>saya pe’s words

>

ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ စာေပအႏုပညာ (၅)

အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ၏ ၾသဝါဒ

ထိန္လင္း

စက္တင္ဘာ ၇၊ ၂၀၀၈

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ ရက္ရက္စက္စက္ ဖိႏွိပ္မႈေတြကို ေတြ႔ႏိုင္သလို ေတာ္လွန္သူေတြၾကားက မညီညြတ္မႈေတြကိုလည္း ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ မတူညီမႈေတြကို ညီညြတ္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္ျခင္းကိုက တကယ္တန္ဖိုးရွိတဲ့ ညီညြတ္ေရးျဖစ္တယ္ ဆိုေပမယ့္ မညီညြတ္မႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚရတဲ့ ဆံုးရႈံးမႈေတြကေတာ့ သမိုင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး နစ္နာလွပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အလိုေတာ္ရိ ဆိုတဲ့ အာဏာရွင္မ်ားရဲ႕ လက္ပါးေစေတြ ဘက္ေတာ္သားေတြ မ်ားျပားေနမယ္၊ ျပည္သူေက်ာမြဲေတြအေပၚ ဖိႏွိပ္သူေတြ မ်ားျပားေနမယ္ဆိုရင္ အမ်ားလိုလား ေတာင့္တတဲ့ လြတ္လပ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ညီညြတ္ေရး ဆိုတာေတြက ေဝးသထက္ ေဝးေနဦးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မညီညြတ္ရျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေျခခံအေၾကာင္းေတြကို စဥ္းစားၾကည့္တဲ့အခါ မတူညီတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ အထူးသျဖင့္ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ မိမိရပ္တည္ခ်က္ကေန လံုးဝ မေရြ႕ဘဲ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံေနသူေတြနဲ႔ မိမိရဲ႕ကိုယ္က်ဳိးအေပၚမွာ ရပ္တည္ေနသူေတြ ဆိုၿပီး ကြဲျပားၾကတာေတြက မညီညြတ္ျခင္းကေန ရန္ဘက္အသြင္ကိုေတာင္ ေဆာင္တတ္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြကို စဥ္းစားရင္း အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ ေတးထပ္တစ္ပုဒ္အေၾကာင္း သတိရလိုက္မိပါတယ္။

အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ ဆိုတာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာ စာဆို ဦးပုည နဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ ထင္ရွားခဲ့တဲ့ စာဆိုတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ေတးထပ္မ်ားအစပ္အဖြဲ႔ ေကာင္းသူျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ အခ်ဳပ္တန္းလို႔ ေခၚတဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႔ရိုး ေတာင္ဘက္က်ဳံးထိပ္မွာရွိတဲ့ အခ်ဳပ္တန္းေခၚ ျမင္းကုန္းႏွီးတန္းမွာ ေနထိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ေနာင္ ထင္ရွားလာတဲ့အခါ ေနခဲ့တဲ့အရပ္ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ လို႔ အမည္တြင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖဟာ သူရသတၱိနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့အျပင္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္လည္း ျပည့္စံုသူျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ အသက္ ၂၆ ႏွစ္ အရြယ္ေလာက္က စၿပီး မကၡရာမင္းသားဆီမွာ အမႈေတာ္ထမ္းခဲ့ရပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ အဂၤလိပ္က ေအာက္ျမန္မာႏိုင္ငံကို သိမ္းပိုက္ထားၿပီးပါၿပီ။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၂၉ ခုႏွစ္မွာ ရန္ကုန္အေရးပိုင္ ကာနယ္ဖိုက္ခ်္ မႏၲေလးေနျပည္ေတာ္ကို ေရာက္လာပါတယ္။ မႏၲေလးမွာ ရွိတုန္း ေရႊထီး ၂ လက္ မိုးခြင့္ေပးဖို႔ ခြင့္ေတာင္းတဲ့အတြက္ မင္းတုန္းမင္းက ခြင့္ျပဳလိုက္ရပါတယ္။ ဒါကို အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ အပါအဝင္ နန္းတြင္းသားေတြက မေက်နပ္ၾကပါဘူး။

သကၠရာဇ္ ၁၂၃၆ ခုႏွစ္မွာ အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္ ေလာ့ ဂြၽန္ေလာရင့္စ္ ဟာ စကၤာပူကြၽန္းကို တိုင္းခန္း လွည့္လည္ပါတယ္။ အဲဒီလို တုိင္းခန္းလွည့္လည္တဲ့အခါ ျမန္မာဘုရင္ေတြ ထြက္ေတာ္မူႀကီး ထြက္တဲ့နည္းတူ ျပသာဒ္တင္ ယာဥ္ေပါင္းခ်ဳပ္ႀကီးေပၚမွာ ထီးျဖဴ ၂ လက္ ေဆာင္းၿပီး ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ခမ္းခမ္းနားနား လွည့္လည္ပါတယ္။ ဒါကို အဂၤလိပ္သတင္းစာေတြမွာ ေဖာ္ျပတဲ့အတြက္ ဆရာေဖ အပါအဝင္ ျမန္မာမ်ဳိးခ်စ္ေတြက မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒီလို တုိင္းခန္းလွည့္လည္ခဲ့တဲ့ ဘုရင္ခံခ်ဳပ္ဟာ ကပၸလီကြၽန္းအေရာက္မွာ အျမင္ကတ္လို႔လား၊ တကယ္ပဲ စိတ္မႏွံ႔သူလား မသိရတဲ့ အက်ဥ္းသားတစ္ေယာက္က ဓား နဲ႔ ထိုးလိုက္တဲ့အတြက္ ဒဏ္ရာ အျပင္းအထန္ရၿပီး စကၤာပူေဆးရံုကို ပို႔လိုက္ရပါတယ္။

အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖဟာ ဒီျဖစ္ရပ္ကို ၾကားၾကားခ်င္း ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ၿပီး ‘ဘုရင္ကိုတုတဲ့သူ ေခြးေသ ေသၿပီ’ ဆိုတဲ့သေဘာ ခ်က္ခ်င္း ေတးထပ္တစ္ပုဒ္ စပ္ဆိုလိုက္ပါတယ္။ ဒါကို မႏၲေလးၿမိဳ႔မွာရွိတဲ့ အဂၤလိပ္ကိုယ္စားလွယ္ တြဲဖက္ရံုးက မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး ဘုရင္ခံကို ေခြးနဲ႔ႏႈိင္းတဲ့အတြက္ ျမန္မာဘုရင္က အေရးယူေပးဖို႔ တိုင္တန္းခဲ့တာေၾကာင့္ မင္းတုန္းမင္းက ဆရာေဖကို ဟန္ျပ အေရးယူခဲ့ပါတယ္။

ဒီလို မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ရွိတဲ့ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖဟာ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူၿပီး မင္းေနျပည္ေတာ္တစ္ခုလံုး အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ က်ေရာက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အဂၤလိပ္ေတြရဲ႕ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ေတြၾကားမွာ မေနခ်င္ေတာ့လို႔ ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ ရွမ္းျပည္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ ေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိမွာေတာ့ သႀကၤန္ပြဲတစ္ခုမွာ ေရပက္ခံလိုက္ရရာက အေအးမိ အျပင္းဖ်ားၿပီး ကြယ္လြန္ခဲ့ရတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

တိုင္းျပည္ တပါးသူရဲ႕ လက္ေအာက္ က်ေရာက္တာကို မႏွစ္သက္တဲ့ ဆရာေဖဟာ ျမန္မာလူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း မညီမညြတ္ျဖစ္ၾကတာ၊ ကိုယ့္အေပၚမတရား အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူေတြကို စက္ဆုပ္ ရြံရွာရမယ့္အစား ကပ္ပါးရပ္ပါး လုပ္ၾကတာေတြကိုလည္း မႏွစ္ၿမိဳ႔ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုလူေတြေၾကာင့္ အမ်ဳိးကိုပါ ဆဲခ်င္တဲ့အေၾကာင္း ေတးထပ္တစ္ပုဒ္ကို အခုလို ေရးသားခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာေတြစည္းကမ္းေဖာက္လို႔

ထီးနန္းေပ်ာက္ ျဖစ္ၿပီ၊

မွီးျငမ္းေထာက္အသစ္မွီသည္

ညစ္ပလီလူမ်ဳိး၊

မိပစ္လို႔ ဖေရွာင္ေသြတယ္

ဂြေကာင္ေတြ ေခြးျဖစ္ေပါ့ဗ်ဳိး။

ဗမာခ်င္းေတာ့ ၾကြားၾကခ်င္

ဓားျပပင္ သူခိုး

ကုလားျမင္ သူ႔အေမရိုးေတာ့မလိုပ

ခုေျမရႈိး ပုန္းေရွာင္

မိုက္မေနာ္ ျပဳမေဟးတို႔က

သူ႔ပေထြးေတာ့ ေခြးသို႔ မေဟာင္၊

ေျပာေရာ့ဟဲ့ ရာဇဝင္ေျပာင္ေအာင္

ဆာသင္ေတာင္ ဒူးခ်လို႔

ပလူးရ ေျပးက်ဳိ႔ကာ ေခြးသို႔ပမာ

ေတြးမိတိုင္း အရိုးနာသည္

အမ်ဳိးပါ ဆဲခ်င္ေတာ့ေလး။

ကိုလိုနီအစိုးရရဲ႕ ေအာက္ေျခအရာရွိေလာက္ကို ခယၿပီး ကိုယ္က်ဳိးရွာခဲ့တဲ့ ျမန္မာေတြကို အျမင္ကတ္လို႔ ဒီေတးထပ္ကို ေရးသားခဲ့တဲ့ ဆရာေဖဟာ အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီေခတ္ဦးပိုင္းကိုသာ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရသူ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ အဂၤလိပ္ေခတ္ ဂ်ပန္ေခတ္ေတြမွာ ျမန္မာျပည္သားေတြအေပၚ သစၥာေဖာက္ခဲ့ၾကတဲ့ အလိုေတာ္ရိေတြကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီထက္ အသံုးအႏႈန္းၾကမ္းတဲ့ အေရးအသားမ်ဳိးေတြ ေရးေလမလားလို႔ ေတြးၾကည့္မိပါတယ္။ တဆက္တည္းမွာပဲ အာဏာရွင္စနစ္ကေန ေက်ာ္လႊားဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတဲ့ ဒီကေန႔ေခတ္မွာ ‘သခင္အားရ ကြၽန္ဒဏ္ဝ’ သေဘာမ်ဳိး လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနၾကသူေတြကို ဆရာေဖ ေတြ႔ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဘယ္လို ကေလာင္လက္နက္မ်ဳိးေတြနဲ႔ ပစ္ခြင္းေလမလဲ ဆိုတာကိုလည္း ေတြးေတာေနမိပါတယ္။


ထိန္လင္း (၃၊ ၉၊ ၂ဝဝ၈)

၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔ ေနာ္ေဝအေျခစိုက္ ဒီမိုကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္အား ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts