(မိုးမခ / သည္ေလဒီးစ္နယူးစ္) ဧၿပီ ၁၄၊ ၂၀၁၅
မိုးမခမွာ ဒီဇိုင္းဆရာ၊ ဓာတ္ပံုဆရာ ကိုေအာင္ထက္ရဲ႕ ထိုင္း ခ်င္းမိုင္သၾကၤန္ျမင္ကြင္း ဓာတ္ပံုေတြၾကည့္ရတယ္။ ဧရာဝတီမွာလည္း ဇင္းမယ္သၾကၤန္ မွာ ျမန္မာ့ယိမ္းအက ေဖ်ာ္ေျဖမႈကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြစိတ္ဝင္စားၾကတဲ့သတင္း ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ဒီမိုကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံမွာလည္း ယူနန္နယ္က ရွမ္း႐ိုးရာ ေရသဘင္ပြဲ သတင္းဓာတ္ပံုေတြလည္း ၾကည့္လိုက္ရတယ္။ ရခိုင္သၾကၤန္ပံုေတြလည္း အြန္လိုင္းမွာ ျမင္ရတယ္။ ဒီႏွစ္ ရန္ကုန္သၾကၤန္ အရင္ႏွစ္ေတြကထက္စည္ကားလာပံု သတင္းေတြလည္း စာနယ္ဇင္းေတြမွာ ဖတ္ရတယ္။ ႏွစ္တိုင္းသၾကၤန္အတြက္ ေငြေတြ၊ အခ်ိန္ေတြ၊ လုပ္အားေတြ၊ အရင္းအျမစ္ေတြ သံုး ၾကရတယ္။ ဒီအသံုးေတြကို အျဖဳန္းမျဖစ္ဘဲ တကယ္အက်ိဳးရွိေအာင္ လုပ္ႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းမယ္။ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ေနခ်င္လို႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေခတ္သ႐ုပ္၊ ေခတ္ဟန္၊ ေခတ္ဓေလ့ကို အေကာင္း တိုးတက္မႈ ဘက္ဦးတည္ေအာင္၊ အျပဳသေဘာေဆာင္ေအာင္၊ တိုင္းျပည္ အေျခခံလူထု အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ထြန္းေအာင္ စီမံႏိုင္ဖို႔လိုတယ္။ ဒီသေဘာကို ေပၚ လြင္ေအာင္ ဒီေဆာင္းပါးမွာ ျမင္သမွ် အတိုခ်ံဳး ေဆြးေႏြးထားပါတယ္။ အရင္ မိုးမခ ေဆာင္းပါးေဟာင္းကို အေျခခံ ျပည္တြင္း ဂ်ာနယ္မွာ သၾကၤန္ အတြက္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ခဲ့တာပါ။ မိုးမခ စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕အျမင္ေတြလည္း ျပန္လည္ၾကားခ်င္ပါတယ္။×××××××××
ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ လာအို၊ ကေမၻာဒီးယား၊ ယူနန္ တရုတ္နယ္ အစရွိတဲ့ အေရွ႕ေတာင္အာရွ၊ အာရွႏိုင္ငံတခ်ိဳ႕မွာ တြင္က်ယ္တဲ့ အိႏၵိယ ဟိႏၵဴ ယဥ္ေက်းမႈ အေျခခံ ေရသဘင္ ဆင္ႏႊဲတဲ့ ႏွစ္ကူးပြဲေတြဟာ မိသားစု ရိုးရာပြဲ၊ ကုသိုလ္ျပဳ အလွဴပြဲ၊ အေပ်ာ္အပါးပြဲ ပံုစံသက္သက္ တင္မကဘဲ လူမႈအသိုင္းအဝန္းတခုလံုးလည္း ပါဝင္ေလ့ရွိၾကတယ္။ အသက္အရြယ္စံု၊ ဇာတိ ေနာက္ခံ စံု၊ ဘာသာစကား စံု ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မေရြး အားလံုး ပါဝင္ႏိုင္တယ္။ ဧည့္သည္ ေတြလည္း ပါဝင္ႏိုင္၊ ႏိုင္ငံျခားသား လူမ်ိဳးကြဲ၊ ဘာသာကြဲေတြလည္း ဆင္ႏႊဲႏိုင္တယ္။
ဒါဟာ ထူးျခားတဲ့လကၡဏာျဖစ္ၿပီး ေခတ္နဲ႔လည္း ညီတယ္။ အတန္းအလႊာစံု ပါဝင္ႏိုင္တဲ့ လူထု အေျခခံ လႈပ္ရွားမႈလည္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ အေလးထား ေစာင့္ထိန္းအပ္တယ္။ အသြင္အျပင္ မတူ၊ အေရာင္အေသြး ကြဲ၊ ေနာက္ခံကားခ်ပ္ မတူသူ လူတန္းစားမေရြးဟာ အတူတကြ ပြဲေတာ္မွာ ကႏိုင္၊ ဆိုႏိုင္၊ တီးႏိုင္၊ အစားအေသာက္ေတြ လက္ဆံုစားႏိုင္၊ တဦးနဲ႔တဦး စေနာက္ က်ီစယ္ ေရပက္ ကစားရင္း မတူကြဲျပားမႈ၊ ၾကားခံ တံတိုင္းေတြ ေပ်ာက္ႏိုင္၊ အမုန္းအေတးေတြရွိခဲ့ရင္ ေျပႏိုင္၊ ခ်စ္ ၾကည္မႈေတြ တိုးပြားႏိုင္တယ္။ ဒီသေဘာဟာ ရိုးရာဓေလ့ကို အေျခခံေပမဲ့ ေခတ္လူမႈေလာက အျမင္နဲ႔လည္း ကိုက္တယ္။ တေန႔ထက္တေန႔ ဗဟုေလာက ပိုဆန္၊ အေသြးအေရာင္ပိုစံုလာတဲ့ ကမၻာရြာႀကီးအတြက္လည္း လိုအပ္လွတယ္။
ဒါ့အျပင္ (၂၁) ရာစု ေခတ္သစ္မွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြ ခ်မ္းသာ စည္ပင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖို႔အတြက္ အင္မတန္ အေရးပါတဲ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္း စီးပြားက႑ အတြက္လည္း ဒီလို ရိုးရာပြဲေတာ္ေတြက အေထာက္အကူ ေပးႏိုင္စြမ္းတယ္။ ခရီးသြားက႑မွာ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြက Safari Tour လိုမ်ိဳး အရိုင္း၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ အေျချပဳ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကို အားျပဳရတယ္။ တခ်ိဳ႕ က် သဘာဝအလွ မရွိေတာ့ လူလုပ္ေတြနဲ႔ အံ့မခန္း ျဖစ္ေအာင္၊ လူလာခ်င္ေအာင္ လုပ္ၾကတယ္၊ လူသား သည္းေျခႀကိဳက္ ေလာင္းကစား ေနရာမ်ဳိးေတြ စီစဥ္ ထားတတ္တယ္၊ ဥပမာ – သဲကႏၱာရထဲက လားစ္ေဗးဂတ္စ္၊ ကြၽန္းေပၚက စကၤာပူ စင္တို ဆာ။
တခ်ိဳ႕က် ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြ အႏွစ္၊ ဗိသုကာ လက္ရာေတြကို အဓိက ထားရတယ္၊ ေရွး လက္ရာ ဘုရားေက်ာင္း၊ ေစတီ ပုထိုး၊ ဗလီေတြကို အေျချပဳရတယ္။ ဒီလို ကိုယ့္မွာ ရွိတဲ့ အႏုသုခုမ၊ ဗိသုကာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ ထံုးေတြကို အသံုးျပဳ ခရီးသြားစီးပြား လုပ္ငန္းျမႇင့္တင္ျခင္းကို ‘Cultural Tourism’ လို႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ဒီထဲမွာ တိုင္းျပည္မွာရွိတဲ့ လူမ်ိဳးစု ေတြရဲ႕ လူေနမႈဘဝထံုးစံေတြ၊ ဓေလ့ေတြကို ခရီးသြားမ်ားအား ျပသျခင္းမ်ိဳးလည္း ပါတယ္။ ဒီသေဘာမွာ သၾကၤန္လို ႏွစ္ သစ္ကူး ေရသဘင္ ပြဲေတာ္ဓေလ့ဟာလည္း ႏိုင္ငံတကာ ခရီးသည္မ်ားအတြက္ အထူးစိတ္ဝင္စားရာ ျဖစ္တယ္။
ဒီအခ်က္ကို ႏွစ္သစ္ကူးေရသဘင္ပြဲေတာ္ က်င္းပေလ့ရွိတဲ့ တိုင္းျပည္မ်ားထဲမွာ ထိုင္းက ေကာင္းေကာင္း အသံုးခ်ႏိုင္တယ္။ ရိုးရာဓေလ့ပြဲ က်င္းပရင္း၊ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား အားလပ္ေပ်ာ္ရႊင္၊ အပန္းေျဖေစရင္းနဲ႔ တပါတည္း ႏိုင္ငံတကာ ခရီးသြားဧည့္ သည္ကို ဆြဲေဆာင္ကာ တိုင္းျပည္အတြက္ ႏိုင္ငံျခားဝင္ေငြ ရွာေနႏိုင္တယ္။
ဒီရိုးရာဓေလ့ အေျခခံခရီးသြားလုပ္ငန္းက ကမၻာမွာ ေအာင္ျမင္ထင္ရွား၊ တိုင္းျပည္ဝင္ေငြ တိုးေစႏိုင္မွန္းသိေတာ့ ေဒသတြင္း မွာ အျမင္က်ယ္တဲ့ စင္ကာပူက မႏွစ္ (၂၀၁၄) ခုႏွစ္ကစလို႔ ထိုင္း စြန္ခရမ္စတိုင္ ေရသဘင္ ႏွစ္ကူးပြဲေတာ္မ်ိဳး စင္ကာပူရဲ႕ အႀကီးက်ယ္ဆံုး ေရကစားပြဲေတာ္အျဖစ္ က်င္းပဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ႏိုင္ငံျခားခရီးသြားလုပ္ငန္း စားက်က္ ကို လာလုခ်င္တာမွန္းသိတဲ့ ထိုင္းက အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ခဲ့တယ္။ ‘ယဥ္ေက်းမႈ သူခိုး’ မလုပ္ဖို႔ ထိုင္း စာနယ္ဇင္းနဲ႔ ျပည္သူေတြ ဝိုင္းေအာ္ခ့ဲၾကတယ္။ စင္ကာပူအစိုးရကလည္း ေနာက္ဆံုး မတတ္သာေတာ့ ေရပက္တဲ့ကိစၥေတြကို အက်ဥ္း ခ်ံဳးခ်ဖို႔ အမိန္႔ထုတ္ရ၊ စီစဥ္ထားတဲ့ (၂) ရက္ အစား (၁) ရက္ပဲ က်င္းပဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ မႏွစ္္ မတ္လက က်င္းပ သြားခဲ့တဲ့ စင္ကာပူရဲ႕ ပထမဦးဆံုးေရကစားပြဲေတာ္က အစပါပဲ၊ သူတို႔ တိုင္းျပည္အက်ိဳးေမွ်ာ္ၿပီး တနည္းနည္းနဲ႔ အရွည္တည္ ေအာင္၊ ႀကီးထြားေအာင္ သူတို႔ၾကံမွာပါ။
ဆိုခ်င္တာက ေဒသတြင္းမွာ ထိုင္းနဲ႔စကၤာပူဟာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကို ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႔ အေအာင္ျမင္စံု စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေနတယ္။ သူတို႔ ေနာက္က မေလး၊ အင္ဒို၊ ဗီယက္နမ္၊ ကေမၻာဒီးယား၊ လာအို ရွိတယ္။ ထိုင္း၊ စင္ကာပူဟာ (မေလးလည္း တခ်ိဳ႕ပါ တယ္) အပန္းေျဖမႈအတြက္အျပင္ ဆိုခဲ့တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထံုး ေလ့လာမႈအေျချပဳ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ ေဆးကုသမႈ အေျခ ျပဳ (Medical Tourism) ခရီးသြား၊ ပညာေရး အေျချပဳ ခရီးသြား (Educational Tourism) ေတြမွာလည္း ေအာင္ျမင္ေနတယ္။ ေဒသႏၱရဗဟုသုတလည္းရ၊ အပန္းေျဖခရီးထြက္ၿပီးသားလည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ တိုင္းတပါးမွာ စာသင္၊ ေဆးကု လုပ္လုိမႈဟာ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး လူခ်မ္းသာတိုင္းျပည္ေတြမွာ ေရပန္းစားေနတယ္။ အေနာက္ကမၻာက လူမ်ား သြားစိုက္တာ၊ မ်က္ႏွာ၊ ရင္သား ျပဳျပင္ခြဲစိတ္ ျပဳျပင္တာမ်ိဳး စတဲ့ သူတို႔ဆီမွာ ကုန္က်စားရိတ္ႀကီးလွတဲ့ က်န္းမာေရး ဝန္ေဆာင္မႈမ်ိဳးအတြက္ ေစ်းသက္သာ၊ ဝန္ေဆာင္မႈ ျပည့္တဲ့ ထိုင္းကိုပဲ သြားၾကတယ္။ အာရွတိုက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲတိုင္းျပည္ေတြက ပညာရွာလိုသူမ်ား စင္ကာပူက ေက်ာင္းေတြကို သြားၾကတယ္။
အိမ္ ‘သာ’ ေတာ့ သူတို႔ဆီ ‘ဧည့္လာ’ ၾကတာေပါ့။ ဧည့္လာေအာင္လည္း ကိုယ့္အိမ္ကို မသာ ‘သာ’ ေအာင္လည္း သူတို႔ ၾကံ ေဆာင္ စီစဥ္ထားၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ ေျပာင္းျပန္ပါပဲ။ သဘာဝအေလ်ာက္ တည္ရွိ၊ ရိုးရာ ဓေလ့ အစဥ္အလာ ႀကီးမားမႈအရ သေႏၶတည္ၿပီးျဖစ္ေနတဲ့ Ecotourism, Cultural Tourism အတြက္ အသံုးခ်စရာ ကိုယ့္ရဲ႕အားသာခ်က္ အရင္းအျမစ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ အက်ိဳးရွိ အျပည့္အဝ အသံုးမခ်ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ရိုးရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ ခိုင္မာ အစဥ္အလာႀကီးမားမႈ၊ လူမ်ိဳး ေပါင္းစံု၊ ဘာသာေပါင္းစံုရဲ႕ အေျခက်ၿပီး ဓေလ့ေပါင္းစံု တေနရာတည္း တည္ရွိေနမႈ၊ အပူပိုင္း၊ အေအးပိုင္း၊ ႏွင္းေတာင္၊ ပင္လယ္ကမ္းေျခ သဘာဝဝန္းက်င္ ရႈခင္းအဖံုဖံု တႏိုင္ငံတည္းမွာ တြဲလ်က္ တည္ရွိေန မႈမ်ိဳး ခရီးသြားလုပ္ငန္း အားသာခ်က္ အျပည့္အဝရွိတဲ့ တိုင္းျပည္မ်ိဳး ကမၻာမွာ သိပ္အမ်ားႀကီး မရွိလွဘူး။ ဒါေပမဲ့ တိုင္း ျပည္မွာ ေသနတ္ခါးၾကားထိုး ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ စနစ္ႀကီးစိုးေနျခင္းနဲ႔အတူ ဖိႏွိပ္၊ ကိုယ္က်ိဳးရွာ၊ ျခစားမႈမ်ိဳးစံု၊ လူမ်ားစု၊ လူနည္းစု လူစု အသီးသီး အခ်င္းခ်င္း ရန္ေစာင္၊ စားမာန္ခုပ္မႈအျပည့္နဲ႔ အိမ္သာ၊ ဧည့္လာတဲ့ဘက္ အျပည့္ မလွည့္ႏိုင္ ျဖစ္ေနရတယ္။
ခရီးသြားလုပ္ငန္းစီးပြားကို စက္ရံုႀကီးေတြ ေဆာက္၊ မီးခိုးေတြ တလူလူထြက္ရင္း သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ လူ႔က်န္းမာေရး အထိခိုက္ခံ စက္မႈစီးပြားရွာရမႈထက္ ပိုေကာင္း၊ ေခတ္သစ္နဲ႔ အံဝင္လို႔ မီးခိုးမထြက္တဲ့ ‘Smokeless Industry’ လို႔ ႏိုင္ငံ တကာမွာ သတ္မွတ္ အေလးေပးေလ့ ရွိၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ မီးခိုးမထြက္တဲ့ စီးပြားေရးက႑ ကေတာ့ ႀကီးထြား ႏိုင္စြမ္း ရွိလ်က္ မႀကီးထြားဘဲ မီးခိုးနံ႔ တသင္းသင္း၊ ယမ္းနံ႔ တေဝေဝ၊ မီးေလာင္ရာ အျပည့္ ျဖစ္ေစတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္၊ တိုင္းရင္းသား ပဋိပကၡနဲ႔ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ အမုန္းေတြကသာ မႀကီးထြားသင့္ဘဲ ျပင္းထန္ ႀကီးထြား ဝမ္းနည္းဖြယ္ အျမစ္တြယ္ ေနတယ္။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ တန္ဖိုးရွိ၊ အေရးပါတဲ့အျပင္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အမွတ္အသားလို ေနရာမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ပုဂံ လို ကမၻာ့ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ စာရင္းဝင္ႏိုင္တဲ့ ေနရာမ်ိဳးက် ျဖဳတ္ဦးေႏွာက္ပိုင္ရွင္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက ေဂါက္ကြင္း ေဆာက္လိုက္၊ ေမွ်ာ္စင္တည္လိုက္၊ ဘုရား ေရႊခ်လိုက္နဲ႔ စနစ္တက် ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကပါေသးတယ္။
အေျခခံ ႏိုင္ငံေရး စနစ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္စနစ္ က မေကာင္း၊ ကိုယ္က်ိဳးရွာမႈမ်ား၊ ျခစားေနေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ လူမႈ၊ စီးပြား၊ က်န္းမာ ရာသီဥတုကလည္း အဖတ္ဆယ္မရ ပ်က္စီးေနတယ္။ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ ဆင္းရဲတဲ့ တတိယႏိုင္ငံျဖစ္ေပမဲ့ ခရီးသြားဝန္ ေဆာင္မႈလုုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ အေရးပါတဲ့ ေျမေစ်း၊ အိမ္ေစ်းေတြက ကမၻာ့လူခ်မ္းသာတိုင္းျပည္မ်ားအတိုင္း ေခါင္ခိုက္ေန တယ္။ ဟိုတယ္ခေတြက ေဒသတြင္းမွာ ေစ်းအႀကီးဆံုးျဖစ္ေနတယ္။ အစားအေသာက္ သန္႔ရွင္းမႈ၊ က်န္းမာေရး ညီညြတ္ မႈက ကမၻာ့အနိမ့္ဆံုး အဆင့္ဝင္ေနတယ္။
ဒီလို အေနအထား မွာ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းက ခရီးသြား၊ အပန္းေျဖ၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး အစရွိတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ တိုင္းျပည္ ဓနကိုတည္ေဆာက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈလမ္းေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အခုမွ စလံုးေရ ‘စ’ အဆင့္မွာပဲ ရွိေနေသးတယ္။ ကိုယ့္ဆီမွာအေျခတည္ၿပီးအရာေတြနဲ႔ ဘယ္လိုတိုင္းျပည္အက်ိဳးရွိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ တယ္ ဆိုတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈစြမ္း ဦးေႏွာက္္မ်ိဳးေတြ တိုင္းျပည္ဝါဒေဖာ္ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္မွာ ပါဝင္ႏိုင္မႈ နည္းေနေသးတယ္။ ဒါ့အျပင္ သူမ်ားဆီမွာ ဘာေတြလုပ္ေနတယ္ဆိုတာကို အတုယူ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္တာကို ျပဳျပင္၊ ထိန္းသိမ္းသင့္တာကို ထိန္းသိမ္း မွ်မွ်တတ အျမင္က်ယ္ရမယ့္ စိတ္ဓာတ္၊ အက်င့္လည္း မဲ့ေနၾကတယ္။
သၾကၤန္လို ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္မ်ိဳးမွာဆိုရင္ ပိုသိသာတယ္။ လူအမ်ား အျမင္၊ ခံယူခ်က္က ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈေဘာင္ကို မေက်ာ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါမ်ိဳး ရိုးရာဓေလ့ကို ေခတ္သစ္ပံုစံနဲ႔ ေပါင္းစပ္ တိုင္းျပည္ အက်ိဳးရွိေအာင္ လုပ္ႏိုင္ေၾကာင္းကို ေက်ာ္ မၾကည့္ ခ်င္ၾကဘူး။ အျမင္က်ယ္၊ ေက်ာ္ၾကည့္တတ္တဲ့ ထိုင္းကေတာ့ ဒီလို ရိုးရာဓေလ့ကို အသံုးခ် ခရီးသြားလုပ္ငန္း တိုးတက္ေအာင္ လုပ္တယ္၊ စကၤာပူကလည္း ဆိုခဲ့သလို စတင္ ပံုတူကူးခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားလာတယ္။ ကိုယ့္ဆီမွာက် အခုထိ ေခတ္ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ဖက္ရွင္ အေျပာင္းအလဲ၊ အေနာက္တိုင္း ေခတ္ဂီတ ပံုစံ ေတြပါလာမႈ၊ စင္တင္ အက ပြဲ ေတြ ျဖစ္လာမႈကို သရုပ္ပ်က္ယဥ္ေက်းမႈ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ထည့္ ဆန္႔က်င္ အျပစ္တင္ ထိန္းခ်ဳပ္ခ်င္ေနတုန္းပဲ ရွိေသးတယ္။ ဘာတဲ့၊ ‘ယဥ္ေက်းမႈရဲ’ ေတြ ထားသင့္ တယ္ ဆိုပါလား၊ လူတခ်ိဳ႕ ဆိုၾကေသးတယ္။ ေက်ာခ်မ္းစရာ အဆို၊ ကိုယ့္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို ရာစုနဲ႔ခ်ီ ေနာက္ျပန္သြားခ်င္ ေနၾကပါ့လား။
တိုင္းတပါး ယဥ္ေက်းမႈေတြ လႊမ္းမိုးလာ၊ လူမ်ိဳးျခား စီးပြား ပံုရိပ္ေတြ ႀကီးစိုးလာတာကိုလည္း မလိုလားႏိုင္ၾကဘူးေပါ့။ ရိုးရာ ဓေလ့ယဥ္ေက်းမႈဆိုၾကတဲ့ သၾကၤန္ကိုယ္တိုင္က ဟိႏၵဴ ဟိုးလီးပြဲေတာ္ဓေလ့ကေန ကူးစက္ေမြးစားယူခဲ့့ျခင္း ဆိုတာကို မ်က္ကြယ္ျပဳ ထားခ်င္ၾကတယ္။ လူသားသမိုင္းမွာ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ ဓေလ့ေတြ၊ အႏုသုခုမ၊ ဗိသုကာ လက္ရာေတြ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈေတြဟာ တခတ္ၿပီး တေခတ္၊ ႏိုင္ငံ၊ လူမ်ိဳး အစုစု ကူးလူးစပ္ယွက္ ေျပာင္းလဲတိုးတက္ျဖစ္တည္ ေနၾက တယ္ဆိုတဲ့ လူမႈ-သဘာဝ ျဖစ္စဥ္ႀကီးကို အမွန္မ်က္ေမွာက္မျပဳခ်င္ေလာက္ေအာင္ လူတခ်ိဳ႕ ေရွးရိုးစြဲခ်င္ေနၾကေသးတယ္။
တိုင္းျပည္ ကို ကမၻာ့ အဆင့္မီခ်င္ရင္ ကမၻာက အရာေတြ ကိုယ္ဆီ စိမ့္ဝင္မႈကို လက္သင့္ခံရမွာပါ။ အမိႈက္သရိုက္ေတြ မဝင္ဖို႔နဲ႔ အတုမယူ သင့္တာေတြကို မယူမိေစဖို႔က ေနာက္ခံ စနစ္ အဖြဲ႕အစည္း အေဆာက္အအံု ေကာင္းေအာင္ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ က်န္းမာေရး အသိ၊ သတိ၊ အေတြးအေခၚ အျမင္ က်ယ္ျပန္႔ေအာင္၊ လူမႈ-စီးပြား အဆင့္အတန္းျမင့္ ေအာင္ လုပ္ရင္း စြမ္းေဆာင္ ျပဳျပင္ယူရမွာပါ။
တကယ္ေတာ့ သၾကၤန္လို ရိုးရာပြဲမ်ိဳးကို ဓေလ့မွာလည္း အေျခတည္လာခဲ့ၿပီး (ေဆာင္းပါးအစမွာ ဆုိခဲ့သလို) ေခတ္သစ္ ဗဟုယဥ္ေက်းမႈနဲ႔လည္း ဆီေလ်ာ္တဲ့ ဆူၾကံဳနိမ့္ျမင့္ လူတန္းစားစံု၊ အေရာင္အေသြးစံု ေပ်ာ္ရႊင္ ပါဝင္ ခ်စ္ၾကည္မႈ သေဘာမ်ိဳး ကို အသားေပးတင္ဆက္ျခင္း၊ ရိုးရာဓေလ့ ထိန္းသိမ္းက်င့္သံုးရင္း တိုင္းျပည္ စီးပြား ဥစၥာ ဓန တိုးတက္ႀကီးပြားေအာင္ ေခတ္မီမီ ကမၻာၾကည့္ၾကည့္ စြမ္းေဆာင္ျခင္းမ်ိဳးကိုသာ ေဇာင္းေပး လုပ္ေဆာင္အပ္တယ္။ ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈဆိုၿပီး ေဘာင္ ခတ္၊ အျမင္က်ဥ္း ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲမႈမ်ိဳးအျဖစ္ သက္သက္ မေဖာ္ေဆာင္သင့္ပါဘူး။
အိႏၵိယ ကဗ်ာစာဆိုကဝိ ရာဘင္ျဒာနတ္တဂိုး (၁၈၆၁-၁၉၄၁) ရဲ႕ ရွန္တိနိေကတန္ေက်ာင္းထြက္ ဗမာ့ပန္းခ်ီေက်ာ္ ဗဂ်ီ ေအာင္စိုး (၁၉၂၄-၁၉၉၀) ကေတာ့ ဗမာ့ပန္းခ်ီေလာက ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ လူစဥ္မီေရး အတြက္ ‘ရိုးရာမွသည္ ေခတ္သစ္ ဆီသို႔’ လို႔ ဆိုခဲ့ဖူးတယ္။ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း (၁၉၀၉-၁၉၅၅) ကက် လြန္ခဲ့တဲ့ ရာစုဝက္ကတည္းက ‘ေခတ္မီမီ ကမၻာၾကည့္ ၾကည့္ျမင္ပါ’ တဲ့။ ဆရာမင္းသုဝဏ္ (၁၉၀၉-၂၀၀၄) ကေတာ့ ‘စုတုျပဳ’ ၾကဖို႔ ဆံုးမခဲ့ပါတယ္။ ဒီသေဘာေတြဟာ တကယ္ ေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ က႑အသီးသီးအတြက္ ခံယူ၊ က်င့္သံုး၊ အသံုးခ်ရာမွာပါ။ အရာရာမွာ ေရွးရိုးဆြဲ ေနာက္ျပန္ခ်င္မေနၾကဘဲ ကမၻာၾကည့္ ၾကည့္ျမင္၊ ႏို္င္ငံတကာက အေကာင္းေတြကို စုတုျပဳ၊ ရိုးရာကိုအေျခခံၿပီး ေခတ္သစ္ကို ေျခလွမ္းႏိုင္ရင္ တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူးႀကီးမွာျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္ကူးအႀကိဳအျဖစ္ ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုက္ေၾကာင္းပါ ခင္ ဗ်ား။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
(ဧၿပီ ၁၇၊ ၂၀၁၄ ထုတ္ မိုးမခ ေဆာင္းပါး “ရိုးရာမွသည္ ေခတ္သစ္ဆီသို႔” ကို အသစ္ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ တည္းျဖတ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ သည္ေလဒီးစ္ သတင္းဂ်ာနယ္၊ အတြဲ (၂)၊ အမွတ္စဥ္ (၅၈)၊ (၂၀၁၅) ခုႏွစ္ ဧၿပီ (၀၃) ရက္ေန႔ ေသာၾကာေန႔ထုတ္၌ ပံုႏွိပ္ခဲ့သည္။ ယခု အသစ္ တည္းျဖတ္ဗားရွင္းကို မိုးမခ တြင္ အြန္လိုင္း ထပ္မံ ျဖန္႔ခ်ိသည္။ ေဆာင္းပါးပါ အာေဘာ္ကို ေဝဖန္ရန္ လြတ္လပ္စြာ မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္ပါသည္၊ nyeinchanaye81@gmail.com သို႔လည္း စာေရးႏိုင္ပါသည္။)
The Ladies News Journal Facebook စာမ်က္ႏွာတြင္လည္း ဖတ္ရႈႏိုင္သည္။
သႀကၤန္ကို အက်ဳိးရွိေအာင္ အသံုးခ်ပါ|| ၿငိမ္းခ်မ္းေအး ||ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ လာအို၊ ကေမၻာဒီးယား၊ ယူနန္တ႐ုတ္နယ္ အစရွိတဲ့…
Posted by The Ladies News on Tuesday, April 7, 2015
မူလ မိုးမခ ေဆာင္းပါး “ရိုးရာမွသည္ ေခတ္သစ္ဆီသို႔” ကိုလည္း မိုးမခ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ျပန္လည္ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္။
@ http://wp.me/p2d6gG-9Cq
http://moemaka.com/archives/36978
http://moemaka.blogspot.com.au/2014/04/blog-post_60.html