လမ္းနီေလး
ရစ္သမ္ခတ္သံဟာ တိုးတိုးရီရီ။ သီခ်င္းသံဟာ ထိခိုက္ေၾကကြဲမႈေတြ ေရာေထြးေပ်ာ္ဝင္ေနေသာသီဆိုမႈမ်ဳိး။ တခါတခါမွာအသံဟာ ဆိုေနရင္းနွင့္ တုန္ရီထစ္အသြား။
စိန္ပန္းပြင့္ေတြဟာ ဖြဲဖြဲလြင့္လြင့္၊ လေရာင္မႈန္ရီဟာ ဖြဲဖြဲလြင့္လြင့္၊ ၾသဂုတ္လရဲ႕မိုးတိမ္ေတြဟာ ဖြဲဖြဲလြင့္ လြင့္၊ နာက်င္ေၾကကြဲမႈေတြဟာ ဖြဲဖြဲလြင့္လြင့္ …..
ေခ်ာရယ္ဟာ သူ႔ပုဂၢလိကဘဝအတြက္ဘုရားသခင္ လက္ေဆာင္အပ္ႏွင္းေပးလိုက္တဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္လို႔ ေတာင္ ေျပာလို႔ရမယ္နဲ႔တူပါတယ္။
ေခ်ာရယ္ဟာ သူ႔ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ ေခ်ာရယ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ျမင့္ျမတ္စင္ၾကယ္မႈ၊ ေခ်ာရယ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ ရဲရင့္ ေတာက္ပမႈ၊ ေခ်ာရယ္ဟာ …
Cho အပိုဒ္ကိုေရာက္ရင္ လေရာင္စိမ္းစိမ္းရီရီေအာက္က ညဟာ လြမ္းေမာစရာေကာင္းသြားခဲ့ၿပီ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ အားလုံးဟာ အင္းလ်ားဆီဆိုက္ေရာက္သြားခဲ့ၾက။ လိႈင္းေရျပာေတြ လိမ့္စီးရိုက္ခတ္ေနေသာ အင္းလ်ား။ ၿပီးေတာ့ လေရာင္ အစက္အေျပာက္ေတြေအာက္မွာ ေႁမြတေကာင္လို ဝပ္ဆင္းၿငိမ္သက္ေန ေသာလမ္းနီေလး။ ၿပီးေတာ့့လမ္းနီေလးထဲက ”ေခ်ာ” လို႔ သူအျမတ္တနိုးေခၚေလ့ရိွတဲ့ ေၾကးစားမိန္းမ တေယာက္၊ ၿပီးေတာ့ …..
လမ္းနီေလးထဲက ”ေခ်ာ”ဆီဆိုက္ေရာက္သြားတာနဲ႔ အားလုံးဟာ အလြမ္းေတြထဲကို စုၿပံဳလြင့္ဝင္သြားခဲ့ၾက။
ေတြ႔ေတာ့ေလ ေျပာမယ္ ေခ်ာရယ္ …
သီခ်င္းစာသားအဆုံးမွာ “ေခ်ာရယ္”ကို သူတို႔အားလံုး ဝိုင္းဆိုၾက။ ေခ်ာရယ္ …ေခ်ာရယ္ …ေခ်ာရယ္ကို အေတာမသတ္နိုင္ေအာင္ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ တမ္းေမာၾက။ ေခ်ာရယ္ကို လြမ္းတၾက။ ေခ်ာရယ္ကို ေအာ္ဟစ္ေခၚေဝၚၾက။
ေျပာမယ္ဆုိရင္ေပါ့။ ေခ်ာဆိုတဲ့ မိန္းမဟာ လမ္းနီေလးကို ဗဟိုျပဳထားတဲ့မုန္တိုင္းတခု။ ၿငိမ္သက္ေနေပမယ့္ အခ်ိန္အခါမေ႐ြး ထတိုက္သြားႏိုင္တဲ့ မုန္တိုင္းမ်ိဳး။ သူ႔ဘဝထဲကို အားေကာင္းသန္မာစြာနဲ႔ ျဖတ္တိုက္သြား ခဲ့တဲ့ မုန္တိုင္း။
ေခ်ာရယ္ အသံေတြ မႈန္ရီတိုးတိတ္သြားၿပီလား။ လိဒ္ဂစ္တာသံဟာ မေဟာ္ဂနီရြက္ေတြ တ႐ြက္ၿပီး တရြက္ ေႂကြက်လာသလိုညထဲကို ေႂကြက်လာ ခဲ့ၿပီ။ ရစ္သမ္ခတ္သံဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တိုးတိတ္ပါး လ်။ ေနာက္က်ၿပီးမွ လိမ့္စီးလာခဲ့တဲ့ ေဘ့စ္ဂစ္တာသံဟာ အသံလုံးတူေတြကို ဖိတီးလိုက္၊ ရပ္တန္႔ၿငိမ္သက္သြားလိုက္၊ cho ပိုဒ္ရဲ႕အဆုံးမွာ အလိွမ့္အလူးေလးေတြနဲ႔ျပန္ထြက္သြားလိုက္။ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ တီး ခတ္မႈမ်ား။ ေခ်ာကို မြတ္မြတ္သိပ္သိပ္ သတိရေနေသာ အင္းလ်ားညမ်ား။ သံသရာဟာ တိုတယ္။ ငါတို႔ရဲ႕ဘဝေတြသာ ရွည္လ်ားခ်င္တိုင္း ရွည္လ်ားခဲ့ရတာ။ အင္းလ်ားညထဲမွာေခ်ာေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ဲ့ စကား လုံးမ်ား။
ေခ်ာရယ္ …ေခ်ာရယ္ …ေခ်ာရယ္ …
( ႏွစ္ )
ဆူးေလ၊ ေယာက္လမ္း၊ ၃ လမ္း၊ ေရခဲဆိုင္၊ ေ႐ႊဂုံတိုင္၊ ဟာမစ္တစ္၊ ကုကိၠဳင္းလမ္းဆုံ၊ လမ္းနီေလး ….
လူ႔ဘုံခန္းဝါလူတို႔႐ြာမွာ အဲဒီကားမွတ္္တိုင္ေလးေတြဟာ သူ႔ရဲ႕အသက္ဇီဝဓာတ္ျဖစ္တည္မႈ။ ယာဥ္လိုင္းတခုေပၚက သူ႔ရဲ႕ေသြးခုန္သံဟာ အခါမလပ္ ပူေႏြးၿပီး အၿမဲတေစ တဝုန္းဝုန္းနဲ႔ ခုန္တိုးေနတတ္တာေပါ့။
ေျပာမယ္ဆိုရင္ေပါ့။ သူဟာ မီးေတာက္တခု။သူနဲ႔ ထိမိ ၿငိမိတဲ့ တစုံတေယာက္ေယာက္ကို အေသအခ်ာ ေလာင္ကြၽမ္းသြားေစနိုင္တဲ့ မီးေတာက္မ်ိဳး …
စကၠန္႔တိုင္း မိနစ္တိုင္းမွာ သူ႔ရဲ႕ေမးရိုးေတြ မာေက်ာႀကံ့ခိုင္ေနဖို႔ လိုအပ္လွသလိုလက္ေခ်ာင္းေတြရဲ႕ အသြင္းအထုတ္ အနႈတ္အသိမ္းဟာလည္း ျမန္ဆန္သပ္ရပ္ေနဖို႔ အေရးႀကီးလွပါတယ္။
ကြၽဲေကာ္ကိုင္း အနက္ေရာင္တပ္မ်က္မွန္ေအာက္က ႏူးညံ့ညင္သာေနတဲ့မ်က္ လုံးမ်ား။ ေကာ္လံျပတ္ရွပ္လက္ရွည္ႏွင့္ ေယာပုဆိုးကို ခန္႔ညားစြာ ဝတ္ဆင္ထားတတ္တဲ့ သူ႔ဟန္ပန္။
သူလိုလူမ်ိဳးကို ခါးပိုက္နိႈက္တေယာက္လို႔ သတ္မွတ္ရမွာ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ခက္ခဲလွပါတယ္။ အဲဒီလူဟာ ဗာစကိုပိုပါႏွင့္ ေရွးမာ့စ္ဟာနီတို႔ ရဲ႕ကဗ်ာေတြကို အစြဲအလမ္းႀကီးသူတစ္ေယာက္ဟု သိခြင့္ရ လာေသာအခါမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အေတာ့္ကိုေခ်ာက္ခ်ားသြားခဲ့ေပါ့။
ေနာက္ၿပီး သူဟာ ေခတ္ပညာတတ္တစ္ေယာက္။
လမ္းနီေလးထိပ္မွာ သူ႔ကိုျမင္လိုက္ရေလတိုင္း ေနာဧသေဘၤာ ခုတ္ေမာင္းလာတာကို မ်က္စိနဲ႔ တပ္အပ္ျမင္လိုက္ရသလိုအာရုံဟာ ေထြျပားသြားခဲ့။
ကြၽန္ေတာ္ကသာ သူ႔ကိုၾကည့္ၿပီး အၿမဲတမ္းစိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း သူကေတာ့ သူ႔ဘဝကိုေပ်ာ္႐ႊင္ေနတဲ့ ဟန္ပန္မ်ိဳး။ သူ႔ရဲ႕အသက္ ေမြးမႈလုပ္ငန္းကို တြယ္မက္ခုံမင္ေနတဲ့အသြင္သဏၭန္မ်ိဳး။ ဒါပါပဲေလ။ လူဆိုတာမ်ိဳးဟာ ဘယ္လိုအေနအထားမ်ိဳးကိုပဲေရာက္ေရာက္ ေပ်ာ္႐ႊင္ေန ဖို႔ေတာ့ လိုအပ္တာပဲ မဟုတ္လား။
” မီးတစ္တို႔ေလာက္ေပးပါလားခင္ဗ်ာ”
တိုက္ပုံဝတ္ထားတဲ့လူႀကီးတေယာက္ဆီမွာ မြန္ရည္တဲ့အေျပာအဆိုမ်ိဳးႏွင့္ ေဆးလိပ္မီးညႇိၿပီးသြားၿပီလား။ “ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ ” အဲဒီလူႀကီးေရွ႕က ေခါင္းကေလးငုံ႔ၿပီး ရိုက်ိဳးစြာနဲ႔ ထြက္ခြာလာခဲ့ၿပီလား။ သူ႔လက္ထဲမွာ တိုက္ပုံထဲက နိႈက္ယူလာခဲ့တဲ့ပို္က္ဆံအိတ္ပါလာခဲ့ၿပီ။
“လက္ဟာ လ်ွပ္စီးလက္သလို ျဖစ္ေနရမယ္။ ဟိုၿငိဒီၿငိ လုံးဝျဖစ္လို႔ မရဘူးကြ။ အေရးႀကီးဆုံးက စိတ္တည္ၿငိမ္ဖို႔ေပါ့ကြာ။ စိတ္တည္ၿငိမ္ေနသလို လက္ကလည္း လုံးဝတည္ၿငိမ္ေနရမယ္ကြ”
ျဖတ္သန္းျခင္းကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့သူက ဘာမွမျဖစ္ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ သူ႔စကားလုံးေတြ ေအာက္မွာ ေျဖဖ်ားလက္ဖ်ားေတြ ေအးစက္ထုံရီသြားခဲ့။ အသက္ရွဴရတာကိုက မြန္းက်ပ္သြားခဲ့။
သူကေတာ့ ရႈပ္ေထြးလႈပ္ခတ္ေနတဲ့ လူေတြၾကားမွာ၊ တအီအီေအာ္ဟစ္ေနတဲ့ စစ္လက္က်န္ဘတ္စ္ကား ေတြေပၚမွာ၊ ၿမိဳ႕ျပရဲ႕အသက္ရွဴသံေတြၾကား မွာ.. သားေကာင္ကိုရွာလို႔ ..ေဖြလို႔။ ဘယ္သူ႔ပိုက္ဆံအိတ္ဟာ သူ႔မ်က္လုံးနဲ႔ ၿငိကပ္ပါလာမလဲ။
အေမွာင္ေခတ္ႀကီးထဲမွာ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔ အလင္းစကို ထိစမ္းပြတ္သပ္ခဲ့တဲ့လူတေယာက္ပါပဲ။
ဘဝဟာ ဆူးေလနဲ႔ေျမာက္ဥကၠလာ၊ ေျမာက္ဥကၠလာနဲ႔ဆူးေလ။ စုန္ခ်ည္ဆန္ခ်ည္ေမ်ာလြင့္ေနေပမယ့္ လမ္းနီေလးမွာခုန္ဆင္းေနခဲ့ရင္ သူ႔အတြက္ ေျခခင္းလက္ခင္း သာေနခဲ့ၿပီ။
သူ႔ကို “ကိုခါးႀကီး” လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခၚေတာ့ မ်က္မွန္ေအာက္က သူ႔မ်က္လုံးေတြဟာ ၿပံဳး႐ႊင္သြားခဲ့။ ေအးကြ ဒီနာမည္ေလးက ငါနဲ႔အေတာ္လိုက္တယ္ကြ။ မ်က္ႏွာသာ ၿပံဳး႐ႊင္သြားရုံမကသူ႔ရဲ႕စကား လုံး ေတြဟာလည္း ၿပံဳး႐ႊင္ေနေသာ စကားလုံးမ်ား။
ကိုခါးႀကီး …ကိုခါးႀကီး
ေခတ္ႀကီးထဲကေန ခုန္ထြက္လာခဲ့တဲ့ကိုခါးႀကီး။ လက္အခ်ိန္အဆ အလြန္သပ္ရပ္တဲ့ ကိုခါးႀကီး။ သုံးရက္ ေလာက္ေနလို႔ တေယာက္မွ မနိႈက္လိုက္ရရင္ အေရျပားေတြထဲမွာ ယားယံလာခဲ့တဲ့ ကိုခါးႀကီး။
ကာင္းသူကို ပယ္ၿပီး ေကာင္းသူကို ကယ္ေလ့ရိွတဲ့ကိုခါးႀကီး။ ဒူးယားစီးကရက္ကို ဘူးလိုက္ဝယ္ေသာက္တတ္တဲ့ ကိုခါးႀကီး။ နင္းျပားေတြဆီမွာ မနိႈက္ဘဲ လူခ်မ္းသာေတြကိုသာေ႐ြးနိႈက္တတ္တဲ့ ကိုခါးႀကီး။
မင္းတို႔ လမ္းနီေလး ဟာ ေခ်ာရိွလို႔ ေရွာင္ေဇလီေဇလမ္းနဲ႔ တူေနတာကြလို႔ ေျပာတတ္တဲ့ ကိုခါးႀကီး။
ေခ်ာရဲ႕ကြန္ရက္ထဲမွာ ဆက္ႏြယ္ပတ္သက္မႈမရိွေပမယ့္ ေခ်ာရယ္သီခ်င္းဆုိလွ်င္သူဟာ ေဆြးေဆြးျမည့္ ျမည့္ ေၾကေၾကကြဲကြဲ။ တခါတခါမွာ ေတာ့ ေခ်ာဟာ လီလီပန္းပါကြာလို႔ အင္းလ်ားေရျပင္ကို ေငးရီၾကည့္ေနရင္းနဲ႔ သူ႔ဟာသူ တေယာက္တည္းေျပာေနတတ္ျပန္တယ္။
လီလီပန္းဟာ ေခ်ာလား။ ေခ်ာဟာ လီလီပန္းလား။ လိႈင္းရိုက္သံ သဲ့သဲ့ဖြဖြၾကားေနရတဲ့လမ္းနီေလးညထဲ က ညည္းတြားေအာ္ဟစ္သံမ်ား။ ေခ်ာရယ္…ေခ်ာရယ္…ေခ်ာရယ္
( သုံး )
ေခ်ာရယ္ …ေခ်ာရယ္…ေခ်ာရယ္ …
ေခ်ာရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈကိုျငင္းဆန္ခဲ့ေပမယ့္ ေခ်ာရဲ႕ၾသခက္စၾတာထဲမွာ အေသအခ်ာပါဝင္ခဲ့တဲ့ ဝိုင္းေတာ္သား နွစ္ေယာက္ ရိွေနပါေသးတယ္။
ကိုဗ်တ္ဝိလို႔အမည္ရတဲ့ဖဲသမားတေယာက္နဲ႔ လွည္းတန္းကပ္စ္ထရိုလို႔ခ်စ္စႏိုးအမည္ေပးထားတဲ့ကြၽန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြတေယာက္ပါ။ ကိုခါးႀကီးလိုပဲ မီးခိုးေတြအူထေနတဲ့ေခတ္ႀကီးထဲကေန စိမ့္ထြက္လာခဲ့တဲ့ လူသား အရင္းအျမစ္ေတြေပါ့။
အၿမဲတမ္း တည္ၿငိမ္ေလးနက္ေနတဲ့ ကိုဗ်တ္ဝိကို ျမင္လိုက္ရရင္ ဘာထရန္ရပ္ဆဲလ္လိုလို၊ ေဆာ့ခရိတၱ လို လိုနဲ႔ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္သြားႏိုင္ပါ တယ္။ တကယ္ေတာ့ သူဟာ ဖဲသမားအဓိပတိပါ။ ဖဲခ်ပ္ေတြကိုသာ ထိစမ္းပြတ္သပ္ေနရရင္ ကမ႓ာေလာကႀကီးတခုလုံးကို ေမ့ေလ်ာ့ထားႏိုင္ခဲ့တဲ့ လူတေယာက္ေပါ့။
“အၿမဲတမ္း ဗ်တ္ထုေနတဲ့သူ႔ကို ဗ်တ္ဝိလို႔ေခၚေတာ့ ဒီလူ သေဘာက်သြားပုံရတယ္ကြ။ ဖဲကေတာ့ ဘာရိုက္သလဲမေမးနဲ႔ ငါ့လူ။ ရပ္ထဲ႐ြာထဲမွာ နာေရးရိွၿပီဆို ခုႏွစ္ရက္ခုႏွစ္လီီ ဖဲထိုင္ရိုက္ေတာ့တာပဲ။ ဖဲမရိုက္ရတဲ့ေန႔ ဆိုရင္ ဒီလူဟာ ေျခတုန္လက္တုန္မ်ား ျဖစ္ေနမလားမဆိုနိုင္ဘူး”
ကိုခါးႀကီးမိတ္ဆက္ေပးလို႔ သူ႔ရဲ႕ေနာက္ခံကားခ်ပ္ကိုသိခြင့္ရလိုက္တဲ့အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေပ်ာ္႐ႊင္သြားခဲ့ ။ ဒီလိုအဝန္းအဝိုင္းထဲကလူမ်ိဳးေတြဆို ကြၽန္ေတာ္ဟာ အရမ္းကိုစိတ္ဝင္စားမိ။ သူတို႔ ႐ြက္လႊင့္တဲ့ ပင္လယ္ ဟာ ဘယ္လိုပင္လယ္မ်ိဳးျဖစ္ေလမလဲ။
ကိုဗ်တ္ဝိကေတာ့ ပါရမီရွင္ ဖဲသမားျဖစ္ပုံရသည္။ကုလားဖန္ထိုးတာေတာင္ သူမ်ားေတြလို ေရွ႕မွာ ခ်ထိုး တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ဖဲထုတ္ကို ေနာက္ေက်ာဘက္မွာထားၿပီး ေနာက္ျပန္ထိုးတတ္သူျဖစ္သည္။
ေလထဲမွာ ဖေရာင္း..ဖေရာင္းနွင့္ ျမည္ေအာင္ ကုလားဖန္ထိုးခ်လိုက္လ်ွင္ အေကာ္ဒီယံတီးသည္ႏွင့္ပင္ တူေနေသးေတာ့သည္။
ဖဲခ်ပ္ေတြဟာ ၿမိဳ႕ျပခိုေတြလို ေဝါခနဲထပ်ံသြားလိုက္…ျပန္ဆင္းလာလိုက္နွင့္။ အဲဒီလိုအခ်ိန္မ်ိဳးဆို ဝိုင္းစက္အံ့ၾသေနတဲ့ မ်က္လုံးေတြက လည္း ေဝါခနဲ ထပ်ံသြားလိုက္ …ပ်ံဆင္းလာလိုက္။
လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ဝယ္လာခဲ့တဲ့ဖဲထုတ္အသစ္္ကို တစ္နာရီေလာက္ၾကာျမင့္ေအာင္ ကစားၿပီးသြားၿပီ လား။ ဘယ္အိမ္ကျဖင့္”ကုလားသုံးေကာင္”၊ ဘယ္အိမ္ကျဖင့့္”ကိုး”။
ႏွစ္လွည့္တခါ၊ သုံးလွည့္တခါ ေလာက္ အမွားအယြင္း မရိွရေလေအာင္သူတို႔ခ်င္းသာ နားလည္ေသာ သေကၤတျဖင့္ သူၫႊန္ျပ လိမ့္မည္။
ဒီေလာက္ေတာင္ တဖက္ကမ္းခတ္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္။ ခ်ိန္းဝိုင္းသန္႔သန္႔ေလးေတြ ခ်ိန္းရိုက္ေနတာ ကာလ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ အေတာ္ေလး ဟန္က်ပန္က်ျဖစ္ေနၿပီေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့ အေမြရ ထားတဲ့အိမ္နဲ႔ၿခံဆိုတာ ဖဲရိုက္လို႔ ကုန္သြားပါၿပီတဲ့။
ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေလာကဟာ ငိုလည္းငို…ရယ္လည္း ရယ္ခဲ့ရတာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ခ်စ္သူခင္သူမ်ားရဲ႕ ဘဝသံသရာ ဟာ ရွည္လ်ား …ေထြျပား …ေဝဝါးခဲ့ရတာေပါ့။
တခါတခါမွာ ကိုခါးႀကီးက သူ႔ကိုေဗာ္လ္တဲယားလို႔ ေခၚတတ္ေသးသည္။ ဘယ္လိုပဲ ေခၚေခၚ ဘုရားသခင္ကလြဲလို႔ က်န္တာ အကုန္ေခၚႏိုင္တဲ့ ပုံပါပဲ။
ေနာက္တေယာက္ ရိွေသးသည္။ လွည္းတန္းကပ္စ္ထရိုတဲ့။ ဘယ္ရီကက္ကိုအၿမဲေဆာင္းၿပီး မုတ္ဆိတ္ ေမႊး ပါးသိုင္းေမႊးေတြကို မရိတ္မသင္ဘဲ အျမတ္တနိုးထားေလ့ရိွသူ လူလတ္ပိုင္းအ႐ြယ္ ပညာတတ္တေယာက္။ သူဟာလည္း ၿမိဳ႕ျပထဲမွာ လြင့္ခ်င္တိုင္း လြင့္ေနခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕ျပသစ္႐ြက္ပါပဲ။
အဲဒီႏွစ္ကာလေတြတုန္းက ကြၽန္ေတာ္ဟာ လြတ္လပ္မႈတခုကလြဲလို႔ က်န္တာေတြ အားလုံးေပ်ာက္ဆုံး ေနခဲ့တဲ့ လူငယ္တေယာက္။
ညဘက္ဆိုကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ကုကိၠဳင္းလမ္းဆုံက အမိုးတို႔ရဲ႕ ခရိုးခရိုင္အိမ္ဆိုင္ေလးမွာ၊ ဒါမွမဟုတ္ လွည္းတန္းမွာ၊ ေျမနီကုန္းမွာ၊ တိုက္ဆယ့္နွစ္လုံးတန္းမွာ။
အင္းလ်ားညထဲကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ျပန္ေရာက္လာခဲ့ရင္ အားလုံးဟာ ေခ်ာကို လြမ္းဆြတ္သြားၾကေပါ့။ မူးမူးရီရီျဖစ္ေနတဲ့ ဂစ္တာသံေတြနဲ႔အတူ ေခ်ာရယ္ …ေခ်ာရယ္ …ေခ်ာရယ္ …
(ေလး )
သူမရဲ႕ အနမ္းေတြေအာက္မွာ လူတေယာက္ဟာ အရွင္လတ္လတ္ ျပာက်သြားေစနိုင္တယ္။
ပူေႏြးတဲ့အနမ္းေတြေၾကာင့္ ဘဝတခုလုံး ထုံက်ဥ္ေအးစက္ၿပီး ေလာကသုံးပါးကို အေမ့ေမ့အေလ်ာ့ေလ်ာ့ ျဖစ္သြားခဲ့ရတဲ့ လူတခ်ိဳ႕…
သူမ…
မီးေတာက္မီးလ်ွံေတြ ၾကားထဲက ေပ်ာ္႐ႊင္ျခင္းနိုင္ငံေတာ္ကို ရွာေဖြေနခဲ့တဲ့သူမ။
လမ္းနီေလးရဲ႕ အခ်စ္နတ္ဘုရား သူမ။
ေျပာမယ္ဆိုရင္ေပါ့။ သူမဟာ အေမွာင္ေခတ္ထဲကေန ေအးစက္ေလးကန္စြာနဲ႔ေမ်ာလြင့္လာခဲ့တဲ့ အရည္အေသြးျမင့္ လူသုံးကုန္ပစၥည္းတခု။
အမည္သညာ ေခၚစရာကား “Chaw ”
အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ေခ်ာနဲ႔ နီးကပ္စြာ တည္ရိွေနေပမယ့္ သူမနဲ႔ အေဝးကြာဆုံးေနရာက လူေတြ။ ကြၽန္ေတာ္မွ မဟုတ္ဘူး။ ကိုခါးႀကီး၊ ကိုဗ်တ္ဝိ၊ လွည္းတန္းကပ္စ္ထရို ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလုံးဟာ ေခ်ာနဲ႔ ကင္းလြတ္တဲ့ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမေတြထဲမွာ ေျခဦးတည့္ရာ ေလ်ွာက္သြားရင္းမူးရီယိမ္းထိုးေနတဲ့ အရိပ္မည္းမည္းေတြ။
ေခ်ာတို႔၊ အဝင္းတို႔၊ မခိုင္တို႔ဟာလည္း ေဟာဒီလမ္းနီေလးထဲမွာ သူတို႔ရဲ႕ ဘာသာစကားနဲ႔သူတို႔။
တခါတခါမွာေတာ့ အေၾကာင္းျပခ်က္တခုခုနွင့္ ဖမ္းလားဆီးလားလုပ္လာၿပီဆို ဘုတ္ကလပ္ထဲကိုသူတို႔ ေလးေတြတိုးဝင္လာခဲ့ၿပီ။ အဲဒီလိုအခ်ိန္မ်ိဳးဆို သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ မ်က္လုံးေတြဟာ တိုးလ်ဳိွးေတာင္းပန္ေနတဲ့မ်က္လုံးမ်ိဳးေတြ။ စိုးထိတ္အားငယ္ေနတဲ့မ်က္လုံးမ်ိဳးေတြ။
“ျဖစ္သမ်ွဇာတ္ေၾကာင္းမလြယ္ အင္းလ်ားကန္ေစာင္းဝယ္ “ဆိုတာမ်ိဳးကို လမ္းနီေလးညေတြ ထဲမွာ မၾကာခဏဆိုသလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႀကံဳခဲ့ဖူးေပါ့။
ဘုတ္ကလပ္ထဲကေနလွမ္းၾကည့္လိုက္ရင္္ ၾကယ္ပြင့္ေတြသီးထေနတဲ့ အင္းလ်ားဟာ အေမွာင္ထဲ မွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္။
တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ ညဟာ အသက္ဇီဝဓာတ္တခုခုကို ခုန္ဟပ္ဖို႔ ေခ်ာင္းလို႔ေျမာင္းလို႔။
ၿမိဳ႕ျပဝံပုေလြေတြဟာ လေရာင္ကိုေမာ့ၾကည့္ရင္းက ဆြဲဆြဲငင္ငင္ ပ်စ္ပ်စ္ခြၽဲခြၽဲ အူလို႔။
ဒီလိုအခ်ိန္မ်ိဳးဆိုရင္ လမ္းနီေလးနဲ႔သိပ္မေဝးတဲ့အင္းလ်ားကန္ဟိုတယ္ရဲ႕ ဒိုမီနိုခန္းမထဲမွာ Samba Pati လား။ ဒါမွမဟုတ္ Besame Mucho လား။ ကႏြဲ႔ကလ် လိဒ္ဂစ္တာသံေအာက္မွာ ကႀကိဳးကကြက္ေတြဟာ ႏုသြဲ႕ညင္းေပ်ာင္းေနၿပီေပါ့။ မီးေရာင္မႈန္ရီေအာက္က မ်က္ဝန္းေတြဟာ ေမွးစင္းရီေဝေနၿပီေပါ့။
ဘာပဲေျပာေျပာ ဘုတ္ကလပ္ထဲကိုေရာက္လာခဲ့ရင္ေတာ့ သူတို႔ကိုဝိုင္းဆိတ္မယ့္ လင္းတေတြရန္က ေခ်ာ တို႔၊ မခိုင္တို႔၊ အဝင္းတို႔ဟာ လြတ္ေျမာက္သြားခဲ့ၿပီ။
လမ္းနီေလးအတြက္ေတာ့ ဒီလိုအျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးေတြဟာ မ်ားျပားလွေပါ့။ လမ္းနီေလးထဲမွာ ေငါင္စင္းစင္းနဲ႔ ရပ္ေနၾကတဲ့ ဓာတ္တိုင္ေတြတတိုင္မွမရိွ။ အေရာင္မြဲမြဲနွင့္ၿမိဳ႕ျပခိုေတြတေကာင္မွ မရိွ။ စည္ပင္တဲေလး တလုံးကလြဲလို႔ လူေနအိမ္ေျခတလုံးတေလပင္ မရိွ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ ဘူးသီးေၾကာ္ဆိုင္၊ အရက္ဆိုင္၊ ထမင္းဆိုင္တဆိုင္မွမရိွ။ ကုန္ကုန္ေျပာရလ်ွင္ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ထဲ ခ်ိဳးခ်ိဳးခြၽတ္ခြၽတ္အသံဗလံၾကားလ်ွင္ ေတာင္ ထိုးေဟာင္ေပးမည့္ ေခြးေလေခြးလြင့္ တေကာင္္ပင္မရိွပါ။
လမ္းနီေလးထိပ္မွာေတာ့ “လမ္းနီေလးကေဖး”ဟု ကိုခါးႀကီး နာမည္ေပးထားေသာ ကိုဆန္းတို႔ ညီအစ္ကို ရဲ႕လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးရိွသည္။ အေမၿမိဳင့္ထမင္းဆိုင္ေလးရိွသည္။ ဦးနႈတ္ခမ္းေမႊးရဲ႕တြန္းလွည္း ကြမ္း ယာဆိုင္ေလးရိွသည္။ႀကံေခ်ာင္းေတြကို ထည့္ႀကိတ္လိုက္တိုင္း ျခဴသံလြင္လြင္ျမည္ေလ့ရိွေသာ ကိုဘာဘူ႔ ၾကံရည္ဆိုင္ေလးရိွသည္။ လမ္းနီေလး၊ သမိုင္း၊ ခဝဲၿခံ ကားေလးဂိတ္ရိွသည္။
သတင္းအရင္းအျမစ္ ဘာမွမရိွေလတဲ့လမ္းနီေလးထဲမွာ ေခ်ာတို႔ကို ဖမ္းလားဆီးလားလုပ္ၿပီဆိုလ်ွင္သတင္း။ လူငယ္ေလးတေယာက္ ေရကူးေနရင္း ေရနစ္ေသသြားၿပီဆိုလ်ွင္သတင္း။ ရုပ္ရွင္ရိုက္မည့္အဖြဲ႔ လမ္းနီေလးထဲ ဝင္သြားၿပီဆိုလ်ွင္သတင္း။ ၾကက္ကြၽန္းထဲမွာ ၾကက္ပဲြျဖစ္ေနၿပီဆိုလ်ွင္သတင္း၊
လူေတြဟာ အသက္ရွင္ေနလ်က္ႏွင့္ ေသဆုံးေနၾကတာလား။ ေသဆုံးေနလ်က္ႏွင့္အသက္ရွင္ေနၾကတာ လား။ ကြၽန္ေတာ္သဲသဲကြဲကြဲမသိပါ။ ရက္စြဲေတြဟာ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔စရာေကာင္းေနတာေတာ့ ေသခ်ာခဲ့သည္။
အဲဒီပ်င္းရိၿငီးေငြ႔စရာေကာင္းတဲ့ရက္စြဲေတြထဲမွာပဲ ကြၽန္ေတာ့္ဆီေရာက္ေရာက္လာတတ္တဲ့ တၿမိဳ႕တည္း သား သူငယ္ခ်င္းဟာ ေခ်ာကို ေတြ႔ရိွသြားခဲ့ေပါ့။
ကနဦးတုန္းက ေခ်ာလိုမိန္းကေလးတေယာက္ကို ေပါ့ပါးလြယ္ကူစြာနဲ႔ပဲ ေက်ာ္ျဖတ္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလုံးဟာ ထင္မွတ္ထားခဲ့ၾက။ သူ ကြၽန္ေတာ့္ဆီေရာက္လာတိုင္းလည္း ဘုတ္ကလပ္ထဲမွာ ခ်က္ၾကျပဳတ္ၾကစားၾကေသာက္ၾက။ မူးမူးေဝေဝနဲ႔ သီခ်င္းေတြတပုဒ္ၿပီးတပုဒ္ ေအာ္ဆိုၾက။ အမိုးတို႔ရဲ႕အိမ္စုစုေလးကို ညႀကီးအခ်ိန္မေတာ္ တံငါေလွေလးေလွာ္ခတ္သြားၿပီး ဘီအီးကို အေႂကြးႏိႈးဝယ္ၾကနဲ႔ အင္းလ်ား ညေတြကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကတာမဟုတ္လား။
ကိုဗ်တ္ဝိ ဖဲနိုင္လာခဲ့တဲ့ရက္မ်ိဳး ဒါမွမဟုတ္ ကိုခါးႀကီး ေျခခင္းလက္ခင္းသာတဲ့ ရက္မ်ိဳးဆိုရင္ ဂုဏ္သေရရိွ လူႀကီးမင္းေတြလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ေအာင္ပြဲခံခဲ့ၾက။လွည္းတန္း၊ ေျမနီကုန္း၊ တိုက္ဆယ့္နွစ္လုံးတန္း၊ တခါတခါ ေတာင္ဥကၠလာ စာတိုက္မွတ္တိုင္နားကဆိုင္ေလးေတြအထိ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာေျခစၾကၤာျဖန္႔ခဲ့ ၾကတဲ့ ထရိြဳင္စစ္သည္ေတြ။
လွည္းတန္းကပ္စ္ထရိုကို နယ္အိမ္က ေငြပို႔လိုက္တဲ့ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္ေတြဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ဘီအီးတို႔၊ ေထြးညိဳတို႔ကို မ်က္ေစာင္းေတာင္ လွမ္းမထိုးတဲ့ဆီေနတာေတြ။
ေခ်ာကို လက္ထပ္ယူေတာ့မယ္လို႔ သူဖြင့္ဟေျပာလာတဲ့ေန႔က အင္းလ်ားဟာ အရူးတေယာက္လို သူ႔ကို ေငးရီၾကည့္ေနခဲ့။
အဲဒီညက သူဘာမွမျဖစ္ေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလုံးဟာ မူးမူးရီရီနဲ႔ တညလုံးရူးနွမ္းေအာ္ဟစ္ခဲ့ၾကတယ္။ လူအျဖစ္မွာမူးေနဖို႔သာမက တခါတရံမွာ ရူးေနဖို႔ပါလိုအပ္တဲ့အေၾကာင္း အဲဒီညက ကြၽန္ေတာ္ အေသ အခ်ာ ေတြ႔ရိွသြားခဲ့ပါတယ္။
ဂ်က္လန္ဒန္ရဲ႕ ပင္လယ္ဝံပုေလြ၊ ဟာမန္းဟက္စ္ရဲ႕ သိဒၶတၱ၊ ပါရဂူရဲ႕စိတၱရေလခါ၊ ရစ္ခ်တ္ဗာ့(ခ္)ရဲ႕ေယာန သံစင္ေယာ္ စာအုပ္ေတြကို ေခါင္းအုံးအိပ္ခဲ့တဲ့သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ရွာေဖြေတြ႔ရိွခန္းပါပဲ။
ေျပာမယ္ဆိုရင္ေပါ့။ ေခ်ာဟာ သူ႔ဘဝအတြက္ ႏြံထဲက ၾကာျဖဴပြင့္။
သူ႔ရဲ႕ အာရုံခံစားမႈကိုက သူမ်ားေတြနဲ႔မတူဘဲ ကြဲျပားျခားနားေနတတ္တာ။ အလင္းျဖဴေအာက္မွာ ထိုင္ေန ေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕အာရုံထဲမွာေတာ့ မည္း မည္းရီရီ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနတတ္တာ။ တိတ္ဆိတ္ေနေပမယ့္လည္း သူ႔ရဲ႕ စိတ္အာရုံထဲမွာ တဝုန္းဝုန္းနဲ႔ဆူညံေပါက္ကြဲေနတတ္တာ။ တခါတခါမွာ နွင္းျဖဴျပာညိဳ အင္းလ်ားနံနက္ခင္း ကို ေငးေငးရီရီၾကည့္ေနရင္းနဲ႔ ခိုင္ထူးရဲ႕ နွင္းသက္သက္ေဝဟာသူ႔ရဲ႕ႏႈတ္ဖ်ားက တိုးတိုးလ်လ်ေလး ထြက္ ေနတတ္တာ။
ဒါေပမဲ့ ….
ျပဇာတ္ထဲက ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြသာ ဘဝဆန္လို႔ရေပမယ့္ ဘဝထဲက ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြဟာ ျပဇာတ္သိပ္ဆန္လို႔ မရဘူးဆိုတာ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ သူ ေတြ႔ရိွခဲ့ျပန္ပါတယ္။
သူ မရိွတဲ့အခ်ိန္။ အလင္းေရာင္နည္းနည္းနဲ႔ အေမွာင္ေတြေဝရီေနတဲ့ အခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ ေခ်ာ ရင္ဆိုင္ေနရတာဟာ ေအးစက္ေျခာက္ေသြ႔ေနတဲ့ မ်က္လုံးေတြေပါ့။
သူမကို စိမ္းကား ေအးစက္စြာ ေငးစိုက္ၾကည့္ေနတတ္တဲ့မ်က္လုံးမ်ား။ ဘယ္ေသာအခါမွ ေႏြးေထြးႏူးညံ့လာမွာမဟုတ္တဲ့ သူ႔မိသားစုေတြရဲ႕ မ်က္လုံးမ်ား။
မ်က္လုံးေတြ ကင္းလြတ္မယ့္ ဇုန္ထဲကို လြင့္ထြက္ပ်ံသန္းသြားမယ္ဆိုရင္ သူနဲ႔ ကမ႓ာတခု ျခားသြားမွာ ကို ေခ်ာသိပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြကိုလည္း ေခ်ာ အေသအခ်ာ သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေခ်ာဟာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္မ်က္လုံးေတြမရိွတဲ့ အရပ္ကိုပဲ ေ႐ြးခ်ယ္ဆုတ္ခြာ သြားခဲ့ေလတယ္။
အဲဒီရက္စြဲကစၿပီး ေခ်ာ မရိွေတာ့တဲ့ အထီးက်န္ကမ႓ာမွာ သူဟာ ေျခဦးတည့္ရာလြင့္ေမ်ာေနတဲ့ မိုး တိမ္။ သူ႔အလြင့္ေတြဟာကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ကူးစက္သြားၿပီးေနာက္ပိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာလည္း လြင့္ခ်င္တိုင္း လြင့့္ေနခဲ့ၾကတဲ့ မိုးရိပ္မိုးသားေတြ။
ညဘက္ကို ေရာက္ၿပီလား။ လေရာင္ဟာ ေအးစက္ျပာနွမ္းေနၿပီလား။ အားလုံးဟာ ေခ်ာဆီကို စုၿပံဳလြင့္ဝင္သြားခဲ့ၾက။ အားလုံးဟာ အလြင့္ကမ႓ာထဲကို လြင့္ခ်င္တိုင္းလြင့္ထြက္သြားခဲ့ၾက။
ရစ္သမ္ခတ္သံဟာ တိုးတိုးရီရီ။ သီခ်င္းသံဟာ ထိခိုက္ေၾကကြဲမႈေတြ ေရာေထြးေပ်ာ္ဝင္ေနေသာ သီဆိုမႈမ်ိဳး။
သီခ်င္းစာသားအဆုံးမွာ “ေခ်ာရယ္” ကို သူတို႔အားလံုး ဝိုင္းဆိုၾက။ ေခ်ာရယ္ …ေခ်ာရယ္ …ေခ်ာရယ္ကို အေတာမသတ္ႏိုင္ေအာင္ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ တမ္းေမာၾက။ ေခ်ာရယ္ကို လြမ္းတၾက။ ေခ်ာရယ္ကို ေအာ္ဟစ္ေခၚေဝၚၾက ။
တခါတခါမွာ အသံဟာ ဆိုေနရင္း နွင့္ တုန္ရီထစ္အ သြားတတ္တာ။ တခါတခါမွာ ေခ်ာဟာ ေက်ာလည္အထိေရာက္ေနတဲ့ ညိဳေမွာင္ေကသာေတြကို အရိုင္းဆန္ဆန္ ျဖန္႔ခ်ထားၿပီး လမ္းနီေလးထဲက ထြက္လာတတ္တာ။ “ေဟာဒီမွာ ထမင္းလိုက္ပြဲ တပြဲရိွတယ္ အေမၿမိဳင္ေရ” လူက်ေနတဲ့ အခ်ိန္ဆို ဘယ္ကေရာက္လာမွန္းမသိတဲ့ ကိုခါးႀကီးဟာ အေမၿမိဳင့္ထမင္းဆိုင္ေလးမွာ ဝိုင္းကူေပးတတ္တာ။ လမ္းနီေလးဟာ အေမွာင္ထဲမွာ နစ္ျမဳတ္မႈန္မိႈင္း သြားၿပီဆိုရင္ အသံဗလံတစ္ခုမွ မၾကားရေလေအာင္ တိတ္ဆိတ္ေအးစက္သြားတတ္တာ။
“အဆိမ့္ တစ္ယာလုပ္ပါဗ် ဦးႏႈတ္ခမ္းေမြးရ” ကိုဗ်တ္ဝိဟာ ကြမ္းမွာရင္း ထုံးခြက္ထဲထိုးႏွစ္လိုက္္တဲ့ လက္ညိဳးနဲ႔ ဦးနႈတ္ခမ္းေမြးရဲ႕ နဖူးေျပာင္ႀကီးကို ဖ်တ္ခနဲလွမ္းတို႔လိုက္တာ။
တခါတခါလမ္းနီေလးဟာ သည္း သည္းရိုင္းရိုင္း က်လာတဲ့ ႏွင္းျပာေတြေအာက္မွာ တဆတ္ဆတ္နဲ႔ တုန္ရီ ေနတတ္တာ။ တခါတရံမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ဂိတ္မွဴး ကိုေပါက္စအစား ” ေလးသုံးေျခာက္ရွစ္ ထြက္မယ္ ေဟ့ ” လွည္းတန္းကပ္စ္ထရိုဟာ ကိုေပါက္စရဲ႕ ဝီစီေလးကို ႐ႊိခနဲယူမႈတ္ၿပီး ကားေလးဂိတ္မွဴး ဝင္လုပ္ေပး တတ္တာ။
ႏိုင္ ဝင္း သီ