Uncategorized

Ashin Okkahta (Sar Linka) – Essay

ေလးစားမိပါသည္
အရွင္ဥကၠဌ (သီရိလကၤာ)
ဇူလုုိင္ ၁၈၊ ၂၀၁၃


လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ျမင့္ျမတ္မႈ၊ ယုတ္ညံ့ နိမ့္က်မႈတို႔သည္ အမ်ိဳးႏြယ္ဇာတ္တို႔ႏွင့္ မသက္ဆိုင္ပဲ ထိုသူ၏ ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ခ်က္တို႔နဲ႔သာ သက္ဆိုင္ေၾကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ သူယုတ္မာ ျဖစ္ေရးအတြက္ အမ်ိဳးဇာတ္က ေဖာ္ေဆာင္မေပးႏိုင္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
ထို႔နည္းတူစြာပင္ ဟိႏၵဴေခါင္းေဆာင္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္သူ ရာမာခရစ္ရွနာကလည္း ဤကဲ့သုိ႔ ဆိုလာျပန္သည္၊ “ဇာတ္အနိမ္႔ အျမင့္အတန္းအစား ဆိုသည္မွာ လူေတြ၏ သညာသာျဖစ္သည္။ ဇာတ္အနိမ့္ အျမင့္ထက္ ေစတနာအနိမ့္ အျမင့္ ေရြးတာက ပိုၿပီး သဘာ၀က်ေပသည္” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ယင္းပုဂၢိဳလ္ႀကီး ႏွစ္ဦးလံုးတို႔သည္ ဇာတ္အနိမ့္ အျမင့္အစြဲ ျပင္းထန္သည့္ အိႏၵိယ အင္ပါယာတစ္ခြင္မွ ေပၚထြက္လာခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။
လူအမ်ားစုသည္ မိမိတို႔၏ အစြဲသန္ရာကိုလိုက္ၿပီး အမွားအမွန္ကို ဆံုးျဖတ္ေလ့ရွိၾကသည္။ ပုဂၢိဳလ္ခင္မွ တရားမင္တတ္သည့္ သေဘာ၊ ဘုရားခ်င္းတူတာေတာင္မွ မိမိအိမ္ေပၚရွိ ဘုရားကသာ ပိုၿပီးသပၸာယ္ေနသေယာင္ ေတြးထင္တတ္သည့္ သေဘာရွိၾကသည္။ မိမိ၏ ဥပါဒါန္အစြဲတရားက မိမိကိုျပန္ျပီး အမွားလမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ပို႔ေဆာင္ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ယေန႔ ကမၻာႀကီးကို ၾကည့္လွ်င္ ပုဂၢိဳလ္စြဲ လူမ်ိဴးစြဲ ဂိုဏ္းဂဏစြဲ ဘာသာစြဲ ၀ါဒစြဲ စသည့္ အစြဲေပါင္းမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ ရႈပ္ေထြးေပြလီကာ ငါ့ဘာသာ ငါ့လူမ်ိဳး တို႔ကသာ ျမင့္ျမတ္ မွန္ကန္သည္ စသည္ျဖင့္ အျငင္းပြါးၾကရင္း ပဋိပကၡမ်ိဳးစံုကို ၇င္ဆိုင္ျဖတ္သန္းေနၾကရသည္။ အမွားနဲ႔ အမွန္ ျမင့္ျမတ္ျခင္း မျမတ္ျခင္း ဆိုသည္ကို အသားအေရာင္ လူမ်ိဳး ဘသာ စသည့္ေပတံျဖင့္ တိုင္းတာေနၾကမည့္အစား လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ၏ ျပဳမူေဆာင္ရြက္မႈအေပၚ အေျခခံၿပီး မွတ္ေက်ာက္တင္ႏိုင္ၾကပါလွ်င္ ဆန္႔က်င္ဖက္ ပဋိပကၡမ်ား ေလွ်ာ့ပါးသြားႏိုင္မည္မွာ ေသခ်ာမလြဲပင္။
စာေရးသူ ယခုကဲ့သို႔ နိဒါန္းပ်ဳိးလိုက္ျခင္းသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ဆိုသည္ထက္ ေတြ႔ရွိခ်က္ကို တင္ျပလို၍ျဖစ္သည္။ ယင္းေတြ႔ရွိခ်က္သည္ပင္ ယခုေဆာင္းပါးကို ေရးျဖစ္လာခဲ့ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္း၇င္း ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ/သား အမ်ားစုက သီရိလကၤာႏိုင္ငံသူ/ သားမ်ားကို ကုလားဟု ေခၚစမွတ္ျပဳေလ့ရွိၾကျပီး အခ်ိဳ႕သူမ်ားက အဆိုပါ ကုလားဟူသည့္ အသံုးအႏံႈးနဲ႔အတူ ကိုယ့္ထက္နိမ့္က်သူမ်ားအျဖစ္ ေတြးထင္တတ္ေလ့ရွိၾကသည္။ ဒီေန႔ မနက္ပိုင္းက စာေရးသူ ကိစၥတစ္ခုနဲ႔ ကိုလံဘို တကၠသိုလ္ကို သြားခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္မွအျပန္ လိုင္းကားေပၚ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ထားသည့္ ထိုင္ခံုတြင္ ထိုင္လိုက္သည္နဲ႔ မ်က္ေစာင္းထိုး ထိုင္ခံုတစ္ခုတြင္ ထိုင္ၿပီးလိုက္ပါလာသည့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ေယာက္မွ စာေရးသူယာဥ္စီးခအတြက္ သူေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာလာသည္။ စာေရးသူကလည္း ေပးလိုက ေပးလိုက္ပါ ဟူသည့္ သေဘာျဖင့္ အမူအရာျပလိုက္သည္။ မၾကာခင္မွာပဲ အဆိုပါအမ်ိဳးသမီးႀကီးအနားသို႔ ဘတ္စ္ကားစပယ္ယာ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ ယင္းအမ်ိဳးသမီးႀကီးက သူတို႔ဘာသာစကားနဲ႔ တစ္ဖက္ကဘုန္းႀကီးအတြက္ ပိုက္ဆံေပးတာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာလုိက္သည္ကို စာေရးသူ သတိထားမိသည္။ တစ္ခ်ိန္ တည္းမွာပင္ ထိုဘတ္စကား စပယ္ယာ၏ တုန္႔ျပန္သံက စာေရးသူအတြက္ အသိအမွတ္ျပဳ ေလးစားစရာျဖစ္ေစခဲ့သည္။ သူေျပာလိုက္သည္က “ဘုန္းႀကီးအတြက္ ကားခ မယူလိုပါ” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ဒီေနရာတြင္ စာေရးသူအေနနဲ႔ မိမိအတြက္ ဘတ္စကားခ ေပးလိုက္သူထက္ ဘတ္စကားစပယ္ယာကိုမွ ပိုၿပီးအသိအမွတ္ျပဳ ေလးစားမိသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူအေနနဲ႔ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးရဲ့ လက္ထည္းမွ ကားခကို တိုက္ရိုက္မယူလို၍ အလကားစီးနင္းလိုက္ပါခြင့္ ျပဳႏိုင္ေပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုတြင္မူ ဘုန္းႀကီးအစား အျခားလူတစ္ေယာက္က ေပးသည့္ ကားခကိုပင္ မယူပဲ ျငင္းပယ္လိုက္ျခင္းအတြက္ ထိုဘတ္စကားစပယ္ယာ၏  အတြင္းစိတ္သေဘာထားကို ခန္႔မွန္းၾကည့္ႏိုင္ေပသည္။ ထိုသူသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ/သား အမ်ားစုက အသားမည္း၍ ကုလားဟု ေခၚသည့္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံသား တစ္ေယာက္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ အသားပင္မည္းနက္ေသာ္လည္း ႏွလံုးသားျဖဴစဥ္၍ ႏူးညံ့လွပေပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း တကၠစီကားအခ်ိဳ႕က သံဃာေတာ္မ်ား အခမဲ့ဆိုၿပီး ပို႔ေဆာင္ေပးလွ်က္ရွိေၾကာင္း ၾကားသိရသည္။ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး လူအင္အား ပစၥည္းအင္အားတို႔ျဖင့္ စြတ္လႊတ္အနစ္နာခံကာ ကူညီႏိုင္ၾကသည့္ ၄င္းတို႔၏ စိတ္ဓာတ္ကား ခ်ီးၾကဴးထုိက္ပါေပစြ၊ သို႔ေသာ္  အျခားလူပုဂိၢဳလ္ ဒကာတစ္ဦးဦးက သံဃာ့ကိုယ္စား ကားခေပးခဲ့ပါလွ်င္ လက္ခံမည္  ျငင္းပယ္မည္ဆိုသည္ကုိေတာ့ စာေရးသူ ကိုယ္တိုင္ မေတြ႔ႀကံဳဖူးေသး၍ မသိႏိုင္ေပ။

စာေရးသူ၏ အဓိက ဆိုလိုရင္းမွာ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ အသားအေရာင္၊ အမ်ိဳးဇာတ္ စသည့္ မတူကြဲျပားသည့္ ေခါင္းစဥ္တို႔သည္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္ခ်င္းတို႔အတြက္ ယုတ္နိမ့္မႈ ျမင့္ျမတ္မႈတို႔ကို မဖန္တီးႏိုင္ေပ။ မိမိတို႔ဘ၀ ကိုယ္စီ၏ နိမ့္က်ေအာင္လုပ္မႈ ဂုဏ္တက္ေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္မႈတို႔သည္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ပင္ တာ၀န္ရွိေပသည္။ ထိုေၾကာင့္ လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အဆိုး အေကာင္း စသည္တို႔ကို ဘာသာ လူမ်ိဳး အသားအေရာင္ စသည့္ အမွတ္သညာတို႔ျဖင့္ မတိုင္းတာ မသတ္မွတ္ၾကပဲ ၄င္းတို႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို အေျခခံၿပီး အမွားနဲ႔အမွန္၊ လူေကာင္း နဲ႔ လူယုတ္မာ စသည္ ခြဲျခားသတ္မွတ္ျခင္းကသာလွ်င္ ပို၍သင့္ျမတ္္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
Advertise on MoeMaKa

Similar Posts