>အိပ္စက္အနားယူေလေသာ သဘာ၀၏ ရင္ေသၾးငယ္

>

အိပ္စက္အနားယူေလေသာ သဘာ၀၏ ရင္ေသၾးငယ္ (၀ၝ)
ေမာ္ဒန္ ဴမန္မာဂီတေရႀႚေဆာင္ တဦး

ဂီတဥၤလီ

မတ္ ၁၁၊ ၂၀၀၈

မေနႚကပင္ ရႀမ္းအႎုပညာရႀင္တဦးႎႀင့္ ေတၾႚ၍ “ဦးထီး” သိပ္ေနမေကာင္းဟု သိလိုက္ရသည္။ ေရာဂၝ အတိုးအဆုတ္ ခန္ႚမႀန္းဳကည့္ရာ သိပ္မလၾယ္ဟု သိရသဴဖင့္ စိတ္မေကာင္းဴဖစ္ရသည့္အထဲ မီဒီယာသမား တေယာက္က “ဘုိင္အိုေဒတာ” ဴပင္ထားရေတာ့မယ္ဟု သတိေပးလိုက္သဴဖင့္ စိတ္ေလးမိသည္။

ေနာက္ေနႚမနက္မႀာပင္ မဳကားလိုေသာ သတင္းက ခဵက္ခဵင္းေရာက္လာသည္။ ခက္လႀပၝကလား။ ဳကားခဵင္လႀသည့္ ေတာင့္တမိဳကသည့္ ေတၾႚဆုံေဆၾးေႎၾးေရး ဒီမိုေႎၾဦးပန္းကား ေဆာင္းေဟာင္းစစ္ေလရူး၏ ဴပင္းထန္ေသာ ရိုက္ခဵက္ေဳကာင့္ ေဳကၾမလို ဴဖစ္ရရႀာသည္။ သၾားေလသူ ဆရာဂဵမ္းေဴပာခဲ့သည့္အတိုင္း “ခဵစ္သူတိုႚ အသက္ တိုလႀ၏” ဟု ေအာက္ေမ့ရင္း ကဵန္ရစ္ေသာ ဴပည္သူခဵစ္ အႎုပညာသည္တိုႚ လၾတ္လပ္စၾာ ဖန္တီးထၾန္းေတာက္ႎိုင္မည့္ ဒီမိုေခတ္ကို မီဳကပၝေစဟုသာ ေအာက္ေမ့ရေတာ့မည္။

ဆရာထီးကား ဴမန္မာ့ဂီတ၏ အဴမႂေတ တပၝးပၝေပ။ သူ စထၾန္းေတာက္ကစ၍ ေနာင္ဴမန္မာဴပည္ေထာင္စုတည္သ၍ သူႚေနရာကို အစား၀င္မည့္သူ ရႀိေပမည္ မဟုတ္။ သူႚမူ သူႚဟန္ႎႀင့္ သူေဖာက္ခဲ့ေသာလမ္းကား ထူးလႀပၝေပသည္။

တိုင္းရင္းသား အႎုပညာရႀငိတိုႚ ေနရာရရန္ ခဲယဥ္းသည့္ ဴမန္မာဳကီးစုိးရာ ဴမန္မာဂီတသိုႚ ေခတ္သစ္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ႎႀင့္ ထုိးေဖာက္လာႎိုင္သည့္ စိုင္းခမ္းလိတ္၏ သီခဵင္းမႀႀာ ထီးဆိုင္ ဆိုမႀပင္ ဴပည့္စုံေလေတာ့သည္။ ထိုသိုႚ ရႀမ္းေရး၍ ရႀမ္းဆိုသည့္ သီခဵင္းကို ရႀမ္းေတၾသာမက ဴမန္မာ (ဗမာ)ေတၾ၊ ခဵင္းေတၾ၊ ကခဵင္ေတၾကအစ တရုတ္ကုလား ရႀိသမ႖ ဴမန္မာတဴပည္လုံး ၀ိုင္းဳကိႂက္ဳကသည္မႀာ ၁၉၇၀၊ ၈၀ မႀသည္ ယေနႚတိုင္ေအာင္ပင္။

အေရးအခင္းဴပီးစ “ပၝပီမ” ဇာတ္ကားတၾင္ သဘာ၀၏ ရင္ေသၾးငယ္ သီခဵင္းဆိုရေသာအခၝတၾင္ပင္ ဇာတ္၀င္ခန္းႎႀင့္ လိုက္ဖက္လႀ၍ စစ္အုပ္စုကို ပုန္ကန္သူ ေကဵာင္းသူေကဵာင္းသားမဵားအတၾက္ သေကႆတသီခဵင္းပင္ ဴဖစ္လာခဲ့ဴပန္သည္။

“တိုႚ ေသၾးလည္းမဟုတ္၊ တိုႚ သားလည္း မဟုတ္” ဟု ဴမ၀တီတၾင္ တစခန္းထၾက္ရသည့္အခၝတၾင္လည္း ကိုထီး၏ ေနာက္ကခဵည္ေႎႀာင္ထားသည့္ အေႎႀာင္အတည္းမဵားကို ဴမင္ရ၍ ခၾင့္လၿတ္ႎ္ိုင္ဳကသည္။

ကိုထီး၏ စန္းေကာင္းပုံမႀာ ပရိသတ္ႎႀင့္ တိုင္းဴပည္ေပၞ ထားေသာ သူႚေစတနာ ေရာင္ဴပန္သာ ဴဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ပရိသတ္ႎႀင့္ သူတိုႚေစတနာတုံဴပန္ဳကပုံကို ဴပီးခဲ့သည့္ ဒီဇင္ဘာလ ရႀမ္းႎႀစ္သစ္ကူးပၾဲတၾင္ ဳကည့္ခဲ့ရသူမဵား ေဖာက္သည္ခဵဴပမႀ ပီတိုဴဖာရသည္။ ရႀမ္းပၾဲဆိုေသာ္လည္း အမဵားစုက ဴမန္မာဴဖစ္၏။ အသက္ ၆၀ တန္း လက္ေဟာင္းအဆိုေတာ္၏ သီခဵင္းေဟာင္းမဵားကို အရၾယ္စုံက လႁိက္လႁိက္လႀဲလႀဲ အားေပးရင္း လိုက္သီဆိုဳကေသာအခၝ ဴမန္မာႎိုင္ငံေရး လူမဵႂိးေရး ရင္ဳကားေစ့ရာ၌ အႎုပညာတိုႚအစၾမ္းကား ဳကီးလႀေပလိမ့္မည္ဟု ေအာက္ေမ့ဳကရသည္ ဆို၏။

ထုိပၾဲကား မကဵန္းမာသည့္ဳကားက ေထာင္ခဵီသည့္ ဴမန္မာပရိသတ္၏ အိမ္လၾမ္းေ၀ဒနာကို ကူညီေဴဖသိမ့္ခဲ့သည္။ အိမ္ဴပန္ခက္ရႀာသူတိုႚ၏ အိမ္လၾမ္းစိတၨဇကား ဳကီးလႀပၝ၏။ ဆႎၬခံယူပၾဲလည္း မပၝႎိုင္၊ ေရၾးေကာက္ပၾဲလည္း မႎၿဲႎိုင္ဳကရႀာေပ။ သီခဵင္းဆို၍သာ ေဴဖဳကရေပဦးေတာ့မည္။


ငယ္ႎုစဥ္ ဆရာထီး မူးယစ္ေဆးစၾဲ၍ လမ္းမႀားခဲ့ေသာ္လည္း ပရိသတ္က ခၾင့္လၿတ္ႎိုင္ခဲ့ဳကသည္။ တခၝးပိတ္တိုင္းဴပည္၏ ခ႗တ္ဴခႂံကဵေနေသာ ဴပည္သူတိုႚကို ဆန္းသစ္ေသာ ဴမန္မာမႁမေပဵာက္ေသာ တိုင္းရင္းသားဓေလ့ကို ေဖာ္ထုတ္ေသာ ဂီတႎႀင့္ အားဴဖည့္ခဲ့၏။ ကက္ဆက္ေပၞစ စတီရီယိုေခတ္ဦးတၾင္ လမ္းသရဲသရုပ္ပဵက္ဟု စစ္အုပ္စုႎႀင့္ ေရႀးရိုးစၾဲမဵား၏ ပုတ္ခတ္မႁကို လၾန္ဆန္၍ မဵႃိးေစ့ခဵေပးခဲ့ေသာ ဴမန္မာေခတ္သစ္ဂီတကား ယခုအခၝ ဖိႎႀိပ္ေသာ ဆင္ဆာကန္ႚလန္ႚကာေအာက္၀ယ္ ဴပန္ဆိုေတး ေကာ္ပီေတးတိုႚဴဖင့္ ဴမစ္ကဵႂိးအင္းဘ၀၀ယ္ ၀ဲလည္ေနသည္ကို ကိုထီး မည္သိုႚ ခံစားသၾားရေပမည္နည္း။

ဂီတႎႀင့္ ဴပည္သူတိုႚ၏ ေတာင္ေပၞသားတိုႚ၏ ဆင္းရဲေနာက္ကဵမႁ၊ ရိုးသားဴဖႃစင္မႁ ဳကံ့ဳက့့ခံ တၾန္းလႀန္မႁတိုႚကို ထင္ဟတ္ဴပသခဲ့ေသာ ဴပည္ေထာင္စု၏ သေကႆတတခု သဖၾယ္ ဂီတဴဖင့္ လူထုလၾတ္ေဴမာက္ေရး၊ လူမဵႂိးစုေရး၊ အမဵႂိးသားစည္းရုံးေရး တာ၀န္တိုႚကို ေကဵပၾန္ေအာင္ ထမ္းရၾက္ခဲ့ေသာ ဦးထီး၏ လမ္းကို လူငယ္အႎုပညာရႀင္မဵား နင္းဳကပၝေစသတည္း။

တကိုယ္ေရ ေဳကာ္ဳကားမႁ၊ ႔ကယ္၀မႁဂုဏ္ထက္ ဳကီးဴမတ္သည္မဵားကို ဆင္ဴခင္ႎိုင္၊ ဳကံဆႎိုင္ဳကပၝေစသတည္း။

ေရၿတိုင္ညၾန္ႚ၊ ဴမိႂႚမဴငိမ္း၊ ကိုေစာညိန္း၊ ဴမတ္ေလး၊ စိုင္းခမ္းလိတ္တိုႚ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ဳကသည့္ ေခတ္သစ္ဴမန္မာဂီတကို အေဴခဴမႀင့္ႎိုင္ဳကပၝေစသတည္း။

(ပုံက လႀမၾန္(မုံရၾာ) ပိုႚလာတဲ့ ၀မ္းနည္းဓာတ္ပုံဴဖစ္ပၝတယ္။)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts