ရသေဆာင္းပါးစုံ

အရွင္၀ိသုဒၶ (ဓမၼကာယ-သုေတသီ) – ကုိယ့္ရြာအတြက္ ကုိယ့္ရင္ကထြက္တဲ့ကဗ်ာ

အရွင္၀ိသုဒၶ (ဓမၼကာယ-သုေတသီ) – ကုိယ့္ရြာအတြက္ ကုိယ့္ရင္ကထြက္တဲ့ကဗ်ာ
(မုိးမခ) စက္တင္ဘာ ၉၊ ၂၀၁၅

ကုိယ့္ရြာနာမည္က ထန္းဇင္။ ထဇင္ဟု အသံထြက္သည္။ ယခင္ကေတာ့ ထန္းပင္ေတြ စည္ကားေပါမ်ားတဲ့ အဓိပၸါယ္နဲ႔   ထန္းစည္။ ထုိအမည္ကုိ ေရွးယခင္က ေရးထုိးခဲ့ေသာ ကုသုိလ္ရွင္ ကမၺည္းစာတုိ႔တြင္ ယခုတုိင္ ေတြ႕ျမင္ရဆဲ။ ထန္းစည္ကေန ထန္းဇင္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲသြားသလဲဆုိရင္ အေျဖကေတာ့ ေရရာစြာ မရွိ။ မွန္းဆၾကည့္၍ ရသည္က ဟုိရြာ ဒီရြာ အမည္သညာလုိက္၍ စပ္ဆုိခဲ့ၾကေသာ စာတုိ ကဗ်ာတုိေတြေၾကာင့္မ်ားလား။ ကုိယ္ေတြ ငယ္ငယ္တုန္းက ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ စာတုိ ကဗ်ာတုိေလးေတြ ၾကားဘူးခဲ့သည္။ ထန္းဇင္၊ ထန္းကြ၊ နရြဲေတာ၊ ေညာင္ပင္ေစာက္၊ စိန္ပန္းကန္ စသည့္ ရြာအ မည္ေတြက ကုိယ္တုိ႔ ၀န္းက်င္က ရြာအမည္ေတြ။  ရြာအမည္လုိက္ျပီး အပ်ိဳယဥ္ယဥ္ ေရႊထန္းဇင္၊ အပ်ိဳေခ်ာေပါ နရြဲေတာ၊ အပ်ိဳ (-) ေကာက္ ေညာင္ပင္ေစာက္၊ အပ်ိဳပန္းပန္ စိန္ပန္းကန္ စသည္ စသည္ျဖင့္ ကုိယ္ရြာ သူ႔ရြာ အညႊန္းစာေတြက အမည္ကုိ ေျပာင္းလဲေစခဲ့သလားေတာ့ မသိ။ ရွိပါေစေတာ့၊ ဒီေဆာင္းပါးက တန္မီႏုိလုိဂ်ီ (စကားလုံးအသုံးအႏႈံး) အေၾကာင္း ေျပာဘုိ႔မဟုတ္။ ကုိယ့္ရြာအတြက္ ကုိယ့္ရင္ကထြက္တဲ့ ကဗ်ာအေၾကာင္း ေျပာခ်င္လုိ႔။

ကုိယ့္ရြာက မႏၲေလးတုိင္းေဒသၾကီး ႏြားထုိးၾကီးျမိဳ႕နယ္ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းတြင္ တည္ရွိသည္။ ကုိယ့္နယ္ႏွင့္ပက္သက္၍ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက စာေပထဲမွာလာတဲ့ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ကုိ ၀ုိင္းရုိက္ၾကတဲ့ ခုိးသားငါးရာဆုိတာ ႏြားထုိးၾကီးသားက ၂၅၀၊ ေရႊဘုိသားက ၂၅၀ ပါတယ္တဲဲ့ဗ် ဟု ရယ္စရာေျပာဘူးသည္။ လူမုိက္ေပါသည္ဟု ဆုိလုိသည့္သေဘာ။ ဆရာေတာ္က ရယ္စရာေျပာေတာ့ ကုိယ္လည္းရယ္ျပီး  အဲဒါက ဟုိေခတ္ကပါ ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ေခတ္မွာေတာ့ သမုိင္းအသစ္ ေရး မွာပါဘုရားဟု ျပန္ေလွ်ာက္ခဲ့ဘူးသည္။

သမုိင္းသစ္ေရးဘုိ႔ ပထမဆုံး ေခ်လွမ္းအျဖစ္ ၂၀၁၃ ခုကစလုိ႔ ရြာရွိမူလတန္းေက်ာင္းမွာ လစဥ္ထုတ္ ေရႊေသြး တက္ပု ယဥ္ေက်းလိမၼာ စတဲ့ ကေလးဂ်ာနယ္ေလးေတြ လစဥ္လွဴေပးေနသည္။ ကုန္က်စရိတ္က တစ္လ တစ္ေသာင္းေလ်ာ့ေလ်ာ့။ သုိ႔ေသာ္ ရလာဒ္ကေတာ့ အဖုိးျဖတ္လုိ႔ မရ။ မႏွစ္ကေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ ရြာျပန္သြားေတာ့ မိဘမ်ားအိမ္မွာ ရြာထဲက ကေလးေတြ လာလာျပီးေတာ့ စာဖတ္ၾကတာ ေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းပိတ္တဲ့အခါ ကုိယ္လွဴထားတဲ့ စာေစာင္ေတြကုိ စာသင္ေက်ာင္းမွာ သိမ္းမထားဘဲ အိမ္ကုိ ပုိ႔ေပးထားခဲ့လုိ႔ျဖစ္သည္။ စာေစာင္ အသစ္လာမည့္ေန႔ဆုိလွ်င္ ကေလးေတြ ပုိလာသည္ဟုဆုိသည္။ သူတုိ႔ကုိ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က တုိက္တြန္းလုိ႔ လာဖတ္ၾကသည္ မဟုတ္။ သူတုိ႔ ဆႏၵႏွင့္၏သူတုိ႔ လာဖတ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ စာေပကုိ ပုိ၍ ပုိ၍ ေတာင့္တလာေစဘုိ႔၊ ငတ္မြတ္လာေစဘုိ႔ ကဗ်ာ၊ စာစီစာကုံး၊ လက္တာအက္ေဆး ျပိဳင္ပြဲ စကားရည္လုပြဲ စသည္ ေနာက္ဆက္တြဲ အစီစဥ္ေတြ လုပ္ေပးအုံးမည္။ ျပိဳင္ပြဲ၀င္လုိသူတုိ႔ နမူနာၾကည့္ရန္ အေၾကာင္းအရာသိရန္ ဖတ္စရာ စာအုပ္လုိလာလိမ့္မည္။ ထုိအခါ စာၾကည့္တုိက္ဆုိတာ ေတာင့္တလာေပလိမ့္မည္။ ထုိသုိ႔ ေတာင့္တ လာသည့္အခါ၊ သူတုိ႔ အရြယ္ေရာက္သည့္အခါႏွင့္ ကုိယ္ေတြ စာၾကည့့္တုိက္ ဖြင့္ႏုိင္သည့္အခါ အခ်ိန္ကုိက္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထုိအခ်ိန္မွ ဖြင့္ေသာ စာၾကည့္တုိက္သည္ အသက္၀င္ေသာ စာၾကည့္တုိက္ တစ္ခုျဖစ္လာ ပါလိမ့္မည္။ စာၾကည့္တုိက္မွဴးဆုိသည္မွာလည္း ဆယ္တန္းေအာင္ တကၠသုိလ္ေစာင့္ တစ္ႏွစ္တာ အားလပ္ရက္ရေနေသာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ အလွည့္က် ေစတနာ့၀န္ထမ္းျဖစ္ၾကပါလိမ့္မည္။ ဒီႏွစ္ေစတနာ၀န္ထမ္းထက္ ေနာင္ႏွစ္ေစတနာ၀န္ထမ္းက ပုိ၍စြမ္းေဆာင္ခ်က္ေကာင္းေအာင္၊ ေရွ႕လူထက္ ေနာက္လူသာေအာင္၊ အျပိဳင္အဆုိင္ လုပ္ခ်င္ကုိင္ခ်င္ေအာင္၊ စိတ္ဓာတ္ ေတြ တက္ၾကြေအာင္ နည္ေပး လမ္းျပ အားေပးအားေျမာက္ျပဳရေပအုံးမည္။

ထုိရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ မႏွစ္က ကေလးငယ္မ်ား ပညာေရးအတြက္ အလွဴေငြ ငါးသိန္း လွဴပါမည္၊ ဆရာ ဆရာမတုိ႔ အဆင္ေျပသလုိစီစဥ္ပါ။ ဦးဇင္းရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ကေလးမ်ားကုိ စာေပၾကိဳးစား ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚေစရန္ တြန္းအားေပးတဲ့ ျပိဳင္ပြဲတစ္ခုခု ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ဟုေျပာျပီး အကူညီေတာင္းခဲ့သည္။ ခက္ေနသည္က မူလတန္းေက်ာင္းဆုိေတာ့ ေလးတန္း ကေလးက အၾကီးဆုံး ျဖစ္ေနသည္။ အလယ္တန္း အထက္တန္းတက္ေနေသာ ကေလးမ်ားက ရြာေက်ာင္းမွာ မဟုတ္ေတာ့ ျပိဳင္ပြဲက်င္းပရန္ အဆင္မေျပ။ မူလတန္းအရြယ္ ကေလးမ်ားအတြက္ဆုိလွ်င္လည္း သင့္ေလ်ာ္ေသာ ျပိဳင္ပြဲ မစဥ္းစားမိ။ ထုိ႔အတြက္ ဆရာမ်ားက လစဥ္ ပညာေရးမွတ္တမ္းရွိတယ္ဘုရား၊ ကေလးေတြကုိ ၾကိဳေျပာျပထားမယ္။ လစဥ္ ပညာေရး မွတ္တမ္းေတြကုိ ဆယ္လစာေပါင္းျပီး အတန္းတုိင္း ပ ဒု တ ကေလးေတြကုိ ဆုခ်မည္ဟုဆုိသည္။ ကုိယ္ကလည္း အနီးကပ္ မၾကီးၾကပ္ႏုိင္ေတာ့ သူတုိ႔အစီစဥ္ကုိဘဲ လက္ခံလုိက္သည္။ ဆုရတဲ့ကေလးကုိခ်ည္း အကုန္းလုံး ပုံမေပးလုိက္ဘဲ က်န္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြပါမွ်ေပးမည္။  ဘာေပးရင္ ေကာင္းမလဲဆုိေတာ့ ဗလာစာအုပ္လုိသည္ဟူ၏။

မူလတန္းမွ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားအထိ ရြာရွိေက်ာင္းသား စုစုေပါင္း ၂၅၀ ခန္႔ ရွိသည္။ ထုိေက်ာင္းသားအားလုံးကုိ ဗလာစာအုပ္ ငါးအုပ္စီ လွဴမည္။ ထုိလွဴမည့္ ဗလာစာအုပ္သည္ ၀ယ္တာနဲ႔ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ ေအာ္ဒါမွာတာ ကုန္က်စရိတ္ သိပ္မကြာ၊ ေအာ္ဒါမွာလွ်င္ အဖုံးမွာ ကုိယ္ေရးခ်င္တာ ေရးလုိ႔ရသည္။ ဘာေရးမလဲ စဥ္းစားရသည္။ ေက်ာင္းသား က်င့္၀တ္ ဆရာက်င့္၀တ္ ၊ မဂၤလာ ကဗ်ာ စသည္ ထည့္ၾကသည္ဟုဆုိသည္။ ထုိကဗ်ာ လကၤာမ်ားကား လြန္စြာေကာင္းသလုိ လြယ္ကူစြာ ေတြ႔ႏုိင္သည္။ ကုိယ္ျဖစ္ေစခ်င္တာကုိ ကုိယ့္ဟာကုိ ေရးထည့္မည္ စိတ္ကူး၍ ကေလးမ်ားအတြက္ ကုိယ္ေျပာခ်င္တဲဲ့ အေၾကာင္းအရာကုိ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ၾကိဳးစားစပ္ၾကည့္သည္။ အေပါင္းအသင္းမ်ား၏ ၀ုိင္း၀န္းအၾကံေပးမႈနဲ႔ အတူ စိတ္တုိင္းက် ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေမြးထုတ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ထုိကဗ်ာသည္ပင္ ကုိယ့္ရြာအတြက္ ကုိယ္ရင္က ထြက္တဲ့ကဗ်ာ ျဖစ္လာသည္။

စံျပထန္းဇင္
ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား၊ ေမာင္မယ္မ်ားတုိ႔
ဒုိ႔ေမြးဖြားရာ၊ ထန္းဇင္ရြာကုိ၊ ေသခ်ာေစ့ငု၊ ဉာဏ္ျဖင့္ရႈေလာ့။ (ဒုိ႔ေမြးဖြားရာ၊ ဒုိ႔ရပ္ရြာကုိ)

ဒုိ႔ေမြးဖြားရာ၊ ထန္းဇင္ရြာသည္၊ ပညာႏုံ႔နဲ၊ စီးပြားမြဲ၍၊ (ဒုိ႔ေမြးဖြားရာ၊ ဒုိ႔ရပ္ရြာသည္)
ယုိင္လဲကုိယ္က်င့္၊ မသင့္ေလာင္းကစား၊ လြန္ေပါမ်ား၏။

ေမာင္ မယ္ တုိ႔ေခတ္ ၊ သမုိင္းသစ္ကုိ၊
ဖြင့္လွစ္ဘုိ႔ရန္၊ အခ်ိန္တန္၍၊ အဓိ႒ာန္မႈ ကုိယ္စီျပဳေလာ့။

ပညာ အားကစား၊ ဘာသာတရား၌၊ ၾကိဳးစားလွ်က္သာ၊
ရပ္ရြာဂုဏ္ေရာင္၊ ထြန္းေျပာင္ေစရန္၊ အဓိ႒ာန္ေလာ့။

လူမႈ ပညာ၊ က်န္းမာ စီးပြား။ က်ိဳးမမ်ားသည့္၊ စီးပြားယုိေပါက္၊
ေဆးေသာက္ ကြမ္းစား က်င့္ပုိမ်ားကုိ ေရွာင္ရွားဘုိ႔ရန္ အဓိ႒ာန္ေလာ့။

တစ္လုံး ႏွစ္လုံး၊ ခ်ဲသုံးလုံးနဲ႔၊ ဖဲရုိက္ ဂ်င္ထုိး၊ ဇယ္ေတာက္ ဒုိးဇက္၊
စီးပြားပ်က္ျငား၊ ေလာင္းကစားကုိ၊ ေရွာင္ရွားဘုိ႔ရန္၊ အဓိ႒ာန္ေလာ့။

အလွဴဒါန၊ ျပဳၾကရာပင္၊ မပါမျပီး၊ ေခတ္ေရစီးဟု၊ ပ်က္စီးခ်က္နာ၊
ဘီယာ အရက္၊ ဤေခတ္ပ်က္ကုိ၊ ျပန္တည့္မတ္ရန္၊ အဓိ႒ာန္ေလာ့။

သမုိင္းတစ္ေခတ္၊ ဆန္းသစ္ေစရန္၊ အဓိ႒ာန္ျဖင့္၊ ေမာင္ မယ္တုိ႔သာ၊ ၾကိဳးစားပါေသာ္၊
ေမာင္တုိ႔ေခတ္တြင္၊ ဒုိ႔ ထန္းဇင္သည္ (ေမာင္တုိ႔ေခတ္မွာ၊ ဒုိ႔ရပ္ရြာသည္)
မူးယစ္ကင္းစင္၊ စံျပထန္းဇင္ ( မူးယစ္ကင္းရာ၊ စံျပေက်းရြာ)
ေလာင္းကစား ကင္းစင္၊ စံျပထန္းဇင္ (ေလာင္းကစားကင္းရာ၊ စံျပေက်းရြာ)
အားကစားတန္း၀င္၊ စံျပထန္းဇင္ (အားကစားထူးခြ်န္ရာ၊ စံျပေက်းရြာ)
ဗဟုသုတစုံလင္၊ စံျပထန္းဇင္ (ဗဟုသုတစုံရာ၊ စံျပေက်းရြာ)
စီးပြား လာဘ္ရႊင္၊ စံျပထန္းဇင္ (စီးပြားလာဘ္ရႊင္ရာ၊ စံျပေက်းရြာ)
ပညာရွင္မ်ား သခင္၊ စံျပထန္းဇင္ (ပညာရွင္မ်ားေမြးဖြားရာ၊ စံျပေက်းရြာ)
စံျပထန္းဇင္ ျဖစ္ေစဘုိ႔ ေမာင္တုိ႔ မယ္တုိ႔ အဓိ႒ာန္စုိ႔။ (စံျပေက်းရြာ ျဖစ္ေစဘုိ႔)
ရပ္ရြာ ဂုဏ္ေရာင္၊ ထြန္းေျပာင္ဘုိ႔၊ ေမာင္တုိ႔ မယ္တုိ႔ အဓိ႒ာန္စုိ႔။

ထုိကဗ်ာကုိ ဗလာစာအုပ္ ေနာက္ေက်ာမွာထည့္ရုိက္ျပီး လြတ္လပ္ေရးေန႔မွာ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲ၊ ဆုေပးပြဲ၊ အလယ္တန္း အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေလးမ်ားကုိ ႏွစ္စုခြဲ ကဗ်ာပါ အေၾကာင္းအရာကုိ ျဖစ္ႏုိင္ မျဖစ္ႏုိင္ အလွည့္က်ေနေစ၍ စကားရည္လုပြဲလုပ္ျပီး ကေလးမ်ားကုိ ပြဲထုတ္ေပးခဲ့သည္။ လြန္စြာ အသက္၀င္ေသာ ပြဲတစ္ပြဲ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ထုိပြဲမွာပင္ ကုိယ့္ရြာက ႏွစ္ရာေက်ာ္ေသာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားက ကဗ်ာပါတုိက္တြန္းခ်က္အတုိင္း လုိက္နာရန္ အဓိ႒ာန္ပါမည္ဟု ကတိေပး ၾကသည္။ ကဗ်ာက ေယာက္်ားေလးနဲ႔သာ သက္ဆုိင္သလုိျဖစ္ေနျပီး မိန္းကေလးနဲ႔ သိပ္မဆုိင္ သလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ သမီးတုိ႔အေနနဲ႔ ကဗ်ာပါ အခ်က္ေတြနဲ႔ မကုိက္ညီသူေတြကုိ အိမ္ေထာင္ဘက္အျဖစ္ မေရြးခ်ယ္ ပါဘူး။ သမီးရီးစား အျဖစ္ေတာင္ လက္မခံပါ ဆုိျပီး အဓိ႒ာန္ထားပါလားဆုိေတာ့ သမီးငယ္ေလးမ်ားကလည္း ၀မ္းသာအားရ ကတိေတြေပးၾကသည္၊ အဓိ႒ာန္မႈေတြ ျပဳၾကသည္။ ဒီေတာ့ အပ်ိဳယဥ္ယဥ္ ေရႊထန္းဇင္သူေတြကုိ ေရႊစြန္ညဳိ လုပ္သူ ခ်ဴလုိသူမ်ား ဒီကဗ်ာအတုိင္း လက္ေတြ႔ က်င့္ႏုိင္မွသာ လာခဲ့ၾကေပေတာ့။

ထုိပြဲျပီးေနာက္ ေတးေရး ေတးဆုိ ဂီတ၀ါသနာအုိး ဂီတမိတ္ေဆြေဇာ္လင္းဆုိေသာ ဒကာေလး တစ္ေယာက္နဲ႔ေတြ႔သည္။ စံျပထန္းဇင္ ႏွင့္ စံျပေက်းရြာ ႏွစ္မူလုပ္ထားေသာကဗ်ာကုိျပျပီး သီခ်င္းဆုိေပးလုိ႔ရရင္ ဆုိေပးပါ ထုိက္သေလာက္ ဉာဏ္ပူေဇာ္ပါမည္ဟု တုိက္တြန္းေသာအခါ ႏွစ္မူလုံးကုိ အခမဲ့တီးလုံးရွာ သီဆုိေပးထားလုိ႔ ခုေတာ့ ကုိယ့္ရြာအတြက္ ကုိယ္ရင္ကထြက္တဲ့ ကဗ်ာက ကိုယ့္ရြာမွာ ဖုန္းမည္သံ (ရင္းတုံး) ျဖစ္ေနပါျပီ။ ေနာက္ျပီး ရြာမွာ ဓမၼစကူးလ္ ဖြင့္လွစ္ထား ႏုိင္ျပီျဖစ္လုိ႔ ဒီကဗ်ာကုိ အဖြင့္ကဗ်ာအျဖစ္ ရင္ေသြးငယ္ေလးေတြက သံျပိဳင္ရြတ္ဆုိကာ သီတင္းပတ္တုိင္း အဓိ႒ာန္ေနၾကပါျပီ။ သူတုိ႔ေခတ္ ေရာက္ရင္ေတာ့ ရယ္စရာ ေျပာခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ထံသုိ႔ အတည္ေပါက္ျဖင့္ သြားေလွ်ာက္ဦးမည္၊ စာေပထဲမွာလာတဲ့ ဓမၼပါလရြာကုိ ေရာက္ဘူးခ်င္ရင္ တပည့္ေတာ္ရြာ လာခဲ့ပါဘုရားလုိ႔။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts