>ထိန္ေအာင္ – အာဏာရႀင္တိုႚရဲႚ ေနာက္ဆုံးခန္းလား၊ လၾတ္ေဴမာက္ေရး ဇာတ္သိမ္းလား

>

အာဏာရႀင္တိုႚရဲႚ ေနာက္ဆုံးခန္းလား၊ လၾတ္ေဴမာက္ေရး ဇာတ္သိမ္းလား

ထိန္ေအာင္
ေဖေဖာ္၀ၝရီ ၁၃၊ ၂၀၀၈

၂၀၀၈ စိ္န္ေခၞသံ

ဴမန္မာ ႎိုင္ငံက တုိင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုးကို စစ္က႗န္ အဴဖစ္ အကန္ႚအသတ္ မရႀိ သားစဥ္ ေဴမးဆက္ သက္ဆင္း ေစမဲ့ ဖၾဲႚစည္း အုပ္ခဵႂပ္ပံု အေဴခခံ ဥပေဒ ဴပႉာန္းဖုိႚ၊ တနည္း ေဴပာရရင္ စစ္က႗န္အဴဖစ္ တုိင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုးက လက္ခံ သေဘာတူ လက္မႀတ္ ေရးထိုးမဲ့ လူမႁပဋိညာဥ္တရပ္ ခဵႂပ္ဆုိ ႎိုင္ဖုိႚ ပထမ ေဴခလႀမ္း အဴဖစ္ နအဖ စစ္အစိုးရက ႎိုင္ငံေတာ္ ေအးခဵမ္း သာယာေရးႎႀင့္ ဖၾံႚ႓ဖိႂးေရး ေကာင္စီ၏ ေဳကညာခဵက္ အမႀတ္ ၁/၂၀၀၈ နဲႚ ၂/၂၀၀၈ ကို ထုတ္ဴပန္ လုိက္ပၝ႓ပီ။

စစ္က႗န္ အဴဖစ္ သားစဥ္ ေဴမးဆက္ ေနဳက ေတာ့မႀာလား၊ ဒၝမဟုတ္ မိမိတုိႚရဲႚ လၾတ္လပ္ပိုင္ခၾင့္ အတၾက္ “ေသလည္း ရဲရဲ၊ ေနလည္း ရဲရဲ” ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ ေတၾနဲႚ တိုက္ပၾဲ ဝင္ဳကမလား ဆုိတဲ့ လမ္း ၂ သၾယ္က တသၾယ္ကို ကဵေနာ္တုိႚ ေ႟ၾးရ ပၝေတာ့မယ္။

ဒီေနရာမႀာ ကဵေနာ္တုိႚဟာ ေသရင္ ေဴမ႒ကီး ရႀင္ရင္ ေ႟ၿထီး ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲႚ ကဵေနာ္တုိႚရဲႚ လၾတ္လပ္မႁကို ေတာင္းယူ တိုက္ယူ ရပၝ လိမ့္မယ္။ လူဘဝ ဆုိတာ မိခင္ရဲႚ အမိ ဝမ္းတၾင္း ထဲက က႗တ္႓ပီး ေလာက႒ကီး ထဲကို စတင္ ဝင္ေရာက္ လာတဲ့ အခဵိန္ကေန ေသဴခင္း တရားကို ရင္ဆိုင္ မေတၾႚဳကံႂခင္ ဳကားကာလ ေလးပဲ ဴဖစ္ပၝတယ္။

လူ ဆုိတာ ေမၾးဖၾားဴခင္းနဲႚ စ႓ပီး ေသဴခင္းနဲႚ အဆံုး သတ္ပၝတယ္။ ဒၝေဳကာင့္ ေသဴခင္း တရားကို မေရႀာင္လၿဲ ႎိုင္တဲ့ လူသားေတၾ အဖုိႚ မေသခင္မႀာ လူသား တဦး အေနနဲႚ လူႚဘဝကို လၾတ္လၾတ္လပ္လပ္ အဓိပၯၝယ္ ရႀိရႀိ ေနထိုင္ ႎိုင္ခၾင့္ ရႀိေရးဟာ ဘာအရာထက္ မဆုိ တန္ဖိုး႒ကီး ပၝတယ္။ ဒီေနရာမႀာ လၾတ္လပ္မႁ ဆုိတဲ့ လၾတ္လပ္ဴခင္း တရားဟာ လူပုဂၢိႂလ္ တဦး တေယာက္၊ တသင္း တဖၾဲႚရဲႚ လၾတ္လပ္မႁကို ေဴပာတာ မဟုတ္ဘူး။ လူပုဂၢိႂလ္ တဦးခဵင္း အသင္းအဖၾဲႚ တဖၾဲႚခဵင္း စီမႀာ ရႀိတဲ့ လၾတ္လပ္ခၾင့္ဟာ အဲဒီ လူ အဲဒီ အဖၾဲႚအစည္း တည္ရႀိေနတဲ့ လူမႁ ဝန္းကဵင္ တခုလံုး မႀာပၝ လိုက္နာ ကဵင့္သံုး သက္ေရာက္ ႎိုင္တဲ့ လၾတ္လပ္မႁ မဵႂိးကိုသာ ဆိုလိုတာ ဴဖစ္ပၝတယ္။

ဆုိလုိတာက ဒီလူက ေငၾဒီေလာက္ ရႀိလိုႚ ဒီလိုမဵႂိး လၾတ္လပ္စၾာ ေနထိုင္ ဴပႂမႁ ႎိုင္ခၾင့္ ရႀိတယ္။ ဒီအဖၾဲႚအစည္း ကေတာ့ လက္နက္ ကိုင္ထားလိုႚ အာဏာ ရႀိေနလုိႚ ဒီေလာက္ လၾတ္လၾတ္လပ္လပ္ ဴပႂမႁ ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္ ႎိုင္တယ္ ဆုိတာမဵႂိး မဟုတ္ဘဲ။ လူႚ အဖၾဲႚအစည္း အတၾင္းမႀာ ေနထိုင္ ေနဳကတဲ့ လူတန္းစား အလၿာမေ႟ၾး၊ ကဵားမ မေ႟ၾး၊ အသင္းအဖၾဲႚ မေ႟ၾး လူတုိင္း သာတူ ညီမ႖ ကဵင့္သံုး ပိုင္ခၾင့္ ရႀိတဲ့ လၾတ္လပ္မႁကို ဆုိလိုတာ ဴဖစ္ပၝတယ္။ ဒီလၾတ္လပ္မႁ ဆုိတာဟာ သူမဵားေပးမႀ သနားမႀ ရတဲ့ အရာ မဟုတ္သလို၊ မိမိ လၾတ္လပ္မႁ အတၾက္ အဴခား သူေတၾရဲႚ လၾတ္လပ္မႁကို ပိတ္ပင္ တားဴမစ္ ကဵင့္သံုး ေစရတဲ့ လၾတ္လပ္မႁ မဵႂိးလည္း မဟုတ္ပၝဘူး။

လၾတ္လပ္ တရားမ႖တတဲ့ လူႚေဘာင္ တရပ္ ဴဖစ္ထၾန္း ေပၞေပၝက္ ဖိုႚဆုိရင္ လူတဦးခဵင္း စီက တာဝန္ ဝတၨရားနဲႚ အခၾင့္အေရးကို သိဴမင္ နားလည္မႁနဲႚ မိမိ သိဴမင္ နားလည္တဲ့ အတိုင္း ဘယ္ကတိ တရားမႀ မေဖာက္ဴပားပဲ လုိက္နာ ေဆာင္႟ၾက္ ကဵင့္သံုး ႎိုင္မႁ အေပၞမႀာ လံုးဝ မူတည္ ေနပၝတယ္။

လူ ေတာ္ေတာ္မဵားမဵားဟာ ကေလး ဘဝမႀာေတာ့ အမဵား အားဴဖင့္ အဴပစ္ကင္း ႟ိုးသား ဳကသူ ေတၾပဲ ဴဖစ္ဳကပၝတယ္။ အသက္အ႟ၾယ္ ရလာတာနဲႚ အမ႖ ကတိ ၄ ပၝးမႀာ တပၝးပၝး မဟုတ္ တပၝး ကပ္ညိၟ အေနအထားေတၾ ေဴပာင္းလာ ဳကေတာ့ တာပၝပဲ။ အဲဒီ ထဲမႀာ မသိ နားမလည္ဴခင္းထက္ ဆိုးတာ ကေတာ့ ေဳကာက္႟ၾံႚဴခင္းနဲႚ အလို ဆႎၬ ရမၳက္ ႒ကီးဴခင္းတုိႚ ပၝပဲ။

ေဳကာက္႟ၾံႚဴခင္းက လူတေယာက္ကို ဘာဆုိ ဘာမႀ မလုပ္ရဲေတာ့ ေလာက္ေအာင္ ဴဖစ္သမ႖ အေကာင္းပဲ ဆုိကၾာ ဆုိ႓ပီး ကဵႂိးႎၾံႚ ႟ိုကဵႂိး ေအာက္တန္း ကဵသၾားတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို ဴဖစ္ေပၞ ေစသလို၊ အလို ဆႎၬ ရမၳက္႒ကီးဴခင္း ကလည္း လူတေယာက္ကို မိမိ ေရာက္ရႀိေနတဲ့ ေနရာကို အေနအထားကို အတင္း တၾယ္တာ ေစ႓ပီး၊ မိမိ အေနအထား တစံုတရာ ေဴပာင္းလဲ ႟ိုက္ခတ္ သၾားႎိုင္တဲ့ အေဴခအေနမဵႂိး အေနအထား မဵႂိးကို စံုမႀိတ္ ကာကၾယ္ မိတတ္တာမဵႂိး ဴဖစ္သၾား တတ္ပၝတယ္။

လူေတၾဟာ နိမ့္ပၝး ေနစဥ္ အခၝ ေတၾတုန္းကေတာ့ အမဵားအားဴဖင့္ ႟ိုးသား ပၾင့္လင္း တတ္ဳက႓ပီး၊ ကိုယ္ရဲႚ အေနအထား ေဴပာင္းသၾားတဲ့ အခၝ ဒၝမဟုတ္ လက္ရႀိတဲ့ ဴမင့္တဲ့ အဆင့္ အေနအထား တခုကို ေရာက္သၾားတဲ့ အခၝ ကဵေတာ့မႀသာ “႟ိုးသားမႁ” တုိႚ “အမဵားအကဵႂိး” တုိႚ “စၾန္ႚလၾတ္ အနစ္နာ ခံမႁ” တိုႚ ဆုိတဲ့ အဓိပၯၝယ္ ေတၾကို ကိုယ္ေရာက္ေန လုပ္ေနတဲ့ ေနရာနဲႚ ကိုက္ေအာင္ ဟုိအေဳကာင္းဴပ ဒီ အေဳကာင္းဴပ ဴပ႓ပီး အဓိပၯၝယ္ ေဴပာင္းဖၾင့္ဳက ေတာ့တာပၝပဲ။

လူပီသတဲ့ လူတေယာက္ဟာ သူႚဘဝ အသက္ရႀင္ ေနထိုင္စဥ္ အတၾင္းမႀာ သူကိုယ္ပုိင္ ေ႟ၾးခဵယ္မႁနဲႚ ဴပႂမူ ကဵင့္ဳကံ ေနထုိင္ လုပ္ေဆာင္မႁ ေတၾဟာ လူဘဝ လူႚပတ္ဝန္းကဵင္ ေကာင္းကဵႂိးနဲႚ တထပ္တည္း ကဵေနဳက သူေတၾ ဴဖစ္႓ပီး၊ သူ ေသဆံုး ခဲ့ရင္ေတာင္မႀ လူႚအဖၾဲႚအစည္းက ႎႀေဴမာတသ အစဥ္ ေအာက္ေမ့ သတိရ ေနရသူေတၾ ဴဖစ္ပၝတယ္။ လူမပီသတဲ့ သူေတၾ ကေတာ့ ဒၝနဲႚ ေဴပာင္းဴပန္။ “ေသတာင္ ဝမ္းမနည္း” ဆုိရတဲ့ သူေတၾ ဴဖစ္ပၝတယ္။


ဒၝေဳကာင့္ လူတေယာက္ရဲႚ ဘဝ အဓိပၯၝယ္နဲႚ သူႚတန္ဖိုးကို ဘာနဲႚ တိုင္းတာသလဲ ဆုိရင္၊ “ေမၾးဖၾား – ေနထိုင္ ဴပႂမူမႁ – ေသဆံုး” ဆုိတဲ့ စံနဲႚပဲ တုိင္းတာ ရပၝလိမ့္မယ္။ ဒီသေဘာ တရားကိုပဲ ဆရာ ဗန္းေမာ္ တင္ေအာင္က လူတေယာက္ရဲႚ တန္ဖိုးဟာ သူ ဴဖတ္သန္း ေကဵာ္လၿား ေနတဲ့ ေခတ္႒ကီးက သူ ပခံုးေပၞ တင္ေပး လိုက္တဲ့ သမိုင္း တာဝန္ကို သူ ဘယ္ေလာက္ သယ္ပိုး ထမ္း႟ၾက္ ခဲ့တယ္ ဆုိတဲ့ အခဵက္နဲႚ တုိင္းတာ ရမႀာပဲ လိုႚ လူငယ္ေတၾကို မႀာဳကား ခဲ့သလို၊ ဆရာ ေဇာ္ဂဵီ ကလည္း အခုလို ကဗဵာ တိုက္တၾန္း ခဲ့ပၝတယ္။

သင္ေသသၾားေသာ္

ေဳသာ္ …
လူဘံုေလာက၊ လူႚဘဝကား
အုိရနာရ၊ ေသရဦးမည္
မႀန္ေပသည္တည့္။

သိုႚတ႓ပီးကား၊ သင္ေသသၾားေသာ္
သင္ဖၾားေသာေဴမ၊ သင္တုိႚေဴမသည္
အေဴခတိုးဴမၟင့္၊ ကဵန္ေကာင္းသင့္၏။

သင္၏မဵႂိးသား၊ စာစကားလည္း
႒ကီးပၾားတက္ဴမင့္၊ ကဵန္ေကာင္းသင့္၏။

သင္ဦးခဵ၍
အမ႖ေဝရာ၊ ေစတီသာႎႀင့္
သစၤာအေရာင္၊ ဉာဏ္တန္ေဆာင္လည္း
ေဴပာင္လဵက္ဝင္းလဵက္ ကဵန္ေစသတည္း။

ကဵေနာ္တုိႚ ႎိုင္ငံရဲႚ သမိုင္းမႀာ ဘယ္သူေတၾက ဘယ္လို ေနထိုင္ ဴပႂမူ ခဲ့႓ပီး၊ ဘယ္လို ေသဴခင္း မဵႂိးကို ေ႟ၾးခဵယ္ ခဲ့ဳကသလဲ ဆုိတာကို တခဵက္ေလာက္ ဴပန္ေဴပာင္း ဳကည့္လိုက္ပၝ။


ဗိုလ္ခဵႂပ္ ေအာင္ဆန္း

သူဟာ တုိင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုးကို ဆၾဲေဆာင္ စည္း႟ံုးတဲ့ နည္းနဲႚ ညီႌၾတ္ ေစခဲ့သူ၊ သူႚက႗န္ဘဝ ေရာက္ေနရတဲ့ ႎိုင္ငံနဲႚ တုိင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုးကို လၾတ္လပ္ေရး မုခ္ဦးကို ပိုႚေဆာင္ ေပးခဲ့သူ၊ သူနဲႚ သူႚမိသားစု အတၾက္ မစားဘဲနဲႚ တိုင္းဴပည္ အတၾက္ စၾန္ႚခဲ့သူ ဒၝေဳကာင့္ တိုင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုးရဲႚ ခဵစ္ခင္ ကိုးစား ယံုဳကည္မႁကို ရခဲ့သူ ဴဖစ္တယ္။ သူႚ ဴပည္သူေတၾ ကသာမက သူႚရဲႚ ရန္သူ နယ္ခဵဲႚေတၾ ဖက္ဆစ္ေတၾ ကေတာင္ သူရဲႚ ႟ိုးသားမႁ ႎိုင္ငံ ခဵစ္စိတ္ကို ေလးစား ခဲ့ရသူ ဴဖစ္တယ္။ သူဟာ လူမႁ ဆက္ဆံေရးကို နားမလည္သူ၊

စကားေဴပာ ရမႀာ ႟ိုင္းသူ ဒၝေပမဲ့ ကိစၤ မရႀိ၊ သူရဲႚ ႟ိုးသားမႁနဲႚ ေစတနာ မႀန္ကန္မႁ တိုႚကို တိုင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုးက အ႔ကင္းမဲ့ ယံုဳကည္႓ပီး၊ ဴပည္သူႚ ႎႀလံုးသားကို ဖမ္းစား ႎိုင္ခဲ့သူ ဴဖစ္တယ္။ သူဟာ အသက္ ၃၃ အ႟ၾယ္မႀာ လူမသမာသူ တစုရဲႚ ယုတ္မာ အဳကံ ပက္စက္မႁေဳကာင့္ ပိုးစိုး ပက္စက္ ကၾယ္လၾန္ ခဲ့ရတယ္။

ဒၝေပမဲ့ သူကၾယ္လၾန္ ခဲ့မႁဟာ တုိင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုးကို ယူဳကံႂးမရ၊ အပူလံုး ႔ကေစခဲ့တယ္။ ကၾယ္လၾန္႓ပီးေနာက္ သူႚ ႟ုပ္အေလာင္း ဆီကို တ႓မိႂႚလံုးက လူေတၾ လာေရာက္႓ပီး ငိုေ႔ကး ခဲ့ရသူ၊ သူမပိုင္ေတာ့တဲ့ သူႚ ေနာက္ဆံုး ခရီးကို လူထု႒ကီး တရပ္လံုးက အုန္းအုန္းက႗က္က႗က္ စည္စည္ကားကား သိုက္သိုက္႓မိႂက္႓မိႂက္ လိုက္ပၝ ပိုႚေဆာင္ဴခင္းကို ခံခဲ့ရသူ၊ ႓မိႂႚ႟ၾာ အႎႀံႚ သူႚ႟ုပ္တုကို ထုဆစ္ ပူေဇာ္တာ၊ အနည္းဆံုး လမ္းတလမ္း အမည္ကို “ဗိုလ္ခဵႂပ္လမ္း” အဴဖစ္ ေဴပာင္းမမႀည့္တဲ့ ႓မိႂႚ မရႀိေတာ့ ေလာက္ေအာင္ကို ဂုဏ္ဴပႂ ခံခဲ့ရသူ ဴဖစ္တယ္။ မိဘတိုင္းက သူႚတုိႚ ကေလးငယ္ ေတၾကို အိပ္ရာဝင္ ပံုဴပင္ အဴဖစ္ စံနမူနာ ယူစရာ သူအေဳကာင္းကို ေဴပာဴပ႓ပီးမႀ အိပ္ရာ ဝင္ေစခဲ့သူ၊ သူ ကၾယ္လၾန္ခဲ့တာ ႎႀစ္ေပၝင္း ၆၁ ႎႀစ္ပၝး ရႀိ႓ပီဴဖစ္တဲ့ ယေနႚ တုိင္ေအာင္ တိုင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုးက ႎႀေဴမာ တသ ေအာက္ေမ့ ေနရသူ ဴဖစ္တယ္။ ဗိုလ္ခဵႂပ္ကား လူေသေသာ္လည္း နာမည္ မေသ၊ ကမာၲ ေဳကေသာ္လည္း ဥဒၝန္း မေဳက ဆုိတာ လူမဵႂိးပၝ။ ေသေသာ္လည္း လႀေနသူပၝ။

ဒီဗိုလ္ခဵႂပ္ ေအာင္ဆန္း ပၝပဲ၊ သူ လန္ဒန္ ေဆၾးေႎၾးပၾဲကို မသၾားခင္ “အေကာင္းဆံုး ကိုလည္း ေမ႖ာ္လင့္ ထားတယ္။ အဆိုးဆံုး အတၾက္လည္း အသင့္ဴပင္ ထားဳက” လိုႚ ဴပည္သူ လူထုကို မႀာခဲ့သလို၊ ဒီကေနႚ မႀာလည္း ဴပည္သူ လူထုကို အဆိုးဆံုး အေဴခအေန ထဲကို တၾန္းပိုႚမဲ့ နအဖရဲႚ ေဳကညာခဵက္ အမႀတ္ ၁/၂၀၀၈ နဲႚ ၂/၂၀၀၈ မထၾက္ခင္ ေလးမႀာပဲ အေဖတူ သမီး ဴဖစ္တဲ့ လူထု ေခၝင္းေဆာင္ ေဒၞေအာင္ဆန္းစုဳကည္က သူဖခင္ရဲႚ စကားကို ဴပန္လည္ တၾန္ကဵႃး လိုက္ဴပန္ပၝ႓ပီ။

ဒီေတာ့ ဗိုလ္ခဵႂပ္ အမႀာစကားရဲႚ အကဵႂိးဆက္နဲႚ ဴပည္သူ လူထုရဲႚ လုိက္နာ ေဆာင္႟ၾက္ ခဲ့မႁကို ဴပန္ေဴပာင္း ဳကည့္လိုက္ရင္။ ဗိုလ္ခဵႂပ္ လန္ဒန္ မသၾားခင္ အမႀာ စကား အရ တိုင္းခဵစ္ ဴပည္ခဵစ္ စိတ္ရႀိတဲ့ ဴပည္သူေတၾ လူငယ္ လူ႟ၾယ္ ေတၾဟာ ဒုတိယ ကမာၲစစ္႒ကီး အ႓ပီးမႀာ ဴပန္မအပ္ဘဲ ဝႀက္ထား ခဲ့ဳကတဲ့ လက္နက္ေတၾနဲႚ ေလ့ကဵင့္ ဴပင္ဆင္တာေတၾ လုပ္ခဲ့ဳကတယ္။ ဴမန္မာဴပည္ရဲႚ ဴပည္တၾင္း စစ္မီး အစဟာ ဒၝပဲလိုႚ လက္ညိႂးထိုး အေပၝက္ ရႀာခဲ့တဲ့ ေ႟ၿဉာဏ္ေတာ္ ဆူးေရာက္ သူတခဵႂိႚ ကိုလည္း ေတၾႚခဲ့ ဖူးပၝတယ္။ စာေရး ဆရာ ဦးေအာင္သင္းက “လူငယ္ေတၾ လက္ထဲမႀာ နယ္ခဵဲႚကို ခဵဖုိႚ ေသနတ္ ေတၾက အဆင္သင့္ ဴဖစ္ေန႓ပီ၊ ဗိုလ္ခဵႂပ္တုိႚ လန္ဒန္က ဴပန္လာေတာ့ လၾတ္လပ္ေရး အတၾက္ လက္နက္နဲႚ တိုက္စရာ မလို၊ ေဴပာဆုိ ေဆၾးေႎၾး႟ံုနဲႚ ရ႓ပီ ဆုိေတာ့၊ ဘယ္သူ ပစ္ရမႀန္း မသိတဲ့

လူငယ္ေတၾရဲႚ လက္ထဲက ေသနတ္ေတၾဟာ အခဵင္းခဵင္း ေဴပာင္းလႀည့္ ကုန္႓ပီး ဴပည္တၾင္း စစ္ဴဖစ္ေတာ့ တာပၝပဲ။” ဆုိတဲ့ အလၾန္အက႗ံ အေဴပာေတၾပၝ ဳကားခဲ့ရ ဖူးပၝတယ္။ (ဦးေအာင္သင္း ေဴပာခဲ့တဲ့ စကားလံုး အတိအကဵ မမႀတ္မိေတာ့ ေပမဲ၊ ေဟာေဴပာပၾဲ တခုမႀာ ေဴပာခဲ့တဲ့ အဓိပၯၝယ္ ကေတာ အဲဒီ အတုိင္း အတိအကဵ ပၝပဲ။)။

ေသခဵာတာ ကေတာ့ ဗိုလ္ခဵႂပ္ ေနာက္မႀာ ဒီလို လူငယ္ေတၾက လက္နက္ ကိုင္႓ပီး (ဴပည္သူႚ ရဲေဘာ္ တပ္ဖၾဲႚတုိႚ၊ မဵႂိးခဵစ္ ဗမာ့ တပ္မေတာ္ တုိႚကသာ) ေထာက္ခံ ဝန္းရံမႁ မေပးခဲ့ဘူး ဆုိရင္ နယ္ခဵဲႚ အဂႆလိပ္ တုိႚကလည္း ဗိုလ္ခဵႂပ္ ဦးေဆာင္တဲ့ မဆပလကို လန္ဒန္ ဖိတ္႓ပီး အေရးတယူ ေဆၾးေႎၾး ေနမႀာ မဟုတ္၊ ဗိုလ္ခဵႂပ္ ကိုသာ စစ္အတၾင္းက ႟ၾာသူ႒ကီး တဦးကို သတ္မႁနဲႚ ေထာင္ထဲ ဆၾဲထည့္မႀာ ဴဖစ္တယ္။

ဴမန္မာ့ လၾတ္လပ္ေရး ဟာလည္း အခုလို အသာတဳကည္နဲႚ ေသၾးထၾက္ သံယို မရႀိဘဲ ရခဲ့မႀာ မဟုတ္ဘူး ဆုိတာကို သတိ ဴပႂသင့္တယ္။ ဒီလို လၾန္လၾန္က႗ံက႗ံ ေဴပာဳကေဳကး ဆုိရင္၊ ကမာၲေပၞမႀာ ရႀိတဲ့ ႎိုင္ငံတိုင္းမႀာ လက္ကိုင္ အဖၾဲႚအစည္း (စစ္တပ္တုိႚ ရဲတုိႚ) မရႀိတဲ့ တုိင္းႎိုင္ငံ မရႀိ၊ ဘယ္ႎိုင္ငံက လက္ကိုင္ အဖၾဲႚအစည္းေတၾ မဆုိ လူငယ္ထု ကိုပဲ အေဴခခံ ဖၾဲႚဳကရ တာပၝ။ ဒၝေပမဲ့ ႎိုင္ငံ တုိင္းမႀာေတာ့ တုိက္ရမဲ့ ရန္သူ မရႀိေပမဲ့ ဴပည္တၾင္း စစ္မီး မေတာက္ေလာင္ ခဲ့ပၝဘူး။

ဒီေနရာမႀာ “ဘယ္သူေဳကာင့္လဲ” ဆုိတဲ့ တရားခံ ခဵည္းကပ္ နည္းထက္၊ ဘာေဳကာင့္ ဴပည္တၾင္းစစ္ မီးေတာက္ ေတာက္ေလာင္ ရတာလဲ ဆုိတဲ့ အေဳကာင္းရင္းကို ရႀာႎိုင္မႀာသာ ကဵေနာ္တုိႚဟာ တည္႓ငိမ္ ေအးခဵမ္းတဲ့ ႎိုင္ငံေတာ္ သစ္ကို တည္ေဆာက္ႎိုင္မႀာပၝ။

ဴပည္တၾင္း စစ္ဆုိတာ တေဴမတည္းေန တေရတည္းေသာက္ တုိင္းရင္းသား ညီအကို အခဵင္းခဵင္း အဳကား စိတ္ဝမ္း ကၾဲဴပားမႁ၊ အခၾင့္အလမ္း တန္းတူ ညီမ႖မႁနဲႚ လူတဦးခဵင္းရဲႚ ရပိုင္ခၾင့္ အခၾင့္အေရးေတၾ ဆိတ္သုဥ္း လာမႁ တုိႚေဳကာင့္ ဴဖစ္ပၾားရတာ ဴဖစ္ပၝတယ္။

ဗိုလ္ေနဝင္း

ဗိုလ္ခဵႂပ္ ေအာင္ဆန္းနဲႚ ေခၝင္းေဆာင္႒ကီးေတၾ ကဵဆံုး႓ပီးတဲ့ ေနာက္မႀာ တိုင္းဴပည္ကို ဦးေဆာင္တဲ့ ႎိုင္ငံေရး သမားေတၾ ဳကားမႀာ တဦးကို တဦး ယံုဳကည္မႁေတၾ ေပဵာက္ဆံုးလာ႓ပီး၊ မယံုကႆာ ဴဖစ္မႁေတၾ တုိးပၾားကာ အေဳကာက္တရားနဲႚ အလို ဆႎၬ ရမၳက္က ေရႀႚတန္း ေရာက္လာ႓ပီး ကိုယ္ဂုတ္ကို ခဵႂိးစားမဲ့ သရဲ သဘက္ကို ေမၾးမလဵက္သား ဴဖစ္သၾား ခဲ့ရတယ္။

အဲဒီ သရဲ သဘက္ ကေတာ့ ဗိုလ္ခဵႂပ္ ေအာင္ဆန္း တုိႚနဲႚ အတူ တုိင္းဴပည္ လၾတ္လပ္ေရး တုိက္ပၾဲမႀာ ရင္ေဘာင္တန္း ပၝဝင္ခဲ့သူလိုႚ ဆုိႎိုင္သူ ဗိုလ္ေနဝင္းပၝ။ ဗိုလ္ခဵႂပ္တုိႚနဲႚ အတူ လၾတ္လပ္ေရး တုိက္ပၾဲမႀာ ပၝဝင္ ခဲ့ေပမဲ့၊ ဗိုလ္ခဵႂပ္နဲႚ ကၾဲဴပားတာ ကေတာ့၊ သူ တုိင္းဴပည္ အုပ္ခဵႂပ္ မင္းလုပ္ခဲ့တဲ့ ကာလ႒ကီးကို ဴဖစ္ႎိုင္ရင္ “အိပ္မက္ ဆိုးေတၾ မက္ေနတာသာ ဴဖစ္လိုက္ ပၝေတာ့လား” လိုႚ ႓ငီးဴငႃ ရေလာက္ေအာင္ စိုးရိမ္ ပူပန္မႁ မဵႂိးစံုနဲႚ ဆင္းရဲ ဒုကၡ အတိကို တုိင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုးက ခၝးစည္း ခံခဲ့ ဳကရတယ္။ တုိင္းဴပည္လည္း စီးပၾားေရး လူမႁေရး ဘာသာေရး နယ္ပယ္ ေတၾမႀာ ခ႗တ္ဴခံႂ အတိကဵခဲ့႓ပီး၊ ကမာၲ အလယ္မႀာ ဴမန္မာ ႎိုင္ငံသားေတၾ မဵက္ႎႀာ ငယ္ေနရတယ္။

တုိင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုးရဲႚ အုံ႔က ေတာ္လႀန္မႁေဳကာင့္၊ ႎိုင္ငံေရး ဇာတ္ခံု ေပၞကေန အနားယူမဲ့ မိန္ႚခၾန္း ေဴပာရာမႀာေတာင့္ သူႚ ေနာက္လိုက္ စစ္တပ္ကို “ဴပည္သူကို ပစ္ရင္ တည့္တည့္ မႀန္ေအာင္ပစ္” လုိႚ အမိန္ႚ ေပးခဲ့႓ပီး ဆင္းခဲ့သူ ဴဖစ္တယ္။ စစ္တပ္ကလည္း သူလက္သပ္ ေမၾးခဲ့တဲ့ ေနာက္လိုက္ ပီသစၾာပဲ ပစ္ရင္ ဴပည္သူကို သာမက သံဃာေတာ္ အရႀင္ သူဴမတ္ေတၾ ကိုေတာင္ မႀန္ေအာင္ ပစ္ေနဆဲပၝ။

သူ ႎိုင္ငံေရး ကန္ႚလန္ႚကာ ေနာက္ကၾယ္ကို ဝင္ေရာက္ သၾားခဲ့႓ပီးတာ ေတာင္မႀပဲ ဴပည္သူ လူထု တရပ္လံုးမႀာ “မေသႎိုင္ ေသးဘူးလား”၊ “ဘယ္ေတာ့ မဵားမႀ ေသမႀာလဲ” လိုႚ တေရးႎုိး အိပ္မက္ ဆိုးေတၾ မက္ေစခဲ့သူ ဴဖစ္တယ္။ သူ ေသေတာ့လည္း သူႚ မိသားစု အသိုင္းအဝိုင္းက တိတ္တဆိတ္ ပိုႚေဆာင္ သ႓ဂႇႂဟ္ ခဲ့ရသူ၊ သူကို သ႓ဂႂႇဟ္ ႓ပီး႓ပီ ဆိုေတာ့မႀပဲ တိုင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုး သက္ဴပင္းေတၾခဵ အေမာေတၾ တခဏ ကဵေစခဲ့ရသူ ဴဖစ္ပၝတယ္။ အေသ မလႀခဲ့သူ တဦးပၝ။

သခင္ စိုး

ေနာက္တဦး ကေတာ့ ဗိုလ္ခဵႂပ္ ေအာင္ဆန္းတုိႚ ဗိုလ္ေနဝင္း တုိႚနဲႚ တခဵိန္က လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ ဴဖစ္ခဲ့သူ၊ ဖက္ဆစ္ ေတာ္လႀန္ေရးကို ဦးစီး ေခၝင္းေဆာင္ ခဲ့သူလုိႚ ဆုိႎိုင္ခဲ့တဲ့ သခင္ စိုးပဲ ဴဖစ္တယ္။

သူဟာ ေတာ္လႀန္ေရး (ဒုတိယ ကမာၲစစ္) အ႓ပီးမႀာ လူထုကို သူႚအယူဝၝဒ အတိုင္း တုိက္တၾန္း စည္း႟ံုးလိုႚ မရေတာ့၊ လူထု ခဵစ္တဲ့ ဗိုလ္ခဵႂပ္ကို ကေလာ္တုတ္၊ ဴပည္သူကိုလည္း “ရန္ကုန္ လူထုဟာ လူထု မဟုတ္ လဒူ” လိုႚ အသံကုန္ ဟစ္ကာ ေနာက္လိုက္ တစုနဲႚ ဴပည္တၾင္း စစ္မီး စ ေမၿးခဲ့သူ ဴဖစ္တယ္။ ‘ေသရဲတာ အလံနီ၊ တိုက္ရဲတာ အလံနီ’ လိုႚ ေ႔ကးေဳကာ္၊ ဆင္းရဲသား နင္းဴပားေတၾ အတၾက္ ပစၤည္းမဲ့ အာဏာရႀင္ စနစ္ တည္ေဆာက္ေရး ဆုိတဲ့မႁိင္း တုိက္ခဲ့သူ၊ ႓ပီးေတာ့ သူႚရဲႚ အာဏာနီ တည္ေဆာက္ေရးကို ဆန္ႚကဵင္ သူေတၾ၊ ရန္သူ ေဒၝက္တုိင္ ေတၾကို ေခဵမႁန္းဳက ဆုိ႓ပီး ေယာနယ္ “ဆင္ဆၾယ္” ႟ၾာက အဴပစ္မဲ့ ႟ၾာသူ ႟ၾာသား ေတၾကို ႟ၾာလံုးက႗တ္ သတ္ပၾဲ႒ကီး ဆင္ႎၿဲခဲ့သူ ဴဖစ္တယ္။

ေနာက္ဆံုး ကဵေတာ့ သူႚတုိႚရဲႚ ရန္သူ၊ ဴပည္သူရဲႚ ရန္သူ ဆုိတဲ့ မဆလ စစ္တပ္က သူႚကို အရႀင္ လတ္လတ္ ဖမ္းမိေတာ့ ေနဝင္းနဲႚ စစ္တပ္ ေအာက္ကို ဒူးေထာက္ ေတာင္းပန္႓ပီး အရႀင္ထၾက္ ထၾက္ခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား။ ‘ေသရဲတာ အလံနီ၊ တိုက္ရဲတာ အလံနီ’ ဆုိတာ ဒၝလား။ ခိုင္မာတဲ့ အယူဝၝဒနဲႚ ပစၤည္းမဲ့ အာဏာရႀင္ စနစ္ တည္ေဆာက္တယ္ ဆိုတာ ဒၝမဵႂိးလားကၾ။ ဘယ္မႀာလဲ ဴပည္သူႚအတၾက္၊ ဘယ္မႀာလဲ သူတုိႚ ယုံဳကည္ခဵက္။

တုိင္းဴပည္ အတၾက္ လုပ္ခဲ့ပၝတယ္ ဆုိတဲ့ ဒီလူေတၾရဲႚ (ဒီတခဵက္မႀာ လက္ရႀိ နအဖထက္ သာပၝတယ္) စၾန္ႚလၾတ္ စၾန္ႚစား အနစ္နာ ခံခဲ့မႁေတၾ အတၾက္ တိုင္းဴပည္နဲႚ လူထုဟာ မမ႖တ ေအာင္ပဲ မတန္တဆ ဝန္ေတၾ ထမ္းေန ခဲ့ရတယ္။ အခုလည္း လာဴပန္ ပၝ႓ပီ။


စစ္အာဏာရႀင္ေနာက္လုိက္မဵား

ဗိုလ္ေနဝင္းရဲႚ လက္သပ္ ေမၾးခဲ့တဲ့ နအဖ စစ္တပ္က ဗိုလ္ေနဝင္းထက္ သာလၾန္ လက္စၾမ္း ထက္မဲ့ စစ္အာဏာရႀင္ စနစ္ တည္ေထာင္ဖုိႚ လုပ္ေန ဴပန္သလို၊ တိုင္းဴပည္နဲႚ လူထုကို ႎႀိပ္စက္လိုႚ အားမရ ေသးတဲ့ သခင္ စိုးရဲႚ လက္ကဵန္ ေနာက္လုိက္ တစု ကလည္း ေအးလၾင္တုိႚ အုပ္စု၊ NLD က အထုတ္ ခံထားရတဲ့ စ႟ိုက္ပဵက္ ႎိုင္ငံေရး သမားတစု ေတၾနဲႚ မသူေတာ္ခဵင္း သတင္းေလၾႚေလၾႚ ဴဖစ္ကာ “ဴပည္ေထာင္စု ဴမန္မာႎိုင္ငံ အမဵႂိးသားေရး အင္အားစုမဵား” လိုႚ အမည္ခံ႓ပီး အာဏာရ နအဖနဲႚ ေပၝင္းကာ တုိင္းဴပည္နဲႚ လူထုကို တဖန္ ေခဵာက္ထဲ ကဵေအာင္ ဆၾဲခဵ ေနဴပန္ေလရဲႚ။ ေသခဵာတာ ကေတာ့ ဒီလူေတၾဟာ တုိင္းဴပည္ အတၾက္ နတ္ဆိုးေတၾပဲ။ ေမၾးရတာလည္း ဝမ္းေရ စပ္တယ္၊ ေယာင္မႀား လိုႚမဵား တခၝ ကိုးကၾယ္ မိရင္လဲ၊ တသက္ ခၾာမရ ဆုိတဲ့ ဟာေတၾ ပၝပဲ။

တုိင္းဴပည္နဲႚ လူမဵႂိး အေပၞကေန ကိုယ္ကဵႂိး ရႀာေနသူ လူယုတ္မာ ပဲဴဖစ္ဴဖစ္၊ တိုင္းဴပည္နဲႚ လူမဵႂိးကို ခဵစ္ဴမတ္ႎိုးတဲ့ လူပီသတဲ့ လူပဲ ဴဖစ္ဴဖစ္၊ လူရယ္ ဴဖစ္လာ႓ပီးတဲ့ ေနာက္မႀာ ေသဴခင္း ဒုကၡ ကိုေတာ့ မေရႀာင္လၿဲ ႎိုင္ခဲ့ဳကပၝဘူး။ ဗုဒၭဘာသာမႀာ ဆိုလည္း ဘုရားရဟႎၩာေတၾ ေတာင္မႀ ေသဴခင္း တရားကို ေရႀာင္လၿဲလိုႚ မရသလို၊ ခရစ္ယာန္ေတၾ ဆုိရင္လည္း ဘုရား သခင္ဆီ မေရာက္မဴခင္း ထာဝရ တည္႓မဲမႁကို မရႎိုင္ပၝဘူး။

တကယ္ေတာ့လဲ ေသဴခင္းတရား အပၝအဝင္ လူႚဘဝမႀာ ရင္ဆုိင္ ဳကံႂေတၾႚ ႎိုင္တဲ့ ဆင္းရဲ ဒုကၡ ေတၾဟာ ေခၝင္းငံု ႟ိုကဵႂိး႓ပီး အ႟ႁံးေပး ေဳကာက္႟ၾံႚရမဲ့ အရာေတၾ မဟုတ္သလို၊ ဝမ္းသာ အယ္လဲ ႒ကိႂဆုိ အားထုတ္ရမဲ့ အရာေတၾလည္း မဟုတ္ပၝဘူး။

ဒၝေပမဲ့ ႎိုင္ငံေရးသမား ေတၾမႀ မဟုတ္ပၝဘူး၊ လူပီသခဵင္ သူတိုင္းဟာ (ေမၾးဖၾားတာနဲႚ ပတ္သက္လိုႚ ကိုယ္တုိင္ ေ႟ၾးခဵယ္ ႎိုင္ခၾင့္ မရႀိဳကေပမဲ့) မိမိတုိႚရဲႚ တသက္တာ အတၾင္း ဴပႂမႁ ေနထိုင္ ကဵင့္ဳကံမႁနဲႚ ေသဴခင္းတရား ကိုေတာ့ ေ႟ၾးခဵယ္ ပိုင္ခၾင့္ ရႀိဳကပၝတယ္။

ဗန္းေမာ္ တင္ေအာင္

အဴမင့္ပဵံ ဴပည္သူ လင္းယုန္႒ကီးလိုႚ အဴမတ္တႎိုး ေခၞေဝၞ ရတဲ့ ဗန္းေမာ္ တင္ေအာင္ကို ဳကည့္ပၝ။ ဆရာ ဗန္းေမာ္ တင္ေအာင္ဟာ စာေရး ဆရာ တဦးပၝ။ သူႚ ယံုဳကည္တဲ့ ဴပည္သူႚ အတၾက္ ဆုိရင္ ဘယ္လို ဆင္းရဲ ဒုကၡ ဳကံႂေတၾႚ ပၝေစ ေထာင္မေဳကာက္ က႗န္းမေဳကာက္ ေရးရဲသူ အေနရဲသူ တဦးပၝ။ ဴပည္သူ လူထု အေပၞ ႟ိုးသား ေစတနာ မႀန္ခဲ့သူ၊ လူငယ္ေတၾကို လမ္းလၾဲ မေရာက္ေအာင္ လမ္းဴပ ႟ံုတင္ မက ေတၾေဝမႁ ေတၾကပၝ ကင္းေဝး ေစခဲ့သူ၊ အဖိႎႀိပ္ခံ ဴပည္သူ လူထုကို အနစ္နာခံ အလုပ္ အေ႔ကးဴပႂဖုိႚ သၾန္သင္ ခဲ့သူ ဴဖစ္တယ္။

ဴပည္သူႚကို စာေပနဲႚ အလုပ္ေ႔ကး ဴပႂတဲ့ ေနရာမႀာ ဘယ္အာဏာ ရႀိသူကမႀ ဆရာကို တားဆီး ခဵႂပ္ေႎႀာင္ ဟန္ႚတားႎိုင္တာ မရႀိဘူး။ ဆရာ ကေလာင္သၾားက ထၾက္တဲ့ စာလံုးေတၾကို ေဳကာက္႓ပီး အာဏာ ရႀိသူေတၾက ဆရာကို နည္းမဵႂိးစံုနဲႚ ႎႀိပ္စက္၊ ေထာင္ထဲ ထည့္လိုႚထည့္ က႗န္းကို ပိုႚလိုႚပိုႚ ဖမ္းဆီး ခဵႂပ္ေႎႀာင္နည္း အစံုစံုနဲႚ ပိတ္ပင္ တားဆီး ခဲ့ဳကတယ္။ ေထာင္ထဲပဲ ထည့္ထည့္ က႗န္းကိုပဲ ပိုႚပိုႚ ဆရာဟာ ဴပည္သူႚ အတၾက္ အေတၾးသစ္ အဴမင္သစ္ အသိသစ္ ေတၾကို ေရးသား ဴဖန္ႚဴဖႃး ေပးရမဲ့ တာဝန္ ဝတၨရားကို ထမ္းေဆာင္ဖုိႚ ဘယ္ေတာ့မႀ ဦးမေလးဘူး။

ဘယ္လုိေလာကဓံ မုန္းတိုင္း အခက္အခဲေတၾ ဳကံႂဳကံႂ ကိုယ္တုိင္ လုိလုိခဵင္ခဵင္နဲႚ အသိတရား ရႀိရႀိ ယူထားတဲ့ မိမိ တာဝန္ ကိုေတာ့ ဆရာ မေမ့။ ေထာင္က ထၾက္လာတဲ့ ဆရာ၊ က႗န္းက ဴပန္လာတဲ့ ဆရာကို ဴပည္သူႚ အတၾက္ အေတၾးသစ္ အဴမင္သစ္ အသိသစ္ ေတၾကို စီကံုး ထားတဲ့ စာအုပ္ေတၾ အဴဖစ္ လူထုေရႀႚကို ဘၾားကနဲ အ႓မဲ ထၾက္ေပၞ လာႎိုင္ခဲ့သူ ဴဖစ္တယ္။

ဆရာဟာ ဴပည္သူႚကို အလုပ္ အေ႔ကး ဴပႂဖုိႚ သက္သက္မဵား ေမၾးဖၾား ခဲ့ေလေရာ သလားလိုႚ ထင္ရ ေလာက္ေအာင္ မိသားစု တာဝန္ထက္ တိုင္းဴပည္နဲႚ လူမဵႂိး အေပၞ တာဝန္ ေကဵပၾန္ လၾန္းလႀသူ ဴဖစ္တယ္။ ဆရာဟာ တည္႓ငိမ္႓ပီး ခဵမ္းသာႎိုင္မဲ့ ဘဝ လမ္းေဳကာင္း ကေန ဴပည္သူႚ အတၾက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အလုပ္ေ႔ကး ဴပႂႎိုင္တဲ့ စာေပ လမ္းေဳကာင္းေပၞ ခုန္ခဵ ဝင္ေရာက္ ခဲ့သူ တဦး ဴဖစ္တယ္။ ဆရာဟာ သူႚ မိသားစု ဝမ္းမီးေတာက္ထက္ ဴပည္သူႚ ဝမ္းမီးေတာက္ကို ႓ငိမ္းသတ္ ႎိုင္ဖုိႚ နားလည္ဖုိႚ ႒ကိႂးစား အားထုတ္ ခဲ့သူ ဴဖစ္တယ္။ ဴပည္သူႚ အေပၞ မႀာေတာ့ ဆရာဟာ တာဝန္ ေကဵလၾန္း လႀပၝတယ္။

ဒၝေဳကာင့္ ဆရာဟာ ကၾယ္လၾန္ခဵိန္ အထိ တစိုက္မတ္မတ္ စာပဲ ေရးတဲ့ စာေရး ဆရာ အလုပ္ကိုပဲ လုပ္ခဲ့သူ ဴဖစ္ေပမဲ့၊ လမ္းေပၞက သူေတာင္းစား ကအစ ဆင္စၾယ္ ရဲတိုက္ ေပၞက ေ႟ၿမင္းသမီး အဆံုး ဆရာ ဗန္းေမာ္ တင္ေအာင္ကို ခဵစ္ဳကတယ္၊ တန္ဖိုးထား ေလးစား ဳကတယ္။

ဆရာ ကၾယ္လၾန္ေတာ့လည္း သုႍန္ေဴမဟာ လူတန္းစား အလၿာ ေပၝင္းစံုက လူေတၾနဲႚ ဴပည့္သိပ္ သၾားခဲ့သလို၊ ဗုဒၭဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္၊ ဟိႎၬႃ စတဲ့ ဘာသာတရား ေပၝင္းစံုရဲႚ ေမတၨာ ေတးသံ ေတၾဟာ ႎႀင္းဆီ ရနံႚ ေတၾနဲႚအတူ သင္းဴပန္ႚ လၿမ္းထံု သၾားခဲ့တယ္။ ေသဴခင္း တရားနဲႚ ပတ္သက္ရင္ အယူ သီးလၾန္း လႀတဲ့ အမဂႆလာ အဴဖစ္ အ႓မဲ ယူဆခဲ့တဲ့ ဴမန္မာ လူမဵႂိးေတၾဟာ ဘယ္တုန္းကမႀ ဘယ္သူ တဦးတေယာက္ ကမႀ မဴပႂမူ ခဲ့ဘူးတဲ့ အဴပႂအမူ တခုကို တုိင္ပင္ထားတာ မရႀိဘဲ အဲဒီ အခဵိန္မႀာ အားလံုး ဴပႂမူခဲ့တယ္။

ဒၝကေတာ့ ဆရာ အေလာင္းေပၞမႀာ လၿမ္းတင္ ထားတဲ့ ဆရာ့ အတၾက္ လၾမ္းသူႚ ပန္းေခၾ ေတၾက ႎႀင္းဆီပန္း နီနီေတၾကို မိမိတုိႚရဲႚ ရင္ဘတ္ေတၾ ေပၞမႀာ အဴမတ္တႎိုး ထိုးလိုက္ ဳကတယ္။ ႓ပီးေတာ့ အမႀတ္တရ အဴဖစ္ ကိုယ့္အိမ္ေတၾ အထိ ယူေဆာင္ သၾားခဲ့ဳကတဲ့ အဴဖစ္အပဵက္ေလး ပၝပဲ။ အဂႆလာ အေပၝင္းနဲႚ ဴပည္စံု႓ပီး ဳကက္သေရ မရႀိတဲ့ ေနရာလိုႚ အစဥ္လာ သတ္မႀတ္ခဲ့တဲ့ သုႍန္ေဴမဟာ အဲဒီေနႚကသာ “ကဵႂပ္ေတာ့ ဳကက္သေရ မဂႆလာ အေပၝင္းနဲႚ ခေညာင္းသၾား႓ပီ ဗဵႂိႚ” လိုႚ ဗဵႂိႚ . . ဟစ္လုိက္မယ္ ဆုိရင္ မလၾန္ပၝဘူး – ေနာ္။

ဦးသန္ႚနဲႚ ဴပည္သူ

ဒီလိုပဲ ကုလ သမဂၢမႀာ အေထၾေထၾ အတၾင္းေရးမႀႃးခဵႂပ္ အဴဖစ္ တာဝန္ ၂ ဆက္ ယူခဲ့တဲ့ ဴမန္မာ့ သားေကာင္း ဦးသန္ႚ ကၾယ္လၾန္ေတာ့လဲ ဴပည္သူ လူထု အေပၞ ေမတၨာ ေစတနာ မႀန္ကန္သူ ဆုိရင္ အလိုလုိပဲ သူတုိႚရဲႚ ရန္သူ အဴဖစ္ မလိုလား အပ္သူ အဴဖစ္ စာရင္း သၾင္းလိုက္ဳကတဲ့ ဗိုလ္ေနဝင္း ဦးေဆာင္တဲ့ စစ္အာဏာရႀင္ တစုက ေတာ္ရိ ေလဵာ္ရိ သ႓ဂႇႂဟ္ဖုိႚ မဵက္ႎႀာလၾဲ ခဲပစ္ စီစဥ္ခဲ့တာကို အဲဒီ အခဵိန္က ကိုယ့္တာဝန္ကို သိတဲ့ ရဟန္း ရႀင္လူ ေကဵာင္းသား ဴပည္သူေတၾက သူတုိႚရဲႚ အသက္ ေသၾး ေခ႗းေတၾနဲႚ ရင္းႎႀီးကာ ထိုက္တန္တဲ့ ေနရာမႀာ ဂုဏ္ဴပႂ သ႓ဂႇႂဟ္ ႎိုင္ခဲ့ဳကတယ္။

ေခတ္အဆက္ဆက္ တာဝန္သိ ရဟန္း ရႀင္လူ ေကဵာင္းသား ဴပည္သူေတၾဟာ ကိုယ္တာဝန္ကို ေကဵခဲ့ ဳကေပတယ္။ ဒီကေနႚ ကဵေနာ္တုိႚ ေခတ္ကဵေတာ့မႀ အဖမ္းခံရမႀာ ေသမႀာကို ေဳကာက္တဲ့ အေဳကာက္တရားေတၾ လၿမ္းမိုး႓ပီး လူႚဘဝရဲႚ အဓိပၯၝယ္ ရႀိရႀိ လၾတ္လၾတ္လပ္လပ္ အသက္ရႀင္ ေနထိုင္ခၾင့္ကို လက္လၾတ္ လိုက္ဳကရ ေတာ့မႀာလား။

ရန္သူ

ကဵေနာ္တုိႚ ဒီေနႚ ဒီအခဵိန္ဟာ ဘယ္ပံု ဘယ္နည္းနဲႚ ညီိႌၾတ္ေရး တပ္ေပၝင္းစု႒ကီးကို တည္ေဆာက္ရမယ္၊ ဘယ္လိုမဵႂိး နည္းနာေတၾ မဟာဗဵႃဟာေတၾ ေရးဆၾဲ႓ပီး ဘယ္လို တိုက္ပၾဲေတၾကို ပံုေဖာ္ရမယ္၊ နအဖ ထိပ္ပိုင္း အဖၾဲႚဝင္ေတၾ အေပၞမႀာ ဘယ္လို သေဘာထား႓ပီး ေအာက္ေဴခနဲႚ အလယ္အလတ္ အဆင့္ေတၾကို ဘယ္လို သေဘာထားရမယ္၊ ဘယ္လို တုိက္ပၾဲ နည္းနာေတၾ ကိုပဲ ကိုင္စၾဲ ကဵင့္သံုး ရမယ္ ဆုိတဲ့ အပိုင္းေတၾကို ေဆၾးေႎၾးဴငင္းခုန္ ေနဳကရ ေတာ့မဲ့ အခဵိန္ မဟုတ္ေတာ့ပၝဘူး။ ဒီအခဵိန္က ေကဵာ္ခဲ့ပၝ႓ပီ။

နအဖက တိုင္းရင္းသား ဴပည္သူ လူထု တရပ္လံုးကို ဘယ္ေလာက္ပဲ ဖိႎႀိပ္ အဳကပ္ကိုင္ ေနပၝေစ။ တုိင္းရင္းသား ဴပည္သူ လူထု ၅၀ ရာႎႁန္း ေကဵာ္က နအဖရဲႚ ဖၾဲႚစည္းပံု အေဴခခံ ဥပေဒကို ဘယ္နည္းနဲႚမႀ ေထာက္ခံမႀာ မဟုတ္တာ ကေတာ့ ေသခဵာ ပၝတယ္။

ဒၝေပမဲ့ နအဖ အေနနဲႚ ကလည္း ၁၉၉၀ ေမလ ေ႟ၿးေကာက္ပၾဲ ရလဒ္ လိုေတာ့ ထပ္မံ အထၾက္ခံမႀာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ကိုေတာ့ ကဵေနာ္တုိႚ သတိ မူမိဳကဖုိႚ လိုပၝတယ္။ ကဵေနာ္တုိႚ ေမ႖ာ္မႀန္း ႎိုင္တာက တခုတည္းပၝ။ ဒၝက ၁၉၇၄ မႀာ မဆလရဲႚ ဖၾဲႚစည္း အုပ္ခဵႂပ္ပံု အေဴခခံ ဥပေဒကို ဴပည္သူ လူထု ေထာက္ခံမႁ ၉၀ ရာႎႁန္းေကဵာ္နဲႚ အတည္ ဴပႂလိုက္ပၝ႓ပီ ဆုိတဲ့ ကလိမ္ကကဵစ္ လိမ္ဆင္မဵႂိး ပၝပဲ။ ဘာဴဖစ္လိုႚလဲ ဆုိေတာ့ ဒီလိုမဵႂိး ရလဒ္ ထၾက္ဖုိႚ အတၾက္ ဆုိရင္၊ နအဖ ဆီမႀာ သံုးမကုန္ေအာင္ ေပၝမဵား လႀတဲ့ “အရႀက္၊ သိကၡာ” ေတၾပဲ ရင္းႎႀီး ေပးဆပ္ရမႀာ ဴဖစ္လို၊ သူတုိႚက ေပဵာ္ေပဵာ္႒ကီးပဲ ေပးဆပ္ ပၝလိမ့္ အုန္းမယ္။ အဓိက အာဏာ လက္မလၾတ္ ရဖုိႚပဲေလ။

လူ လူခဵင္း အတူတူ ဴဖစ္ပၝ လဵက္ကယ္နဲႚ ကဵေနာ္တုိႚဟာ အ႓မဲ ထာဝရ စစ္တပ္ကို အရႀင္ သခင္ေတၾ အဴဖစ္ ႟ိုကဵႂိး ဝပ္ဴပ႓ပီး၊ အသက္ ရႀင္လဵက္နဲႚ အဓိပၯၝယ္မဲ့ လူႌၿန္ႚ တံုးေနမႀာထက္ စာရင္၊ တုိက္ရင္း တၾန္းလႀန္ရင္းနဲႚ ေသရင္လဲ ရဲႚရဲႚဝံဝံ ရင္ဆုိင္႓ပီး ေသလိုက္ ဳကမဲ့ လမ္းကို ေ႟ၾးရ ပၝေတာ့မယ္။ ကဵေနာ္တုိႚရဲႚ ေနာင္ လာမဲ့ မဵႂိးဆက္ေတၾ အေနရဲဖုိႚ ဆုိတာဟာ ကဵေနာ္တုိႚ အေသရဲ မရဲ ဆုိတဲ့ အေပၞမႀာ လံုးဝ မူတည္ ေနပၝ႓ပီ။

လူ တခဵႂိႚက ေ႟ၿဴပည္ေအး တရားနဲႚ ဝမ္းခဵေကာင္း ခဵပၝလိမ့္မယ္။ “အဖၾဲႚခဵႂပ္က အမဵႂိးသား ညီလာခံက ထၾက္တာ မႀားတယ္”၊ “နအဖ ခၾင့္ဴပႂ သေလာက္ ေဘာင္အတၾင္း ကေန လုပ္႓ပီး ရသေလာက္ ယူသင့္တယ္” ဆိုတာ ေတၾဟာ ထည့္ကို စဥ္းစား ေနသင့္တဲ့ အခဵက္ေတၾ မဟုတ္ဘူး။

ဘာလုိႚလဲ ဆိုေတာ့ ဴပည္ေထာင္စု ဴမန္မာႎိုင္ငံ အတၾင္းမႀာ မႀီတင္း ေနထိုင္ ေနဳကတဲ့ တုိင္းရင္းသား ဴပည္သူ လူထု တရပ္လံုးဟာ သူေတာင္းစားေတၾ မဟုတ္လို ပၝပဲ။ ကိုယ္ရဲႚ အခၾင့္အေရးကို သူမဵား ေပးသေလာက္သာ ယူရမယ္ ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ဟာ သူေတာင္းစား စိတ္ဓာတ္ ကလၾဲလုိႚ တဴခား ဘာမႀ မဟုတ္ဘူး။

တခဵႂိႚကေတာ့ “ဘာမႀ မရႀိတာထက္ စာရင္ တခုခု ရႀိတာက ပိုေကာင္း တာေပၝ့။ ဖၾဲႚစည္းပံု မရႀိတာထက္ စာရင္ ဘယ္လို ဖၾဲႚစည္းပံု မဵႂိးဴဖစ္ဴဖစ္ ရႀိတာ ေကာင္းတာေပၝ၊ ႓ပီးမႀ ဒီထက္ ေကာင္းတာကို ရႀာဳကံ ဴပႂဴပင္ ဳကတာေပၝ့” ဆုိတာ ေတၾဟာ အဓိပၯၝယ္ မရႀိပၝဘူး။


သံဃာ့ေသၾးနဲႚ ေရးတဲ့ ဖက္ဆစ္အာဏာ

လၾတ္လပ္တဲ့ တိုင္းရင္းသား ဴပည္သူ လူထု တရပ္လံုးဟာ က႗န္ခံတဲ့ စာခဵႂပ္ စာတမ္း ကတိ ကဝတ္ မရႀိဘဲ နဲႚေတာင္ ဒီေလာက္ စစ္ဖိနပ္ေအာက္မႀာ ဴပားဴပားေမႀာက္႓ပီး စီးပၾားေရး၊ လူမႁေရး၊ ဘာသာေရး စတဲ့ နယ္ပယ္စံုမႀာ ဒုကၡမဵႂိးစံု ေရာက္ခဲ့ရတယ္။ ဒီထက္ တဆင့္ တက္႓ပီး တိုင္းရင္းသား ဴပည္သူ လူထု တရပ္လံုးက စစ္က႗န္ စနစ္ကို လက္ခံေဳကာင္း စာခဵႂပ္ စာတမ္းလုိ ဴဖစ္မဲ့ နအဖ စိတ္႒ကိႂက္ ေရးဆၾဲလာတဲ့ ဖၾဲႚစည္း အုပ္ခဵႂပ္ပံု အေဴခခံ ဥပေဒကို သေဘာတူ လက္ခံေဳကာင္း အတည္ဴပႂ ေပးလိုက္ ႓ပီးတဲ့ ေနာက္မႀာ လက္ရႀိ အေဴခအေနထက္ ပိုေကာင္း လာႎိုင္ တယ္လိုႚ ေမ႖ာ္လင့္ ေနသူေတၾဟာ နအဖနဲႚ နအဖလို အလားတူ ဴပည္သူကို ဂုတ္ေသၾးစုပ္မဲ့ ကိုယ္ကဵႂိးရႀာ သမားေတၾရဲႚ အေဳကာင္းဴပခဵက္ပဲ ဴဖစ္ပၝလိမ့္မယ္။

တခဵႂိႚကလည္း ဴပည္သူ တရပ္လံုးက အံု႔က ေတာ္လႀန္ ေနဳက႓ပီး လက္နက္ကိုင္ အဖၾဲႚအစည္း ေတၾထဲ မႀာေတာင့္ ေတၾေဝမႁေတၾ ဴဖစ္ေနခဲ့တဲ့ ရႀစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံု ကာလ အတၾင္းမႀာ လူထု တရားေဟာ စင္ဴမင့္ ေပၞမႀာ တက္႓ပီး “စစ္တပ္ကို စစ္နဲႚေတာင္ မပစ္မႀားနဲႚ” လိုႚ ေအာ္တာမဵႂိး၊ တခဵႂိႚကလည္း ႓ပီးခဲ့တဲ့ ေ႟ၿဝၝေရာင္ ေတာ္လႀန္ေရး ကာလမႀာ သံဃာေတာ္ အရႀင္ သူဴမတ္ေတၾကို ႟ိုက္သတ္အံဆဲဆဲ စစ္တပ္ကို “ရန္သူ” ဆုိတဲ့ အသံုးအႎႁန္း ေလးနဲႚ ရည္ႌၿန္း သံုးစၾဲတာမဵႂိး မလုပ္ဳကဖုိႚ ေလလႁိင္းထဲက ႌၿန္ဳကားတာ ေတၾကို ဳကားဳက ရပၝလိမ့္မယ္။

ကုိယ္မလုပ္ႎိုင္ မယံုဳကည္ ႎိုင္ရင္ ေတာင့္မႀ အဴခား လူေတၾ (သူတုိႚ လုပ္ႎိုင္လိုႚ သူတုိႚ ယံုဳကည္လိုႚ) လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတၾကို ေထာက္ပံ့ ကူညီမႁ မေပးရင္ေန၊ အဴပစ္ေဴပာ လမ္းလၿဲကာ နအဖ စိတ္ေကာင္း ဝင္လာကာ သူႚ အလိုလို ဴပည္သူႚ လူထု ဆႎၬကို ဴဖည့္ဆည္း ေပးလာမဲ့ အခဵိန္ကို သည္းခံ႓ပီး ထုိင္ေစာင့္ ေနရေတာ့မဲ့ အခၝ မဟုတ္ေတာ့ပၝဘူး။ အနိမ့္ဆံုး အဆင့္ ကိုယ္လုပ္ႎိုင္တဲ့ ကိုယ္တတ္ႎိုင္တဲ့ အလုပ္ ကေလးေတၾ ကိုပဲ အေကာင္းဆံုး ဴဖစ္ေအာင္ ဳကႂိးပမ္း အားထုတ္ ဳကရေတာ့မဲ့ အခဵိန္အခၝ ဴဖစ္ပၝတယ္။

ကဵေနာ္တုိႚကို ေ႟ၿဝၝေရာင္ ေတာ္လႀန္ေရးက တိတိပပ လမ္းႌၿန္ ေပးလိုက္ပၝ႓ပီ။ ဒၝကေတာ့ နအဖနဲႚ နအဖရဲႚ အမာခံ ေဒၝက္တိုင္ ဳကံ့ဖၾံႚ ေတၾကို တိတိကဵကဵ ေဖာ္ထုတ္၊ ဴပည္သူ လူထုအေပၞ စာနာ နားလည္တဲ့ အမာခံ ေဒၝက္တုိင္ မဟုတ္တဲ့ သူေတၾကို စည္း႟ံုး ဒၝမဟုတ္ ဳကားထိုင္ သၾားေအာင္ ဳကႂိးစား၊ ႓ပီးေတာ့ ပစ္မႀတ္ကို ကိုယ္လက္လႀမ္း မီတဲ့ နည္းလမ္း ေပၝင္းစံု၊ လက္နက္ မဵႂိးစံုနဲႚ တည့္တည့္ခဵိန္ကာ အစၾမ္းကုန္ တိုက္ခိုက္ ရေတာ့မဲ့၊ အခဵိန္အခၝ ေရာက္ေနပၝ႓ပီ။ အနိမ့္ဆံုး အဆင့္ မဴပင္ဆင္ရ ေသးရင္လဲ ဒီလို တုိက္ပၾဲ အတၾက္ ဴပင္ဆင္ ရေတာ့မဲ့ အခဵိန္ ဴဖစ္ပၝတယ္။

တုိင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုး အေနနဲႚ ယံုဳကည္ ထားရမႀာက ဘယ္လို အေဴခအေန မဵႂိးေတၾပဲ ရင္ဆုိင္ ဳကံႂေတၾႚ ပၝေစ၊ လက္ရႀိ နအဖ စစ္အာဏာရႀင္ ေတၾေအာက္မႀာ ေနရတာထက္ ပို႓ပီး ဆိုး႟ၾားတဲ့ အေဴခအေန အေနအထား မရႀိ ႎိုင္ေတာ့ဘူး ဆုိတာပဲ။ မင္းဆုိး မင္းညစ္ အာဏာရႀင္ ေအာက္က အေဴခအေနဟာ လူမႁပဋိညာဥ္ မတည္ရႀိခင္က အေဴခအေနထက္ သာလိုႚသာ ဆုိး႟ၾားတယ္ ဆိုတာကို တုိင္းရင္းသား ဴပည္သူ တရပ္လံုး နားလည္ လက္ခံ လိုက္ဳကဖုိႚ လို႓ပီ ဴဖစ္ပၝတယ္။

၁၂၊ ေဖေဖာ္ဝၝရီ၊ ၂၀၀၈

(ဓာတ္ပုံမႀာ ယမန္ေနႚက အဲန္အယ္လ္ဒီရဲႚ ဴပည္ေထာင္စုေနႚပၾဲဴမင္ကၾင္း ဴဖစ္ပၝတယ္)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts