သူတိုု႔အာေဘာ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေအး

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – လူျဖစ္ရင္ ၿပီးၿပီ

 ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – လူျဖစ္ရင္ ၿပီးၿပီ
(မိုးမခ) ေမ ၂၁၊ ၂၀၁၅

‘လူေမွာင္ခိုကူးမႈေၾကာင့္ အတိဒုကၡေရာက္သူမ်ားကို လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားမႈ ရႈေထာင့္မွ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ အသင့္ရွိ’ ပါတဲ့..။  မလကၠာေရလက္ၾကား ပင္လယ္ထဲက ေလွစီးဒုကၡသည္ေတြအတြက္ ဗမာျပည္ အစိုးရ ႏိုင္ငံေရးျခားေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေမလ (၁၉) ရက္ေန႔ရက္စြဲနဲ႔ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္ပါ။

ဒါက ဘာနဲ႔ တူသလဲဆိုေတာ့ ေဒသခံေတြမပါဘူး၊ ဘယ္ကမွန္းမသိတဲ့ လူအုပ္ အေယာက္ ၁၀၀ ေလာက္လာၿပီး တိုက္ဖ်က္ မီးရိႈ႕လုပ္တာကို ၿမိဳ႕ခံ လူေထာင္ခ်ီက အသာလက္ပိုက္ၾကည့္ၿပီး ေနာက္မွ လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားလို႔ ဒုကၡသည္စခန္း မွာသြား ေခါက္ဆြဲေျခာက္ေဝတဲ့ ေစာင့္ေရွာက္ပံုမ်ိဳးနဲ႔ တူေနပါတယ္။

ဒီကိစၥရပ္ႀကီးတခုလံုးကိုသံုးသပ္ရင္ ‘ဒို႔ေမတၱာစြမ္း ကမၻာလႊမ္း ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ’ မွာ ‘ရိုဟင္ဂ်ာ ဘဂၤါလီေတာ့မပါ’ ဆိုတဲ့ စိတ္ အခံကေန ‘စ’ စကားေျပာရပါမယ္။

ၿပီးရင္ ႏိုင္ငံသားေတြ၊ ဌာေနလူမ်ိဳး တိုင္းရင္းသားေတြ၊ ႏိုင္ငံမဲ့ေတြ စတဲ့ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ လူမႈ-ႏိုင္ငံေရး သတ္မွတ္ခ်က္ ေတြကို ေက်ာ္ရပါမယ္။

သူတို႔ကို ေဆာက္တည္ယူထားတဲ့ ဖြင့္ဆိုခ်က္မဟုတ္တဲ့ ရင္းခံသေဘာ ‘လူ’ ျဖစ္ေၾကာင္း လက္ခံရပါမယ္။  လူသားဂုဏ္ရည္ သိကၡာ အခြင့္အေရးနဲ႔အညီ ဆက္ဆံဖို႔က လူျဖစ္ရံုနဲ႔ ရပါၿပီ။  တရားမဝင္၊ တရားဝင္၊ ႏိုင္ငံသား ဘာသတ္မွတ္ခ်က္မွ မလိုပါ။  လူတစ္ေယာက္ကို ဘာအေၾကာင္းနဲ႔မွ တရားမဝင္ဘူး သတ္မွတ္လို႔မရပါ။  လူျဖစ္တည္မႈကို ျငင္းလို႔မရပါ။

လူျဖစ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ အသက္၊ အုိးအိမ္၊ စည္းစိမ္၊ စီးပြား၊ က်န္းမာ၊ ပညာ ဘဝလံုျခံဳမႈေပးႏိုင္စြမ္းတဲ့ သူတို႔နဲ႔ဆိုင္တဲ့ေနရာ လိုပါ ၿပီ။  ဒီေနရာကို ရွာရပါၿပီ။  ကိုယ့္ေနရာက ဒီလို လူမႈ-စီးပြား-ဘဝ-အသက္ လံုျခံဳမႈ မေပးစြမ္းႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ (ဆိုတဲ့ အခ်ိန္) ေနရာသစ္ကို ရွာခြင့္ ရွိရပါမယ္။  တရားဝင္၊ တရားမဝင္၊ ခိုးကူး၊ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္၊ ေလွစီး ဘာ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို မွ ကနဦး စဥ္းစားစရာမလိုပါ။

ဒီအဆင့္ဆိုရင္ ဒီလူေတြ ပင္လယ္ထဲ ဘာေၾကာင့္ေရာက္ရသလဲဆိုတာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သံုးသပ္ႏိုင္ပါၿပီ။

ဒီျဖစ္စဥ္အတြက္ မူလထြက္ခြာရာေဒသ၊ ကမ္းဆိုက္ရာေဒသ အားလံုးမွာတာဝန္ရွိပါတယ္။  လူသားဂုဏ္ရည္နဲ႔ ထိုက္တန္တဲ့ ျပဳမူ ဆက္ဆံမႈမ်ိဳး၊ အသက္လံုျခံဳမႈေပးမႈမ်ိဳး လုပ္ကို လုပ္ရပါမယ္။

ေနာက္ပိုင္းအဆင့္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံသားဆိုတာ ဘာလဲ၊ တိုင္းရင္းသားဆိုတာ ဘာကိုအဓိပၸါယ္ဖြင့္သလဲ၊  တိုင္းရင္းသား ၁၄၄ မ်ိဳးလား၊ ၁၄၅ မ်ိဳးလား၊ ၁၃၅ မ်ိဳးလား၊ တဲ ေလးငါးအိမ္ နဲ႔ အုပ္စုကို လူမ်ိဳးဆိုၿပီး ခြဲမထုတ္ဘဲ ပိုက်စ္လစ္တဲ့ လူမႈ၊ ဘာသာေဗဒ ေတြနဲ႔ သတ္မွတ္ၿပီး အမ်ိဳး ၅၀ ေက်ာ္ပဲယူမလား။  ဘယ္ေလာက္ခိုင္မာတဲ့ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ သုေတသနျပဳမႈေတြ ရွိသလဲ။  စစ္ဗိုလ္မ်ား ေခတ္အဆက္ဆက္ စိတ္အခန္႔သင့္ရင္ သင့္သလို၊ မသင့္ရင္ မသင့္သလို ျဖဳတ္၊ ထုတ္၊ ျဖည့္ လိုတိုးပိုေလွ်ာ့ လုပ္ခဲ့တာေတြကို ဘယ္လို ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္စံ ဘယ္သုေတသနကို အေျခခံ ျပန္တည္ေဆာင္ ျပင္မလဲ။  ဒါေတြ ေဆြးေႏြးရ ပါမယ္။

ၿပီးရင္ စကားလံုးဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမႈ၊ သတ္မွတ္မႈ၊ အဓိပၸါယ္ဖြင့္မႈေတြပါ လုပ္ရပါမယ္။

တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား National Races, Races မွာ Race ကို ဇီဝေဗဒ သြင္ျပင္ လကၡဏာ ျခားနားမႈကို ရည္ညႊန္း အုပ္စု ခြဲမႈလို႔ သတ္မွတ္ရၿပီး Nationality မွာက် Race လူမ်ိဳးကို အေျခမခံ  ႏိုင္ငံသားကို အေျခခံရမွာမ်ိဳးေတြ ေဆြးေႏြးရပါမယ္။

ဇီဝေဗဒရုပ္သြင္ျပင္ သိပ္မကြဲျပား မျခားနားလွေပမဲ့ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ၊ ဘာသာစကား၊ နိစၥဓူဝ ဓေလ့ အေလ့အထ (အား လံုးျခံဳ – ယဥ္ေက်းမႈ) မတူကြဲျပားတဲ့ ‘Ethnic’ ဖြင့္ဆိုမႈေတြအတြက္ ေဆြးေႏြးရပါမယ္။  Ethic, Indigenous / Native (ဌာေန တိုင္းရင္းသား) အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုမႈ၊ ေရာေထြးေနမႈေတြကိုလည္း ရွင္းလင္းရပါမယ္။

ၿပီးေတာ့မွ ဒီလူအုပ္စုေတြရဲ႕ ဝိေသသလကၡဏာ (Specific Character)၊ အေပၚယံ လကၡဏာ (Phenomenon) ေတြ ကို မူတည္ၿပီးတည္ရွိတဲ့ လူမ်ိဳးျဖစ္တည္မႈ Identity (လူ ျဖစ္တည္မႈ မဟုတ္ပါ၊ လူျဖစ္တည္မႈက လူမွန္ရန္ ျငင္းလို႔ကို မရပါ၊ သတ္မွတ္စရာလည္း မလိုပါ – စကားခ်ပ္)  ကြဲျပားမႈေတြအေၾကာင္းကို ဆိုရပါမယ္။

ဒီ ေလွစီး ဒုကၡသည္အေရးဟာ ‘လူေမွာင္ခိုမ်ား သတိထား’ ဆိုၿပီး ေဆာင္ပုဒ္ႀကီးေတြခ်ိတ္ လူမႈ၊ စီးပြား၊ ႏိုင္ငံေရး ကာကြယ္မႈ၊ တိုးတက္ေစမႈ မေပး၊ မျပဳလုပ္ႏိုင္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ျမင္တဲ့ စီမံခ်က္သက္သက္မ်ိဳးနဲ႔ မရပါ။  တရားမဝင္ ေရြ႕ေျပာင္း အေျခခ်မႈ၊ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္မႈ ျပႆနာသက္သက္လည္း ေျဖရွင္းလို႔ မရပါ။ ဆိုခဲ့တဲ့ ေဆြးေႏြးမႈ အဆင့္ေတြကို မျဖစ္မေန ျဖတ္ေက်ာ္မွသာ အလံုးစံု ေအာင္ျမင္ ေျဖရွင္းႏိုင္ပါမယ္။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ တရားမဝင္တဲ့ လူသားဆိုတာ ဘယ္သူမွမရွိပါ။  လူျဖစ္ရင္ ၿပီးပါၿပီ။ လူသာ ပဓာနပါ။  ႏိုင္ငံသားလား၊ ေရႊ႕ေျပာင္း အေျခခ်သူလား၊ ခိုးဝင္လားဆိုတာေတြထက္ လူျဖစ္ေၾကာင္းကို ဘယ္သူမွျငင္းလို႔မရေၾကာင္း၊  လူမွန္ရန္ လူသားဂုဏ္အင္နဲ႔ ထိုက္တန္တဲ့ လူမႈ၊ စီးပြား၊ က်န္းမာ၊ ပညာ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လြတ္လပ္ခြင့္၊ ခံစားခြင့္ရွိရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ေမ ၂၁၊ ၂၀၁၅

(ေဆာင္းပါးပါ အာေဘာ္ကို ေဝဖန္ရန္ လြတ္လပ္စြာမွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္ပါသည္၊ nyeinchanaye81@gmail.com သို႔လည္း စာေရးႏိုင္ပါသည္။)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts