ေ၀ဖန္ေရးရာ

သာထက္ေအာင္ – ေလးစားသင့္ေသာ ေဟာေျပာပြဲယဥ္ေက်းမႈ

သာထက္ေအာင္ – ေလးစားသင့္ေသာ ေဟာေျပာပြဲယဥ္ေက်းမႈ
(မိုးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၁၆၊ ၂၀၁၄

တေလာက NLD ျပန္ၾကားေရးတာ၀န္ခံ စာေရးဆရာဆိုသူတေယာက္ရဲ့ ေဟာေျပာပြဲဂယက္က အြန္လိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ပူညံပူညံအသံ ၾကားရပါတယ္။

စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ ဘယ္အခ်ိန္ကစလုိ႔ ဘယ္သူက အစပ်ဴိး ဦးေဆာင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ အတိအက်မသိေပမယ့္ ကာလအားျဖင့္ အေတာ္ၾကာျပီလို႔ အၾကမ္းဖ်င္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ တရားပြဲေတြ၊ တခ်ိန္က ေက်းလက္ေတြမွာ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ စာေဟာကြက္စိပ္ပြဲေတြ ဒါေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာလူထုအဖုိ႔ စာေရးဆရာေတြရဲ့ ေဟာေျပာပြဲေတြ နားေထာင္ဖို႔ သိပ္ခဲယဥ္းတဲ့ အလုပ္မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီလိုေရခံေျမခံမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ စစ္ဖိနပ္ေအာက္ ျပားျပားေမွာက္ခဲ့ရျပီး မ်က္စိပိတ္၊ နားပိတ္၊ ပါးစပ္ပိတ္ဘ၀နဲ႔ ေလသံေတာင္ မသလပ္ရဲတဲ့အခ်ိန္မွာ စာေရးဆရာေတြက စင္ေပၚကေန စစ္အစုိးရကို ေ၀ဖန္ေလွာင္ေျပာင္သံၾကားရရင္ တယ္လည္း အရသာရွိသကိုး။ အာသာေျပသကိုး။

ဒီလိုနဲ႔ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ ထြန္းကားလာလိုက္တာ ခုဆို သြားေရးလာေရး ခက္ခဲလွတဲ့ ေက်းလက္ေတြကအစ စာေပေဟာေျပာပြဲဆိုေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ေနပါျပီ။ စာေရးဆရာေတြလည္း ေရးတာကနည္းနည္း၊ ေဟာတာက မ်ားမ်ား၊ စာေရးဆရာမဟုတ္ေတာ့ဘဲ စာေဟာဆရာလို႔ ေခၚရမယ့္ “စာေပၾကာနီကန္” ေတြလည္း ေဟာတေယာက္၊ ေဟာတေယာက္ ေပၚလာပါတယ္။ ခုဆို ျမန္မာျပည္နံတလ်ားသာမက ျပည္ပခရီးေတြေတာင္ တဒီးဒီးထြက္ ေဟာေနၾကတာ ၾသစေၾတးလ်က ဆစ္ဒနီမွာေတာင္ ဒုတိယအၾကိမ္ေျမာက္ ၀ွဲခ်ီး က်င္းပျပီးပါျပီ။

စာေရးဆရာဆိုတာကလည္း မတေထာင္ဘြားထဲက လာတာမို႔ ေတာ္သူရွိသလို ညံ့သူလည္း ရွိမွာပါပဲ။ သီခ်င္းဆိုေကာင္းတဲ့ စာေရးဆရာ၊ ဟာသအေျပာေကာင္းတဲ့စာေရးဆရာ၊ စစ္အစုိးရကို မ်ားမ်ာကေလာ္တုတ္ႏိုင္မွ လက္ခုပ္သံရမယ္ထင္လို႔ ကေလာ္တုတ္တဲ့ စာေရးဆရာ၊ မသိမသာကိုယ္ရည္ေသြးေနတဲ့ စာေရးဆရာ … ထားပါေတာ့ေလ။ အမ်ဳိးမ်ဳိးေပါ့။

ကြယ္လြန္သြားရွာျပီျဖစ္တဲ့ ဆရာေအာင္သင္းတို႔၊ ဆရာေမာင္ေသာ္ကတို႔၊ ဦးကိုယု (ေခၚ) ဆရာေမာင္သစ္တို႔၊ ဆရာေကြးတို႔ဆိုတာ ေဟာေျပာပြဲ ခ်န္ပီယံေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုဒီဘက္ေခတ္မွာဆိုရင္ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၊ ေန၀င္းျမင့္၊ ေမာင္သာခ်ဳိ၊ ေအာ္ပီက်ယ္ စသူတို႔ ထင္ရွားလာပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔လည္း သူတို႔အတိုင္းအတာနဲ႔ ႏိုင္သေလာက္ အက်ဴိးျပဳေနတာမို႔ မုဒိတာမပြားႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။

အဲသလို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ၾကီးၾကီးမားမားၾကီး ထြန္းကားလာတဲ့ ေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ေျပာစရာအခ်ဳိ႔ ရွိလာပါျပီ။ ဒါကေတာ့ “ေဟာေျပာပြဲယဥ္ေက်းမႈ” ပါပဲ။

ေဟာေျပာပြဲယဥ္ေက်းမႈကို ေဟာသူေရာ နာသူပါ ေလးစားလိုက္နာရပါမယ္။ ေဟာေျပာပြဲတခု က်စ္က်စ္လစ္လစ္ အဆင္ေျပေျပ၊ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေအာင္ျမင္ဖို႔ဆိုတာ ေဟာသူမွာတင္မဟုတ္ပါဘူး၊ စင္ေအာက္က နာသူမွာလည္း တာ၀န္ရွိပါတယ္။

မူးမူးရူးရူးနဲ႔ စင္ေပၚတက္လာ၊ သမီးအရြယ္ တူမအရြယ္မ်ား ၾကားရန္မသင့္တဲ့ ခ်က္ေအာက္ျပက္လုံးေတြ ထုတ္လိုထုတ္၊ ဒီစာေရးေနတုန္း သတိရတာေလးတခု ေရးျပခ်င္ပါတယ္။ ၾကာေတာ့ ၾကာပါျပီ။ ၈ေလးလုံးမတိုင္ခင္ကပါ။ အဆိုေတာ္၊ ရုပ္ရွင္မင္းသား၊ စာေရးဆရာတေယာက္က စင္ေပၚတက္ျပီး (မူးကလည္း မူးေန) က်ေနာ္က ရုပ္ရွင္မင္းသားဆိုေပမယ့္ ဒါ၀ါသနာမပါဘူးဗ်၊ (လက္ညိဳးနဲ႔ လက္မထိပ္ ထိျပျပီး) ၀ါသနာမပါေတာ့ မစားရဘူးေပါ့ေပါ့။ ဘာညာနဲ႔ အမူအယာနဲ႔ပါ ညစ္ညမ္းျပေနေတာ့ အဲဒီေဟာေျပာပြဲမွာ အတူေဟာေျပာေနတဲ့ ဆရာေမာင္ေသာ္က ေတာ္ေတာ္ ေဒါသျဖစ္ျပီး မဂၢဇင္းတေစာင္ကေန အဲဒီအဆိုေတာ္ စာေရးဆရာကို ပက္ပက္စက္စက္ေရးျပီး တုန္႔ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေခတ္တုန္းက ရွိခဲ့တဲ့ စာေပလုပ္သားအဖြဲ႔ (စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မီတီက) ဆရာေမာင္ေသာ္ကကို ေခၚယူသတိေပးခဲ့တာ ခုထိမွတ္မိပါေသးတယ္။ ခုေတာ့ သူတုိ႔လည္း ကြယ္လြန္ကုန္ပါျပီ။

စင္ေပၚတက္လာတဲ့ စာေရးဆရာတေယာက္အဖုိ႔ အျမဲႏွလုံးသြင္းထားရမွာက စင္ေအာက္မွာ နားေထာင္ေနတဲ့သူေတြဟာ ကိုယ့္အေဖအရြယ္၊ အဖုိးအရြယ္၊ အေမအရြယ္ေတြပါႏိုင္တယ္။ ရဟန္းပညာရွိိ- လူပညာရွိေတြ ပါနုိင္တယ္၊ ကုိယ့္ထက္ စာေပအရာ ဘဝအေတြ႔အႀကံဳအရာ- ဗဟုသုတအရာ အမ်ားႀကီးသာတဲ့သူေတြ ပါနုိင္တယ္၊ ထုိ႔အတူ ေခါင္းရြက္ျဗပ္ထုိးေစ်းသယ္- လက္လုပ္လက္စား-ဆုိက္ကားသမား-ပါနိုင္တယ္၊ ေသခ်ာတာက အားလုံးဟာ လူေတြျဖစ္တယ္၊ ေလးစားရမယ္၊ အဂါရဝ ပုံစံဝင္ေနတဲ့ အေျပာအဆုိအသုံးအနႈန္း- အမူအယာ- ေလယူေလသိမ္းလုံးဝမျဖစ္ေစရဘူး၊

အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ ဂယက္ထတယ္ ဆိုတဲ့ NLD က စာေရးဆရာရဲ႕ ေဟာေျပာပဲြကုိ နားေထာင္ၾကည့္ေတာ့-“မွတ္ထား-ခင္မ်ားတုိ႔ဘုရားက ဗမာမဟုတ္ဘူး၊ ကခ်င္မဟုတ္ဘူး၊ ရခိုင္မဟုတ္ဘူး-……သာကီဝင္ဆုိတာ ကုိယ့္နွမကုိယ္ျပန္ယူတာ၊ ကုိယ့္ေမာင္ကုိယ္ျပန္ယူတာ၊ ဒင္းတုိ႔ ကုိယ့္နွမကုိယ္ျပန္ယူမလါး…..” ေျပာတဲ့အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒီေနရာမွာ ဘာမွမေဆြးေနြးလုိပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ထက္ ပိုသိပုိတတ္တဲ့ ရဟန္းပညာရွိ လူပညာရွိေတြ ရွင္းပါလိမ့္မယ္၊

ေျပာခ်င္တာက ေဟာေျပာပဲြ ယဥ္ေက်းမႈပါ၊ ဒီဆရာေလးချမာ ေဟာေျပာပဲြယဥ္ေက်းမႈကုိ နားလည္ပုံမေပၚဘူး- က်ဴရွင္ဆရာတေယာက္ သူ႔အတန္းက ၉တန္း၊ ၁၀တန္းေက်ာင္းသားကုိ စာသင္သလုိမ်ိဳး ေဟာက္သလုိလုိ ေငါက္သလုိလုိေျပာေနတာပါ၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔တဲ့ အမူအယာ- ဂါရဝတရား- သူနားလည္ပုံမေပၚဘူး၊ စင္ေအာက္က ငုတ္တုတ္ထုိင္နားေထာင္တူေတြ အထဲမွာ သူ႔အေမအရြယ္- အေဖအရြယ္ေတြ အမ်ားႀကီးဆိုတာ သူဆင္ျခင္မိပုံမေပၚဘူး၊ သူတင္လားဆုိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ အဲသလုိစတုိင္မ်ိဳးနဲ႔ ေဟာတတ္တဲ့ ျမန္မာစာေရး ဆရာေတြရွိပါေသးတယ္။ နံမည္ေတြနဲ႔ထုတ္ေျပာရရင္ ပုဂိၢဳလ္ေရးေတြ ျဖစ္မွာစုိးလုိ႔ မေရးေတာ့ပါဘူး၊၊

တေလာက ေရႊျပည္ႀကီးကုိလာသြားတဲ့ အေမရိကန္သမၼတ အုိဘာမားက တကၠသုိလ္ထဲက စိန္ရတုခန္းမမွာ လူငယ္ေတြနဲ႔ေတြ႔ဆုံ ေဟာေျပာခဲ့ပါတယ္၊ အုိဘားမားေျပာာေတြ သေဘာတူတာ၊ မတူတာကတပိုင္းပါ၊ ေမာက္မာတဲ့အမူအယာ၊ ရုိင္းစုိင္းတဲ့အမူအယာ၊ မေထမဲ့ျမင္အမူအယာမ်ိဳး လုံးဝမေတြ႔ရဘူးဆုိတာကုိေတာ့ သတိထားဖုိ႔လုိပါတယ္။ ကမၻာထိပ္တန္းနုိင္ငံႀကီးက သမၼတက အေျပာအဆုိ ရုိက်ိဳးသေလာက္ ေရႊျပည္ႀကီးက မေျမာက္မေျခာက္ စာေရးဆရာေတြက မုိက္ရုိင္းျပေနတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ရွက္ဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္၊ အခုလုိ အမ်ားျပည္သူကုိ စင္ေပးကေန ေဟာေျပာေနတာ မေျပာနဲ႔- ဆစ္ဒနီေရာက္စက ဟုိတယ္ႀကီးတခုရဲ႕ FOOD COURT မွာ ေစ်းေရာင္းရင္း ပီေကဝါးေနလုိ႔ မန္ေနဂ်ာက ကြ်န္ေတာ့ကုိ တုိးတုိးေခၚၿပီး ပီေကမဝါးဖုိ႔ ဝင္ေျပာပါတယ္၊ ပီေကဝါးရင္းေစ်းေရာင္းတာဟာ Customer ကုိမေလးစားရာေရာက္ပါသတဲ့။

ေဟာေျပာပဲြယဥ္ေက်ားမႈကုိ ေလးစားဖုိ႔ဆုိတာ ေဟာသူမွာပဲ တာဝန္ရွိတာမဟုတ္ပါဘူး၊ နာသူမွာလည္း တာဝန္ရွိပါတယ္။ ဆစ္ဒနီမွာလုပ္တဲ့ ပဲြတခ်ိဳ႕( အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ) ပရိသတ္ရဲ႕ အားနည္းခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြ မၾကာမၾကာေတြ႔ရပါတယ္။ ျမန္မာပဲြတခ်ိဳ႕ေတြမွာ နုိင္ငံေရးပါတီက အမတ္မ်ား လာစကားေျပာတာေတြရွိသလုိ- တခ်ိဳက ေကာင္ဆယ္လာကုိယ္တုိင္လာခ်ီးျမွင့္ စကားေျပာေတြလည္းရွိပါတယ္။ သူ႔ဖာသာ ဘာႀကီးေျပာေျပာ ဒုိ႔ကေတာ့ ေျပာခ်င္ရာေျပာမွ ပဲဆုိတဲ့ အေတြးအေခၚနဲ႔ အခ်င္းခ်င္းတြတ္ထုိးလိုက္၊  ဟီလာတုိက္လုပ္လုပ္ေနတာေတြ ေရႊျမန္မာမ်ားမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ စင္ေပၚကေဟာသူကုိ ေလးစားေသာအားျဖင့္ နားေထာင္ေပးဖုိ႔ စင္ေအာက္ကလူမွာတာဝန္ရွိပါတယ္။ စင္ေပၚကေဟာသူရဲ႕ အယူအဆကုိ လက္မခံနိင္လုိ႔ ေဟာသူရဲ႕ ကုိယ္ရည္ေသြးတီးလုံးေတြ နားမေထာင္ခ်င္္လုိ႔(ကုန္ကုန္ေျပာရရင္) ေသာက္ျမင္ကပ္လုိ႔ နားမေထာင္ခ်င္ရင္ ထြက္သြားလုိ႔ရပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္… ခန္းမထဲထုိင္ၿပီး အေနွာင့္အယွက္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ေနထုိင္ျပဳမူရင္ျဖင့္- ဒီလူဟာ မယဥ္ေက်းသူတေယာက္လုိ႔ ေျပာရမွာပါပဲ။

သာမန္လူတေယာက္ေလာက္ေတာင္ ဗဟုသုတမရွိ၊ သာမန္လူတေယာက္ေလာက္ေတာင္ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာမႈမရွိတဲ့လူက စင္ေပၚတတ္ၿပီး ငါ့စကာားႏြားရ ေျပာေနတာေတြ ၾကားရဖန္မ်ားေတာ့- ၾကာရင္….ေဟာေျပာပဲြဆုိတာေတြကုိ လူေတြအယုံအၾကည္ကင္းလာမွာ စုိးရပါတယ္။ ခုခ်ိန္ထိေတာ့….ဗြက္ေပါက္ေနတဲ့ ျမန္မာနုိင္ငံေရး၊ ထင္ရာစုိင္းေနတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ေျပာစရာ၊ ေဝဖန္စရာေတြကမ်ားေနက်ေတာ့- စင္ေပၚတတ္ၿပီး ေျပာရဲ ေဟာရဲ ေဖာ္ထုတ္ရဲရင္ ပရိသတ္ရဲ႕ လက္ခုပ္သံကေတာ့ ရေနမွာပါပဲ။ အဲသလုိေဟာရင္း ေျပာရင္း က ေဖာ္ထုတ္ရင္းနဲ႔ ေဟာေျပာပဲြယဥ္ေက်းမႈဆုိတာ ဘာလဲဆုိတာေလး နွလုံးသြင္းၿပီး ေဟာၾကရင္ ပုိအဆင္ေျပလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။

၂၆၊ ႏို၀င္ဘာ၊ ၂၀၁၄


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

6 thoughts on “သာထက္ေအာင္ – ေလးစားသင့္ေသာ ေဟာေျပာပြဲယဥ္ေက်းမႈ
  1. ဟုတ္ပါတယ္ဗ်ာ။ ပံုစံခြက္ထဲကေန ေဖာက္ထြက္တဲ႔ ဒီေဆာင္းပါးကလည္း သိသင္႔တာေလးေတြကို ေရးထားတာပါပဲ။ တခ်ိဳ႕ကလည္း အစိုးရက ကေလာ္တုတ္ရင္ လူၾကိဳက္တယ္ ဆိုၿပီး ဒါပဲ လုပ္ေနၾကတယ္။ အဲဒါ စာေရးသူအတြက္ သိပ္လက္ပ်က္တယ္ ခင္ဗ်။ က်ေနာ္ေၿပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဟိုတေလာက ကြယ္လြန္သြားတဲ႔ ဆရာ ဦးေအာင္သင္းကိုယ္တုိင္ ေၿပာခဲ႔တာပါ။ အစိုးရ အၿပစ္ေတြက အမ်ားၾကီးပဲ ဆိုေတာ႔ ေၿပာရတာ လြယ္တယ္ေလ။ သိပ္စဥး္စားစရာ မလိုပဲ လြယ္လြယ္ေရးလို႔ ရႏိုင္ပါတယ္။ အခုလည္း အဲဒီ ပံုစံခြက္ထဲမွာ အမ်ားၾကီးပဲ။ စာေရးဆရာေတြ ကိုယ္တိုင္ေရာ စဥ္းစားမိရဲ႕လား မသိဘူး။
    သေရာ္စာတို႔ ရသတို႔ ေရးတဲ႔ လူေတြကေတာ႔ တိုက္ရိုက္ေၿပာတာ မဟုတ္ေတာ႔ သြယ္ဝိုက္ၿပီး ေၿပာရတာ ခက္လည္းခက္တယ္။ လူတိုင္းလည္း နားမလည္ၿပန္ဘူး။ အဲဒီလိုင္းလည္း ေရးမယ္႔လူ ရွားလာတယ္ ထင္တာပဲ။ ပညာသည္ခ်င္းေတာ႔ ဒီလို အပိုင္းေရးရတဲ႔ လူေတြ ဘယ္ေလာက္ အားစိုက္ရတယ္ ဆိုတာ သိၾကမွာပါ။

    1. ထင္ရာစုုိင္းတဲ့ အုုပ္ခ်ဳပ္သူေတြအတြက္ေတာ့ ဘယ္စာအမ်ိဳးအစားျဖစ္ျဖစ္ ကြ်ဲပါးေစာင္းတီးပဲ ျဖစ္ေနမယ္ ထင္ပါတယ္။
      လူထုုကေတာ့ စစ္ဗုုိလ္ေတြ အာဏာပုုိင္ဆုုိသူေတြရဲ႕ ပုုံစံခြက္ထဲက အမွာစကားေတြ မိန္႔ခြန္းေတြကုုိပဲ ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ ဆယ္စုုႏွစ္ခ်ီ နားေထာင္ခဲ့ရပါတယ္။ နားေထာင္ေနရဆဲလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
      လူထုုဘက္ရပ္တည္တဲ့ စာေရးဆရာေတြကေတာ့ အႏၱရာယ္ၾကားမွ အခြင့္ရသေလာက္ အရဲစြန္႔ကာ ေထာင္ႏႈတ္ခမ္းေပၚကေန တန္ျပန္ေရးသားေဟာေျပာေနၾကတယ္လုုိ႔ ျမင္ပါတယ္။
      စင္ေပၚတက္ၿပီး ေဟာရဲ ေျပာရဲၾကသူေတြဟာ ပရိတ္သတ္လက္ခုုပ္သံတခုုတည္းကုုိ ေမွ်ာ္လင့္ၾကသူေတြမဟုုတ္ဘူးလုုိ႔ ယုုံၾကည္ပါတယ္။
      အေၾကာက္တရားေအာက္မွာ ဆယ္စုုႏွစ္ခ်ီ ေနလာခဲ့ၾကရသူ၊ ပညာကုုိ ေကာင္းစြာသင္ခြင့္ မရခဲ့ၾကသူ၊ တဝမ္းတခါးအတြက္ ေနဝင္မုုိးခ်ဳပ္ ရုုန္းကန္ေနၾကရသူ လူထုုႀကီးအတြက္ေတာ့ ထိထိမိမိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသြယ္မဝုုိက္ ေဟာေျပာေရးသားေပးၾကတဲ့ စာေရးဆရာေတြေၾကာင့္ အသိဥာဏ္ေတြပြင့္ အေၾကာက္တရားေတြကုုိ အတုုိင္းအတာတခုုအထိ ဖယ္ရွားေစႏုုိင္ခဲ့တယ္ ထင္ပါတယ္။ သူတုုိ႔အေနနဲ႔ သေရာ္စာေတြ ရသစာေပေတြကုုိလည္း ေအးေအးလူလူ အခ်ိန္ေပးဖတ္ရွဳခံစားႏုုိင္မယ္ မထင္မိပါ။
      သေရာ္စာေတြ ရသစာေပေတြကိုု ဖတ္ရွဳခံစားနားလည္ႏုုိင္ၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိတ္သတ္အတြက္လည္း ထုုိစာေပမ်ိဳး လုုိအပ္ပါတယ္။

      1. မတူတဲ႔ အၿမင္ေတြ ဆိုတာေတာ႔ ရွိစၿမဲပါပဲ။ တကယ္ေတာ႔ ၿမန္မာၿပည္မွာ အတိုင္းအတာ တခုအထိ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင္႔ ေဟာေၿပာခြင္႔ ရလာတာ မၾကာေသးပါဘူး။ လူထုၾကီးအေနနဲ႔ စာေရးသူေတြက အစိုးရကို ထိထိမိမိ မသြယ္မဝိုက္ ခဏခဏ ကေလာ္တုပ္ေပးမွ ေဝဖန္ေပးမွ အသိဥာဏ္ေတြပြင္႔ အေၾကာက္တရားေတြ ဖယ္ရွားႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ ၁၉၈၈အေရးေတာ္ပံုတို႔ ေရႊဝါေရာင္ အေရးအခင္းတို႔မွာ လူထုၾကီးက အင္တိုက္အားတိုက္ ပါဝင္စရာကို အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ အဲဒီေရွ႕က မဆလေခတ္က အေရးေတာ္ပံုေတြဆို ပိုဆိုးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဘယ္သူမွ ေၿဗာင္ကေလာ္တုပ္ခြင္႔ မရပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး စာကို စကားကို ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ၿပတ္သားစြာ ေၿပာတာနဲ႔ ေၿဗာင္ကေလာ္တုပ္တာ ေတာ္ေတာ္ ကြာတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အစိုးရကို မေဝဖန္ရဘူးလို႔ မဆိုလုိပါဘူး။ တကယ္ ပညာပါရင္ သေရာ္စာ တပုဒ္တည္းနဲ႔ သက္ဆိုင္သူေတြ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ စိတ္ဆိုးတာကို ၿမင္ဖူးပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး စာေရးသူ ဆိုတာ စာဖတ္သူ သိသင္႔တယ္ ထင္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာကို သူစိတ္ဝင္စားလာေအာင္ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံု သံုးၿပီး ေရးလို႔ရတယ္လို႔ ၿမင္လို႔ပါ။ အဲဒီေနရာမွာ ယဥ္ေက်းတဲ႔ နည္းလမ္းဆိုရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ စာေရးသူ ဆိုတာ စာဖတ္မ်ားတဲ႔ အတြက္ ဥာဏ္ၾကီးၿပီးသားပဲ မဟုတ္လား။

        1. သာမာန္လူေတြ လက္လွမ္းမမွီႏုုိင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကုုိ ျပည္တြင္းျပည္ပစာနယ္ဇင္းေတြရဲ႕ ဖြင့္ခ်ေရးသားမႈေတြေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူ သိခြင့္ရၾကတယ္။ အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ကုုိ ပိတ္ပင္တာဟာ လူထုုအသိဥာဏ္ပြင့္မွာကုုိ ေၾကာက္လုုိ႔ပဲ မဟုုတ္လား။ ယခုုသတင္းလြတ္လပ္ပါတယ္ဆုုိတာက အစပဲ ရွိပါေသးတယ္။ စာနယ္ဇင္းေပၚကုုိ မေရာက္လာႏုုိင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြလည္း မ်ားစြာ ရွိပါေသးတယ္။ တဖက္ကလည္း တန္ျပန္ေရးေနၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ သေရာ္စာတမ်ိဳးတည္း လုုံေလာက္မယ္ မထင္ပါဘူး။ သြယ္ဝုုိ္က္ခ်ည္း ေရးေနလိုု႔ ထိေရာက္မယ္ မထင္ပါဘူး။ သိသင့္သိစရာေတြ မ်ားလာပါၿပီ။ လူထုုဖက္က က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္သိေလ အသိပညာျမင့္ေလ ဒီမုုိကေရစီစနစ္ ခုုိင္မာအားေကာင္းေလပဲ မဟုုတ္လား။ ၈၈ လုုိ ေရႊဝါေရာင္လုုိ အေရးအခင္းတခုုခုု ေပၚေပါက္လာဖုုိ႔ အဲဒီလုုိရည္ရြယ္ခ်က္ တခုုတည္းအတြက္ ေဟာေျပာေရးသားေနၾကတယ္လိုု႔ မျမင္ပါဘူး။

Comments are closed.