ရသေဆာင္းပါးစုံ ေမာင္လူေရး

ေခတ္သစ္ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္း – အပုုိင္း (၂)

ေမာင္လူေရး

မတ္လ ၁၄၊ ၂၀၁၄

ကေန႔ကာလမွာ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေျပာလိုက္တဲ့အသံေတြ ညံလို႔။
လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ မတူတဲ့ေဒါင့္က ၾကည့္ထားတဲ့ အိုရွဴိးရဲ႕ စာအုပ္ထြက္လာပါတယ္။ တခ်ိန္ကေတာ့ အိုရွဴိးရဲ႕စာေတြကို ဘယ္ျဖန္႔ ခ်ိခံရဲမလဲ။ အိုရွဴိးကိုေတာ့ ပြင့္လင္းပါတယ္၊ သေဘာထားႀကီးပါတယ္ဆုိတဲ့ အေမရိက၊ ဥေရာပတုိ႔ကေတာင္ ေၾကာက္ၾကတယ္ေလ။ ဒီစာ အုပ္ကိုေတာ့ ေအာင္ေမဃ ဘာသာျပန္ထားတာပါ။ မွ်ေဝခ်င္လို႔။

 ဒါကေတာ့ အပိုင္း (၂) ေပါ့။  

 (၂) ေမတၱာ

က်ေနာ့္ရဲ႕ ဒုတိယအေၾကာင္းအခ်က္က ေမတၱာပဲ။ ေမတၱာကို အလြန္မွ အေျခခံ က်တဲ့ လူအခြင့္အေရးလို႔ မွတ္ယူသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုလံုးက လူအခြင့္အေရးလို႔ မွတ္ယူသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုလံုးက ေမတၱာကို အဆိပ္သင့္ေအာင္လုပ္ထားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒါ ေမတၱာကို အဆံုးစီရင္ လုိက္တာပါပဲ။ အိမ္ေထာင္စနစ္က လိမ္ညာတဲ့ ေမတၱာရဲ႕ အျဖည့္ခံသက္သက္ပါ။

အတိတ္ကာလက အိႏၵိယမွာ လူငယ္ေလးေတြကို  အိမ္ေထာင္ျပဳေပးခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒါ မိဘတိုင္းရဲ႕ တာ၀န္လို႔ မွတ္ယူခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီ ကေလးငယ္ေတြက ေမတၱာ ဆုိတာ ဘာမွ မသိၾကေသးပါဘူး။ အိမ္ေထာင္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကိုေတာင္မသိဘဲ အိမ္ေထာင္က်သြားေလ့ရွိတယ္။ သူစိမ္းမိန္းကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔အတူ ေနလာ ခဲ့ၾကတယ္။

ဒီလုိဘာေၾကာင့္ ငယ္ငယ္ကတည္းက ကိုယ့္သားသမီးေတြကို ေနရာ ခ်ေပးခဲ့ ၾကသလဲ။ ေမတၱာခံစားမႈ အရြယ္ေရာက္ပ်ိဳရြယ္လာမႈ လူငယ္သဘာ၀ေတြ ေပၚေပါက္ မလာၾကေစဖို႔ပါ။ လူငယ္စိတ္သဘာ၀ ပိတ္ဆို႔တားျမစ္လိုက္ဖို႔ပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေလာက္ ေမတၱာႏွလံုးသား ေမတၱာခံစားမႈ ေပၚထြန္းလာရင္ တားဆီးလို႔  ဖ်က္လို႔ လံုး၀မရေတာ့လို႔ပါ။

တကယ္ေတာ့ ငယ္ရြယ္ခ်ိန္မွာ ေနရာခ်ေပးလိုက္တာ လူသားမဆန္ပါဘူး။ လူက သူခ်စ္တဲ့သူ ေမတၱာမွ်ႏိုင္မယ့္လူ၊ ႏွစ္သက္တဲ့လူကိုိ ရွာေဖြခြင့္ ရွိရပ့ါမယ္။ အဲဒါ လူမႈအဖြဲ႔အစးည္းရဲ႕အာဏာစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းကန႔္သက္ခ်က္နဲ႔ ဘယ္လုိမွ မပတ္ သက္သင့္ဘူး။ ေမတၱာက လူသားႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိစၥပဲ။ အဲဒါကို လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားတာ မြန္ျမတ္တဲ့ကိစၥပဲ။

