သူတိုု႔အာေဘာ္ ျငိမ္းခ်မ္းေအး

နန္းက် ကိစၥ ျပန္လည္ ရွင္းလင္းခ်က္

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ဇႏၷဝါရီ ၃၀၊ ၂၀၁၄

 

သ႐ုုပ္ေဖာ္ပုုံမအား ဤေနရာမွ ယူပါသည္။

ကိုညီထြဋ္ နန္းက် ကိစၥ စာဖတ္ျဖစ္သူ အမ်ား မေက်နပ္ၾကဘူး။  တခ်ိဳ႕လည္း တုံ႔ျပန္ ျပန္ေရးၾကတယ္။

 

နန္းက် သလား၊ နန္းတက္သလား၊ နက္ဆက္လ်က္ လား က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ တကယ္ေတာ့ အျငင္းပြား စရာ မရွိပါ။

 

ဘာေၾကာင့္ နန္းက် သံုးသလဲ ဆိုတာ ေဆာင္းပါး မွာ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစတဲ့ အခ်က္ (Supporting Facts) ေဖာ္ျပမထားေၾကာင္းလည္း အမ်ား ေထာက္ၾကတယ္။

 

ထည့္မထားရျခင္းက Understood ကိစၥ မလို႔ပါ..။

 

ဂီတ ေလာက ၁၉၉၅ ေနာက္ပိုင္း ၁၉၉၆ က ေန ၂၀၀၆ အထိ ေစ်းကြက္မွာ ဘယ္သူခ်ဳပ္ထားသလဲဆိုတာ ရွင္းေနတဲ့ ကိစၥပါ။  အခ်က္အလက္၊ ကိန္းဂဏန္းေတြသာ ေသခ်ာမွတ္တမ္းတင္တတ္တဲ့ တိုင္းျပည္မ်ိဳးဆိုရင္ ဒီကိစၥက စကားထဲ ထည့္ေျပာေနစရာကိုမလို ခ်က္ခ်င္း ရွင္းရွင္း လင္းလင္း ဇယားခ် သိႏိုင္မွာပါ။

 

Cult Following ကို ထည့္တြက္လို႔ မရပါ..။ အမ်ားေစ်းကြက္သေဘာကိုသာ ဆိုလိုျခင္းပါ။  အႏုပညာအား (ဂီတပညာအား) ကိုလည္း မဆိုလိုပါ။  မဆိုလိုေၾကာင္းလည္း ေဆာင္းပါးမွာ အေသအခ်ာ ထည့္ေရးထားခဲ့တယ္။

 

ေနာက္ နန္းက် သံုးရျခင္းက က်ေနာ္က ဂုဏ္ျပဳသံုးျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။  ပုဂၢိဳလ္ေရး တိုက္ခိုက္မႈ မပါ၊ မလိုမုန္းတီး တဖက္သတ္ စြပ္စြဲ အပုတ္ခ်လိုမႈ လံုးဝမပါ။

 

ဒီအသံုးေၾကာင့္ နာသူေတြထက္ မပိုေတာင္ မေလ်ာ့တဲ့ႏႈန္းနဲ႔ က်ေနာ္လည္း ကိုညီထြဋ္ကို ခ်စ္ခဲ့၊ အားေပးခဲ့တယ္။

 

နန္းက် သံုးျခင္းက ဂုဏ္ျပဳျခင္းဆိုတာကို နားလည္ဖို႔က.. က်ရျခင္းက တက္ခဲ့လို႕ ဆိုတာကို နားလည္မွ ရမွာပါ..။

 

နယူတန္ ရဲ႕ “What goes up must come down.” ဟာ သဘာဝ သေဘာ တရား ႀကီးပါ..။

 

ေနာက္ မဟာ ေၾကာင့္ ဒီေကာင္ဆိုတာပဲသေဘာမ်ိဳး ျပန္လည္ဆိုခ်င္ၾကတယ္..။ က်ေနာ့္ ေဆာင္းပါးပါ သေဘာက ေယဘုယ် ျခံဳ ေျပာျခင္းပါ။  အနီးကပ္ ေလ့လာ ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးသူမ်ား မဟာ တခုတည္းေၾကာင့္ မဟုတ္ေၾကာင္း သိႏိုင္မွာပါ။

 

ဆရာမ ေမၿငိမ္း ျပန္ေရးတဲ့ အထဲမွာလည္း မဟာ အေၾကာင္းေတြ ေရးထားတယ္..။ ေနာက္ သူ ေျပာတဲ့ အထဲက တျခား အႏုပညာသမားနဲ႔ က်ေနာ္က ႏိႈင္းဆိုထားတယ္လို႔ ဆိုတယ္..။  ဘိုထီးနဲ႔ အသံုးခ်ခံပံုခ်င္းတူတာကို ေရးထားတာကို ဆိုသလား၊ က်ေနာ့္ ေဆာင္းပါး ဆိုလိုခ်င္တဲ့ ေလးျဖဴ က နန္းသိမ္းတာ ပဲ ဆိုလိုခ်င္သလား။  ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ခုစလံုး မွာ အႏုပညာခ်င္း၊ ဂီတ ခ်င္း ႏိႈင္းယွဥ္ တာ တခု မွ မျပဳလုပ္ခဲ့ပါ.။  အဲ့သလို လုပ္ရေလာက္ ေအာင္လည္း က်ေနာ္ မေပါ ပါ..။

 

မဟာ ကိစၥ ဆိုရင္လည္း တကယ္ က က်ေနာ္ မဟာ ကိစၥ မေျပာရေသးပါ။ အဲ့ဒီ ေဆာင္းပါး မွာ မဟုတ္ အျခား ေဆာင္းပါး တခ်ိဳ႕မွာ မဟာ ကိစၥ တခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ေထာက္ျပေျပာဖူးတယ္၊ အက်ယ္ေတာ့ မေျပာရေသးပါ။

 

တကယ္ က မဟာ ျပႆနာ နဲ႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ၊ ထိေရာက္မႈ Impact ကို ကိုညီထြဋ္ မေသခင္ (က်ေနာ္လည္း မေသခင္) ေရးမွာပါ။

 

ျမသန္းစံ က အေရးမႀကီးပါ..။  သူ ေသၿပီးမွ ေရးေရး၊ မေသခင္ ေရးေရး သူ႔ ကို တိုင္တည္ ေရးမွာ မဟုတ္တဲ့ အတြက္ အေရးမႀကီးပါ။  ျမသန္းစံ မဟာ က အေရးမႀကီးပါ..။ ကိုညီထြဋ္ မဟာ က အေရးႀကီးတယ္..၊ ျမသန္းစံ က လူတခ်ိဳ႕ကိုပဲ မိႈင္းတိုက္ႏိုင္တာ..၊ ကိုညီထြဋ္ မဟာ က လူအမ်ားကို ထိေရာက္ မႈိင္းျဖစ္ေစခဲ့တယ္..။  ဒါကို ပဲ ေရးမွာပါ..။

 

ေနာက္တခု က ေမၿငိမ္း ေဆာင္းပါး မွာ ျပန္ေထာက္ျပထားတဲ့ ကိစၥထဲမွာ ပါတဲ့ ခင္ေမာင္တိုး အမ်ိဳးသားညီလာခံ လုပ္ျခင္းတို႔၊ ဘိုထီး ကိစၥတို႔ က မလႊဲသာလို႕ ဆိုတာ အားလံုး ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္ႏိုင္တယ္။  အဲ့ဒီ ေခတ္ကတည္းက လည္း လူေတြ နားလည္ခဲ့တယ္၊ သိခဲ့တယ္။

 

ကိုညီထြဋ္ ကိစၥ က အဲ့သလို မဟုတ္ပါ..။  သူကိုယ္တိုင္လည္း အဲ့သလို သေဘာ တခါမွ မဆိုဖူးပါ။  သူ မွန္တယ္ထင္လို႔၊ ယံုၾကည္လို႔ လုပ္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ အထိ ဆုပ္ကိုင္ထားတယ္။   ဒီအခ်က္ကို က်ေနာ္ ႀကိဳက္တယ္၊ ေလးစားတယ္..။  သူယံုၾကည္တယ္ဆိုျခင္းကို က်ေနာ္ မယံုၾကည္ျခင္း၊ သူမွန္တယ္ ထင္တဲ့ အရာကို က်ေနာ္ မွားတယ္ ထင္ျခင္း က တက႑..။

 

တကယ္ က ဒါမ်ိဳးကိစၥက အခုလို အတို အျမန္ ေရးဖို႔ သိပ္ မေကာင္းလွပါ..။ က်က်နန အခ်ိန္ယူ ေရးရမွာပါ..။

 

အခု အၾကမ္းဖ်င္း သေဘာ ဆိုလိုခ်င္တာက နန္းက် ေဆာင္းပါး က မဟာ မေယာဂ ေၾကာင့္ မၾကည္လင္ မႏွစ္ၿမိဳ႕ လို႔ ေရးျခင္း မဟုတ္၊ အဲ့ဒါေၾကာင့္ နန္းက်လို႕ သံုးျခင္း မဟုတ္ဘူး..။  တကယ္ နန္းက် လို႔ နန္းက် သံုးခဲ့ျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္တယ္။

 

ဂီတ မိတ္ေဆြ (ကိုယ္တိုင္လည္း ဂီတသမား) တေယာက္က ဆို.. နန္းက်လို႔ မဟာ လုပ္ရတာပါ၊ မဟာ လုပ္လို႔ နန္းက်တယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ မယူဆဘူး လို႕ေတာင္ က်ေနာ္ နဲ႔ ေျပာင္းျပန္ ပိုသာဆိုး တဲ့ ေကာက္ခ်က္ဆြဲ က်ေနာ့္ ေဆာင္းပါး အၿပီးမွာ က်ေနာ့္ကို ဆိုခဲ့တယ္။

 

ထားပါ..။  လူဆိုတာ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေကာက္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိမွာပါ..။

 

Everyone is entitled to his own opinion ပါ ပဲ..။  But… not to his own facts ပါ..။

 

နန္းက် ကိစၥ က အျမင္ မဟုတ္ပါ..။ တကယ္ က အခ်က္ ပါ..။

 

အဲ့ဒီ အခ်က္ကို က်ေနာ္ က Data အေနနဲ႔ ဆြဲထုတ္မျပႏိုင္လို႔ အခု လူအမ်ားက ျပန္လည္ေထာက္ႏိုင္ေနတာပါ။

 

တကယ္ က က်ေနာ္ အထက္မွာ ဆိုခဲ့သလို တိုင္းျပည္က သာ စာရင္းဇယား တန္ဖိုးထားတဲ့ တိုင္းျပည္မ်ိဳးဆို ဒီအခ်က္ က ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ထြက္လာမွာပါ..။

 

အဲ့ဒီ ေခတ္ ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးသူ၊ သီခ်င္းလည္း ဝါသနာပါသူ ဆိုရင္လည္း ဒီအခ်က္က Understood အေနနဲ႔ သိတဲ့၊ လက္ခံရမယ့္ သေဘာလည္း ျဖစ္တယ္..။  ကဲ.. ထားေတာ့..။  ေနာက္ဆံုး ပံ့ပိုးမႈ အခ်က္ ရွာမရ၊ အားနည္းမႈေၾကာင့္ လို႔ ဆိုရင္ ဒီနန္းက် စကားလံုး ကို က်ေနာ့္ ရဲ႕ ပုဂၢလိက ေကာက္ခ်က္ အေနနဲ႕ အထိ ေတာင္ က်ေနာ္ ခ် ေပးႏိုင္တယ္။  ထားေတာ့.. ဒီနန္းက်..။

 

မဟာ ကိစၥ အတြက္ ေနာင္မွာ ေရးမယ္.. ဆိုတာ က မဟာကို မႏွစ္ၿမိဳ႕မႈ အန္ခ်င္မႈ က ဒီ နန္းက် ကိစၥထက္ ႀကီးတယ္.။

 

မဟာ ကိစၥ ေရးတဲ့ အခါမွာလည္း သီခ်င္းက စစ္သား က စပ္လို႕..၊ ျမဝတီ က လႊင့္လို႕ မဟုတ္ဘူး..။ အဲ့ထက္ အေရးပါတယ္..။ နန္းက် ေဆာင္းပါး မွာ ဆိုထားျခင္းက အမ်ား ေယဘုယ် အျမင္ ကို ဆိုထားတာ..။  က်ေနာ့္ ရဲ႕ ပုဂၢလ မႏွစ္ၿမိဳ႕မႈက အဲ့ထက္ပိုတယ္..။

 

စစ္သား စပ္တဲ့ ကဗ်ာ၊ ဂီတ အႏုပညာ ပစၥည္း ရသ ကို စားသံုးျခင္း နဲ႕ တန္ဖိုးက နတ္သွ်င္ေနာင္ က ေန ျမင့္သြင္ အထိ ရွိတယ္..။

 

မဟာက စစ္သားေၾကာင့္မဟုတ္၊ ျမဝတီ ေၾကာင့္ မဟုတ္..။

 

စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးလိုအပ္ခ်က္ ရဲ႕ ေဇာင္းေပး လူထု ကို မိႈင္းတိုက္စည္းရံုး တဲ့ တမ်ိဳးသားေရး၊ တဘာသာေရး သေဘာ အႏွစ္ ကို အႏုပညာ ၾကားခံထား အသံုးခ်လို႔၊ လူထု အေပၚ ၾသဇာရွိတဲ့ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြကို ၾသဇာ ရွိတဲ့ လူ က လုပ္လုိ႔၊ ပိုမိုထိေရာက္တဲ့ Soft Power ကိုင္ထားသူက Hard Power ကိုင္ထားသူရဲ႕ အလိုအတိုင္း၊ လမ္းေၾကာင္းေပးမႈ အတိုင္း လူထု ကို မိႈင္းတိုက္လို႔..။

 

မဟာကို မဟာ ခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္လိုသူေတြ မိမိ အေတြးအေခၚ ေရခ်ိန္ အတိုင္း ဖြင့္ႏိုင္တယ္။ ဒါက တကိုယ္ေရ လြတ္လပ္ခြင့္ ကိစၥ..။  ကိုယ့္ သမိုင္း ကိုယ္ ေရးၾကရတာခ်ည္းပါပဲ..။

 

ဒီ မဟာ အေၾကာင္းကို တိုတို ေျပာရရင္ ဒီ လို ကိစၥေတြဟာ မဟာ ျမန္မာ လူမ်ိဳးႀကီး ဝါဒ စမ္းေပါက္ ရာ၊ ဘာသာႀကီးအစြဲကပ္ရာ..၊ လက္ရွိ တိုင္းျပည္ မီးခိုးနံ႔သင္းေနမႈေတြရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းခံေတြမွာပါတယ္..။

 

ဒါက က်ေနာ့္ ရဲ႕ မဟာ မႏွစ္ၿမိဳ႕မႈ အဓိက သေဘာပါ..။

 

ဒါေပမယ့္ ဒီကိစၥနဲ႔ က်ေနာ့္ ရဲ႕ နန္းက် စကားလံုး အသံုး နဲ႔ နန္းက် ေဆာင္းပါး လံုးဝ မဆိုင္ပါ…။

 

မဟာ ကိစၥ က ေျပာကို မေျပာရေသးေၾကာင္းပါ..။  (တကယ္ ေျပာတဲ့ အခ်ိန္္က် အခုထက္ ပိုနာၾကမယ္ ထင္တယ္..။)

 

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီ နန္းက် ေဆာင္းပါး က မထင္မွတ္ဘဲ အျငင္းပြားဖြယ္ ျဖစ္သြားတာ တကယ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္..။  ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လို ျမင္ျမင္ က်ေနာ့္ ရဲ႕ ကိုညီထြဋ္ ဂီတ အေပၚ ေလးစားမႈ၊ ေဆာင္းပါးမွာလည္း ပုဂၢလိက သေဘာမပါ၊ ခံစားခ်က္မပါ အရွိုကို အတိုင္ ေရးသားခဲ့မႈ၊ ရိုးသားမႈကို က်ေနာ့္ ဘာသာ လိပ္ျပာသန္႔တယ္..။  အခုျပန္လည္ ေရးရျခင္းက ေနာက္မွာ တကယ္ေျပာဖို႔ စိတ္ထဲမွာ စီစဥ္ၿပီး ရွိေနတဲ့ မဟာနဲ႔ လွမ္းခ်ိတ္ ေဝဖန္ၾကလို႔ အခု ရွင္းျပျခင္းပါ..။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ဇႏၷဝါရီ ၃၀၊ ၂၀၁၄

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

3 thoughts on “နန္းက် ကိစၥ ျပန္လည္ ရွင္းလင္းခ်က္
  1. နန္းက် မ နန္းက်
    မဟာ မ မဟာ ေတြထက္
    ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ဘယ္လမ္း သြားခဲ့လဲ
    စိုင္းထီးဆိုင္ ဘယ္လမ္း သြားခဲ့လဲ
    ေက်ာ္ဟိန္း ဘယ္လမ္း သြားခဲ့လဲ
    တျခား တျခား ေသာ သူ ေတြ ဘယ္လမ္း သြားခဲ့လဲ၊
    သူတို႔ေတြ သီခ်င္းသီဆိုတာေတြကိုေတာ့ ႀကိဳက္ခဲ့ၾကတာ တျခားပါ၊
    က်ေနာ္တို႔ အားလံုး သိၾကပါတယ္၊
    နာ ခ်င္ သူ မ်ား နာ ႏိုင္ ပါ တယ္၊
    ကိုၿငိမ္းခ်မ္းေအး ရွင္းတာ ေကာင္း ပါ တယ္၊
    မ ရွင္း ဘဲ ထား လည္း ရ ပါ တယ္၊
    သူတို႔ဟာ သူတို႔ သမိုင္းကို ေရးခဲ့ၿပီးပါၿပီ၊
    သူတို႔ ေရးခဲ့တဲ့ သမိုင္းက သူတို႔ လက္ခံ မလက္ခံ
    သမိုင္းက သမိုင္းပါ၊
    ကိုၿငိမ္းခ်မ္းေအး ဆက္ေရးတာ ေထာက္ခံၿပီး ဖတ္ခ်င္ပါေသးတယ္၊
    ဆက္္ ေရး ႏိုင္ပါေစ ဗ်ာ၊
    (မရငတ)

    1. ေဇာ္ဝင္းထြဋ္၊ ျမသန္းစံ၊ ဘိုထီး ဘယ္လမ္းသြားတယ္ဆိုတာေျပာလို႔ရပါတယ္။ နန္းက်အသုံးအႏွဳံးကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ေရးဘက္လိုက္ေရးသားတယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။ Liberal ဝါဒကိုက်င့္သုံးတဲ့ ဒီမိုကေရစီကိုလက္ခံသူဆိုရင္ ဘယ္သူဟာဘုရင္လို႔ ဂီတမွာသတ္မွတ္ေနစရာအေၾကာင္းမ႐ိွ။ အေရာင္မ်ဳိးစုံရိွတဲ့၊ အန႔ံမ်ဳိးစုံ႐ိွတဲ့ဂီတပန္းခင္းမွာ ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာကို ေ႐ြးၿပီးခံစား႐ုံပဲ။ ျပည့္တန္ဆာဥပေဒလႊတ္ေတာ္မွာတင္သလိုမ်ိဳး နာမည္ႀကီးခ်င္ရင္ေတာ့ တမ်ဳိးေပါ့ေလ။

  2. everyone is entitled to his/her own opinions and it shouldnt be censored. in the end we all reapt what we grow

Comments are closed.