သူတိုု႔အာေဘာ္ ျငိမ္းခ်မ္းေအး

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားေန႔ႏွင့္ ဖခင္မ်ားရဲ႕ တာဝန္



ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားေန႔ႏွင့္ ဖခင္မ်ားရဲ႕ တာဝန္
(မိုးမခ) ဇြန္ ၁၉၊ ၂၀၁၆

ဒီႏွစ္ဟာ ႏိုဗယ္လ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေမြးေန႔၊ တနည္းအားျဖင့္ ဒီမိုကေရစီအင္အားစု စစ္အာဏာရွင္စနစ္ နဝတ၊ နအဖ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ သတ္မွတ္ဂုဏ္ျပဳခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားေန႔နဲ႔ အေမရိကားအပါအဝင္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံတခ်ိဳ႕မွာ ဖခင္မ်ားေန႔ အျဖစ္ သတ္မွတ္ဂုဏ္ျပဳၾကတဲ့ ဇြန္လရဲ႕ တတိယအပတ္ တနဂၤေႏြေန႔ဟာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ တထပ္တည္းက်ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးက႑၊ အိမ္ေထာင့္ေရးရာနဲ႔ ဖခင္မ်ားရဲ႕ တာဝန္ကို ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။

လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ အသက္၊ အိုးအိမ္၊ စည္းစိမ္ တည္ေဆာက္ေရး အလုိ႔ငွာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းရတယ္၊ ေဘာဂေဗဒျဖစ္စဥ္အရ ကုန္ထုတ္လုပ္ရတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ရွင္က်န္ေရး လုပ္ရတယ္၊ တနည္းအားျဖင့္ လူထုတ္လုပ္ရတယ္။ ဒါဟာ လူသား ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ တာဝန္ေတြထဲက တခု ျဖစ္တယ္။

မိသားစု ဘဝ အိမ္ရာထူေထာင္ျခင္း၊ လြတ္လပ္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းနဲ႔ ဖိုမ ဆက္ဆံျခင္း ကိစၥဟာ ဖဲၾကဥ္၊ တားျမစ္ရတဲ့ အရာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ လူသားအေနနဲ႔ လိင္ဆက္ဆံေရးဟာ ဘာသာေရး ဆက္စပ္ အဆံုးအမတခ်ိဳ႕က ယူဆတဲ့ အကုသိုလ္အမႈ၊ ငရဲႀကီးေသာ အရာလို႔လည္း မခံယူ၊ မက်င့္သံုးအပ္ဘူး။

ဒါေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္၊ မိဘ၊ သားသမီး တည္ေထာင္ျခင္း၊ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္ျခင္း၊ ဆက္ဆံေရး၊ ေနာက္ စိတၱဇ ေဗဒ ခံစားမႈ ခ်စ္ျခင္း၊ ေမတၱာ၊ သံေယာဇဥ္ အားလံုးဟာ လိုလားအပ္တယ္။ မိသားစု ဘဝ၊ အလုပ္တာဝန္၊ ခံစားမႈေတြကို အလြန္အကၽြံ ပံုေဖာ္ စိတ္ခံစားမႈကို ျပန္ေပးဆြဲ ေျပာၾက၊ ဆိုၾက၊ ေရးၾက၊ ပံုေဖာ္ၾကတာေတြ၊ အႏုပညာပစၥည္းေတြကေတာ့ ေထာက္ျပစရာ ရွိတာကလည္း တပိုင္းေပါ့။ ဘယ္လိုဆိုဆုိ စိတ္ခံစားမႈ၊ စံသတ္မွတ္မႈေတြဟာ ျခယ္လွယ္ဖို႔၊ ျခယ္လွယ္ခံဖို႔ တည္ေဆာက္ယူထားတဲ့ အရာေတြလို႔ အဆံုးစြန္ ဆိုေစဦး လူ႔ေလာက မိသားစုဘဝ၊ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ စိတၱဇဟာ ဘဝသာယာေရး ေဆးေကာင္းေတြ၊ လုိလားအပ္တဲ့ စိတၱဇပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ အိမ္ေထာင္မႈ ဘဝ ထူေထာင္ျခင္းမွာ အဓိက ဘယ္အရာကို ဆန္႔က်င့္ရသလဲဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္ဟာ လူမႈ-စီးပြား ဘဝလံုျခံဳမႈ အတြက္သက္သက္ အိမ္ေထာက္ဖက္ရွာ လိင္အမႈကို ေပးဆပ္ရရင္၊ အိမ္ေထာင့္တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ေနရရင္ေတာ့ ဒီလို မိသားစုဘဝ တည္ေဆာက္ျခင္းမ်ိဳးဟာ မလိုလားအပ္ဘူး၊ ဆန္႔က်င္ရမယ္၊ ဒါမ်ိဳး ပေပ်ာက္ေအာင္လုပ္ရမယ္။

ျခယ္လွယ္သူ လူတန္းစား ဘူဇြာေတြဟာ ဇနီးမယားနဲ႔ သမီးကို ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ ျဖစ္စဥ္ အတြက္ အသံုးခ်ခံ ပစၥည္း၊ အေထာက္အကူပစၥည္း အျဖစ္ အသံုးျပဳၾကတယ္။ ၁၉ ရာစု ေျမရွင္ ပေဒသရာဇ္နဲ႔ စက္မႈအရင္းရွင္စနစ္က ဇနီးနဲ႔ သမီးေတြရဲ႕ အိမ္တြင္းမႈ လုပ္အားကို ေခါင္းပံုျဖတ္ရင္း အပို လုပ္အားရသလို အစြန္းထြက္ အရင္းျဖစ္္ အျမတ္ရၾကတယ္။ ဇနီးက လိင္ကၽြန္ျဖစ္ရတယ္။ သမီးဆိုတာ ေရာင္းကုန္လည္း ျဖစ္တယ္။ ပေဒသရာဇ္ စစ္ဘုရင္မ်ားအတြက္ ဆိုရင္ စစ္ေရး၊ သံတမန္ေရးအတြက္ အသံုးခ်စရာ ျဖစ္တယ္။

၂၁ ရာစု လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီ အရင္းရွင္စနစ္မွာ အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ သမီးေတြဟာ လိင္ကၽြန္၊ အိမ္တြင္း အလုပ္သမား၊ ေရာင္းကုန္ အျဖစ္ကေန ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီ ဆိုေသာ္ျငားလည္း မိသားစု တာဝန္ကို ယူရမႈ၊ ေပးဆပ္ရမႈ၊ အနစ္နာခံရမႈ၊ ထိန္းခ်ဳပ္ခံရမႈ၊ စံသတ္မွတ္မႈ ေလာင္းရိပ္မ်ားေအာက္ အခ်ဳပ္က်မႈေတြဟာ နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း ေနာက္ကြယ္မွာ က်န္ေနဆဲ ပါပဲ။

က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ကိုပဲ ဥပမာ ျပဳရင္ – ခၽြတ္ျခံဳက်ေနတဲ့ လူမႈစီးပြား (Socioeconomic) အေျခအေနက အိမ္ေထာင္မိသားစုရဲ႕ အမ်ိဳးသမီးေတြ (မိခင္နဲ႔ ႏွမ အႀကီး၊ အငယ္ေတြ) ရဲ႕ တကိုယ္ေရဆႏၵ သေဘာေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ေစတယ္။ သူတို႔ဟာ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ခြင့္မသာဘဲ မိသားစုအတြက္ မျဖစ္မေန ငဲ့ညွာစဥ္းစား ဦးစားေပးေနရတာ ရွိတယ္။ ပညာသင္ယူႏိုင္မႈ အခြင့္အေရး၊ က်န္းမားေရး ေစာင့္ေရွာက္ခံရမႈ၊ ဝါသနာပါရာ အႏုပညာ၊ စာေပ၊ အားကစား စတဲ့ ပင္ကိုယ္ စိတ္ဗီဇနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ အလုပ္ေတြကို စိတ္တိုင္းက် လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈမ်ိဳးေတြမွာ ေယာက်္ား၊ သား၊ ေမာင္ဘြားေတြ နဲ႔ ယွဥ္ရင္ အားနည္းေနတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြ ဒုနဲ႔ေဒး ရွိတယ္။ ေမြးရာပါ လူတဦးခ်င္းရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ဆံုးရံႈးေနရတယ္။

အမ်ိဳးသမီးေတြ အိမ္ေထာင္ျပဳရင္ ဒီ လူမႈစီးပြားအေျခအေနေၾကာင့္ပဲ ပင္ကိုယ္ အရည္အေသြး တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနရျခင္းမ်ိဳး မဲ့ေနရတယ္။ ၁၉ ရာစုတုန္းက အိမ္တြင္းမွာ အလုပ္လုပ္ရရင္း ေယာက္်ားေတြ အပိုကုန္ထုတ္အင္အားရွာႏိုင္ေအာင္ ေထာက္ပံ့ရသလို အခုလည္း ပိုမိုရွားပါးလာတဲ့ ေခတ္အေျခအေနအရ အိမ္ျပင္ထြက္ အိမ္ေထာင့္စီးပြားအတြက္ ေယာက်္ားမ်ားနဲ႔ ယွဥ္ ဝမ္းစာရွာ ရတာကလြဲလို႔ ဘယ္ေလာက္မ်ား ပို တူညီ ညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ရရွိခဲ့ၿပီလဲ။ ေရွးေဟာင္း ဘူဇြာစိတ္၊ စံ မိသားစု ဘဝ အဓိပၸာယ္ သတ္မွတ္မႈ၊ ဖြင့္ဆိုမႈ ဘယ္ေလာက္ ေလွ်ာ့ခ်ပစ္လိုက္ႏိုင္၊ ပေပ်ာက္ၿပီလဲ ဒါကိုေတာ့ အျမဲ ဆန္းစစ္ေနဖို႔ လိုပါတယ္။

မိသားစုဘဝ ဆက္ဆံေရးပံုစံမွာ ေနာက္တမ်ိဳး ဆင္ျခင္ရမယ့္ အရာကေတာ့ လူမႈ ေလာက လူ႔ေဘာင္ရဲ႕မညီမွ်မႈေတြ၊ ပဋိပကၡေတြရဲ႕ ရင္းခံ အေၾကာင္း တခု ျဖစ္ႏိုင္လို႔ပါပဲ။ မိသားစု ဆက္ဆံေရးပံုစံမွာ မိဘ ေမတၱာ၊ ခ်စ္ျခင္း၊ အိမ္ေထာင့္ တာဝန္၊ ဇနီး မယား လင္ ဝတၱရား၊ သားသမီး ဝတ္ ဆိုေတြတာနဲ႔ စိတ္ခံစားမႈကို ျပန္ေပးဆြဲရင္း တရားလြန္ အမိန္႔အာဏာ တည္ေဆာက္ယူတဲ့၊ နာခံေတာ္ျဖစ္ေစတဲ့၊ တုံ႔ေႏွာင္မႈ ျဖစ္ေစတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကေတာ့ သတိထား ဆင္ျခင္ရပါမယ္။ လူမႈအလႊာ လူတန္းစားမညီမွ်မႈ၊ ဖိႏွိပ္မႈ အားလံုးရဲ႕ ရင္းခံစိတ္ဟာ မိသားစု ဘဝ အေနအထား၊ စံသတ္မွတ္မႈ၊ လုပ္နည္း လုပ္ဟန္ အက်င့္အၾကံေတြမွာ တည္တယ္။

အေၾကာင္းက မိသားစု ဘဝ၊ တန္ဖိုး၊ အလုပ္ဆိုတာေတြဟာ လူမႈအသိုက္အဝန္းမွာ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရး လက္နက္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ဘာသာေရး က်င့္ဝတ္၊ နီတိ၊ ပံုျပင္၊ ပညာေရးစနစ္၊ အႏုသုခုမ ဆိုတာေတြ ထက္ လူေတြရဲ႕ ခံယူခ်က္ အျမင္ ကို လႊမ္းမိုးမႈ ရွိတယ္။ လူေတြအားလံုးရဲ႕ လက္ဦးဆရာဟာ ကိုယ့္မိသားစု ပတ္ဝန္းက်င္ ကြက္ကြက္ကေလးပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီမိသားစု ဆက္ဆံေရးမွာ တရားမွ်တ လြတ္လပ္၊ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈကင္းတဲ့ ပံုစံ ျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္။ မဟုတ္ရင္ ဒီမိသားစုပံုစံက ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ လူေတြဟာ လူ႔ေလာကမွာလည္း က်ား-မ ဆက္ဆံေရး အရာျဖစ္ျဖစ္၊ လူမႈ စီးပြား မွာ ျဖစ္ျဖစ္ မတရားအမႈ၊ တဖက္ေစာင္းနင္းျပဳမူေတြကို အရိုးစြဲ ဓေလ့အေနနဲ႔ ေနာင္တ မဲ့ အသိမရွိ လုပ္ခြင့္ရၾကတယ္။ ဒါမ်ိဳး ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ၊ ဖိႏွိပ္မႈ၊ တရားမဲ့မႈေတြ မိသားစု ဘဝမွာ ဓေလ့ မျဖစ္ရေအာင္ကလည္း အစဥ္အလာ စံသတ္မွတ္မႈ အရ အိမ္ေထာင္မွာ အႀကီးအမွဴးျပဳရတဲ့ ဖခင္ေတြမွာ ပို တာဝန္ ရွိတယ္။


အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္မႈ ပေပ်ာက္ေရး၊ ကေလးသူငယ္ စိတ္ဖိစီးမႈ ေဝဒနာကင္းေရး၊ မိသားစု ဘဝ လံုျခံဳ သမမွ်တ တရားမႈ ရွိေရးမွာ မိဘ ႏွစ္ပါးလံုး ထမ္းေဆာင္ရမွာ ျဖစ္ေပမဲ့ ရိုးရာ၊ အစဥ္အလာ စံတန္ဖိုး သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ အရ ပိုမို ၾသဇာႀကီး၊ အာဏာတည္တဲ့ ဖခင္ေတြမွာ ပို တာဝန္ရွိ၊ တာဝန္ယူရပါမယ္။ လူ႔ေလာက က လူမႈ၊ စီးပြား မညီမွ်မႈ၊ က်ား-မ လိင္ ခြဲျခားမႈ၊ အသားအေရာင္၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ အစြန္းေရာက္ ျပင္းထန္မႈ၊ လူတန္းစား ခြဲျခားမႈ အားလံုး ပေပ်ာက္ ေလ်ာ့ပါးလာေရး အားလံုးဟာ စဥ္းစားေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈ အားလံုး ျမစ္ဖ်ားခံရာ မိသားစု ဘဝေတြမွာ တည္တယ္၊ မိဘေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚေကာင္း တရားမွ်တ လြတ္လပ္ဖို႔ လိုတယ္၊ အထူးသျဖင့္ အိမ္ေထာင့္ဦးစီးလို႔ ေနရာယူထားတဲ့ ဖခင္ေတြမွာ တာဝန္ ပို ရွိပါတယ္။

ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ မိသားစု ဘဝ၊ အိမ္ေထာင္အမႈနဲ႔ မိဘ သားသမီးေရးရာ ကိစၥေတြမွာ ဆိုခဲ့တဲ့ စနစ္အေဆာက္အအံုက သတ္မွတ္ပံုေဖာ္ ဖြင့္ဆိုလိုက္တဲ့ အထဲက အားနည္းခ်က္ေတြကို ဆန္႔က်င္ ေတာ္လွန္ ျပဳျပင္ႏိုင္ရမယ္။ အမ်ိဳးသမီးကို လိင္ပစၥည္း သက္သက္၊ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ ျဖစ္စဥ္ အသံုးခ်ခံ သက္သက္ ခံယူတဲ့ အိမ္ေထာင္သားေမြးအမႈ ဓေလ့ေတြကို တိုက္ဖ်က္ရပါမယ္။ တည္ရွိၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ မိသားစု ဘဝ ဓေလ့ကိုလည္း ထိန္းသိမ္းရပါမယ္။

တၿပိဳက္တည္းမွာ ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈေတြကိုလည္း ေျဖေလ်ာ့ႏိုင္ရပါမယ္။ ခြင့္တူ ပါဝင္ခြင့္ရွိေရး၊ တရားမွ်တနဲ႔ လြတ္လပ္မႈအတြက္ ဒုတိယဆရာ စာသင္ေက်ာင္း စနစ္ ပညာေရးမွာ ေတာင္းဆိုၾကသလို ပထမလက္ဦးဆရာ ပုဗၺာစရိယ မိနဲ႔ဖ အစုအေဝးစနစ္မွာလည္း ေျပာဆိုေဆြးေႏြးဖို႔ လိုပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ မိဘ ျဖစ္လာႏိုင္၊ အိမ္ေထာင္တခု တည္ေထာင္လာႏိုင္တာမို႔ ဒီလို ခံယူႏိုင္ဖို႔ဟာ လူတိုင္းမွာလည္း တာဝန္ရွိတယ္။

အေျပာင္းအလဲတခုခု အေျခတည္ ေအာင္ျမင္ဖို႔ ဆိုရင္ ျခယ္လွယ္စြမ္းသူ လူတန္းစားက အဓိကမို႔ ဖခင္ေလာင္း ေယာက္်ားမ်ားမွာ ပိုလို႔ တာဝန္ရွိေၾကာင္း တရားမွ်တ လြတ္လပ္ျခင္းကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ဖခင္ေကာင္းမ်ားကို ဂုဏ္ျပဳလ်က္ ကမၻာ့အႏွံ႔အျပားမွာ သတ္မွတ္က်င္းပၾကတဲ့ ဇြန္လ တတိယပတ္ တနဂၤေႏြ ဖခင္မ်ားေန႔နဲ႔ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေမြးေန႔ ဇြန္လ ၁၉ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားေန႔ တထပ္တည္းက်ျခင္း အထိမ္းအမွတ္ ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုက္ေၾကာင္းပါ။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး

(ျပန္လည္ေဝဖန္ရန္ – nyeinchanaye81@gmail.com)

(ေဆာင္းပါးမူလ ဗားရွင္းကို June 22, 2015 ဧရာဝတီအြန္လိုင္းႏွင့္ ပံုႏွိပ္ဂ်ာနယ္တို႔တြင္လည္း ေဖာ္ျပခဲ့သည္။)

@ http://burma.irrawaddy.org/article/2015/06/22/76773.html

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပန္းခ်ီပံု – သန္းေဌးေမာင္

(၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ က အန္တီစုေမြးေန႔အတြက္ ဧရာဝတီသို႔ ေပးပို႔ခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီဆရာ ဆရာသန္းေဌးေမာင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ သံုးသည္။)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts