ရသေဆာင္းပါးစုံ

မီးတုိင္ေအာက္မွာ ကခုန္ၾကသူမ်ား

ဖုိးထက္
ေမ ၁၁၊ ၂၀၁၂
ဒီကမာၻေလာကႀကီးေပၚမွာ လူသားေတြ သံုးႏႈန္းတဲ့ဘာသာစကားေတြထဲမွာ သင္ယူ၊ တတ္ေျမာက္ဖို႔ အခက္ဆံုးဘာသာစကားေတြကို ပညာရွင္ေတြ သုေတသနလုပ္ၿပီးထုတ္ျပန္တာကို တေလာက အင္တာနက္မွာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ အာရဗီဘာသာစကားက အခက္ဆံုးလို႔ ေျပာပါတယ္။ သူ႔ေနာက္ကမွ ဂ်ပန္၊ တ႐ုတ္၊ ကိုရီးယားလို႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။

သူမ်ားေတြဘာသာစကားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ “သုည” လို ၀န္း၀န္း၀ိုင္း၀ိုင္းေတြမ်ားတဲ႔ ျမန္မာဘာသာစကားကေတာ႔ ေ၀ါဟာရႂကြယ္၊ ႐ႈပ္တာကိုေတာ႔ ပညာရွင္မဟုတ္တဲ့ က်ေနာ္က မွတ္ခ်က္ေပးခ်င္သားဘဲ။ ဦးေဖေမာင္တင္၊ ဆရာႀကီး မင္းသု၀ဏ္၊ ဆရာႀကီး ေဇာ္ဂ်ီတို႔ ေခါင္းေဆာင္တဲ႔ ပညာရွင္အဖြဲ႔ကဦးေဆာင္ၿပီး ဘာသာျပန္ေပးခဲ့တဲ့ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ၊ ဇီ၀ေဗဒ၊ ၿဂိဳဟ္တု စတဲ့ ျမန္မာမႈျပဳမႈေတြက ျမန္မာစကား ေ၀ါဟာရႂကြယ္တာကို သက္ေသျပေနတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ပညာရွင္ဦးစားမေပး၊ ပညာရွင္မတိုင္ပင္ဘဲ လူညီရင္ “ဤ” ကို “ကြၽဲ” ဟုဖတ္ဆိုၿပီးလုပ္ခဲ့ၾကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေခတ္မွာ ေမြးစားစကားလံုးေတြ မ်ားလာတယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။ သတင္းနည္းပညာေခတ္ ဆိုတဲ့ ေထာင့္ေတာင့္ေတာင့္ တိုက္႐ိုက္ဘာသာျပန္စကားလံုးေတြကို သိပ္သေဘာမေတြ႔လွဘူး။ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းဆိုတာကို ကမာၻ ရြာႀကီးဆိုၿပီးသာသာျပန္တာလဲ အေျဖအတိအက်မေပးႏိုင္တဲ့ က်ေနာ္က သေဘာမက်ခ်င္ျပန္ဘူး။

ျမန္မာဘာသာစကားသင္ယူမယ့္ႏိုင္ငံျခားသားေတြအတြက္ ေျပာတတ္၊ ဆိုတတ္ရိွခ်င္သာ ရိွလာမယ္။ က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြေျပာေနတဲ႔ ကိြဳင္ဘဲ၊ ခ်ီးထုပ္၊ ဘဲႀကီး၊ ငေၾကာင္၊ အရမ္းၿပိဳင္းတယ္ စတဲ့ ျမန္မာစကားလံုးဗန္စကားေတြႀကားထဲမွာ သူတို႔႐ူးသြားႏိုင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ျမန္မာဘာသာစကားမွာ ၀ိ၀ါဒကြဲစရာ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္အဓိပၸါယ္ေတြရိွတတ္တဲ႔ စကားပံုေတြ၊ အဆိုအမိန္႔ေတြလဲ ရိွတယ္မို႔လား။ ဥပမာအားျဖင္႔ “တစ္ရြာမေျပာင္း သူေကာင္းမျဖစ္” နဲ႔ “ေသခ်င္တဲ့က်ား ေတာေျပာင္း” ဆိုတဲ႔ စကားပံုႏွစ္ခုဆိုရင္ မ်က္စိလည္စရာ၊ စိတ္႐ႈပ္ စရာႀကီးပါ။

က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္ လူၾကီးေတြနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ႔ ျမန္မာစကားေတြကိုလဲ သတိထားမိပါေသးတယ္။ “ငါ႔ျမင္းငါစိုင္း စစ္ကိုင္းေရာက္ေရာက္”၊ “ဟိုေကြ႔ ဟိုတက္နဲ႔ေလွာ္၊ ဒီေကြ႔ ဒီတက္နဲ႔ ေလွာ္”၊ “ မီးစင္ၾကည္႔ က” စတဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲမွဳ အားနည္းတဲ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြစရုိက္ကို ျပေနတဲ႔ စကားလံုးေတြပါ။ အခု လက္ရိွ ျမန္မာျပည္ၾကီးရဲ႕ သတင္းေတြ ဖတ္ရင္းနဲ႔ ကားတင္သြင္းခြင္႔ သတင္းေတြကို ဖတ္ရေတာ႔ “ မီးစင္ၾကည္႔ ကၾက တာေပါ႔” ဆိုတဲ႔ စကားကို သတိရမိတယ္။

ျမန္မာျပည္ကားကိစၥက ႏိုင္ငံျခားသားေတြအတြက္ မ်က္စိႏွစ္လံုးကြၽတ္ထြက္ေလာက္ေအာင္ အံ့ၾသခ်င္ အံ့ၾသၾကပါမယ္။ က်ေနာ္တို႔အ တြက္ကေတာ့ မထူးဆန္းတာ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းကဆိုေတာ့ အသားေတာင္က်ေနပါၿပီ။ အခြင့္ထူးခံလူတန္းစား၊ ျဖတ္စား လွ်ပ္စားလူေတြ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ထားတဲ့ကိစၥႀကီးဆိုေတာ့ တရားတယ္၊ မတရားဘူးဆိုတာလဲ က်ေနာ္တို႔လို ဘတ္စ္ကားတိုးစီးေနတဲ႔ လူေတြအတြက္ သိပ္ေတာ႔လဲမထူးျခားပါဘူး။ ျပည္သူလူထုအေပၚမွာ ေစတနာရိွတယ္လို႔ထင္ရတဲ႔ အစိုးရအေျပာင္းအလဲမွာမွ ျပည္သူျပည္ သားေတြက ကားဆိုတာ ဇိမ္ခံပစၥည္းအေနနဲ႔ မသံုးလဲရတယ္။ သြားေရး၊ လာေရးလြယ္ကူေအာင္သံုးလို႔ရတဲ့ လူေတြတီထြင္ထားတဲ့ အ ရာလို႔ ျမင္လာတတ္ၾကတာပါ။

ကားမဆိုထားဘိ စက္ဘီးေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမထုတ္ႏိုင္တဲ႔ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြတီထြင္သမွ် သြားေရေတြက်ေန႐ံုကလြဲၿပီး ဘာမွလဲ မတတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ကြၽန္းသစ္၊ ေရနံ၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔စတဲ႔ သံယံဇာတေတြ အားကိုး၊ ေရာင္းစားၿပီး တစ္ရာရင္းရင္ တစ္ေထာင္ ျမတ္ခ်င္တဲ့ လူတစ္စုလက္ထဲမွာသာ ကားေစ်းကြက္ႀကီးကရိွေနတာဆိုေတာ့ ဘာေျပာလို႔ရမွာလဲေပါ႔။ သန္႔ရွင္းတဲ့အစိုးရ၊ တာ၀န္ယူတဲ့ အစိုးရ၊ ျပည္သူျပည္သားေတြကို မိဘေတြလို႔ေခၚလာတဲ့ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈေအာက္မွာ ျမန္မာျပည္ကားေစ်းကြက္က လူတိုင္း ေခါင္းေထာင္ၾကည့္လို႔ရပါလားဆိုတဲ့အသိေလးေတြ ၀င္လာၾကတာပါ။

မရိွမဲ့ ရိွမဲ့ ေက်ာတသပ္သပ္၊ ရင္တသပ္သပ္လုပ္ေနရတဲ့ ကားအို၊ ကားေဟာင္းေတြနဲ႔လဲေပးတဲ့ ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ေတြ အေျပာင္း အလဲမွာ ခ်ီးဟဲ့ ငွားဟဲ့လုပ္ေနရတဲ့လူေတြရိွသလို အႀကီးအက်ယ္ပြေပါက္တိုးသြားတဲ့လူေတြရိွတယ္ဆိုတဲ့အသံေတြလဲ ၾကားရတာ မထူး ဆန္းပါဘူးေလ။လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စိတ္အေထြေထြဆိုသလိုအသံဗလံေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ ကားကိစၥမွာ ျပႆနာေတြတေထြးႀကီးျဖစ္ေနတာလဲ ၾကားရတာ စိတ္မခ်မ္းသာဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ အေျပာင္းအလဲေတြ ၾကားထဲမွာ “ဘာလုပ္ရမွန္းေတာင္ မသိေတာ႔ဘူး၊ သိမ္းခ်င္လဲသိမ္း ေတာ႔၊ သတ္ခ်င္လဲ သတ္သာပစ္လုိက္ၾကပါေတာ႔” ဆိုတဲ႔ ကားန႔ဲ ႐ုိး႐ုိးသားသားစီးပြားေရးလုပ္ေနတဲ့လူေတြရဲ႕ အသံေတြၾကားေတာ့ ဘတ္စ္ ကားတိုးစီးေနတဲ့ က်ေနာ္က အတူသာ လိုက္ငိုခ်င္မိလာတယ္။

တစ္ႏွစ္မျပည္႔ခင္အတြင္းမွာ ဥပေဒေတြအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ သတင္းသဲ့သဲ့သံေတြအဖံုဖံုေတြၾကားလာရေတာ႔ အခုနက က်ေနာ္ေျပာခဲ႔တဲ႔ ျမန္မာစကား ေတြထဲက “မီးစင္ၾကည့္ကၾကတာေပါ႔” ဆိုတဲ႔ ျမန္မာစကားကို သတိရလာတယ္။ အဲဒီစကားက ေရွးေခတ္ ျမန္မာ႔ဇာတ္သဘင္ေလာက က ေပါက္ဖြားလာတယ္ထင္ပါတယ္။ ေရႊပြဲလာျပည္သူေတြအတြက္ ရသမွ်အလင္းေရာင္ေလးကို အသံုးခ်ၿပီး အေကာင္းဆံုး ကျပေဖ်ာ္ေျဖၾကစို႔လုိ႔ ေျပာတယ္ထင္ပါတယ္။ ကားကိစၥကို ျမင္ရ၊ ၾကားရတဲ့ က်ေနာ့္အတြက္ကေတာ့ အဲဒီစကားလံုးႀကီးက စီမံခံ႔ခြဲမႈ ည့ံဖ်င္းတာ၊ မလုပ္တတ္၊ မ ကိုင္တတ္တာ၊ Plan မရိွတာလို႔ဘဲ ျမင္ပါတယ္။

ဒီဒြန္ျဒၤရာ (စလံုးေပါင္းျပန္ၾကည့္ရန္) ႀကီးထဲက ေအာင္ျမင္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းမွန္သမွ် Plan A၊ Plan B ဆိုၿပီး ကိုယ္႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ကိုယ္၊ ကုိယ့္ ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ကိုယ္ အေကာင္းအဆံုးနည္းလမ္းေတြကို ေရြးခ်ယ္ၾကပါတယ္။ အကယ္၍ဆိုၿပီး Plan B ကိုထားတတ္ၾကေပမယ့္ Plan A မွာ သာ အေကာင္းဆံုး၊ အထိေရာက္ဆံုးနည္းလမ္းေတြကိုသံုးၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ Plan A ကို ေရးဆြဲၾကတဲ့အခါမွာ တတ္သိနားလည္တဲ့ သက္ဆိုင္ရာနယ္ပယ္မွာ အံတိုေနတဲ့ ပညာတတ္လူေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး ပံုေဖာ္ထုဆစ္ၾကတယ္လို႔ နားလည္ထားပါတယ္။ “ေစတနာဘယ္ေလာက္ရိွရိွ ပညာကပ္မလုိက္ရင္ ေ၀ဒနာျဖစ္သြားတတ္တယ္” ဆိုတဲ့ လူႀကီးမိဘ ပညာရိွေတြ ေျပာ စကားက သိပ္မွန္တာဘဲလို႔ ေတြးမိပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာရိွတဲ့ ဆင္ေပၚက သက္ဦးဆံပိုင္မင္းတရားႀကီးနဲ႔ ဆီသယ္မႀကီးအျဖစ္အပ်က္ကို လူတိုင္းသိၾကမွာ ပါ။ “ငါဆင္ခြၽန္းအုပ္တာကြၽမ္းလို႔ နင္မေသတာ” လို႔ ႂကြားတဲ႔ ဘုရင္ႀကီးကို “ အိုေတာ္..ကြၽမ္းက်င္ရာ လိမၼာရာေပါ႔” ဆိုၿပီး ဆီကို မဖိတ္မစင္ ေအာင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ထည့္ျပတဲ့အျဖစ္အပ်က္မွာ မိမိအမွားကို မိမိ၀န္ခံတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းဘုရင္ႀကီးကို ခ်စ္ရသလို ကိုယ့္အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းနဲ႔ကိုယ္ဆိုတဲ့စကားကို သတိရမိတယ္။ ျမန္မာ့လူမႈနယ္ပယ္မွာ လူတစ္ေယာက္ကို ပိုးစိုးပက္စက္ေျပာျပစ္ခ်င္ရင္ “လူက လမ္း ေဘးက ဆိုကၠားသမားလိုလို ဘာလိုလိုနဲ႔” လို႔ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ ေျပာတဲ့သူေတြ သတိမထားမိတာက ဆိုကၠားနင္းၿပီး အသက္ေမြးသူ ေတြကို ဆိုကၠားဆရာလို႔ေခၚၾကတာကိုပါ။ ဆိုကၠားတစ္စီးကိုမေမွာက္မျပဳဘဲ မိမိခရီးသည္ လိုရာေရာက္ႏိုင္ေအာင္ ဆိုကၠားနင္းရတာ မ လြယ္ဘူးဆိုတာ ဆိုကၠားတက္ခြဘူးသူတိုင္း သိၾကမွာပါ။

အခု ျပႆနာေတြ ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ၾကားေနရတဲ့ကားကိစၥမွာ ျပည္သူလူထုအတြက္ ေစတနာရိွတယ္ဆိုတာ သိသာထင္ရွားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေျပာင္းအလဲေတြမွာ သတင္းေတြေပါက္ၾကားႏွင့္ၿပီး ႀကိဳသိႏွင့္ၾကတဲ့လူေတြအတြက္ ပြေပါက္တိုးသြားတယ္ဆိုတဲ့သတင္းေတြ ၾကားရေတာ့ မရိွမဲ့ ရိွမဲ့ အခ်ိန္ကုန္၊ လူကုန္၊ ေငြကုန္အျဖစ္ခံရတဲ့လူေတြကို ခဏ ခဏေခၚေခၚၿပီး ရင္ဘတ္ကို ေဆာင့္ကန္ေနသလိုဘဲလို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာမိတယ္။

“လူတစ္စုေကာင္းစားဖုိ႔ လုပ္ေနတာဗ်” ဆိုတဲ့အသံေတြကို သေဘာမတူေပမယ့္ အဲဒီအသံေတြထြက္လာတဲ့ လူေတြရဲ႕အျပစ္မဟုတ္တာ ကိုလဲ သိၾကမွာပါ။ ဦးေဆာင္သူ ကိုယ့္အထက္အရာရိွက ခုတမ်ဳိး၊ ေတာ္ၾကာတမ်ိဳးၾကားထဲမွာ အဲဒီလူႀကီးကို မယံုမၾကည္ျဖစ္လာတာ ထူးဆန္းတဲ့ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေလ။ ျပည္သူလူထုမယံုမၾကည္ျဖစ္ခံရတဲ့အစိုးရဟာ ႏိုင္ငံကိုတိုးတက္ေအာင္မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အဆို ေလးကိုလဲ သတိရမိတယ္။ ျပည္သူလူထုယံုၾကည္ကိုးစားတဲ့ အစိုးရနဲ႔ ပညာတတ္မ်ားတဲ့ ျပည္သူလူထုရိွတဲ့ႏိုင္ငံမွသာ အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း မွာ အဆင့္အတန္းတခုကို တက္လွမ္းႏိုင္မွာမို႔လား။

တတ္ႏိုင္တဲ့လူေတြ၀ယ္စီးၾကမယ့္ ကားတင္သြင္းခြင့္ေတြမွာ အခြန္အခမေကာက္ဘဲလဲ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ သာေပါင္း၊ ကပ္ေပါင္း၊ ျပည္သူလူထု မ်က္မွာမၾကည္႔ဘဲ မိမိအသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ မိသားစုေကာင္းစားဖို႔ဦးတည္ေနတဲ့ မူ၀ါဒေတြလဲ မျဖစ္သင္႔ပါဘူး။ ဒါဆိုရင္ စာေရးသူမွာ အေျဖရိွမွာ ေပါ့လို႔ေမးခ်င္တဲ့ စာဖတ္သူေတြကိုေတာ့ က်ေနာ့္မွာ အေျဖရိွပါတယ္။ မူ၀ါဒေတြခ်မွတ္တာ က်ေနာ့္အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမဟုတ္ပါဘူးလို႔။ မိဘျပည္သူေတြလို႔ေခၚေနၾကတဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြမွာလဲ ထင္းခြဲတာကေနအစ ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္တာအထိ အလံုးစံုမသိႏိုင္၊ မတတ္ႏိုင္ ပါဘူး။ သက္ဆိုင္ရာနယ္ပယ္မွာ သက္ဆိုင္ရာပညာရွင္ေတြနဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး ျပည္သူျပည္သားေတြအတြက္၊ ႏိုင္ငံအတြက္ အေကာင္းဆံုး၊ အက်ဳိးအရိွဆံုး နည္းလမ္း၊ မူ၀ါဒေတြခ်မွတ္ႏိုင္ပါေစလို႔ဘဲ ဆုေတာင္းတတ္တဲ့ အေကာင္ပါ။ က်ေနာ့္ဆုေတာင္းေတြ မျပည့္ခဲ႔ရင္လဲ “ငါ႔ျမင္း ငါစိုင္းၿပီး ဟိုေကြ႔ ဒီေကြ႔ေတြမွာ ဟိုတက္ ဒီတက္နဲ႔ေလွာ္ မီးစင္ၾကည့္ကခုန္ေနၾကတဲ႔ ငါတို႔မိဘေတြပါလား” လို႔ဘဲ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ျမန္မာစကား ေတြနဲ႔ဘဲ အခ်ိန္ေပးေနမိမွာပါ။ ေနာက္ၿပီး ျမန္မာစကားတစ္ခုကို ကိုးကားခ်င္ေပမယ္႔ လူႀကီးေတြကို မ႐ိုေသျဖစ္မွာစိုးလို႔ ခ်န္ထားခဲ႔ခ်င္ပါ တယ္။ အဲဒီစကားကေတာ႔ “ႏြားေရွ႕ထြန္က်ဴး” ဆိုတဲ႔ ျမန္မာစကားပံုေလးပါ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles

Similar Posts

2 thoughts on “မီးတုိင္ေအာက္မွာ ကခုန္ၾကသူမ်ား
  1. ကိုယ္တို့ကေတာ့ကားလည္းမပိုင္ဘူး၊ သူတို့ေျပာတဲ့ပါမစ္လဲစိတ္မဝင္စားလုိ့မလုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ဘာမွမခံစား
    ရေတာ့ေအးေရာ။ လူတိုင္းကိုကားဝယ္ခြင့္ျပဳလည္းကားေမာင္းရတာေျကာက္ေတာ့သူမ်ားေမာင္းေပးတာ
    စီးရမယ့္အတူတူtaxiဘဲစီးလုိက္ေတာ့မယ္ကြယ္။

Comments are closed.