ရသေဆာင္းပါးစုံ လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား

ၾကည္ႏုိင္ – ဆရာဂ်မ္းႏွင့္ အက်ႌသံုးထည္ ဗိန္းေမာင္းျပဇာတ္

ၾကည္ႏုိင္ – ဆရာဂ်မ္းႏွင့္ အက်ႌသံုးထည္ ဗိန္းေမာင္းျပဇာတ္
(မုိးမခ) ဇန္န၀ါရီ ၆၊ ၂၀၁၅

(၁)

“ကြၽန္ေတာ့္ဆုိင္၌
ပင္တုိင္ေဖာက္သည္။ ခ်ဳပ္ဖူးသည္ကား
အက်ႌသံုးထည္ပင္ ရွိပါၿပီ …” ။

ကြၽန္ေတာ္သည္ တရက္တြင္ ဆရာဂ်မ္းဟု ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာေခၚၾကေသာ ဆရာတင္မိုးကို သတိရသျဖင့္ သူ႔ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားကို ေရာက္တတ္ရာရာ ျပန္ဖတ္ေနမိ၏။

ဖန္မီးအိမ္၊ ပန္းေစ်းခင္း၊ ေလွတစင္းႏွင့္ သီခ်င္းသည္၊ ပုဂံေက်ာင္းကေခါင္းေလာင္းသံ၊ စိမ္းလမ္းေသာ အိပ္မက္၊ ႏွင္း ဆီပြင့္ေပၚအိပ္ေပ်ာ္ျခင္း၊ ကႏၱာရနွစ္မ်ား၊ ကံ႔ေကာ္ရိပ္မွအိပ္မတ္မ်ား … စသည္ျဖင့္ ဆရာကဗ်ာစာအုပ္မ်ား ကြၽန္ေတာ္စု ေဆာင္းထားခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ့္လုိပင္ ကဗ်ာကို တန္ဖုိးထားျမတ္ႏုိးသည့္ ဆရာေမာင္ဟုန္ဝမ္ႏွင့္ ဓူဝံစာေပတုိက္တြင္ ဆံုမိ သည္။ ဆရာေမာင္ဟုန္ဝမ္ကား…ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ကဗ်ာမ်ား၊ ဆရာမင္းသုဝဏ္၏ ကဗ်ာမ်ားကို ခံစားကာ အဖြင့္စာအုပ္မ်ား ေရးခဲ့သူျဖစ္သည္။ “ ေဇာ္ဂ်ီႏွင့္ ကဗ်ာ” စာအုပ္ျဖင့္ အမ်ိဳးသားစာေပဆု ရခဲ့သည္။ ဆရာႏွင့္ ဆရာတင္မုိုးကဗ်ာမ်ားအေၾကာင္း စကားစပ္မိရင္း ခံစားမႈအဖြင့္ေရးလုိေၾကာင္း၊ ဆရာတင္မုိး၏ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားအစံုမရွိေၾကာင္း ဆရာက ဖြင့္ဟသည္။ ကြၽန္ေတာ့္တြင္အစံုရွိေၾကာင္းေျပာျပရာ ဓူဝံကုိဝင္းခ်ဳိကတာဝန္ယူကာ ဆရာေမာင္ဟုမ္ဝမ္အား အပ္ႏွင္းလုိက္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ လည္း ဆရာတင္မုိးကဗ်ာမ်ား အဖြင့္ဖတ္ရေတာ႔မည္ဟု ဝမ္းသာပီတိျဖစ္ေနမိ၏။

၁၉၆၈ ခုႏွစ္ေလာက္ကဟု ထင္သည္။ ဆရာတကၠသုိလ္ဝင္းမြန္က “ေခတ္သစ္ကဗ်ာ မိတ္ဖြဲ႕” စာအုပ္ ထြက္ခဲ့ဖူးသည္။ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္၊ ဒဂုန္တာရာ၊ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြ၊ ၾကည္ေအး၊ ဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ႕၊ မင္းယုေဝ၊ ေငြတာရီ၊ ႏုယဥ္…စသည့္ ကဗ်ာ ဆရာ (၁၁) ဦးေလာက္၏ကဗ်ာ (၅) ပုဒ္စီကို ခံစားခ်က္အဖြင့္ေရးကာ မိတ္ဖြဲ႕ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိစာအုပ္တြင္ ထူးျခား သည္မွာ ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္ (၁၉၃၄) ခု “ ေခတ္စမ္းကဗ်ာမ်ား”  စာအုပ္မွသည္ (၁၉၆၆) ခု “ပန္းလွေတာ ကဗ်ာမ်ား” စာအုပ္ထိ ကဗ်ာစာအုပ္ေပါင္း (၁၅၄) အုပ္၏စာရင္းကို ေရးဖြဲ႕သူ၊ ထုတ္ေဝသူ၊  ခုႏွစ္…. စသည္ျဖင့္ “ ေခတ္သစ္ကဗ်ာစာအုပ္ မ်ားစာရင္း” ကို စုစည္းေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္သည္။

၁၉၆၆ ခုႏွစ္မွ ေနာက္ပုိင္းထြက္ရွိေသာ ကဗ်ာစာအုပ္စာရင္းကိုလည္း သုေတသီတဦးဦးက စာရင္းျပဳစုေပးႏုိင္လွ်င္ ေကာင္ းေပစြဟု ေတာင့္တမိ၏။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ားသည္ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈမ်ားကို ေဖာ္ထုက္ႏုိင္သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ယူဆမိ၏။

ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာဂ်မ္း၏ “ႏွင္းဆီပြင့္ေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း” ကဗ်ာစာအုပ္မွ “အက်ႌသံုးထည္” ကဗ်ာကိုဖတ္ရင္း အေတြး အမွ်င္တန္းေနမိသည္။ ထုိကဗ်ာႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆရာဂ်မ္းသည္ ဖခင္၏လုပ္ငန္းကိုစူစမ္းရင္း အေတြးစိတ္ကူးရေလသ လားဟု ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစာေနမိသည္။ “ေတာေက်းလက္က အပ္ခ်ဳပ္ဆုိင္” ဆုိင္ဆုိသည့္ ဆရာကဗ်ာတပုဒ္ကိုလည္း ျဖတ္ ကနဲသတိရမိ၏။ (ပုဂံေက်ာင္းက ေခါင္းေလာင္းသံစာအုပ္တြင္ပါသည္ဟု ထင္မိသည္။)။ “ ေတာေက်းလက္က အပ္ခ်ဳပ္ဆုိင္” ကဗ်ာႏွင့္ “အက်ႌသံုးထည္” ကဗ်ာသည္ ဆက္စပ္မႈရွိေလသလား…..

ဆရာဂ်မ္းက သူ႔အပ္ခ်ဳပ္ဆုိင္တြင္ ပင္တုိင္ေဖာက္သည္က ခ်ဳပ္ဖူးသည္မွာ “အက်ႌသံုးထည္” ရွိပါသတဲ႔။

ထုိေဖာက္သည္မွာ
ေႏြခါဝတ္ရန္၊ ေနပူခံံသည့္
ဖန္ျပာလွပ္လွပ္၊ စပို႔ရွပ္တထည္။

မုိးခါလုိက္ေလ်ာ၊ မုိးေတာထဲမွာ
မိုးမရြာသည့္၊ မုိးကာအက်ႌတထည္။

ေဆာင္းခါႏွင္းလံု၊ အေႏြးလႈံဖုိ႔
ဝတ္႐ုံအက်ႌ၊ ေလာင္းကုတ္ရွည္တထည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ ထုိကဗ်ာပုိဒ္ကိုဖတ္ရင္း… ကဗ်ာထဲက အက်ႌခ်ဳပ္သူ ေဖာက္သည္ကား ရာသီသေဘာကို ေနာေက်ေနသူျဖစ္ မည္ဟု စဥ္းစားမိ၏။ ရာသီဒဏ္ကိုခံႏုိင္ရန္ ႀကိဳတင္စဥ္းစားကာ အက်ႌသံုးထည္ကုိ ခ်ဳပ္ခဲ့ဟန္တူသည္။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေက်ားလက္က ေတာသူေတာင္သားမ်ားသည္ ထုိကဲ႔သုိ႔ ရာသီဒဏ္ကိုကာကြယ္ရန္ ႀကိဳတင္ခ်ဳပ္မထားႏုိင္ၾက။ အမ်ားစု လယ္သမား၊ လယ္သူမမ်ားမွာ မုိးခါေရာက္မွ လယ္ရွင္ဆီမွ ႀကိဳတင္လုပ္ခယူ မုိးကာေျပးဝယ္သူဝယ္၊ ပလီမဝယ္သူ ဝယ္၊ ခေမာက္ဝယ္သူဝယ္ လုပ္ၾကရ၏။ ေဆာင္းအခါတြင္ကား အေႏြးထည္ေကာင္းေကာင္း မဝတ္ႏုိင္ၾက။ အခ်ဳိ႕က တင္း တိမ္းေစာင္ေလးျခံဳ၊ အခ်ဳိ႕ ျခံထြက္ဟင္းသီးဟင္းရြက္ကေလး ေစ်းတြင္ေရာင္းခ်သူက ၿမိဳ႕ေစ်း ေလေဘးအထည္ပံုထဲက ေရြး ကာ သင့္သလုိ ဝတ္ၾကရ၏။ အခ်ဳိ႕ေလေဘးထည္ပင္ မဝယ္ႏုိင္သူက ေစာေစာစီးစီး လယ္ထဲေကာက္ရိတ္ဆင္းလွ်င္ ပုဆုိးျခံဳ ကေလးႏွင့္…..။ ေႏြအခါတြင္ကား လယ္လုပ္သူအမ်ားစုမွာ ပုဆုိးဒူးတုိ၊ ေက်ာေျပာင္ႏွင့္ တဦးတေလေလာက္သာ စြပ္ က်ယ္ဝတ္သည္ကုိ ေတြ႔ဖူး၏။

ကြၽန္ေတာ္ ကဗ်ာကို ဆက္ဖတ္မိသည္။
ရာသီလဲလွ်င္
ထည္လဲအက်ႌ၊ သူဝတ္သည္။

တေခတ္တခါ အသစ္လာ၍
တရာသီေျပာင္း၊ တေကြ႕ ေျပာင္းတုိင္း
အေၾကာင္းေကာင္းရွာ၊ ေျပာင္းစရာအတြက္
သူ႔မွာ အက်ႌ ရွိပါသည္…။

ကြၽန္ေတာ္ ကဗ်ာကိုဖတ္ရင္း မ်က္လံုးနည္းနည္းက်ယ္လာ၏။ ကဗ်ာထဲက ပင္တုိင္ေဖာက္သည္၏သ႐ုပ္ကိုလည္း စမ္းဝါး ၾကည့္မိလာသည္။ ရာသီအလုိက္ အေရာင္ေျပာင္းတက္သည့္ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နွင့္ ပုတ္သင္တုိ႔ကိုလည္း သတိရမိ လာ သည္။ ပင္တုိင္ေဖာက္သည္သည္ ပုတ္သင္ေလာ၊ သုိ႔မဟုတ္ ပုတ္သင္တုိ႔ကို ႀကိဳးကုိင္သူေလာ….။ ကြၽန္ေတာ္ သုိ႔ေလာ သုိ႔ေလာ စဥ္းစားရင္း ကဗ်ာေနာက္ဆံုးပုိဒ္ကို ဆက္ဖတ္မိသည္။

သုိ႔ေသာ္
အက်ႌခ်ဳပ္တုိင္း၊ သူ႔ကုိယ္တုိင္းကား
ပံုတုိင္းေနက်၊ ဟုိေရွးကသုိ႔
ပြၿမဲ ဖားၿမဲ၊ မေျပာင္းလဲသည့္္
ဝဆဲ ထြားဆဲ ပါေပတကား….။

ကဗ်ာေနာက္ဆံုးပုိဒ္ကိုဖတ္ရင္း ထုိကဗ်ာ၏ နိမိတ္ပံုအက်ယ္အဝန္းကို ကြၽန္ေတာ္ထိေတြ႕မိေတာ့၏။ က်ည္းကန္ရွင္ႀကီး ဆုိ သကဲ့သုိ႔ ေလာကတြင္ “ဝလုိ၍ သုိထားသူ” ေတြ၊ “ ကလုိ၍ ကုိယ္ယားသူေတြ” ကား ရွိေနဆဲပင္။
**

(၂)

ညဥ့္ဦးယံတြင္
ေတးသံစံုဝုိင္း၊ ျပဇာတ္ပုိင္းက
တုိင္းေက်ာ္ျပည္ေက်ာ္ ျပဇာတ္တည္း..။

ဗိန္းေမာင္းတိုက္၍
လုိက္တန္းေျပးတမ္း၊ ေနာင္ဂ်ိမ္းခန္း…။

ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာဂ်မ္း၏ “အက်ႌသံုးထည္” ကဗ်ာကိုဖတ္ၿပီး အေတြးဆန္႔ရင္း ေနာက္ကဗ်ာတပုဒ္ကို ဖတ္မိျပန္၏။ ကဗ်ာနာမည္က “ဗိန္းေမာင္း ျပဇာတ္ဒါ႐ုိက္တာ” တဲ့။

ထုိကဗ်ာကုိဖတ္မိသည့္အခါ…. ကြၽန္ေတာ္ငယ္စဥ္က အဖြားႏွင့္ လက္ပံတန္းဘူတာေရွ႕ ဇာတ္ပြဲမ်ား သြားၾကည့္ရသည္ကို အမွတ္ရမိေတာ႔၏။ ေရႊမန္းတင္ေမာင္၊ စိန္ေအာင္မင္း၊ ဗႏၶဳလ ေက်ာ္စိန္၊ တုိင္းခ်စ္သန္းစိန္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္တင္ေရႊ၊ ေတာေက်ာ္၊ ပန္တ်ာၾကည္လင္၊ ျပည္သူ႔မုန္တုိင္း…စသည့္ စသည္ျဖင့္ ဇာက္ပြဲမ်ား ၾကည့္ခဲ့ရသည္။

အဖြားက ေအာ္ပရာႏွင့္ ႏွစ္ပါးသြား ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ထုပ္ကို ပုိသေဘာက်သည္။ ကြၽန္ေတာ္က ျပဇာက္ကို ပုိႀကိဳက္သည္။ လူရႊင္ေတာ္ပ်က္လံုးကို သေဘာေခြ႕သည္။ အထူးသျဖင့္ ဗိန္းေမာင္းတုိက္၍ ေနာင္ဂ်ိန္ခန္းပါလွ်င္ ပုိသေဘာက်သည္။ အ ဖြားကေတာ႔ ေနာက္ပုိင္းဇာက္ထုပ္ကို ကြၽန္ေတာ္စိတ္ဝင္စားရန္ ႀကိဳးစားရွင္းျပရွာ၏။

“ေဟာ….ငါ႔ေျမး ၾကည့္။ ဝန္ (၄) ပါး ထြက္လာတယ္မွတ္လား။ အဲဒါ လႊတ္ေတာ္တက္ခန္းေခၚတယ္ …”
“ဟာ…အဖြားရယ္….ဝန္ေတြကလည္း ဟုတ္ပါ့၊ ဟုတ္ပါ႔နဲ႔ ဘာေတြေျပာေနမွန္း မသိပါဘူး..”

တကယ္လည္း ကြၽန္ေတာ္…ဝန္ေလးပါး ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နွင့္ ေျပာေနၾကသည္ကို စိတ္မဝင္စားခဲ့။ ဇီးသီးသည္၊ ကြမ္းယာ ေဆးလိပ္သည္ အသံကတမ်ိဳး၊ ပြဲၾကည့္ပရိတ္သတ္ကလည္း အျပင္ထြက္သူ ထြက္၊ ကုိယ့္အခ်င္းခ်င္း စကားေျပာသူေျပာျဖင့္။ ထုိအေျခအေနကုိ ဆုိင္းဆရာက…အကဲခတ္မိေလသလားမသိ။ ေဗထိ..ဂ်ိဆုိၿပီး ပြဲလွန္႔ေပးသည္။

ဇာတ္ျပခုိက္တြင္
ဒါ႐ုိက္တာက၊ ကားလိပ္မကာ
လက္ျပၾကားျဖတ္၊ စင္ေပၚရပ္လွ်က္
“ျပဇာတ္မွားကာ၊ ျပမိပါ၍
ဝႏၵာမိပါ၊ ေရႊပြဲလာ” ဟု
ဘြာခတ္လုိက္ေသာ္၊ သန္းေခါင္ေက်ာ္ၿပီ…။
အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း၊ ဇာက္႐ုံသြင္း…။

ျပဇာတ္ဗိန္းေမာင္း၊ နရီေညာင္းလည္း
ဇာတ္ေပါင္းခန္းပင္ မထြက္ေသး…။

အလုိ…. ဘယ္လုိျဖစ္လုိ႔ပါလိမ္႔ဟု ကဗ်ာဖတ္ရင္း ကြၽန္ေတာ္ေတြးမိ၏။ ဗိန္းေမာင္းေတြ တုိက္ၿပီးရင္း တုိက္ရင္း….တုိက္ေန ခ်ိန္ တြင္ ကားလိပ္မကာ… ဒါ႐ုိက္တာကလက္ျပရင္း စင္ေပၚရပ္ၿပီး ျပဇာတ္မွားကမိသတဲ့။ အခ်ိန္ကလည္း သန္းေခါင္းေက်ာ္ၿပီ။ ဇာတ္ေပါင္းခန္းပင္ မေရာက္ေသး။ ပရိတ္သက္က… “ဒါ ဘာလုပ္တာလဲ၊ ဘာလုပ္တာလဲ” ဟု မေက်မနပ္သံမ်ား ဇာတ္ရုံ တြင္းညံကာ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ျဖစ္ေနေခ်ၿပီ။ ထုိပရိတ္သတ္အတြင္း ကြၽန္ေတာ္လည္း ပါေန၏။

အသက္ေကာင္းလည္း
ဇာတ္ေပါင္းမပါ၊ ဤဇာက္နာကို
ဦးစြာ႐ုပ္ခ်၊ စိတ္႐ူးထ၍
ကခဲ့ၿပီးေသာ္၊ သန္းေခါင္ေက်ာ္မွ
ေၾသာ္… ေၾသာ္.. မွားစြ၊ ေၾသာ္… မွားစြဟု
ျပဇာတ္ကိုသိမ္း၊ မီးကိုၿငိမ္းလည္း
ေသြးစိမ္းမ်ားကား မေျခာက္ေသး…။

ပြဲၾကည့္သူမ်ား၊ မုိက္ေသြးယားေအာင္
ဓားခုတ္လွံထုိး၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္
က်ည္ထုိးပစ္ခတ္၊ ေထာင့္တုိင္းစပ္မွ်
သတ္ၾက ပုတ္ၾက၊ ထြက္ေျပးၾကစဥ္
ကရင္း မတ္တပ္၊ ဇာတ္ေၾကာျဖတ္သည္
ေမာင္းခတ္တုန္းက သူတမ်ဳိး….။

ကြၽန္ေတာ္ ကဗ်ာဖတ္ရင္း မ်က္လံုးက်ယ္လာရျပန္ၿပီ။ လူ႔ဘဝကို ဇာတ္ခံုႏွင့္ တင္စားတတ္ၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံ သည္ ကြၽန္ဘဝမွလြတ္ေျမာက္ရန္ ျပည္သူတုိ႔၏ အသက္ေသြးေခြၽးကို စေတးခဲ့ရ၏။ လြတ္လပ္ၿပီဟု မေၾကညာႏုိင္ခင္ပင္ ဗုိလ္ ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အာဇာနည္ႀကီးမ်ား လုပ္ၾကံခံခဲ့ရ၏။ တုိင္းျပည္၏ လူ႔အဖုိးတန္ရတနာမ်ား ဆံုးရႈံးခဲ့ရသည္။ (၁၉ ၄၈) လြတ္လပ္ၿပီဟုေၾကညာခ်ိန္တြင္ အေႂကြးမ်ား လည္ပင္းနစ္ေနသည္။ ျပည္တြင္းစစ္လည္း စခဲ့သည္။ လူဖမ္းပြဲႀကီးလုပ္၍ ေတာခုိသူကခုိၾကသည္။ တုိင္းျပည္ေခ်ာက္ထဲက်ဖုိ႔ လက္ႏွစ္လံုးပဲလုိေတာ႔တယ္ဟု အသံမ်ားၾကားရ၏။ စပ္တပ္ဆုိတာ ပစ္ရင္ တည့္တည့္ပစ္တယ္ဆုိသည့္ ႀကိမ္းဝါးသံႀကီး။ ထုိအသံႀကီးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ၾကသူမ်ား၊ ျပည္သူမွာ ေျမစာပင္ဘဝ၊ ေခတ္ဆုိးေခတ္ၾကပ္မ်ားကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရသည္။ အေရးအခင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရ သည္။ ရဟန္းရွင္လူတုိ႔ေသြးမ်ား ကား မေျခာက္ေသး။ သို႔ေသာ ေမာင္းခတ္ေၾကျငာစဥ္က မိန္႔ခြန္းမ်ားကား ေက်ာ႔ေနေတာ႔၏။

ပြဲ၏ ဇာတ္လုိက္၊ ကံထ႐ုိက္၏
ခါးပုိက္ထဲမွ၊ ညေၾကးရ၍
ညတြက္မနာ၊ ဒါ႐ုိက္တာမူ
မာယာတသိန္း၊ အပလိန္းႏွင့္
လူၿပိန္းႀကိဳက္ေအာင္၊ တေဖာင္ေဖာင္ႏွင့္
ေတာင္ေတာင္ေျမာက္ေျမာက္၊ စကားေဖါက္လွ်က္
ေျမႇာက္ေျခပင့္ေခ်၊ သင္ပုန္းေခ်လည္း
မေက်မနပ္ မရိတ္သက္…..။

ဇာတ္ဝင္ေၾကးမ်ား၊ ဖ်ာေၾကးမ်ားကို
အစားခံရ၊ ထုိေန႔ည…..။

နက္ျဖန္ကာည၊ ေျပာင္းလဲကမည့္
ျပဇာတ္လက္က်န္၊ ယံုေအာင္ဖန္လည္း
ဉာဏ္နီဆင္မွန္း၊ သိေခ်ၿပီ….။

ဆရာတင္မုိး၏ ကဗ်ာစက္ဝန္းသည္ က်ယ္ဝန္းလွ၏။ ျပဇာတ္ကျပသူမ်ား၏ သ႐ုပ္ကိုျမင္ေယာင္းရင္း “အမိယုတ္က ႏႈတ္သ ရမ္း၏၊ အဖယုတ္က ကုိယ္အမူအရာ ၾကမ္းတမ္း၏” ဆုိေသာ ေလာကနီတိစကားကိုလည္း အမွတ္ရမိ၏။ မည္သူေတြ ႏႈတ္ သရမ္းေနၾကသနည္း။ မည္သူေတြ လက္ရုံးအားကိုးကာ ကိုယ္အမႈအရာၾကမ္း တမ္းေနၾကသနည္း။ “ဗိန္းေမာင္းျပဇာတ္” ကဗ်ာက ကြၽန္ေတာ့္ကို အေတြးပြားေစ၏။ “အက်ႌသံုးထည္” ႏွင့္ ဗိန္းေမာင္းျပဇာက္ကေနသူမ်ားကိုလည္း မ်က္စိထဲ ျမင္္ေန မိ၏။
**

(၃)

“ပတ္စာခြာလုိ႔၊ ဖ်ာသိမ္းၿပီးကာမွ
ဗိန္းေမာင္း တိုက္လုိတုိက္
ကေရာင္း႐ုိက္လုိ ႐ုိက္နဲ႔
ဇာတ္တုိက္လုိ႔ပဲ မၿပီးႏုိင္ေသးဘူးတဲ့လား…။

တခါလာလည္း ဒီအခန္း
ဒီဇာက္လမ္းနဲ႔ ဒီမင္းသား
ဒီစစ္ကားခ်ည့္ပဲ ျပေနေတာ႔
တညလံုးလံုး
ပရိတ္သက္က မုန္္းလွၿပီ…။

တအုန္းအုန္းနဲ႔ခဲက်၊ သင္းတုိ႔ကဲသမွ်
ဆဲလွေရာ့မယ္….။

ယခုေနာက္ပုိင္းတြင္ ဆရာတင္မုိး၏ “သစ္ရြက္ေၾကေလးေပၚမွာ ေရးတဲ့မွတ္တမ္း”၊ “တင္မုိးကဗ်ာ ၈၀” စာအုပ္မ်ားထြက္လာ သည္ကို ဖတ္ရ၏။ ကြၽန္ေတာ္သည္ “တင္မုိး ၈၀” စာအုပ္မွ “ဒီတညေတာ႔ ဒီမွ်နဲ႔တန္ပါေစ” ကဗ်ာကို ဖတ္မိသည္။ ထုိကဗ်ာ သည္ “ဗိန္းေမာင္းျပဇာတ္” ကဗ်ာႏွင့္ ေသြးတေၾကာတည္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိ၏။ “ဗိန္းေမာင္းျပဇာတ္” တြင္ ကျပေနသူတုိ႔ႏွင့္ ဒါ႐ုိက္တာ၏သ႐ုပ္ကို ေဖာ္လွစ္ျပၿပီး “ဒီမွ်ႏွင့္ တန္ပါေစ” ကဗ်ာတြင္ ပရိတ္သက္အသံကိုပါ ပုိၾကာလာရသည္ဟု ခံစားမိ၏။

မင္းတုိ႔ဇာတ္ မဟန္ဘူး
ဖ်ာကိုလိပ္ၿပီး
တိတ္တိတ္သာ ျပန္ၾကေတာ႔
နက္ျဖန္က်မွ ဇာတ္လမ္းေျပာင္းၿပီး
ဇာတ္သိမ္းေကာင္းေကာင္း ကၾကစုိ႔….။

ဒီညေတာ့ ေတာ္တန္တိတ္
ငါတုိ႔အိပ္ေရးပ်က္လွၿပီ…..။

ကဗ်ာထဲဝင္စားေနမိသူ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဆရာတင္မုိုးေျပာသည့္ ဇာတ္လမ္းေျပာင္းမည့္နက္ျဖန္ခါကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနမိ၏။ ထုိေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေရာင္ျခည္သူ ထြန္းလင္းေတာက္ပ၍ ခြန္အားျဖစ္ပါေစသတည္း …..။

(ၾကည္ႏုိင္)
၁.၁.၂၀၁၅


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
Advertise on MoeMaKa

Similar Posts