ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ (ေတာင္စြန္း) အေတြးအျမင္

အနစ္နာခံသူ နဲ႔ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔သူ (Dhamma Beri Sayadaw)

အနစ္နာခံသူ နဲ႔ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔သူ

ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)၊ ဒီဇင္ဘာ ၁၃၊ ၂၀၁၂

          (၂.၁၀.၂၀၁၂)ေန႔က အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၊ ေလာစ္အိန္ဂ်လိၿမိဳ႕က ကြန္ဗင္းရွင္းစင္တာ(LACC)မွာ ျမန္မာ မိသားစု မ်ားနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ ေတြ႕ဆံုေဟာေျပာ ေမးေျဖပြဲလုပ္ေတာ့ မိမိလည္း အျခား သံဃာေတာ္ (၁၅)ပါးတို႔နဲ႔ အတူ ေရာက္ခဲ့ျဖစ္ပါတယ္။

          အဲဒီပြဲမွာ ေမးခြန္းရွင္တစ္ဦးက

“ဒီမိုကေရစီအေရးမွာ အေစာပိုင္းကတည္းက အနစ္နာခံခဲ့ၾကသူေတြဟာ ဒီေန႔အခ်ိန္မွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္စတဲ့ ေနရာမ်ိဳးေတြမွာ ပါဝင္ခြင့္မရၾကဘဲ ၾကားျဖတ္ကာလေရာက္မွ ပါဝင္လာ ၾကသူေတြက ေနရာ ရေန သလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒါ အေမစုရဲ႕ သေဘာထားကို ရွင္းျပေပးပါ”

ဆိုၿပီး စာေရး ေမးျမန္းပါတယ္။

          ေဒၚစုရဲ႕အေျဖကေတာ့

“ျပည္သူ႔အတြက္ ဒီမိုကေရစီအေရးမွာ စြမ္းႏိုင္ရာက ပါဝင္ၾကတာဟာ အနစ္နာခံၾကတာ မဟုတ္ေၾကာင္း။ သူ႔အေနနဲ႔ ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သမွ်ေတြကိုေရာ၊ ဒီလို လုပ္ကိုင္မႈေၾကာင့္ သူေတြ႕ႀကံဳ ခံစားခဲ့ရ တာေတြကိုေရာ၊ ဒါေတြအားလံုးကို အနစ္နာ ခံေနရတယ္လို႔ မခံယူပါဘူး။ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ကိုယ္ ျပည္သူအမ်ားအတြက္ လုပ္ေဆာင္ေနတယ္လို႔ပဲ ခံယူေၾကာင္း ရွင္းျပၿပီး။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေရြးတာ ဟာလည္း ေနရာနဲ႔ တန္ေအာင္ အရည္အခ်င္းျပည့္သူမ်ားကိုသာ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ခဲ့ တာျဖစ္ ေၾကာင္း”

ရွင္းလင္း ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။

          အဲဒီေနာက္ တနဂၤေႏြေန႔ (၇.၁၀.၂၀၁၂)ေန႔မွာ မိမိက “ဒင္းတို႔အဖြဲ႕”လို႔ အမည္ေျပာင္ေပးထားတဲ့ သြားဆရာဝန္ (dentist)ေတြ စုေပါင္းၿပီး တစ္အိမ္မွာ ဆြမ္းကပ္တရားနာပြဲ ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအထဲက တစ္ေယာက္က

“ေဒၚစုရဲ႕ အေျဖနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မိမိရဲ႕ သေဘာထားအျမင္ကို ေျပာျပေပးပါ”

ဆိုၿပီး ေမးလာတဲ့အတြက္ ငယ္ငယ္တုန္းက ရြာမွာ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရဘူးတဲ့ အျဖစ္ပ်က္ကေလးကို ျပန္ေျပာင္းသတိရမိၿပီးေတာ့ သူတို႔ကို ေျပာျပျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ မိမိ ေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ –

          ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ မိမိရဲ႕ ဇာတိရပ္ရြာမွာ ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္ရပ္ကေလးပါ။ မိမိနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးႏွစ္ဝမ္းကြဲ ေတာ္စပ္သလို ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္နဲ႔လည္း ႏွမအရင္းက ေပါက္ဖြားလာၾကတဲ့ တူ တူမ အရင္းေတြ ေတာ္စပ္ၾကတဲ့ ေမာင္ႏွမ ေလးဦးတို႔ရဲ႕ အေမြကိစၥပါ။ အဲဒီေမာင္ႏွမ ေလးဦးထဲမွာ အႀကီးဆံုး အစ္ကိုႀကီး ကိုထြန္းလွ ၿပီးေတာ့ ၾကားထဲမွာ သံုးဦးက ပ်က္စီးသြားၾကတယ္၊ ေနာက္မွ အငယ္သံုးဦးတို႔ အဖတ္တင္လာ ၾကတာဆိုေတာ့ အႀကီးဆံုးနဲ႔ အငယ္သံုးဦး တို႔ရဲ႕ ၾကားထဲမွာ အသက္က ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ျခားေနၾကတယ္။ သူတို႔ၾကည့္ရတာ အစ္ကိုႀကီးနဲ႔ ညီငယ္ ႏွမငယ္ မ်ားလို႔ မထင္ရဘဲ ဦးေလးနဲ႔ တူ တူမေတြလားလို႔ေတာင္ ထင္ရပါတယ္။ အားလံုး အခ်င္းခ်င္းလည္း ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေတြပါပဲ။

          သူတို႔ မိသားစုရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ထဲမွာ အစ္ကိုႀကီး အဖအရာလို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုလည္း ရွိပါတယ္။ အငယ္ဆံုးသမီး သံုးႏွစ္သမီးေလာက္ရွိတဲ့ အရြယ္မွာပဲ ဖခင္ႀကီးက ဒုကၡိတျဖစ္သြားတယ္။ အိမ္က ေတာင္သူႀကီး လုပ္ငန္းဆိုေတာ့ ဖခင္ႀကီးကလည္း လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္ ႀကီးၾကပ္လုပ္ကိုင္ႏိုင္စြမ္းမရွိ၊ လူငွားေတြနဲ႔ ခ်ည္းကလည္း လႊဲထားလို႔ အဆင္မေျပဆိုေတာ့ အႀကီးဆံုးသားကို ေတာင္သူလုပ္ငန္းခြင္မွာ ႀကီးၾကပ္လုပ္ကိုင္ဖို႔ ေက်ာင္းထြက္ခိုင္းလိုက္ၿပီး ဦးေလးလူပ်ိဳႀကီးတစ္ဦးနဲ႔ ေတာင္သူ လုပ္ငန္းခြင္မွာ လုပ္ကိုင္ေစခဲ့ပါတယ္။ အႀကီးဆံုးသား ေက်ာင္းထြက္ၿပီးေတာ့မွ အငယ္သံုးေယာက္ထဲက အႀကီးဆံုးသားက ေက်ာင္းစၿပီးေနရတာပါ။

          အဲဒီေတာ့ သူတို႔ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမတေတြထဲမွာ အစ္ကိုႀကီးက တကယ့္ကို “အဖအရာ”ျဖစ္ေနတယ္။ အငယ္သံုးေယာက္က လည္း အစ္ကိုႀကီးကို တကယ္ပဲ အဖအရာလို ခ်စ္ခင္ၾကပါတယ္။ အစ္ကိုႀကီးကလည္း အငယ္ ေတြကို ခ်စ္ခင္ ညႇာတာပါတယ္။ အငယ္ေတြ သံုးေယာက္လံုး ေက်ာင္းေနႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္ေရာက္မွ ရြာမွာ မူလတန္းေက်ာင္းဆိုတာ စၿပီးဖြင့္ပါတယ္။ အစ္ကိုႀကီးက သူ႔ညီငယ္ ႏွမငယ္ေတြကို “ငါ့လို ပညာတစ္ပိုင္းတစ္စ မျဖစ္ေစၾကနဲ႔၊ မင္းတို႔ သင္ခ်င္သပဆိုရင္ ဘြဲ႕ရသည္အထိ ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ၾက၊ တကၠသိုလ္ေရာက္တဲ့အထိ စရိတ္စကကို ငဲ့ေနစရာ မလိုဘူး”ဆိုၿပီး အားေပးပါတယ္။

ေျမယာက ေကာင္းလည္း ေကာင္း၊ မ်ားလည္း မ်ား၊ အလုပ္ အကိုင္ကလည္း ႀကိဳးစားဆိုေတာ့ ေတာမွာေတာ့ ေငြေၾကးျပည့္စံုတဲ့ မိသားစုျဖစ္လို႔ အစ္ကိုႀကီးရဲ႕ စကားဟာ အေျပာသက္သက္ မဟုတ္ဘူး တကယ္လည္း လက္ေတြ႕က်ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အငယ္ေတြက ပညာေရးမွာေတာ့ ဘြဲ႕ေတြ ဘာေတြ ရတဲ့အထိ ဆံုးခန္းမတိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဆယ္တန္းဆိုတဲ့ ေတာင္ကို ေက်ာ္ေအာင္ မတက္ႏိုင္ၾကဘဲ ေက်ာင္း ထြက္ကုန္ၾကတယ္။

          အစ္ကိုႀကီး အိမ္ေထာင္က်တဲ့ ႏွစ္မွာပဲ အငယ္သံုးေယာက္ ေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ဆင့္ဆိုသလို ေက်ာင္းထြက္ၾကၿပီး တစ္အိမ္တည္းမွာ အားလံုး သင့္သင့္ျမတ္ျမတ္ ေနၾကတာပါပဲ။ ေနာက္ထပ္ သားတစ္ေယာက္ အိမ္ေထာင္က်တဲ့ ႏွစ္မွာပဲ ဖခင္ႀကီးက ဆံုးသြားရွာတယ္။ ေနာက္ထပ္တစ္ေယာက္ အိမ္ေထာင္ျပဳခ်င္ၿပီဆိုေတာ့လည္း အစ္ကိုႀကီးကပဲ အဖအရာ အျဖစ္နဲ႔ ထံုးစံအတိုင္း ေျပာဆို အိမ္ေထာင္ခ်ေပးတာပါပဲ။ အငယ္ဆံုးႏွမက်ေတာ့လည္း ေမာင္ႏွံစံု ထိမ္းျမားလက္ထပ္ ေပးရတယ္ဆိုတဲ့ ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ မိခင္ႀကီးကို ေခါင္းရင္းမွာ ေနေစၿပီး အစ္ကိုအႀကီးဆံုးတို႔ ဇနီး ေမာင္ႏွံကပဲ အကန္ေတာ့ခံ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ေပးတာပါပဲ။

          အသီးအသီး အိမ္ေထာင္ေတြ က်ၿပီးၾကေတာ့ အငယ္သံုးေယာက္ကလည္း အိုးသစ္ အိမ္သစ္ေတြ ခြဲသြား ၾကတယ္၊ အစ္ကိုႀကီး မိသားစုက အေမအိုႀကီးနဲ႔ အတူတူေနၾကတယ္။ အငယ္ေတြအတြက္ ထိုက္သင့္တဲ့ လယ္ယာေျမနဲ႔ ခိုင္းစရာႏြားကိုေတာ့ ကိုယ္ပိုင္လုပ္စားဖို႔ ခြဲေပးထားပါတယ္။ ေျမပိုင္ ယာပိုင္မ်ားတဲ့ မိသားစုဆိုေတာ့ သူမ်ားနည္းတူ လုပ္ကိုင္စားေသာက္လို႔ ရတာပါပဲ။

          မိခင္ႀကီး ဆံုးပါးလို႔ ရက္လည္ၿပီးတဲ့ ေန႔မွာေတာ့ အညာေက်းလက္ရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း အေမြျပႆနာကလည္း စေတာ့တာပါပဲ။ အညာေက်းလက္ရဲ႕ ထံုးစံအရကေတာ့ မိဘႏွစ္ပါးလံုး ဆံုးပါးသြားၾကၿပီဆိုရင္ ရပ္မိ ရပ္ဖနဲ႔ ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္းထဲက လူႀကီးသံုး ေလးဦးကို အိမ္မွာ ပင့္ဖိတ္ၿပီး  အေမြခြဲၾကရတယ္။ ဘယ္စာအုပ္ထဲမွာမွ ေရးထားတာ မဟုတ္တဲ့ အေမြခြဲနည္း စည္းကမ္းကေတာ့ ရွိသမွ် လယ္ယာေျမေတြကို ေမြးခ်င္း အေရအတြက္အတိုင္း အႀကီးဆံုး သားက အေကာင္းအဆိုး၊ အနည္းအမ်ား ညႇိၿပီး အစုအပံု လုပ္ရတယ္။ ဒီလိုလုပ္ရာမွာ ရပ္မိ ရပ္ဖမ်ားကလည္း မွ်တမႈ ရွိေအာင္ ႀကီးၾကပ္ၿပီး အတိုးအေလွ်ာ့ လုပ္ေပးၾကပါတယ္။ အားလံုးသင့္ျမတ္ေလာက္ၿပီဆိုေတာ့ ခြဲတမ္းသင့္ျမတ္မႈ ရွိ မရွိ ေမာင္ႏွမအားလံုးကို ေမးရတယ္။ အားလံုးက သင့္ေလ်ာ္ေလာက္ပါၿပီလို႔ သေဘာတူၿပီးတဲ့အခါမွာ ခြဲတမ္း ေဝစုကို အငယ္ဆံုးကစၿပီး ေကာက္ေစပါတယ္။ ခြ်င္းခ်က္အေနနဲ႔ လက္ရွိေနတဲ့ အိမ္နဲ႔ သံုးေနတဲ့ လွည္းႏြားစတဲ့ အိမ္တြင္း ပစၥည္းမ်ားကိုေတာ့ မိဘႏွစ္ဦး ေခါင္းခ်သြားခ်ိန္အထိ အတူေနေစာင့္ေရွာက္ေပးတဲ့ သားသမီးကို သီးသန္႔ေပးၾကတာ မ်ားပါတယ္။

          အခု ဒီအေမြခြဲတဲ့ ကိစၥမွာေတာ့ ဒီအစဥ္အလာ ဓေလ့ထံုးတမ္းကို အႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ အစ္ကိုႀကီးက လက္မခံလိုဘူး။ ဒါကလည္း ေဘးလူမ်ား အထင္ကေတာ့ ေသြးသားရင္းျဖစ္တဲ့ အစ္ကိုႀကီးရဲ႕ သေဘာ႐ိုး မဟုတ္ဘူး၊ သူစိမ္းျဖစ္တဲ့ ဇနီးသည္ရဲ႕ အၾကံဥာဏ္ေတြလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ က်န္တဲ့ အငယ္သံုးေယာက္ကလည္း ဒီလိုပဲ ထင္ေနၾက ပါတယ္။

          အစ္ကိုႀကီးရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္က သူဟာ မိသားစု အားလံုးအတြက္ အနစ္နာခံခဲ့ရသူျဖစ္တယ္။ ေျမယာေတြနဲ႔ ႏြားအုပ္ႀကီးကို မိဖေတြ ေရာင္းခ်မစားရဘဲ အခုလို က်န္ရွိေနခဲ့တာဟာလည္း သူက အနစ္နာခံ လုပ္ကိုင္ေကြ်းခဲ့လို႔သာ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔တေတြ လူလားေျမာက္ၿပီး အိုးနဲ႔ အိမ္နဲ႔ ထူေထာင္ၾကတဲ့ အထိလည္း ေစာင့္ေရွာက္ၿပီးခဲ့ၿပီ။ လုပ္ကိုင္စားစရာ ေျမယာ လွည္းႏြားလည္း အထိုက္အေလွ်ာက္ ခြဲေဝေပးခဲ့ၿပီျဖစ္လို႔ ေျမယာကို ခြဲေဝေပးစရာ မလိုေတာ့ဘူး။ ႏြားအုပ္ကိုေတာ့ ထက္ဝက္ကို သူယူၿပီး က်န္ ထက္ဝက္ကို အငယ္သံုးေယာက္ခြဲယူၾကရမယ္”ဆိုၿပီး အေရးဆိုေနတာပါ။

          အငယ္သံုးေယာက္ကလည္း အရင္ကေတာ့ အစ္ကိုႀကီး စီမံသမွ် ဘာမွ ႏႈတ္လွန္ေျပာဆိုမႈ မရွိခဲ့ေပမယ့္ ဒီကိစၥမွာေတာ့ အစ္ကိုႀကီးရဲ႕ သေဘာ႐ိုး မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္ၾကတဲ့အတိုင္း လက္မခံဘူး။ ထံုးစံအတိုင္း အိမ္နဲ႔ အိမ္တြင္း ပစၥည္းရယ္ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ လွည္းႏြားရယ္ကိုပဲ အစ္ကိုႀကီး သီးသန္႔ ယူရမယ္။ က်န္တဲ့ ႏြားအုပ္နဲ႔ လယ္ယာ ေျမကေတာ့ သူတို႔မွာ  ရထားသေလာက္ပဲ အစ္ကိုႀကီး သီးသန္႔ယူၿပီး က်န္တာကို အညီအမွ် ခြဲေဝေပးမွ ေက်နပ္မယ္ဆိုၿပီး ကိုင္ေနၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ရပ္မိ ရပ္ဖေတြလည္း ညႇိမရ ႏိႈင္းမရနဲ႔ သံုးရက္ေလာက္ ၾကာသြားတယ္။

          အရပ္ထဲမွာလည္း တီးတိုးတစ္မ်ိဳး က်ယ္ေလာင္တစ္ဖံုဆိုသလို အသံစံုထြက္ေနၾကၿပီ။ အဲဒီထဲမွာ ဦးႀကီးေတာ္ျဖစ္တဲ့ ရြာဦး ေက်ာင္းဆရာေတာ္ နားမခံသာေအာင္ ေရာက္သြားတဲ့ အသံကေတာ့

“မဝေလာက္တဲ့ လူေတြ အေမြခြဲတဲ့အခါမွာ င ၾကရက္နဲ႔ ဒီဘုန္းႀကီး အမ်ိဳးေတြက်မွ ဝေလာက္ရက္နဲ႔ မင ၾကေတာ့ဘူး၊ အေမြက အေမႊျဖစ္ၿပီး ဘုန္းႀကီးမ်ိဳးေတြ ဖ႐ိုဖရဲ ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့မယ္”ဆိုတဲ့ စကားပါပဲ။

          ဒါနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရြာဦးဘုန္းႀကီးလည္း မေနသာေတာ့ဘူး ေဆြထဲ မ်ိဳးထဲက လူႀကီးသူမ ေလးငါးဦးေလာက္နဲ႔ သူ႔ တူ တူမေတြကို ေက်ာင္းေခၚလိုက္တယ္။ လူစံုၿပီဆိုတဲ့အခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီး မိန္႔ၾကားတာကေတာ့ –

          “ဟိုေကာင္ အႀကီးေကာင္ ထြန္းလွ၊ မင္းက မိသားစုအတြက္ အနစ္နာခံခဲ့သူျဖစ္လို႔ မိဘရဲ႕ က်န္တဲ့ အေမြေတြကို မင္းကပဲ သေဘာက် ယူမယ္လို႔ ေျပာေနဆို”

ဆိုၿပီး စကားစလိုက္ေတာ့ အႀကီးဆံုးေကာင္ ဘာမွ မလႈပ္ေတာ့ဘူး။ အငယ္ေတြကလည္း သူ႔ပဲ ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီးက

“ထြန္းလွ .. မင္း အနစ္နာခံတာနဲ႔ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔တာကို ကြဲျပားရဲ႕လား။ မင္းဟာ ငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေက်ာင္းထြက္ၿပီး မိသားစု စားဝတ္ေနေရးအတြက္ လက္ငုပ္လက္ရင္းေတြ အေျခမယိုင္ေအာင္ လုပ္ကိုင္ေနခဲ့တာ ငါလည္း သိတယ္။ မင့္မိသားစု ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ အားလံုးလည္း သိတယ္။ တစ္ရပ္ တစ္ရြာလံုးကလည္း သိတယ္။ သိလို႔လည္း မင္းကို မိသားစုအတြက္ ကိုယ္က်ိဳး စြန္႔သူဆိုၿပီး ခ်ီးမြမ္းၾက ေလးစားၾကတယ္။

          အခုေတာ့ မင္း အဲဒီလို လုပ္ကိုင္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တာေတြကို မင္းက “အနစ္နာခံတယ္”ထင္ေနသလား။ ဒီလို ထင္ေန ေျပာေနရင္ ေတာ့ မင္းဟာ တကယ့္ကို နစ္နာသြားမယ့္ အနစ္နာခံသူ ျဖစ္သြားမွာ မင္းျမင္လား။ မွတ္ထား အက်ိဳးေဆာင္သူက သူမ်ား အက်ိဳးေဆာင္ရင္ ကိုယ့္အက်ိဳးလည္း ေအာင္တယ္။ အနစ္နာခံတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္က်ိဳး လည္း နစ္နာမွာပဲ။ ခုဆိုရင္ေတာင္ မင့္အေပၚကို အမ်ားက “အစကေတာ့ ေတာ္လွ ေအာက္ေမ့တယ္ ခုမွ အကုန္လံုး လက္ဝါးႀကီး အုပ္ခ်င္လို႔ ႀကိတ္ၾကံေနတာကိုး”လို႔ ထင္ကုန္ ၾကရင္ အခုခ်က္ခ်င္းကို မင္းကိုယ္က်ိဳး မနဲေပဘူးလား။

          ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔တာနဲ႔ အနစ္နာခံတာကို မင္း ေကာင္းေကာင္းသေဘာမေပါက္ဘူး ထင္တယ္။ မွတ္ထား ငါေျပာျပမယ္။ တို႔ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ပါရမီျဖည့္စဥ္ကာလက ျဖစ္ေတာ္စဥ္ ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ဝတၳဳေတြဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီဇာတ္ေတာ္ေတြ ထဲမွာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ အခ်ိဳ႕ဇာတ္ေတာ္ေတြမွာဆိုရင္ ေျချဖတ္çလက္ျဖတ္၊ မ်က္လံုးေဖာက္၊ အစြယ္ျဖတ္စတဲ့ ညႇဥ္းဆဲမႈေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ခံရတယ္။ တခ်ိဳ႕ဇာတ္ေတာ္ေတြမွာ အသက္ေသတဲ့အထိ အညႇဥ္းဆဲ ခံရတာေတြလည္း ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႔က်ေတာ့ သူတစ္ပါးက ညႇဥ္းဆဲတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ အေလာင္းေတာ္က ဒီလို အႏၱရာယ္ေတြ ရွိမွန္းသိလ်က္နဲ႔ အမ်ားအက်ိဳး၊ အမ်ိဳးအႏြယ္ရဲ႕ အက်ိဳးအတြက္ စြန္႔စားေဆာင္ရြက္ရင္း အဂၤါႀကီးငယ္တို႔ ကိုယ္နဲ႔အသက္တို႔ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ရတာေတြလည္း ရွိတယ္ကြ။

          ဒီျဖစ္ရပ္ေတြမွာ အေလာင္းေတာ္ကို အဲဒီလို ဆံုး႐ံႈးနစ္နာေအာင္ ျပဳလုပ္သူက မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ရွင္ေဒဝဒတ္ရဲ႕ အေလာင္းခ်ည္း လိုလိုပဲ။ ဒီကိစၥမွာ ရွင္ေဒဝဒတ္ရဲ႕အေလာင္းဘက္က ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဘုရား အေလာင္းေတာ္ကို နစ္နာထိခိုက္ ေစဖို႔ဆိုတဲ့ ေစတနာထားၿပီး လုပ္တာခ်ည္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ တို႔ဘုရားအေလာင္းကေတာ့ သူ႔မွာ နစ္နာသြားတယ္လို႔လည္း မခံစားရဘူး။ သူ႔ကိုယ္သူ အနစ္နာခံေနရသူလို႔လည္း မမွတ္ယူဘူး။ သူ႔ကိုယ္သူ အမ်ားအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ေနသူ။ သတၲဝါအားလံုးရဲ႕ ဒုကၡကို ကယ္တင္ကူညီႏိုင္တဲ့ သဗၺညဳဘုရားရွင္ျဖစ္ေရးအတြက္ ပါရမီျဖည့္ေနရသူလို႔ပဲ ခံယူတယ္။ သူ႔အေပၚ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းသူနဲ႔ ႐ိုင္းပင္းကူညီသူေတြအေပၚမွာလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ခြဲျခားသတ္မွတ္ျခင္း မလုပ္ဘူး။ အားလံုး သာတူညီမွ် ဆင္းရဲကင္းၾကဖို႔၊ ခ်မ္းသာ ရၾကဖို႔ဆိုတဲ့ ေစတနာမ်ိဳးနဲ႔ အၿမဲေမတၲာထားတယ္။ “မိတ္နဲ႔ရန္သူ အတူမျခား၊ တစ္သားတည္း မွတ္ယူက်င့္ၾကံတယ္”ဆိုတာ အဲဒါကို ေျပာတာေပါ့။ ဒါဟာ အနစ္နာခံတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔တယ္လို႔ပဲ ေခၚတယ္ကြ။

          ဒီလို စိတ္ထားမွန္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ တို႔ဘုရားအေလာင္းမွာ ဘယ္ေတာ့မွ နစ္နာသြားတယ္လို႔လည္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ တစ္ဘဝထက္ တစ္ဘဝပါရမီေတြ ျပည့္ျပည့္သြားခဲ့တာပဲ။ အခုေနာက္ဆံုး ဘုရားအျဖစ္ ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာက်ေတာ့ မနစ္နာတဲ့ အျပင္ ဘယ္ေလာက္ထိ ျမင့္လည္းျမင့္၊ ျမတ္လည္း ျမတ္သြားသလဲဆိုရင္ လူမင္း၊ နတ္မင္း၊ ျဗဟၼာမင္းတို႔ထက္ အဆရာေထာင္မကကို ျမင့္ျမတ္သြားခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒါ သူလုပ္ခဲ့မွ်ေတြကို အနစ္နာခံေနရတယ္လို႔ သေဘာမထားဘဲ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ေနရတယ္။ အမ်ားအတြက္ ကိုယ္က်ိဳး စြန္႔လႊတ္မယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာထား ေစတနာမွန္ကန္လို႔ပဲကြ။

          ငါးရာ့ငါးဆယ္ ဇာတ္ေတြကို ၾကည့္ရင္ တကယ္တမ္း အနစ္နာခံေနသူက ရွင္ေဒဝဒတ္အေလာင္းပဲကြ။ သူက ဆင္းရဲသားေတြ အေပၚမွာ မတရားလိမ္ညာလွည့္စားၿပီး ရယူဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ ေရႊခြက္ႀကီးကို ဘုရားအေလာင္းက အမွန္အကန္ လုပ္ၿပီး ရယူသြားတဲ့ အတြက္ မေက်မခ်မ္းျဖစ္ၿပီး ဘဝတိုင္း လက္စားေခ်မယ္ဆိုၿပီး ရန္ၿငိဳးထားရာကေန အခုေနာက္ဆံုးဘုရားျဖစ္တဲ့အထိ တို႔ဘုရားကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ဒုကၡေတြ ေပးခဲ့တာ။ တစ္ဘဝစာ တစ္နပ္စာအတြက္ အမ်ားအက်ိဳး ေဆာင္ရြက္သူကို ရန္သူလို သေဘာထားၿပီး ႏိုင္လို မင္းကား ႏွိပ္စက္ခဲ့တဲ့အတြက္ အပါယ္ငရဲအထိ နစ္ခဲ့ နာခဲ့ရတဲ့ ဘဝေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ အခု ေနာက္ဆံုးဘဝမွာလည္း မင္းတို႔ ၾကားဖူးၾကသားပဲ။ ေျမမ်ိဳၿပီး အဝီစိအထိ နစ္သြားတယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒီလို ကိုယ့္ကိုကိုယ္ နစ္ၿပီး နာသြားေအာင္လုပ္တဲ့ လူမ်ိဳးမွ တကယ္ အနစ္နာခံသူ အစစ္ကြ။

          ကဲ … ခုလည္း မင္းေျပာစမ္း၊ မင့္ကိုမင္း အနစ္နာခံေနရတယ္လို႔ ထင္ေသးလား။ ေအး .. အဲဒီလို ထင္ၿပီး မင္းက နစ္နာ ေၾကးသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ အခုလို အေမြေတြကို အားလံုးသိမ္းယူလိုက္ရင္ ဘယ္သူနစ္နာသြားမလဲ။ ဟိုအငယ္ေတြက စည္းစိမ္ဥစၥာေတြကို မရလိုက္တာပဲရွိမယ္၊ မနစ္နာဘူး။ မင္းကေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္ကိုပဲ ေမာင္ႏွမသားခ်င္းေတြရဲ႕ ခ်စ္ခင္မႈလည္း ဆံုး႐ံႈးနစ္နာမယ္။ အမ်ားကလည္း အရင္က မင့္အေပၚမွာ ခ်စ္ခင္ေလးစား ခ်ီးက်ဴးသမွ်ေတြ အကုန္လံုး ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ၿပီး မင္း သူမ်ားတံေတြးခြက္ထဲ ပက္လက္ေမ်ာရေတာ့မယ္။ သံသရာမွာလည္း မတရားယူထားတဲ့ အေျြကးေတြကို ဘဝမ်ားစြာ ျပန္လည္ ေပးဆပ္ရဦးမယ္။ ကဲ အဲဒါကမွ တကယ္နစ္နာသြားတာ မဟုတ္လား။ အဲဒါ မင္း စဥ္းစားစမ္း။ ငါကေတာ့ ဝိနည္းသိကၡာအရ ဟိုဟာ ယူရမယ္၊ ဒီဟာ စြန္႔ရမယ္လို႔ မင္းတို႔ကို မေျပာလိုဘူး။ မင္းဟာ မင္းသာ ဆံုးျဖတ္”

ဆိုၿပီး ေျပာဆို ဆံုးမေတာ္မူပါတယ္။

          ဆရာေတာ္ ေျပာေနစဥ္မွာ ဦးေခါင္းငိုက္စိုက္နဲ႔ နားေထာင္ေနတဲ့ ကိုထြန္းလွက မ်က္ရည္ေတြ စိုရႊဲေနတဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႔ ဆရာေတာ္ကို အလန္႔တၾကား ေမာ့ၾကည့္ၿပီး

“တပည့္ေတာ္ ေလာဘေဇာတိုက္ၿပီး မွားခဲ့ပါတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ အဲဒီလို အနစ္နာလည္း မခံခ်င္ပါဘူး။ တစ္သက္လံုး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေနလာတဲ့ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြ စိတ္ဝမ္း ကြဲျပားတာကိုလည္း မခံႏိုင္ပါဘူး။ လူႀကီးသူမေတြ ဆံုးျဖတ္ေဝဖန္ေပးတဲ့အတိုင္း တပည့္ေတာ္ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ လက္ခံ ပါတယ္။ ခုလိုေျပာတာ မလႊဲသာ မေရွာင္သာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ကို စိတ္ရင္းအတိုင္းပါဘုရား”

ဆိုၿပီး တုန္တုန္ ယင္ယင္ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

          အဲဒီေတာ့မွ အငယ္သံုးေယာက္ကလည္း တ႐ႈပ္႐ႈပ္ ငိုၾကရင္းက

“အား … အဲလိုလဲ မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ ဒီလယ္ယာေတြ ႏြားေတြဆိုတာ အစ္ကိုႀကီးပဲ ႀကိဳးစားေစာင့္ေရွာက္ၿပီး တိုးပြားေအာင္ လုပ္ခဲ့တာေတြပဲ၊ အစ္ကိုႀကီးသာ ေက်နပ္သလိုယူပါ၊ အားလံုး ေက်နပ္ပါတယ္။ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈလည္း မပ်က္ပါဘူး”

ဆိုၿပီး လုပ္ကုန္ၾကပါတယ္။

အငယ္ဆံုးႏွမကေတာ့

“ဒါဟာ အစ္ကိုႀကီးက မတရားတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္လုပ္စာလည္း မပါဘဲနဲ႔ ေလာဘေဇာတိုက္ၿပီး လိုခ်င္ၾကတဲ့ အငယ္ေတြကသာ မတရားတာ၊ အငယ္ေတြကို ခြဲကို ခြဲမေပးနဲ႔ အစ္ကိုႀကီးပဲ ယူရမယ္”ဆိုၿပီး လုပ္ကုန္ၾက ေရာ။

          ဒါနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဆရာေတာ္က

“ကဲ … ခုမွ သဲမေနၾကေတာ့နဲ႔ နင္တို႔ေၾကာင့္ ငါလည္း ၾကားထဲက အဆစ္ပါၿပီး “ဘုန္းႀကီးမ်ိဳးေတြ”ဆိုတာနဲ႔ ကိုင္ အတုတ္ခံခဲ့ရၿပီ။ ဒီကေရွ႕ ဒါမ်ိဳး မၾကားေစၾကနဲ႔။ ခုလည္း လူႀကီးေတြ ေကာင္းမယ္ထင္သလို ဆံုးျဖတ္တဲ့အတိုင္း လိုက္နာၾက။ ကဲ .. သြားၾကေတာ့”

ဆိုၿပီး ေျပာလိုက္ေတာ့ အားလံုး ဦးခ်ျပန္သြားၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းေပၚက အဆင္းမွာ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဖက္ၿပီး ငိုပြဲႀကီးေတာင္ ဆင္လိုက္ၾကေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္း အားလံုး အဆင္ေျပသြားၾကတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ဆက္လက္ၿပီး မိမိက –

          ေဒၚစုေျပာတဲ့ အထဲမွာ “သူလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရတာေတြ၊ ေတြ႕ၾကံဳခံစားခဲ့ရတာေတြအေပၚ အနစ္နာခံေနရတယ္လို႔ မထင္ပါ၊ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ကိုယ္ ျပည္သူအမ်ားအတြက္ လုပ္ေဆာင္ေနတယ္လို႔ပဲ ခံယူပါတယ္” ဆိုတဲ့ စိတ္ထားဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ စကားအတိုင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ အာဇာနည္ စစ္စစ္ႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ အေလာင္းေတာ္ႀကီးတို႔ ထားရွိတဲ့ စိတ္ထားမ်ိဳးပဲျဖစ္လို႔ ေဒၚစုရဲ႕စကားကိုလည္း “အာဇာနည္ စစ္စစ္ရဲ႕စကား”လို႔ ဆိုရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေရွ႕ဆက္ ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။

          တရားပြဲၿပီးလို႔ ျပန္တဲ့အခါ အဲဒီ ဒင္းတို႔အဖြဲ႕ဝင္မ်ားကပဲ “ေစာေစာက ဆရာေတာ္ ေျပာသြားခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို စာတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ျပန္ေရးေပးပါ”လို႔ ေတာင္းဆိုၾကတဲ့အတြက္ အခုလို ျပန္ေရးလိုက္ရတာပါ။

အနစ္နာခံစိတ္မ်ား ကင္းေဝးၿပီး ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔စိတ္မ်ားနဲ႔

အမ်ားအက်ိဳးသည္ပိုး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကတဲ့ အာဇာနည္စစ္စစ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ …. ။

(Photo – TDSUSA)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts