(မုိးမခ) ဧၿပီ ၉၊ ၂၀၁၇
(တစ္)
“စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာဆိုတာ မီးေလာင္ေနတဲ့ ၾကယ္ေတြပါကြာ။ ေလာင္ေနတုန္းေတာ့ မီးေတာက္ေတြနဲ႔ လွပေနသ လိုပါပဲ။ ေလာင္ကြၽမ္းၿပီးစီးတဲ့အခါမွာေတာ့..”
သူဟာ စကားကိုဆုံးေအာင္ မေျပာနိုင္ဘဲေခါင္းငိုက္စိုက္က်သြားပါတယ္။ သူဟာ အၿမဲတေစ ၿငိမ္သက္ေနတတ္တဲ့လူ။ စ ကား လုံးေတြကိုလည္း အခါခပ္သိမ္း အနည္းငယ္မွ်ေလာက္သာ ေျပာေလ့ရိွသူတေယာက္ပါ။
သို႔ျငား သူ႔ရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာထဲကို အယ္လ္ကိုေဟာေတြ လိုအပ္တာထက္ပိုၿပီးစီးဝင္သြားရင္ေတာ့ အရာရာဟာ ပုံမွန္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ စကားလုံးေတြဟာ ျပဇာတ္ဆန္လာပါၿပီ။ စကားလုံးေတြ ျပဇာတ္ဆန္လာ႐ုံတင္မကဘူး။ ၿမိဳ႕ျပထဲမွာ ေပ်ာက္ဆုံးေနတဲ့ သူ႔ကိုယ္သူျပန္လည္ေတြ႕ရိွသြားၿပီလို႔လည္း ခဏခဏေျပာၿပီေပါ့။
အဲဒီေန႔ မနက္ပိုင္းကေတာ့ သူ႔ကိုယ္သူေတာင္ ရွာေဖြမသြားနိုင္ခဲ့ပါဘူး။ စားပြဲေပၚကိုဝုန္းကနဲ လဲၿပိဳသြားေတာ့တာပါပဲ။ဆုိင္ေရွ႕မွာ ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္ေနတဲ့ ကိုေယာဟန္ကေတာ့ ဝုန္းကနဲ လဲၿပိဳသြားတဲ့အသံကို ၾကားလိုက္တာနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဝိုင္းကို ေရာက္လာပါတယ္။
“သူ ဆိုင္ကို အေစာႀကီးလာတာကိုဘုရားသခင္ကလည္း ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေကာင္ ဆိုင္ကို အေစာ ႀကီးေရာက္လာခဲ့တယ္။ ဘာျဖစ္လာတာလည္းေမးေတာ့လည္း မေျပာဘူးကြ။ သူ႔ပုံစံကိုၾကည့္ရတာဟာ ဘုရားသခင္ေမး ျမန္းရင္ေတာင္ ျပန္ေျဖမယ့္ လကၡဏာမ်ဳိး မရိွဘူးကြ”
ကိုေယာဟန္ဟာ ကဗ်ာဆရာကိုၾကည့္ၿပီး ပခုန္းတခ်က္ တြန္႔လိုက္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဝန္းအဝိုင္းမွာေတာ့ ဒီလိုျဖစ္စဥ္မ်ဳိးေတြဟာ မ်ားျပားလွၿပီေပါ့။ အထူးအားျဖင့္ ကဗ်ာဆရာေပါ့။ သူ႔ဘဝမွာ သူဖြင့္ၿပီးတိုက္ေနရတဲ့ စစ္မ်က္နွာျပင္ေတြဆိုတာ ခပ္မ်ားမ်ားမို႔လား။ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ သူဟာ စစ္မ်က္နွာျပင္တခုခုမွာတိုက္လို႔ ခို္က္လို႔။ အခုလည္း တခုေသာစစ္ေျမျပင္ကေနၿပီး ကိုေယာဟန္ရဲ႕ဆိုင္ေလးရိွရာကို ေအာင္ျမင္စြာနဲ႔ ဆုတ္ခြာခဲ့တာပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
အျပင္ဘက္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့မိုးေရစက္ေတြဟာ ၿဖိဳးၿဖိဳးေျဖာက္ေျဖာက္နဲ႔။ ေလာကသုံးပါးဟာလည္း မိုးေရစက္ေတြ ေအာက္မွာ ေအးစက္ထိုင္းမိႈင္းလို႔။
အတူပါလာတဲ့ မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာေလးကေတာ့ ပခုန္းေပၚက လြယ္အိတ္ကို နံရံေပၚမွာေျပာင္းခ်ိတ္လိုက္ၿပီ။ဝတၱဳတိုဆရာကေတာ့ဘာမွ ေျပာမေနေတာ့ဘူး။ ခုံတလုံးကို ဆြဲယူလိုက္ၿပီး ထုိင္ခ်လိုက္ပါၿပီ။
ေသခ်ာတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ မိုးေရစက္ေတြနဲ႔ ေအးစက္စိုထိုင္းေနတဲ့ အခုလိုနံနက္ခင္းမ်ဳိးမွာ သူငယ္ခ်င္းကဗ်ာဆရာ ကိုဝန္းရံေပးရမယ္ဆိုတာ သိပ္ကို ေသခ်ာသြားခဲ့ၿပီေပါ့။
(နွစ္)
ဒီဆိုင္ေလးဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ေတာ့ တတိယနယူးေယာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ ေသာက္ခဲ့ဖူးသမွ် ဆိုင္ေတြထဲ မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေပၚ ေႏြးေထြးမႈအရိွဆံုးေပါ့။ လူအသြားအလာ က်ဲပါးျပတ္ေတာက္လွတဲ့ ဒီေနရာေလးကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးေတာ့မ်ား ရွာေဖြေတြ႕ရိွခဲ့တယ္ မေျပာတတ္ဘူး။
ျပီးေတာ့ကဗ်ာဆရာလို႔မေျပာရဘူး။ ဆိုင္ေလးကိုနာမည္ေပးထားလိုက္တာ ညေမႊးပန္းဗ်စ္ဆိုင္တဲ့။
ဆိုင္ေလးနဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ အရိုင္းဆန္ဆန္ ထူထူအုပ္အုပ္ ေပါက္ေနတဲ့ ညေမႊးပန္းပင္ေလးေတြကို သေကၤတျပဳၿပီး ေပး ထားခဲ့တဲ့ အမည္နာမေလးေပါ့။ ေလေျပႏု ေဝ့ခတ္သြားေလတိုင္း ရထားလမ္းေဘးတေလွ်ာက္ဟာ ညေမႊးပန္းရနံ႔ေတြ တေဝေဝနဲ႔ေပါ့။
ညေမႊးပန္းေတြေပါက္ေနတဲ့ ေနရာနားမွာပဲ စက္႐ုံအိုႀကီး တ႐ုံရိွပါတယ္။ လေရာင္ျပာျပာမႈန္မႈန္ ထိုးက်ေနတဲ့ ညမ်ဳိးဆိုရင္ ညထဲကိုေငါထြက္ေနတဲ့ စက္႐ုံထဲက ေခါင္းတိုင္ႀကီးဟာ ေခ်ာက္ခ်ားစရာေတာင္ ေကာင္းလွတယ္။ တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ စက္႐ုံႀကီးဟာလည္းအေမွာင္ထဲမွာ တေစၧႀကီးတေကာင္ ငုတ္တုတ္ထုိ္င္ေနတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ သန္းေကာင္ညေတြမ်ား စက္႐ုံေရွ႕ က ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားရင္အေမွာင္ထဲကေနၿပီး တေစၧေတြ တေကာင္ၿပီး တေကာင္ ခုန္ထြက္လာမွာလားလို႔ေတာင္ ထင္မွတ္ ရပါရဲ႕။
ဟိုးဖက္ နွစ္ေတြတုန္းကေတာ့ စက္႐ုံႀကီးဟာ ဥၾသေတြ အခ်ိန္မွန္မွန္ဆြဲလို႔။ ေခါင္းတိုင္ထဲမွာလည္း မီးခိုးျပာေတြ တလူလူ လြင့္လ္ို႔။ အနီးဝန္းက်င္မွာလည္း စက္္႐ုံအလုပ္သမားေတြနဲ႔ ရႈပ္ေထြးလႈပ္ခတ္လို႔။ သက္တမ္းရင့္ စိန္ပန္းပင္ႀကီးေတြကလည္း ပင္လုံးကြၽတ္နီးပါး ရဲရဲရင့့္ရင့့္ ပြင့့္ေဝလို႔။ အုတ္တံတိုင္းခပ္ျမင့္ျမင့့္ကာထားတဲ့ ဝိိတိုရိယေခတ္ပုံ အေဆာက္အအုံေတြဆီက ပီယာနိုတီးသံ သဲ့သဲ့ဖြဖြကလည္း ညေနခင္းတိုင္းလုိလို ရထားသံလမ္းတေလွ်ာက္မွာ လြမ္းဆြတ္ဖြယ္ရာ လြင့္က်လို႔။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီေနရာေလးကို ေရာက္လာေတာ့ အခင္းအက်င္းေတြဟာ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ပါၿပီ။အေရျပားေပၚမွာ ဆားပြင့္ေနတဲ့အလုပ္သမားႀကီးေတြကို ကြၽန္ေတာ္တု႔ိ မျမင္ရေတာ့ပါဘူး။ေနေလာင္ထားတဲ့ မ်က္နွာမည္းမည္းႀကီးေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အပါးမွာ မရိွေတာ့ဘူး။ ရထားသံလမ္းတေလွ်ာက္ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားေနတဲ့ ကေလးငယ္ေလးေတြနဲ႔မနက္တိုင္း သန္းဥစမ္းေနတဲ့ မိန္းမႀကီးေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ျမင္ကြင္းထဲမွာ မရိွေတာ့ပါဘူး။ ေသြ႕ေျခာက္မြဲရီေနတဲ့ တဲအိမ္စုေလး ေတြဆိုတာလည္း တလုံးမွကို မရိွေတာ့ဘူး။
သူတို႔ ဘယ္ေတြေရာက္ကုန္ၿပီလဲလို႔ကိုေယာဟန္ကိုေမးၾကည့္ေတာ့ …
”သူတို႔ ဘယ္ေနရာေတြ ေရာက္ကုန္လဲဆိုတာ ဘုရားသခင္ေတာင္သိပါ့မလား မသိပါဘူးကြာ။ နွစ္ေတြက သိပ္ၾကာသြားခဲ့ၿပီ မဟုတ္လား”
အဲဒီညတုန္းက ကြၽန္ေတာ္က မျမင္လိုက္ရတဲ့ ဘဝခါးခါးေတြကိုလြမ္းမိတယ္။ ကိုေယာဟန္ကေတာ့ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ဖူးတဲ့ ဘဝေတြကို ေငးရီလြမ္းဆြတ္သြားပုံရတယ္။ သူ႔ရဲ႕မ်က္လုံးေတြဟာ ညထဲမွာ တည္ၿငိမ္ေလးနက္လို႔။
တခါတခါ ရထားတစင္းတေလ တဝုန္းဝုန္းနဲ႔ ခုတ္ေမာင္းသြားတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာေတာ့ လူေတြဟာ ယိမ္းထိုးလႈပ္ခါသြား။ စကား လုံး ေတြဟာ ယိမ္းထိုးလႈပ္ခါသြား။ အရက္ခြက္ေတြဟာ ယိမ္းထိုးလႈပ္ခါသြား။ ဘဝေတြဟာ ယိမ္းထိုးလႈပ္ခါသြားတတ္ပါရဲ႕။ ညေမႊးပန္းရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈညေတြေပါ့။ တခ်ိဳ႕ညေတြမ်ား ယိမ္းထိုးလႈပ္ခါသြား႐ုံတင္ ဘယ္ကလိမ့္မွာလဲ။ အကုန္လုံးဟာ အလဲ လဲအၿပိဳၿပိဳေတြျဖစ္လို႔။ အားလုံးဟာ ေရဆူမွတ္ကို ေက်ာ္လြန္သြားခဲ့ၿပီမဟုတ္လား။ ညေတြဟာ ဆူပြက္သြားၿပီေပါ့။ လေရာင္ဟာ ဆူပြက္သြားခဲ့ၿပီေပါ့။ ၾကယ္ပြင့္ေတြဟာ ဆူပြက္သြားခဲ့ၿပီေပါ့။ ညေမႊးပန္းရနံ႔ဟာလည္း အေသအခ်ာကို ဆူပြက္သြားခဲ့ၿပီေပါ့။ အဲဒီလို ညမ်ဳိးဆိုရင္ ကိုေယာဟန္လည္းျပာယာခတ္ၿပီေပါ့။ ေဖာက္သည္ေတြနဲ႔ ဆူညံပြက္ေလာထေနတဲ့ ညေမႊးပန္း ဗ်စ္ဆိုင္ေလးကို ေခတၱခဏေက်ာခိုင္းၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ေလးေယာက္ကို အနီးဆုံးကားဂိတ္ကို လိုက္ပို႔ေပးရၿပီေပါ့။
“ရိုင္းျမစ္ကမ္းေဘးက ဝုိင္အရက္မွေကာင္းတာ မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ရထားသံလမ္းေဘးက ထန္းလ်က္မီးေတာက္ကလည္း ပ်ံေနေအာင္ ေကာင္းတာပါပဲကြာ”
အျပန္လမ္းတလမ္းလုံးလည္း ကဗ်ာဆရာရဲ႕ အသံေတြခ်ည္းပါပဲ။ တခါ တခါ လဲၿပိဳေနရင္းနဲ႔ မာယာေကာ့စကီးရဲ႕ကဗ်ာေတြကို သံေနသံထားနဲ႔ ရြတ္ေနတတ္ေသးတယ္။ ညႀကီးအခ်ိန္မေတာ္ မည္းမည္းေမွာင္ေမွာင္နဲ႔ဆိုေတာ့ ေခြးေတြကလည္း တစီစီနဲ႔ ထိုးေဟာင္လို႔ေပါ့။ ကားလမ္းနဲ႔ ရထားလမ္းေလး ဆံုရာကိုေရာက္ရင္ေတာ့ ယက္ဗ္တူရွင္ကိုရဲ႕ ဇီမာလမ္းဆုံကို တ လုံးတပါဒမွ အမွားအယြင္းမရိွေအာင္ ရြတ္ၿပီေပါ့။
အနီးဆုံးကားဂိတ္ဆိုတာကလည္း မည္းေမွာင္ေအးစက္ေနတဲ့ ရထားလမ္းေလးကိုေတာ္ေတာ္ၾကာေအာင္ ေလွ်ာက္သြားရ တဲ့ခရီးတာ အကြာအေဝးပါ။
တလမ္းလုံး သူကလဲလိုက္၊ ကိုယ္က လဲလိုက္နဲ႔။ သည္ၾကားထဲ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီး တဝင္းဝင္းနဲ႔ ကိုေယာဟန္ကပါ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ထူမတ္္ေနရင္း လဲၿပိဳေနေလေတာ့ လေရာင္မႈန္မႈန္ရီရီနဲ႔ ညဟာ လြမ္းဆြတ္စရာေတာင္ ေကာင္းေနပါေသးတယ္။
ညလုိ႔သာဆိုတယ္။ နွပ္ေခ်းတြဲေလာင္းနဲ႔ ကေလးငယ္ေလးေတြနဲ႔ ေခ်းအထပ္ထပ္တက္ၿပီး ညစ္ေထးေပေရေနတဲ့ကေလး ငယ္ေလးေတြဟာ ကိုေယာဟန္ရဲ႕လက္နိွပ္ဓာတ္မီးေအာက္မွာ မၾကာခဏဆိုသလို ဖ်ပ္ကနဲ ဖ်ပ္ခနဲနဲ႔ ေပၚလာတတ္ပါ တယ္။
“ဒီကေလးေတြ မအိပ္ေသးဘူးလား။ ဘာျဖစ္လို႔ မအိပ္ေသးတာလည္း” လို႔ ကဗ်ာဆရာက ေမးေတာ့….
“အျမန္ရထားတစီး လာဖို႔ရိွေသးတယ္ေလကြာ။ အဲဒီရထားလာရင္ ကေလးေတြအတြက္ မုန္႔ေတြ၊ အခ်ိဳရည္ဘူးေတြ၊ ေရသန္႔ ဘူးေတြ ပစ္ခ်ေပးသြားတတ္တယ္ေလ” လို႔ ကိုေယာဟန္ကျပန္ေျပာေတာ့ ကဗ်ာဆရာဟာ ဝမ္းနည္းပက္လက္နဲ႔ ရိႈက္ႀကီး တငင္ ငိုေႂကြးေနခဲ့တာကို ကြၽန္ေတာ္အမွတ္ရေနေသးတယ္။
ကိုေယာဟန္ကေတာ့ ေျပာရွာပါတယ္။
“ရထားလမ္းကလည္း အၿမဲတမ္းလိုလိုမည္းေမွာင္ေနေတာ့ ဘုရားသခင္ကလည္း မျမင္ဘူးနဲ႔တူပါတယ္ကြာ။ အကယ္၍ ျမင္ခဲ့ရင္ေတာ့ အဲဒီကေလးေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားသခင္ဟာ တခုခုေတာ့ လုပ္ေပးမွာပါကြာ” တဲ့။
ေျပာမယ့္သာ ေျပာေနတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ကဗ်ာဆရာဟာ ေဟာဒီ ညစ္စုတ္စုတ္ရထားလမ္းေလးကို ေရွာင္ေဇလီေဇ လမ္းထက္ေတာင္ ပိုၿပီးေတာ့ ခ်စ္မက္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီကားေတြ၊ ေကာ္ဖီရနံ႔ေတြ၊ ေရေမႊးရနံ႔ေတြ ေရာေထြးစိမ့္ဝင္ေနတဲ့ ေရွာင္ေဇလီေဇလမ္းထက္စာရင္ ထမင္းတနပ္၊ ဟင္းတဖတ္အတြက္ အၿမဲတေစ လႈပ္ရွားရုန္းကန္ေနရတဲ့ ေဟာဒီရထားလမ္း မြဲမြဲရီရီေလးဟာ သူ႔အတြက္ေတာ့ ဘယ္ေသာအခါမွ ၿပီးဆုံးမွာမဟုတ္တဲ့ ကဗ်ာရွည္တပုဒ္ေပါ့။ ကေလးငိုသံ၊ ေခြးေဟာင္သံ၊ ရန္ျဖစ္သံ၊ ထီလွည္းက သီခ်င္းဖြင့္သံမ်ားနဲ႔ ဆူညံပြက္ေလာထေနတဲ့ ေဟာဒီအရပ္ေလးက္ို ပီကာဆိုတို႔၊ ႐ိုဆူးတို႔ေနသြားတဲ့ မြန္မတ္ေတာင္ကုန္းရပ္ကြက္ထက္ေတာင္ သူကပိုၿပီးစိတ္ဝင္စားေနေသးတယ္။ ယင္ေကာင္ေတြ တဝီဝီ ေအာ္ဟစ္ပ်ံသန္း ၿပီး အခါခပ္သိမ္း ညစ္ေထးစုတ္ခ်ာေနတဲ့ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေလးကေတာ့ သူ႔မ်က္စိထဲမွာ ႐ိုတြန္းကေဖးထက္ေတာင္ လွ ပခမ္းနားေနမလား မဆိုနိုင္ဘူး။
တခ်ိဳ႕ေသာေန႔ခင္းေန႔လည္မ်ဳိးေတြမွာ အဲဒီလက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေလးမွာ ကဗ်ာဆရာသြားထိုင္ၿပီဆိုရင္ ကိုေယာဟန္က နွာေခါင္းရွဴံ႕တတ္ပါတယ္။
တရက္မွာ “ဒီေလာက္ ယင္ေကာင္ေတြမ်ားတဲ့ဆိုင္ကို ဘုရားသခင္ကေတာ့ ႀကိဳက္နွစ္သက္မယ္မထင္ပါဘူးကြာ။ ဒီေကာင္ ဘာကိုသေဘာက်တယ္မေျပာတတ္ပါဘူး” လို႔ေျပာေတာ့ ကဗ်ာဆရာဟာ တစုံတခုကို သတိရဟန္နဲ႔ …
“ေနပါဦးဗ်။ ခင္ဗ်ားက ဘုရားသခင္ကို ခ်စ္ခင္ေလးစားတဲ့လူဆိုေတာ့ ေမးရဦးမယ္။ ေဂါ့ (ဒ္) က ေႂကြအံကစားသလားဗ်၊ ကြၽန္ေတာ္တေနရာရာမွာ ဖတ္ဖူးတယ္ ေအာက္ေမ့လို႔”
“ဟာ …ေတာက္တီးေတာက္တဲ့ကြာ။ ဒြႏၷယာမွာ ဘုရားသခင္ေလာက္ အလုပ္မ်ားတာ ရိွနိုင္ပါ့ဦးမလားကြာ။ အဲဒီေလာက္အလုပ္မ်ားတဲ့ ဘုရားသခင္ဟာ ဘယ့္နွယ့္လုပ္ၿပီး ေႂကြအံကစားနိုင္မွာလဲ ငါ့ေကာင္ရာ” လို႔ေျပာၿပီး ေခါင္းတယမ္းယမ္းနဲ႔ ထြက္သြားတာကို ကြၽန္ေတာ္အမွတ္ရေနပါေသးတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရတဲ့ ေန႔ရက္ေတြပါပဲ။ ဘဝအေျခအေနမေပးလို႔သာ စာေပနဲ႔ ကင္းကြာခဲ့ရေပမယ့္ ကိုေယာဟန္ဟာ အရင္တုန္းကစာဖတ္ခဲ့တဲ့ လူတေယာက္ပါ။ အဲဒီ စာေပခ်စ္စိတ္အခံနဲ႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႕ကို ညီရင္းအစ္ကိုလို သူ ခ်စ္ခင္ခဲ့တာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႕ ဘယ္ေလာက္ဆိုးဆိုး သူ အႏြံတာခံခဲ့တာေပါ့။
ဟိုးတညကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႕ျငင္းၾကခုန္ၾကရင္းနဲ႔ ထုံးစံအတိုင္း ေရဆူမွတ္ကို ေက်ာ္လြန္သြားခဲ့ၿပီေပါ့။ ဆုိင္ထဲမွာ လည္းတေယာက္မွ မရိွေတာ့ဘူး။ အၿမီးတယမ္းယမ္းနဲ႔ ခုနွစ္စင္ၾကယ္ဟာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခါင္းေပၚမွာ ေရာက္ေနၿပီဆိုေတာ့ ျပန္ဖို႔ေကာင္းၿပီေပါ့။
ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မျပန္ျဖစ္ၾကေသးဘူး။ လေရာင္ကိုၾကည့္ၿပီး အိမ္ျပန္ဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့ၾကတယ္။
ဒီေလာက္ ဆန္းၾကယ္လွပတဲ့ လေရာင္ကို တႀကိမ္တခါမွ ကြၽန္ေတာ္မေတြ႕ဖူးေသးဘူး။ လေရာင္ဟာ ေဗဒါေရာင္နဲ႔ ႏူးညံ့စို လြင္ေနတယ္။ တိ္မ္ေတြကလည္း ျဖဴ မည္းနီ ညိဳ ဝါ ျပာ စိမ္း အေသြးစုံ….. အေရာင္စုံ …
ေဗဒါေရာင္ရႊန္းစိုေနတဲ့ သန္းေခါင္ညထဲက ေရာင္စုံတိမ္တိုက္မ်ားရဲ႕ အေ႐ြ႕အလ်ားကိုၾကည့္ၿပီး ကိုေယာဟန္လည္း အံ့ၾသ မင္သက္ေနတယ္။
“ဒီလိုညမ်ဳိးမွာ ေဟာဒီ ရထားလမ္းေလးထဲကို ထရိုဂ်င္ျမင္းႀကီး ဟီသံေပးဝင္လာရင္ေတာင္ အံ့ၾသစရာ မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ညက တအားလွေနတာကိုး” လို႔ေျပာေတာ့ ကဗ်ာဆရာက မီးေတာက္တလုံးကို ဆြဲထုတ္လာတယ္။
“ဒီလိုညမ်ဳိးမွ ငါတို႔မေသာက္ဘူးဆိုရင္ ငါတို႔ဟာရူးေနလို႔ပဲ ျဖစ္ရမယ္လို႔” ေျပာၿပီး ဆိုင္အျပင္ဘက္ကို ထြက္ေျပးသြားေလ ရဲ႕။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလုံးဟာ ခြက္ေတြကိုယ္စီကိုင္ၿပီး ညထဲကို ကေသာကေမ်ာ ေျပးထြက္ခဲ့ရၿပီေပါ့။
ဆိုင္အျပင္ဘက္ ေရာက္တယ္ဆုိရင္ပဲ ေရာင္စုံတိမ္တိုက္မ်ားနဲ႔ လွပေနတဲ့သန္းေခါင္ညဟာ အရက္ခြက္ထဲကို ခုန္ဝင္လာခဲ့ တယ္။ ခြက္ထဲမွာေတာ့ ၾကယ္ပြင့္ေတြ၊ လေရာင္ေတြ၊ တိမ္ေတြ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြ၊ ကဗ်ာအေရးအသားေတြ၊ ဝတၱဳတိုအပိုင္း အစေတြ၊ မီးလွ်ံတခုလိုေတာက္ပေနတဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြ။
“ဘုရားသခင္ ေပးသနားေတာ္မူတဲ့ ခြက္ပါကြာ”
ကိုေယာဟန္က ခြက္ကို ကိုင္ေျမႇာက္ၿပီး တခ်ီတည္းေမာ့ခ်လုိက္ေလေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလုံးဟာလည္း သူ႔ကိုၾကည့္ၿပီး သူ႔လိုပဲ တခ်ီတည္း ေမာ့ခ်လုိက္ရပါတယ္။ ေသာက္ခဲ့ဖူးသမွ် ခြက္ေတြထဲမွာေတာ့ အျပင္းဆုံးနဲ႔ အခ်ိဳၿမိန္ဆုံး အရက္ခြက္ပါ ပဲ။
အဲဒီလို လေရာင္ကို အရက္ျပင္းျပင္းနဲ႔ေရာစပ္ၿပီးေသာက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာပဲမိုးေရစက္ေတြဟာ တေဝါေဝါနဲ႔ ၿပိဳက်လာပါေတာ့ တယ္။ အကုန္လုံးဟာ ဆိုင္ထဲကို ေျပးဝင္ၾကၿပီေပါ့။ ဘယ္ကေန မ်က္စိလည္လမ္းမွားလာတဲ့ မိုးတိမ္ေတြလဲဲမသိပါဘူး။ ကြၽဲ ရိုင္းတေကာင္ခုန္ဝင္လာသလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။ ရြာလိုက္တာမ်ား တေလာကလုံးကို ေျဗာင္းဆန္သြားတာပါပဲ။
ဆိုင္ထဲ ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ကိုေယာဟန္ဟာ သူ႔မ်က္နွာေပၚက မိုးေရစက္ေတြကို လက္နဲ႔ သပ္ခ်လုိက္ရင္း …..
“ဘုရားသခင္က အမွတ္တရျဖစ္ေအာင္လို႔ ဖန္တီးေပးထားတဲ့ညကြ။ ဆိုင္ထဲဝင္ေနလု႔ိ ဘာအေၾကာင္းထူးလာမွာလည္း ကြာ” လို႔ေျပာၿပီး ဆိုင္အျပင္ဘက္ကို ေျပးထြက္သြားျပန္ပါတယ္။ သူ ဆိုင္အျပင္ဘက္ကို ေျပးထြက္သြားေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တု႔ိကလည္း သူ႔ေနာက္ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ေျပးလိုက္ၾကရျပန္တယ္။
အျပင္ေရာက္ေတာ့ မိုးေတြက တေဝါေဝါနဲ႔ ႐ြာလို႔ေကာင္းဆဲ။ လေရာင္ကလည္း မိုးေရစက္ေတြေအာက္မွာ လင္းျမ ဝင္း ပေနဆဲ။ မိုးေရစက္ေတြေအာက္မွာပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ အရက္ေတြ တခြက္ၿပီးတခြက္ ေသာက္ခဲ့ေလသလား။ ဒါမွမဟုတ္ အရက္ခြက္ေတြကပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို တေယာက္ၿပီးတေယာက္ ေသာက္ခဲ့ေလသလား။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္တေန႔ေရာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလုံးဟာ တက္ညီလက္ညီ ဖ်ားၾကေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီတုန္းကလည္း ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္။
“ဘုရားသခင္ကေတာ့ ေဆးခန္းအထိလိုက္ပို႔ေပးမွာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ေဆးခန္းကိုေတာ့ ကိုယ့္အစီအစဥ္နဲ႔ကိုယ္သြားၾက” တဲ့။
ဒီတခါေျပာလိုက္တာကေတာ့ ကိုေယာဟန္မဟုတ္ပါဘူး။ ကဗ်ာဆရာပါ။ ဘဝထဲမွာ အၿမဲတေစရိွသြားမယ့္ ေန႔ရက္ေတြပါပဲ။
ေနာက္တေယာက္ရိွပါေသးတယ္။ခ်စ္ခင္အပ္ေသာ ဝတၳဳတိုဆရာပါ။ ကဗ်ာဆရာဆီကေနၿပီးဆူဆူညံညံအသံေတြထြက္က်ေနရင္ ဆြံ႕အၿငိမ္သက္ေနေပမယ့္ ကဗ်ာဆရာဆီက အသံဗလံတခုမွ ထြက္က်မလာခဲ့ရင္ေတာ့ အလွည့္က်လာသူေပါ့။
ရထားသံလမ္းတေလွ်ာက္မွာေနထိုင္တ႔ဲလူေတြဟာ ဒီ့ျပင္သီခ်င္းကိုသာ မၾကားဖူးရင္ေနရမယ္။ ကိုျမႀကီးရဲ႕ မိုးကိုေတာ့ အလြတ္ေတာင္ရေနၿပီလားမဆိုနိုင္ဘူး။ ဘယ္အခ်ိန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သူဟာ မိုးသီခ်င္းကို ဆိုေလ့ရွိသူပါ။ မိုးေတြရြာေနလို႔၊ လွ်ပ္ေတြ တဝင္းဝင္းလက္ေနလို႔ မိုးသီခ်င္းကို ဟဲခ်လိုက္တာက ျပႆနာမဟုတ္ဖူးေပါ့။ ခက္ေနတာက နွင္းေတြေဝေနေအာင္က်ေနရင္လည္းမိုး၊ လန္ပ်ံေနေအာင္ ပူေလာင္အိုက္စပ္လြန္းလု႔ိ ဝါးယပ္ေတာင္ေလး တဖ်ပ္ဖ်ပ္ခတ္ေနရတဲ့ ေႏြညဆိုလည္း မိုး ပဲဆိုေနေလေတာ့ ခြမက်ေပဘူးလား။ မိုးသီခ်င္းထဲမွာေတာင္ လိုက္ေတာ္မူသင့္ပါငဲ့…. အခြင့္ကိုေမွ်ာ္ဆိုတဲ့အပိုဒ္ကို အစြဲ အလမ္း ေတာ္ေတာ္ႀကီးပုံရပါတယ္။ အဲဒီအပိုဒ္ကိုေရာက္ရင္ ေရွ႕ကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔ကို မဆက္နိုင္ေတာ့ဘူး။ တေက်ာ့ၿပီးတေက်ာ့၊ တေက်ာ့ၿပီးတေက်ာ့ ထပ္တလဲလဲကို ဆိုေနေတာ့တာပါပဲ။
အံ့ၾသစရာေကာင္းတာတခုက သူ႔ရဲ႕မိုးသီခ်င္းကို နားေထာင္ခ်င္လြန္းလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ျပန္ၿပီဆိုရင္ တကူးတကန္႔လိုက္လုိက္လာတဲ့ပရိသတ္တေယာက္ရိွေနတာပါပဲ။
ကိုေယာဟန္ရဲ႕ဆိုင္မွာ မၾကာမၾကာျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ လူတေယာက္ေပါ့။ မိုးသီခ်င္းကိုၾကားရၿပီဆိုရင္ သူ႔ခမ်ာမွာ အလိုလိုေန ရင္းနဲ႔ကို ဝမ္းနည္းလာေတာ့တာပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ အသံမထြက္ေအာင္ တ႐ႈံ႕႐ႈံ႕နဲ႔ ငိုေနၿပီေပါ့။ သူ ငို႐ႈိက္ေနတာကို ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ အၿမဲတမ္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။ အိမ္ေထာင္ရွိလား။ ကေလး ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရိွလဲ။ မိန္းမနဲ႔မ်ားကြဲေနလို႔လား ေမးၾကည့္ေတာ့ လူပ်ိဳႀကီးတဲ့။
ဝတၱဳတိုဆရာ မိုးသီခ်င္းကို ဆိုတဲ့ေန႔မ်ဳိးဆိုရင္ ကိုယ့္လူဟာ မ်က္ရည္ေလးစမ္းစမ္းစမ္းစမ္းနဲ႔ အလြမ္းမင္းသားေပါ့။ ကားဂိတ္ေရာက္လို႔ သီခ်င္းဆံုးသြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ မ်က္ရည္ေတြ၊ ႏွပ္ေတြကို ပုဆိုးနဲ႔သုတ္ၿပီး သံလမ္းအတိုင္း ေဆးေပါ့လိပ္ေလးတဖြာ ဖြာနဲ႔ ကုပ္ကုပ္ရုပ္ရုပ္ ျပန္သြားေတာ့တာပါပဲ။
ကိုေယာဟန္နဲ႔ သူနဲ႔ အေမွာင္ထုထဲကိုေဆးလိပ္မီးတဖြားဖြားနဲ႔ တေ႐ြ႕ေ႐ြ႕တိုးဝင္သြားၿပီဆိုရင္ ေၾကေၾကကြဲကြဲ ခံစားေနရ တဲ့လူတေယာက္ ရိွပါေသးတယ္။ စကားေျပာရင္ အၿမဲတမ္း တိုးတုိးဖြဖြေလး ေျပာတတ္တဲ့ အယ္ဒီတာေလးေပါ့။ သူ႔ရဲ႕ မ်က္လုံးေတြဟာ ေၾကာင္တေကာင္ရဲ႕မ်က္လုံးေတြလို ႏူးညံ့ေနတတ္ၿပီး သူ႔ရဲ႕စိတ္ေနစိတ္ထားဟာလည္း သူ႔ရဲ႕မ်က္ဝန္းေတြလုိပဲ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕လွပါတယ္။ ကိုေယာဟန္ဘုရားသခင္ထံမွာ ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းၿပီဆိုရင္ မ်က္လုံးေလးေတြကို အသာမွိတ္ၿပီး ၫႊတ္ႏူးတဲ့စိတ္နဲ႔ နားေထာင္ေလ့ရိွတယ္။ သူ႔ဟာသူလည္း အသံတိုးတိုးေလးနဲ႔ ဆုေတာင္းတတ္တယ္။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကမ႓ာေလာကႀကီးတခုလုံးကို ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ရွိေနေစခ်င္တဲ့ လူသားတေယာက္ေပါ့။ သံလြင္ခက္ ကိုက္ခ်ီလာတဲ့ ခ်ိဳးငွက္ေလးေတြကို ရထားသံလမ္းတေလွ်ာက္ေရာ၊ ကိုေယာဟန္ရဲ႕ဆိုင္ထဲမွာေရာ၊ စစ္ပြဲေတြျဖစ္ေနတဲ့ေနရာေဒသေတြမွာေရာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ပ်ံသန္းေနေစခ်င္တဲ့လူသားတေယာက္ေပါ့။
သူကသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခ်ိဳးငွက္ကို ျမင္ခ်င္ေတြ႕ခ်င္ေနရွာတာ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ခ်ိဳးငွက္အစား လင္းတေတြ၊ က်ီးကန္း ေတြကိုပဲ အုပ္စုလိုက္ျမင္ေတြ႕ေနရတယ္။ ဒီၾကားထဲ အုပ္ဖြဲ႕ပ်ံသန္းေနတဲ့ က်ီးကန္းေတြကလည္း တေမွာင့္ပါ။ သြားၿပီးမထိ လိုက္ေလနဲ႔။ တအားအားနဲ႔ ေအာ္ဟစ္ၿပီး ဝိုင္းဆိတ္ၾကေတာ့တာပါပဲ။
ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီအဝန္းအဝိုင္းေလးဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ေတာ့ သံလြင္ခက္ေတြစုေဝးေရာက္ရိွရာ ရပ္ဝန္းေလးပါပဲ။
ဒီေနရာေလးကို ေရာက္လာေလတိုင္းေပ်ာ္ရႊင္မႈဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီကို အၿမဲတေစေရာက္လာေလ့ရိွပါရဲ႕။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ၿပီဆိုရင္ ကိုေယာဟန္လည္း ေပ်ာ္ၿပီေပါ့။ သူ႔ဘဝမွာလည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ ေပ်ာက္ဆုံးခဲ့ရတဲ့ ရက္စြဲေတြဆိုတာ ခပ္မ်ားမ်ားမို႔လား။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေတာ္႐ုံလူ ႐ူးႏွမ္းသြားနိုင္တဲ့အေနအထားတခုမွာ ကိုေယာဟန္ဟာ သစၥာတရားမ်ားနဲ႔ ဝင္းပေနခဲ့တဲ့ လူတေယာက္ေပါ့။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆိုတာဟာ သူ႔အတြက္ေတာ့ က်ိန္စာတခုပါပဲ။ က်ိန္စာတခုနဲ႔တူတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေၾကာင္းကို သူဟာ ဘယ္တုန္းကမွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ညည္းတြားမျပခဲ့ဘူး။ ေနာက္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ အရင္းအျမစ္ကေနၿပီးေတာ့လည္း ဘယ္ကိုမွ ေသြဖီၿပီး မသြားခဲ့ေလဘူး။
အဲဒီလို သစၥာတရားေတြ ႀကီးမားခဲ့လြန္းလို႔ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ပ်ားရည္ေရာင္ အသားအေရ၊ လႈိင္းထေနေသာ ဆံပင္မ်ား၊ ျမင့္မားေသာအရပ္အေမာင္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ေနဟန္ပန္ဟာ ဂရိပုံျပင္ေတြထဲက သူရဲေကာင္းတေယာက္နဲ႔ေတာင္ တူေနပါေသးတယ္။
မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာေလးကေတာ့ ကိုေယာဟန္တို႔လင္မယားကိုၾကည့္ၿပီး ထိခိုက္နာက်င္စြာနဲ႔ ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူဟာ ခ်စ္ ျခင္းေမတၱာကို ရွာေဖြေတြ႕ရိွသြားခဲ့ပါၿပီတဲ့။
(သုံး)
သူမရဲ႕အသားအေရာင္ဟာ ႏုျဖဴဆြတ္ျမေနတဲ့လေရာင္ေပါ့။ မ်က္လုံးေတြဟာ ဗာဒံသီးမ်ားရဲ႕ တိက်ဝန္းစက္မႈမ်ဳိးနဲ႔ ၾကည္ လဲ့ေတာက္ပလို႔။ ေက်ာလည္အထိ ျဖန္႔ခ်ထားတဲ့ ဆံပင္နက္နက္ေတြဟာ သူမလႈပ္ရွားလိုက္ေလတိုင္း အလိုက္တသင့္ ေရြ႕လ်ားလို႔။ ဆံပင္နက္နက္ေတြၾကားမွာ ထိုးစိုက္ထားတဲ့ႏွင္းဆီပြင့္ရနံ႔ဟာ ေမႊးရီထုံယစ္လု႔ိ။ ၿပီးေတာ့ရိွေသးတယ္။ မက္မုံ သီးေရာင္ ႏူတ္ခမ္းပါးတစုံ။
ဟိုဖက္နွစ္ကာလမ်ားဆီက ကြၽန္ေတာ္တို႔ မေတြ႕မမီလိုက္ရတဲ့ သူမရဲ႕အလွေဗဒမ်ားပါပဲ။ ဆယ္စုနွစ္ တနွစ္ကို သီသီေလး စြန္းလာခဲ့ၿပီေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ေရာဂါဘယမ်ားရဲ႕ ပူးကပ္ဖိစီးမႈမ်ားေအာက္မွာ သူမဟာ ယဲ့ယဲ့ႏြမ္း ႏြမ္းပဲ ရိွပါေတာ့တယ္။ တြန္႔႐ႈံ႕ေနတဲ့ အေရျပားေအာက္က ေငါထြက္ေနေသာအ႐ိုးမ်ား၊ ခ်ိဳင့္ခြက္ေနတဲ့ပါးျပင္ႏွင့္အတူ သီေဝေနေသာ မ်က္လုံးအစုံ ၊တိုစိတိုနွံ႔ဆံပင္ေလးေတြ က်ိဳးတိုးက်ဲတဲေပါက္ေနေသာ ေခါင္းေသးေသးေလး။ အသက္ဇီဝဓာတ္ မွ်င္းမွ်င္းေလးကုိ ခဲရာခဲဆစ္ ႐ွဴသြင္းေနရတဲ့ ပါးပါးလွပ္လွပ္ခႏၶာကိုယ္ေလးတခုပါပဲ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို စေတြ႕တုန္းက ေစာင္ပါးပါးေလးေအာက္က သူမရဲ႕ ကိုယ္လုံးေသးေသးလွီလွီေလးဟာ လြန္႔ကနဲ တခ်က္လႈပ္သြားတာ၊ မြဲမြဲရီရီျဖစ္ေနတဲ့ သူမရဲ႕မ်က္လုံးေတြထဲက အလင္းစေသးေသးေလးဟာ ဖ်ပ္ကနဲအေရာင္ေတာက္သြားတာ ကို ကြၽန္ေတာ္မွတ္မိေနေသးတယ္။
ေမြးထားတဲ့သမီးဦးေလး လသားေတာင္မရိွေသးတဲ့အရြယ္။ ၿမိဳ႕ျပကိုတက္ဖို႔ ကူးတို႔သေဘၤာဆိုက္ကပ္ထားတဲ့ ဆိပ္ခံ ေဘာတံတားကို ပဲ့ေထာင္ေလွကေလးနဲ႔အလာ။ လိႈင္းတခ်က္အရိုက္မွာ ပဲ့ေထာင္ေလွကေလးေမွာက္သြားၿပီး ကေလး တ ျခား လူႀကီးတျခားျဖစ္သြားတဲ့အခ်ိန္။ မိုးဦးက် ေလဦးက်ဆိုေတာ့ ႏြံဝါေရာင္ျမစ္ျပင္ထဲမွာ လိႈင္းေတြက တဝုန္းဝုန္းနဲ႔ေပါ့။
အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ နွစ္ကာလမ်ားစြာၾကာျမင့္ခဲ့ေပမယ့္ အဲဒီရက္စြဲကို သူ နာက်င္စြာနဲ႔ မွတ္မိေနတုန္းပါပဲ။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ ဟာ သူ႔ဘဝထဲကေဆာလ်င္စြာနဲ႔ ထြက္ခြာသြားလိမ့္မယ္လို႔ သူဘယ္ထင္လိမ့္မွာလဲ။ နာမည္ေတာင္မေပးရေသးတဲ့ မ်က္လုံးမည္းမည္းေလးနဲ႔ သမီးနီတာရဲေလး။ ဇီဝျဖစ္စဥ္ေတြအားလုံး ဟန္ခ်က္ပ်က္ၿပီး အိပ္ယာထဲ လဲသြားခဲ့တဲ့ သူ႔ခ်စ္ဇနီး။ အဲဒီ အေၾကာင္းကိုေျပာျပေနတဲ့ ညကစကားလုံးေတြဟာ ေလးဖင့္ေၾကကြဲလို႔။ သူ႔ ဦးေခါင္းဟာလည္း တခ်ိန္လုံး ၾကမ္းျပင္ေပၚ ၫႊတ္က်လို႔။ မိုးညဟာလည္း ေျခာက္ခ်ားစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္ေအးစက္လို႔။ ေခါင္းကို ေမာ့လိုက္ေတာ့ ကိုေယာဟန္ရဲ႕ မ်က္ဝန္းေတြထဲမွာ ထိရွနာက်င္မႈေတြနဲ႔ ေၾကကြဲမႈန္မိႈင္းလို႔။
အဲဒီရက္ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အရာရာဟာ ခါတုိင္းရက္ေတြက အတိုင္းပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ညေနခင္းဆိုသူ႔ဆိုင္ေလး ကိုေရာက္လာ ၿပီးညဘက္မွ ျပန္သြားတတ္တာ။ ကဗ်ာဆရာဟာ မူးမူးရီရီနဲ႔ ကဗ်ာေတြ တပုဒ္ၿပီး တပုဒ္႐ြတ္ဆိုတတ္တာ။ ဝတၱဳတိုဆရာရဲ႕ မိုးဟာ ေႏြမိုး ေဆာင္း သုံးရာသီလုံး တစိမ့္စိမ့္နဲ႔ ႐ြာသြန္းေနတတ္တာ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ခ်စ္ျမတ္နိုးတဲ့အယ္ဒီတာေလးဟာ ႏႈတ္ခမ္းပါးေလး တလႈပ္လႈပ္နဲ႔ ဘုရားသခင္ဆီမွာ ဆုေတာင္းတတ္တာ။ မိုးရဲ႕ တဦးတည္းေသာ ပရိသတ္ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အျပန္ခရီးမွာ မပ်က္မကြက္အၿမဲလုိက္ပါေလ့ရိွတာ။ ေခြးေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုမွတ္မိသြားၿပီး ည ဘက္ေတြမွာ သိပ္မေဟာင္ေတာ့တာ။ ကိုေယာဟန္ဟာ သူမလဲေလ်ာင္းေနရာ အထပ္ခိုးေလးေပၚကို မၾကာမၾကာတက္ၾကည့္တတ္တာ။ အားလုံးဟာ ပုံမွန္အတိုင္းပါပဲ။
အဲဒီရက္ေတြထဲမွာပဲ ဆယ္မာေဟးယက္ဟာ Red မဂၢဇင္းနဲ႔ အေတာ့္ကိုစိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတဲ့ အင္တာဗ်ဴးတခု လုပ္ခဲ့ပါ တယ္။
အဲဒီရက္ေတြမွာပဲ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြဟာ ခါတိုင္းလိုပဲ အစီးလိုက္ေပ်ာက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီရက္ေတြထဲမွာပဲ မုိင္ေလဆိုင္းရပ္စ္ဟာ MTV အသစ္တေခြထုတ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနခဲ့တယ္။
အဲဒီရက္ေတြတုန္းကပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ အလုပ္ေတြ`&ႈပ္ေထြးၿပီး ညေမႊးပန္းဗ်စ္ဆိုင္ေလးကို သုံးေလးရက္ေလာက္ မေရာက္ခဲ့ေလဘူး။ အဲဒီရက္ေတြတုန္းကပါပဲ …..
`အျဖစ္´ေနာက္က `အပ်က္´လိုက္လာတာကို သိေနေပမယ့္ ကြၽန္တာ္တို႔ဟာ ညေမႊးပန္းဗ်စ္ဆိုင္ေလးရဲ႕ ျဖစ္တည္စုဖြဲ႕မႈထဲ ကေနၿပီး “သူမ” ကို အၿမဲတေစ ေမ့ေလ်ာ့ထားခဲ့ၾကတယ္။ အခုေတာ့ အျဖစ္ေတြဟာ အပ်က္အပ်က္နဲ႔ ျဖစ္သြားခဲ့ၿပီ။
အဲဒီေန႔က ၿမိဳ႕ျပဟာ သည္းႀကီးမည္းႀကီး႐ြာခ်ေနတဲ့ မိုးေရစက္ေတြေအာက္မွာ နစ္ျမဳတ္ၿငိမ္သက္လို႔။ သူမရဲ႕ ေနာက္ဆုံး အခ်ိန္ကို ေရာက္ေနပါၿပီတဲ့။ သူမဟာ ၿပီးဆုံးျခင္းကို ေရာက္ရိွသြားပါၿပီတဲ့။ ဗလုံးဗေထြးနဲ႔ ႐ွိဴက္သံတဝက္နဲ႔ တုန္တုန္ရီရီ စီး ဝင္ လာေသာ စကားလုံးမ်ား။ အားလုံးဟာ ၿပီးဆုံးသြားခဲ့ၿပီလား။ ဒါမွမဟုတ္ ၿပီးဆုံးျခင္းဟာ အခုမွပဲ စတင္ခဲ့တာလား။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သဲသဲကြဲကြဲ မရိွလွပါ။
ဒီအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ဟာ တခုတည္းပဲရိွပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုေယာဟန္နဲ႔ တသားတည္း ရိွၿပီး သူ႔ရဲ႕လက္ေခ်ာင္းေလးေတြကို ေႏြးေထြးစြာ ကိုင္ဆုပ္ထားဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
တလမ္းလုံးမွာ သူတို႔လင္မယားအေၾကာင္းကို နာနာက်င္က်င္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ေတြးလာခဲ့တယ္။ အိပ္ယာထဲလဲေနတဲ့သူမကို အမ်က္အအီ အနည္းငယ္မွ်ေလာက္ပင္ မရိွဘဲ ျပဳစုယုယလာခဲ့တာ။ သူမရဲ႕ အိပ္ယာေဘးမွာ သူမ ခ်စ္မက္တဲ့နွင္းဆီပြင့္ ေတြ အၿမဲတေစ ထိုးစိုက္ထားေပးခဲ့တာ။ သူမ ေခၚလိုက္ေလတိုင္း ဆိုင္ေလးထဲကလူေတြကို ၿပံဳးျပၿပီး သူမရိွရာ အထပ္ခိုးေလးေပၚကို ေျပးတက္သြားတတ္တာ။ ခါတရံ ဆိုင္ေလးထဲမွာ လူသိပ္ပါးေနရင္ သူမေဘးမွာ ဂစ္တာတီးၿပီး သီခ်င္းတိုးတိုးေလး ဆိုညည္းျပေလ့ရိွတာ။ ဘုရားသခင္ထံမွာ မၾကာခဏဆိုသလို သူမအတြက္ ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းေပးတတ္တာ။ တခါ တခါ သမၼာက်မ္းစာကို သူမေဘးမွာ တိုးတိ္တ္တဲ့အသံေလးနဲ႔ ဖတ္ျပေနတတ္တာ။ ဘုရားသခင္ထံမွာ ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းၿပီးေလတိုင္း “အာမင္” ဆိုတဲ့အသံေလးဟာ အထပ္ခိုးေလးေပၚကေန စင္ၾကယ္စြာနဲ႔ လြင့္က်လာတတ္တာ။
ခံစားနိုင္တဲ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အခင္းအက်င္းမ်ဳိး ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ နည္းနည္းေလးေတာင္ မရိွေတာ့ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တု႔ိ အားလုံးဟာ အ႐ူးတပိုင္း အမူးတပိုင္းျဖစ္ခဲ့ၿပီေပါ့။
တလမ္းလုံး ဘယ္ေလာက္ေသာက္ခဲ့သလဲဆိုတာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတာင္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အေအးတိုက္ကို ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲထိခိုက္ေၾကကြဲစရာ အရိပ္ေတြ၊အေရာင္ေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ဆီးႀကိဳေနေလရဲ႕။ သူမရဲ႕ ကိုယ္ေပၚမွာ နွင္းဆီပန္းေတြဟာအလပ္အၾကားမရိွ တကိုယ္လုံးကို ဖုံးလႊမ္းလို႔။ ခန္းမဟာ အလြမ္းႏွင္းဆီရနံ႔မ်ားနဲ႔ တခန္းလုံးမွာ ထံုရီလို႔။
ကိုေယာဟန္ဟာ သူမေဘးမွာရပ္ၿပီး သူမရဲ႕ ကိုယ္ေပၚကို နွင္းဆီပြင့္ဖတ္ေတြ တလႊာခ်င္း တဖတ္ခ်င္းညင္ညင္ဖြဖြေလးႀကဲျဖန္႔ ေပးေနပါတယ္။ နွင္းဆီကိုခ်စ္မက္တဲ့ ခ်စ္သူအတြက္။ ဘယ္ေသာအခါမွ ျပန္လည္ဆုံေတြ႕ရေတာ့မွာမဟုတ္တဲ့ ခ်စ္ရတဲ့ သူအတြက္။
ကိုေယာဟန္ရဲ႕ ပခုန္းေလးကို ဖြဖြေလးဖက္ၿပီး သူ႔လက္ေခ်ာင္းေတြကို အသာအယာဆုပ္ကိုင္လိုက္တယ္။ သူ႔လက္ေတြဟာ ေအးစက္ေနတယ္။ သူ႔မ်က္လုံးေတြဟာ နွင္းဆီပြင့္ေတြၾကားမွာ တစြန္းတစ ေပၚထြက္ေနတဲ့သူမရဲ႕ မ်က္နွာေလးကိုပဲ လြမ္း လြမ္းရီရီနဲ႔ ေငးစိုက္ၾကည့္ေနတယ္။
သူ႔ဘဝအတြက္ အခက္ခဲဆုံးအခ်ိန္ေတြပါပဲ။ ခ်စ္ရသူဟာ သူ႔ဘဝထဲက ထြက္ခြာသြားေတာ့မယ္ဆိုတာ သူကိုယ္တိုင္ နာ က်င္စြာနဲ႔ အတည္ျပဳေပးဖို႔အခ်ိန္ကို ေရာက္လာခဲ့ပါၿပီ။ အျပင္ဘက္မွာလည္းမိုးေတြဟာသည္းႀကီးမည္းႀကီး႐ြာလို႔။ ေနာက္ဆုံးႏႈတ္ဆက္တဲ့အေနနဲ႔ ခ်စ္သူရဲ႕ပါးျပင္ေလးကိုငုံ႔ၿပီး သူ ျမတ္ျမတ္နိုးနိုး နမ္း႐ႈိက္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူမရဲ႕ပါးျပင္နားမွာကပ္ၿပီး တိုးတိုးတိမ္တိမ္ေလး သူေျပာလိုက္ေသးတယ္။ စကားသံက တိုးဖြလြန္းေတာ့ သူဘာကိုေျပာလိုက္မွန္း ဘယ္ သူကမွ သဲသဲကြဲကြဲ မၾကားလိုက္ရဘူး။
သူ မငိုဘူး။မ်က္ရည္တစက္မွ သူက်မလာခဲ့ဘူး။ အံကို တင္းတင္းႀကိ္တ္ထားေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ဟာ တဆတ္ဆတ္နဲ႔ တုန္ရီလာခဲ့တယ္။ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ထဲမွာ ခုန္တိုးေနတဲ့နွလုံးခုန္သံဟာ သူ႔ကုိဖက္ထားတဲ့ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီကိုေတာင္ ဒိတ္ဒိတ္ ဒိိတ္ဒိတ္ နဲ႔ ကူးစက္စီးဝင္လာခဲ့တယ္။
သူ႔ကို ခပ္တင္းတင္းဖက္ၿပီး အျပင္ဘက္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထြက္လာခဲ့ၾကတယ္။ အျပင္ဘက္မွာလည္း လူေတြ တေယာက္မွ မရိွေတာ့ဘူး။ ကားေတြလည္း တစီးမွ မရိွၾကေတာ့ဘူး။
တဝုန္းဝုန္း႐ြာေနတဲ့ မိုးေရစက္ေတြ ေအာက္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြဟာ ေအးစက္ေလးကန္လို႔။ေျခလွမ္းတိုင္းေျခလွမ္းတိုင္းဟာ ေရွ႕ကိုတိုးသြားလိုက္၊ ေနာက္ကို ျပန္ေရာက္လာလိုက္န႔ဲ။ တခ်က္တခ်က္ လွ်ပ္ႏြယ္ေတြဟာ မီးပန္းပြင့္ ေတြလိုဖြာ.. ဖြာထြက္သြားတယ္။
တေအာင့္ေနေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေျခလွမ္းေတြဟာ ရပ္တန္႔႔ၿငိမ္သက္သြားပါတယ္။ အားလုံးဟာ တိတ္ဆိတ္ညိႇဳးရီေနတဲ့ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ အေနာက္ဖက္ကို ျပိဳင္တူလွည့္ၾကည့့္လိုက္ၾကတယ္။ မိုးေတြကလည္း တဝုန္းဝုန္းနဲ႔ ႐ြာလို႔ ေကာင္းဆဲေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေခါင္းတိုင္ႀကီးထဲက မီးခိုးမည္းမည္းေတြဟာ မိုးေရစက္ေတြထဲကိုတဟဲဟဲနဲ႔ တိုးဝင္သြားခဲ့တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ အယ္ဒီတာေလးရဲ႕ႏႈတ္ခမ္းေတြဟာ လႈပ္လႈပ္႐ြ႐ြျဖစ္လာၿပီး သူ႔ရဲ႕မ်က္လုံးေလးေတြကို ညင္ညင္ဖြဖြေလး မိွတ္လိုက္တယ္။ၿ ပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ညာဖက္လက္ကို သူ႔ရင္ဘတ္ေပၚအသာတင္လိုက္ၿပီး ဘုရားသခင္ဆီမွာ တိုးတိုးရီရီနဲ႔ ဆုေတြေတာင္းေနၿပီေပါ့။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ကဗ်ာဆရာဟာ သူ႔လြယ္အိတ္ထဲက လက္က်န္ပုလင္းျပားေလးကို တခ်ီတည္းေမာ့ခ်လိုက္ၿပီး က်န္တဲ့ အရက္ေတြနဲ႔ သူ႔ေခါင္းေပၚကို ေလာင္းခ်လိုက္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဝတၱဳတိုဆရာဟာ တေဝါေဝါ႐ြာေနတဲ့ ေကာင္းကင္ႀကီးကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ၿပီး မိုးသီခ်င္းကို လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြးနဲ႔ ဆိုခ်လိုက္တယ္။ ဝႆန္ခါမွီ…. လရာသီ ျပာရီရစ္ဝိုင္း… ဆိုင္းတြဲ႕တြဲ႕.. မိႈင္းတလဲ့လဲ့.. သိုင္းဖြဲ႕လို႔ဟန္ခ်ီ… မင္း လြင္ဆီ ညိဳေရာင္ေမွာင္ခုိး….
သူဆိုခဲ့တဲ့အထဲမွာ ဒီီတခါဆိုတာဟာ လြမ္းဆြတ္စရာအေကာင္းဆုံးနဲ႔ ေၾကကြဲစရာအေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ေဆြးေဆြးေျမ႕ေျမ႕ ဆိုေနရင္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕အသံဟာ နာက်င္ထစ္အလို႔။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေက်ာက္ဆစ္ရုပ္တရုပ္လို ေတာင့္ေတာင့္မတ္မတ္ႀကီး ရပ္ေနတဲ့ကိုေယာဟန္ဟာ မ်က္နွာကို လက္နဲ႔အပ္ၿပီး ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုခ်လိုက္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ… … …… …… …. .။
နိုင္ဝင္းသီ