ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ

ကမၼ၀ါ ေရႊစာထမ္းပါလို႔ (Ashin Dhamma Piya)

 ကမၼ၀ါ ေရႊစာထမ္းပါလို႔
ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU) ၊ ႏို၀င္ဘာ ၆၊ ၂၀၁၃
(အလိုေတာ္ျပည့္ ဓမၼာစရိယတကၠသိုလ္ ၁၀-ႏွစ္ျပည့္အထိမ္းအမွတ္ ေမာ္ကြန္းစာေစာင္တြင္  ေဖၚျပထားေသာ စာမူကို ကူးယူတင္ျပသည္)
ကမၼ၀ါ ေရႊစာထမ္းပါလို႔၊ ေခမာလမ္း ကူးလိုက္ေတာ့မည္၊
ဆြတ္လွမ္းလို႔ ကၽြတ္တမ္းရည္တယ္၊ ၀တ္ပန္းထည္ ဆင္သစ္ႏွင့္၊
ၾကင္ခ်စ္သူ ေဖၚမေခၚ၊ ျမန္းခ်င္ေပါ့ေနာ္၊
ေမတၱာသြန္းတဲ့ ငယ္ကၽြမ္းေဖၚငယ္၊ ခင္လြမ္းေတာ္ ေျဖရစ္ရွာေတာ့ေလး။
          စာဆိုေတာ္ႀကီး ဦးပုည ေရးဖြဲ႔ခဲ့တဲ့ ေတာထြက္ဖြဲ႔ ကဗ်ာစာညြန္႔ေလးတစ္ပုဒ္ပါ။ ေရွးေခတ္ ေရွးအခါ မ်ားဆီက အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာႏွင့္စပ္တဲ့ ခံယူခ်က္အျမဴေတေတြက ျမန္မာျပည္မွာ အမေတ-အမတ မေသ မေပ်ာက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ (ဆိုိလိုတာက) မပ်က္စီးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခုိင္ခံ့ခဲ့ေလေတာ့ သာသနာ့ယဥ္ေက်းမွု ႏွင့္စပ္တဲ့ အေမြအႏွစ္ေတြကို စာဖြဲ႔လို႔ မကုန္ႏိုင္ေအာင္ပဲ ရွိေနခဲ့တယ္။ ဦးပုညရဲ့ ဘာသာ သာသနာ ယဥ္ေက်း မွုႏွင့္္စပ္ၿပီး ေရးဖြဲ႔ခဲ့တဲ့ ဒီစာပိုဒ္ေလးဟာ ဖတ္ရွုသူတိုင္းအတြက္ ကရုဏာသက္စရာ ျဖစ္ခဲ့ရျခင္းပါ။
          လြမ္းေမာဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ျမန္မာျပည္သူတို႔ရဲ့ ဘာသာ သာသနာဓေလ့ႏွင့္ လူမွုေရးဓေလ႔ထုံးစံေလးကို လြမ္းေမာဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ပုံေဖၚျပႏိုင္ခဲ့တယ္။ သာသနာေဘာင္ကို ၀င္ေရာက္ေတာ့မည့္ ေမာင္ရွင္ေလာင္း တစ္ပါးရဲ့ ခံစားခ်က္ကို  လ႔ူေဘာင္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ သံေယာဇဥ္ႏွင့္ ခ်စ္ခဲ့မိသူအေပၚမွာ ထားရွိတဲ့ ေမတၱာ တရားကို အေျခပ်ဳိးဖြဲ႔ႏြဲ႔ထားခဲ့တာမ်ဳိးျဖစ္လို႔ အဖြဲ႔အႏြဲေလးက ခ်စ္စရာတစ္မ်ုိး ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ အေရးအသားက ညက္ေညာေလေတာ့ သူ႔စာကိုဖတ္ၿပီး သူတို႔ႏွစ္ဦးရဲ့အေပၚ၌မွာ ထားမိတဲ့ ကရုဏာတရားေတြက စာေပရဲ့ ရသကို ပိုမိုအသက္၀င္ေစတယ္။ ရွုၾကည့္ပါဦး – ̏ေမတၱာသြန္းတဲ့ ငယ္ကၽြမ္းေဖၚငယ္၊ ခင္လြမ္းေတာ္ ေျဖရစ္ရွာေတာ့ေလး˝ တဲ့။
          ဒီစာပုိဒ္ေလးကို ဖတ္ၿပီး ဘာသာ သာသနာ ယဥ္ေက်းမွုေတြနွင့္ ေ၀ဆာေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ႀကီးကို  ၀မ္းသာမွုပီတိေတြႏွင့္ ေတြေ၀ေငးေမာမိတယ္။ ဘာသာဓေလ့၊ သာသနာဓေလ့ေတြႏွင့္ ေ၀ျဖာေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ႀကီးအေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ေတြ ေ၀ျဖာေနမိေတာ့တယ္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကာလမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ဘာသာေရးအသြင္ေဆာင္တဲ့ လူမ်ဳိးေရးပဋိကၡေတြေၾကာင့္ အနာဂတ္တိုင္းျပည္ႏွင့္ အနာဂတ္ သာသနာေတာ္အတြက္ ရင္မေအးႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့မိျပန္တယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ့အနာဂတ္အေရးကို ေတြမိတိုင္း ၀မ္းသာ ၾကည္ႏူးမွုေတြဟာ ေရြ႔ရွားေနတဲ့ မိုးတိမ္တိုက္ေတြပမာ တမဟုတ္ခ်င္းဆိုသလို ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါး ျဖစ္သြားရျပန္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ပါလိမ့္။ ေတြးမိတိုင္း ရင္မေအးႏိုင္ပါ။  
          တုိက္ဆိုင္တယ္လို႔ ဆိုရေလမလားမသိ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခင္မင္ေလးစားရတဲ့  အလိုေတာ္ျပည္႔ ဓမၼာစရိယတကၠသိုလ္ရဲ့ ပဓာနနာယကဆရာေတာ္ အရွင္သုစိတၱာဘိ၀ံသမွ ၁၀-ႏွစ္ျပည့္အထိမ္းအမွတ္အတြက္ စာမူမရေသးဘူးလားလို႔ ကပၸိယမွတဆင့္ ေမးလာတဲ့အခ်ိန္နွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနျပန္တယ္။ ဒီေတာ့ စာေပႏွင့္ ျဖစ္စဥ္ကို ေပါင္းကူးေပးမိတယ္။
          အလိုေတာ္ျပည့္ဆရာေတာ္တို႔၊ ဓမၼာစရိယတကၠသိုလ္ဆရာေတာ္တို႔ဆိုတာ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္ဟာ တခ်ိန္တစ္ခါက သူ႔ထီးသူနန္း သူ႔ၾကငွန္းႏွင့္ ခန္႔ခန္႔ထယ္ထယ္ရွိခဲ့ၿပီး ဘာသာ သာသနာ ထြန္းကားျပန္႔ပြားရာ ေဒသႀကီးတစ္ခုျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဗုဒၶဘာသာကို ယုံၾကည္မွုမွာ ျမန္မာျပည္သူတို႔ထက္ မသာလြန္ခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္သူမ်ားေအာက္ မယုတ္ေလ်ာ႔ခဲ့တဲ့ ယုံၾကည္မွုမ်ဳိးေတြႏွင့္ ယုံၾကည္ခဲ့ ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။ ဘုရားကို အသက္ႏွင့္ထပ္တူ ၾကည္ညဳိခဲ့ၾကသူမ်ားပီပီ သာကီ၀င္မင္းတို႔၏ က်င့္ထုံးကို ႏွလုံးမူ အတုယူခဲ့ၾကသူမ်ားလည္းျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ေသြးမေရာတဲ့ အေလ့၊ ေသြးမေႏွာ တဲ့ ဓေလ့ကို ခိုင္ခုိင္ၿမဲၿမဲႀကီး က်င့္သုံးႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါဟာ ရခိုင္လူမ်ဳိးတို႔အတြက္ အျခားလူမ်ဳိးမ်ား တုႏွုိင္းလို႔မမွီတဲ့ စံနမူနာတစ္ခုျဖစ္ခဲ့တယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားရဲ့ ဘာသာ သာသနာႏွင့္စပ္တဲ့ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ဟာ သမိုင္းရဲ့ေၾကးမွုံျပင္မွာ အထင္အရွား ထင္ဟပ္ေနဆဲျဖစ္တယ္။   
          သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္မ်က္ေမွာက္ေခတ္အေနအထားအရ ဘူးသီးေတာင္ေဒသႏွင့္၊ ေမာင္းေတာေဒသ ႏွစ္ခုမွာ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ အမ်ဳိးအႏြယ္ကိုေစာင့္ႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းမ်ား၊ ဘာသာ သာသနာ ယဥ္ေက်းမွု မ်ားကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အေရးမ်ား တစ္ေန႔တစ္ျခား နည္းပါးလာေနတာကို ေတြ႔ရွိရတယ္။ ထိုအေျခအေနမ်ားသည္ အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ အနာဂတ္သာသနာေတာ္အတြက္ ရင္ေလးစရာေတြ ျဖစ္ေနသလို၊ တစ္စုံတစ္ရာက ၿခိမ္းေျခာက္ေနသလုိလဲ ခံစားမိတယ္။ ထိုၿမဳိ႔နယ္ႏွစ္ခု၌ ရခိုင္လူမ်ဳိးက ၃% ရာခုိင္ႏွုန္းမွ်သာ က်န္ရွိေတာ့၍  အေျခအေနက အေတာ္ကိုဆိုးေနတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ရခိုင္လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ အားမတန္၍ မာန္ေလ်ာ႔ရမဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးေတြႏွင့္ ႀကဳံေနရၿပီလုိ႔ဆိုရေတာ့မလားမသိ။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္ေတာ့ မေႏွာင္းေသးပါ။   
          ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေဒသ၌ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာယဥ္ေက်းမွုအေမြအႏွစ္မ်ား မပေပ်ာက္ႏိုင္ေစရန္ ရခိုင္ရဟန္းေတာ္မ်ားက ဦးေဆာင္လွ်က္ တစ္တိုင္းျပည္လုံးရွိ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားက တာ၀န္သိသိျဖင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမည့္ အခန္းက႑၊ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက တာ၀န္ယူ၍ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အခန္းက႑၊ ရခိုင္လူမ်ဳိးမ်ားရဲ့ ေသြးစည္း ညီညြတ္မွု၊ စည္းရုံး ေပါင္းစည္းမွု၊ အခ်င္းခ်င္း ကူညီပံ့ပိုးမွုစတဲ့ က႑အသီးသီး၌  ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ၾကဖို႔ပါ။ တစ္ႏုိင္ငံလုံးမွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအားလုံးသည္ လုိအပ္ေသာ က႑အသီးသီး၌ စြမ္းႏိုင္သမွ် ပါ၀င္၍၊ ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါးျဖစ္ေနတဲ့ ဘာသာ သာသနာ ယဥ္ေက်းမွုမ်ား ေမာင္းေတာေဒသႏွင့္ ဘူးသီးေတာင္ေဒသျဖစ္တဲ့ ၿမိဳ႔နယ္ႏွစ္ခုလုံး (သို႔မဟုတ္) ခရိုင္တစ္ခုလုံးကို စုေပါင္း ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကဖို႔ တိုက္တြန္းလိုျခင္းပါ။
          ရခိုင္ျပည္နယ္ အခ်ဳိ႔ေသာေဒမ်ား၌ အထူးသျဖင့္ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာကဲ့သို႔ေသာ ေဒသမ်ား၌ သာသနာျပဳေနၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ရခိုင္လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ကိုယ့္ျပည္တြင္းမွာပင္ ေနထိုင္သူမ်ားျဖစ္ပါလွ်က္ အသက္ အိုး အိမ္မ်ားအတြက္ တစ္စုံတစ္ခုေသာအရာအား ေၾကာက္ရြ႔ံေနရျခင္းကို တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူမ်ားႏွင့္ ျမန္မာျပည္သူ၊ ျပည္သားမ်ား မသိၾကေယာင္ေလတကား။   
          ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာေဒသအေရးႏွင့္စပ္၍ ဓမၼာစရိယတကၠသိုလ္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးခဲ့ ဖူးပါသည္။ စာခ်အေက်ာ္ က်မ္းျပဳအေက်ာ္ ထိုဆရာေတာ္သည္ စာခ် စာသင္သည့္ သာသနာ့အလုပ္ကို တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္ကိုင္၍ (၁၀)ႏွစ္တာအခ်ိန္အတြင္း အစုိးရဓမၼာစရိယေအာင္၊ အစိုးရနိကာယ္ေအာင္ ဘြဲ႔ရသံဃာေတာ္ (၁၀၀)ေက်ာ္ကို ထိုေက်ာင္းတိုက္မွ ေမြးထုတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္သည္ ရခိုင္ေဒသမ်ား၌ ဘာသာ သာသနာ ယဥ္ေက်းမွုမ်ား ျပန္လည္ထြန္းကားေရးအတြက္ အားသြန္ခြန္စုိက္ အလုပ္လုပ္ေနသည္။ ရခိုင္ျပည္နယ္တို႔လို ဒီေဒသ၊ ဒီေရ၊ ဒီေျမႏွင့္ သဟဇာတ္ျဖစ္ေအာင္ ေနႏုိင္ၾကၿပီး၊ ဦးေဆာင္မွု ေပးႏိုင္ၾကေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားမွာ ရခိုင္ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အ၀င္မ်ား ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ သူယုံၾကည္ထားသည္။ ထိုယုံၾကည္ခ်က္ျဖင့္ စာသင္သားသံဃာေတာ္မ်ားကို ေမြးထုတ္ရာ၌ ထိုေဒသမွ သံဃာေတာ္မ်ားကို အထူးေမြးျမဴ၍ စာ၀ါမ်ားကို ပို႔ခ်ေပးလွ်က္ရွိသည္။ (ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဒသအသီးသီးမွ စာသင္သား သံဃာေတာ္ မ်ားကိုလည္း လက္ခံေၾကာင္း သိရွိရသည္။)
          သို့ေသာ္ ရခိုင္ျပည္နယ္မွ သံဃာေတာ္မ်ားကို စြမ္းႏိုင္သမွ် အားေပး၍ ေရရွည္ေမွ်ာ္ကိုးလွ်က္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးလွ်က္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလိုေတာ္ျပည့္ ဓမၼာစရိယတကၠသိုလ္ သာသနာျပဳ ၀န္ေဆာင္ခရီး (၁၀)ႏွစ္အတြင္း ထိုေက်ာင္းတိုက္မွ အစိုးရဓမၼာစရိယေအာင္၊ အစိုးရနိကာယ္ေအာင္၊ ပရိယတၱိ ဓမၼာႏုဂၢဟေအာင္၊ စုစုေပါင္း (၁၂၇)ပါးထိရွိခဲ့ရာ အမ်ားစုမွာ ရခိုင္ျပည္နယ္မွ သံဃာေတာ္ မ်ားျဖစ္္ေနသည္ကို ေတြ႔ရွိႏိုင္ေပသည္။ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ေပါက္ေတာၿမဳိ႔နယ္မွ ရဟန္းေတာ္ အရွင္ဓမၼဓဇသည္ အဂၢမဟာအေက်ာ္ ဘြဲ႔ကို ထိုဓမၼာစရိယတကၠသိုလ္မွ ရရွိခဲ့၍ ရခိုင္ျပည္နယ္၏ အနာဂတ္သာသနာေတာ္အတြက္ အားတက္မိ ပါသည္။ သို႔ေသာ္ … ။
          ဤေနရာ၌ ထိုျပည္နယ္အေရးႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ေျပာခ်င္ပါသည္။ ရခုိင္ျပည္နယ္ရွိ အခ်ဳိ႔ၿမဳိ႔ရြာမ်ားသည္ ခရီးလမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးမ်ား ခက္ခဲလွ၍ ေဒသဖြံ႔ၿဖဳိး တိုးတက္မွုအပိုင္း၌ ေႏွးေကြးလွ်က္ရွိေနသည္ကို ေတြရွိရသည္။ စီးပြားျဖစ္ထြန္းႏိုင္ရန္ ခက္ခဲေသာ အေနအထားမွာလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရမွ ေဒသဖြင့္ၿဖဳိးေရးႏွင့္ ဌာေနရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ဖန္းတီးေပးသင့္သည္။ ထိုေဒသမ်ား၌ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနၾကေသာ အထူးသျဖင့္ ေမာင္းေတာႏွင့္ ဘူးသီးေတာင္ေဒသမ်ား၌ တုိင္းျပည္တာ၀န္ကို ထမ္းရြက္ေနၾကေသာ တိုင္းျပည္ ၀န္ထမ္း မ်ားအတြက္  အထူးဇုန္သတ္မွတ္ေပးၿပီး ၀န္ထမ္းလစာကို ႏွစ္ဆတိုးျမင့္ေပးျခင္း စသည္မ်ဳိးကိုပါ ျပဳလုပ္ေပး သင့္သည္ဟု အႀကံျပဳလုိပါသည္။  
          အလိုေတာ္ျပည့္ ဓမၼာစရိယတကၠသုိလ္၏ သာသနာျပဳ ၀န္ေဆာင္ခရီး (၁၀)ႏွစ္အတြင္း၌ ရခိုင္ျပည္နယ္မွ စာေအာင္သံဃာေတာ္အမ်ားအျပားကို ေတြ႔ရွိရ၍ ရခိုင္ျပည္နယ္ သာသနာေတာ္အတြက္ အားတက္မိပါ၏။ သို႔ေသာ္ ဘူးသီးေတာင္ၿမဳိ႔နယ္မွ စာေအာင္သံဃာ စုစုေပါင္း တစ္ပါးမွ်သာ ေတြ႔ရွိရ၍ ထိုေဒသအတြက္ အားမလို၊ အားမရျဖစ္ရျပန္သည္။ ဘူးသီးေတာင္ေဒသႏွင့္ ေမာင္းေတာေဒသမ်ား၌ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာေတာ္အတြက္ စာတတ္ ေပတတ္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား၊ ေခတ္ပညာတတ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အမ်ားအျပားေပၚထြန္းလာႏိုင္ရန္ စုေပါင္း၍ ေမြးထုတ္ေပးၾကဖို႔ လိုအပ္ေနပါသည္။ စြမ္းႏိုင္သမွ် အကူအညီမ်ား ေပးႏိုင္ၾကဖို႔ အလွူရွင္မ်ား လုိအပ္လွ်က္ရွိပါသည္။ 
          ဤကဲ့သို႔ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္သည္မ်ားကို စုေပါင္းလွ်က္ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကုိ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ အတြက္ ၀ိုင္း၀န္း၍ ျပဳလုပ္ေပးၾကမည္ဆိုလွ်င္ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ ဘာသာ သာသနာအေရးသည္ ျပန္လည္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာႏိုင္ၿပီး၊ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ရခိုင္လူမ်ဳိးတို႔ရဲ ရုိးရာဓေလ့မ်ားႏွင့္ ျမတ္ႏုိးစရာ ေကာင္းတဲ့ ဘသာသာသနာယဥ္ေက်းမွု အေမြအႏွစ္မ်ားသည္ ထိုေမာင္းေတာေဒသႏွင့္ ဘူးသီးေတာင္ေဒသမ်ား၌ ျပန္လည္ရွင္သန္လာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုိကဲ့သို႔ ၀ုိင္း၀န္း၍ ျပဳလုပ္မေပးႏိုင္ၾကဘူးဆိုလွ်င္ ရခိုင္ျပည္သူတို႔ရဲ့ ဘ၀သည္ အခ်ိန္ေကာင္းကို မွီႏိုင္ေသာ္လည္း ျပဳလုပ္သင့္၊ ျပဳလုပ္ထိုက္သည္မ်ားကို မျပဳလုပ္ႏိုင္ၾကပဲ အခ်ိန္ ေႏွာင္းမွ ျပဳလုပ္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ – ရခိုင္သမီးပ်ဳိေလးဘ၀ႏွင့္တူေသာ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္းေတာေဒသေန ရခုိင္ျပည္သူတို႔ရဲ့ ဘ၀မ်ားသည္  ̏ေမတၱာသြန္းတဲ့ ငယ္ကၽြမ္းေဖၚငယ္၊ ခင္လြမ္းေတာ္ ေျဖရစ္ရွာေတာ့ေလး˝ ဟု လြမ္းခ်င္းကဗ်ာ ဖြဲ႔ရုံမွလြဲၿပီး ဘာမွတတ္ႏိုင္ၾကေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။
          ထိုေဒသအေရးသည္ သာသနာေတာ္အေရးျဖစ္၍ ရခုိင္လူမ်ဳိးတို႔ရဲအေရးသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္လူမ်ဳိး တို႔၏ အေရးပင္ျဖစ္သည္ဟု ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ေတာ္မူၾကလွ်က္ ၀ုိင္း၀န္းကူညီေတာ္မူၾကပါလို႔ သံဃာေတာ္ မ်ားအား ရုိေသစြာ ေလွ်ာက္ထားရင္း၊ ျမန္မာျပည္သူ၊ ျပည္သားမ်ားအား ေလးစားစြာ တိုက္တြန္းရင္းျဖင့္ ေရႊနားေတာ္သြင္း ဤစာလႊာကို နိဂုံးခ်ဳပ္လုိက္ပါသတည္း။ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ႏိုင္ၾကပါေစ။ 
ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts