>၀င္းေပၞေမာင္ – ဒိုင္အာခီ လက္သစ္မဵား

>

ၾကက္ေၾကာက္အိတ္ထဲက ဒိုင္အာခီလက္သစ္မ်ား
၀င္းေပၚေမာင္

ဧျပီ ၂၁၊ ၂၀၀၈

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးခရီးတြင္ အေရးႀကီးေသာ အခ်ိဳးအေကြ႔တခုသို႔ ေရာက္ေလတိုင္း အာဏာေနာက္ၿမီးဆြဲသမားတို႔ တစခန္း ထထလာတတ္ၿပီး၊ ေနာက္ဆုံး၌ ၄င္းတို႔သည္ ျပည္သူလူထု၏ ဒဏ္ခတ္ခံရကာ ဇာတ္သိမ္းသြားရစျမဲ ျဖစ္သည္။

ေမလ ၁၀ ရက္ေန႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သမိုင္း၀င္ ေန႔တေန႔ ျဖစ္လာဦးေတာ့မည္။

နအဖ စစ္အစိုးရ ေရးဆြဲထားေသာ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ အတည္ျပဳေရး ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲကို ေမလ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပမည္ဟု က်င္းပေရးေကာ္မရွင္က ေၾကညာပါသည္။ ဥပေဒမူၾကမ္း စာအုပ္မ်ားကိုလည္း စတင္ေရာင္းခ်ေနၿပီဟု ၾကားသိရပါသည္။ ျပည္တြင္းျပည္ပ တလႊားတြင္လည္း ေထာက္ခံေရးႏွင့္ ကန္႔ကြက္ေရး ေဆြးေႏြး စည္း႐ုံးမႈမ်ား အရွိန္ျမႇင့္ လုပ္ေဆာင္လာၾကသည္ကို ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။

နအဖ စစ္အစိုးရက ေထာက္ခံမဲရရန္ လူထုကို မဲဆြယ္ေနၿပီး၊ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႏွင့္ ဒီမိုသမားမ်ားက ကန္႔ကြက္မဲေပးရန္ ပန္ၾကား စည္း႐ုံးေနခ်ိန္တြင္ အာဏာေနာက္ၿမီးဆြဲသမားတို႔က `ေထာက္ခံမွ သက္သာမယ္´ `ဥပေဒရွိမွ ျပဳျပင္လုိ႔ရမယ္´ `ဥပေဒေအာက္မွာပဲ ေနခ်င္တယ္´ စသည့္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား ကိုင္ေဆာင္ကာ တစခန္း ထေနၾကပါသည္။ ၄င္းတို႔က စစ္အစိုးရ ဥပေဒကို ေထာက္ခံရန္ စည္း႐ုံးေဟာေျပာမႈမ်ား, စာရြက္စာတမ္း ျဖန္႔ေ၀မႈမ်ားကို တေန႔ထက္တေန႔ တိုးျမႇင့္လုပ္ကိုင္လာၾကသည္။ ေရဒီယုိေဆြးေႏြးခန္း အပါအ၀င္ အင္တာနက္ေပၚတြင္လည္း ၄င္းတို႔၏ သေဘာထားကို ေဖာ္ျပလာၾကသည္။

အႏွီကုန္ေသာ အာဏာေနာက္ၿမီးဆြဲသမားတို႔မွာ ျမန္မာ့သမိုင္း၏ အေကြ႔တိုင္းတြင္ ေပၚလာတတ္ျမဲ ျဖစ္ပါသည္။

ၿဗိတိသွ်ရဲ့ ဒိုင္အာခီ

ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ အာဏာေနာက္ၿမီးဆြဲေရး အယူအဆ စတင္ေပၚေပါက္လာသည့္ ကိစၥမွာ `ဒိုင္အာခီေရြးေကာက္ပြဲ´ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာတို႔၏ အမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွားမႈ တစတစ က်ယ္ျပန္႔လာၿပီး၊ ျမန္မာတို႔က ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေပးရန္ ေတာင္းဆုိလာေသာအခါ၊ ၿဗိတိသွ်အစိုးရက ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ဖန္တီးေပးခဲ့သည္။

၁၉၂၃ မွ ၁၉၃၇ အထိ ဆယ့္ေလးႏွစ္ၾကာခဲ့သည့္ ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ ၿဗိတိသွ်အစိုးရကိုယ္စား ဘုရင္ခံက ခန္႔အပ္ေသာ အမတ္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူက ေရြးေကာက္ေပးေသာ အမတ္မ်ား ပူးတြဲအုပ္ခ်ဳပ္သည့္ စနစ္ျဖစ္သည္။ ဒိုင္အာခီ ဥပေဒျပဳေကာင္စီ (လႊတ္ေတာ္) တြင္ အမတ္ ၁၀၃ ဦးရွိသည့္အနက္၊ ၂၂ ဦးကို ဘုရင္ခံက ခန္႔သည္။ ရာထူးအေလ်ာက္ပါရသူ ႏွစ္ဦးရွိသည္။ က်န္ ၇၉ ဦးကို ျပည္သူက ေရြးေကာက္ေပးရသည္။ ဒိုင္အာခီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေကာင္စီတြင္ ၀န္ႀကီး ေလးဦးရွိရာ၊ ႏွစ္ဦးကို ဘုရင္ခံက တိုက္႐ိုက္ခန္႔သည္။ က်န္ႏွစ္ဦးမွာ ဥပေဒျပဳေကာင္စီက ေထာက္ခံတင္ျပၿပီး ဘုရင္ခံက ခန္႔သည့္ အမတ္ႏွစ္ဦး ျဖစ္သည္။ တိုက္႐ိုက္ခန္႔ ၀န္ႀကီးမ်ားက ျပည္ထဲေရးႏွင့္ ဘ႑ာေရးကို ရယူၿပီး၊ အမတ္၀န္ႀကီးမ်ားက ပညာေရးႏွင့္ သစ္ေတာေရးကို ယူရသည္။

ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာနမ်ားကို သီးသန္႔ႏွင့္ လက္ေျပာင္းဟူ၍ ခြဲျခားထားသည္။ သီးသန္႔ဌာနမ်ားကို ဘုရင္ခံက အုပ္ခ်ဳပ္၍၊ လက္ေျပာင္းဌာနမ်ားကိုသာ အမတ္၀န္ႀကီးမ်ားက အုပ္ခ်ဳပ္ရသည္။ သီးသန္႔တြင္ အေရးႀကီးသည့္ ျပည္ထဲေရး, ဘ႑ာေရး, ကာကြယ္ေရး, ႏိုင္ငံျခားေရး, အခြန္ စသည္တို႔ ပါ၀င္သည္။ လက္ေျပာင္းမွာ ပညာေရး, က်န္းမာေရး, ယစ္မ်ိဳး, သစ္ေတာ စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။

ဒိုင္အာခီ ဥပေဒျပဳေကာင္စီႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေကာင္စီတို႔၏ စီမံေဆာင္ရြက္ခ်က္ မွန္သမွ်သည္ ဘုရင္ခံက ေက်နပ္၍ လက္ခံမွ အတည္ျဖစ္သည္။ ဘုရင္ခံက မႀကိဳက္လွ်င္ ဗီတိုအာဏာျဖင့္ ပယ္ဖ်က္ႏိုင္သည္။ အမတ္မ်ားသို႔ ခြဲေ၀ေပးထားေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာမ်ားကိုလည္း ဘုရင္ခံက အခ်ိန္မေရြး ႐ုတ္သိမ္းႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ အမတ္မ်ားမွာ ဘုရင္ခံ၏ အတုိင္ပင္ခံမွ်သာျဖစ္၍ ထိုပုဂၢဳိလ္မ်ားကို ျမန္မာတို႔က `မင္းတိုင္ပင္ အမတ္´ ဟု ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုအခ်ိန္က ျမန္မာတို႔ ေတာင္းဆိုေနသည္မွာ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေခၚ ဟုမၼ႐ူး ျဖစ္သည္။ ၿဗိတိသွ်ေပးသည့္ ဒိုင္အာခီသည္ ျမန္မာတို႔ ေတာင္းဆိုေနသည့္ ဟုမၼ႐ူးႏွင့္ အလြန္ကြာျခားေန၍ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ ျပင္းျပေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ လူထုအမ်ားစုက ဒိုင္အာခီကို ဆန္႔က်င္ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့သည္။ ဂ်ီစီဘီေအမွ ခြဲထြက္လိုက္သည့္ ၂၁ ဦးအဖြဲ႔ႏွင့္ အျခား အနည္းငယ္ကသာ ဒိုင္အာခီကို လက္ခံၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ခဲ့ၾကသည္။

၁၉၂၂ ႏို၀င္ဘာ၂၁ ရက္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ပထမအႀကိမ္ ဒိုင္အာခီ ဥပေဒျပဳေကာင္စီ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲေပးသူ ခုနစ္ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိခဲ့သည္။ ၉၃ ရာႏႈန္းက သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ၿဗိတိသွ်အစိုးရက ေအာင္ျမင္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲဟု သတ္မွတ္၍ ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္။

ထိုစဥ္က ဒိုင္အာခီကို လက္ခံသည့္ ၂၁ ဦးပါတီ အေၾကာင္းကို သမိုင္းသုေတသနဌာနထုတ္ ျမဟန္၏ `ကိုလိုနီေခတ္ ျမန္မာ့သမိုင္းအဘိဓာန္´ တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း မွတ္တမ္းတင္ထားပါသည္။

ႏွစ္ဆယ့္တစ္ဦးပါတီ — ၿဗိတိသွ် နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရက ေပးေသာ ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို လက္ခံသည့္ ၂၁ ဦး ဂ်ီစီဘီေအကို ေခၚျခင္း ျဖစ္သည္။ ဦးဘေဘ အပါအ၀င္ ဒိုင္အာခီကို လက္ခံလိုသူ ၂၁ ဦးက ေခါင္းေဆာင္ေသာေၾကာင့္ ၂၁ ဦးအဖြဲ႕ ဟုလည္း ေခၚၾကေသးသည္။ ဂ်ီစီဘီေအ အမ်ားစုက ဒိုင္အာခီကို လက္မခံဘဲ သပိတ္ေမွာက္ေသာ္လည္း ယင္း ၂၁ ဦးတို႔က ဒိုင္အာခီကို လက္ခံခဲ့၍ ဂ်ီစီဘီေအ ပတမဆုံးအႀကိမ္ ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြားသည္။ ဒိုင္အာခီကို လက္ခံျခင္းမွာ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရကို ပူးသတ္ရန္ဟု ၂၁ ဦးတို႔က အေၾကာင္းျပသည္။ ထိုသို႔ အေၾကာင္းျပၿပီး ဒိုင္အာခီေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ၾကသည္။ လက္ေတြ႔တြင္မူ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရ ေပးသမွ် ရာထူးမ်ားကို လက္ခံ၍ ႏိုင္ငံအက်ိဳး ထိထိေရာက္ေရာက္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကေပ။ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရကို ပူးသတ္မည္ဟုဆိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာလည္း အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္ေပ။ ထိုစဥ္က ဂ်ီစီဘီေအ အမ်ားစုႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆႏၵမွာ ဟုမၼ႐ူး ေခၚ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၂၁ ဦးတို႔မွာ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနသည့္အတြက္ ျပည္သူလူထု၏ ေထာက္ခံမႈမရဘဲ တျဖည္းျဖည္း ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။”

နယ္ခ်ဲ႕ကို ပူးသတ္မည္, ဥပေဒတြင္းတိုက္ပြဲမ်ားျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲယူမည္ဆိုသည့္ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးမ်ားသည္ ကုလားထုိင္လုရ, သူတပါးကို အပုပ္ခ်ရႏွင့္ အခ်ိန္မေလာက္သျဖင့္ ပူးလည္း မသတ္ႏိုင္, ခြာလည္း မသတ္ႏုိင္ၾကေတာ့ပါ။ ၄င္းတို႔မွာ တိုင္းျပည္တိုးတက္ေရး, အမ်ိဳးသားေရးကို ဘာမွ် မလုပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း အာဏာအရသာကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္း ျမည္းႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဒိုင္အာခီကို လက္ခံတာကပင္ အာဏာတစိတ္တေဒသ ရမည္ကို တြက္ခ်က္ၿပီး လက္ခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုပုဂၢဳိလ္ႀကီးမ်ားသည္ တုိင္းျပည္ကို တျဖည္းျဖည္း မေျပာင္းလဲႏိုင္ေသာ္လည္း၊ သူတို႔လို အာဏာမက္သူတို႔ တျဖည္းျဖည္း တိုးပြားလာေအာင္ေတာ့ စြမ္းႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဒိုင္အာခီေခတ္တြင္ ႏိုင္ငံေရးသမား အရင့္အႏုတို႔ အစိုးရရာထူး ယူသူကယူ, အမတ္္ေနရာ ၀င္ေရြးသူကေရြးႏွင့္ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေႂကြက်ကုန္ၾကသည္။ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီမ်ားပင္ အာဏာ၀ါဒီမ်ား ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။

အာဏာေနာက္ၿမီးဆြဲ၀ါဒီတို႔၏ ပေယာဂေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ေသာ ဒုိင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးက ျမန္မာတို႔၏ အမ်ိဳးသားတပ္ေပါင္းစုႀကီးျဖစ္သည့္ ဂ်ီစီဘီေအကို အစိတ္စိတ္ ၿပိဳကြဲေစခဲ့သည္။ ၿဗိတိသွ်အား လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္သည့္ ဆရာစံ ေတာင္သူလယ္သမား အေရးေတာ္ပုံကို ေပၚေပါက္ေစခဲ့သည္။

နအဖရဲ့ ဒိုင္အာခီ

ယေန႔ နအဖ စစ္အစိုးရက ထုတ္ျပလာေသာ အေျခခံဥပေဒမွာ ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ နင္လားငါလား ျဖစ္ေနပါသည္။

လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္စလုံးတြင္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ခန္႔အပ္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းစီ ပါ၀င္မည္။ သမၼတႏွင့္ ဒုသမၼတ ႏွစ္ဦး ေပါင္းသုံးဦးအနက္ တဦးက စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ခန္႔ စစ္ဗိုလ္ ျဖစ္မည္။ ျပည္ထဲေရး, ကာကြယ္ေရး, နယ္စပ္ေဒသ ၀န္ႀကီးမ်ားက စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ခန္႔ စစ္ဗိုလ္ ျဖစ္မည္။ ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ရမည့္ စနစ္ျဖစ္၍ ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဟုသာ ေခၚဆိုထိုက္ပါသည္။

ၿဗိတိသွ် ဒိုင္အာခီ၏ ဘုရင္ခံေနရာတြင္ နအဖ ဒိုင္အာခီက စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ကို အစားထိုးလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရင္ခံက ဗီတိုအာဏာျဖင့္ အားလုံးကို ထိန္းခ်ဳပ္ထား သကဲ့သို႔ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္က အေျခခံဥပေဒျဖင့္ အားလုံးကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ နအဖက ၿဗိတိသွ်ထက္ သာလြန္သည့္အခ်က္မွာ `အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ´ ကို ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္က ထိန္းခ်ဳပ္ထားရန္ႏွင့္ စစ္တပ္က အခ်ိန္မေရြး အာဏာသိမ္းႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္ထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွာ ဥပေဒျပဳေရးတြင္ စစ္ဗိုလ္ကုိယ္စားလွယ္တို႔ သေဘာမတူလွ်င္ ဘာမွ ျပင္ဆင္လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရမည္ မဟုတ္ပါ။ စစ္ဗုိလ္ကိုယ္စားလွယ္ ဆိုသည္မွာလည္း စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ကိုယ္စား မဲလာေပးသူသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တို႔မွာ ဟန္ေရးျပသက္သက္ မင္းတိုင္ပင္ အမတ္ သို႔မဟုတ္ `ဗိုလ္တိုင္ပင္ အမတ္´ မ်ားသာ ျဖစ္လာၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား, ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္း/ေဒသ ႏွင့္ ခ႐ိုင္မ်ားအထိ စစ္ဗိုလ္အမတ္မ်ားက ပါ၀င္ေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။ စစ္တပ္က ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မွ ခ႐ိုင္အဆင့္အထိ ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ပါ၀င္ေနမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း စစ္တပ္အေရးအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက လုံး၀ တို႔ထိခြင့္ ရမည္ မဟုတ္ပါ။ စစ္တပ္က ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒျပဳေရး, အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ႀကီး သုံးရပ္ေအာက္တြင္ မရွိဘဲ၊ လုံး၀ သီးျခား ရပ္တည္ေနမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်က္မွာ ဗီတိုအာဏာ သုံးေနစရာ မလိုေတာ့ဘဲ `ႏိုင္ငံေတာ္´၏ အထက္တြင္ ခြထိုင္လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ တရာေလာက္က ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ, ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕က သူပိုင္ ကိုလိုနီနယ္မ်ားတြင္ အႏိုင္အထက္ က်င့္သုံးခဲ့ေသာ, လက္ေတြ႔ အက်ိဳးမျပဳ၍ လူ႔ကမၻာက စြန္႔ပစ္ၿပီးျဖစ္ေသာ ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ုဳပ္ေရးကို နအဖ စစ္ဗိုလ္မ်ားက တူးေဖာ္ ဖုန္သုတ္ ေရႊခ်၍ အသုံးျပဳရန္ ႀကိဳးစားျခင္းမွာ အံ့ၾသဖြယ္အေကာင္းဆုံး ကမၻာ့မွတ္တမ္း၀င္ တခု ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

ဒိုင္အာခီလက္သစ္

နအဖ၏ ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ အာဏာတစိတ္တဖဲ့ ရလိုရျငား ေနာက္ၿမီးဆြဲ လုိက္ေနၾကေသာ အႏွီပုဂၢဳိလ္မ်ားမွာ အလြန္သနားစရာ ေကာင္းလွပါေတာ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၄င္းတို႔မွာ နအဖအတြက္ က်ရာေနရာမွ ပါ၀င္အသုံးေတာ္ခံၿပီး `ရင္းစား´ ေပးေနရသေလာက္၊ သူတို႔ တကယ္ ျပန္ရေနသည္က ျပည္သူလူထု၏ `အမုန္း´ ႏွင့္ `သမိုင္းတရားခံ´ ဆုိသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္သာျဖစ္ေန၍ ျဖစ္သည္။

နအဖက အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲသည့္ ျဖစ္စဥ္တြင္ `ဒါ ငါတုိ႔သေဘာထား´ ဟူ၍ ေျပာင္ေျပာ၀ံ့သည့္ သတၱိ မရွိပါ။ အငွားလူမိုက္မ်ားကို ေခါင္းေခါက္ေရြးထုတ္၍ ညီလာခံတြင္ စာရြက္ဖတ္ခိုင္းၿပီး သူ႔စကားကို ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္မ်ား စကားအျဖစ္ ေဖာ္ျပေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာင္တခ်ိန္ သမိုင္းတရားခံရွာပါက ညီလာခံ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား, ဥပေဒေရးဆြဲသူမ်ားသာ လက္ညိႇဳးထိုးခံရေအာင္ လုပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ နအဖအလိုက် လက္ညႇိဳးေထာင္ ေခါင္းညိတ္ အသုံးေတာ္ခံခဲ့ၾကသည့္ ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ညီလာခံတက္ပါရေစဆိုေသာ `ဖိုးပါခ်င္´အခ်ိဳ႕က ယခုအခါ “ဥပေဒ မရွိတာထက္ ရွိတာက ပိုေကာင္းတယ္” ဟူ၍ ေႂကြးေၾကာ္ေနၾကပါသည္။

“By the Man အစား By the Law ကိုပဲ လိုခ်င္တယ္” ဟု ဆိုပါသည္။ ထိုစကားအရ ယခု အုပ္ခ်ဳပ္ေနပုံသည္ `လူက အထက္-ဥပေဒက ေအာက္´ ျဖစ္ေနသည္ဟု ေဖာ္ျပေနပါသည္။ ေနာင္တြင္ `ဥပေဒက အထက္´ ျဖစ္လာမည္ မေသခ်ာေသာ္လည္း `စစ္ဗိုလ္က အထက္´ ျဖစ္လာမည္မွာေတာ့ ေသခ်ာေနပါသည္။ နအဖ ေရးထားသည့္ ဥပေဒမွာ `အိမ္ႀကီးေပၚ အိမ္ေလးေဆာက္´ ထားသည့္ ဥပေဒ ျဖစ္ေနပါသည္။ ထိုအိမ္ေလးတြင္ စစ္တပ္ကေနၿပီး ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က မိန္႔မိန္႔ႀကီး အုပ္ခ်ဳပ္မည္ ျဖစ္သည္။

ဥပေဒျပ႒ာန္း အုပ္ခ်ဳပ္သည့္စနစ္ ဆိုသည္မွာ လူယဥ္ေက်းတို႔၏ ဓေလ့ ျဖစ္ပါသည္။ လူယဥ္ေက်းတုိ႔မည္သည္ မိမိကိုယ္တိုင္ လုိက္နာက်င့္သုံးရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ ဥပေဒကို ျပ႒ာန္း႐ိုး မရွိပါ။ ကိုယ္တိုင္လည္း က်င့္သုံးႏုိင္, အမ်ားလည္း လုိက္နာက်င့္သုံးႏိုင္သည့္ တရားမွ်တေသာ ဥပေဒကိုသာ ျပ႒ာန္းၾကပါသည္။ ႏိုင္ငံ၏ အထြတ္အထိပ္, အစိုးရအဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ဆိုသည့္ သမၼတက၊ မိမိထက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာ ပိုႀကီးေနေသာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကို မည္သို႔ ခန္႔အပ္ရပါမည္နည္း။

ထိုကိစၥမွာ `တုတ္ပါေကာက္ခဲ့´ ဆိုသည့္ စကားလို ျဖစ္ေနပါသည္။ အခ်ိဳ႕လူႀကီးမ်ားက ကေလးကို ႐ိုက္ဆုံးမလိုသည့္အခါ – ဒီကိုလာစမ္း၊ တုတ္ပါေကာက္ခဲ့ – ဟု ေျပာေလ့ ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ကေလးက ကိုယ္အ႐ိုက္ခံရမည့္ တုတ္ကို၊ ကိုယ္တိုင္ေကာက္၍ ႐ိုက္မည့္သူလက္ထဲ ထည့္ရမည့္အလုပ္ ျဖစ္သည္။ ကေလးတေယာက္အဖို႔ တုတ္ေကာက္သည့္ကိစၥက ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သမၼတက တုိင္းျပည္အာဏာကို ေကာက္၍ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္လက္ထဲ ထည့္ေပးရမည့္ကိစၥမွာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။

ဒိုင္အာခီလက္သစ္မ်ားက အေျခခံဥပေဒအရ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွ ေန၍ စစ္တပ္၏ အခန္းက႑ကို တျဖည္းျဖည္း ဖယ္ထုတ္သြားႏိုင္မည္ဆိုသည့္ မဟာဗ်ဴဟာႀကီးကို ခင္းက်င္းျပေနၾကပါသည္။ ထိုဗ်ဴဟာမွာ ၂၁ ဦး ဒိုင္အာခီအမတ္မ်ား ေျပာခဲ့သည့္ ဥပေဒတြင္း တိုက္ပြဲ ပူးသတ္နည္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

လြတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈ အခ်ိန္ၾကာလာလွ်င္ အာဏာလက္ကိုင္ရွိသူကို ပူးသတ္ရမည္ ဆိုသည့္ အယူအဆ ေပၚလာတတ္ပါသည္။ ဆန္႔က်င္လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ သိသာထင္ရွားသည့္ ရလဒ္ေတြ ထြက္ေပၚမလာေလ ပူးသတ္၀ါဒက ပိုမိုက်ယ္ေလာင္လာေလ ျဖစ္တတ္ပါသည္။ စိတ္အားေလ်ာ့ျခင္းႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ နည္းလာျခင္းတုိ႔ကလည္း ပူးသတ္၀ါဒကို တြင္က်ယ္လာေစတတ္ပါသည္။

ႏိုင္ငံေရးကို အာဏာသက္သက္ေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ ပူးသတ္သူမ်ားကို မွားသည္ဟု မဆိုသာပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူတပါးလက္ထဲမွ အာဏာကို ေတာင္းယူ, တိုက္ယူတာက ပင္ပန္းသည္။ ၾကာသည္။ ကာရန္မသင့္လွ်င္ အသက္ပါစြန္႔ရသည္။ အာဏာရွိသူႏွင့္ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ အာဏာျမန္ျမန္ရသည္။ အျပည့္အ၀ေတာ့ မဟုတ္။ တစိတ္တဖဲ့။ ကိစၥမရွိ။ ရသေလာက္ႏွင့္ ေက်နပ္လွ်င္ ေပါင္းလိုက္တာက အလြယ္ဆုံးျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ အာဏာသက္သက္အတြက္ အားၿပိဳင္ေနသည့္ အာဏာကစားပြဲ မဟုတ္ေတာ့ ခက္ေနသည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ အာဏာကစားပြဲအဆင့္သို႔ ေရာက္ကိုမေရာက္ေသး။ တရားမွ်တသည့္ ကစားပြဲတခုျဖစ္ေအာင္ ခင္းက်င္းေနရဆဲသာ ရွိေသးသည္။ ဤလိုကာလတြင္ တရားမွ်တမႈကို လ်စ္လ်ဴျပဳၿပီး အာဏာကို ဦးစားေပးျခင္းမွာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား ဆန္ေနပါသည္။

ပူးသတ္၀ါဒသည္ အာဏာႏွင့္ ပတ္သက္၍ တြင္က်ယ္သည့္ နည္းလမ္းတခုျဖစ္ေသာ္ျငား ပူးသတ္ျခင္းေၾကာင့္ လူထုလြတ္ေျမာက္ေရး ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ အေထာက္အထား အလြန္ရွားပါသည္။ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိသည္မွာ `ပူး´ သူမ်ားသာ `အသတ္´ခံတတ္ရၿပီး နိဂုံးခ်ဳပ္သြားေလ့ ရွိျခင္းပင္။

လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွေန၍ စစ္တပ္က႑ကို တျဖည္းျဖည္း ဖယ္သြားေရး ဆိုသည္မွာ စိတ္ကူးယဥ္ခ်က္ သက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ အေျပာင္းအလဲအတြက္ သတ္မွတ္ထားသည့္ အခ်ိန္ကာလတခု မရွိဘဲ – ေျပာင္းသြားၾကတာေပါ့ – ဆိုသည္မွာ အလြန္ မေသခ်ာ မေရရာသည့္ ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ထိုအယူအဆမွာ – ပ်ားႏွင့္တကြ ပ်ားအုံကို ဆြတ္ယူ၊ ၿပီးမွ ပ်ားကို တေကာင္ခ်င္း ဖယ္ထုတ္ – ဆိုသလုိ ျဖစ္ေနပါသည္။ ပ်ားတေကာင္ကို ဖယ္သည့္အခိုက္ က်န္ ပ်ားေတြက မကိုက္ဘဲ ၿငိမ္ေနမတဲ့လား။ ဥပေဒထဲက အခ်က္တခုုခုကို ဖယ္ထုတ္ဖို႔ ျပင္လိုက္တိုင္း အျခား အခ်က္တခုခုႏွင့္ ၿငိေနေအာင္ ပိုက္စိတ္တိုက္ ခ်ယ္မႈန္းထားတာ သိသာလွပါသည္။ ပ်ားရည္ကို လိုခ်င္လွ်င္ ပ်ားအုံရွိ ပ်ားအားလုံးကို အလ်င္ ေမာင္းထုတ္ရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ၿဗိတိသွ်ေခတ္ ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးသည္ ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ အမည္းစြန္း ထင္ခဲ့သည္ကို ယေန႔ ဒိုင္အာခီလက္သစ္မ်ားက မ်က္ကြယ္ျပဳေနၾကသည္။ ဒိုင္အာခီေခတ္ ဆယ့္ေလးႏွစ္တြင္ ပါ၀င္ခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအဖို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အေတြ႕အၾကံဳ ရ႐ုံမွတပါး တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအတြက္ ဘာမွ် ထိထိေရာက္ေရာက္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါဟု သမိုင္းဆရာမ်ားက မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ထို ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၿပိဳလဲသြားရသည္မွာ ဒိုင္အာခီအမတ္မ်ားေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီမ်ားႏွင့္ လူငယ္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ တက္ႂကြလႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သမိုင္းသင္ခန္းစာ ယူရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

အဆံေခ်ာင္

ယေန႔အခါတြင္ အာဏာေနာက္ၿမီးဆြဲသမားတို႔ႏွင့္ မနီး႐ိုးစြဲလိုက္သူ, ဟိုဘက္ကလည္း မဟုတ္, ဒီဘက္ကလည္း မဟုတ္ ဆိုသူမ်ားလည္း လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ မိမိ ယုံၾကည္ရာ အယူအဆအတိုင္း ရပ္တည္ ေဖာ္ျပၾကသည္ကို အထူးအေထြ ေျပာေနစရာ မရွိပါ။ သီအုိရီ အဖုံဖုံ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္ ႐ႈေထာင့္အေထြေထြမွ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ၾကသည္ကိုလည္း ႀကိဳဆုိရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ `ဉာဏ္ႀကီးရွင္´ ဆုိသည္မွာ ေခါင္းေဆာင္မဟုတ္ ဆိုသည့္အခ်က္ကို သတိျပဳရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေလ့လာဆန္းစစ္သူ အခ်ိဳ႕က ထိုပုဂၢဳိလ္ ထိုအစု ထိုအသင္းမ်ားကို `တတိယအုပ္စု´ ဟု ေနရာ တေနရာေပး၍ ႐ႈျမင္လာၾကပါသည္။ တတိယအုပ္စု၀င္မ်ားက တတိယနည္းလမ္းမ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ၾကံဆ ေဖာ္ျပေလ့ ရွိၾကပါသည္။ ထူးျခားသည့္ အျမင္မ်ား, ဆန္းသစ္သည့္ နည္းလမ္းမ်ား ေတြ႔ရတတ္၍ စိတ္၀င္စားဖို႔ေတာ့ ေကာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုနည္းပရိယယ္မ်ားကို လက္ေတြ႕ အသုံးျပဳရမည့္သူမ်ားမွာ ၄င္း တတိယအစု၀င္မ်ား မဟုတ္ဘဲ ပထမႏွင့္ ဒုတိယအစု၀င္မ်ား ျဖစ္ေနသည္ကိုလည္း သတိျပဳရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ဆိုလိုသည္မွာ တတိယအုပ္စု၏ သေဘာထားႏွင့္ နည္းလမ္းမ်ားသည္ စဥ္းစားစရာ, ေဆြးေႏြးစရာ အခ်က္အလက္မ်ား ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္၊ သို႔ေသာ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ တတိယအုပ္စုသည္ ပဋိပကၡအတြင္း ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ လုပ္ေဆာင္သူ မျဖစ္လာမခ်င္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်သူ ျဖစ္လာႏိုင္စရာအေၾကာင္း မရွိပါ။

အေျခခံဥပေဒ အတည္ျ႔ပဳေရး ဆႏၵခံယူပြဲ၏ ရလဒ္ကို ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းရာတြင္ တတိယအစု အင္အားကို အေလးထား တြက္ဆသင့္ေၾကာင္း အခ်ိဳ႕က ေဆြးေႏြးၾကပါသည္။ အဆိုပါ အေလးထားသင့္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခ်က္ကို အျငင္းပြားစရာ မရွိပါ။ တကယ္ ရွိေနသမွ် အေၾကာင္းအခ်က္ အားလုံးကို အေလးထား စဥ္းစားျခင္းက ရလဒ္အမွန္ကို အနီးစပ္ဆုံး ခန္႔မွန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ရာတြင္ ထို တတိယအစု၀င္မ်ား ကိုယ္တုိင္က မိမိတို႔ သေဘာထားကို ျပည္သူလူထုအတြင္း ျပန္႔ႏွံ႔လႊမ္းမိုးေစလိုသည့္ ဆႏၵသေဘာထား ရွိမရွိက ေသာ့ခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ ဆႏၵရွိခဲ့လွ်င္ မိမိတို႔သေဘာထား လူထုအတြင္း ျပန္႔ႏွံ႔ေအာင္ လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္ရပါမည္။ လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္မႈ မရွိလွ်င္ ထိုသေဘာထားသည္ အနည္းစုကိုသာ ကိုယ္စားျပဳႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ လွ်ိဳ႕၀ွက္ကြန္ရက္ျဖင့္ ျဖန္႔က်က္ထားသည္ ဆိုလွ်င္လည္း ျမန္မာျပည္ အေနအထားႏွင့္ လက္ေတြ႔သိပ္မက်လွပါ။

ၿမိဳ႕ေန ပညာတတ္မ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးသမားမ်ားက တတိယအုပ္စု သေဘာထားႏွင့္ နီးစပ္ႏိုင္သည္ဟု တြက္ဆတာလည္း ရွိပါသည္။ ယခုထက္ ပိုမိုသက္သာမည့္ အေျခအေနကို လိုလားၾကသည္ဟု ဆိုတာလည္း ရွိပါသည္။ တဖန္ နအဖဘက္က ဘာမွ လိုက္ေလ်ာ ေျပာင္းလဲမွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ လူထုကပဲ ေလ်ာ့ေပးလိုက္တာ အေကာင္းဆုံးဟု ဆိုတာလည္း ရွိပါသည္။ ဤသေဘာထားမ်ားကို ျမန္မာ့သမိုင္းႏွင့္ ယွဥ္၍ သတိျပဳသင့္ပါသည္။ ဒိုင္အာခီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး, ၉၁ ဌာနအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ်ားကို ၿဗိတိသွ်က တီထြင္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားက ရပ္တန္႔သြားခဲ့သည္ မဟုတ္ပါ။ ထိုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ်ားေၾကာင့္ ပိုမိုသက္သာသည့္ အေျခအေနတရပ္ ျဖစ္ေပၚလာသည္မဟုတ္ဘဲ ပိုမိုျပင္းထန္သည့္ လြတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားသာ တိုး၍တိုး၍ ျဖစ္လာခဲ့သည္ကို သတိျပဳသင့္ပါသည္။

တတိယအုပ္စုဆိုသည္မွာ ထီထိုးၿပီး ေပါက္ဂဏန္း ထိုင္ေစာင့္ေနသူမ်ားႏွင့္ တူေနပါသည္။ အနာဂတ္ ျဖစ္လာႏိုင္ေခ်တခုကို မွန္းဆတြက္ခ်က္၍ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း ဖလွယ္ထားၾကၿပီး၊ တကယ္ျဖစ္လာတာႏွင့္ ဘယ္ေလာက္ ကိုက္ညီသလဲ နီးစပ္သလဲ အေျဖရွာေနသူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းတို႔၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္က ေလ့လာဆန္းစစ္မႈအတြက္ ပညာေရးဆိုင္ရာ အက်ိဳးျပဳမႈမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူထုလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ေတာ့ အားကိုးဖြယ္ရာဟု မျမင္ပါ။

ဟိုဘက္လည္း မဟုတ္, ဒီဘက္လည္း မဟုတ္ဟု ဆိုလွ်င္ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ဟု ေျပာႏိုင္ပါသည္။ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္သူမ်ားကို ေခတ္စကားျဖင့္ `အဆံေခ်ာင္´ ဟု ေျပာေလ့ရွိပါသည္။

ၾကက္ေၾကာက္အိတ္

ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္က `ၾကက္ေၾကာက္အိတ္´ ဆိုသည့္ စကားလုံးတလုံး ေပၚခဲ့ဖူးပါသည္။

ထိုေခတ္က ပါတီ ေကာင္စီ ဆိုသည့္ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးငယ္မ်ားသည္ အေပါ့စား လက္ဆြဲအိတ္မ်ားကို ကိုင္ေဆာင္ေလ့ ရွိၾကသည္။ ဖ်င္အမာစား, မိုးကာသား, တာလပတ္ အေပ်ာ့စားတို႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္သည့္ ထိုဆြဲအိတ္မ်ားကို အစိုးရက ႀကီးမွဴးက်င္းပသည့္ ညီလာခံ, အစည္းအေ၀းမ်ားသို႔ တက္ေရာက္ရသူ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ေပးေလ့ရွိသည္။ အိတ္ေပၚတြင္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ စာတမ္းတံဆိပ္ ခတ္ႏိွပ္ေပးလိုက္သျဖင့္ ထုိအိတ္ကို ကိုင္သြားသည္ႏွင့္ ဘယ္ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပၿပီးသား ျဖစ္သြားသည္။ ထိုအိတ္ႏွင့္ ပါတီ ေကာင္စီ ပုဂၢဳိလ္တို႔မွာ ခြဲမရေသာ အရာမ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။

ပါတီ ေကာင္စီ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးငယ္မ်ားမွာ ေက်းရြာေဒသမ်ားသို႔ သြားေရာက္၍ ဆိုရွယ္လစ္ စီမံကိန္းမ်ားကို စစ္ေဆး ၾကည့္႐ႈ လမ္းၫႊန္ၾကရသည္။ ကြင္းဆင္းသည့္ အလုပ္ကို အုပ္စုလိုက္ တပင္တပန္း လုပ္ကိုင္ၾကရသူ ထုိလူႀကီးမင္းတို႔အတြက္ ေက်းရြာမ်ားက စားေရးေသာက္ေရး စီစဥ္ေပးရသည္။ လူႀကီးေတြဆိုေတာ့ အသားဟင္းတခြက္ေတာ့ ပါရျမဲ။ ေနာင္ေတာ့ ပါတီ ေကာင္စီမ်ား ဆြဲအိတ္ေတြ တကားကားႏွင့္ ရြာထဲ၀င္လာတာႏွင့္ ၾကက္ေတြ ေၾကာက္ၿပီး ထြက္ေျပးကုန္ၾကေတာ့သည္… ဟူသတတ္။

သို႔ႏွင့္ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္၏ သေကၤတသည္ ၾကက္ေၾကာက္အိတ္ ျဖစ္သြားေတာ့သည္။ မဆလ စစ္တပ္ပါတီတြင္ အရိပ္၀င္ခိုကာ အာဏာေနာက္ၿမီးဆြဲခဲ့သူမ်ားကို ျပည္သူလူထုက ၾကက္ေၾကာက္အိတ္ အျဖစ္ ႐ႈုျမင္ခဲ့သည္။ စစ္တပ္ဦးေဆာင္သည့္ ပါတီ ေကာင္စီဆိုလွ်င္ လူမေျပာႏွင့္ ၾကက္ကေတာင္ ရြံသည့္ သူမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။

ဒိုင္အာခီေခတ္မွ အစျပဳခဲ့သည့္ အာဏာေနာက္ၿမီးဆြဲသမားတို႔သည္ အခြင့္ရတိုင္း တခ်ီတေမာင္း ထထလာတတ္ေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးတြင္ ႏိုင္ငံေရးဇာတ္ခုံေပၚမွ ကုပ္ကုပ္ေလး ဆင္းသြားၾကရသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ၾကက္ေၾကာက္အိတ္သမားတို႔လည္း မ႐ႈမလွ နိဂုံးခ်ဳပ္သြားခဲ့ရၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

ယခုတဖန္ ဒိုင္အာခီလက္သစ္မ်ားသည္ ေသနတ္ေျပာင္း၀မွ အာဏာ အကပ္အသပ္ကို အငမ္းမရ လ်က္ရန္ ၾကက္ေၾကာက္အိတ္ထဲမွေန၍ ျပဴတစ္ျပဴတစ္ လုပ္ေနၾကေလသည္။ ထိုအိတ္ထဲတြင္ အဆံေခ်ာင္အခ်ိဳ႕လည္း ရွိေနႏိုင္ပါသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts