ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ အမွတ္တရမ်ား

Thit Aung – မုန္တိုင္းေခတ္ထဲက သတင္းစာဆရာ သို႔မဟုတ္ လူထုစိန္၀င္း

မုန္တိုင္းေခတ္ထဲက သတင္းစာဆရာ သို႔မဟုတ္ လူထုစိန္၀င္း
သစ္ေအာင္
ဇြန္ ၁၈၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္


 အဲသည္လို ေျပာဖို႔ ေရးဖို႔ ဆရာ့ကို မၾကာခဏ လာအပူကပ္ေလ့ရွိသည့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဆရာက တေန႔ေတာ့ ေျပာရွာသည္။ `ငါတို႔က ေရွ႕ကတက္တက္ၿပီး လူမိုက္လုပ္ ေျပာေနတာၾကာၿပီ၊ ဒါေပမယ့္ ေနာက္က ဘယ္သူမွမလိုက္လာၾကဘူး´ ဟု သူ႔ခံစားခ်က္ကို ရင္ဖြင့္သည္။

ဆရာ့ထံသို႔ နံနက္ပိုင္းေရာက္သြားတုိင္း စာေရးစားပြဲတြင္ ထိုင္ကာ စားပြဲမွ စာေရးရာက ေမာ္ၾကည့္ကာ တခ်က္ျပံဳး၍ ထိုင္ဟုဆိုေလ့ရွိသည္။ သူ႔ေရွ႕တြင္ ေအဖိုးဆိုက္ စာရြက္မ်ားျဖင့္ ေရးသားထားသည့္ ေဆာင္းပါး အထပ္လုိက္၊ သူ႔စာရြက္ႏွင့္ သူသပ္သပ္ရပ္ရပ္ စီလွ်က္ခ်ထားသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္က သူ႔စားပြဲေရွ႕တြင္ ေခါက္ထားသည့္ ခံုကိုယူကာ ထိုင္လိုက္ၿပီး မိမိလာရင္းကိစၥရွိလွ်င္ အေၾကာင္းကိစၥကို ေျပာျပသည္၊  သို႔မဟုတ္ အေၾကာင္းကိစၥ သီးျခားမရွိလ်င္လည္း မရွိေၾကာင္းႏွင့္ မေရာက္တာၾကာ၍ က်န္းမာေရးအေျခအေန ေမးျမန္းဖို႔ ၀င္လာေၾကာင္း ေျပာဆိုရသည္။
ယခုႏွစ္ပိုင္းမ်ားမွာ ဆရာ က်န္းမာေရး ေကာင္းသည္ဆိုေပမယ့္လည္း ေအာက္စီဂ်င္ ပိုက္ကို ႏွာေခါင္းတြင္ တပ္ထားရသည္က မ်ားသည္။ 
မိမိမွာ သတင္းေထာက္ျဖစ္၍ မိမိဘက္က ေျပာစရာမရွိပါက သူၾကားထားသည့္ ကိစၥ၊ သတင္းတို႔ကိုေမးေလ့ရွိသည္။ အျပင္သို႔ မထြက္ေသာ္လည္း စာေပနယ္ပယ္၊ သတင္းနယ္ပယ္တြင္ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္ အျဖစ္အပ်က္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ဆရာ သိေနသည္က မ်ားသည္။
ဆရာက သတင္းဂ်ာနယ္ေတြ အေပၚ အားမရလွ်င္ အားမရေၾကာင္း ဘယ္လို ရႈေထာင့္မ်ိဳးကို ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာမ်ိဳး လိုက္ၾက ေရးၾကေစခ်င္ေၾကာင္း ေျပာေလ့ရွိသည္။ တိုင္းျပည္အတြက္ အေရးႀကီးသည့္ သတင္း အေၾကာင္းအရာတခုခုကို ျပည္ပမီဒီယာေတြ မေျပာေသးလ်င္လည္း ေျပာသင့္ေၾကာင္း ေထာက္ျပ ေျပာဆိုသည္ကိုလည္း  ဆရာ့ထံမွ မၾကာခဏနားေထာင္ခဲ့ဖူးသည္။
ဆရာ့စာေရးခ်ိန္သည္ နံနက္ပိုင္းသာျဖစ္၍ ထမင္းစားၿပီး ေန႔လည္ေန႔ခင္းတြင္ စာဖတ္ေနျခင္း သို႔မဟုတ္ ေန႔လည္တေရးအိပ္သည္ကို ေတြ႕ရေလ့ရွိသည္။ ဧည့္သည္ဆိုပါက ေန႔လည္ ထမင္းစားၿပီးေနာက္ပိုင္းကို ခ်ိန္းေလ့ရွိသည္။
ညေနပိုင္းဆိုလွ်င္ေတာ့ ဧည့္ခန္းတြင္ ဖ်ာခင္းကာ ရုပ္ျမင္သံၾကား ၾကည့္ေနသည္ကိုေတြ႕ရတတ္သည္။
          လြန္ခဲ့သည့္ တႏွစ္ခြဲေက်ာ္က အင္တာနက္မွ သတင္းမ်ားကို ၃၊ ၄ ရက္တခါ ကူးယူ ပရင္တာျဖင့္ထုတ္ၿပီး ဆရာထံသြားေပးေလ့ရွိသည္။ ေရဒီယိုကို မွန္မွန္နားေထာင္ေသာ္လည္း အင္တာနက္ အြန္လိုင္း၀က္ဆိုက္ေပၚမွ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္းမ်ားကို ဆရာလက္လွမ္း မမွီသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က ထုတ္ယူၿပီး သြားေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ယူလာသည့္ ေအဖိုး သတင္းစာရြက္မ်ားကို ေရာက္သည္ႏွင့္ အငမ္းမရ ဖတ္ေလ့ရွိသည္။
          ေခါင္းစဥ္ေတြ တခုၿပီး တခုဖတ္သြား၊ ေနာက္ အတြင္းထဲမွ စာပိုဒ္မ်ားကို ဆက္တိုက္ဆိုသလို ဖတ္ေလ့ရွိသည္။
          ဆရာက က်န္းမာေရး အေျခအေနေၾကာင့္ အျပင္မထြက္ႏိုင္ေသာ္လည္း သတင္းေတြကို မက္မက္ေမာေမာ မလြတ္တန္း ဖတ္ရႈေနျခင္းေၾကာင့္ ျပင္ပမွာဘာေတြျဖစ္ေနသည္ကို သိရွိေနျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
တခါတခါလည္း သတင္းမီဒီယာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ႏိုင္ငံအေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ဆရာ့ထံမွ ေ၀ဖန္ခ်က္ ေထာက္ျပခ်က္ၾကားလိုသည့္ အခါမ်ိဳးတြင္ ဆရာ့ထံ တကူးတက သြားၿပီး ေျပာျပကာ ဆရာ့အျမင္ ေ၀ဖန္ခ်က္ကို ခံယူရသည္။ လူထုပရိသတ္ သိသင့္သည့္ကိစၥမ်ားကိုလည္း မီဒီယာမွ တဆင့္ေျပာဖို႔ ဆရာ့ကိုတိုက္တြန္းသည့္ အခါလည္းရွိခဲ့ဖူးသည္။
ထိုကာလမွာ ဖိနွိပ္မႈ ျပင္းထန္သည့္ကာလျဖစ္၍ ဆရာကဲ့သို႔ေသာ မိမိ အေပၚ က်ေရာက္ႏိုင္သည့္ အႏၱရာယ္အတြက္ မငဲ့သူ သတိၱရွိရွိျဖင့္ ေ၀ဘန္ရဲသူက လက္ခ်ိဳးေရလွ်င္ မ်ားမ်ားစားစားမရွိ၊ ျပည္တြင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ရွားသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္လည္း ၾသဇာရွိသည့္ ဆရာအေနျဖင့္ ေျပာဖို႔ရာ သြားေရာက္ တင္ျပရျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာက ေျပာသင့္ ေ၀ဘန္ေထာက္ျပသင့္သည္တို႔ကို  ျမန္မာပိုင္း ေရဒီယိုမ်ားမွ ေ၀ဘန္ေျပာဆို ခဲ့သည္မွာ ထိုေခတ္ကာလ တေလွ်ာက္လံုးပင္။
တခါတရံ သတင္းမီဒီယာေလာကမွ အယ္ဒီတာ သတင္းေထာက္မ်ားက ျပည္ပ ေရဒီယိုမ်ားသို႔ ေျပာဆိုသည့္အခါ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ သတင္းေထာက္၊ အယ္ဒီတာစသျဖင့္ အမည္မေဖၚပဲ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုသည့္ အျဖစ္မ်ားေတာ့ ရွိခဲ့သည္။
ဆရာကေတာ့ အမည္မေဖၚလိုသည့္ သတင္းစာဆရာမဟုတ္ခဲ့။ တည့္တည့္လင္းလင္း ေျပာသင့္သည္ကို ေျပာသူျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေျပာဆိုမႈေၾကာင့္၊ ေရးသားမႈေၾကာင့္ ဆရာ့ေဆာင္းပါးစာမူ ယာယီအားျဖင့္ ေဖၚျပခြင့္မရွိခဲ့သည့္ ကာလကိုလည္း ဆရာႀကံဳခဲ့ရသည္။
၂၀၀၆-၇ ခုႏွစ္၀န္းက်င္က ျဖစ္လိမ့္မည္။ ျမန္မာျပည္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ အာေဘာ္အျမင္ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ကို အင္တာေနရွင္နယ္ ဟယ္ရဲလ္ ထရီျဗြန္း (IHT) တြင္ေဖၚျပခဲ့သည္။ ျမန္မာျပည္သူေတြ ဆက္လက္သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ ဆိုသည့္သေဘာမ်ိဳး ေရးသားထားသည့္ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္။ ယင္းေဆာင္းပါး ေဖၚျပၿပီးေနာက္ သီတင္းပတ္အနည္းငယ္ ဆရာ့စာမူေတြ ေဖၚျပခြင့္မရခဲ့။
အဲသည္လို ေျပာဖို႔ ေရးဖို႔ ဆရာ့ကို မၾကာခဏ လာအပူကပ္ေလ့ရွိသည့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဆရာက တေန႔ေတာ့ ေျပာရွာသည္။ `ငါတို႔က ေရွ႕ကတက္တက္ၿပီး လူမိုက္လုပ္ ေျပာေနတာၾကာၿပီ၊ ဒါေပမယ့္ ေနာက္က ဘယ္သူမွမလိုက္လာၾကဘူး´ ဟု သူ႔ခံစားခ်က္ကို ရင္ဖြင့္သည္။
ဆရာဆိုလိုသည္မွာ သူ႔လို အသက္အရြယ္ႏွင့္ က်န္းမာေရးအရ အိမ္ထဲမွ အိမ္ျပင္လည္း မထြက္ႏိုင္သည့္တိုင္  ဘယ္လို ေဘးအႏၱရာယ္မွ မေၾကာက္ပဲ ေျပာသင့္သည္ကို ေျပာေနၿပီ က်န္သည့္သူေတြကလည္း ေနာက္မွ တတပ္တအား လိုက္ပါ ေျပာဆိုဖို႔ တိုက္တြန္းျခင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတင္းေလာကမွသူေတြ ျပည္ပ ေရဒီယိုမ်ားတြင္ သတင္းေထာက္တဦး၊ အယ္ဒီတာတဦး အေနျဖင့္ အမည္မေဖၚပဲ ေျပာျခင္းမွာ သတင္းခိုင္မာမႈ တန္ဖိုးေလ်ာ့က်သည္ဟုလည္း ဆရာက အျမဲေျပာသည္။
ဆရာက အဲသည္ ဖိႏွိပ္မႈ ျပင္းထန္သည့္ ကာလထဲမွာ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ေရွ႕တန္းမွတက္ေျပာရဲသူ၊ ရွာမွရွားသည့္ သတင္းစာဆရာ တဦးျဖစ္သည္။ ယေန႔ကာလလို အနည္းငယ္ပြင့္လင္းလာသည့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူေရာငါေရာ ။ ေျပာရဲေနၾကၿပီ၊ ဟုိတုန္းက ယခုလိုမဟုတ္ပါ။
အစိုးရ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူတင္မကပါ။ ကိုယ့္နယ္ပယ္ ကိုယ့္ေလာကျဖစ္သည့္ စာနယ္ဇင္းေလာကတြင္လည္း တစံုတရာ ေထာက္ျပစရာ ရွိပါက ဆရာ့ကို ေျပာ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးကို ဆံုးမေပးပါ၊ ေ၀ဘန္ေပးပါဟု သြားေျပာရသည္။ သူက အပတ္စဥ္ထုတ္ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေဆာင္းပါးျဖင့္ ေ၀ဘန္ေထာက္ျပခဲ့သည္လည္း မနည္းလွပါ။
အထက္က ပုံရိပ္ေတြက ဆရာ လူထုစိန္၀င္းဟု ဆိုလွ်င္ ေပၚလာသည့္ ပံုရိပ္မ်ားျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့ ဆရာ သူခ်စ္ခင္သည့္ ျမန္မာျပည္သူ၊ ျမန္မာသတင္းစာေလာက ကိုအၿပီးတိုင္ စြြန္႔ခြာသြားၿပီျဖစ္သည္။ ဆရာ့ရဲ႕ စာအုပ္ေတြ ေဆာင္းပါးေတြကို ဆရာကို မျမင္ေတြ႕ခင္ကတည္းက ဖတ္ရႈခဲ့ဖူးသည္၊ လိုက္နာမွတ္သားခဲ့သည္။ လူကိုယ္တိုင္ ဆရာႏွင့္ ျမင္ေတြ႕ ထိေတြ႕ရသည္က ဆယ္စုႏွစ္ တခုစြန္းစြန္းမွ်သာ၊ ထုိကာလတြင္ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ခဲ့ရသည့္ ဆရာ့ေစတနာ ၊ ဆရာ့ သတၱိမ်ားမွာမူ  အျမဲမွတ္မွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္လွ်က္ပင္။       ။ 
(ဓာတ္ပုံ-မုိးမခ)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts