Uncategorized

Khine Aung Aye – Essay

အက္ေဆးအနာ
ခင္ေအာင္ေအး
ဇူလုုိင္ ၁၇၊ ၂၀၁၃


အနာေရာဂါမ်ိဳး ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးရွိသည္ဟု ငယ္စဥ္က ၾကားဖူးခဲ့သည္။ မေတာက္တေခါက္ ဖတ္ရွဳေလ့လာဖူးေသာ စာေပက်န္းဂန္မ်ား တြင္လည္းေကာင္း၊ ၀တၳဳရွည္၀တၳဳတိုမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ကဗ်ာစာတိုစာစ မ်ားထဲတြင္လည္းေကာင္း ထည့္သြင္းေရးသား ဖြဲ႕ဆိုရည္ ညႊန္းၾကသည္ကို မၾကာခဏေတြ႕ရဖူးပါသည္။ အနာမ်ိဳး ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးကို အမွတ္စဥ္ထုိး၍ေဖာ္ျပထားသည္ကိုေတာ့ မဖတ္ရစဖူးပါ။
အသက္အရြယ္ၾကီးရင့္သူမ်ား ကြယ္လြန္လ်င္ နာေရးေၾကာ္ျငာ၌ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာေရာဂါျဖင့္ဟုေဖာ္ျပတတ္ၾကပါသည္။ အနာမ်ိဳးကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးျဖင့္ကြယ္လြန္ ဟုေတာ့ ေရးထံုးမေတြ႕မိပါ။ ဒီေတာ့ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး(၀ါ)ကိုးဆယ့္ေျခာက္မ်ိဳးသည္ ေရာဂါအေရ အတြက္ လား အနာအေရအတြက္လား။
ေရာဂါနဲ႕အနာနဲ႕အတူတူပဲလား။ ေနထိုင္မေကာင္း က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕ယြင္းေနသူကို ေရာဂါသည္ဟုေခၚျပီးလူနာဟု ေခၚသည္ကိုလည္း ၾကားဖူးနား၀ရွိထားေပေခ်ရာ ကိုယ့္မွာ အလြန္ပင္ေထြျပားရပါသည္။ ပသို႕ဆိုေစ ကိုယ္အခု စီရင္ေရးသားထုတ္ေဖာ္မည့္ အက္ေဆးနာမွာ ထို ေရာဂါမ်ိဳး (၀ါ) အနာမ်ိဳးကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးထဲ၌ မပါ၀င္တာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ သို႕အတြက္ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးသည္ အနာေလာ၊
ေရာဂါေလာဆိုသည့္ ပုစၦာျပႆနာကို ဆက္လက္၍ ေစာေၾကာဖို႕မလိုအပ္ေတာ့ဘူး ဟု ထင္ပါသည္။အမွန္တကယ္မွာေတာ့ အေစာကပင္လ်င္ ယင္း အထက္အဆိုပါ အနာေလာ၊ ေရာဂါေလာ၊ ျပႆနာျဖင့္ပင္ ကိုယ္ စီရင္ေရးသားမည့္ ယခု မိတ္ေဆြၾကီးဖတ္ေနေသာ အက္ေဆးအနာအမည္ရွိ စကားေျပစာသားမ်ား၏ နိဒါန္းပိုဒ္ကို ဖြင့္လွစ္ေကာင္းသည္မဟုတ္ပါ။ သို႕ျဖစ္လင့္ကစား ယခုကဲ့သို႕ ကေဘာက္တိကေဘာက္ခ်ာ လုပ္မိျခင္းကပင္လ်င္ ကိုယ့္ရဲ႕ အက္ေဆးအနာ ေရာဂါ ဘယ့္ကေလာက္ ဆိုးရြားစြာလွိဳက္စားေနခဲ့ျပီဆိုတာ မိတ္ေဆြတို႕ကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သိျမင္ေစခဲ့ျပီဟု တဖက္မွ တိတ္တခိုးၾကိတ္၍ အားရေက်နပ္ေနမိျပန္ပါသည္။
ကိုယ္သည္ စာဂ်ပိုးတစ္ေယာက္ဟုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မ၀င့္ၾကြား၀ံ့ပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကိုယ္ စာအလြန္ဖတ္လွျပီဟု ထင္ခဲ့သည့္တခ်ိန္က ကိုယ္နဲ႕ရြယ္တူတစ္ေယာက္ႏွင့္ လၻက္ရည္ဆိုင္တခုတြင္ဆံုဖူးရာ ကိုယ္ စာဖတ္တယ္ဆိုတာ သူအိပ္ေနသေလာက္ပဲရွိသည္ဟု သေဘာေပါက္ေၾကကၽြတ္သြားခဲ့ရဖူးပါသည္။ ေနာင္တြင္ ကိုယ့္စာဖတ္အားမွာ တတိတိႏွင့္ ေလ်ာ့က်လာခဲ့ရာ ကိုယ့္ထက္ အသက္မ်ားစြာငယ္ရြယ္သူတစ္ေယာက္ႏွင့္ပင္ စာဖတ္အားခ်င္း မျပိဳင္၀ံ့ေအာင္ စာ မဖတ္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ သည္လိုဆိုေတာ့ ကိုယ္သည္ စာအဖတ္နည္းသူတစ္ေယာက္ဟု ၀န္ခံရာစခန္းသို႕ ဆိုက္ေရာက္ျပီထင္ပါသည္။ သို႕ဆိုလ်င္ ဤစာပိုဒ္၏ အဖြင့္၌ ကိုယ္ ေရးသားလိုက္ေသာ
‘ကိုယ္သည္ စာဂ်ပိုးတစ္ေယာက္ဟုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မ၀င့္ၾကြား၀ံ့ပါ’ ဟူသည့္၀ါက်က ကိုယ္သည္စာအဖတ္နည္းသူ သို႕တည္းမဟုတ္ စာဖတ္အားမေကာင္းသူ ဟူေသာ အရည္အေသြးကို ထိေရာက္ေပၚလြင္စြာ ေထာက္ကူေဖာ္ညႊန္းေပးႏိုင္ပါသေလာဟု မေစေၾကာသင့္ေပဘူးေလာ။ အမွန္ေတာ့ ဆုိခဲ့ျပီးသည့္၀ါက်၌ မ၀င့္ၾကြား၀ံ့ပါ ဆိုသည့္စကားက (၀ါ) စကားစုက (အမွန္က စကားက ဟုေရးလိုက္လ်င္လည္း လံုးေလာက္ပါသည္၊ ကိုယ့္စကားေျပကို ခန္႕ခန္႕ထည္ထည္ျဖစ္ခ်င္သည့္ ေလာဘစိတ္ကခုလို လွ်ာ၀င္ရွည္ဟန္တူပါသည္။ ဤကား စာကားခ်ပ္။) ၀င့္ၾကြားလိုသည့္ ေလသံေပါက္ေနပါသည္။
ကိုယ့္မွာ ရွိပင္ရွိေသာ္ျငားလည္း မရွိသေယာင္ႏွိမ့္ခ်ေျပာလိုက္သည့္ ပညာရွိမ်ားရဲ႕ေလသံဟန္ပန္မ်ိဳးဖမ္းလိုက္သည္ဟု ကိုယ္ဆင္ျခင္မိသည္။ တကယ္လည္း ကိုယ္အဲ့ဒီအေပါက္မ်ိဳး ခ်ိဳးဘို႕ အားယူလိုက္ဟန္တူပါသည္။ ခ်က္ျခင္းလိုလိုပင္ ကိုယ့္ရဲ႕ မနိပ္လွတဲ့ စာဖတ္အားကို ျပန္သေဘာေပါက္သြားျပီးဘာညာကြိကြေတြနဲ႕ ေခ်ာ္လဲေရာထိုင္လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
အကယ္တႏၱဳ စကားေျပတပုဒ္ကို က်က်နနေရးမည္ဆိုလ်င္ ႏွံ႕ႏွံ႕စပ္စပ္ရွိေသာ စာဖတ္အား၊ ခိုင္မာက်စ္လ်စ္သည့္အေရးအသား၊ ဆြဲေဆာင္မွဳျပည့္၀သည့္အဖြဲ႕အႏြဲ႕၊မွန္ကန္တိက်သည့္၀ါက်ဖြဲ႕စည္းပံု၊ပါးနပ္လိမၼာသည္႕ စာပိုဒ္ခြဲပံုမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္၍ ေရးသားဖြဲ႕ႏြဲ႕မွသာလ်င္ စကားေျပေကာင္းတစ္ပုဒ္ အက္ေဆးေကာင္း တစ္ပုဒ္ရမည္ဟု ကိုယ္ယံုၾကည္ပါသည္။ ကိုယ့္မွာေတာ့ ငါးရံ႕ျပာလူး ေရးခ်င္စိတ္တစ္ခုတည္းျဖင့္ စကားေျပေကာင္း အက္ေဆးေကာင္းတစ္ပုဒ္ ေရးထုတ္ႏိုင္ဖို႕ ေျမာ္လင့္ေနသည္မွာ ဥပမာေပးလက္စ ငါးျဖင့္ပင္ ပမာျပဳ၍ ေျပာရေသာ္ ပိုက္ဆံတစ္မတ္နဲ႕ငါးၾကင္းေခါင္းကိုင္ ဆိုသလိုျဖစ္ေနျပီ မဟုတ္တံုေလာ။ သို႕ျဖင့္လင့္ကစား ကိုယ့္ရဲ႕ စာေရး၀ါသနာမွာ ေခ်ဖ်က္၍မရေအာင္ဆိုး၀ါး
ေနျပီျဖစ္၍ စာရွဳသူ မိတ္ေဆြအား ခယေတာင္းပန္လိုသည္မွာ အမိမဲ့သားေရနည္းငါး လို ကိုယ့္အေပၚမျပဳက်င့္ပါႏွင့္ဟူ၍သာျဖစ္ေပေတာ့၏။ ကိုယ္သည္ ငါးၾကီးအဏၰ၀ါ တစ္ေကာင္မဟုတ္သလို မိတ္ေဆြသည္လည္း သမုဒၵယာခရီးသြားမဟုတ္ပဲ သာမာန္ျမစ္နားေခ်ာင္းနား ေပ့ါေပါ့ပါးပါး ခရီးသြားတစ္ဦးမွ်ျဖစ္ပါမူ ဘယ့္ကေလာက္ အရေတာ္သည့္ ဆံုစည္းမွဳတစ္ခု ျဖစ္ပါေလမည္လဲဟု ေတာင့္တမိပါသည္။
သာမာန္ျမစ္နားေခ်ာင္းနားမွာ သာမာန္ႏွင့္ သာမာန္အထက္ အနည္းငယ္သာၾကီးေသာ ငါး မ်ိဳးသာက်က္စားႏိုင္ၾကသည္မဟုတ္တံုေလာ။ သို႕ျဖစ္၍ မိတ္ေဆြသည္ ငါးၾကီးအဏၰ၀ါကိုသာ ေတြ႕ဆံုမည္ဟု တထစ္ခ် ဆံုးျဖတ္ထားေသာ လူစားမ်ိဳး မဟုတ္မူ၍ ကိုယ့္လို သာမာန္ ငါးေသး ငါးမႊားတစ္ေကာင္ကို ျမင္ရလ်င္ပင္ အားရၾကည္ႏူး ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္ခ်ိမ့္မည္ဟု သာသာထိုးထုိးေလးေတြးကာ ေျမာ္လင့္ေနမိပါသည္။
ေကာင္းျပီ။ ဤစာပိုဒ္၏ တစ္ပိုဒ္ေက်ာ္အထက္က စာပိုဒ္တြင္ ‘စာဂ်ပိုးတစ္ေယာက္ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကုိမ၀င့္ၾကြား၀ံ့ပါ’ ဆိုသည္ႏွင့္ စ, ထားသည့္ေနရာကိုျပန္သြားၾကည့္ရေအာင္။ ကိုယ္ဘာလို႕အခုလို ဟိုခုန္သည္ေပါက္ ေျပာေန ေရးေနမိသလဲဆိုတာ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ပင္ မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ပါ။ စကားေျပအနာေရာဂါ၏လကၡဏာမ်ားေပေလာ မသိေတာ့ပါ။ ထားပါဦးေလာ့။ ယင္းအထက္အဆိုပါ ၀ါက်သည္တစ္ခုခု ဆက္ေျပာရန္အားယူလိုက္သည့္၀ါက်ဟု မိတ္ေဆြမထင္ျမင္မိေပဘူးလား။ ဘာမ်ား ဆက္ေျပာခ်င္ ေရးခ်င္ပါေသးသလဲ ဟု ေစ့ငုမၾကည့္မိဘူးလား။ ကိုယ္ကေတာ့ ရွင္းပါသည္။ စိတ္က ျဖစ္သြားတာကို လက္ကလိုက္ေရး (လိုက္ရိုက္) လိုက္တာပဲျဖစ္ပါသည္။ ေဟာ အေရးစကားနဲ႕ အေျပာစကားေတြေရာကုန္ျပီ။ ကိုယ္သည္ ခုလို ေရွ႕ကဖံုး ေနာက္ကေပၚ အျဖစ္မ်ိဳးကို အလြန္စိတ္ပ်က္မိပါသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကိုယ္ စာအဖတ္မ်ားသူ၊ စာႏွင့္ေပႏွင့္ၾကီးျပင္းလာသူဟု ဂုဏ္ေဖာ္မည့္အေရးတြင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ကို ကိုယ္ ႏွိမ့္ခ်ေျပာ ေရးနည္းျဖင့္လည္း အားစမ္းၾကည့္သည္။ ျပီးေတာ့ ခန္႕ခန္႕ထည္ထည္စကားလံုးမ်ား၊ဟိုး တစ္ေခတ္တစ္ခါက စာေပေရးသားဟန္မ်ားျဖင့္ ခပ္တည္တည္ ဖိန္႕ၾကည့္သည္။ မရပါ။
၀ မရွိပဲ ၀ိလုပ္၍မရပါ။ င မရွိပဲ ငပိ လုပ္လို႕မရပါ။ (ငါးမရွိပဲ ငါးပိလုပ္လို႕မရပါ။ ဤကား စာလံုးေပါင္းအမွန္၊ ေရးေတာ့အမွန္ ဖတ္ေတာ့အသံဟု ရွိပါေၾကာင္း။ ပ႑ိတမ်ားႏွင့္တိုးမည္စိုး၍ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ထားရျခင္း) တကယ္ေတာ့ ကိုယ္သည္ စကားေျပအလြန္ေရးခ်င္ေသာ၊ အက္ေဆးအမ်ိဳးအစား စာေရးသူ အလြန္ျဖစ္ခ်င္ေသာ စကားေျပအနာ ေရာဂါသည္တစ္ဦးမွ်သာလ်င္ ျဖစ္ေခ်သည္တမံု႕။
မည္သုိ႕ပင္ျဖစ္ေစကာမူ စစ္ကိုင္းဖက္ကူးေတာ့မလိုလို၊ ေရႊၾကက္ယက္ဖက္ ေမွ်ာေတာ့မလိုလိုႏွင့္ပင္စကားေျပအနာ ဟု ကိုယ္ေပးထားေသာေခါင္းစဥ္ႏွင့္ လိုက္ဖက္ေသာစာတပုဒ္ ဆက္လက္ေရးသားဖို႕ရာ အဆက္အစပ္ရသြားျပီဟု ယခုအခါ ယူဆႏိုင္ပါေခ်ျပီတည္း။ သိပ္ျပီး စြံလွမည္ မဟုတ္ေသာ္လည္းသည္းခံလက္စျဖင့္ သည္းညည္းခံေလဦးေလာ့ ခ်စ္စြာေသာအေဆြ စာဖတ္သူ – ဟု တိုက္တြန္းပါရေစ။
ညံ႕ဖ်င္းႏံုခ်ာလွေသာ အေရးအသားအတြက္လည္း နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးဖို႕ တစ္ပါတည္း ေမတၱာရပ္ပါ၏။ အေရွးအေရွးကေသာ သိပၸံေမာင္၀၊ ပီမိုးနင္း၊ ဦးဖိုးက်ားတို႕မွ အစျပဳ၍ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသု၀ဏ္အလယ္ ေဇယ်၊ တိုက္စိုး အစရွိသည့္ ဆရာ့ဆရာမ်ားကို ဦးထိပ္ထား၍ အက္ေဆး တစ္ေခတ္မွ ဆရာၾကည္မင္း၊ ေက်ာ္ေစာမင္း၊ ေန၀င္းျမင့္ အစရွိေသာ အက္ေဆးဆရာမ်ားအားလည္း အားနာပါးနာႏွင့္ပင္မ်က္ႏွာအိုးမည္း မသုတ္မိေအာင္ေတာ့ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ပါမည့္အေၾကာင္း ၀န္ခံစကားလည္း ပါးလိုက္ရပါေပ၏။ ထိုထုိေသာ ဆရာ့ဆရာမ်ား။ စကားေျပေကာင္းမ်ား အက္ေဆးေကာင္းမ်ား စားသံုးမွီ၀ဲထားအပ္ေသာ စာဖတ္သူမ်ား ကိုယ့္ရဲ႕ ဤ ငေမ်ာက္ငေခ်ာက္ စကားေျပအက္ေဆးကို ဖတ္မိျပီး မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ကာ ခဲနဲ႕မေပါက္ပါေစေၾကာင္းလည္း ဘုရားမွာ တိတ္တိတ္ၾကိတ္၍ ဆုေတာင္းရပါေခ်၏။ မ်ားလွစြာေသာ ထုိထိုဆရာတို႕၏ စကားေျပ၊ အက္ေဆးေကာင္း အေထာင္အေသာင္းထဲမွ ယခု ေခါင္းထဲဖ်တ္ကနဲေရာက္လာသည့္ စာအခ်ိဳ႕ကို ညႊန္းရေသာ္ ဆရာ ေဇယ်၏ ေကာက္ရိုးႏြယ္၊ ေမာင္ထင္၏ထား၀ယ္ၾကိမ္၊ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ ဘၾကီးေအာင္ညာတယ္ အစရွိသည္တို႕ကို အမည္နာမႏွင့္တကြအမွတ္ရမိ၏။ က်န္ေခတ္ဆရာမ်ား၏ အက္ေဆးမ်ားကိုမူ ထံုထိုင္းလွေသာ မွတ္ဥာဏ္က ျပန္လည္တူးဆြေဖာ္ျပေပးႏိုင္စြမ္းမရွိတာကို သည္းခံၾကေပဦးေလာ့။
ေတာ္ေပေသးသည္။ ကိုယ္ယခုေရးေနသည့္ စာစုမွာ စာေကာင္းေပမြန္မ်ားအညႊန္းတခုလည္း မဟုတ္စကားေျပ၊ အက္ေဆး ဆိုတာ ဘာ ဟု ဖြင့္ဆိုရွင္းလင္းေရးသားတင္ျပမည့္ စာစု တပုဒ္လည္း မဟုတ္သျဖင့္သာ အတန္ငယ္ေနရာက်သည္ ဆိုႏိုင္ေပသည္။ တဖက္မွလည္း စကားေျပ၊ အက္ေဆး ေရးရန္စိတ္ျပင္းပ်ေနသည့္ အနာေရာဂါသည္တစ္ေယာက္၏ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာ ေရးသားခ်က္ မွ်သာျဖစ္ေၾကာင္းေပၚလြင္ေအာင္ အရိပ္အျမြက္ စကားဦးသန္းထားျပီးျဖစ္၍သာ ယခုကဲ့သို႕ မရွက္မေၾကာက္ဤစာကို ဆက္ေရးေန၀ံ့ျခင္းသာျဖစ္ေခ်သည္မဟုတ္ေပေလာ။ စကားေျပဟူေသာ အဖြဲ႕အႏြဲ႕ကို ေျပျပစ္ေသာ စကားေျပဟု ယူေသာ္ရေကာင္း၏။ အက္ေဆးကိုမူ မည္သို႕ဆိုမည္နည္း။ ေဟာ ေျပာရင္းဆိုရင္း ကိုယ္သည္ မရဲပဲကၽြဲျပဲစီးသည့္အမွဳကို ျပဳမိေတာ့မတတ္ ျဖစ္သြားခဲ့ျပီ။ ဘြာ.. ဘြာ ဟု ကမန္းကတန္းအခ်ိန္မီ ဘြာခတ္လိုက္ရပါ၏။ စကားေျပ ဟူေသာ စာအမ်ိဳးအစား၊ အက္ေဆးဟူေသာ အေရးအသားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိမိေရွ႕မွ စီနီယာၾကီးမ်ား၏ ဖြင့္ဆိုေရးသားမွဳမ်ား၊ ရွင္လင္းတင္ျပခ်က္မ်ား၊ သုေတသန စာတမ္းမ်ား အမွန္ပင္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ျပီးသား အလံုအေလာက္ရွိခဲ့ျပီးပါျပီ။ အင္တာနက္ ဟုေခၚေသာ ကြန္ျပဴတာခလုတ္မ်ားရိုက္ႏွိပ္ရသည့္ စက္ကိရိယာေပၚ၌လည္းေကာင္း၊ မိမိတို႕ လက္လွမ္းမီရာစာၾကည့္တိုက္မ်ား၌ ေမႊေႏွာက္ရွာေဖြျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အသိမိတ္ေဆြ ရင္းႏီွးရာရင္းႏွီးေၾကာင္း၊စာသမား ေပသမား၊ စာေကာင္းေပမြန္ စုေဆာင္းတတ္သူမ်ား၏ အိမ္သို႕အလည္အပတ္သြားေရာက္၍လိုရာစာအုပ္စာတမ္းကို တရား၀င္ေတာင္းပန္ငွားရမ္းျခင္း၊ မရပါက အလစ္သုတ္ယူလာျခင္း နည္းမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း ရွာေဖြ ေလ့လာ ဆည္းပူးၾကပါကုန္။ ကိုယ့္ရဲ႕ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္သည္ကား ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ စကားေျပေရးသူ အက္ေဆးေရးသူ ျဖစ္ရာျဖစ္ေၾကာင္း ရည္မွန္းခ်က္ အားေကာင္းေမာင္းသန္လာခဲ့သူျဖစ္၍ ‘စာေရးတတ္ခ်င္ရင္ စာမ်ားမ်ားေရး’ ဟူေသာ ၾကည္ညိုေလးစားရင္းရွိခဲ့သည္႔ ဆရာတို႕၏ ေရလဲသံုး အဆံုးအမစကားႏွင့္အညီသာ လက္ေခ်ာင္းထိပ္ကေလးေတြနာက်င္ျပီး လက္ေမာင္းေတြလက္ဖ်ံေတြ ေအာင့္လာ နာလာသည္အထိ စကားေျပေတြ အက္ေဆးေတြ ေရးရန္သာ ခိုင္မာေသာသႏၷိဌာန္ခ်ထားေၾကာင္း သတင္းေကာင္းကို စာရွဳသူအေဆြအား ပါးအပ္လိုပါ၏။
ကိုယ္သည္ အေျခာက္တုိက္ စာေရးျခင္းအမွဳကိုျပဳေနရာမွ ကိုယ့္စာ၏ ေျခာက္ေသြ႕ျခင္းရသ ကိုခံစားမိလာရျပန္ပါသည္။ ဤေနရာ၌ အေျခာက္တိုက္စာေရးျခင္းအမွဳဟု အဘယ္ေၾကာင့္ ၀ိျဂိဳဟ္ျပဳမိပါသနည္း။
တကယ္လည္း စာေရးဖို႕ရာ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြႏွင့္ စာေရးခ်င္သည့္ စိတ္ကေလးကလည္း လိပ္ျပာေတာင္ပံခတ္သည္ႏွယ္ ဖ်တ္ဖ်တ္ ဖ်တ္ဖ်တ္ႏွင့္ ၾကြယ္ပိုးၾကြယ္၀ရွိသည့္ စာေရးနည္းအတတ္ပညာမ်ားကလည္း တရႊင္ရႊင္ႏွင့္ ဆိုလ်င္ ကိုယ္သည္ ကိုယ္စာေရးေနသည့္အမွဳကို ယခုကဲ့သို႕ အေျခာက္တုိက္ဟု တင္စား သံုးႏွဳန္းျဖစ္မည္မထင္ပါ။ အကယ္ပင္ ကိုယ္သည္ စာတပုဒ္ကို ဖ်စ္ဖ်စ္ညွစ္ညွစ္ ေရးထုတ္ေနမိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႕ႏွင့္ပင္ ခႏၶာကိုယ္အတၱေဘာၾကီးကို ဖြင့္ထားေသာ ကြန္ျပဴတာေရွ႕က ပလပ္စတစ္ ထိုင္ခံုပုေလးေပၚ ပစ္ခ်လိုက္ကာ ‘ေရး.. ေရး.. ေရးစမ္း တစ္ခုခု’ ဟု ျဖစ္ခ်င္ေဇာေတြနဲ႕ ကမူးရွဴးထိုးျဖစ္ေနေသာ ဦးေႏွာက္က၊ သြက္ခ်ာပါဒ လိုက္ေနသလို ဒရြတ္ဆြဲေနသည့္ လက္ဖ်ံႏွစ္ဖက္မွတဆင့္ေၾကာက္ကန္ကန္ေနသည့္ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားအား အတင္းတြန္းထိုး ေမာင္းႏွင္ေနေပေတာ့သည္။
ထိုသို႕ သဘာ၀မက်သည့္ ဖိၾကိတ္မွဳကပင္ ကိုယ့္ကို ဒဏ္ရာအနာတရျဖစ္ေစျခင္းျဖစ္မည္။ စကားေျပေရးရန္ဇြတ္အတင္း ၾကိဳးစားအားထုတ္ရာက ျဖစ္ပြားေပၚေပါက္လာသည့္ အနာေရာဂါ ျဖစ္သျဖင့္လည္း‘စကားေျပအနာ’ ဟု အမည္သညာ မွည့္ေခၚျဖစ္သည္မွာ ဘာမွ် ထူးဆန္းသည့္ကိစၥ မဟုတ္ဘူးဟု ယခုစာရွဳသူ သေဘာေပါက္ေလာက္ေခ်ျပီတည္း။
ကိုယ္သည္ ကိုယ့္ရဲ႕ အျဖစ္မရွိသည့္ အျဖစ္ကို ဖံုးကြယ္ရန္အတြက္ လည္းေကာင္း၊ စာေကာင္းေပမြန္တို႕မည္သည္ အကိုးအကားကေလးမ်ားၾကားညွပ္၍ စာဖတ္ပရိသတ္ကို မိမိမည္မွ် စာဖတ္ႏွံ႕စပ္ေၾကာင္းမသိမသာ ျပရမည္ ဟူသည့္ ဘယ္သူ႕ျမြက္ၾကားခဲ့မွန္းမသိေသာ အဆုိအမိန္႕ကို ဖ်တ္ကနဲသတိရသြားသျဖင့္ လည္းေကာင္း လိုက္ဖက္တင့္တယ္မည့္ အကိုးအကားတစ္ခုခုနဲ႕ေတာ့ တန္ဆာဆင္အုန္းမွ ဟုအိုင္ဒီယာေကာင္းတစ္ခု ရုတ္တရက္ရလာ၏။ သို႕တျပီးကား ေခါင္းေတြ ပူထူ လာသည့္တိုင္ေအာင္အကိုးအကား ေကာင္းေကာင္း တစ္ခုခုကို စဥ္းစားရာ၊ စာေရးရာ၌ စာေရးနည္းအတတ္ပညာ ဆိုတာသိပ္အေရးမၾကီးဘူး ဆိုသည့္ သေဘာမ်ိဳး စာတစ္ေၾကာင္း ဖတ္ဖူးသည္ကို အမွတ္မထင္ ေတြးမိသြားပါသည္။ သို႕ျဖင့္ ယင္းစာသားပါရွိမည္ဟု ထင္ႏိုးရာစာအုပ္ကို ကိုယ့္စာအုပ္ပံုၾကီးထဲ ေမႊေႏွာက္ရွာျခင္းအလုပ္ကို လုပ္ခြင့္ရသြားခဲ့ပါသည္။ ဤသည္ပင္လ်င္ စာေရးျခင္းတည္းဟူေသာ ၀ဋ္ဒုကၡမွ ေခတၱခဏမွ်ျဖစ္ေစ လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း ျဖစ္ေခ်သည္မဟုတ္တံုေလာ။  သို႕ရာတြင္ ၾကာၾကာ မရွာလိုက္ရပါ။
အ၀ါေရာင္မင္္ျဖင့္ Highlight လုပ္ထားေသာ ယင္းစာေၾကာင္းကုိ ႏိုင္ငံတကာ ရသစာတမ္းငယ္မ်ား(၂) ဟူေသာ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၆၈ ၌ ေငါေငါၾကီးေတြ႕ေနရပါျပီ။ အမွန္က အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ေပးျပီးရွာရလိမ့္မည္ဟု ကိုယ္ေျမာ္လင့္ခဲ့ပါသည္။ ေတြ႕သည့္အခါ၌လည္း အျခားသူကိုသာဆိုပါက မေတြ႕ခ်င္ေယာင္ေဆာင္၍ ထုိစာမ်က္ႏွာကို ပိတ္ကာ ထိုစာအုပ္ကို အျခားမနီးစပ္သည့္ အျခားစာအုပ္မ်ားၾကား၌ မသိမသာ ေရာညွပ္ထားျပီး ခက္ခက္ခဲခဲ ရွာေနရဟန္ေဆာင္ပါမည္။ သို႕မွ သာ စာေရးသည့္အလုပ္မွ အခ်ိန္ၾကာၾကာ တိမ္းေရွာင္ေနႏိုင္ျပီး မေတာ္ ညေနေစာင္းသြား၊ သို႕မဟုတ္ အျခား အာရံုတခုခု သို႕ေျပာင္းသြားေတာ့မွ ေဟာ ဒီမွာ ေတြ႕ျပီ ဟု ေျပာဖို႕ျပင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ယခုမွာမူ ခိုင္းေစသူကလည္း ကိုယ္၊ အခိုင္းခံရသူကလည္း ကိုယ္ပင္ျဖစ္ေနရကား ရွာသည့္အရာ ေတြ႕ေနရျပီကို မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္၍ မရပါတကား။ ဘယ့္ကေလာက္ ခြက်သည့္ အျဖစ္ေပလဲ။
သို႕ႏွင့္ ကိုယ္သည္ ယင္း စာသားပါသည့္ စာမ်က္ႏွာအၾကားမွာ လက္ညွိဳးကိုထုိးသြင္း၍ မအီမလည္မ်က္ႏွာျဖင့္ ကြန္ျပဴတာေရွ႕၌ ေဆာင့္ေဆာင့္ေအာင့္ေအာင့္ထိုင္ခ်လိုက္ပါသည္။ အေရးထဲမွာ မနီးမေ၀းထိုင္း ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွ ဘုရားပြဲေလာ၊ အလွဴေလာမသိ က်င္းပသည့္ဆီမွ ေတာမက ျမိဳ႕မက်သီခ်င္းတီးလံုးသံက ကိုးလိုးကန္႕လန္႕နားထဲ ၀င္လာေသးေပရာ ကိုယ့္အား ေလွာင္ေျပာင္ေနသည့္ႏွယ္
အခံရခက္လွေပ၏။ သို႕ႏွင့္ပင္ ကိုယ္သည္ ယခု စာဖတ္သူ ဆက္လက္ဖတ္ရွဳရေတာ့မည့္ စာသားမ်ားကို မ်က္ႏွာမသာမယာႏွင့္ ကြန္ျပဴတာ လက္ကြက္ေပၚမွာ ရိုက္ႏွိပ္ေနပံုကို ျမင္ေယာင္သာၾကည့္ပါဖိ -စာအုပ္ပါ စာသားမွာ ဤသို႕ျဖစ္ပါသည္။
စာေရးနည္း နိသရည္းဟူ၍ လံုး၀မရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ္ အထင္ၾကီးေလးစားေသာ တရုတ္စာေရးဆရာမ်ား အားလံုးကပင္ ထိုအခ်က္ကို ျငင္းဆိုခဲ့ၾကျပီး ျဖစ္ပါသည္။
လင္ယုတန္
စာရိုက္ေနရင္းျဖင့္ပင္ ကိုယ္သည္ အတန္ငယ္ ျပန္လည္ရႊင္ပ်လာခဲ့ပါသည္။ ကိုယ္သည္ အဆိုးၾကီးမဟုတ္ဘူး မဟုတ္ေပေလာ။ ကိုယ့္၌ စာေရးသည့္အတတ္ပညာ (၀ါ) စာေရးနည္း နိသရည္းမရွိပဲ၊တနည္း စာေရးသည့္အတတ္ပညာ (၀ါ) စာေရးနည္း နသရည္းကို မသိပဲ၊ ခပ္တည္တည္ စာေရးေနမိသည့္အတြက္မူ လိပ္ျပာလံုရပါေခ်ျပီတည္း။ ကိုယ္သည္ သြက္လက္ ရႊင္လန္း ေပါ့ပါးလာကာႏွဳတ္ခမ္းကေလးကိုခၽြန္၍ ေလမွဳတ္ထုတ္ရေသာနည္းျဖင့္ ရႊီကနဲ အသံပင္ ျပဳလိုက္မိပါသည္။ စာရွဳသူ အေဆြေကာ အသို႕ထင္ျမင္ပါသနည္း။ အို.. စာရွဴသူ အေဆြ ဘာမွ်မေျပာႏိုင္ခင္မွာပင္ ေဟာဒီလင္ယုတန္ ၏ ေနာက္ဆက္တြဲ စာသားအခ်ိဳ႕ကို ဆက္လက္ ရိုက္ႏွိပ္သြင္းကာ ေနျခည္ လက္ျဖာေသာ နံနက္ခင္းတစ္ခု၌ ပန္းေပါင္းစံုသည့္ေတာတန္း၀ယ္ ပ်ားပမ္းခတ္ေနေသာ လိပ္ျပာမ်ား ထဲကအေပါ့ပါးဆံုး လိပ္ျပာတစ္ေကာင္ ၀ဲလည္ပ်ံသန္း ျမဴးတူး ေနသည့္ပမာႏွယ္ ကိုယ္သည္ ကားအတန္ငယ္ရွင္းလင္းသည့္ ကုန္းတံတားေအာက္မွ ကြန္ကရစ္ခင္းထားေသာ ကြက္လပ္ကေလးမွာ လမ္းသြားေလွ်ာက္ရန္အတြက္ အိမ္တံခါး၀မွာ ဖိနပ္စီးေနေခ်ျပီ။ ကိုယ့္မ်က္ႏွာကား ျပံဳးျဖီးျဖီးၾကီး ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္တမံု႕။
စာေပတြင္ စာေရးနည္း နိသရည္းသည္ ဘာသာတရားတြင္ မိစၦာအယူႏွင့္ အတူတူပင္      ျဖစ္၏။ ေသးႏုတ္သိမ္ဖ်င္းေ သာ စိတ္က ေသးႏုတ္သိမ္ဖ်င္းေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား          ကို စဥ္းစားေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
ခင္ေအာင္ေအး

၁၅၊ ဇူလုိင္၊ ၂၀၁၃   ဖရာ့ပရာဒင္န္၊ ဘန္ေကာက္  ၁၇း၁၇ နာရီ

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts