လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား အေတြးအျမင္

ထြန္းသိန္းဦး – ကမၺည္းတင္ ေတာ္လွန္ကဗ်ာဆရာရဲ့ စကားေျပ

 

ထြန္းသိန္းဦး – ကမၺည္းတင္ ေတာ္လွန္ကဗ်ာဆရာရဲ့ စကားေျပ
(မိုးမခ) မတ္ ၂၊ ၂၀၁၇

အၾကမ္းအားျဖင့္ ကဗ်ာ နဲ႔ စကားၿပ ရယ္လို႔ စာေပပုံစံ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတဲ့အနက္ ကဗ်ာဆရာေတြေရးတဲ့ စကားေျပေတြဟာ အျမဲတမ္း စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတယ္ လို႔ ထင္မိပါတယ္။ ကဗ်ာအေတြး၊ ကဗ်ာအေရးေတြနဲ႔ ေရးထားတဲ့ အေရး အသားေတြမွာ ကဗ်ာနဲ႔ စကားေျပကို ပိုင္းျခားထားတဲ့ နယ္စပ္မ်ဥ္းဟာ ပိုၿပီးမွုန္ဝါးသြားတတ္တယ္။ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔ ညက ကြယ္လြန္သြားတဲ့ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ၊ အယ္ဒီတာ ဆရာေမာင္စိမ္းနီရဲ့ စကားေျပစာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ဟာ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္စရာ ေကာင္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ပိေတာက္ပြင့္သစ္ ကဗ်ာ /စာေပအႏုပညာ မဂၢဇင္းရဲ့ မာလိန္မွူးႀကီး ဆရာေမာင္စိမ္းနီရဲ့ စာေပမွတ္တိုင္ေတြမွာ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္က ေတာ္လွန္ကဗ်ာ၊ ၂၅ ႏွစ္ေက်ာ္ အတြင္း အုပ္ ၇၀ ေက်ာ္ ခန္႔ထြက္ခဲ့တဲ့ ပိေတာက္ပြင့္သစ္ မဂၢဇင္းေတြ၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွာ ထြက္ခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာကိုေအာင္ဆန္း စာ အုပ္ႀကီးနဲ႔အတူ အဲဒီ စာအုပ္ေလး ႏွစ္အုပ္ကိုလည္း ထည့္ရပါမယ္။ မဂၢဇင္းေတြမွာ သူေရးခဲ့တဲ့ စာစု ေတြကို စုစည္း ထားတဲ့ လြတ္လပ္ ေလညင္း (၂၀၀၉) နဲ႔ အမွန္တရားလည္း က်န္းမာပါေစ (၂၀၁၁) ဆိုတဲ့ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ပါ။

မေဟသီမဂၢဇင္းမွာ ဆရာေမာင္စိမ္းနီ ေရးခဲ့တဲ့ ေနာ္မန္၊ အရွင္အာဒိစၥဝံသ၊ ေတာ္လွန္ကဗ်ာ၊ ပိေတာက္ ပြင့္ သစ္ႏွင့္ မိုးရာသီ လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ စာစုေတြပါ။ ေဆာင္းပါး လည္းမဟုတ္၊ အက္ေဆးလည္း မဟုတ္၊ ေရးခ်င္ တဲ့ ပုံသ႑ာန္နဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရးဖြဲ႕ထားတဲ့ ကဗ်ာဆန္တဲ့အဖြဲ႕အႏြဲ႕စာစုေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ စကား ေျပကို ကဗ်ာလိုလွေအာင္ ေရးဖြဲ႕ထားတဲ့ အေရးအသားေတြပါ။ စကားေျပာဟန္နဲ႔ေရာ၊ ေရးဟန္နဲ႔ပါ ေရးဖြဲ႕ ထားပါတယ္။ အခန္းတစ္ခန္းရဲ့အဆုံး နဲ႔ အစကို တူညီတဲ့ စကားလုံး၊ စာစု ေလးေတြနဲ႔ ဇာတ္ဆန္ဆန္ လွလွပပ ခ်ိတ္ ဆက္ထား ပါတယ္။ ဥပမာ – အခန္းတစ္ခန္းကို ရထားတေရြ႕ေရြ႕ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာဆရာႀကီး ေဒါင္းႏြယ္ေဆြရဲ့ ကဗ်ာ အပိတ္ နဲ႔ အဆုံး သတ္ထားၿပီး ေနာက္တစ္ခန္းကို တေရြ႕ေရြ႕လွမ္းသြားတဲ့ သူ႔ေျခလွမ္းေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္တယ္ ဆိုတဲ့ ဝါက် နဲ႔ အစခ်ီထားတယ္။ စာေမးပြဲေတြၿပီးတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး နာမည္ေက်ာ္ အရွင္အာဒိစၥဝံသ ေက်ာင္းရဲ့ အရိပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာခိုင္းခဲ့တယ္ နဲ႔ အဆုံးသတ္ထားၿပီး ေက်ာခိုင္းခဲ့ေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာင္းလြယ္ အိတ္ထဲမွာ ေက်ာက္တံ အတိုေလးေတြ ရွိေနဆဲျဖစ္တယ္ နဲ႔ ေနာက္တစ္ခန္းကို အစျပဳထား တာမ်ိဳး။ အဖြဲ႕အႏြဲ႕နဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ဆရာ ေတာ္ ေတာ္ အားထုတ္ထားမွန္းသိသာပါတယ္။

အေၾကာင္းအရာအားျဖင့္ေတာ့ အဲဒီ စာစုေလးေတြမွာ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ေခတ္ႀကီးရဲ့ ရိုက္ခ်က္ေတြနဲ႔အတူ ဆရာ ေမာင္စိမ္းနီ ထိေတြ႕ရာ စာ ေပ၊ ဂီတ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ပန္းခ်ီ အႏုပညာသမားေတြရဲ့ ဘဝအေမာေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြ၊ နာ က်င္မွု ေတြအေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္းအတိတ္ေဆာင္ အမွတ္ရခ်က္ေတြပါသလို ဆရာရဲ့ငယ္ဘဝ နဲ႔ မိသားစုအေၾကာင္းေတြ လည္း ပါ တယ္။ စာသမား၊ အႏုပညာသမား အခ်င္းအခ်င္းၾကားက ခိုင္မာ တဲ့ သံေယာဇဥ္၊ ရဲေဘာ္ရဲဘက္စိတ္၊ ကိုယ္ ခ်င္း စာနာစိတ္ နဲ႔ ကူညီေဖးမမွုေတြအေၾကာင္း ဖြဲ႕ႏြဲ႕သလို ေတာ္လွန္ကဗ်ာ၊ ပိေတာက္ပြင့္သစ္ အေစာပိုင္းကာလ ေတြနဲ႔ မဂၢဇင္းျပန္ထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းမွုေတြကိုလည္း လြမ္းေမာဖြယ္ ျပန္ေျပာင္းေအာက့္ေမ့ထားတယ္။ နာက်င္ေၾကကြဲစရာေတြ ပါ သလို ေမတၱာ၊ သစၥာတရား၊ က႐ုဏာတရားနဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္တို႔ ေႏြးေထြးစြာ ခံစားရေစတဲ့ စာစုေလးေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေမာင္စိမ္းနီရဲ့ စကားလုံး ဖြဲ႕ႏြဲ႕မွုေတြအတိုင္း ဆိုရရင္ ေရၾကည္ရာ မ်က္ႏုရာမဟုတ္ဘဲ ေရေနာက္ၿပီး ေၿခ ရာ ေပ်ာက္သြားၾကေသာ တစ္ကြဲစီျဖစ္သြားၾကသည့္ ဘဝမ်ား၊ ေခတ္ပ်က္ႀကီးထဲတြင္ တရားမၽွတမွုႏွင့္ အမွန္ တရား အတြက္ ရပ္တည္ခဲ့ၾကသူမ်ား၊ အေျခခံ မပ်က္ေသာ ရပ္တည္ျခင္းမ်ားနဲ႔ ေရာင္းရင္းမိတ္ေဆြမ်ား၊ အႏုပညာရပ္ဝန္း ထဲ က ျပည္သူကိုသစၥာေစာင့္သိၿပီး ျပည္သူကိုခ်စ္တဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီးသူမ်ား၊ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရာ ေခတ္ႀကီးထဲက ေမ့မရ ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားစြာအနက္ ျပန္ေျပာမွ ျပတ္ျပတ္ထင္ထင္ရွိမယ့္ ကိစၥမ်ား၊ ယုံၾကည္စြာ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကေသာ လြမ္း ေမာစရာ အမွတ္အသားမ်ား၊ ကဗ်ာ၊ စာေပဆိုင္ရာရပ္ဝန္း၊အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ ပါဝင္လွုပ္ရွားခဲ့ၾကမွုမ်ား စသည္ျဖင့္ ပါပဲ။ ဆရာေမာင္စိမ္းနီရဲ့ ဘဝအခ်ိဳ႕အေကြ႕မ်ားထဲက မွတ္မွတ္ ထင္ ထင္ ျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ လူပုဂၢိဳလ္ အႏုပညာရွင္ ေတြအေၾကာင္း ဖြဲ႕ႏြဲ႕ထားတဲ့ စာစုေလးေတြပါ။

သိသာတာက ဒီစာစုေလးေတြမွာ ဆရာေမာင္စိမ္းနီရဲ့ ကဗ်ာခ်စ္မက္စိတ္၊ ခိုင္မာတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္၊ မေျပာင္း လဲ တဲ့ ရပ္တည္ ခ်က္နဲ႔ စိတ္ဓာတ္ျပင္း ျပမွုေတြကို ကူးစက္ခံစားရတာပါ။ ေကာက္ႏွုတ္ခ်က္အခ်ိဳ႕ကိုဖတ္ၾကည့္ပါ။

လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေရးႀကီးဆုံးဟာ အမွန္တရားကို သစၥာရွိရွိ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ပဲ၊ ဒါကို မလြဲမေသြ ယုံၾကည္ တယ္။

မလိုသည္ကို ျခစ္ပစ္လိုက္႐ုံျဖင့္ အမွန္တရားစစ္စစ္ကို ရွာေဖြမေတြ႕နိုင္။

အမွန္တရားကို ရွာေဖြရင္း ထမင္းလုပ္ၿမိဳတဲ့အလုပ္ကို မလႊဲမေရွာင္သာ လုပ္ေနသူအခ်င္းခ်င္း ေတြ႕ရွိခဲ့တာ။

ဘဝအေထြေထြ နဲ႔ ကံၾကမၼာ လွံဖ်ားမွာ တရားလက္လြတ္ ႏွိပ္စက္တဲ့ သူေတြကို ကိုယ့္နည္းကိုယ္ဟန္နဲ႔ ရင္ ဆိုင္ လက္ခ်င္းတြဲခဲ့ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြရင္း ရဲေဘာ္။

အမွန္တရား နဲ႔ သစၥာတရားကို တည္တံ့ေအာင္ ထိန္းသိမ္းနိုင္စြမ္း သူ ျဖစ္တဲ့အတိုင္း ေခတ္အရိုင္းေတြကို တြန္းလွန္ ၿဖိဳဖ်က္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့

အမွန္တရား၊ ယုံၾကည္မွုနဲ႔ သစၥာမပ်က္သူေတြ ျပန္လည္ေတြ႕ဆုံျခင္း၊

ကဗ်ာအေတြးနဲ႔ဖြဲ႕တဲ့စာသားအခ်ိဳ႕ကို ၾကည့္ပါဦး။

ေနသာေသာ ေန႔မ်ားတြင္သာ က်င္လည္က်က္စားခဲ့သူ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ဒဏ္ရာနည္းပါးလွသည္။

အတၱနဲ႔ အမုန္းတရားေတြ ပ်စ္ခဲေနတဲ့ ရပ္ဝန္းမွာ အေမွာင္ေခတ္ႀကီးက ႀကီးစိုးသြားတယ္။

အကုသိုလ္သည္ မဆုတ္မနစ္၊ ကုတ္ျခစ္တက္လာသည့္ က်ားတစ္ေကာင္ပမာ အတၱကၽြံသူ၏ လည္မ်ိဳမွ လည္ ေခ်ာင္းေသြး ကို ေဖာက္ေသာက္ေပ ေတာ့သည္။

အတိတ္ေတြကို ျပန္ေခၚေတာ့ ေဘးမသိရန္မခ လွလွပပ ျပန္ေရာက္လာသည္။

ကမၻာေပၚက ဒုကၡတရားေတြကို ခဏျဖစ္ျဖစ္၊ ေျပာင္းျပန္လွန္ၿပီး ျမင္ ၾကည့္ခ်င္တယ္။

႐ုရွစာေရးဆရာႀကီး အီလ်ာအာရင္ဘတ္က သူရဲ့ နာမည္ေက်ာ္ လူမ်ား၊ သကၠရာဇ္ မ်ား- ဘဝ (Men, years-life) စာအုပ္တြဲႀကီးမွာ သူ႔ရဲ့ လူမွုေရး၊ နိုင္ငံေရး၊ ယုံၾကည္ခ်က္ နဲ႔အတူ ဒုတိယကမၻာစစ္မတိုင္းမီ နဲ႔ စစ္ႀကီးအတြင္းက သူ႔ဘဝအေတြ႕အၾကဳံေတြကို ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြဲကူးေရပါဆိုသလို အဲဒီ ေခတ္ႀကီး၊ စစ္ႀကီးကို အတူျဖတ္သန္းခဲ့ၾက တဲ့၊ နိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲေတြေအာက္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾကတဲ့ ဘဝတူ စာေရးဆရာေတြရဲ့ အေၾကာင္း အမွတ္ရ တို႔ထိ ခ်က္ေတြလည္း ပါတယ္။ ဆရာေမာင္စိမ္းနီရဲ့ ဒီစာစုေလးႏွစ္အုပ္ကလည္း ၁၉၆၀ ျပည့္လြန္ ႏွစ္ကာလေတြက ေန ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ေက်ာ္အထိ ျမန္မာျပည္ ရဲ့ စာေပအႏုပညာရပ္ဝန္းမွာ ဆရာထိေတြ႕ ျဖတ္ သန္းခဲ့တဲ့ လူမ်ား၊ သကၠ ရာဇ္ မ်ား၊ ဘဝမ်ားအေၾကာင္း လို႔လည္း ဆိုနိုင္ပါတယ္။

ဒီစာအုပ္ႏွစ္အုပ္အျပင္ ဆရာေမာင္စိမ္းနီရဲ့ အျခားေဆာင္းပါး/ စာစု စုစည္းမွုေတြ ထြက္ဖူးသလားေတာ့ ကၽြန္ ေတာ္ မသိပါ။ စုံနံ့သာ စတဲ့ မဂၢဇင္းေတြနဲ႔ အပတ္စဥ္ထုတ္ဂ်ာနယ္အခ်ိဳ႕မွာေတာ့ ဆရာ ေမာင္စိမ္းနီရဲ့ အလား တူ စာစု ေလးေတြ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကုန္ေလာက္အထိ ဖတ္ရဖူးတယ္။ ႏွင္းဆီျဖဴ စာေပ ကလည္း ဆရာေမာင္စိမ္း နီရဲ့ စာ အုပ္ သစ္ တစ္အုပ္ ထြက္မယ္လို႔ ေၾကညာထားဖူးတယ္။ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးတဲ့ ျပန္႔က်ဲေနတဲ့ ဆရာရဲ့ လက္ က်န္ စာစုေလးေတြ ျဖစ္မယ္ထင္ပါရဲ့။ တေရြ႕ေရြ႕နဲ႔ ရွင္သန္ေနတဲ့ ပိေတာက္ပြင့္သစ္ေတြနဲ႔အတူ ဆရာေမာင္စိမ္းနီရဲ့ ေနာက္ ဆုံး စာအုပ္ ေလး ကိုလည္း ေမၽွာ္လင့္ေနမိပါတယ္။ ။

ထြန္းသိန္းဦး


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts