ရသေဆာင္းပါးစုံ ျငိမ္းခ်မ္းေအး

ခင္ဗ်ားသာ လိုခ်င္ ဆႏၵ ရွိခဲ့ရင္…

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ဒီဇင္ဘာ ၂၅၊ ၂၀၁၃
လူအုပ္စု အလိုက္ ပံုေသ ကားခ်ပ္ခ် ေကာက္ခ်က္ဆြဲမႈမ်ိဳးဟာ မလိုလားအပ္ေပမယ့္ ေယဘုယ် သေဘာ ဆိုရရင္ ဗမာ့လူမႈအသိုင္းအဝန္းက ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ားဟာ တည္ၿငိမ္ေအးေဆး ၿငိမ္းခ်မ္းၾကတယ္။  ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ မွာ ခရစ္ယာန္ထဲက ခပ္စြာစြာ၊ ခပ္ေထာင္ေထာင္ ဆိုတာမ်ိဳးက ရွားတယ္လို႔ ထင္တယ္။  စီးပြားအရာမွာလည္း ျခြင္းခ်က္ ဥပမာ ျပဳစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသာ္ျငားလည္း ဗမာခရစ္ယာန္မ်ားဟာ ထဲထဲဝင္ဝင္ ျမင္သာထင္သာ လႊမ္းမိုးေနမႈမ်ိဳး မရွိသေလာက္ပဲ။  ဗမာခရစ္ယာန္အမ်ားစု ဟာ ရပ္ထဲရြာထဲမွာ အရာရာမွာ သာမန္ သူလို ကိုယ္လို အေနအထားနဲ႔ ခပ္ဆိတ္ဆိတ္ပဲ ေနထိုင္ၾကတာ မ်ားတယ္။
ကေလးဘဝ က အေမ နဲ႔ လည္လည္သြားမယ္၊ ၾကြယ္ၾကြယ္ တို႔ အိမ္ကို၊ သန္းသန္းေလးလည္း ေခၚခဲ့ကြယ္ လုပ္စဥ္ အျမဲ အသြားခ်င္ဆံုး အိမ္က အေမ့ သူငယ္ခ်င္း ခရစ္ယာန္ မိသားစု တခု ဆီကိုပဲ။  ၿမိဳ႕ရဲ႕ အျခား လည္စရာ လူခ်မ္းသာ မိတ္ေဆြမ်ားရဲ႕ အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္းမ်ားထဲက သာမန္ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ကေလး နဲ႔ သူတို႔ မိသားစု ရွိရာ ျခံကေလးကို အျမဲ အေမနဲ႔ အတူ လိုက္ခ်င္ခဲ့တာဟာ သူတို႔ဆီက ေမတၱာဓာတ္ကို ခံစားရလို႔ လို႔ ထင္တယ္။  မခ်မ္းသာေပမယ့္ အင္မတန္ ရိုးသားေအးေဆးတဲ့ ေနထိုင္မႈ ပံုစံ နဲ႔ သစ္ပင္ပန္းမန္စံုလင္ရာ သူတို႔ျခံေလးဟာ ငယ္ဘဝမွာ အမွတ္ထင္ထင္ ရွိတဲ့ သုခခ်မ္းသာ ရိပ္ျမံဳကေလး ျဖစ္ခဲ့တယ္။
အဲ့ဒီ မိသားစု ရဲ႕ အတြဲအစပ္ကလည္း လွတယ္၊ အေဖႀကီးက မြတ္ဆလင္၊ အေမႀကီးက ခရစ္ယာန္၊ သမီးက အေမနဲ႔ အတူ ခရစ္ယာန္ဘာသာ ကိုးကြယ္တယ္။  တေယာက္ က ေသာၾကာေန႔ ဗလီ သြားတယ္၊ ႏွစ္ေယာက္ က တနဂၤေႏြဆိုရင္ ဘုရားေက်ာင္းတက္တယ္၊ အိဒ္ေန႔မွာ မုန္႔လုပ္သလို၊ ခရစၥမတ္စ္ မွာ ေပ်ာ္ပြဲ၊ စားပြဲ က်င္းပတယ္၊ အိမ္တမိုးေအာက္မွာ ဘာသာမတူသူေတြ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတည္ေဆာက္ကာ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေနၾကတယ္။
ကမၻာဆိုတဲ့ အိမ္ရဲ႕ ေကာင္းကင္ တမိုးတည္းေအာက္မွာ လူသားအားလံုး အတူတကြ ေနထိုင္ေနၾကေသးတာပဲ။  ဒါ ဘာထူးဆန္းလဲ..။  ဒါေပမယ့္ ဆရာလိတ္ က “ဘာသာမတူ၊ လူမ်ိဳးမခြဲဘဲ ခ်စ္တာ ကိုယ့္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ အျပစ္လား” ဆိုကာ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီးေနာက္ ေကာက္ခ်က္ဆြဲခဲ့တဲ့ “လြယ္ေနတာကို ခက္ေအာင္ လုပ္တတ္ၾကတယ္၊ ေလာကႀကီးရဲ႕ သဘာဝပဲ” ဆိုတဲ့အတိုင္း ပဲ ဒီဘာသာေတြ၊ လူမ်ိဳးေတြက လူအမ်ားစု အတြက္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ အိမ္ရာထူေထာင္မႈ အပါအဝင္ အရာရာမွာ အေရးပါဆဲ၊ လႊမ္းမိုးဆဲ၊ ျပႆနာေတြ တက္ေနဆဲပါပဲ။
တခု ၾကံဳလို႔ ဆက္စပ္ဆိုရရင္ ခ်စ္သူ၊ ခင္သူ၊ မုန္းသူမ်ား စာလွမ္းေရးၾကတဲ့အခါ တခ်ိဳ႕ အျမဲ ဆိုေလ့ရွိတာက “ဟိုဟိုဒီဒီ မွာ စာေတြသင္ခဲ့ၿပီး ေတာင္ေရး၊ ေျမာက္ေရး ေတြ မလုပ္ပါနဲ႔” ဆိုတာ တခုပါ။  အထူးသျဖင့္ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး၊ လိင္မႈကိစၥ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ လိင္တူအခ်စ္ အေၾကာင္းအရာမ်ား နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ က်ေနာ့္ အျမင္ေတြကို ၾကားလို၊ ႏွစ္လိုဟန္ မတူဘူး။
စာသင္ခန္းထဲမွာ ေလ့လာဖူးတဲ့ ေခတ္သစ္ ေဘာဂေဗဒ ပညာရပ္ က က်ေနာ့္ ကို အရင္းရွင္ေကာင္း တေယာက္ ျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးတယ္၊ နာမည္မပ်က္ေစဘဲ လူေတြကို ဘယ္လို ပါးပါးလွီးရမယ္ ဆိုတာကို စနစ္တက် သင္ၾကားျပတယ္။  ေခတ္နည္းပညာ သင္တန္းေတြက က်ေနာ့္ ကို စိတ္ႀကီးဝင္လ်က္ ဘယ္လို ကၽြန္ေကာင္း တေယာက္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ျပတယ္။  ဒါ့အျပင္ ပိုတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္။  (ဆလိုင္းဇာလ်န္း က အႏုပညာ ပစၥည္း ဂီတ ရသ အသံ သေဘာ ကို သူ႔ ရဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းက သိပၸံ နဲ႔ ရွင္းျပခဲ့ဖူးတယ္၊ ပညာရပ္ ဆိုင္ရာ အားလံုးကို ဆက္စပ္ က်ိဳးေၾကာင္း ဆင္ျခင္ဉာဏ္ထုတ္ျခင္း၊ အက်ိဳးရွိျခင္း သေဘာက သီးျခားေဆြးေႏြးရမယ့္ အေၾကာင္းပါ။)
ခုဆိုလိုခ်င္တာက က်ေနာ့္ ရဲ႕ ေတာင္ေရး၊ ေျမာက္ေရး ေတြ အတြက္ ဟိုဟိုဒီဒီ ေလ့လာသင္ယူခဲ့မႈက လူမႈဘဝထဲက ဆိုတာကိုပါ။
အလယ္တန္း ေက်ာင္းေရွ႕ ကြမ္းယာဆိုင္က ဘိုထီး + ဘိုမ မိန္းမ ေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေဖာ္ က က်ေနာ့္ ကို လိင္တူ၊ လိင္ကြဲ သဘာဝတရားမွာ ခ်စ္ျခင္းတရားသာ ပဓာန ဆိုတာ သင္ၾကားေပးခဲ့တယ္။  အထက္မွာ ဆိုခဲ့တဲ့ အေမ့ ခရစ္ယာန္ သူငယ္ခ်င္း ရဲ႕ အေဖ နဲ႔ အေမ က က်ေနာ့္ ကို လူသားရဲ႕ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ သေဘာ ကို ျပသ လမ္းညႊန္ခဲ့တယ္။  ငယ္စဥ္က အျမဲေတြးမိတယ္၊ သူတို႔လိုသာ လူသားအားလံုး ျဖစ္ခဲ့ရင္ ကမၻာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းေနၿပီေပါ့..။
ဗမာ့ လူမႈအသိုင္းအဝန္း က ခရစ္ယာန္ေတြ အေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရရင္ သတိထားမိတာတခုက လူမႈ-စီးပြား ေနာက္ခံတူခ်င္းမွာ ဗမာခရစ္ယာန္ေတြ ရဲ႕ အိုးအိမ္ အျပင္အဆင္၊ ေနမႈ၊ထိုင္မႈပံုစံ က တျခား ေနာက္ခံတူ ဗမာေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ ပို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ရွိ၊ အဆင့္ရွိတယ္လို ထင္တယ္။  ေငြေၾကးမျပည့္စံုတာခ်င္း အတူတူမွာကို သူတို႔က ပို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ရွိတဲ့ အေနအထိုင္ ရွိတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။  အေနာက္တိုင္း ရဲ႕ ကိုလိုနီ ျဖစ္မႈ ကေန စတင္လာခဲ့တဲ့ ဘာသာတရား ေနာက္ခံေၾကာင့္ အေနာက္ထံုးစံ ေသသပ္အဆင့္ရွိတဲ့ လူမႈေနထိုင္မႈပံုစံ ဗမာခရစ္ယာန္ေတြမွာ အသားက်သြားခဲ့တာ ျဖစ္မယ္။  မရွိ ရွိတာေလး နဲ႔ အိမ္ကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ အလွဆင္တတ္မႈ ကို တျခား ဗမာမ်ား အတုယူသင့္တယ္။
ပုဂၢလိက ဆန္တဲ့ ေကာက္ခ်က္ေတြ ျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ အမ်ားစုအျမင္မွာလည္း အျငင္းပြားဖြယ္ နည္းမယ္လို႔ ယူဆတယ္။  ဆိုခဲ့သလိုပဲ ဗမာခရစ္ယာန္ ေတြဟာ ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ အသားတက် ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနေနၾကတယ္။  သူတို႔ ဆူတာ တေနရာပဲ ရွိတယ္။  ဗမာ့ စတီရီယို ဂီတ ရပ္ဝန္း..။  လူမ်ိဳးစုစံု ဗမာခရစ္ယာန္ ေတြဟာ မဂၤလာရွိတဲ့ ဆူညံသံေတြကို ေခတ္အဆက္ဆက္ အင္တိုက္အားတိုက္ျပဳရင္းနဲ႔ ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ ဂီတရသ ကို ျဖည့္စြက္ ေပးခဲ့၊ ေပးေနၾကတယ္။
ဒါက ဘာသာတရား၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ ေအးခ်မ္းမႈ၊ သာယာ ဂီတ ေတြနဲ႔ ပံုေပၚေနတဲ့ ဗမာခရစ္ယာန္ေတြရဲ႕ လူမႈေနာက္ခံ ကားခ်ပ္ကေလးေပါ့..။
ဒီလို ေနာက္ခံမွာ ဗမာျပည္ရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ျပည္တြင္းစစ္ အနိ႒ာရံု ဟာ ဗမာခရစ္ယာန္ (ဗမာျပည္ က ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္ေတြ) ေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ဆက္စပ္ ပတ္သက္ေနရတယ္ဆိုတာ ယံုႏိုင္စရာေတာင္ မရွိဘူး။
ဟိုတေလာက သမိုင္းသမား မိတ္ေဆြတေယာက္ က ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး ဆက္စပ္ စာအုပ္ေတြ ထပ္ဖတ္ဖို႔ အၾကံေပးခဲ့တယ္။  စာတကယ္ မဖတ္တာ (၁၀) ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီဆိုေတာ့ ဖတ္ဖို႔လိုတာေတြ အမ်ားႀကီး၊ အထူးသျဖင့္ ျပည္တြင္းမွာ၊ အရင္ေခတ္ေတြမွာ လက္လွမ္းမမီႏိုင္ခဲ့တဲ့ စာအုပ္၊ စာတမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ဖတ္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာ ဝန္ခံပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ ရွိတဲ့ ဝမ္းစာေလးနဲ႔ပဲ မ်က္ကန္း တေစၦ မေၾကာက္ ဆိုလိုက္ပါဦးမယ္။
ဗမာ့ ျပည္တြင္းစစ္ အရင္းခံ မွာ ဘာသာေရး ဟာ အခရာ က်တဲ့ အေၾကာင္းႀကီး ျဖစ္ကို ျဖစ္တယ္။
ရွမ္း၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ပအို႔(ဝ္)၊ ကခ်င္၊ ကရင္၊ ကရင္နီ၊ ခ်င္း အစရွိတဲ့ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး နဲ႔ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစု အသီးသီးဟာ လူမ်ိဳးစု အခြင့္အေရး အတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ေနၾကတယ္ဆိုတာ မွန္တယ္။  လူမ်ိဳးေရး အေျခခံ အမ်ိဳးသားေရးလြတ္ေျမာက္မႈ အျဖစ္ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ စီမံ ဖန္တီးခြင့္ရေရး အတြက္ ေတာင္းဆို ေနၾကတယ္ ဆိုတာ မွန္တယ္။  လူနည္းစု လူမ်ိဳး ေတြရဲ႕ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ ဘာသာတရား အပါအဝင္ ရိုးရာ၊ ဓေလ့၊ ထံုးတမ္းစဥ္လာ၊ ဘာသာစကား အားလံုးကို ပေဒသရာဇ္ေခတ္ စံႏႈန္းအက်င့္အၾကံ အတိုင္း ဗမာဇာတ္သြင္းခ်င္၊ ဖိႏွပ္ခ်င္မႈက အေၾကာင္းရင္းခံမ်ား ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ မွန္တယ္။  ဒါေပမယ့္ ဒီထဲမွာ ဘာသာအယူဝါဒ မတူျခင္း က အဓိက အခ်က္ႀကီး ျဖစ္တယ္။
ကမၻာ့ အရွည္ၾကာဆံုး ျပည္တြင္းစစ္ ကခ်င္ နဲ႔ တိုက္ေနရျခင္း အစျပဳခဲ့ရာဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာ သတ္မွတ္လိုမႈကေန စခဲ့ၿပီး  ဘာသာေရး ကို အေျခခံ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ကရင္ ျပည္တြင္းစစ္ဟာလည္း လူမ်ိဳးစု အခြင့္အေရး သက္သက္ အေျခခံ စခဲ့တာမွန္ေပသိ၊ အၿပီးသတ္ ေခ်မႈန္း အျမစ္ျဖတ္ဖို႔ ၾကံစည္ရာမွာ ဘာသာေရး ကို အသံုးခ်ခဲ့တယ္။
ကရင္ နဲ႔ တိုက္ၿပီး မေသလို႔ က်န္ခ်ိန္မွာ သူ႕ရဲ႕ တပ္ရင္းမွဴးေဟာင္းႀကီး က အရပ္ဖက္ ဌာနတခု မွာ လက္ေအာက္ေခၚထား၊ စားဖို႔ ေနရာေကာင္း ေပးျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ အလယ္အလတ္ စစ္ဗိုလ္ေဟာင္းႀကီး တေယာက္ (သူ႔ သမီးက ႏိုင္ငံျခား ကို ကၽြန္ကုန္ကူးတယ္) ေနာက္ပိုင္း စာအုပ္ေတြ ေရးထုတ္ေတာ့ တအုပ္မွာ ကရင္ နဲ႔ တိုက္သမွ် တေျပးထဲ ေျပးခဲ့ရတာေတြ၊ ကရင့္စစ္ဌာနခ်ဳပ္ေတြကို ဘယ္လိုမွ သိမ္းလို႔ မရတာေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဝန္ခံ ေရးဖူးခဲ့တယ္။  ေနာက္ဆံုး ဘာသာေရး နဲ႔ သပ္လွ်ိဳ ၿပီး ဘာသာေရးနာမည္တပ္ လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕ ခြဲထုတ္မႈ လုပ္ႏိုင္ေတာ့မွ သူတို႔ အကူအညီနဲ႔ ကရင့္ စစ္ဌာနခ်ဳပ္ေတြကို သိမ္းႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သံုးသပ္ရင္း ဝန္ခံခဲ့တယ္။
ဆိုခ်င္တာက ျပည္တြင္းစစ္မီးမွာ ဘာသာေရး ဟာ မီေလာင္ရာေလပင့္ေစတဲ့ ရင္းခံ အေၾကာင္းႀကီး တခ်က္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာပါ။  ဘာသာေရးဟာ ျပည္တြင္းစစ္ သက္ဆိုးရွည္ေစရာ အေၾကာင္း ျဖစ္သလို အသံုးခ်ခံလည္း ျဖစ္တယ္။
လူမ်ိဳးစု အားလံုး ေတာ္လွန္ေရး ရဲ႕ အႏၱိမ ပန္းတိုင္ဟာ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ ေနာက္ခံ နဲ႔ လူဦးေရ အေရအတြက္ ကို မူမတည္၊ မတြက္၊ မၾကည့္ဘဲ အားလံုး သာတူညီမွ် ကရင္လည္း တက်ပ္၊ ျမန္မာလည္း တက်ပ္၊ ရွမ္းလည္း တက်ပ္ က်င့္သံုးတဲ့ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္ ဗမာျပည္ရယ္ပါ။  ကရင္တက်ပ္မွာလည္း ျမန္မာက ဝင္ တက်ပ္ လိုက္၊ ရွမ္း တက်ပ္ က်လည္း ျမန္မာက ဝင္ တက်ပ္ယူ လိုက္ က်င့္သံုးတဲ့ လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ အေျခခံ အင္အားႀကီးသူ၊ အားသာသူ အသာ ယူစတမ္း တျပည္ေထာင္ ဗမာျပည္ (လူမ်ိဳးႀကီး တမ်ိဳး ရဲ႕ ဗမာျပည္)  ရဲ႕ လက္ရွိ နဲ႔ အတိတ္ သမိုင္း စနစ္အဖြဲ႕အစည္းမွာ လူမ်ိဳး မတူျခင္း (ျမန္မာ မျဖစ္ျခင္း) က ဖိႏွိပ္ခံရာ ျပႆနာ အေၾကာင္း ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ဘာသာမတူျခင္း က ပိုမိုႀကီးက်ယ္တဲ့ ျပႆနာ အေၾကာင္း ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဒီ စနစ္ မွာ ေဘာလံုး ဂိုးသြင္း အၿပီး ဘာသာေရးထံုးစံ လက္ဝါးကပ္တိုင္ပံုစံျပဳ ေအာင္ပြဲခံခြင့္ မရျခင္း၊ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ နဲ႔ လူမ်ိဳးစု အစဦး အမည္ ကို အားကစား သမား နာမည္ အျဖစ္ သံုးခြင့္မရျခင္း က အစ ရာထူး၊ ရာခံ၊ ဘဝတက္လမ္း အဆံုး လူမႈ၊ စီးပြား၊ ပညာ၊ က်န္းမာ က႑ အသီးသီးမွာ ဗမာခရစ္ယာန္မ်ားဟာ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ၊ လူမ်ိဳးေနာက္ခံ အရ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈေတြ ခံေနရတယ္။
ဒီ စနစ္  စစ္တပ္ ရဲ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အဆင့္ ရွိသူ ပါးစပ္ က “ကရင္မေတြ အကုန္ _ိဳး သတ္ ေဟ့..၊ ကရင္ေတြကို အစိပ္သားလည္း မခ်န္နဲ႔၊ ငါးဆယ္သားလည္း မခ်န္နဲ႔”  ဆိုတဲ့ စကားယုတ္၊ စကားၾကမ္းေတြကို ျပည္တြင္းစစ္ တိုက္ပြဲတြင္း ဆက္သြယ္ေရး ေလလိႈင္းေတြေပၚမွာ အတြင္တြင္ ေျပာခဲ့ၾကတယ္။
ဒီ စနစ္ ရာစုဝက္ေက်ာ္ ႀကီးစိုးခဲ့တဲ့ ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာလည္း လူတေယာက္ ကို ရႈတ္ခ်ခ်င္၊ အားေပးခ်င္ရင္ေတာင္ ဘာ ဘာသာ လဲ၊ ဘာ လူမ်ိဳး လဲ အရင္ၾကည့္တတ္တဲ့ ရင္ဘတ္ တထြာ၊ ႏွလံုးသား တမိုက္ နဲ႔ လူမ်ားလည္း ဝမ္းနည္းဖြယ္ တိုးပြားလာခဲ့တယ္။
ဒီ စနစ္မွာ ေသြးခ်င္းညီအကိုမ်ား ဆိုကာ စည္းလံုးျခင္းအတြက္ သီခ်င္းတပုဒ္ ရွိေနမယ္ ဆိုၿပီး ေရာ့ခ္ကာႀကီး က တီဗြီကေန ေမတၱာရိ ေအာ္ေပးတတ္တယ္။  တဖက္ကလည္း လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ၊ ဘာသာႀကီး ထံုးမ်ား စမ္းေပါက္ရာ “ႀကီးျမတ္ေလေသာ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ား – ျမန္မာ မဟာ” ရယ္လို႔ လုပ္တတ္တယ္။
ဒီ စနစ္မွာ ဘာသာတူ၊ လူမ်ိဳးတူေတြလည္း ခံခဲ့၊ ခံေနရတာပါပဲ ကြာ လို႔ ထံုးစံအတိုင္း လူတခ်ိဳ႕ အေၾကာင္းျပခ်င္ပါဦးမယ္၊ ဆင္ေျခေပးပါဦးမယ္၊ တရားမႈ ရွာ Justify လုပ္ျပခ်င္ပါဦးမယ္။
လူနည္းစုေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ အခြင့္အေရး ပိုမို ဆံုးရံႈးေနရတယ္ဆိုတာ လက္ရွိ စစ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အပါအဝင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အဆက္ဆက္က စလို႔ တိုင္းျပည္ ရဲ႕ လူမႈ၊ စီးပြား၊ က်န္းမာ၊ ပညာ က႑ အသီးသီးက မညီမွ်မႈေတြက သက္ေသရွိတယ္။  သမိုင္းရွိတယ္။  ဒီအခ်က္ကို လူမ်ားစု ျမန္မာေတြ လက္ကို လက္ခံရပါမယ္။  ဒီလို ျပႆနာ တရပ္ကို လက္ခံရဲတဲ့ သတၱိ ႏွလံုးရည္ နဲ႔ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ရင္ဘတ္ ရွိမွသာ ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္ မွန္ကန္တဲ့  အေျဖတခု ကို ရွာေတြ႕ႏိုင္မွာပါ။
ဒီလို လက္ခံရမယ္ဆိုတာမွာ စနစ္ ကို စံစား ေနရတဲ့ လူတစု ကို မဆိုလိုပါ။  သူတို႔ က ဒီလို စနစ္ေတြကို ေရရွည္ တည္တံ့ အျမစ္တြယ္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ရင္း ဒီ စနစ္အေပၚကေန ကိုယ္က်ိဳးရွာေနတာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ သူတို႔ဟာ ဒီသေဘာကို အမွန္ျမင္မွာ မဟုတ္ပါ၊ ျမင္ရင္လည္း လိုသလို ပံုေဖာ္ထားတဲ့ အမွန္တဝက္ အျမင္ပဲ ျဖစ္ၿပီး သူတို႔ အာဏာ၊ စီးပြား အက်ိဳးအတြက္ သက္သက္ တိုင္းရင္းသားျပႆနာ၊ ျပည္တြင္းစစ္ ျပႆနာ အေျဖရွာမႈ လုပ္တတ္တာပါ။  ဥပမာ – အခု စစ္တပိုင္း အစိုးရ က စစ္အုပ္စု ခရိုနီ တစု အေနာက္အုပ္စု နဲ႔ စီးပြားကိစၥ အဆင္ေျပခ်င္ေတာ့ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္သလို တည္ေဆာက္တဲ့ အခါမွာ ပါမစ္ ၿငိမ္ခ်မ္းေရး နည္း သံုးျခင္းမ်ိဳးပါ။  မဟုတ္တယုတ္ အခြင့္အေရး ကားပါမစ္ ကို သာ သူတို႔ ေပးမယ္၊ မွန္ကန္နည္းလမ္းတက် အခြင့္အေရး ခြင့္တူညီမွ် ဝါဒျဖဴစင္တဲ့ေျမ တကယ္ ျဖစ္ေစမယ့္ အေျခခံဥပေဒပါ အာဏာခြဲေဝမႈဆိုင္ရာ အခ်က္မ်ားကိုေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ျပင္ေပးမွာ မဟုတ္ပါ။
ဒီလို လူနည္းစု လူမ်ိဳးစုေတြဟာ စနစ္ရဲ႕ မတရားမႈ ဒဏ္ကို ပိုခံေနရပါတယ္ ဆိုတဲ့ အမွန္ ကို လက္ခံရမယ္ လို႔ ဆိုခဲ့ျခင္းက စနစ္ဒဏ္ အတူခံေနရတဲ့ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား လူသာမန္ လူမ်ားစု နားလည္ ကို ဆိုလိုတာပါ။  ဒါမွသာ စနစ္ျပႆနာ ကို အားလံုးအတြက္ အလံုးစံု ေျဖရွင္းႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။
ဒီေန႔လို ႀကီးျမတ္လွတဲ့ ေယရႈ ခရစ္ေတာ္ ဖြားျမင္ျခင္းကို ဂုဏ္ျပဳ ေအာက္ေမ့ ကမၻာ အႏွံ႔ ခ်ီးမြမ္းေတာ္ မဂၤလာယူေနၾက တဲ့ ေန႔မွာ ေဆာင္းပါးမွာ ဆိုခဲ့တဲ့ ေအးခ်မ္းလွတဲ့ ေနထိုင္မႈ လူမႈရႈခင္းနဲ႔ ဗမာခရစ္ယာန္ တခ်ိဳ႕ဟာ ဆိုခဲ့တဲ့ စနစ္ဆိုး ရဲ႕ ဖန္တီးခ်က္ စနက္ ပူေလာင္လွတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္မီးဒဏ္ ကို ခံေနရပါတယ္။
တရား၊ ဓမၼ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ထံုမႊမ္းထားတဲ့ သခင္ေယရႈ ရဲ႕ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္ အမ်ားအျပား ဟာ မတရားမႈ၊ အဓမၼ၊ အမုန္းတရား နဲ႔ စစ္ပြဲ ျခယ္သထားတဲ့ စနစ္ဆိုး ရဲ႕ ဒဏ္ကို ခါးစည္း ခံေနရဆဲျဖစ္တယ္။
တိုင္းျပည္ ရပ္ဝန္းေဒသတခု၊ ေထာင့္တေထာင့္ ရဲ႕ ဝမ္းနည္းပူးေဆြးမႈ ေသာက မ်က္ႏွာစာမွာ လူမ်ား၊ မိခင္မ်ား၊ ကေလးသူငယ္မ်ား ဟာ အကူအညီမဲ့၊ အသံမဲ့၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ေနရင္၊ ဆာေလာင္ေနရင္၊ ငိုေၾကြးေနရရင္၊ အဖိႏွိပ္ခံေနရရင္ အေၾကာင္းလွသူမ်ားရဲ႕ ခရစၥမတ္စ္ပြဲေတာ္ရက္ျမတ္အခါ ဆုေတာင္း စကားေတြ၊ လက္ေဆာင္ေတြ၊ ေတးသံသာေတြဟာ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္၊ အဓိပၸာယ္မဲ့ေနမွာျဖစ္တယ္။
ဆြံ႕အ ေခါင္းေလာင္းေလးမ်ား..၊ အသံတိတ္ Jingle Bells ေပါ့..။
ဂၽြန္လင္ႏြန္ နဲ႔ ယိုကိုအိုႏို အဂၤလိပ္၊ ဂ်ပန္ စံုတြဲက ဒီအခ်ိန္ဟာ ခရစၥမတ္စ္ ရက္ျမတ္အခါျဖစ္တယ္၊ လူျဖဴ၊ လူမည္း၊ လူဝါ၊ လူနီ လူသားအားလံုး ပဋိပကၡ ေတြ ရပ္ၾကရေအာင္ လို႔ ခရစၥမတ္ဒ္ သီခ်င္းေလး နဲ႔ ႏႈိးေဆာ္ရာမွာ အဆံုးသတ္ အေနနဲ႔ “စစ္ပြဲဟာ ၿပီးခဲ့ၿပီ.. ခင္ဗ်ားသာ လိုခ်င္ ဆႏၵ ရွိခဲ့ရင္ေပါ့..” လို႔ ဆိုခဲ့တယ္။
အခုလည္း ထပ္တူ ဆိုခ်င္တယ္..။
လူမ်ိဳး၊ ဘာသာနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ အမုန္းေတြ၊ ပဋိပကၡ ေတြ၊ စစ္ပြဲေတြ ဖန္တီးတတ္တဲ့ စနစ္ဆိုး ဟာ ၿပီးခဲ့ပါၿပီ.. ခင္ဗ်ားသာ လိုခ်င္ ဆႏၵ ရွိခဲ့ရင္ေပါ့..။
စနစ္စံ လူတစု ကေတာ့ အာဏာ၊ အက်ိဳးစီးပြား အလို႔ငွာ ဒီ စနစ္ဆိုး ကို မရအရ ကုတ္ကတ္ ဖက္တြယ္၊ လမ္းေၾကာင္း ေနဦးမွာပါ။
စနစ္ခံ လူအမ်ားစု က စနစ္ဆိုး ဖန္တီးမႈ လမ္းေၾကာင္းေနာက္ မလိုက္ဘဲ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ ခြဲျခားမႈ အျမင္ေတြ၊ အေျပာေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြ၊ အလုပ္ေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ ဖယ္ခြာရင္း စနစ္ဆိုး ကို တိုက္ဖ်က္ရမွာပါ။
တဦးခ်င္း သေဘာ၊ ခံယူခ်က္၊ အျမင္ က စရမွာပါ..။
ဆြံအေနတဲ့ ေခါင္းေလာင္းေလး အားလံုးအတြက္ ျပန္လည္ သံသာ၊ သံခ်ိဳ ေပးႏိုင္ဖို႔ရာ ခင္ဗ်ားနဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္..။
စနစ္ဆိုး ဟာ ၿပီးခဲ့ပါၿပီ.. ခင္ဗ်ားသာ လိုခ်င္ ဆႏၵ ရွိခဲ့ရင္ေပါ့..။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၂၅၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၁၃

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

3 thoughts on “ခင္ဗ်ားသာ လိုခ်င္ ဆႏၵ ရွိခဲ့ရင္…
  1. (ဦး)ျငိမ္းခ်မ္းေအး အျမင္ဟာ ေလးစားစရာေကာင္းပါတယ္။ အင္း…ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရးေတြ ေရးျခင္း၊ ေတြးျခင္းဟာ အေတြးေခၚပညာပါပဲ..

  2. Buddha always preached metta or loving kindness. He did not force us to worship him or ask for blind faith. It is you who must work purify the mind and you can’t do it by praying alone

  3. You may be right. Dr. U Ba Than, Daw Khin May Than, Daw Khin San Dar Win, Daw Kyae Mon Win who are the top people of Burma in the past were Christian

Comments are closed.