>Khin Maung Zaw’s Short Stories 01

>

ငင္းပယ္ျခင္းထဲက တေပါင္းလရိပ္

ခင္ေမာင္ေဇာ္

ေအာက္တုိဘာ ၂၄၊ ၂၀၀၈

လတေပါင္းဟာ သူ႕ေနာင္ေတာ္လေတြနဲ႔ အလ်င္းမတူ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကုိ ေပးအပ္ေလ့ရွိစၿမဲ။ ပေဒသာသီးေနတဲ့ ပတၱျမားမီးပုံးေတြ ခ်ိတ္ဆြဲထားရာ ေပါက္ပင္ေတြနဲ႔ လက္ပံပင္ေတြ။ ေဆဇန္းရဲ႕ အဝါေရာင္ ႏွင္းစက္ေတြနဲ႔ အၿပဳိင္ ႀကဲရင္း ပင္လုံးကြၽတ္ ေရႊဝါေရာင္လင္းေနတဲ့ ငုပင္ေတြ။ ေငြေရာင္အပြင့္ေတြကုိ ဣေျႏၵအျပည့္နဲ႔ ေခြၽခ်ေပးေနတဲ့ ထီးျမင့္ေက်ာ့ရွင္းတဲ့ သခြပ္ပင္ေတြ။ တေပါင္းကုိ ေမႊးရနံ ႀကဳိင္လႈိင္သင္းေစသူကေတာ့ ဆရာမခင္ေဆြဦးရဲ႕ သရဖီဦးထဲက သရဖီဝတ္မႈန္ေတြပါပဲ။ အပင္တကာ့အပင္ေတြရဲ႕ ရြက္ႏုအထြဋ္အဖူးေတြဟာ အလုအယက္ ေဝဆာေစရင္း တေပါင္းလရိပ္ကုိ ပူေဇာ္ေနေရာထင့္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ေဟာင္းကုိ ထမ္းပုိးရင္း ႏွစ္သစ္ထဲ လွမ္းဝင္ေရးရဲ႕ ေစတမန္ လတေပါင္းခမ်ာမွာေတာ့ ေသာက အပူေတြ စ,လုိ႔ပါလား။

ဘယ္အခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထာဝရႀကဳိလင့္ေနဆဲ အိမ္ေရွ႕က ေညာင္မုတ္ဆိတ္ပင္ႀကီးရဲ႕ သမာဓိအားေတြက က်ီးေတြကုိ မၾကာခဏ ပြက္ေလာထေစပုံရတယ္။ ေညာင္မုတ္ဆိတ္ပင္ႀကီးရဲ႕ က်ီးၿပဳိညေတြ မၿငိမ္းေသးဘူး။ ေၾကြေလ တရားအျပေကာင္းတဲ့ ေညာင္မုတ္ဆိတ္ပင္ႀကီးကုိ ဘယ္သူ ယွဥ္ႏုိင္မွာလဲ။ အနက္႐ႈိင္းဆုံး လက္ကုန္ႏႈိက္ ဆုံးမေလ့ရွိတဲ့ တရားျပ႐ုကၡေဒသနာ မူပုိင္ရွင္ဟာ အဲဒီေညာင္ပင္ႀကီးျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္ရွိတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တေပါင္းရဲ႕ ေႏြမိခင္ႀကီးဟာ ကုိယ္ပုိင္ ေလေျပညႇင္းႏုႏုေတြ တေဝေဝနဲ႔ ေႏြညပန္းခ်ီထဲက ေမတၱာရနံ႔ေတြဟာ အနံ႔ခံနာ့ဗ္ေၾကာ အသီးသီးထဲမွာ ေျပးလႊားအသက္ဝင္ေနဆဲ။ အဲဒီရနံ႔ခ်ဳိေတြထဲမွာ အဖြားရဲ႕ သနပ္ခါးရနံ႔ေတြနဲ႔ ေဆးျပင္းလိပ္ရနံ႔ေတြ ေမႊးရီေနဆဲ။ ၿပီးေတာ့ အဖြားရဲ႕ အိပ္ရာဝင္ပုံျပင္ေတြက ရနံ႔ခ်ဳိေလေျပ တေသြးေသြးထဲမွာ ပ်ံ႕ပ်ံ႕သင္းသင္း စီးဆင္းလာေလ့ရွိတယ္ မဟုတ္လား။

ပုံျပင္တုိင္းကုိ နိဂုံးခ်ဳပ္ေပးေလ့ရွိတဲ့ အဖြားဟာ နိဂုံးမဲ့ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ကုိ ထူးထူးျခားျခား ေျပာၾကားရစ္ခဲ့တယ္။ ပုံျပင္နားေထာင္သူေတြကုိယ္တုိင္ စိတ္ႀကဳိက္နိဂုံးခ်ဳပ္ရမယ့္ ပုံျပင္လုိ႔ဆုိတယ္။ ျမန္မာေလးေတြနဲ႔ သိပ္စိမ္းတဲ့ပုံျပင္လုိ႔ မဆုိႏုိင္ဘူး။ ျခေသၤ့အုိႀကီးနဲ႔ ႏွာေစးတဲ့ယုန္သူငယ္ေလးတုိ႔ရဲ႕ ပုံျပင္ပါပဲ။ အမွန္အတုိင္း ေလွ်ာက္တင္ရင္း ရဲဝံ့စြာ ေသပြဲဝင္သူ ဝက္ဝံနဲ႔ ေျမႇာက္ထုိးပင့္ေကာ္ ေလွ်ာက္တင္ရင္း မ႐ႈမလွ ေသပြဲဝင္ရသူ ေျမေခြးတုိ႔ကုိ ႏွာေစးသျဖင့္ အသက္ခ်မ္းသာခြင့္ရသူ ယုန္ကေလးရဲ႕ စုပ္သတ္သံေတြနဲ႔ နိဂုံးခ်ဳပ္ေလမလား။ ဝက္ဝံကုိ ေအာင္ပြဲခံေစတဲ့ နိဂုံးေလလား။ ေျမေခြးကို အႏုိင္ေပးမယ့္ နိဂုံးေလလား။ ဒါမွမဟုတ္ သူတုိ႔ (၃) ေကာင္ စည္းလုံးမိၿပီး ျခေသၤ့ႀကီးကုိ အာခံေတာ္လွန္ေစမွာလား။ လေပါင္းမ်ားစြာထဲမွ စိတ္ႀကဳိက္ဆြဲယူ နိဂုံးခ်ဳပ္ေစႏုိင္စြမ္းတဲ့ပုံျပင္ဟာ ပုစၧာအေရာင္းကုိယ္စားလွယ္မ်ား ျဖစ္ေနေရာ့သလား။

‘တ႐ုတ္နဲ႔ ေခြးမဝင္ရ’ စာတန္းေပါင္းမ်ားစြာဟာ တစ္ခ်ိန္က တ႐ုတ္ျပည္ႀကီးရဲ႕ တစ္ေခတ္တစ္ခါက အေဆာက္အဦေတြရဲ႕ ေရွ႕ေမွာက္မွာ ဝင့္ၾကြားခဲ့ဖူးတယ္။ ႏွာေစးေနၾကသူ တ႐ုတ္ ေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ႕ဟာ စာတန္းခ်ိတ္ဆြဲခုိင္းတဲ့ အရွင္သခင္ေတြရဲ႕ အလုိက် ႏွစ္ကုိယ့္တစ္စိတ္ တူမွ်ခဲ့ၾကတယ္။ စာတန္းကုိ စိတ္လုိလက္ရ ကဗၺည္းတင္ေပးလုိၾကတဲ့ အလွ်ဳိလွ်ဳိေသာ လက္ေတြဟာ သမုိင္းဓားခ်က္ေအာက္ကုိ ဇြတ္တုိးဝင္လာတယ္။ အဲဒီ စာတန္းနဲ႔ မုိက္ေဖာ္ဆုိးဖက္ စာတန္းေတြဟာ ကမၻာ့ေနရာအႏွံ႔မွာ ကုိယ္စီ တြင္က်ယ္ခဲ့ၾကတယ္။ ”လူမည္းမဝင္ရ’၊ ‘လူျဖဴမဝင္ရ’၊ ‘ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားသာ’…။



မီးဖုိေပၚတင္ၿပီး မီးထုိးေပးျခင္းခံေနရတဲ့ ႏြားႏုိ႔ဟာ ေရေရာထားေစဦးေတာ့ မလုိင္ဖတ္တုိင္းကုိ အထက္တြန္းပုိ႔တဲ့ ဓေလ့စ႐ုိက္ရွိတယ္။ မလုိင္ဖတ္ေတြကလည္း ႏြားႏုိ႔ရဲ႕ ဂုဏ္က်က္သေရသဖြယ္ စီးစီးပုိးပုိးေနရာယူတတ္ၾကတယ္။ လူထဲမွာလည္း လူ႕မလုိင္ေတြ ထုထည္ႀကီးထြားလာေနဆဲ၊ သူတုိ႔ရဲ႕ တုိးပြားႏႈန္းအလ်င္ဟာ စက္မႈေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ ICT ေတာ္လွန္ေရးတုိ႔ၾကားမွာ အဟုန္ျပင္းထန္လာပုံရတယ္။ သမုိင္း အခ်ဳိး အေကြ႕တုိင္းမွ မလုိင္ဖတ္ေတြရဲ႕ ခ်ဥ္သုိးသုိးအနံ႔ဆုိးေတြ မျပတ္ႏုိင္ၾကေသးဘူး။ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး အမွဴးျပဳတဲ့ ဝတၱကေျမအသီးသီးရဲ႕ မဂၤလာမုခ္ဦးဝေတြမွာ ပုပ္သုိးသုိး မလိုင္ဖတ္အပုံေတြ ရွိခဲ့တာအမွန္ပဲ။ ႏွာေစးေနၾကတဲ့ ေဂါပကေတြဟာ ‘ဥေရာပတုိက္သားမ်ားမွတစ္ပါး မည္သူမွ် ဖိနပ္မစီးရ’ ဆုိတဲ့ ေအာ့ေၾကာလန္ မလုိင္ခ်ဥ္ဖတ္ပုံႀကီးကုိ ႏွာေခါင္းႏွစ္ၿပီး အခ်စ္ႀကီး ခ်စ္ျပခဲ့ၾကတယ္ မဟုတ္လား။

ဒါေပမယ့္ ႏွာေစးတဲ့ ပုံျပင္ရဲ႕ ဒီဇုိင္း ႐ုပ္သြင္ဟာ ပုံေျပာသူရဲ႕ အခိုင္းအႏိုင္းေတြကုိ နာခံ က်ဳိးႏြံေလ့ရွိတယ္။ ႏွာေစးတဲ့ယုန္ရဲ႕ ဘက္ေတာ္သားပုံေျပာဆရာ မ်က္ႏွာေပးက ယုန္မ်က္ႏွာေပါက္ ခ်ဳိးလာစၿမဲ။ ၿပဳံးၿဖီးၿဖီးပီတိေၾကာင့္ အလ်ား ဆန္႔ၿပဲလာတဲ့ သူ႕ပါးစပ္ေထာင့္စြန္းႏွစ္ဖက္ကုိ ေျခကုပ္ယူထားတဲ့ သူ႔နားရြက္ေတြကုိ ေထာင္မတ္လႈပ္ခတ္ေနေစတယ္။ ပုံနားေထာင္သူ အမ်ားစုႀကီးကလည္း ႏွာေစးဖုိ႔ အေရးအတြက္ ႏွာေခါင္း၀ႏွစ္ေပါက္ကုိ ေလလံတင္ေနၾကတယ္။ ပုံေျပာသူရဲ႕ အတၱေနာမတိကုိ ပကတိအတုိင္း ဖြင့္ခ်ျပဆုိတဲ့ နိဂုံးခ်ဳပ္ ဝါက်ကုိယ္စီဟာ တန္ဖုိးကုိယ္စီ ရွိေနမွာ မုခ်ယုံတယ္။ အေတာ္နတ္ႀကီးတဲ့ ကမၻာဦးေႏွာင္းပုိင္း ေနာက္ဆုံးေန႔ထုတ္ ပုံျပင္တစ္ပုဒ္လုိ႔ ဆုိၾကတယ္။ ေမွာ္ပဥၥလက္ဆန္လြန္းလာတဲ့ လူ႕မေနာအလုိက် အခ်ဳံ႕အဆန္႔ အားေကာင္းလြန္းတဲ့ ပုံျပင္ပဲ။ ပုံနားေထာင္သူေတြရဲ႕ တုန္႔ျပန္ႏွလုံးခုန္လႈိင္းကုိ ပုံေျပာသူတုိင္းက အမွတ္မထင္ တြက္ခ်င့္ၾကေလ့ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပုံနားေထာင္သူေတြရဲ႕ မ်က္ဝန္းရိပ္ အ႐ုိးခံဓာတ္ အစုအေဝး ႀကီးမားမႈအေပၚ အထင္တေသး တက္နင္းၾကေလ့ရွိတတ္တယ္။ ငါ့စကားႏြားရ ဖိေျပာေနပုံက အတင္းေရာ အဓမၼပါ ဆန္လွတဲ့ မူဆုိလီနီရဲ႕ အာေဘာ္နဲ႔ တစ္ထပ္တည္းက်တယ္။ ပိဋိကတ္အုိးကြဲမဟုတ္ၾကပါ တဲ့၊ ပုံနားေထာင္သူေတြပဲရယ္လုိ႔ အေလးမထားတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ အသက္နဲ႔ အရာရာကို စြန္႔လႊတ္ စေတးခံၾကရသူေတြကုိ ေဘးဖယ္ၿပီး လက္ရဲဇက္ရဲ အာက်ယ္ရဲလာတဲ့ သမုိင္းက်မ္း အဆူဆူထဲက ပုိးဟပ္ေတြရဲ႕ ေအာ္သံေတြ က်ယ္ေလာင္ေနပါကလား။ ျပည္သူဆုိတာ ၉၆ ပါး ေရာဂါ ေပ်ာက္ေစတဲ့ ကုိးပါးေဆး မဟုတ္ေၾကာင္း အက်ယ္တဝင့္ ဋိကာဖြင့္သမႈ ျပဳစုၾကတယ္ေလ။

နန္ႏုိေခတ္မွာ ဘာမဆုိ က်ဳံ႕ႏုိင္ခ်ဲ႕ႏုိင္သမုိ႔ သမုိင္းရဲ႕ လုိဂုိဒီဇုိင္းကုိ သူတုိ႔လမုိင္းကပ္သလုိ ဖန္တီးႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ မဂၤလာဆုိင္းဝုိင္းရဲ႕ ေတာ္ဝင္ဒီဇုိင္းေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆန္းက်ယ္လာေစဦးေတာ့ ခြၽင္ေတာက္ဆုိတဲ့ စည္းဝါးကသာ အခရာက်တယ္မဟုတ္လား။ ေလထဲမွာ ေနရာယူထားတဲ့ ေအာက္ဆီဂ်င္ရဲ႕တန္ဖုိးနဲ႔လည္း အလားသ႑ာန္တူလိမ့္မယ္။ အဲဒါ ျပည္သူပဲ။ သတၱ ေလာကနဲ႔ ႐ုကၡေလာကတုိ႔ရဲ႕ အရွင္သခင္ဟာ ေအာက္ဆီဂ်င္ျဖစ္သလုိ လူေတြရဲ႕ အရွင္သခင္ဟာ ျပည္သူပါပဲ။ ကုိယ္တုိင္မီးမေလာင္ေပမယ့္ သူမရွိရင္ ဘယ္အရာမွ မီးမေလာင္ႏုိင္ဘူး။ ေဆတန္ (၅) ဒုံးပ်ံႀကီးကုိ တြန္းလႊတ္ေပးႏုိင္တဲ့ ေအာက္ဆီဂ်င္အတုံးအခဲေလးေတြက အံ့ဖြယ္မေကာင္းဘူးလား။ ႏွာေစးျခင္းအမႈကုိ အေလးအနက္ စြဲကုိင္ထားတဲ့ ႏွာေစးသူေတြရဲ႕ ဂ႐ုဏာတရားနဲ႔ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အျငင္းမွားလုိ႔ ဘာထူးမွာလဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ကူးအေတြးကုိ (၁) မွတ္႐ုတ္ၿပီး (၉၉) မွတ္သာ ခ်ီးျမႇင့္ထုိက္ေပလိမ့္မယ္။ စည္းဝါးနဲ႔ ေအာက္ဆီဂ်င္တုိ႔ကုိ ပစ္ပယ္မႈေၾကာင့္ အေလွ်ာ့ခံရတဲ့ (၁)မွတ္က က်န္တဲ့ (၉၉) မွတ္ကုိ ဟားတုိက္ ရယ္ေမာလိမ့္မယ္။ သူရသတၱိဟာ အမွန္တရားကုိ စားသုံးရင္း ႐ုိး႐ုိးက်င့္ ျမင့္ျမင့္ႀကံျခင္းရဲ႕ ရလဒ္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏွလုံးသြင္း ေကာင္းႏုိင္ၾကပါေစ။ ေလွ်ာ့မွတ္(၁)ဟာ အရည္အခ်င္းစစ္စစ္ျဖစ္ၿပီး၊ ရမွတ္ +(၉၉)ဟာ အေရအတြက္မွ်သာျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သတိခ်ပ္ပါေလ။

အီဖယ္ေမွ်ာ္စင္ႀကီးရဲ႕ မဟာခန္႔ညားမႈ၊ ေအာင္ပြဲခံ မုခ္ဦးႀကီးရဲ႕ က်က္သေရရွိမႈနဲ႔ မာေဆးနန္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ ထည္ဝါမႈေတြဟာ ရွက္ရွာေတာ္မူလြန္းလုိ႔ အႏုိင္ႏုိင္ငုံ႔ၿပီး ႐ႈံ႕၍ခံေနၾကတဲ့ ကာလ။ ဗာစီးတီးအက်ဥ္းေထာင္ႀကီးကုိယ္တုိင္ အက်ဥ္းက်ခံေနရတဲ့ကာလ။ ဒါေပမယ့္ ပါရီကမိန္းမပ်က္ကေလးရဲ႕ ရွာေရွမီဒီလမ္းမႀကီးေပၚ နင္းေလွ်ာက္လာတဲ့ ေျခသံေတြက ညကုိ ယုံၾကည္မႈအျပည့္နဲ႔ စိန္ေခၚေနသလုိ။ အခန္းေအာင္းၿပီး သက္ၿငိမ္ပန္းခ်ီကားႀကီးဆြဲေနဆဲ ‘အင္ဒေရ’ကုိ သူမက စက္ဆုပ္သတဲ့၊ စပိန္ျပန္ ပီကာဆုိရဲ႕ ပန္းခ်ီစုတ္ခ်က္တုိင္းကုိေတာ့ သူမက ရင္ခုန္သတဲ့။ ျပင္သစ္ဘာသာအသံထြက္ဆိတ္သုဥ္းေနတဲ့ ျပင္သစ္စာသင္ေက်ာင္းေတြထဲက ထြက္ေပၚလာတဲ့ ဂ်ာမန္ အသံထြက္ေတြကုိ သူမက နားကေလာလြန္းသတဲ့။ ေငြေပးမယ့္ ဖုိသတၱဝါကုိ အမိဖမ္းတဲ့ မာယာအတတ္ဟာ သူမရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္လက္နက္ပဲ။ သူမရဲ႕ အသက္နဲ႔ ဘဝလည္း မည္တယ္။ သူမရဲ႕ အမွတ္ (၁) ပုဂၢလိကပုိင္ပစၥည္းစစ္စစ္လည္း ျဖစ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ သူမဟာ ဂ်ာမန္ေတြကို မမုန္းဘူး။ သူမရြံ႕မုန္းတာက အဲဒီဂ်ာမန္ေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ကုိသာျဖစ္တယ္။ ႐ႈးဆုိ၊ ေဘာ္လ္တဲယား၊ ကားလ္မတ္ဆုိသူေတြကုိ ၾကားေတာင္မၾကားဘူးသူေလးပဲ။ မီးနီရပ္ကြက္ကုိေတာ့ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ အခုေတာ့ ေနာက္ထပ္အသိတစ္ခုကုိ ဘဝလက္ေတြ႕က လက္သိပ္ထုိးထည့္ေပးခဲ့ၿပီေလ။ ဇိမ္ခန္းထဲမွာလဲက်ေနတဲ့ ဂ်ာမန္အေလာင္းေကာင္ရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္ထဲ စူးနစ္ေနတဲ့ ဓားကုိ ဆြဲႏုတ္လုိက္တယ္။အဲဒီ တဒဂၤကာလအတြင္းမွာ သူမရဲ႕ မ်က္ႏွာေပးက ဒင္ညဳျမစ္ျပာလုိလွေနတယ္။ သူမရဲ႕ လက္ထဲက ေသြးစက္လက္က်ဓားဟာသူမရဲ႕ အမွတ္ (၂) ပုဂၢလိကပစၥည္းျဖစ္လာတယ္။ ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးသမုိင္း က်မ္းျပဳဆရာေတြဟာ သူမရဲ႕ ခံစားခ်က္ကုိ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီးပုံေဖာ္ ႏုိင္ၾကပါ့မလဲ။ သူမရဲ႕ ငယ္ေဖာ္ေတြထံမွ လာတဲ့ သတင္းတစ္ရပ္အရ ပုံျပင္အသည္းစြဲႀကဳိက္တဲ့ ေကာင္မေလး တဲ့။ အဲဒီ အခ်ိန္ကစၿပီး အမွတ္ (၃) ပုဂၢလိကပုိင္ ပစၥည္းတစ္ခုကုိ သူမ ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ရွိခဲ့တယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ႏွာမေစးတတ္ျခင္းဆုိတဲ့ က်န္းမာျခင္းရဲ႕ ဆုလာဘ္တစ္ခုကုိ ျဖစ္တယ္။

ရည္းစားစကားေျပာလာတဲ့ ေကာင္ေလးကုိ ျငင္းပယ္တဲ့ ေကာင္မေလးရဲ႕ ျငင္းပယ္ျခင္းဟာ ေရြးခ်ယ္ျခင္း စင္စစ္မွ်သာ ျဖစ္တယ္။ ရန္လုိတုန္႔ျပန္ျခင္းအလ်င္းမဟုတ္သလုိ အပ်ဳိႀကီးဘဝ လွ်ာထားျခင္းလည္းမဟုတ္ႏုိင္ဘူး။ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူကုိ ျငင္းပယ္ျခင္းဟာ ခ်စ္ခင္စုံမက္သူကုိ ေရြးခ်ယ္ျခင္းသုိ႔ ေရွ႕႐ႈတဲ့ ျပယုဂ္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ အလုိရမၼက္ႀကီးစြာ အဓမၼက်ဴးေက်ာ္လာသူအား ျငင္းပယ္ျခင္းျပဳေရးကုိ ျငင္းဆန္ၿပီး လက္ခံလုိက္ေလ်ာသူေတြရဲ႕ နိဂုံးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ကမ္းကပ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕ပါရမီ ျဖည့္ဆည္းေရးအတြက္ ေဝသႏၲာရာက ထီးနန္းကုိ ျငင္းပယ္ျခင္းျပဳတယ္။ ‘နင္မဟုတ္ရင္နင့္အေဖပဲ’လုိ႔ ေကာက္ခ်က္ကုိ ေက်ာက္ခ်ၿပီးမွ အေမးစကားဆုိတဲ့ ေျမေခြးနဲ႔ အေျဖ ရလဒ္ကုိ အလုိမရွိဘဲ ပုစၧာထုတ္တဲ့ ျခေသၤ့အုိႀကီးေတြကုိ ျငင္းပယ္ျခင္းျဖင့္သာ ရင္ဆုိင္ရေပလိမ့္မယ္။

ဆာရယ္ဂ်ီနယ္ကရက္ေဒါက္ဟာ ေရႊေမာ္ေဓာ ဝတၱကေျမေပၚလွမ္းအဝင္မွာ ဖိနပ္ခြၽတ္ဖုိ႔ ျငင္းပယ္ခဲ့တယ္။ သူ႕မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိတယ္။ သူဟာ ဆာေဂ်စေကာ့ (ေရႊ႐ုိး) ရဲ႕ The Burman အပါအဝင္ ျမန္မာမႈဖြဲ႕စာ အစုံစုံကို အာဂုံေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ၿပီးသူပဲ။ သူ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က ျမန္မာေတြကုိ ဆူပူ အုံၾကြလာေစေရး ျဖစ္ေၾကာင္း သူ႕အစီရင္ခံစာေတြက ေဖာ္ျပေနတယ္။ အိႏၵိယဘုရင္ခံရဲ႕ လက္ေထာက္ဘုရင္ခံဘဝကုိ သူ မႏွစ္ၿမဳိ႕ဘူး။ ေပါင္းတည္ဦးသိမ္းေမာင္ သဘာပတိလုပ္တ့ဲ ဖိနပ္ျပႆနာ ျပည္လုံးကြၽတ္ အစည္းအေဝးႀကီး ေပၚထြက္လာတယ္။ ဝတၱကေျမေပၚ ဖိနပ္မစီးရျခင္းကုိ ျငင္းပယ္တဲ့ ကရက္ေဒါက္ရဲ႕ ဆႏၵဟာ သူ႕ကိုယ္က်ဳိးသက္သက္အတြက္မွ်သာ ျဖစ္တယ္။ ဝတၱကေျမေပၚ ဖိနပ္စီးျခင္းကုိ ျငင္းပယ္သူေတြကေတာ့ တစ္မ်ဳိးသားလုံးအတြက္ အမွန္ျဖစ္တယ္။ အိႏၵိယဘုရင္ခံနဲ႔ ဂုဏ္ရည္တူမွ်တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ခံျဖစ္လာသူ ကရက္ေဒါက္ဟာ ဝမ္းသာလုံး ဆုိ႔ခဲ့မွာပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီေခတ္ရဲ႕ ဖိနပ္ျပႆနာကုိ စြဲကုိင္ ဆန္႔က်င္ခဲ့တဲ့ ဘုိးဘြားေတြေၾကာင့္ ျမန္မာတစ္မ်ဳိးသားလုံး ေနာင္တတံပုိးမွ လြတ္ကင္းရတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ျငင္းပယ္ျခင္း လမ္းေၾကာင္းေတြဟာ သိမ္ေမြ႕သေလာက္ ေထြျပားတယ္။ မီးကုိ ဘယ္လုိျငင္းပယ္မလဲ။ မီးကုိ ေရနဲ႔ ျငင္းပယ္မွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ မီးကုိ မီးနဲ႔ ျငင္းပယ္မွာလား။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္၊ ျငင္းပယ္ျခင္းမွာ ခုိင္လုံတဲ့ အေၾကာင္းတရားနဲ႔ ရည္ရြယ္ထားတဲ့ အက်ဳိးတရားကုိ တပ္ဆင္ၿပီး ျဖစ္ရမယ္။

အေဒါ့ဖ္ဟစ္တလာကုိ ေျဖာင္းဖ်ႏုိင္သူရယ္လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အထင္ႀကီးလွတဲ့ မစၥတာခ်ိန္ဘာလိန္ကုိ အဂၤလန္လူထုက ျငင္းပယ္ခဲ့တယ္။ ဟစ္တလာေမႊးတဲ့ မီးေတာက္ ေလာင္စာစြမ္းအင္ကုိ ေရနဲ႔ေခ်ဖ်က္လုိ႔မရဘူး။ အာခံတြင္းကုိ ခ်ိတ္မိေနတဲ့ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကုိ မျဖဳတ္ဘဲ ႀကဳိးအလ်ား အေလွ်ာ့အတင္းေပၚမွာ ေပ်ာ္ျမဴး ကစားရင္း လြတ္လမ္းရွာေလ့ရွိတဲ့ ငါးမန္းကို တံငါသည္က ဟားတုိက္ ရယ္ေမာလိမ့္မယ္။ အနာသိရင္ ေဆးရွိတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ဒါေပမယ့္ နာတာရွည္လူနာရဲ႕ နလံထစကာလမွာ တုိက္ေကြၽးမယ့္အဟာရ အခ်ိန္အဆဟာလည္း သမားေတာ္ရဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈအေပၚမွာ လုံးဝမွီတည္ေနလိမ့္မယ္။ လူနာကုိ အားေပးေရးဟာ အဓိကက်တဲ့ လုိအပ္ခ်က္တစ္ခုပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေဆးဆုိတာ ေရာဂါျပင္းေလ အဝင္ဆုိးေလပဲ ဆုိတာေလာက္ကုိေတာ့ ႀကဳိတင္ ေျပာျပထားသင့္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆီဦးေထာပတ္ ထမင္းဟင္းေတြကို ျငင္းပယ္ျခင္း ျပဳရမယ့္ လူနာဟာ ေဆးခါးႀကီးကုိေတာ့ ျငင္းပယ္ျခင္းမျပဳဘဲ ဇြတ္ မ်ဳိခ်ရလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဆီဦးေထာပတ္ကုိ ျငင္းပယ္ျခင္းဟာ ေဆးခါးႀကီးကုိ လက္ခံျခင္းသေဘာ ေဆာင္လုိ႔ပါပဲ။ ေခြး႐ူးေရာဂါကုိ ဖားျပဳတ္အဆီျဖင့္ ကုသႏုိင္တဲ့ ကခ်င္႐ုိးရာေဆးနည္းကုိ လုိလုိမယ္မယ္ ေဆာင္ထားသင့္တယ္။ အေနာက္တုိင္းထြက္ ေခြး႐ူးေရာဂါေဆးဆုိတာက ကာကြယ္သမႈပဲ ျပဳႏုိင္တယ္။ တကယ့္ေခြး႐ူးေရာဂါသည္ကုိ အရွင္းေပ်ာက္ေစတဲ့ ေဆးနည္းဟာ ကုိယ့္ေျမကုိယ့္ေရေပၚက ကုိယ့္သမားေတာ္ေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာသာ ရွိတယ္မဟုတ္လား။

ယပ္ေတာင္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ခပ္ရင္း အပူမီးကုိ ျငင္းပယ္ျခင္းျပဳေနတဲ့ ျမန္မာတုိ႔အတြက္ မုတ္သုံဟာ တာထြက္ဖုိ႔ စုိင္းျပင္းေနေလရဲ႕။ ေလပူေတြရဲ႕ လူပူေတြအေပၚ အေတာမသတ္ ၾကည္စယ္ခြင့္ရတဲ့ကာလဟာ မုိးဦးကုိ လက္နက္ခ်ရေတာ့မယ္ေလ။ ခတၱာ႐ုိင္းေတြဟာ မဟာပထဝီေျမႀကီးထဲမွ ခြဲထြက္ၿပီး ဝႆန္ရဲ႕ ေစတမန္မုိးစက္ေတြကုိ ႀကဳိလင့္လာေခ်ၿပီ။ ဂ်ပန္ ကင္ေပတုိင္စခန္း အသီးသီးမွ ျမန္မာ့ သံမဏိသူရဲေကာင္းေတြရဲ႕ ျငင္းပယ္ျခင္း သူရသတၱိကုိ ပုိက္ေထြးထားတဲ့ လတေပါင္းဟာ ႏွစ္ေဟာင္းကုိ ျငင္းပယ္သမႈ ျပဳလုိက္တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏွစ္သစ္ကုိ ႀကဳိဆုိသမႈျပဳျခင္း မဟုတ္ပါလား။ ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts