာ မွန္းလို႔ရတယ္”



“အဲ … ေနာက္ေတာ့ ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ တျပည္လံုးက ၿမိဳ႔ေတြကို ပ်ံ႔သြားၿပီး တတိုင္းျပည္လံုးရဲ႕ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီး ျဖစ္သြားေတာ့တာပဲ”



“အဲဒီ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြက ေက်ာင္းျပန္မတက္ၾကေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္”

“ေအးေပါ့ကြ။ အစိုးရရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ကို မႀကိဳက္လို႔ တို႔ဘာသာ တို႔ေက်ာင္းသားေတြ ဖြင့္မယ္ဆိုၿပီး ‘အမ်ဳိးသားေက်ာင္း’ေတြကို တျပည္လံုးမွာ ဖြင့္လိုက္ၾကတာပဲ။ သပိတ္ေမွာက္ၿပီး ၁ ႏွစ္အတြင္းမွာ တျပည္လံုးမွာ ေက်ာင္း ၉ဝ ဖြင့္လိုက္ရံုမက အမ်ဳိးသားေကာလိပ္ကုိလည္း ဗဟန္း ေရႊက်င္ေက်ာင္းတိုက္မွာ ဖြင့္ႏိုင္ခဲ့တယ္”


“ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း စာသင္ျပခဲ့တဲ့ ေကာလိပ္ေပါ့ေနာ္”



“ေအးေပါ့ကြာ။ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းနဲ႔ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္ေၾကာင့္ ေနာင္ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္မယ့္သူေတြ ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့တာေပါ့။ အဲဒီေနာက္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ (၁၉၂၂ မွာ) ဂ်ီစီဘီေအ (General Council of Burmese Association) ရဲ႕ အစည္းအေဝးမွာ အဲဒီ ေကာလိပ္သပိတ္ စတင္ခဲ့တဲ့ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁ဝ ရက္ေန႔ကို အမ်ဳိးသားေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး က်င္းပလာတာ အခုအခ်ိန္ထိ ဆိုပါေတာ့ကြာ။ ကဲ ကဲ … တံဆိပ္ေခါင္းေတြကို ငါ့တူကို ျပရဦးမယ္။ ၁၉၇ဝ မွာ ႏွစ္ ၅ဝ ျပည့္ ေရႊရတုသဘင္ က်င္းပတဲ့အခါ ထုတ္ခဲ့တဲ့ တံဆိပ္ေခါင္းေတြေပါ့ကြာ”

ပံု (၁)

ဒီဇိုင္း – ဘလံုကေလး

ဂ်ာမနီတြင္ ပံုႏွိပ္သည္။



ပံု (၂)

ဒီဇိုင္း – ဘလံုကေလး

ပံု (၃)

ဒီဇိုင္း – ျမင့္သိန္း

“ခြပ္ေဒါင္းအလံေတြနဲ႔ အားရစရာ တက္ႂကြစရာပါလား ဦးေလးရာ။ ဒါနဲ႔ တံဆိပ္ေခါင္းေတြရဲ႕ ေအာက္ဘက္နားမွာ S.P.A.B ဆိုတာ ဘာလဲ ဦးေလး”


“State Philatelic Advisory Board တဲ့။ အစိုးရတံဆိပ္ေခါင္း အႀကံေပးအဖြဲ႔ေပါ့ကြာ။ ၁၉၇ဝ မွာ ဖြဲ႔ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ၁ ႏွစ္အတြင္းမွာ ထုတ္ခဲ့တဲ့ တံဆိပ္ ၄ လံုး အပါအဝင္ အားလံုး ၇ လံုးမွာ အဲဒီ S.P.A.B ဆိုတာ ထည့္ၿပီး ပံုႏွိပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ အဲဒီ S.P.A.B ဆိုတာ ပါမလာေတာ့ဘူး”


“ဒီ ၁၅ ျပားတန္မွာ သပိတ္ကို ေမွာက္ၿပီးထားတဲ့ ဒီဇိုင္းကိုေတာ့ ႀကိဳက္တယ္ ဦးေလးရာ။ ခြပ္ေဒါင္းနဲ႔ သပိတ္နဲ႔ ဟပ္ေနတာပဲ”


“ဒီ ၂၅ ျပားတန္ကိုလည္း ၾကည့္ပါဦးကြ။ ေကာလိပ္ေက်ာင္း စာသင္ေက်ာင္းေတြက ထြက္လာၿပီး သပိတ္စခန္းေတြရွိတဲ့ ဇရပ္ေတြဆီကို ခ်ီတက္လာၾကတာ ဘယ္ေလာက္အားရဖို႔ ေကာင္းလဲ”


“အဲဒီေနာက္ေတာ့ေရာ ၇၅ ႏွစ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ၁၉၉၅ မွာေရာ ထပ္ၿပီး ထုတ္ေသးလား”


“ဟာ ငါ့တူကလည္း …။ ၁၉၉၅ ဆိုတာ စစ္တပ္က တို႔ျပည္သူေတြကို ရက္ရက္စက္စက္ ဖိႏွိပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေလကြာ။ အမ်ဳိးသားစိတ္ဓာတ္တို႔၊ သပိတ္စခန္းတို႔၊ ခြပ္ေဒါင္းတို႔ဆိုရင္ ေလသံေတာင္ မၾကားခ်င္တဲ့ ငတိေတြေလ။ ဘာတံဆိပ္ေခါင္းမွ မထုတ္ပါဘူးကြာ။ ၁၉၇ဝ မွာ ထုတ္ခဲ့တာ ေနာက္ဆံုးပါပဲ”


“အဲဒီ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြ ဘာျဖစ္သြားလဲဟင္”


“‘အမ်ဳိးသား ပညာေရးေကာင္စီ’ ဆိုတာကို ဖြဲ႔ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အစိုးရဆီက အေထာက္အပံ့ ယူသင့္ မယူသင့္ ဆိုတဲ့အယူအဆေပၚမွာ သေဘာထားေတြ ကြဲလြဲၾကၿပီး အမ်ဳိးသားေက်ာင္း ၂ဝ ေလာက္က ယူသင့္တယ္၊ က်န္တဲ့ ၇ဝ ေလာက္က မယူသင့္ဘူး ဆိုၿပီး သေဘာထားေတြ ကြဲလာၾကေတာ့တယ္။ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ သေဘာထား ရိုက္ခတ္မႈေတြလည္း ပါလာေတာ့တာေပါ့ကြာ။ အဲဒီမွာ ဗဟန္း အမ်ဳိးသားေကာလိပ္လည္း ပ်က္သြားေတာ့တယ္။ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက သူတို႔တေတြ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ ၃ ႏွစ္ေလာက္ တက္တက္ºကြºကြ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့တဲ့ အဲဒီ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္၊ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဗိမာန္ႀကီး ၿပိဳက်ပ်က္စီးသြားတာကို အင္မတန္ ယူက်ဳံးမရ ျဖစ္ခဲ့တယ္ကြ။ ‘ေခါင္းေဆာင္လုပ္တဲ့သူေတြ အသံုးမက်လို႔ ျဖစ္ရတာ၊ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ တာဝန္ေက်ပါတယ္’လို႔ ေမာ္ကြန္းထိုးေပးတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ေလးခ်ဳိးႀကီးတစ္ခုမွာ …


‘ဒဂုန္ေတာင္ေျခ ေအာင္ေျမဗဟန္းတြင္ျဖင့္

လြမ္းဘြဲ႔တလီ ေပေနာ္ကြယ္

စခန္းမတဲ့ လမ္းမတဲ့နဲ႔

ပန္းခဲ့တခ်ီ’ လို႔ သတိတရ လြမ္းဆြတ္ၿပီး ေရွးျဖစ္ေဟာင္းကို နာနာၾကည္းၾကည္း ေရးခဲ့ရွာတယ္။ တႏိုင္ငံလံုးအေနနဲ႔ အျမတ္ရလိုက္တာကေတာ့ အဂၤလိပ္အစိုးရအေပၚ ဆန္႔က်င္ေရးစိတ္ဓာတ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားစိတ္ဓာတ္ေတြ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေပၚေပါက္ခဲ့တာပဲ။ ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ရဟန္းသံဃာေတြ အဲဒီကတည္းက တသားတည္း စည္းလံုးညီညြတ္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုလည္း ငါ့တူ သတိျပဳမိရဲ႕လား။ ေက်ာင္းသားေတြ စာသင္ခန္းထဲက ထြက္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၊ ဇရပ္ေတြဆီကို စုရံုးခ်ီတက္ခဲ့ၾကတာကို ၾကည့္ေလ”


“ယူနီဗာစီတီကေန ‘တကၠသိုလ္’လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေခၚၾကသလဲ ဦးေလး”


“‘တကၠသိုလ္’ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို အဲဒီတုန္းက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရဲ႕ ပါေမာကၡတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္ရဲ႕ အဓိက ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ ေပၚထြက္လာတာေပါ့ကြာ။ အဲဒီမတိုင္ခင္က ယူနီဗာစီတီ လို႔ပဲ အဂၤလိပ္လို ေျပာၾကတယ္။ ‘ယူနီဗာစီတီ ေကာလိပ္သိပၸံ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး’လို႔လည္း ေရးၾကေျပာၾကတယ္။ ေအး … အဲဒီ ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္ အေၾကာင္းကိုေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သမိုင္းအေၾကာင္း ေျပာေတာ့မွပဲ ငါ့တူကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု ထပ္ေျပာျပဦးမယ္”


“ဦးေလးတို႔ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘဝက အမ်ဳိးသားေန႔ေတြ က်င္းပၾကသလား”


“ဟာ … ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲသဲ ေပါ့ကြာ။ ဦးေလးေနခဲ့တဲ့ ပဲခူး အမွတ္ (၃)က အရင္ အမ်ဳိးသားေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း ျဖစ္ေတာ့ ထူးထူးျခားျခား က်င္းပတယ္ကြ။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးေတြကလည္း မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢဳိလ္ေတြ၊ ေလးစားခံရတဲ့ စံျပပုဂၢဳိလ္ေတြ။ ဆရာ ဆရာမေတြကလည္း ‘နာ ၃ နာ’နဲ႔ ျပည့္စံုသူေတြ။ အသင္အျပလည္း ေကာင္းမွေကာင္း။ ဦးေလး ၁ဝ တန္းေရာက္ေတာ့ ၁၉၇၃ မွာ က်င္းပေတာ့ … ညမွာ အၿငိမ့္ေတာင္ ပါလိုက္ေသး။ အခု ရုပ္ရွင္ထဲ အေမအခန္းေတြမွာ ပါေနတဲ့ (ေဒၚ) ႏြဲ႔ႏြဲ႔စန္း နဲ႔ လူရႊင္ေတာ္ႀကီး ၄ ေယာက္အၿငိမ့္ကြ”


“ဟာ … အဲဒီေခတ္တုန္းက ေပ်ာ္စရာႀကီးေပါ့ေနာ္”


“ေအးေပါ့ကြ။ ဦးေလးတို႔ဆို ပင္နီတိုက္ပံုဝတ္ၿပီး ေက်ာင္းတက္ၾကတာ။ မွတ္မိေသးတယ္၊ ဦးေလး ပိုးေနတဲ့ အတန္းထဲက ေကာင္မေလးကလည္း မဝတ္စဖူး ပင္နီအက်ႌ လက္ရွည္ကေလးနဲ႔ ယဥ္မွယဥ္။ ဟဲ ဟဲ …။ တျခားေက်ာင္း တျခားၿမိဳ႔ေတြမွာလည္း ခမ္းခမ္းနားနား က်င္းပၾကတာပဲ။ အခု မင္းတို႔ေခတ္မေတာ့ ကြာ”


“ဟာ … ဦးေလးကလည္း။ က်ေနာ္တို႔ေခတ္ပဲ လာလာ ကလိ၊ ရိေနေတာ့တာပဲ”


“ေအး … ကလိရမယ္၊ ရိရမယ္ကြ။ ဘယ္ေနရာမွာမ်ား စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ အေပါက္အလမ္းတည့္တည့္ မွန္မွန္ကန္ကန္ရွိသလဲ၊ ခ်ီးမြမ္းစရာတစ္ကြက္ ရွိသလဲ။ ေက်ာင္းလည္း ေက်ာင္းမို႔လို႔၊ ရံုးလည္း ရံုးမို႔လို႔”


“လစ္ၿပီ ဦးေလးေရ … ေနာက္လမွ ေတြ႔ၾကေသးတာေပါ့ေနာ္”


“ေအး ေအး … ႂကြႂကြ။ ေနာက္လမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အေၾကာင္းေျပာရင္း မင္းကို ထပ္ကလိရဦးမယ္”



သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts