ထြန္း၀င္းျငိမ္း အေတြးအျမင္ ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ အမွတ္တရမ်ား

ထြန္းဝင္းၿငိမ္း-ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အယူအဆ

ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အယူအဆ 

ထြန္းဝင္းၿငိမ္း

မိုးမခ(သစ္ခက္သံလြင္)၊ မတ္ ၂၃၊ ၂၀၁၇

 ထုိသို႔ ၾကည္ျဖဴျမတ္ႏုိးၿပီး ကိုးစားေလာက္သည္၊ အားထားေလာက္သည္ဟု တုိင္းျပည္ ေခါင္းေဆာင္အရာတြင္တင္ေျမႇာက္လုိက္ေသာအခါ အခ်ဳိ႕ေခါင္းေဆာင္တုိ႔မွာ ငါသည္ကား သာမညမဟုတ္ ဥကၠ႒တည္းဟူေသာ သတင္းဟိတ္ႏွင့္ အဂၤလိပ္စာတတ္၊ ပုဂိၢဳလ္ျမတ္၊ ပုဂိၢဳလ္ထူးဟု နတ္႐ူးကို ဗံုႏွင့္ေျမႇာက္သကဲ့သို႔ ဂုဏ္ေမာက္လိုေသာ ယင္းစိတ္ျဖင့္ အမ်ဳိးသား ခ်င္းတုိ႔အေပၚမွာပင္ နင္းႏွိမ္ခ်ဳိးဖဲ့၍…..

နိဒါန္း

 

ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း

ဘဘမႈိင္း မီးသၿဂႋဳဟ္လွ်င္ အရုိးျပာကေလးမ်ား နည္းနည္းေလာက္လုိခ်င္ပါသည္။ မိမိဇာတိပ်ဥ္းမနားတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ေစတီတည္ထား ကုိးကြယ္လုိပါသည္။”

ဒါဟာ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး (ေဒၚ) ခင္သန္းႏုေရး သားခဲ့တဲ့ အမွတ္တရ စာသားျဖစ္ပါတယ္။ 

ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း (၁၈၇၆ – ၁၉၆၄) ကြယ္ လြန္ေတာ့ စ်ာပနမွတ္တမ္းမွာ ေရးခဲ့တာပါ။ ဆရာႀကီးရဲ႕တသက္တာေဆာင္ရြက္ခဲ့သမွ်ေတြထဲက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆာင္ရြက္မႈေတြကုိ ႏုိင္ငံေရးနယ္က မဟုတ္တဲ့ (ေဒၚ) ခင္သန္းႏုတုိ႔လုိ အႏုပညာရွင္ေတြကေတာင္ တန္ဖုိး ထား၊ ေလးစားလြန္းလုိ႔ ေစတီမွာ႒ာပနာထားၿပီး ကုိးကြယ္ ခ်င္တဲ့ဆႏၵျဖစ္ေပၚတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီလုိအမွတ္တရ ျဖစ္ေစမမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေစတီ တည္ျဖစ္လုိက္ရင္ ေနာင္လာေနာက္သားေတြအတြက္ ျမန္မာ့ေျမမွာ ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေစဖုိ႔ ရည္စူးတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ေနာက္ခံကာလ

ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းတုိ႔ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈေတြေဆာင္ရြက္စဥ္ ကာလက ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီးခါစ ကုိလုိနီႏုိင္ငံေတြက အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တုိက္ပြဲေတြနဲ႔ လြတ္ လပ္ေရးအရယူေနရတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာမွာ ဆုိရွယ္လစ္အုပ္စုအင္အားႀကီးမားေနတဲ့အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာ့ျပည္သူလူထုႀကီးက အရွင္းရွင္ကမၻာရဲ႕ ဗုိလ္က်စုိးမုိးမႈနဲ႔ တတိယကမၻာစစ္ကုိ တားဆီးေန ရတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအတူ ယွဥ္တြဲေနထုိင္ေရးဆုိတဲ့အယူအဆလည္းေပၚထြက္ခဲ့ခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါ တယ္။
ျပည္တြင္းမွာေတာ့ ဖဆပလအဖြဲ႔ႀကီးက လြတ္လပ္ေရးေတာင္းဆုိေနခ်ိန္၊ နယ္ခ်ဲ႕လက္ခ်က္နဲ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းအပါအဝင္ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ ႀကီးေတြ လုပ္ၾကံခံရၿပီး အာဏာရဖဆပလအဖြဲ႔ႀကီးမွာ ဆုိရွယ္လစ္ဆုိတဲ့အုပ္စုေတြ တြင္က်ယ္လာတဲ့အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးကုိ တက္သုတ္ရုိက္ ယူၿပီး အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရး ၿပိဳကြဲကာ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး စတင္ျဖစ္ပြားေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။

ရုပ္ရွင္မင္းသမီးခင္သန္းႏု

ဆရာႀကီးရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသေဘာထား

ဆရာႀကီးရဲၿငိမ္းခ်မ္းေရးအယူအဆဆုိတာ သူမနာ၊ ကုိယ္မနာ တရားမွ်တတဲ့ နည္းနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးအရ စားပြဲဝုိင္း မွာေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြး အေျဖရွာေရး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေဆြးေႏြးရာမွာ တန္းတူေရး၊ လြတ္လပ္မႈ၊ တရား မွ်တေရး၊ အျပန္အလွန္ေလးစား အသိအမွတ္ျပဳမႈ၊ ကုိယ့္ၾကမၼာကုိယ္ ဖန္တီးေရးစတဲ့အခ်က္ေတြကုိ အေျခခံ က်င့္သုံးဖုိ႔ တုိက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။ ဆရာႀကီးက ျပည္တြင္း စစ္ကိုအျပဳတ္တိုက္ေရး၊ လက္နက္ခ်ေရးနည္းေတြ နဲ႔ အဆုံးသတ္ပစ္တာမ်ဳိးကုိ အားမေပးပါဘူး။ တဖက္သတ္ဖိအားေပး အၾကပ္ကုိင္တာမ်ဳိး ဆန္႔က်င္ပါတယ္။ အဲဒီနည္းဟာ ျပႆနာေတြကုိ ပုိမုိရႈပ္ေထြး က်ယ္ျပန္႔သြားေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေဆြးေႏြးညိႇႏႈိင္း အေျဖရွာတဲ့နည္းလမ္းနဲ႔ ျပႆနာကုိ ေျပလည္ေအာင္ေဖရွင္းကာ ျပည္တြင္းစစ္ကုိရပ္စဲၾကၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကုိ တည္ေဆာက္ၾကဖုိ႔ ေလးေလးနက္နက္ ပန္ၾကားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

တကယ္ေတာ့့ သူမနာ၊ ကုိယ္မနာ တရားမွ်တတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသေဘာထားဟာ ကုိယ္ခ်င္းစာေမတၱာ တရားကုိ အေျခခံပါတယ္။ ပဋိပကၡကုိ ေျဖေဖ်ာက္ႏုိင္ရုံသာမက တားလည္းတားဆီးႏုိင္တယ္။ ဘက္ႏွစ္ဘက္အတြက္ ေျဖာင့္မတ္ေစျခင္း၊ ေက်နပ္မႈရွိေစျခင္းတုိ႔ကုိ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ တရားမွ်တမႈ အေျခခံေအာက္မွာ အတိတ္ကုိ ေနာက္ကြယ္ျပဳကာ သေဘာညီညြတ္မႈရယူျခင္းဆုိတဲ့သင္ပုန္းေခ်ျခင္းဟာ ပစၥဳပၸန္ဒုကၡကုိ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစၿပီး အနာဂတ္ရဲ႕အက်ဳိးကုိလည္း ေရွး႐ႈႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆရာႀကီးက ယုံၾကည္ပါတယ္။ ျပည္သူရဲ႕အက်ဳိးကုိအေျခခံတဲ့အတြက္ ျပည္သူ႔ဆႏၵနဲ႔လည္း ကုိက္ညီပါတယ္။ ပုိမုိထင္ရွားေစတာကေတာ့ ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းဦးေဆာင္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈေတြကုိ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္းစုံ၊ ေဒသအသီးသီးက ေထာက္ခံခဲ့တဲ့ သမုိင္းမွတ္တမ္းေတြ အထင္အရွားရွိခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လုိၿငိမ္းခ်မ္းေရးမ်ဳိးလဲ

ဒီေနရာမွာ ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းတည္ေဆာက္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုိတာ ဘာသာေရးအရ ၿငိမ္းခ်မ္း မႈမ်ဳိး၊ လူမႈေရးအရ ၿငိမ္းခ်မ္းတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံေရးအရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိဖုိ႔ေဆာင္ရြက္တာကုိ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာရွိတဲ့ မတူကြဲျပား ျခားနားမႈေတြရွိေပမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူ ယွဥ္တြဲေနထုိင္ေရးကုိ တည္ေဆာက္တာျဖစ္ပါတယ္။ လူတဦးခ်င္းစီရဲ႕ ဘဝလုံၿခံဳမႈကေန လူမ်ဳိးစုေတြရဲ႕ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးေတြ၊ တႏုိင္ငံလုံးအတြက္ လြတ္လပ္၊ တန္းတူ၊ တရားမွ်တတဲ့ အေျခအေနေတြ အတြက္ အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အႏုိင္က်င့္ဗုိလ္က်တဲ့ မဟာလူမ်ဳိးႀကီးဝါဒနဲ႔ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့လူမ်ဳိးစုဝါဒကင္းတဲ့ လူထုပါ၀င္တဲ့၊ လူထုအင္အားနဲ႔ ထူေထာင္ထားတဲ့ လူထုအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးဗိသုကာရဲ႕ အဓိကအလုပ္

ဆရာႀကီးေဆာင္ရြက္သြားတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုိတာ ညီညြတ္ေရးရေအာင္ အဓိကလုပ္ေဆာင္တာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆာင္ရြက္တဲ့လုပ္ဟန္က ၾကားပဲြစားလည္း မဟုတ္။ ႏွစ္ဖက္ၾကားက ေဆာင္ရြက္တဲ့ တတိယအင္အားစုလည္း မဟုတ္ပါ။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားကုိ အကာအကြယ္ေပးတဲ့ ေရႊျပည္ေအးသမားအႀကိဳက္ ျပည္သူကုိ ခ်နင္းသြားၾကတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားမ်ဳိးလည္း လုံးဝမဟုတ္ပါ။ ျပည္သူလူထုအက်ဳိးဆႏၵနဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုရရိွေစဖုိ႔ ျပည္သူလူထုကို အေျခခံၿပီး ညီညြတ္ေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကုိ အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးဗိသုကာအျဖစ္ ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္း တင္ၾကပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕အမ်ဳိးသား ႏိုင္ငံေရးဘဝျဖတ္သန္းမႈျဖစ္စဥ္တေလွ်ာက္လံုးမွာ ညီၫြတ္ေရး အလံေတြ တလူလူပ်ံ႕လြင့္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ ဘယ္အကြဲအၿပဲမွာမွ ဘက္မလုိက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ပု႑ားတိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ အမ်ဳိးသား ညီၫြတ္ေရးရဖို႔အတြက္ဆိုရင္ ခဲနဲ႔ထုလည္း ခံပါ တယ္။ တုတ္နဲ႔႐ိုက္လည္း ခံတယ္ဆိုတဲ့ လူစားမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ရန္သူရွိရင္ ေခါင္းထိုးေပးခ်င္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး၊ ခံရဲတဲ့သတိၱရွိတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ဳိး၊ ခႏၲီပါရမီႀကီးတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဆရာႀကီးဟာ အမ်ဳိးသား ညီၫြတ္ေရးဗိသုကာဆိုတဲ့ဘြဲ႔ကို ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ရရွိခဲ့တာပါ။ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးမွာ သူမနာ ကိုယ္မနာလမ္းစဥ္ရွိဖို႔လိုအပ္တယ္လို႔ မမွိတ္မသုန္ယံုၾကည္သူျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဆရာႀကီးရဲ႕ညီၫြတ္ ေရးအေျခခံမူဝါဒ ျဖစ္သလုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအယူအဆရဲ႕ အလုပ္လမ္းညႊန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာႀကီးရဲ႕ ျဖတ္သန္းမႈ

ဆရာႀကီးက အရွင္နွစ္ပါး ပါေတာ္မူတာကို သူ ၁၀ ႏွစ္သားေလာက္က ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဇာတိမာန္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကိန္းေအာင္းခဲ့ၿပီး တသက္တာလံုး နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ ေရး တိုက္ပြဲအဆင့္ဆင့္မွာ ဆရာႀကီးပါ၀င္ဆင္ႏႊဲသြားခဲ့တာ ေနာက္ဆံုးသူ႔ ႏွလုံးခုန္ရပ္တဲ့အထိပါပဲ။ သူ႔ကၽြန္မခံလိုသူမ်ိဳးခ်စ္ေတြရဲ႕သူပုန္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ မင္းေလာင္းေပၚမူအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဂ်ီစီဘီေအ ၀ံသာႏုအေရးေတာ္ပံု၊ ယူနီဗာစီတီ ဘိြဳင္းေကာက္ အမ်ိဳးသားပညာေရးတုိက္ပြဲ၊ ေတာပုန္းႀကီးစံဖဲနဲ႔ ဆရာစံေတာင္သူလယ္သမား သူပုန္၊ တို႔ဗမာ အစည္းအရံုးလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ၊ ဖက္ဆစ္ေ တာ္လွန္ေရးနဲ႔ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ကမာၻ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈေတြအားလံုးမွာ ဆရာႀကီးဟာ အနည္းနည္းအဖံုဖံုနဲ႔ ပဋိပကၡျဖစ္ေနတဲ့ အင္အားစုေတြကုိ ညီညြတ္ေအာင္ ကေလာင္လက္ နက္နဲ႔ျဖစ္ေစ၊ လူကုိယ္တုိင္ျဖစ္ေစ စူးစူးနစ္နစ္ လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့တာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ 

ဆရာႀကီးဟာ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးေခတ္ အဆင့္ဆင့္အလံအလွဲစတမ္း တိုက္ပြဲေတြဆင္ခဲ့ရာမွာ သူ႔ ကိုယ္ က်ိဳးကို ရာသက္ပန္စြန္႔လႊတ္ထားၿပီး ျပည္သူ႔အက်ိဳးအတြက္ ေခတ္အဆက္ဆက္က တိုးတက္တဲ့ လူငယ္ ေတြနဲ႔ ၊ အရဲရင့္ဆံုးလူငယ္ေတြနဲ႔၊ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ရဲတဲ့ လူငယ္ေတြနဲ႔ထာ၀စဥ္သစၥာရွိစြာ လက္တြဲၿပီး မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္တဲ့လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ ျပည္သူ႔သားေကာင္းႀကီးတဦးျဖစ္ပါ တယ္။ ဆရာၾကီးမွာ သူေတာ္စင္တမွ် မွဲ႔တေပါက္မစြန္းဘဲ ျဖဴစင္ၾကံ့ခိုင္တဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ စံထားေလာက္တဲ့ သန္႔ရွင္းရိုးသားမူကလည္း ျပည္သူေတြအတြက္ အားက် ဂုဏ္ယူစရာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဆရာႀကီးတသက္တာလံုး ျပဳမူေဆာင္ရြက္ စြန္႔စားအနစ္နာခံမူေတြဟာ အလြန္ႀကီးမားတဲ့အမ်ိဳးကို ခ်စ္တဲ့ စိတ္၊ ျပည္သူကုိ ခ်စ္တဲ့စိတ္ရဲ႕ေစ့ေဆာ္ခ်က္ေၾကာင့္လို႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ တုိင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိးကို ခ်စ္တယ္ဆုိရာမွာ အသျပာ၊ အရိွန္အဝါ၊ ၾသဇာ၊ ရာထူးနဲ႔ မည္သို႔ပင္ တုိ႔တုိ႔၊ မႀကိဳ႕ခဲ့ပါ။ ေရစံုခရီး ေလွႀကံဳ စီးရန္လည္း မတမ္းတခဲ့ပါ။ အသာမစံတဲ့အနာခံဘဝျဖင့္ ၾကံ့ၾကံ့ခံခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ လက္ေတြ႔ဘဝသည္ ပင္ ျပည္သူလူထုအတြက္ ယံုၾကည္ခ်က္ ေလးနက္မႈပင္ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။

ဆရာႀကီးဟာ ဓားနဲ႔တူတဲ့ ေလးခ်ဳိးႀကီးေတြကို မ်ဳိးခ်စ္စိတ္တည္းဟူေသာ ေက်ာက္ေပၚမွာေသြးၿပီးမွ ေရးသား ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္အတြက္ အသံုးခ်ရန္ ေလးခ်ဳိးႀကီးမ်ားကို ေရးျခင္းျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆိုလိုပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကို တိုက္႐ိုက္အသံုးခ်ထားတာ ေတ႔ြရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကို သြယ္ဝိုက္ၿပီး အသံုးခ်ထားတာကို ေတြ႔ရပါ တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကဗ်ာပညာကို ဆရာႀကီးကဲ့သို႔ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္အတြက္ ထိေရာက္ေအာင္အသံုးခ်ႏိုင္တဲ့ ကဗ်ာ ဆရာမ်ဳိးက နည္းပါးလွတယ္လုိ႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဆရာႀကီးဟာ နယ္ခ်ဲ႕သမားရဲ႕ပရိယာယ္ေတြ၊ နိုင္ငံေရးေထာင္ေခ်ာက္ေတြ၊ အေကြ႔အေကာက္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ေတာ္လွန္တဲ့ျပည္သူနဲ႔လမ္းခြဲၿပီး ဘယ္ေကြ႔မွာမွ တင္က်န္ရစ္တယ္ဆုိတာမရွိခဲ့ပါဘူး။ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကတဲ့ တိုးတက္တဲ့ လူငယ္ေတြနဲ႔သာ လက္ေျပာင္းၿပီး တြဲသြားခဲ့တယ္။ ဆရာႀကီး ဘယ္ေကြ႔မွာမွ မ်က္စိလည္ မက်န္ခဲ့ပါဘူး။ ဆရာႀကီးဒီလိုျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြ တခုမက အမ်ားႀကီးရွိမွာပါ။ အဲဒါေတြထဲမွာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ ဆရာႀကီးက လံုး၀မစဥ္းစားတာ၊ ရပ္တည္ခ်က္ မွန္မွန္နဲ႔ ျဖဴစင္ေျဖာင့္မတ္တဲ့ ေစတနာထားႏိုင္တာ၊ အမွန္တရားအတြက္ ဘာကိုမဆို ရင္ဆိုင္ရဲတာ။ ႀကီးမားတဲ့ ဇြဲလံု႔လရွိတာ စတဲ့အၾကာင္းေတြ ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ 

ေနာက္တခ်က္က ဆရာႀကီးဟာ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ျပည္တြင္း ျပည္ပ အာဏာအဝန္းအဝုိင္းမွာ ရာထူးရယူၿပီး ေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိတာပါပဲ။ ေခတ္ပညာတတ္ၿပီး အမ်ဳိးသား စိတ္ေခါင္းပါးသြားၾကတဲ့ ရာထူးရာခံမက္ၾကတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ဳိးေတြကုိ ဆရာႀကီးကိုယ္တုိင္က ေခြးဋီကာ (၁၉၂၅) မွာ အခုလုိ တင္ျပဖူးပါတယ္။

ထုိသို႔ ၾကည္ျဖဴျမတ္ႏုိးၿပီး ကိုးစားေလာက္သည္၊ အားထားေလာက္သည္ဟု တုိင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္ အရာတြင္တင္ေျမႇာက္လုိက္ေသာအခါ အခ်ဳိ႕ေခါင္းေဆာင္တုိ႔မွာ ငါသည္ကား သာမညမဟုတ္ ဥကၠ႒တည္း ဟူေသာ သတင္းဟိတ္ႏွင့္ အဂၤလိပ္စာတတ္၊ ပုဂိၢဳလ္ျမတ္၊ ပုဂိၢဳလ္ထူးဟု နတ္႐ူးကို ဗံုႏွင့္ေျမႇာက္သကဲ့သို႔ ဂုဏ္ေမာက္လိုေသာ ယင္းစိတ္ျဖင့္ အမ်ဳိးသားခ်င္းတုိ႔အေပၚမွာပင္ နင္းႏွိမ္ခ်ဳိးဖဲ့၍ အက်ဳိးမဲ့ေျပာဆုိေရးသား ဆဲေရးတုိင္းထြာ၍ ေမတၱာဓာတ္ႀကီးျဖင့္ ပတ္စည္းဖဲြ႔ေႏွာင္ျခင္းမျပဳ က႐ုဏာကင္းေဝး၍ မေလးမစားျပဳၾက ကုန္၏။” ဆုိၿပီး ေရးပါတယ္။

နယ္ခ်ဲ႕နဲ႔ဖက္ဆစ္ကုိ ေတာ္လွန္ေရးခဲ့ၾကတဲ့သခင္လူငယ္ေတြ ႏုိင္ငံေရးအယူအဆသေဘာထားကဲြၾကရာက ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ပြားလာတဲ့အတြက္ အမ်ဳိးသား ညီၫြတ္ေရးနဲ႔ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိဖုိ႔ အစိုးရနဲ႔တကြ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူအေပါင္းကုိ ဆရာႀကီးက ပန္ၾကားေဆာ္ၾသပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာအေျခအေနကလည္း စစ္ရိပ္စစ္ေငြ႔သန္းၿပီး တတိယကမၻာစစ္ ျဖစ္ေတာ့မယ့္အေျခအေနရိွတာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာမိတ္ေဆြျဖစ္ ေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တတိယကမၻာစစ္တားဆီးေရး၊ အႏုျမဴလက္နက္ပိတ္ပင္ေရးတုိ႔အတြက္ ကမၻာ့ၿငိမ္း ခ်မ္းေရး ကြန္ဂရက္အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ေကာင္စီဝင္အျဖစ္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဆရာႀကီး ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကြန္ဂရက္၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ေတြဟာ လြတ္လပ္တဲ့အဖြဲ႔ အစည္းေ တြအျဖစ္ ရပ္တည္ၿပီး ျပည္သူလူထုအတြက္ အက်ဳိးရွိေစတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားမႈေတြကုိ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

ထြန္းဝင္းၿငိမ္း

 ၂၁၊ ၃၊ ၂၀၁၇

(၂၃ ရက္ မတ္လ ၂၀၁၇ မွာ က်ေရာက္မယ့္ ၁၄၁ ႏွစ္ျပည့္ ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းေမြးေန႔ အမွတ္တရ)

ကုိးကား
၁။ ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း၊ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာထား ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔(ဌာနခ်ဳပ္) ၁၉၆၁။
၂။ ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း၏ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈ မွတ္တမ္း ေအာင္ျမင့္ဦး(လူထုစာၾကည့္တုိက္) မဟာမႈိင္းစာေပ၊ ၂၀၁၅။
၃။ ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း လူထုေဒၚအမာ ႀကီးပြားေရးစာအုပ္တုိက္၊ ၁၉၇၆။ ၄။ ျပည္သူ႔စာဆုိ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း သခင္ေဖသိန္း ေအးေအးစာေပ၊ ၁၉၆၆။
၅။ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း၊ သူ႔ေခတ္၊ သူ႔ဘဝ၊ သူ႔စာ ေမာင္တင္ေရႊ စာေပေလာက၊ ၁၉၆၇။
၆။ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း၊ လက္ေရြးစင္ေလးခ်ဳိးတရာ ေမာင္တင္ေရႊ ဇြဲစာေပရိပ္ျမံဳ၊ ၁၉၇၃။
၇။ တိပ္ျမဳပ္ေနေသာ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းစာေပမ်ား ျမင့္ေဆြ ျမင့္ေဆြ စာအုပ္တုိက္၊ ၁၉၇၇။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
MoeMaKa English Site

Similar Posts