Ashin Dhamma Piya – Insein Conference (1)

အင္းစိန္သံဃာ့ညီလာခံကို ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္ (အပိုင္း ၁)

ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU)၊ ဇူလိုုင္ ၂၁၊ ၂၀၁၃

            ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ ေအာင္ဆန္းတပ္ဦး မိုးကုတ္ရိပ္သာ၌က်င္းပခဲ့ေသာ အင္းစိန္ သံဃာ့အစည္း အေ၀းႀကီး (ဇြန္လ ၂၇-ရက္ေန႔က) ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ၿပီးစီးခဲ့တယ္။ ထိုအစည္းအေ၀းႀကီးကို သံဃာေတာ္မ်ားက ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသနည္း။ ဘယ္အတြက္ က်င္းပခဲ့ၾကသနည္း။

            ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕အေျခအေန ဘာေတြျဖစ္ေနသနည္းဆိုတဲ့အေမးကို ေလ့လာသုံးသပ္ၾကည့္လွ်င္ ဘာသာေရးဆန္တဲ့ လူမ်ဳိးေရးအဓိကရုံးေတြ၊ လူမ်ဳိးစု ျပႆနာေတြ၊ တိုင္းရင္းသားအမည္ခံခ်င္တဲ့ တိုင္းရင္း သားမဟုတ္သူတို႔ရဲ႕ လူ႔အခြင့္ေရး ေတာင္းဆိုမွုျပႆနာေတြ၊ လယ္ယာေျမ ျပႆနာေတြ၊ ဒီျပႆနာ ေတြႏွင့္ ရွုပ္ေထြးေနတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ̏မုန္းတိုင္းကထန္ထန္ တိုင္းျပည္ကႏုႏု˝မို႔ ဆိုတာမ်ဳိးလိုပဲ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းဆဲကာလမွာ ဒီလိုျပႆနာေတြ မၾကာခဏဆိုသလို ျဖစ္ေနေတာ့ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမွုေတြႏွင့္ အလူးအလဲ ခံေနရသူေတြကေတာ့ ျပည္သူလူထုေတြပါ။

            ဒီအေရးေတြကို သတိျပဳမိေတာ္မူၾကတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားဟာ တိုင္းျပည္ရဲ့အေရးေတြမွာ မပါ၀င္လို ေသာ္လည္း အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာေတာ္အတြက္ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနရျခင္းပါ။ ဥပမာ၊ ေရႊ၀ါေရာင္အေရးခင္း၊ လက္ပန္းတန္းေတာင္အေရးအခင္း၊ ရခုိင္အေရးအခင္း၊ မိတၱိလာအေရးအခင္း စတဲ့ ဒီလိုအေရအခင္းမ်ဳိးေတြပါ။ သို႔ေသာ္ ရခိုင္အေရးအခင္း၊ မိတၳိလာအေရးအခင္းတို႔မွာ ေငြးေၾကးအေထာက္အပံ့မ်ား၊ လုံၿခဳံေရးအေထာက္ အပံ့မ်ားအျပင္ စိတ္ဓာတ္ခြန္အား ေထာက္ပံံျခင္းမ်ဳိးေတြပါ ပံ့ပိုးေပးေနရေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရျခင္းပါ။ အဲဒီလို ျပည္သ႔ူျပႆနာ၊ လူထုျပႆနာေတြ အမ်ဳိးအမ်ဳိးအတြက္ ပါ၀င္ပတ္သက္လာရာမွ အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အတြက္ စိုးရိမ္စိတ္မ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေနျခင္းကို သံဃာေတာ္မ်ား ေလးေလးနက္နက္ သတိျပဳလာမိျခင္းပါ။

            သံဃာေတာ္မ်ားဘက္မွ လူထုဘ၀ႏွင့္ လူမွုျပႆနာအေထြေထြကို ၀ိုင္း၀န္းေျဖရွင္းရာမွာ အင္းစိန္ သံဃာ့ အစည္းအေ၀းႀကီးဟာ တစ္ခုအပါအ၀င္ပါ။ ထိုအစည္းအေ၀ႀကီးရဲ့ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကို ဓမၼ၀ိနယႏွင့္အညီ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ဖို႔ပါ။ ထိုသုိ႔ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ရာမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းရင္းသူမ်ား ရသင့္ ရထုိက္ေသာ လူ႔အခြင့္ေရးမ်ားကို  ျပည့္ျပည့္၀၀ ရရွိႏုိင္ေရးတို႔အတြက္ သံဃာေတာ္မ်ားက ဦးေဆာင္၍ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။

            ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဦးေရးဟာ (ဂ၅) ရာခိုင္းႏွုန္းခန္႔ ရွိတယ္လို႔ သိထားရျခင္းပါ။ ကံေကာင္း ေထာက္မစြာျဖင့္ အျခားဘာသာ၀င္မ်ား (ဟိႏၵဴ၊ ခရစၥယန္၊ မူစလင္ဘာသာ၀င္မ်ား) ရဲ့ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၊ ထိုဘာသာ၀င္တိုင္းရင္းသူမ်ားအတြက္ လက္ထပ္ျခင္းဆိုင္ရာဥပေဒကို ေကာင္းမြန္စြာ ေရးဆြဲထားၿပီးျဖစ္ၿပီး၊ ထိုဥပေဒသည္ ထိုဘာသာ၀င္တို႔အတြက္ လုံၿခဳံမွုမ်ားကို ေပးထားႏိုင္ခဲ့ျခင္းကို အ့ံၾသစြာ ေလ့လာသိရွိရျခင္းပါ။    ၁၉၅၄-ခုႏွစ္ ထိမ္းျမားမွုႏွင့္ အေမြဆက္ခံမွု အက္ဥပေဒအရ ဟိႏၵဴ၊ ခရစၥယန္၊ မူစလင္ဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ဘာသာ၀င္အခ်င္းခ်င္းသာ လက္ထပ္ႏိုင္ေၾကာင္း ဥပေဒျပဳ၍ ထိုဘာသာ၀င္အမ်ဳိးသမီးမ်ားအား ကာကြယ္ ေပးထားျခင္းဥပေဒမ်ား ရွိေနျခင္းပါ။ သို႔ေသာ္ အမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းရင္းသူမ်ားအတြက္ လက္ထက္ျခင္းဥပေဒကို အျခားဘာသာ၀င္မ်ား၏ ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒကဲ့သို လုံၿခဳံမွုမေပးႏိုင္ဘဲ အိမ္ေထာင္ေရး အရွုပ္ေထြးမ်ားျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေသာ္ အရွုွုံးႏွင့္သာ ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကရၿပီး အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ ရသင့္ရထိုက္ေသာ လူ႔အခြင့္ေရးမ်ား ဆုံးရွုံးနစ္နာခဲ့ၾကရသည္မွာ ဥပေဒမခိုင္မာေသာေၾကာင့္ဟု ဆိုရမွာပါ။  

            ဥပမာ၊ ၁၉၅၄-ခုႏွစ္ ထိမ္းျမားမွုႏွင့္ အေမြဆက္ခံမွု အက္ဥပေဒအရ အျခားဘာသာ၀င္မ်ား ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒမွာ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ဘာသာ၀င္အခ်င္းခ်င္းသာ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ ခြင့္ ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းေပးထားႏိုင္ခဲ့ျခင္းပါ။ သို႔ေသာ္ အမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းရင္းသူအမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ ဘ၀လုံၿခဳံမွုကို ေပးႏုိင္တဲ့ ဥပေဒမ်ဳိးကို ျပ႒ာန္းေပးႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့သည္မွာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာျဖစ္ခဲ့ရျခင္းပါ။ စဥ္းစားမိသည္မွာ – ထိုအခ်ိန္က ဥပေဒေရးဆြဲေရး ေကာ္မရွင္ ျမန္မာဥပေဒ ပညာရွင္မ်ား မပါခဲ့၍ေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အျခားဘာသာ၀င္အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္မူ လုံၿခဳံေသာ ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းေပးႏိုင္ေသာ ဥပေဒရွင္မ်ားခ်ည္း ပါ၀င္ေန၍ေလာ စဥ္းစားစရာအခ်က္ေတြက ေထာင္ေသာင္း မက ရွိေနျခင္းပါ။ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ဥပေဒျပဳသူတို႔၏ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမွုကို အသိအမွတ္ျပဳပါ၏။

            အင္းစိန္သံဃာ့ညီလာခံႀကီးက်င္းပေသာအခါ သံဃာေတာ္မ်ားက တင္ျပရန္ ေရးဆြဲထားေသာ အတည္ မျပဳရေသးေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ုိးသမီးမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသူဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ လက္ထပ္ ထိမ္ျမား ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒမူၾကမ္းကို သံဃာ့ညီလာခံမက်င္းပမီ (၂)ပတ္ခန္႔ ႀကိဳတင္၍ ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ တရားမ၀င္ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့မွုေၾကာင့္ ထိုမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒအစ္ရွုးသည္ ရက္အနည္းငယ္ အတြင္း ကမၻာ အရပ္ရပ္သို႔ ျပန္႔ႏွံ႔သြားခဲ့ျခင္းပါ။ ထင္ျမင္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ေျပာၾက၊ ေရးၾက၊ ေ၀ဖန္ၾကႏွင့္ ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ဒီအစ္ရွူးဟာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ႀကီး ျဖစ္သြားခဲ့ျခင္းပါ။   

            သို႔ေသာ္ ထိုဥပေဒမူၾကမ္းသည္ သံဃာေတာ္မ်ားအတည္မျပဳရေသးေသာ မူၾကမ္းျဖစ္ေနသည္ကို ကမၻာ့လူထုက သိရွိထားဟန္မတူပါ။ ထိုၾကာင့္ အသဲသဲအသန္သန္ ထိုးစစ္ေတြကို ဆင္လာျခင္းပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီမိုကေရစီစနစ္က်င့္သုံးတဲ့ႏိုင္ငံအတြက္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္ကို လက္ခံႀကိဳဆိုရမွာပါ။ သို႔ေသာ္ ဒီမိုကေရစီ စနစ္က်င့္သုံးတာက အခါလည္ေက်ာ္ လသားအရြယ္မွ်သာရွိေသး၍ ေျပာသူ၊ ေရးသူ၊ ေ၀ဖန္သူမ်ား မီဒီယာ အက္သစ္ခ္ အားနည္းေနေသးသည္ကို ေတြ႔ျမင္ေနရျခင္းပါ။

            ဇြန္လ(၂၇)ရက္ေန႔၌ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ သံဃာ့အစည္းအေ၀းႀကီးအၿပီးမွာ ေၾကညာခ်က္စာတမ္း ထြက္ေပၚလာခဲ့တယ္။ ထိုေၾကညာခ်က္စာတမ္းမွာ အစည္းအေ၀းႀကီး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကို ထင္ထင္ရွားရွား ျပတ္ျပတ္သားသား ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုႏိုင္ခဲ့၍ ဆူညံေနေသာ အသံမ်ားဟာ လုံး၀နီးပါး ၿငိမ္သက္သြားခဲ့တယ္။

            ထိုသံဃအစည္းအေ၀းၾကီး အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔က ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ေၾကညာခ်က္ စာတမ္းမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။

ေၾကညာခ်က္

၁။      ။ဤအစည္းအေ၀းႀကီးသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အစုိးရႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔တို႔အား အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာေရးကိစၥမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ကူညီေဆာင္ရြက္ရန္ တိုက္တြန္းသည္။

၂။      ။ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္ မွီတင္းေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ ႏိုင္ငံသားအားလုံး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနထိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ပဋိပကၡမ်ား ထပ္မံမျဖစ္ေပၚေစရန္ ၀ိုင္း၀န္းကူညီ ေဆာင္ရြက္မည္။

၃။      ။အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းရန္ ဤအစည္း အေ၀းႀကီးမွ ေထာက္ခံအတည္ျပဳသည္။

၄။      ။မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းႏိုင္ရန္အတြက္ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္အသီးသီးမွ ဤအစည္း အေ၀းႀကီးသို႔ တက္ေရာက္ေတာ္မူလာၾကကုန္ေသာ သံဃာ့ကိုယ္စားလွယ္ ၁၅၃၀-ေက်ာ္တို႔က တညီတညြတ္တည္း ေထာက္ခံအတည္ျပဳသည္။

၅။      ။ျမန္မာႏုိင္ငံမွ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တစ္ပါးျဖစ္ေသာ အရွင္၀ိစိတၱာဘိ၀ံသ (၀ီရသူ) ၏ ပုံႏွင့္ ̏THE FACE OF BUDDIST TERROR˝ – ဗုဒၶဘာသာ အၾကမ္းဖက္မႈ မ်က္ႏွာစာ (သို႔မဟုတ္) ဗုဒၶဘာသာအၾကမ္းဖက္မႈ ပုံသ႑ာန္ ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ၂၀၁၃-ခုႏွစ္၊ ဇူလိႈင္လ (၁) ရက္ေန႔ ရက္စြဲျဖင့္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ တိုင္းမ္မဂၢဇင္း (Time Magazine) Vo-182, No, 1 ကို အျပင္းထန္ ကန္႔ကြက္သည္။

            အထက္၌ ေဖၚျပထားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားသည္ သံဃာ့အစည္းအေ၀းႀကီးအၿပီးမွာ ေပၚထြက္ လာခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။ ထိုအစည္းအေ၀းႀကီးမွာပင္ သံဃာေတာ္မ်ားက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒမူၾကမ္း(အခ်ဳိ႔အခ်က္အလက္မ်ားသည္ သေဘာထားကြဲလြဲႏုိင္ဖြယ္ရွိ၍) လြတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းရန္ ျပင္ဆင္ထားေသာ ဥပေဒမူၾကမ္း အခ်က္အလက္တုိ႔ကို အနည္းငယ္ျပင္ဆင္၍ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့တယ္။  

ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ

ဥပေဒ (မူၾကမ္း)

(၁)     ဤဥပေဒကို ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ (အေရးေပၚ)ဥပေဒ ဟု ေခၚတြင္ေစ ရမည္။

(၂)     မည္သူမဆို ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးကို လက္ထပ္မည့္သူသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးအား လြတ္လတ္စြာ ကုိးကြယ္ခြင့္ျပဳသူျဖစ္ရမည္။

(၃)     လက္ထပ္မည့္ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီး၏ မိဘ (သို႔) အုပ္ထိန္းသူ၏စာျဖင့္ တရား၀င္ခြင့္ျပဳခ်က္ကို  လက္ခံရယူရမည္။

(၄)     အထက္ပါ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ပါက လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းကို သက္ဆုိင္ရာ ေက်းရြာ (သို႔) ရပ္ ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေရွ႕တြင္ လက္မွတ္ေရးထိုး လက္ထပ္ရမည္။

(၅)     အထက္ပါ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအတိုင္း မလိုက္နာဘဲ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးကို (တိုင္းရင္းသူ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးမ်ားပါ ပါ၀င္သည္) လက္ထပ္ေပါင္းသင္းျခင္းျပဳလုပ္ပါက ထိုသို႔က်ဴးလြန္သူအေပၚ ရာဇသတ္ႀကီးဥပေဒ၏ ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ ျပစ္မႈပုဒ္မ ၄၉၃ အျပင္ သက္ဆိုင္ရာပုဒ္မတို႔ႏွင့္သာ သီးျခားအေရးယူအျပစ္ေပးရမည္။

                  အမွန္တကယ္မွာမူ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ဥပေဒကို ေရးဆြဲႏိုင္သူမ်ားမဟုတ္ဘဲ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ဥပေဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီး၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး တစ္ေယာက္ေယာက္ျဖင့္ သို႔မဟုတ္ အေရးပါအရာေရာက္ေသာ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ားမွတဆင့္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြားႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစား အားထုတ္သူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဥပေဒေၾကာင္းဆိုင္ရာ အက်ယ္မူၾကမ္းကိုမူ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလြတ္ေတာ္အမတ္မ်ားက ဆက္လက္၍ ေဆြးေႏြးၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား အတြက္ အက်ဳိးရွိလွ်င္ အတည္ျပဳေထာက္ခံၿပီး ခိုင္မာေသာဥပေဒကို ေရးဆြဲျပ႒ာန္းေပးရန္ျဖစ္တယ္။  အက်ဳိးမရွိလွ်င္ ကန္႔ကြက္ ပယ္ဖ်က္္ၾကရန္ပင္ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ဆုံးအေျဖက ဒါပါပဲ။

                  အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တိုင္းရင္းသူအမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒကို သံဃာေတာ္မ်ားက ပါ၀ါသုံး၍ အတည္ျပဳ ေပးျခင္းမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ပါ။ အာဏာရွိသူမ်ားကဲ့သို႔ ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းေပးႏိုင္ျခင္းလည္းမရွိပါ။ လြတ္ေတာ္သို႔ ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳ၍ တင္သြင္းသူမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူမ်ား သိရွိနားလည္းႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။

                  မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ၊ အထင္အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ ရွိခဲ့ျခင္းပါ။ သို႔ေသာ္ တိုင္းျပည္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ သည္းခံျခင္းတရားႏွင့္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းတရား ဤတရားႏွစ္ပါးကို လက္ကိုင္ထား၍ တိုင္းျပည္အတြက္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ပါမွ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက သံဃာ့ အစည္းအေ၀း အထူးမိန္႔မွာသြားေတာ္မူခဲ့ျခင္းကို အမွတ္ရေနမိျခင္းပါ။ ထိုအဆုံးအမကို သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူ၊ ျပည္သားမ်ားသည္လည္း အၿမဲတေစ အမွတ္ရေစေနႏုိင္ၾကဖို႔ပါ။

 ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ႏုိင္ၾကပါေစ။