တကယ္လို႔ လူႏွစ္ေယာက္က အတူေနခ်င္ရင္ ၾကားက ကိုယ္စား၀တ္ျပဳေပးတဲ့ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ အစိုးရရဲ႕အမိန္႔ေတာင္ ခံေနဖို႔မလိုပါဘူး။ သူတို႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ ႏွစ္လံုးသား ခြင့္ျပဳခ်က္ပဲလိုတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ ႏႈတ္ဆက္ခြဲခြာခ်င္ရင္ အသာတၾကည္ ႏႈတ္ဆက္ ခြဲခြာသင့္တယ္။ မတည့္အတူေန ငရဲခံေနဖို႔ မလိုပါဘူး။ ဒီအတြက္ ဘာေခတ္သစ္ ေခတ္ေဟာင္း ပကာသနမွ မလိုအပ္ပါဘူး။

မိတ္ေဆြမျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ရင္လဲ အတိတ္က ခိ်ဳၿမိန္တဲ့ၾကင္နာမႈေတြ၊ အမွတ္ရစရာ ေတြကုိ ရင္၀ယ္ပိုက္ၿပီး ခဲြခြာသြားႏို္င္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေမတၱာသာ ဆက္သြယ္ မႈရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာအေၾကာင္းပါ။ အဲဒါ က်ားမႏွစ္ဦးကုိ ခိုင္ၿမဲေအာင္ တြဲဖက္ထား ႏိုင္တယ္။ ေမတၱာရွိရံုနဲ႔လံုေလာက္ပါတယ္။ အတူေနတဲ့လုပ္ငန္းတစ္ခု ထူေထာင္ေနဖို႔ မလုိပါဘူး။

ကေလးေတြကုိ မိဘေတြရဲ႕ ဥစၥာပစၥည္းလို သေဘာမထားသင့္ပါဘူး။ ကေလး ေတြက လူသားမ်ိဳးႏြယ္ရဲ႕အနာဂတ္ကို ပိုင္ဆိုင္သူေတြျဖစ္တယ္။ ကေလးေတြကို ငယ္စဥ္ကတည္းက ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရမယ္ဆုိတာကို နားလည္းသေဘာေပါက္ဖို႔လိုတယ္။ ဒါမွ အနာဂတ္ေကာင္းကို တည္ေဆာက္ယူႏိုင္ပါမယ္။ အဲဒါ လူသားမ်ိဳးႏြယ္တစ္ခုလံုး အားကိုးရမယ့္ကိစၥပါ။

ရင္ေသြးနဲ႔အတူ ေနာင္သူတို႔ကို ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ရမွာျဖစ္သလို အတူမေန ရင္လဲ ရင္အုပ္မကြာရွိသလိုမ်ဳိး ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ အစီအမံေတြရွိရမယ္။ ရင္ေသြးဆိုတာ ကိုယ့္ေသြးသားနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာသူပဲ။ သက္ဆုိင္သူရဲ႕ ရင္ႏွစ္သည္းျခာ၀ိညာဥ္ပဲဆိုလဲ မမွားပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ ရင္ေသြးေတြကုိ မိဘေတြပိုင္ဆုိင္တဲ့ပစၥည္းလို သေဘာထားရင္ အႏၱရာယ္ႀကီးလြန္းပါတယ္။ တခ်ဳိ႕လူေတြက ကိုယ့္သားသမီးေတြကို ဒီေန႔ထိ ကိုယ့္ ပစၥည္းလို မွတ္ယူေနၾကဆဲပါ။ ယခင္က မိန္းမကိုလဲ ပစၥည္းလိုပဲမွတ္ယူခဲ့ၾကတာပဲ။ စစ္တုိက္လို႔ အႏုိင္ရသြားတဲ့ဘက္က မိန္းမနဲ႔ကေလးေတြကို ပစၥည္းလို ခြဲေ၀ယူေလ့ ရွိတယ္။ အရံႈးမေပးတဲ့ ေယာက်္ားကိုေတာ့ သတ္ပစ္ေလ့ရွိတယ္။

လူကို ပစၥည္းတစ္ခုလို ပိုင္ဆုိင္တဲ့အရာလို႔ မွတ္ယူတာ အလြန္မွရုပ္ဆိုး အက်ဥ္းတန္တဲ့ကိစၥပါ။ လူက ကိုယ့္ရင္ေသြးရဲ႕ အရွင္သခင္မဟုတ္ပါဘူး။ ကေလး အေပၚ ေမတၱာထားတာ ထားလို႔ ရပါတယ္။ သူ႔ပါရမီကိုသိၿပီး အဲဒါကို ဖြံ႕ၿဖိဳးခြင့္ ေပးရပါမယ္။

လူငယ္ကေလးက လူသားမ်ဳိးႏြယ္တစ္ခုလံုးရဲ႕ အနာဂတ္ပါ။ လူသားမ်ဳိးႏြယ္သစ္ ကို တည္ေဆာက္ေပးမယ့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ပါ။ သူက အျခားေလာကတစ္ခုက ေရာက္လာတဲ့ မဟာဧည့္သည္ပဲ။ လူေဟာင္းကေတာ့ သူတို႔အတြက္ လမ္းနဲ႔ တံခါး ေပါက္ပါပဲ။ ဒီထက္ပိုၿပီးလည္း မမွတ္ယူသင့္ဘူး။ သူတို႔အတြက္ မိဘက လုပ္ႏိုင္ သေလာက္လုပ္ေပးရမယ္။ သူတို႔ပါလာတဲ့ ပါရမီမ်ဳိးေစ့ကို ဖြံ႕ၿဖိဳးခြင့္ေပးရမယ္။ ကိုယ့္စိတ္ဆႏၵအတုိင္း ပံုသြင္းယူရမွာ မဟုတ္ဘူး။

ရိပ္သာေတြအားလံုးက ကေလးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ရြာဘယ္ေဒသက ကေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးရမယ္။ တကယ္လုိ႔ ရိပ္သာကပဲ ကေလးျပဳစုဖုိ႔ တာ၀န္ယူလိုက္ရင္ အိမ္ေထာင္ယူစနစ္က အပိုျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ အိမ္ေထာင္က ေမတၱာကို တကယ္ပဲ အက်ဥ္းေထာင္ထဲေရာက္သြားေစပါတယ္။ ေမတၱာကို ထိခိုက္ နစ္နာသြားေစပါတယ္။ ရပိုင္ခြင့္ ေပးပိုင္ခြင့္ တာ၀န္၀တၱရားေတြနဲ႔ လြတ္လပ္မႈ ဆံုးရံႈးသြားရမယ္။

တကယ္လို႔ လူသားေတြရဲ့ ေမတၱာ လြတ္လပ္မႈရွိရင္ အသားမည္း၊ အသားျဖဴ ခြဲျခားမႈရွိေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ေမတၱာမွာ ဘာအကန္႔အသတ္မွ မရွိလုိ႔ပါပဲ။ လူက ဘယ္ဘာသာ၀င္ေပၚမဆို ေမတၱာထားႏိုင္တယ္။ ဘယ္အသား အေရာင္ေပၚမဆို ေမတၱာထားႏုိင္မယ္။

ေမတၱာက ႏွလံုးသား ခံစားခ်က္ကိုပဲသိတာ။ ဘယ္္ဘာသာက်မ္းဂန္ရဲ႕ အကန္႔ အသတ္ကိုမွ မသိပါဘူး။ စည္းစနစ္ပံုစံကိုလည္းသိတယ္။ ေမတၱာက တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ ေလာက္ လြတ္လပ္သြားရင္ အျခားလူ႔အခြင့္အေရးအားလံုးအတြက္ ေရခံ၊ ေျမခံေကာင္း ကို ေပၚထြန္းေစႏိုင္လိမ့္မယ္။

တကယ္ေတာ့ခ်စ္တဲ့လူႏွစ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အလြန္ ကြာျခားပါတယ္။ သိပံၸပညာရွင္ေတြကို ေမးျမန္းစံုစမ္း ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ကြဲျပားမႈက ဥာဏ္ထက္ျမက္မႈကို ဖြံ႕ၿဖိဳးေစပါတယ္။ ပိုက်န္းမာႀကံ႕ခိုင္ေစပါတယ္။ ဒါကို မ်ဳိးရိုး ပညာက အေသအခ်ာေလ့လာၿပီး သိရွိထားၿပီးျဖစ္တယ္။

ကမၻာတစ္ခုလံုးကပဲ အပင္ေတြ တိရစာၦန္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သုေတသနေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ သိပံၸပညာရွင္ေတြကို ေမးျမန္းစံုစမ္း ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ကြဲျပားမႈက ဥာဏ္ထက္ျမက္မႈကို ဖြံ႕ၿဖိဳးေစပါတယ္။ ပိုက်မ္းမာ၊ ႀကံခိုင္ေစပါတယ္။ ဒါကို မ်ဳိးရိုး ပညာက အေသအခ်ာေလ့လာၿပီး သိရွိထားၿပီးျဖစ္တယ္။

ကမၻာတစ္ခုလံုးကလည္း အပင္ေတြ တိရစာၦန္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သုေတသနေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ သိပံၸနည္းနဲ႔ မ်ဳိးဆက္ၿပီး ႏို႔အထြက္ေကာင္းဖုိ႔၊ အသားအထြက္ေကာင္းဖုိ႔ သီးႏွံေတြ ပိုထြက္ႏိုင္ဖုိ႔ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္လုပ္ၾကည့္ၿပီး ခဲ့ပါၿပီ။ ရလဒ္ေကာင္းေတြ ေပၚထြန္းလာခဲ့တယ္။ အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ႏြားေတြ၊ ျမင္းေတြ၊ ေမြးျမဴယူခဲ့ၾကတယ္။ မ်ဳိးစပ္မႈ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကို လူကသိရွိထားၿပီးျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္မ်ဳိးႏြယ္ကို မ်ဳိးျမွင့္ယူဖို႔ အသံုးမခ်ေသးပါဘူး။

မင္းမ်ဳိး၊ မင္းႏြယ္ေတြမွာ စိတ္မေကာင္းစရာေတြ အမ်ားႀကီး ႀကံဳခဲ့ၾကရတယ္။ အဲဒါ ေဆြမ်ဳိးနီးစပ္အခ်င္းခ်င္း အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ၾကလို႔ပါပဲ။ သူတို႔မွာ ထူးဆန္းတဲ့ေရာဂါ ေတြ ဥာဏ္နိမ့္တာေတြ ေတြ႔ခဲ့ရဖူးတယ္။ သူတို႔က သာမန္ အရပ္သူ၊ အရပ္သားနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳလို႔ မရဘူးလုိ႔ ယူဆၾကတယ္။ (၂၀)ရာစုေက်ာ္ (၂၁)ရာစုေရာက္ေနၾက ေပမယ့္၊ သိပံၸပညာရဲ့ ဗီဇပညာကို သိထားၾကေပမယ့္ ေသြးက မ်ဳိးဆက္ခံမႈရဲ႕ အေၾကာင္းလို႔ မွတ္ယူေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေသြးက ေသြးပဲ။ မ်ဳိးဆက္ခံမႈနဲ႔ ဘယ္လိုမွ မပတ္သက္ပါဘူး။ ေသြးက ဗီဇကို သယ္ယူေပးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။

လူ(၁၀)ေယာက္ (၁၅)ေယာက္ေလာက္က အခ်င္းခ်င္း စဥ္ဆက္မျပတ္ အိမ္ေထာင္ျပဳေနၾကမယ္ဆိုရင္ သူတို႔မွာ ေရာဂါမ်ဳိးစံုရွိလာလိမ့္မယ္။ ဗီဇမွာပဲ ေရာဂါရဲ႕ အေၾကာင္းပါလာလိမ့္မယ္။ ဒီလိုမ်ဳိးရိုးဆက္ခံတဲ့ေရာဂါမွာ ဥာဏ္တံုးတဲ့ေရာဂါလည္း ပါတယ္။ ေ၀လမင္းသားႀကီးပံုကို အေသအခ်ာၾကည့္ပါ ဥာဏ္ထက္ျမက္တဲ့ ရုပ္သဏၭာန္ မ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။ ဘ၀ကို ၿငီးေငြ႔တဲ့ပံုမ်ဳိးပဲ။ သူဟာ အ၀န္းအ၀ိုင္းေသးေသးကေလးကေန အျပင္ကိုမထြက္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။

က်ေနာ္ ဒီေန႔အထိ ဘုရင့္မ်ဳိးႏြယ္၀င္ထဲက ဥာဏ္ထက္ျမက္တဲ့သူ၊ ပညာရပ္ နယ္ပယ္မွာ ထူးခၽြန္တဲ့သူရယ္လို႔ မေတြ႔ဖူးေသးပါဘူး။ အိႏၵိယက ေစာ္ဘြားႀကီးေတြ အမ်ားအျပားနဲ႔ ထိေတြ႔ခဲ့ဘူးပါတယ္။ သူတို႔စိတ္ပိုင္းအေျခအေနက ဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြးနိမ့္ရံုသာမက ရုပ္ပိုင္းစြမ္းအားမွာလည္း အားနည္းတာ ေတြ႔ရတယ္။

ရုရွားက ရပ္စျပဴတင္အေၾကာင္း ၾကားေကာင္း၊ ၾကားဖူးပါလိမ့္မယ္။ ရုရွား ေတာ္လွန္ေရးမတိုင္မီက အေရးပါၿပီး ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသူျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုျဖစ္ရတာ လည္း ဘုရင္ႀကီးရဲ႕ တစ္ဦးထဲေသာသားကိစၥေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔မွာ ေသြးမတိတ္နာ ေရာဂါရွိပါတယ္။ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရလို႔ ေသြးထြက္လာရင္ ေသြးမတိတ္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီေရာဂါကို ဘာေဆးနဲ႔မွ ကုသလို႔မရဘူး။ အျခားနည္းလမ္းလည္း မရွိဘူး။ ဒီေရာဂါက အမ်ဳိးနီးစပ္လြန္းသူခ်င္း အိမ္ေထာင္ျပဳလုိ႔ရခဲ့တဲ့ေရာဂါပါ။ ဒါကို ရပ္စျပဴတင္ က ကုသေပးႏုိင္ခဲ့တယ္။

ရပ္စျပဴတင္က အိပ္ေမြ႔ခ်ပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္တယ္။ ဒီပညာကို အလြန္ကၽြမ္းက်င္ တယ္။ သူက သူေတာ္စင္တစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူက ဘုရင့္သား ခႏၶာ ကိုယ္က မတိတ္တမ္းထြက္ေနတဲ့ေသြးကို ရပ္တန္႔ေစႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါလည္း အိပ္ေမြ႔ခ်တဲ့ နည္းနဲ႔ ေသြးရပ္သြားေစခဲ့တာပါ။

ဒီလိုေသြးရပ္သြားေစတဲ့အလုပ္ကို ဘယ္ဆရာ၀န္သမားေတာ္မွ လုပ္မေပးႏိုင္ခဲ့ ၾကဘူး။ ဒီကေလးက အလြန္မွ ႀကီးမားက်ယ္၀န္းတဲ့ အင္ပါယာႀကီး ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးရဲ႕ အိမ္ေရွ႕မင္းသားျဖစ္ေနတယ္။ ႏိုင္ငံကို အုပ္စိုးလာမယ့္ မင္းေလာင္းေပါ့။ ရပ္စျပဴတင္ သာမရွိရင္ မင္းသားေလး မေတာ္တဆ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရလို႔ ေသြးထြက္လာရင္ အသက္ အႏၱရာယ္ထိ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အခုေခတ္အခါ ဒီမင္းမ်ဳိး၊ မင္းႏြယ္ေတြမွာ ဘာအုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာမွမရွိေတာ့ေပမယ့္ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းကိစၥကို ေဆြးမ်ဳိးနီးစပ္အခ်င္းခ်င္း လုပ္ေနၾကဆဲျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ေရကိုယ္ေသြး စြမ္းရည္နိမ့္က်တဲ့ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ ေမြးဖြားေပးေနဆဲျဖစ္တယ္။

ဒီလိုမင္းမ်ဳိး၊ မင္းႏြယ္ထဲက အသိမွတ္ျပဳခံရတဲ့ ကမၻာ့ထိပ္တန္းေရာက္ ပုဂိၢဳလ္အလွအပေလးေတြ ေတြ႔ဖူးပါသလား။ အဂၤလန္မွာ ေကာလဟလ သတင္းတစ္ခု ပ်ံႏွံ႔ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီသတင္း ဘယ္ေလာက္မွန္သလဲဆိုတာေတာ့ အာမမခံပါဘူး။

ေကာလဟလသတင္းက ဘုရင္မႀကီး အယ္လိဇဘက္ရဲ႕ ၾကင္ယာေတာ္က သနားစရာပါ။ နန္းေတာ္မွာ တာ၀န္က်တဲ့လူငယ္ေလးေတြက ေယက်္ားလ်ာျဖစ္သြားၾကတယ္တဲ့။ ဒီလိုျဖစ္သြားရတဲ့ကိစၥက အဆန္းေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ သဘာ၀က်တဲ့ကိစၥတစ္ခုပါ။ သိပ္မၾကာေသးမီကာလက မင္းသားႀကီး ခ်ားလ္စ္ရဲ႕ ကိုယ္ရံေတာ္တစ္ဦးက AIDS ေရာဂါနဲ႔ ေသဆံုးသြားခဲ့တယ္လုိ႔ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ AIDS က မိုးေပၚက က်လာတဲ့ေရာဂါမဟုတ္ပါဘူး။ မြန္ျမတ္တဲ့ ၀ိညာဥ္ေတာ္ (Holy Ghost) က ဘယ္သူလဲဆိုတာ ဘယ္သူမွမသိပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ ဒီလိုမင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္ထဲမွာပဲ ဒီလိုျဖစ္တတ္ပါတယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူး။ ေနာက္ထပ္လူေတြေသၾကဦးမွာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဒီေရာဂါက ကြင္းဆက္ႀကီးတစ္ခုရဲ႕အပိုင္းတစ္ခုပါပဲ။

ဟိႏၵဴက ဟိႏၵဴနဲ႔ပဲ လက္ထပ္ရမယ္။ ျဗဟၼဏက ျဗဟၼဏနဲ႔ပဲ လက္ထပ္ရမယ္ဆိုတဲ့  အကန္႔အသတ္ေတြမရွိသင့္ေတာ့ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ အိႏိၵယသားက အိႏိၵယသားနဲ႔ပဲ လက္ထပ္ရမယ္ဆိုတာမ်ဳိး ကန္႔သတ္မထားသင့္ဘူး။

ကမၻာႀကီးက အလြန္မွ က်ယ္၀န္းပါတယ္။ ဇနီးမယား ဘ၀ၾကင္ေဖာ္ကို အလြန္ ေ၀းတဲ့ မ်ဳိးႏြယ္ထဲက ရွာသင့္ပါတယ္။ သမုဒၵရာ ခုႏွစ္စင္း ျခားထားတဲ့ ေနရာက ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ဒါမွ က်မ္းမာႀကံ့ခုိင္တဲ့ လွပတဲ့ သက္တမ္းရွည္တဲ့ ဥာဏ္ထက္ျမက္တဲ့ မ်ဳိးႏြယ္သစ္ကို ေဖာ္ထုတ္ယူႏိုင္မယ္။ စစ္မွန္တဲ့ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္သစ္ကို ရရွိလာ ႏိုင္မယ္။ လူမ်ဳိးျခားေတြနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳသင့္ပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ဖုိ႔ ရုိးရာေရွးဓေလ့ထံုးစံ ေပ်ာက္ပ်ယ္မွာျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေမတၱာကို တန္ဖိုးထားရပါမယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာ ေမတၱာမွ် အိမ္ေထာင္ျပဳတာကို အခုထိ ကဲ့ရဲ႕ေနၾကဆဲပါပဲ။

(၃) ေသဆံုးခြင့္

တတိယမူလအခြင့္အေရး၊ ဘ၀မွာ အလြန္မွအေရးႀကီးတဲ့အခ်က္သံုးခ်က္ရွိတယ္။ သက္ရွင္ေနျခင္း၊ ေမတၱာနဲ႔ေသဆံုးျခင္း၊ ဒီေန႔လုပ္တာပဲ မနက္ျဖန္ရမယ္။ ဒီေန႔ကို လူကၿငီးေငြ႔ေနၿပီး ဒီဘ၀ကို ဘာေၾကာင့္သယ္ေဆာင္ေနရမွာလဲ။ အျပည့္အ၀ သက္ရွင္ ရပ္တည္ၿပီးခဲ့ၿပီး သက္တမ္းကာလတစ္ခုလည္း သက္ရွင္ၿပီးခဲ့ၿပီး ဘာမွလည္းမျဖစ္ခ်င္ ေတာ့ဘူး။ ဘာမွ မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ လုပ္စရာ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ လူအတြက္ ေသဆံုးခြင့္ရသင့္ပါတယ္။ လူတိုင္းက အေျခခံအက်ဆံုးအခြင့္အေရး၊ သက္ရွင္ခြင့္၊ ေမတၱာမွ်ခြင့္၊ ေသဆံုးခြင့္ရသင့္ပါတယ္။ ကိုယ္ခႏၶာကို စြန္႔လႊတ္ခြင့္လည္း အေျခခံအခြင့္ အေရး ျဖစ္သင့္ပါတယ္။

ဒီဘ၀က တစ္ခ်ိန္မွာ ေသဆံုးရမယ့္ဘ၀ပဲ။ ဘယ္ဆႏၵမွ မက်န္ေတာ့လုိ႔ မေနခ်င္ ေတာ့တဲ့လူကို ဇြတ္အတင္း ေနကိုေနရမယ္ဆိုတာ အျပစ္ဒဏ္လိုပါပဲ။ ဒီလိုအၾကပ္ မကိုင္သင့္ပါဘူး။ ဒီလို ဆႏၵရွိတဲ့လူေတြအတြက္ အစီအမံေကာင္းတစ္ခု လုပ္ေပး သင့္တယ္။

အိမ္တစ္အိမ္မွာ ဒီလိုမေနႏိုင္ေတာ့တဲ့သူကို ဘာမဆိုလုပ္ႏိုင္ဖို႔ အေျခအေန တစ္မ်ဳိး ဖန္တီးေပးသင့္တယ္။ အထူးအခြင့္အေရးအေနနဲ႔  တစ္လေလာက္ေနထုိင္ခြင့္ ျပဳသင့္တယ္။ ဂီတအႏုပညာ ပန္းခ်ီလိုအလုပ္မ်ဳိး ဘာမဆို လုပ္ခြင့္ေပးထားသင့္တယ္။ ဆရာ၀န္ေတြက သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ဖိစီးမႈကင္းေ၀းေအာင္ လုပ္ေပးသင့္တယ္။

အခုထိေတာ့ ေသဆံုးတာကို ရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္တဲ့ဒုကၡ၊ မဟာဒုကၡႀကီးလို လုပ္ထားပါတယ္။ မႏွစ္ၿမိဳ႕စရာလို႔ သတ္မွတ္ထားၾကတယ္။ ဒါက လြဲမွားတဲ့ အယူအဆ တစ္ခုပဲ။ အားလံုးေမြးလာသလို အားလံုးေသရမွာပဲ။ ေမြးတာ ပြဲေတာ္ျဖစ္ခဲ့သလို ေသတာလည္း ပြဲေတာ္ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ စိတ္ထားကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္လို႔ရပါတယ္။ ေသဆံုးတာကို အႏုပညာတစ္ခုလို ဖြံ႕ၿဖိဳးလာေအာင္ လုပ္သင့္ပါတယ္။ လူက ေအးေအး ေဆးေဆး အနားယူၿပီး စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ ေသဆံုးခြင့္ရသင့္ပါတယ္။

ဒီလိုပြဲေတာ္က်င္းပခ်ိန္မွာ အသိမိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔လည္း ေတြ႔ႏိုင္ ပါတယ္။ ထိေတြ႔ေဆြးေႏြးခြင့္လည္း ရသင့္ပါတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနကို ေဆးရံုမွာပဲ လုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေသဆံုးခ်င္တဲ့လူအတြက္ ေနာက္ဆံုးလုပ္းေပးလိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးတစ္ခုပါပဲ။ တကယ္လုိ႔ မေသခ်င္ေသးဘူး။ ဘ၀မွာ ဆက္ေနခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္ အိမ္ျပန္လႊတ္လိုက္ရမယ္။ ေသဆံုးခ်င္တဲ့လူကိုသာ အထူးအခြင့္အေရး ေပးသင့္ ပါတယ္။

ေသဆံုးခ်င္တဲ့ လူကေတာ့ အနည္းဆံုးအေျခအေနတစ္ခုမွာ အနည္းဆံုးတစ္လ ေလာက္ သက္ရွင္ခြင့္ရသြားသင့္ပါတယ္။ ဇိမ္ခံခြင့္ ရသြားသင့္ပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ဘာနာၾကည္းမႈ အခ်ဳပ္အခ်ယ္မွ က်န္မသြားေအာင္ လုပ္ေပးလုိက္ရမယ္။ အားလုံးလုပ္ ၿပီးသြားၿပီဆိုရင္ ဘ၀ကို ႏႈတ္ဆက္ခြင့္ရွိရပါမယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဘ၀ကို ေက်းဇူး တင္မယ္။ အေကာင္းျမင္ႏိုင္မယ္။ လုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္ၿပီးခဲ့ၿပီပဲ။

ဆက္ရန္


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

One thought on “ေခတ္သစ္ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္း – အပုုိင္း (၂)

Comments are closed.