အရွင္ပညာနႏၵ

အညတရအက်ဥ္းသားရဟန္းေတာ္မ်ား (၂၅) ဦးသုႏၵရ၀ံသ

အရွင္ပညာနႏၵ

စက္တင္ဘာ ၂၄၊ ၂၀၁၂ 

  (၁)
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံး၏ေၾကညာခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္၀ွမ္းလံုးရွိ အက်ဥ္းေထာင္အသီးသီးမွ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ရရွိေသာ အက်ဥ္းသားမ်ား ကို၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ေအာက္တိုဘာလ (၁၂) ရက္ နံနက္(၇) နာရီမွ စတင္လႊတ္ေပးခဲ့ရာ မႏၱေလးေထာင္မွ ဦးသုႏၵရ (ခ) သန္းေအာင္အပါအ၀င္ (၁၈) ဦး လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဦးသုႏၵရ၀ံသဟာ ၈၈ အေရးအခင္းကာလက ျမင္းျခံခ႐ုိင္ သပိတ္ဥကၠ႒အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ၁၉၈၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔ မွာ န၀တစစ္အစုိးရရဲ႕ ႏွစ္အကန္႔အသတ္မရွိ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။

ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေထာင္တြင္းျဖတ္သန္းမႈအေတြ႔အၾကဳံအခ်ဳိ႕ကုိ တင္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

(၂)
ဦးဇင္းရဲ႕ဘြဲ႔ကေတာ့ ဦးသုႏၵရ၀ံသပါ။ အမ်ားကေတာ့ ဦးသုန္လုိ႔ပဲ ေခၚၾကပါတယ္။ ၈၈အေရးအခင္းျဖစ္ေတာ့ ဦးဇင္းလည္း အမ်ားနည္းတူပါ၀င္ လႈပ္ရွားခဲ့တာေပါ့။ အေရးအခင္းကာလမွာ ျမင္းျခံသပိတ္ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ စစ္အစုိးရအာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ပုိင္း ၁၉၈၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔မွာ အဖမ္းခံရပါတယ္။ ျမင္းျခံေထာင္ထဲေရာက္သြားပါတယ္။ ခုေထာင္တြင္းမွာ ဦးဇင္းၾကဳံေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ျဖတ္သန္းမႈ အေတြ႕အၾကဳံတခ်ဳိ႕ကုိေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

ေထာင္တြင္းျဖတ္သန္းမႈကေတာ့ အျခားႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားနည္းတူ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာပါဘဲ။ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဆုိၿပီး သိသာထင္ ရွားတဲ့အခြင့္အေရးေတာ့မရပါဘူး။ ႏွိပ္ကြပ္ေရးအစီအစဥ္မ်ားကေတာ့ မၾကာခဏ ရတတ္ၾကပါတယ္။ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၂၇) ရက္ေန႔မွာ ေတာ့ ဦးဇင္းကုိ ျမင္းျခံေထာင္ကေန မႏၱေလးေေထာင္ကုိ ေရြ႕ေျပာင္းခံရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ႐ုိက္ႏွက္-ညႇဥ္းပန္းမႈေပါင္းစုံနဲ႔ ရင္ဆုိင္ ခဲ့ရပါတယ္။ ေဒါက္ေျခခ်င္းခတ္၊ တုိက္ပိတ္၊ ဆားနဲ႔ထမင္းေရာႀကဳိထားတဲ့ (ဆားတ၀က္ ထမင္းတ၀က္ေရာက်ဳိထားတဲ့) “ဆားေကာ္” ကုိ ႏွစ္ရက္အေကြၽးခံရပါတယ္။ ထမင္း ဟင္း လုံး၀မေကြၽးပါ။ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ကုိ ပလပ္စတစ္ခြက္ အကြဲတလုံးထဲမွာဘဲ သြားခြင့္ေပးထားပါ တယ္။

ေဒါက္ေျခက်င္းနဲ႔ (၂၈) ရက္ေလာက္ထားၿပီး တပါးထဲတုိက္ပိတ္ထားပါတယ္။ ေနာက္မွ ေဒါက္ေျခက်င္းျပန္ျဖဳတ္ေပးၿပီး တုိက္ပိတ္ျပစ္ဒဏ္နဲ႔ ဆက္ထားပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္အေနခက္မယ္ ဆင္းရဲမယ္ဆုိတာ စဥ္းစားသာၾကည့္ေပေတာ့။ ဦးဇင္းကုိ သူတုိ႔က လူစုလူေ၀းနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးလုပ္မႈ၊ ေထာင္ေဖာက္ ရန္ၾကံစည္မႈနဲ႔စြပ္စြဲၿပီး စြဲခ်က္တင္ခဲ့တာပါ။

ပထမအခ်က္ကေတာ့ ျငင္းစရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရးလုပ္လာတဲ့သူက ဘယ္ေရာက္ေရာက္ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနၾကတာပါဘဲ။ ဒုတိယ အခ်က္ကေတာ့ လုံး၀မဟုတ္ပါ။ ေထာင္ထဲမွာဘဲ ခုံရုံးဖြဲ႔စစ္ေဆးေတာ့ ဦးဇင္းဦးေဆာင္တဲ့အပုိင္းက ျပစ္မႈႏွစ္ခုလုံး အျပစ္မရွိေၾကာင္း ျငင္းဆုိ ပါတယ္။ က်န္တဲ့သူေတြကေတာ့ ျငင္းရင္ပုိၿပီးျပစ္ဒဏ္ၾကီးသြားမွာစုိးရိမ္တဲ့အတြက္ ၀န္ခံၾကေတာ့ ေထာင္ဒဏ္ (၃) ႏွစ္ (၅) ႏွစ္ စသည္ ျပစ္ ဒဏ္ခ်မွတ္ခံရပါတယ္။

၁၉၉၁ ခုႏွစ္ထဲမွာဘဲ အမိန္႔ခ်ခံရတာပါ။ ဦးဇင္းတုိ႔အဖြဲ႔ကေတာ့ ျငင္းဆန္တာမုိ႔ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အမိန္႔ခ်မခံရပါ။ အမႈကုိလည္း ဆက္စစ္ျခင္း၊ ႐ုံးခ်ိန္းေပးျခင္းမရွိဘဲေနခဲ့ရာမွ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ေရာက္မွ အထူးခုံ႐ုံး (စစ္ခုံ႐ုံး) မဟုတ္ဘဲ အရပ္ဘက္တရား႐ုံးက ေခၚယူစစ္ေဆးတာခံရၿပီး ႏွစ္ မႈေပါင္းဒဏ္ေငြ တဦးႏွစ္ေထာင္စီနဲ႔ ၿပီးသြားပါတယ္။

၉၆/၉၇ ခုႏွစ္ေတြမွာေတာ့ တကၠသုိလ္နဲ႔ေဆးတကၠသုိလ္တုိ႔က ဆူပူျပႆနာတက္ခဲ့ျပန္လုိ႔ ေထာင္ထဲမွာရွိေနတဲ့ ဦးဇင္းတုိ႔ကုိ အေဆာင္ေတြ ပိတ္၊ တုိက္ေတြပိတ္၊ အဆက္အသြယ္ေတြျဖတ္နဲ႔ စိတ္မခ်မ္းသာစရာေတြ ထပ္မံၾကဳံရျပန္ပါတယ္။ အဲဒီပြဲမွာေတာ့ ဦးဇင္းတုိ႔အမႈတြဲက ဦး ဇင္း ေလးတပါး စိတ္ေဖာက္ျပန္သြားခဲ့ပါတယ္။

ICRC (ကမၻာ့ၾကက္ေျခနီအဖြဲ႔) ၀င္ေတာ့မယ္ဆုိတဲ့သတင္းၾကားရတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ေထာင္တြင္းဖိႏွိပ္မႈေတြ အနည္းငယ္ ေလ်ာ့က်လာပါ တယ္။ အျမင္ေကာင္းေအာင္ အာဏာပုိင္ေတြက မ်က္လွည့္ျပတဲ့သေဘာပါ။

၉၈ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပုိင္းေလာက္ကစၿပီး ဖ်ာစုတ္ခင္းေနခဲ့ရာမွ သစ္သားၾကမ္းခင္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးခဲ့တယ္။ အရင္က ၁၂ ေပ ၈ ေပေလာက္ ရွိတဲ့အခန္းထဲမွာ ဖ်ာစုတ္ေတြခင္းၿပီး လူခုႏွစ္ေယာက္ရွစ္ေယာက္ေလာက္အထိ ေနခဲ့ရတာပါ။ အခန္းကလည္း ျပတင္းေပါက္မရွိေတာ့ နံ ျပားဖုတ္တဲ့မီးဖုိအတြင္း ၀င္ေနရသလုိပါ။ အရွင္လတ္လတ္ ငရဲက်ေနရသလုိပါဘဲ။ ၉၃ ခုႏွစ္ ၁၂ လပုိင္းကစၿပီး ဖြင့္ခဲ့တဲ့ မႏၱေလး (အုိးဘုိ) ေထာင္သစ္မွာ အဲဒီလုိေနခဲ့ရာမွ မတ္လ ၃ ရက္၊ ၁၉၉၈ မွာေတာ့ နံျပားဖုိၾကီးနဲ႔တူတဲ့အခန္းကုိ တေပခြဲပတ္လည္ေလာက္ရွိတဲ့ ျပတင္းေပါက္ ေတြေဖာက္ေပးလုိ႔ အနည္းငယ္ေနသာထုိင္သာရွိခဲ့ပါတယ္။ အျခားေန႔စြဲမ်ားကုိေမ့ေပမဲ့လည္း ငရဲကလြတ္တဲ့ အဲဒီေန႔စြဲကုိေတာ့ မေမ့ႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ခံစားရပါတယ္။

၁၉၉၇ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ စစ္အာဏာပုိင္ေတြက မႏၱေလးမဟာျမတ္မုနိဘုရားဗုိက္ေဖာက္တဲ့ျပႆနာေၾကာင့္ သံဃာေတြနဲ႔ထပ္တုိက္ ေတြ႔ၾက ရာက သံဃာေတာ္အမ်ားအျပားဖမ္းဆီးခံရၿပီး ေထာင္ထဲေရာက္လာတာကုိ စိတ္မခ်မ္းသာဘြယ္ရာေတြ႔ရပါတယ္။

ေထာင္ထဲမွာ စား၀တ္ေနေရးေျဖရွင္းတဲ့အေနနဲ႔ ၀ါသနာတူတဲ့ဦးဇင္းေတြစုၿပီး စုိက္ခင္းတခင္းကုိ ဖန္းတီးရပါေတာ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ သံ ဃာေတာ္အမ်ားစုဟာနယ္က (ေတာက) ျဖစ္ၾကတာေၾကာင့္ မိဘမ်ားက ဆင္းရဲၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေထာင္၀င္စာပုံမွန္မလာႏုိင္ၾကပါ ဘူး။ သီးႏွံေပၚခ်ိန္ေလးေရာက္မွ တႏွစ္မွာတေခါက္ ႏွစ္ေခါက္ေလာက္သာ လာႏုိင္ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕သံဃာေတြဆုိ ေထာင္၀င္စာလုံး၀မရွိ တာကုိေတြ႔ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕သံဃာေတြက မိဘေတြစိတ္ဆင္းရဲမွာစုိးလုိ႔ အဆက္အသြယ္မလုပ္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။

၉၇/၉၈/၉၉ ခုႏွစ္မ်ားမွာေတာ့ သီးသန္႔မွာ အေဆာင္နဲ႔ေနခြင့္ရခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္သာမဟုတ္ဘဲ အ ေဆာင္ေန လူရွစ္ဆယ္ေက်ာ္အတြက္ ခရမ္းသီး၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ မုံလာမ်ဳိးစုံ၊ မုံညႇင္းမ်ဳိးစုံ၊ င႐ုတ္၊ ကန္ဇြန္းရြက္စတဲ့သီးႏွံေတြစုိက္ၿပီး ကုသုိလ္ ျဖစ္ ေ၀ငွေပးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ စုိက္ပ်ဳိးေရးမွာ ကူညီသူေရာ မကူညီသူေတြကုိပါ အားလုံးကုိ (ဦးဇင္းအပါအ၀င္) ေ၀စုကုိညီတူညီမွ်ခြဲေ၀ေပးခဲ့ပါတယ္။

ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနခ်ိန္မွာ စုစည္းညီညြတ္မႈအတြက္ အေထာက္အကူရေစခ်င္လုိ႔ပါ။ စုိက္ခင္းကရတဲ့သီးႏွံေတြကုိ ေထာင္ရိကၡာအျဖစ္ မသြင္းဘဲ ႏုိင္ငံေရးအစုအစည္းအတြက္ဘဲ အသုံးျပဳခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလုိအခြင့္အေရးကေတာ့ ေထာင္ထဲမွာဖိႏွပ္မႈေတြေလွ်ာ့ထားခ်ိန္မွာ အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးခ်ရတာမ်ဳိးပါ။

၂၀၀၀ ခုႏွစ္၊ ႏွစ္လည္ပုိင္းမွာေတာ့ ႏုိင္ငံအက်ဥ္းသားအခ်ဳိ႕ရဲ႕အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ဖိႏွိပ္မႈတခုအလုပ္ခံရပါတယ္။ စုိက္ပ်ဳိးခြင့္၊ အေဆာင္နဲ႔ ေနခြင့္လည္းဆုံး႐ႈံးသြားၿပီး အေဆာင္ေတြကုိအခန္းဖြဲ႔ကာ အခန္းထဲမွာ အပိတ္ခံရျပန္ပါတယ္။၂၀၀၃ ခုႏွစ္ေလာက္မွ စုိက္ခင္းျပန္စုိက္ခြင့္ရခဲ့ၿပီး ေပ (၂၀) (၁၀) ေပ ခန္းဖြင့္က်ယ္တုိက္ခန္းမွာ ေနထုိင္ခြင့္ျပန္ရၿပီး ေရအိမ္သာသုံးစြဲခြင့္လည္းရပါတယ္။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ျခင္ေထာင္ေထာင္ အိပ္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။

ႏွိပ္ကြပ္ေရးကာလမွာေတာ့ ေထာင္ထဲမွာဘုန္းႀကီးမရွိ၊ ႏုိင္ငံေရးသမားမရွိဆုိတဲ့ ေႂကြးေၾကာ္သံနဲ႔ အထူးဆက္ဆံတာခံရတာပါဘဲ။ အေျခအ ေနေကာင္းတဲ့အခါမွာေတာ့ နည္းနည္း ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ဆက္ဆံၾကပါတယ္။ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ စတဲ့ ဘာသာေရးအသုံး အႏႈန္းအတိအက်နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့ေထာင္မွဴးကေတာ့ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေထာင္မွဴးတေယာက္ပါဘဲ။ တပည့္ေတာ္ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ ေလးစားသလုိ အရွင္ဘုရားတုိ႔ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကုိလည္း ေလးစားပါတယ္လုိ႔ သူကေျပာပါတယ္။ သူတာ၀န္က်တဲ့အခ်ိန္တုိင္း ဦးဇင္းတုိ႔ကုိ သက္ေတာင့္သက္သာရွိေအာင္ ဂ႐ုစုိက္ေပးပါတယ္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ၈ လပုိင္း ၂၁ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ဦးဇင္းတုိ႔ကုိ တုိက္မွာမထားေတာ့ဘဲ အျခားအက်ဥ္းသားမ်ားေနတဲ့ အေဆာင္ႀကီးကုိ ေျပာင္းေရႊ႕ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဦးဇင္းက သတ္မွတ္ထားတဲ့ ႏုိင္ငံေရးပုဒ္မတခုမွ်မပါဘဲ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔အတူ တုိက္မွာဘဲအႏွစ္ (၂၀) ေလာက္ေနခဲ့ရသူ လုိ႔ဆုိႏုိင္ပါတယ္။

ၾကည္းတပ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးဌာနရဲ႕မွတ္ခ်က္နဲ႔ တုိက္မွာဘဲထားခဲ့ၾကတာလုိ႔ ေထာင္အရာရွိတဦးက ဦးဇင္းကုိေျပာျပဘူးပါတယ္။ ေထာင္ထဲ မွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အသက္မေသေအာင္ ႀကဳိးစားေနထုိင္ရွင္သန္ခဲ့ရပါတယ္။ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာၾကံ့ခုိင္ေရးအတြက္ေတာ့ အာနာပါန (ထြက္ သက္ ၀င္သက္ရႈမွတ္ျခင္း) ဘာ၀နာတရားကုိ တတ္ႏုိင္သမွ်အားထုတ္ပါတယ္။႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာက်န္းမာမႈအတြက္ေတာ့ အစားအစာနဲ႔ ေဆး ၀ါးအသိပညာနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ပါတယ္။

အခု (ေထာင္ကထြက္လာၿပီးေနာက္ပုိင္း) သစ္ပင္ေတြစုိက္တဲ့စိတ္ထားကေတာ့ ပေဒသာပင္စိတ္တဲ႔ပါ။ မိမိစုိက္တဲ့သစ္ပင္ကုိ မည္သူစား စားေက်နပ္တယ္။ ခ်ဳိးဖဲ့ဖ်က္ဆီးသြားလည္း စိတ္မဆုိး။ သူ႔အျပစ္သူခံ။ ျပန္စုိက္ေပါ့။ အကယ္၍ ႐ုတ္တရက္ေဒါသထြက္မိလည္းၾကာရွည္ အျဖစ္မခံ။ ကုသုိလ္ပင္စုိက္တာ။ အကုသုိလ္အျဖစ္မခံ။ လူေရာတိရစၧာန္ပါ သုံးစြဲခြင့္ရွိတယ္။ အဲဒါ ပေဒသာပင္စိတ္ပါဘဲ …။ ။

ေထာင္ထဲမွာ မြန္းၾကပ္လာတဲ့အခါ ဦးဇင္းခံစားရတဲ့အတုိင္း ေအာက္ပါကဗ်ာေလးေရးဖြဲ႔မိခဲ့ပါတယ္။

ဦးဇင္းအတြက္ေတာ့ ဒီကဗ်ာေလးဟာ အဓိပၸါယ္မ်ားစြာရွိပါတယ္။ မွ်ေ၀ခံစားေပးပါ။

၀ိုးတ၀ါးရာသီ
ႏွင္းေခၚ ေလႏုတံခါးခ်ဲ႕
ဂ်စ္ပစီတိမ္ ငိုမဲ့မဲ့
ေကာင္းကင္တျခမ္းပဲ့ …။

ဦးသုႏၵရ


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts