လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား ျငိမ္းခ်မ္းေအး

ကုိခင္၀မ္း လြမ္းခ်င္း ၊ ေရးသူ – ကုိေန၀င္း (မဇိၥ်မလႈိင္း)

ကုိခင္၀မ္း လြမ္းခ်င္း ၊ ေရးသူ – ကုိေန၀င္း (မဇိၥ်မလႈိင္း)

(ဤ ေဆာင္းပါးကို ျမန္မာသစ္ မဂၢဇင္း ၊ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၊ ၂၀၁၀ တြင္ မူရင္း ပံုႏွိပ္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။)

မိုုးမခရုုပ္ပုုံလႊာ၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၃၊ ၂၀၁၃ ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေအး စီစဥ္သည္

ကုိခင္၀မ္းကုိ သူ႕ရဲ႕ “ႏွင္းဆီျဖဴရဲ႕ အေ၀းကလူတေယာက္” စီးရီးမွာ စၿပီး ၾကားဖူးပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ “ျပည္မွာေဆာင္း” စီးရီးတုိ႕ဘာတုိ႕ေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ သူ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြက မိတ္ဆက္ေပးလို႔ ကုိခမ္၀မ္းနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ လူခ်င္း ခင္သြားၾကပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ခရမ္းျပာအေဆာင္ မွာပါ။ အဲဒီတုန္းက ကုိရဲလြင္က ခရမ္းျပာအေဆာင္ မွာေနတယ္။ ကုိခင္၀မ္းနဲ႕ ကုိရဲလြင္တုိ႕က ေက်ာင္းေနဘက္ေတြ ဆုိေတာ့ ကုိခင္၀မ္းက ကုိရဲလြင္နဲ႕ ပက္သက္ၿပီး ခရမ္းျပာအေဆာင္မွာ လာေနတယ္။

ညေနေစာင္းဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အင္းလ်ား ကန္ေစာင္းေပၚတတ္ၿပီး ဂစ္တာနဲ႕ သီခ်င္းေတြ ဆုိၾကတယ္။ ကုိရဲလြင္ ပါတယ္။ ကုိခင္၀မ္း ပါတယ္။ ကုိေမာင္ေမာင္လည္း ပါတယ္။ ၁၉၈၄/၁၉၈၅ ၀န္းက်င္ေလာက္ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။

http://youtu.be/zsdBMQPybjM

(မေၾကျငာတဲ့ဖ်က္သိမ္းျခင္း ၊ ပန္းႏုေရာင္ခံစားခ်က္မ်ား ၊ ၁၉၈၁)

ကၽြန္ေတာ့္ သီခ်င္းေတြကုိ ကုိခင္၀မ္း စဆုိျဖစ္တာကေတာ့ “ပန္းႏုေရာင္ခံစားခ်က္မ်ား” စီးရီးမွာပါ။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ကီလီမွာ ေနပါတယ္။ ကုိခင္၀မ္းက ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းေတြ ဆုိခ်င္တယ္လုိ႕ ေျပာပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႕ “ပန္းႏုေရာင္ ခံစားခ်က္မ်ား” ေတးစီးရီးမွာ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ “မေၾကျငာတဲ့ သိမ္းဖ်က္ျခင္း” နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ ေစာဂ်က္ဆင္ တြဲေရးတဲ့ “မငုိမိတယ္” သီခ်င္းေတြကုိ ကုိခင္၀မ္း သီဆုိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစီးရီးမွာ ကုိေမာင္ေမာင္ ေရးတဲ့ “မရွိခဏ” သီခ်င္းလည္း ပါ ပါတယ္။

http://youtu.be/4kVzhMTcgtE

(မငုိမိတယ္ ၊ ပန္းႏုေရာင္ခံစားခ်က္မ်ား ၊ ၁၉၈၁)

http://youtu.be/BCrYYkBJpqo

(မရွိစကား / မရွိခဏ ၊ ပန္းႏုေရာင္ခံစားခ်က္မ်ား ၊ ၁၉၈၁)

ကၽြန္ေတာ့္ သီခ်င္းေတြခ်ည္း ကုိခင္၀မ္း ဆုိျဖစ္သြားတာကေတာ့ “အေမွာင္ကုိထြန္းညွိမယ့္မီးအိမ္” ေတးစီးရီးပါ။ ကုိခင္၀မ္းက ကၽြန္ေတာ့္ သီခ်င္းေတြ တေခြစာ ဆုိခ်င္တယ္။ သီခ်င္းေတြရွိလားလုိ႕ ေမးပါတယ္။ “အေမွာင္ကုိထြန္းညွိမယ့္မီးအိမ္” သီခ်င္းက တကယ္ေတာ့ ကုိခင္၀မ္းကုိ ေရာင္းဖုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကုိခင္၀မ္းက အဲဒီသီခ်င္းကုိ သူတကယ္ ဆုိခ်င္ပါတယ္ လုိ႕ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီအေခြမွာပဲ စုိင္းထီးဆုိင္ ဆုိထားတဲ့ “ေနမင္းၿပံဳးမယ့္ေန႕”  ဒန္းနစ္စ္ (မြန္းေအာင္) ဆုိထားတဲ့ “ခြဲခြာျခင္းကုိႏွစ္သိမ့္သည့္အၿပံဳး”၊  ခုိင္ထူး ဆုိထားတဲ့  “အေစာဆုံးျပန္ခဲ့ပါ” သီခ်င္းေတြကုိ ကုိခင္၀မ္း ျပန္ဆုိထားပါတယ္။

“လြမ္းရတဲ့ညေတြ လြန္ပါေစ”  သီခ်င္းကုိလည္း ကုိခင္၀မ္း အရင္ ဆုိခဲ့တာပါ။  ေက်ာ္ဟိန္းရဲ႕ “ကုိယ္ခ်စ္တာတေယာက္တည္း” ရုပ္ရွင္ကားမွာပါ။ အဲဒီတုန္းက ခရမ္းျပာမွာ ကုိခင္၀မ္းတုိ႔နဲ႕ အတူေနၾကတဲ့ ကာလေပါ့။  ေနာက္မွ ဒန္းနစ္စ္ (မြန္းေအာင္) က “လြမ္းရတဲ့ညေတြ…” သီခ်င္းကုိ ဆုိပါတယ္။

http://youtu.be/cIZ1CEJms3A

(လြမ္းရတဲ့ညေတြလြန္ပါေစ ၊ အေမွာင္ကိုထြန္းညွိမယ့္မီးအိမ္ ၊ ၁၉၉၁)

ကၽြန္ေတာ္က စင္ေပၚမွာ “လြမ္းရတဲ့ညေတြ…” သီခ်င္း ဆုိေနတာကုိ ဒန္းနစ္စ္ ၾကားသြားၿပီး ဒန္းနစ္စ္လည္း အဲဒီသီခ်င္းကုိ ဆုိျဖစ္သြားတယ္။ “လြမ္းရတဲ့ညေတြ…” သီခ်င္းကုိ ဒန္းနစ္စ္ ဆုိတာ အသံနည္းနည္းမာၿပီး ကုိခင္၀မ္းကေတာ့  ေအးေအးၿငိမ့္ၿငိမ့္ေလးဆုိသြားပါတယ္။  ကုိခင္၀မ္းက “လြမ္းရတဲ့ညေတြ…” သီခ်င္းကုိ E ကီးနဲ႕ ဆုိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း E ကီးနဲ႕ ဆုိပါတယ္။ ဒန္းနစ္စ္ ကေတာ့ G ကီးနဲ႕ ဆုိေတာ့ အသံနည္းနည္း မာသြားတယ္။

ကုိခင္၀မ္းဟာ “ပန္းခရမ္းျပာ” ေတးစီးရီး ကေနစၿပီး မဇၩိမလႈိင္း တီး၀ုိင္းနဲ႕ လက္တြဲခဲ့ပါတယ္။ “ပန္းခရမ္းျပာ” အေခြမွာ ကုိရဲလြင္ သီခ်င္းေတြခ်ည္း ကုိခင္၀မ္း သီဆုိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ စီးရီးကုိ လင္း စတူဒီယုိမွာ သြင္းပါတယ္။ အဲဒီ ေနာက္ပုိင္း ကုိခင္၀မ္းဟာ မဇၩိမလႈိင္းနဲ႕ စတိတ္ရႈိးေတြဆုိၿပီး မဇၩိမလႈိင္း တီး၀ုိင္းရဲ႕ ပင္တုိင္လုိ ျဖစ္သြားပါတယ္။

“ပန္းခရမ္းျပာ” အေခြဟာ ေပါက္သြားပါတယ္။ လူငယ္ေတြက “ပန္းခရမ္းျပာ” ကုိ ႀကိဳက္ၾကတယ္။ ကုိခင္၀မ္းကုိလည္း လက္ခံသြားၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့လည္း ကုိခင္၀မ္းကုိ သူတုိ႔ အေစာကတည္းက လက္ခံၿပီးသားပါ။ “ပန္းခရမ္းျပာ” ေခြထဲမွာ ‘ေနာက္ဆုံးအိမ္မက္’သီခ်င္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ ကလပ္ဆီကယ္ ဂစ္တာ တီးထားပါတယ္။ “ကစားမလားနားမလား” ေတးစီးရီးထဲက ကုိခင္၀မ္းရဲ႕ ‘ေမွ်ာ္တလင့္လင့္’သီခ်င္း ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ကလပ္ဆီကယ္ ဂစ္တာ တီးထားပါတယ္။

ကုိခင္၀မ္းနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ စတိတ္ရႈိးေတြ ဆုိရင္း ခရီးသြားခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။ မႏၲေလးမွာ မဇၩိမလႈိင္း တီး၀ုိင္းနဲ႕ ဆုိၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကုိခင္၀မ္း ပါတယ္။  မႏၲေလးမွာ ကုိခင္၀မ္းဟာ သူ႔ရဲ႕ ‘ယိမ္း’ သီခ်င္းကုိ အတီးမပါဘဲ ဆုိသြားပါတယ္။ ရန္ကုန္ ရပ္ကြက္ ဘုရားပြဲေတြမွာလည္း ႏွစ္တုိင္း ကုိခင္၀မ္း ပါ ပါတယ္။ ျပည္ မွာ ကုိခင္၀မ္း ပြဲလုပ္ေတာ့ လုိက္သြားဖူးတယ္။ မဇၩိမလႈိင္း တီး၀ုိင္းနဲ႕ ပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သီခ်င္းေတြ ၀င္ဆုိခဲ့ပါတယ္။

ကုိခင္၀မ္း သီခ်င္းေတြထဲမွာ ‘ျပည္မွာေဆာင္း၊ ျမစ္’ စတဲ့ 6/8 တုိင္ပင္သီခ်င္းေတြကုိ ႀကိဳက္တယ္။ ‘ဆယ္လါမြန္ငါးတုိ႔အျပန္၊ ခုႏွစ္ျပည္ေထာင္၊ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္’ စတဲ့ သီခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ႀကိဳက္ပါတယ္။ ‘အုိဆာကာေလဆိပ္’ ဆုိတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ ရွိေသးတယ္။ အဲဒီသီခ်င္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ နားေထာင္ဖူးတယ္။  အေခြထဲမွာေတာ့ မပါဘူး။  သီခ်င္းအေၾကာင္းအရာက ဂ်ပန္ကုိသြားတဲ့ အေၾကာင္းေလးပါ။ နီပြန္ေကာ္ေဇာဆုိတာကုိေတာ့ မွတ္မိတယ္။

ကုိခင္၀မ္းက ကလပ္ဆီကယ္ဂစ္တာလည္း တီးခဲ့ဖူးတယ္။ ရန္ကုန္ ၄၅ လမ္း Y.M.C.A မွာ ကုိရဲလြင္နဲ႕ အတူေနၾကေသးတယ္။ သူ မကြယ္လြန္ခင္က ဂ်ပန္က မွာလုိ႕ သူပန္းခ်ီဆြဲတာကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ဖူးတယ္။

ကုိခင္၀မ္းဟာ စိတ္သေဘာ ေကာင္းတယ္။  ျပည့္တယ္။  သီခ်င္းေတြလည္း ေကာင္းတယ္။ ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ သီခ်င္းေတြ အားနည္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူလည္း တတပ္တအား အားျဖည့္သြားခဲ့တယ္။ ကုိခင္၀မ္း သီခ်င္းေတြဟာ စာသား ေကာင္းတယ္။ မယ္လုိဒီလည္း ေကာင္းတယ္။ ကုိခင္၀မ္းက ဂစ္တာတီးၿပီး သီခ်င္းေတြ ေရးခဲ့တယ္။ ပန္းခ်ီဆရာလည္း ျဖစ္ေနေတာ့ သူ႕ သီခ်င္းေတြမွာ အေရာင္ေတြ ပါတယ္။

ကုိခင္၀မ္း ဆုံးသြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းနည္းတာေရာ ႏွေျမာတာပါ ခံစားရတယ္။ ေနာက္ထပ္လည္း ကုိခင္၀မ္းလုိ လူမ်ဳိး မရႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အတြက္ကေတာ့ အစားထုိးမရတဲ့ ဆုံးရႈံးမႈႀကီးပါ။ စုိင္းထီးဆုိင္ ဆုံးရႈံး သြားတာလည္း အဲဒီလုိပါပဲ။ ကုိခင္၀မ္းလည္း အတူတူပါပဲ။ သူတုိ႕ကုိ အစားထုိးလုိ႔ မရႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။


ကုိေန၀င္း

၂၅၊ ၁၂၊ ၀၉

ျမန္မာသစ္ မဂၢဇင္း ၊ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၊ ၂၀၁၀


၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ လ၊  ၃ ရက္ေန႕ ခင္ဝမ္းကြယ္လြန္ျခင္း (၁၃) ႏွစ္ ျပည့္ အမွတ္တရ ခင္ဝမ္း ခ်စ္သူ မိုးမခ စာဖတ္ပရိသတ္ အတြက္ ျပန္လည္ တင္ဆက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤ ေဆာင္းပါး အတြက္ ေဆာင္းပါးရွင္ ေတးျပဳစာဆို/ေတးသံရွင္ ကိုေနဝင္း (မဇိၥ်မလႈိင္း)၊  မူရင္း ပံုႏွိပ္ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ျမန္မာသစ္ မဂၢဇင္း ႏွင့္ ေဆာင္းပါး ကို ျပန္လည္ စာရိုက္ မွ်ေဝသူ မလင္း တို႕ကို အထူး ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

https://www.facebook.com/groups/KhinOneFanClub/


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts