အခန္းဆက္မ်ား ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ ေမာင္ေမာင္စိုုး

ေမာင္ေမာင္စိုုး – လြမ္းရစ္ေဝေသာ ေန႔မ်ား ညမ်ား ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ – အပိုင္း ၁၂

ေမာင္ေမာင္စိုုး – လြမ္းရစ္ေဝေသာ ေန႔မ်ား ညမ်ား ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ – အပိုင္း ၁၂

(မိုုးမခ) ဇူလိုုင္ ၁၅၊ ၂၀၁၆

ရဲေဘာ္နီေအာင္ေမသု

၁၉၇၂ တြင္ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ထားျခင္းခံထားရေသာ လက္ဝဲ လက္်ာႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား စာေရးဆရာမ်ား ဂ်ာနယ္လစ္မ်ား အလုပ္သမား လယ္သမား အမႈထမ္း ေက်ာင္းသားသပိတ္မ်ား ကို ေခါင္းေဆာင္ခ့ဲၾကသူမ်ားပါသည္။ ACPB မွ သခင္ဇင္၏ဇနီးေဒၚၾကည္ၾကည္ ေလထီးဗိုလ္ အုန္းေမာင္တို႔ ပါသည္။ စာေရးဆရာမ်ားထဲမွ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ျမသန္း တင့္တို႔ပါသည္။ ကိုေအာင္ေမသုကား ထိုလြတ္လာမ်ားထဲက တေယာက္ျဖစ္သည္။

ကိုေအာင္ေမသုသည္ အုတ္ဖိုမွျဖစ္ျပီး သာယာဝတီခရိုင္ ဗကသေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ တဦးျဖစ္သည္။ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးပ်က္ၿပီးေနာက္ ၆ ခရိုင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆႏၵျပ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ေနာက္တြင္ အဖမ္းခံခ့ဲရသည္ဟု ဆိုသည္။ သူသည္ ဗမာတေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ အိႏၵိယႏြယ္ဖြားတေယာက္ျဖစ္သည္။ သူသည္ ဘဂၤါလီေလာ တမီလ္ေလာ၊ ဟင္ဒူစတန္နီေလာေတာ့ မိမိသတိမထားမိခ့ဲ။ သုိ႔ေသာ္ သူတို႔မိသားစုကေတာ့ မြတ္စလင္ မိသားစု ျဖစ္သည္။ ဖခင္က အုတ္ဖိုမွ ဗလီဆရာတဦးျဖစ္ၿပီး သူတို႔အိမ္က ဗလီအနီး ၂ လမ္းေပၚရွိ ႏွစ္ထပ္ တိုက္အိုႀကီး ျဖစ္သည္။ မြတ္စလင္တေယာက္မွ လက္ဝဲလိုလားသူ တိုးတက္ေသာ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္တဦး ျဖစ္လာသူျဖစ္ေပသည္။

ကိုေအာင္ေမသုသည္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ ေခါင္းေဆာင္ပါဝင္ခ့ဲေသာ္လည္း စာည့ံသူတဦးေတာ့ မဟုတ္ခ့ဲေပ။ သူေခတ္ကာလက ၇ တန္းတြင္ စေကာလားရွစ္ ပညာထူးခၽြန္ဆု ရခ့ဲသူျဖစ္သည္။ သူရရွိေသာ စေကာလားရွစ္ဆုေၾကးေငြအား ေက်ာင္းသုိ႔ျပန္လွဴဒါန္း၍ အုတ္ဖို ေက်ာင္းတြင္ လက္ေဆးကန္မ်ား ေရပိုက္မ်ားသြယ္တန္းေပးထားသည္ပင္ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္ အုတ္ဖိုေက်ာင္းသုိ႔ မိမိေရာက္သည္အထိ ရွိေနေသးသည္။

ယခုေတာ့သူသည္ ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္က်ခံရၿပီး ကိုးကိုးကၽြန္းသုိ႔ပါ အပို႔ခံရၿပီးေနာက္ သူ၏အိမ္ရွွိရာ အုတ္ဖိုသုိ႔ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာသည္။ မိမိအဖို႔ စာအုပ္ထဲမွ ႏိုင္ငံေရးသမား ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ေတြ႔ဖူးခ့ဲရာမွ လက္ေတြ႔ ဘဝတြင္ ပထမဆုံးေတြ႔ဆုံခ့ဲရသည့္ ႏိုင္ငံေရးသမား ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တဦးဟု ဆိုရပါမည္။ သူ၏နံမည္မွာ ေအာင္ေမသုျဖစ္ေသာ္လည္း သူပိုင္စာအုပ္မ်ားေပၚတြင္ လက္မွတ္ ေရးထိုးရာတြင္၎၊ ေပးစာမ်ားတြင္၎၊ ရဲေဘာ္နီေအာင္ေမသုဟု လက္မွတ္ေရးထိုးေလ့ ရွိသည္။ လက္ဝဲ လိုလားေသာ တိုးတက္ေသာေက်ာင္းသားတေယာက္အျဖစ္ သူကိုယ္သူ ပုံေဖာ္ျပသထားျခင္းဟုဆိုရပါမည္။

ထိုစဥ္သူျပန္လြတ္လာၿပီးေနာက္ အုတ္ဖိုတြင္ သူအားရဲရဲေပါင္းသင္းရဲသူမရွိ။ လမ္းေတြ႔လွ်င္ ႏႈတ္ဆက္ၾကေတာင္မွ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးသည္ႏွင့္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပ၍ ခပ္သြက္သြက္ လစ္ၾကသည္။ သူ႔အိမ္ကိုအဝင္အထြက္မလုပ္ရဲၾက။ အစိုရမင္းမ်ား အမ်က္ေတာ္ရွမွာ ေၾကာက္ၾက သည္။ ထိုစဥ္ကာလက ဂ်န္ကဲဟက္ေခၚ ေတာစီးဦးထုပ္ေဆာင္းကာ လြယ္အိတ္တလုံး လြယ္ထားသည့္ အရပ္ဝတ္ႏွင့္ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးဆိုသူမ်ားကိုအမ်ားက ေၾကာက္ၾကရသည္။ ေထာင္ထြက္ ကၽြန္းျပန္ အစိုးရအတိုက္အခံတေယာက္ကို မဆက္ဆံရဲၾကေပ။

မိမိႏွင့္ သူငယ္ခ်င္း တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ခပ္တည္တည္သြားေတြ႔ၾကသည္။ ခပ္တည္တည္ဆိုသည္ေတာင္ စုိးရိမ္စိတ္ေတာ့ရွိသည္။ သူ႔အိမ္ကို စသြားေတြ႔စက ေန႔လည္ေန႔ခင္း မသြားရဲခ့ဲ။ ေနဝင္ေမွာင္ရီသန္းခ်ိန္က်မွ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္သလိုေလ်ာက္ၾကၿပီး သူအိမ္ေရွ႕ ေရာက္မွ ဇတ္ခနဲခ်ဳိးဝင္ၾကသည္။ မဟာစြန္႔စားခန္းႀကီးသဖြယ္ျဖစ္ေခ်ေတာ့သည္။ တကယ္ေတာ့ အုတ္ဖိုၿမိဳ႕သည္ သိပ္ႀကီးလွသည္မဟုတ္ေပရာ ဘယ္အိမ္ကို ဘယ္သူသြားသည္ဆိုသည္ကို အထူးစုံစမ္းစရာ မလိုဘဲသိႏိုင္ေသာၿမိဳ႕ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ ကိုယ္ဟာကိုယ္ ဟုတ္လွၿပီ ထင္ေနျခင္းသာျဖစ္သည္။

သူအိမ္ေရွ႕ ကုကၠိဳ ပင္ႀကီးေအာက္ရွိ ေျမာင္းေပၚခြေဆာက္ထားေသာ အုတ္ခုံတန္းေပၚ ထိုင္စကား ေျပာေလ့ရွိၾကသည္။ ကိုေအာင္ေမသုသည္ အသားခပ္ညိဳညိဳ ဗလအတန္အသင့္ရွိသည့္ ဂင္တိုတို လူတေယာက္ျဖစ္ၿပီး ျပံဳ းရႊင္စြာ စကားေျပာတတ္ၿပီး စကားေျပာေကာင္းသူ တေယာက္ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ စကားကိုလည္း အေလးအနက္နားေထာင္ေလ့ရွိၿပီး ႏွိမ့္ႏွိမ့္ခ်ခ်ေနထိုင္ေျပာဆိုတတ္သူတဦး ျဖစ္သည္။ သူ႔ဆီမွ သူတို႔ေခတ္ကာလ ေက်ာင္းသားသမဂၢအေၾကာင္း သမဂၢလႈပ္ရွားမႈမ်ား အေၾကာင္း ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားအေၾကာင္း ကြဲျပားေသာႏိုင္ငံေရးအျမင္အယူအဆမ်ား အေၾကာင္းမ်ားစြာၾကားသိ ေလ့လာခ့ဲရသည္။

ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားဖြဲ႔စည္းၾကျခင္း သမဂၢ၏အစဥ္အလာ တကသရကသ ဗကသတိ႔ု၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ၇ ရက္ ဇူလိုင္အေရးအခင္း ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ဝင္းအတြင္း သမဂၢအေဆာက္အအုံ ၿဖိဳခြဲဖ်က္ဆီးခံရမႈ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ေက်ာက္တိုင္ ရာေက်ာ္ေက်ာက္တိုင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆႏၵျပပြဲမ်ား စစ္တပ္အာဏာသိမ္းမႈ စသည့္အေၾကာင္းအရာစုံ သူ၏အေတြ႔အႀကံဳမ်ားျဖင့္ ယွဥ္၍ ေလေအးေအးျဖင့္ ရွင္းျပေလ့ရွိသည္။

အင္းစိန္ေထာင္မွ သူတို႔တေတြ ကိုးကိုးကၽြန္းအပို႔ခံရသည့္အေတြ႔အႀကံဳမ်ားမွာလည္း စိတ္ဝင္စား စရာ ေကာင္းသည္။ အခ်ဳိ႕က ကိုးကိုးကၽြန္းေရာက္၍ ပင္လယ္ကမ္းေျခတြင္ လမ္းေလွ်ာက္၍ အုန္းေရေသာက္ရမည္ဟုထင္ေနခ်ိန္တြင္ သူတို႔တေတြ အက်ဥ္းစခန္းထဲက အျပင္မထြက္ရသည္ ကို ရယ္ေမာ၍ ေျပာျပသည္။ ကိုးကိုးကၽြန္းမွ ေဖာင္ခိုးဖြဲ႕၍ ထြက္ေျပးသူမ်ား၏ စြန္႔စားခန္းမွာလည္း အ့ံအားသင့္ဖြယ္ျဖစ္သည္။ ကိုးကိုးကၽြန္းမွ ကမ္းမျမင္ လမ္းမျမင္ ပင္လယ္ျပင္ကို ျဖတ္၍ ၃ ဦးျဖတ္၍ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ခ့ဲသည္။ ထိုေဖာင္ေလးသည္ တနသၤာရီကမ္းရိုးတန္းတေနရာကို ဆိုက္ကပ္ခ့ဲသည္ဟုဆိုပါသည္။ ယုံႏိုင္ဖြယ္ရာပင္မရွိသည့္အျဖစ္အပ်က္ဟုဆိုရမည္။

ထို ၃ ဦးအနက္ တဦးကိုေတာ့ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းကမွန္းမမွတ္မိေတာ့။ ျပန္လည္ဖမ္းမိသြားသည္ဟုဆိုသည္။ တဦးကေတာ့ CPB ဟုဆိုသည္။ ထိုရဲေဘာ္ကေတာ့ လြတ္ေျမာက္ၿပီး ပဲခူးရိုးမဗဟိုသို႔ေရာက္သြားခ့ဲသည္ဟုဆိုသည္။ ေနာင္တိုက္ပြဲတခုတြင္ က် ဆုံးခ့ဲၾကားရသည္။ ေနာက္တဦးကေတာ့ KNU မွျဖစ္သည္။ သူလည္းထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္သြားသည္။ ယခုေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ ေတြ႔ရသည့္ ဖဒိုမန္းၿငိမ္းေမာင္ျဖစ္သည္။

ေထာင္တြင္းတြင္ ဖိႏွိပ္မႈမ်ား အာဏာျပမႈမ်ား သူတို႔၏တု႔ံျပန္မႈမ်ားကို ေျပာျပတတ္သည္။ တခ်ဳိ႕ေထာင္တြင္းဖိႏွိပ္မႈမ်ား အသားလြတ္ဖိႏွိပ္ ပုံစံေပးျခင္းမ်ဳိးျဖစ္သည္။ တခါက အားလုံး ဆံပင္ပုံညႇပ္၊ မုတ္ဆိတ္ေမႊး ပါးသုိင္းေမႊး အကုန္ရိတ္ဟု အမိန္႔ထုတ္သည္ဟုဆိုသည္။ သူက” မရိတ္ႏိုင္ဘူး က်ေနာ္တို႔ မြတ္စလင္က ဘာသာေရးအယူအဆနဲ႔ထားတာ ” ဟုေျဖလိုက္ရာ ” ဘာကြ ကြန္ျမဴနစ္က အခုမွ မြတ္စလင္လုပ္မေနနဲ႔ဆိုၿပီး လွိမ့္ရိုက္ေတာ့တာပါပဲကြာ ” ဟု ရီရီေမာေမာ ေျပာျပတတ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ထိုထက္ျပင္းထန္သည့္ ေထာင္တြင္းတိုက္ပြဲမ်ားကား မလြယ္ကူလွေပ။

သုိ႔ေသာ္ ထိုစဥ္က ကြန္ျမဴ နစ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနၿပီေလာ ကြန္ျမဴ နစ္ဝါဒကို သက္ဝင္ယုံ ၾကည္သူ ျဖစ္ေနၿပီေလာ သုိ႔မဟုတ္ ကြန္ျမဴနစ္တစ္ေယာက္အျဖစ္သတ္မွတ္တြန္းပို႔ခံရသည္ေလာ ဆိုသည္ ကေတာ့ စဥ္းစားဖြယ္ျဖစ္သည္။ သူသည္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တဦးအေနႏွင့္ ေထာင္ထဲ ေရာက္သြားၿပီး လက္ဝဲ လက်္ာႏိုင္ငံေရးသမားေပါင္းစုံႏွင့္အတူ ေထာင္က်ေနခ့ဲသူျဖစ္သည္။

ကၽြန္းတြင္ မဆလအစိုးရ၏ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားကို ဆန္႔က်င္သည့္ အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲမ်ားျပဳ လုပ္ခ့ဲၾကသည္။ ၅၄ ရက္ၾကာ အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲတြင္ အက်ဥ္းခံတိုက္ပြဲဝင္ရဲေဘာ္ ၈ ဦး က်ဆံုးခ့ဲ သည္။ အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲအစက တိုက္ပြဲဝင္သီခ်င္းေတြ ဟစ္ေႂကြးႏိုင္ၾကေသးေသာ္လည္း အခ်ိန္ၾကာလွသည္ မ်ွ အိပ္ယာထက္တြင္ အားအင္ခ်ိန့ဲ့လာေသာရဲေဘာ္မ်ား တဦးၿပီးက်ဆုံးလာခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲမႈမ်ား၊ အံႀကိတ္ေတာက္ေခါက္သံမ်ား၊ သႏၷိ႒ာန္မ်ား ခြန္အားမ်ားကိုၾကားရသည္မွာ တုန္လႈပ္ဖြယ္ေကာင္းလွသည္။ ေက်ာင္းသား၊ အလုပ္သမား၊ စာေရးစာခ်ီ၊ အလႊာစုံမွ အက်ဥ္းသားရဲေဘာ္မ်ား၏ခိုင္မာသည့္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ တိုက္ပြဲဝင္ရဲသည့္စိတ္ စြန္႔လႊတ္ရဲသည့္သတၲိတို႔ကို စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာၾကားသိရသည္။ ေထာင္တြင္းတိုက္ပြဲ၌ အစာငတ္ခံ တိုက္ပြဲသည္ အျမင့္ဆုံးတိုက္ပြဲျဖစ္သက့ဲသုိ႔ ထိုသုိ႔ေသာတိုက္ပြဲမ်ဳိးတိုက္လွ်င္ ေပးဆပ္ရမႈသည္ ထိုက္တန္ပါ၏ေလာဆိုသည့္ အျငင္းပြားအယူအဆမ်ားကိုလည္း ၾကားသိရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယုံၾကည္ခ်က္တခုအတြက္ မိမိအသက္ကိုေပးဆပ္ရသည္မွာေတာ့ မလြယ္ကူလွဟု သေဘာေပါက္မိခ့ဲသည္။

ထိုစဥ္ တရုတ္ႏွင့္ ဆိုဗီယက္ၾကားက အယူအဆသေဘာတရားေရးရာကြဲလြဲမႈမ်ား တရုတ္ျပည္ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးဆိုသည္မွ အယူအဆသေဘာတရားမ်ား ဗမာျပည္ကြန္ျမဴ နစ္ပါတီမွ အယူအဆေရးရာ ပါတီတြင္းတိုက္ပြဲႏွင့္ပတ္သက္၍ လက္လွမ္းမွီသမွ်မ်ားကိုၾကားသိရသည္။ ထို႔ျပင္ ကိုေအာင္ေမသုထံမွ ယေန႔တရုတ္ျပည္၊ တရုတ္လက္ေရြးစင္သတင္း စသည့္ တရုတ္သံရံုးထုတ္ စာအုပ္မ်ားလည္း ဖတ္ရႈရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထိုစာမ်ားကို တဖတ္သတ္ ေတာ့လည္း ယုံစရာမလိုခ့ဲေပ။ အဂၢါစႏိုးေရးသည့္ “တရုတ္ျပည္ေပၚမွၾကယ္နီ ” ” ဘဝခ်င္း မတူသည့္ တရုတ္ျပည္ ” စသည့္ တရုတ္ျပည္အေၾကာင္းေရးထားသည့္ စာအုပ္မ်ားစြာႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးဖတ္ရွဳ၍ ရႏိုင္သည္။

ေနာက္ေတာ့ ေမာ္စီတုန္းေရးသားေသာ စာအုပ္ငယ္ေလးမ်ားကို လည္းဖတ္ရသည္။ ” ေဆာင္းပါး ေလးေစာင္” အပါ ေမာ္စီတုန္းလက္ေရြးစင္က်မ္းတြင္ပါသည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို အုပ္ငယ္ေလးမ်ား ျဖင့္ ခြဲထုတ္ထားေသာစာအုပ္ကေလးမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုထဲမွ ” လက္ေတြ႔က်မ္း ” ပဋိပကၡက်မ္း” ” ျပည္သူတြင္းပဋိပကၡ မွန္ကန္စြာေျဖရွင္းေရး ” ဟူေသာေဆာင္းပါးမ်ားပါသည့္ ” ေဆာင္းပါး ေလးေစာင္ ” ျဖစ္သည္။ မိမိဘဝတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္အထပ္ထပ္ အလြတ္ရလုနီးပါး ဖတ္ခ့ဲသည့္ စာအုပ္ေလးလည္း ျဖစ္သည္။

တကယ္ေတာ့ ေမာ္စီတုန္းအေတြးေခၚဆိုသည့္ ေမာ္စီတုန္းလက္ေရြးစင္က်မ္းပါ ေဆာင္းပါး သုံးသပ္ခ်က္မ်ားမွာ တရုတ္ျပည္လူ့အဖြဲ့အစည္းအေျခအေနကို သုံးသပ္ၿပီး မည္သုိ႔မည္ပုံ လုပ္ေဆာင္ရမည္ကို လမ္းညႊန္ေရးသားခ်က္မ်ားကို ေရးသားထားျခင္းျဖစ္သည္။ သူ၏သုံးသပ္ဆုံျဖတ္ခ်က္မ်ား မွန္ကန္၍ က်န္းခ့ဲ့ရွိတ္ ( ခ်န္ေကရွိတ္ ) အစိုးရအား အႏိုင္တိုက္ၿပီး ျပည္မႀကီးကိုသိမ္းပိုက္ႏိုင္သည္ကိုေတာ့ သံသယျဖစ္စရာမလိုေပ။ သုိ႔ေသာ္ သူ၏အေတြ႔အႀကံဳ သုံးသပ္ခ်က္မ်ားကို ေလ့လာရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ပုံတူကူးခ်၍ မျဖစ္ႏိုင္။ ျမန္မာျပည္လက္ေတြ႔ႏွင့္ ထူးျခားခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစား၍ လုပ္ေဆာင္ရန္လိုအပ္သည္ကို မိမိ တျဖည္းျဖည္းမွ သေဘာေပါက္ခ့ဲသည္။ သေဘာတရားဆိုသည္မွာ အလုပ္လမ္းညႊန္ဟုမွတ္ယူရန္ လြယ္ကူေသာ္ လည္း လက္ေတြ႔ဆုံးျဖတ္က်င့္သုံးရန္ မလြယ္ကူခဲေပ။

သုိ့ျဖစ္ရာ ကိုေအာင္ေမသုသည္ မိမိ၏အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအရ လက္ဦးဆရာဟု ဆိုရပါမည္။ သုိ႔ေသာ္ သူသည္ မိမိတို႔လူငယ္မ်ား ေသြးထိုးလႈံ႔ေဆာ္ေျမႇာက္ထိုးပင့္ေကာ္ လုပ္ေပးသူေတာ့ မဟုတ္ခ့ဲေပ။ အေၾကာင္းတခုတိုင္းကို ဘက္ေပါင္းစုံမွ အျပန္အလွန္စဥ္းစားဖို႔ အားေပးသည္။ စာမ်ားမ်ားဖတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းေလ့ရွိသည္။ မ်ားမ်ားစူးစမ္းေလ့လာဖို႔ အားေပးသည္။ လူငယ္သဘာဝ မိမိစိတ္လႈပ္ရွားေပါက္ကြဲေနလွ်င္ပင္ တည္ၿငိမ္ေအာင္ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ စဥ္းစား သုံးသပ္ဖို႔ အႀကံျပဳေလ့ရွိသည္။

ကိုးကိုးကၽြန္းကျပန္လြတ္လာၿပီး ကိုေအာင္ေမသု အိမ္ေထာင္ျပဳသည္။ သူ၏ဖခင္ျဖစ္သူက စီစဥ္ေပးပုံရသည္။ အုတ္ဖိုႏွင့္မေဝးလွေသာ မင္းလွၿမိဳ႕မွ ဗလီဆရာ၏သမီးႏွင့္အိမ္ေထာင္က် သည္။ သူတိ့ု၏မဂၤလာေဆာင္ကို မင္းလွၿမိဳ႕တြင္က်င္းပခ့ဲသည္။ မိမိကေတာ့ ေက်ာင္းစာေမးပြဲ ရွိေန၍ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့။ သူႏွင့္ေထာင္က်ဖက္ နိုင္ငံေရးသမားမ်ား စာေရးဆရာမ်ား ကားတစီး ငွားၿပီး လာေရာက္ၾကသည္ဟုၾကားရသည္။ ကိုေအာင္ေမသု၏ မင္းလွမဂၤလာပြဲသုိ႔ လာေရာက္ျခင္းကို ဆရာျမသန္းတင့္၏ “က်ေနာ္ဆက္၍ေရးခ်င္ေသာဝတၳဳမ်ား ” တြင္ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေဖာ္ျပထားသည္ကို ဖတ္လိုက္ရသည္။

အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေတာ သူအသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းတခု ျပဳရသည္။ ပထမေတာ့ ဆိတ္သတ္ေရာင္းသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အုတ္ဖိုတြင္ သမီးဦးေလးေမြးသည္။ သူပုန္မ ဟုနံမည္ေပးသည္။ ေနာက္ပိုင္း မင္းလွသုိ႔ေျပာင္းအိမ္ေျပာင္းသြားသည္။ ဒုတိယသားကိုေတာ့ ရန္တကာေအာင္ဟုနံမည္ေပးသည္ဟုၾကားလိုက္ရသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္း မိမိႏွင့္ အလွမ္းေဝးသြားေသာ္လည္း သူသတင္းမ်ားေတာ့ၾကားရဆဲျဖစ္သည္။ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၁၉၈၂ မ်ား တြင္ CPB ေျမေအာက္ႏွင့္ႏြယ္၍ ျပန္အဖမ္းခံရေသးသည္ဟုၾကားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေထာင္အၾကာ ႀကီး က်သည္ဟုေတာ့ မၾကားမိခ့ဲ။

၁၉၈၈ တြင္ လူထုလႈပ္ရွားမႈတြင္ပါဝင္ခ့ဲၿပီး အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ NLD ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ ပါဝင္ခ့ဲၿပီး မင္းလွၿမိဳ႕နယ္ NLD ဥကၠ႒အျဖစ္ တာဝန္ယူခ့ဲသည္ဟုၾကားရသည္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ ပြဲကာလ အေျပာေကာင္း အေဟာေကာင္း စည္းရံုးေရးေကာင္းေသာ ကိုေအာင္ေမသုအား မင္းလွလူထုအစည္းအေဝးတြင္ ႀကံဳခ့ဲေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အေတာ္စကားေျပာ ေကာင္းတဲ့သူပဲဟု မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္ဟု ၾကားသိရသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးတြင္ ကိုေအာင္ေမသု အဖမ္းခံရသည္။ ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္အဖမ္းခံရျခင္းျဖစ္သည္။ အသက္ရွင္ရက္လည္း ျပန္မထြက္လာႏိုင္ခ့ဲေတာ့ေပ။

အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ကိုေအာင္ေမသုတေယာက္ NLD အတြင္း ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ျခင္းကို CPB ယူဂ်ီ တေယာက္အေနႏွင့္ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္သည္ဟု ရႈျမင္ၾကသည္။ မိမိေတာ့ ဤသုိ႔မထင္ခ့ဲပါ။ သူအေနႏွင့္ သူေခတ္ကာလႏွင့္ဆီေလ်ာ္ကိုက္ညီသည့္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းတခုကို ေရြးခ်ယ္လုပ္ကိုင္ခ့ဲျခင္း တာဝန္ယူခ့ဲျခင္းဟုသာ ယူဆပါသည္။

၁၉၉၂ ခုႏွစ္ခန္႔က မိမိသည္ အမွတ္ ၂၃ ေထာက္လွမ္းေရးတပ္မွဴးျဖစ္သူ ဗိုလ္မွဴ း တင္ေမာင္ဝင္း ႏွင့္စကားေျပာရင္းသူက ထလရ ၂၃ သုိ့ေျပာင္းမလာမီ ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ ထလရ တပ္ဖြဲ႔မွဴးအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခ့ဲဖူးသည္ဟုဆိုခ့ဲရာမွ ကိုေအာင္ေမသုအေၾကာင္း စကားစပ္မိသည္။

” ဒါဆို မင္းလွက ကိုေအာင္ေမသုကို သိမွာေပါ့ေနာ္ “
” ဟာ သိတာေပါ့ က်ေနာ္ဖမ္းပို႔လိုက္ရတာပဲ “
” ဘာမႈနဲ႔ဖမ္းပို႔လိုက္တာလဲဗ် “
” ဘာမႈမွမရွိပါဘူး ကကလွမ္းက ဖမ္းပို႔ခိုင္းလို႔ဖမ္းေပးလိုက္ရတာပါ”  ဟု ဆိုပါသည္။ ထိုေနာက္ သူကဆက္၍
” ကိုေအာင္ေမသုက စာလည္းအေတာ္ဖတ္ အေတြ႔အႀကံဳလည္း အေတာ္မ်ားၿပီး စကားေျပာလည္း အေတာ္ေကာင္းတယ္။ ရန္ကုန္မပို႔ခင္ က်ေနာ္တို႔ဆီ ခဏခ်ဳပ္ထားတုန္းက သူနဲ႔ စကားအေတာ္ ေျပာလိုက္ရတယ္။ အေတာ္ဗဟုသုတရတယ္ ” ဟုဆိုပါသည္။

ထိုစဥ္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူမ်ား လူထုစည္းရံုးႏိုင္စြမ္းရွိသူမ်ား ဇ ရွိသူအားလုံးကို ကကလွမ္းက ဖမ္းၿပီး ေထာင္ထဲထည့္စဥ္ သူေထာင္ထဲေရာက္သြားခ့ဲျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔အားလုံး ျပစ္မႈမွာ လူထုအက်ဳိးအတြက္ တက္တက္ႂကြႂကြ ေဆာင္ရြက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပုံရသည္။ ထို႔ေနာက္ရံုးတင္ၿပီး ေထာင္ ၁၀ ႏွစ္ခ်လိုက္သည္။ အင္းစိန္ေထာင္ သာယာဝတီေထာင္မ်ားတြင္ ေျပာင္းေရႊ႕ေနရသည္ ဟု ၾကားသိရသည္။ ေလွ်ာ့ရက္မရွိသည့္ျပင္ ထပ္တိုးေထာင္ဒဏ္မ်ားခံရ၍ အျပင္သုိ႔ ထြက္မလာႏိုင္ ခ့ဲေပ။ ေထာင္သက္ ၁၂ ႏွစ္ေက်ာ္ ၁၃ ႏွစ္ထဲအေရာက္တြင္ေတာ့ ေထာင္ထဲမွ ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီး သုိ႔ ေရာက္လာသည္။ေထာင္တြင္းေကာင္းစြာေဆးဝါးကုသခြင့္ ရပုံမရ။ ေရာဂါကၽြမ္းမွ ေဆးရံုႀကီးပို႔ လိုက္ပုံရသည္။ ေဆးရံုေရာက္ၿပီး မၾကာမီပင္ ကြယ္လြန္သြားခ့ဲေပေတာ့သည္။ ဤသို႔ႏွင့္ ကိုေအာင္ေမသုတေယာက္ သူခ်စ္ေသာမိသားစု သူခ်စ္ေသာရဲေဘာ္မ်ားအား အၿပီးအပိုင္ စြန္႔ခြာ သြားခ့ဲသည္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို အံတုတြန္းလွန္ရင္း ေႂကြလြင့္ခ့ဲရသည့္ ႀကယ္တပြင့္ဟု ဆိုရပါမည္။

၂၀၀၃ ခုႏွစ္ထဲတြင္ ကိုေအာင္ေမသုအသုဘအား လႈိင္သာယာ ထိန္ပင္သုသာန္တြင္ သျဂၤဳ ိလ္ခြင့္ ရသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္ႏွင့္ NLD ေခါင္းေဆာင္မ်ား လိုက္ပါပို႔ေဆာင္သည္ ၾကားသိရပါ သည္။ သုိ႔ေသာ္ ထိုစဥ္ လူအမ်ား အနားမကပ္ရဲေသးသည့္အခ်ိန္ ဖိႏွိပ္မႈျပင္းထန္ေသးသည့္အခ်ိန္ ျဖစ္၍ သူ႔အား ေလးစားသူအနည္းစုႏွင့္သာ အသုဘ အခန္းအနားက်င္းပဖြယ္ရွိပါသည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts