ရသေဆာင္းပါးစုံ လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား

အညတရအက်ဥ္းသားရဟန္းေတာ္မ်ား (၁၇) ဦးေဃာသိတ

အရွင္ပညာနႏၵ
ဧၿပီ ၁၉၊ ၂၀၁၂
၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ျမန္မာျပည္မွာ နာဂစ္မုန္တုိင္းတုိက္ခတ္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ပုိင္း လူဦးေရႏွစ္သန္းနီးပါး ေရေဘးဒဏ္ခံခဲ့ရၿပီး အစားအေသာက္ က်န္းမာေရး ေနထုိင္ေရး စတဲ့ကိစၥေတြ အေတာ္ေလးဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကတာ လူတုိင္းအသိပါ။ စစ္အာဏာရွင္ေတြအေနနဲ႔ အဲဒီတုန္းက ေရေဘးဒုကၡသည္ေတြကုိအကူအညီေပးဖုိ႔ထက္၂၀၀၈ဖြဲ ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိေထာက္ခံဖုိ႔ ေသလြန္သြားသူေတြဆီကေတာင္ ေထာက္ခံမဲရဖုိ႔ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေနခဲ့တာပါ။ ဟန္ျပအကူအညီေတြေပးၿပီး ဓာတ္ပုံ႐ုိက္၊ သတင္းစာထဲထည့္ၿပီး အကူအညီေတြေပးသေယာင္ ၀ါဒျဖန္႔ခဲ့ၿပီး သူတုိ႔ကူညီပါတယ္ဆုိတဲ့ပစၥည္းေတြကုိ ဒုကၡသည္ေတြထံကျပန္ၿပီးသိမ္းယူသြားခဲ့ၾကလုိ႔ ေရးေဘးဒုကၡသည္ေတြ ထပ္ဆင့္စိတ္ဆင္းရဲစရာ ေတြျဖစ္ခဲ့ရပါေသးတယ္။

ဒီလုိေရေဘးဒဏ္ခံခဲ့ရတဲ့သူေတြကုိုိ နအဖစစ္အစိုးရက ထိထိေရာက္အကူအညီမေပးခဲ့တဲ့အျပင္ ႏုိင္ငံတကာကေပးမယ့္ အကူအညီေတြကုိ ျငင္းဆန္ခဲ့ၿပီး ဒုကၡသည္ေတြကုိ ထပ္မံဒုကၡေပးခဲ့တာ လူတုိင္းအသိပါ။ ဒုကၡသည္ေတြကုိအကူအညီေပးတဲ့ေစတနာရွင္ေတြ ေႏွာင့္ယွက္တား ဆီးခဲ့ရသလုိ အကူအညီေပးတဲ့ ကုိဇာဂနာနဲ ့ကုိေဇာ္သက္ေထြးတုိ ့အဖမ္းခံခဲ့ရၿပီး ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္ေတြခ်မွတ္ျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ေတြထဲကလည္း နာဂစ္မုန္တိုင္း ဒုကၡသည္မ်ားကိုကူညီခဲ့သူ ငါးထပ္ႀကီးေက်ာင္းတုိက္မွ စာခ်ဆရာေတာ္ေလးဦးေဃာသိတ လည္း ေရးေဘးဒုကၡသည္ေတြကုိ အကူအညီေပးမိလုိ ့ေထာင္ဒဏ္ (၇) ႏွစ္ ခ်မွတ္တာခံခဲ့ရပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဟာ ေရေဘးဒုကၡသည္ေတြကုိ သူတတ္ႏုိင္သေလာက္အကူအညီေပးခဲ့ၿပီး ထုိင္၀မ္ႏုိင္ငံကအျပန္ ေလယာဥ္ေပၚကအဆင္းမွာဘဲ အဖမ္းခံခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံကုိျပန္လည္ဝင္ေရာက္စဥ္ ရန္ကုန္ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္မွာ ၾသဂုတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔က ဆရာေတာ္ ဦးေဃာသိတႏွင့္အတူ သံဃာ (၇) ပါး အဖမ္းခံရၿပီး တရက္ၾကာ ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးၿပီးေနာက္ အျခားသံဃာခုႏွစ္ပါးကုိ ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့ေပမယ့္ ဆရာေတာ္တပါးတည္းကိုသာ ဖမ္းဆီးတရားစြဲဆိုခဲ့တာပါ။

အဖမ္းဆီးခံရပုံနဲ႔ပက္သက္ၿပီး ဆရာေတာ္ေလးက ခုလုိမိန္႔ၾကားပါတယ္။
“ဦးဇင္းက နာဂစ္ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းေတြလုပ္တယ္။ နာဂစ္ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းေတြလုပ္ၿပီးတာနဲ႔ ထုိင္၀မ္ကသာသနာျပဳအဖြဲ႕က ဦး ဇင္းတုိ႔ရွစ္ပါးကုိ ထုိင္၀မ္မွာက်င္းပတဲ့ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲေတာ္ႀကီးကုိပင့္တယ္။ ပင့္တဲ့အခါၾကေတာ့ ဦးဇင္းတုိ႔ႂကြရတယ္။အဲဒီအကြၽတ္အလြတ္ပြဲေတာ္ႀကီးကုိ ဦးဇင္းတုိ႔ႂကြတဲ့အခ်ိန္မွာ ဦးဇင္းေက်ာင္းမွာလာတည္းတဲ့ သူငယ္ခ်င္းဦးဇင္းေတြအဖမ္းခံရတယ္။ အဖမ္းခံရေတာ့ သူတုိ႔ ကေနၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းေက်ာင္းမွာတည္းတယ္လုိ႔ေျပာတဲ့အခါၾကေတာ့ ဦးဇင္း ထုိင္၀မ္ကျပန္လာလာခ်င္း ေလယာဥ္ေပၚကေနဆင္းလာတာနဲ႔ ဦးဇင္းကုိဆြဲသြားတယ္။ ဆြဲသြားၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းကုိ၂၇/၁ တရားမ၀င္ေဒၚလာကုိင္ေဆာင္လာမႈဆုိၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းကုိပုဒ္မတပ္တယ္။ ေနာက္ ၁၃/၁ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္မႈဆုိၿပီးေတာ့ပုဒ္မတပ္တယ္။ ၁၇/၁ အသင္းအဖြဲ ့ ဖြဲ ႔တယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ပုဒ္မတပ္တယ္။

ေနာက္ေတာ့ ဦးဇင္းကုိေထာင္ဒဏ္ (၇) ႏွစ္ခ်လုိက္တယ္လုိ႔ မိန္႔ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္ကုိေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ခဲ့တာဟာ တရားဥပေဒ နဲ ့ဘယ္လုိမွညီညႊတ္မႈမရွိတာကုိ ေတြ ့ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ေလးရဲ႕အမႈကုိလုိက္လံေဆာင္ရြက္ေပးေနတဲ့ ေရွ႕ေနႀကီးဦးေအာင္သိန္းက လည္း ေအာက္ပါအတုိင္းမွတ္ခ်က္ေပးပါတယ္။

ႏုိင္ငံျခားသို႔ ပတ္စ္ပို႔ျဖင့္ တရားဝင္သြားေရာက္ခဲ့ကာ ျမန္မာျပည္သို႔ တရားဝင္ျပန္လာသူကို လဝက ပုဒ္မ၊ မတရားအသင္းပုဒ္မ်ားျဖင့္ စဲြဆို ေထာင္ခ်ျခင္းသည္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ကိုက္ညီမႈမရွိဘူး။

ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္ေရးဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္္လို႔ေျပာရရင္ သူနဲ႔အတူျပန္လာတဲ့ သံဃာ ၈ ပါး အားလံုးက အနည္းနဲ႔အမ်ား ပါၾကတယ္။ ႏိုင္ ငံျခားေငြပါတဲ့ ဘုန္းႀကီးတပါးက သက္ေသအျဖစ္ တရား႐ံုးကို လာထြက္ဆိုတာရွိတယ္။ သူ (ျပန္လြတ္ၿပီးေနာက္ရက္) သြားလဲလို႔ရတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဆရာေတာ္ကိုဆီးဖမ္းလိုက္ေတာ့ လဲခြင့္မရွိဘူး။ လဲခြင့္မရွိတာကို ဆရာေတာ့္လက္ဝယ္ေတြ႔ရွိမႈနဲ႔စဲြတာဟာ ဥပေဒနဲ႔ မညီညႊတ္ ဘူး။ ဆရာေတာ္ အခြင့္အေရးမကုန္ဆုံးခင္ အဖမ္းခံရတာဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံျခားေငြ လက္ဝယ္ကိုင္ေဆာင္မႈပုဒ္မကလည္း တရားဥပေဒနဲ႔ မ ကိုက္ညီဘူး။

ဦးေဃာသိတကို ဖမ္းဆီးအၿပီး ၃ လခဲြအၾကာ၊ ဒီဇင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔မွာ ႐ံုးထုတ္စစ္ေဆးခဲ့ၿပီး ဖမ္းဆီးခ်ိန္ကစၿပီး ျပစ္ဒဏ္ေပးခ်ိန္အထိ ကာလကို ခ်ဳပ္ရက္အျဖစ္ တရားဥပေဒကသတ္မွတ္ထားေပမယ့္ သုံးလနီးပါး ခ်ဳပ္ရက္မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါေတြကလည္း ဥပေဒနဲ႔ မကိုက္ညီဘူးလုိ ့သုံးသပ္ျပပါတယ္။

ဥပေဒနဲ႔ မကုိက္ညီေပမဲ့လည္း စစ္တပ္လက္ပါးေစ အေနာက္ပိုင္းခ႐ိုင္ တရား႐ံုးမွာ ဒုခ႐ိုင္ တရားသူႀကီး (၃)၊ ဦးတင္ထြဋ္နဲ႔ ဥပေဒအရာရွိ ေဒၚခင္ပိုက အမိန္႔ခ်မွတ္ခဲ့ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ေလးဟာ အင္းစိန္ေထာင္မွာ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္တာကုိခံခဲ့ရၿပီး (၁၅) ရက္အၾကာမွာ ရမည္းသင္းေထာင္ကုိေျပာင္းေရႊ႕ပုိ ့ေဆာင္ တာ ခံရပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ သုံးႏွစ္ၾကာ ခ်ဳိ႕တဲစြာေနထုိင္ခဲ့ရၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔မွာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္အမိန္႔နဲ႔ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ေထာင္ကလြတ္လာၿပီးေနာက္ပုိင္း ဆရာေတာ္ေလးဟာ မူလေနထုိင္ခဲ့ရာ လိပ္ျပာကန္ေက်ာင္းတုိက္မွာ စာသင္ စာခ်အလုပ္ေတြကုိျပန္လုပ္ေနခဲ့ၿပီး ေထာင္ထဲကရလာတဲ့ေရာဂါေ၀ဒနာေတြကုိကုသရင္း ရဟန္းျပန္၀တ္ခြင့္ရဘုိ ့ေစာင္ဆုိင္းေနဆဲ ကာလ ေဖဖ၀ါရီ ၂၄ ရက္ေန႔မွာ ေက်ာင္းတုိက္ကေနထြက္ခြာဖုိ႔ မဟနဆရာေတာ္မ်ားရဲ႕ အမိန္႔စာထြက္လာတာနဲ ့ၾကဳံေတြ ့ရျပန္ပါတယ္။

အမႈျဖစ္ပြားပုံကေတာ့ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးက ေက်ာင္းတုိက္ပုိင္ေျမကုိေရာင္းတဲ့အမႈမွာ ပါ၀င္ကန္႔ကြက္မိလုိ႔ ေက်ာင္းတုိက္ကေနႏွင္ထုတ္ ခံရတဲ့အမႈပါ။

ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ (တတိယအဖြဲ႔ခြဲ) ရဲ႕ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး ဗဟန္းၿမဳိ႕နယ္၊ ငါးထပ္ႀကီး ေျမာက္ရပ္ကြက္၊ လိပ္ျပာကန္တုိက္၊ အလယ္ေက်ာင္းႀကီးမွာ အရင္က ေနထုိင္သတင္းသုံးခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္အား ဆန္႔က်င္မႈ၊ တရားမဝင္ ႏုိင္ ငံျခားေငြ လက္ဝယ္ထားရွိမႈတုိ႔နဲ ့ ေထာင္ဒဏ္ (၇) ႏွစ္ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံရၿပီး ႏုိင္ငံေရးမျပဳလုပ္ရန္ တားျမစ္ထားတဲ့ေက်ာင္းစည္းကမ္းအရ ေက်ာင္းမွ ထုတ္ပယ္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းလုိ႔ဆုိတဲအေၾကာင္းျပခ်က္နဲ ့ ဦးေဃာသိတ (၁၂/ကခက (သ) ၀၀၀၁၂၆) သည္ လိပ္ျပာကန္တုိက္၊ အလယ္ေက်ာင္းႀကီးအတြင္း တရားမဝင္ အဓမၼဝင္ေရာက္ေနထုိင္လ်က္ရွိသျဖင့္ ညႊန္ၾကားစာရသည့္ေန႔ကစၿပီး (၃) ရက္အတြင္း ထြက္ခြာ သြားရန္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းသိရပါတယ္။

“စာထဲမွာပါတာက ဦးဇင္းက ေထာင္ကထြက္လာတယ္။ ေထာင္ကထြက္လာၿပီးေတာ့ ဒီမွာေနထုိင္ခြင့္ မရွိဘူး။ အဲတာေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ေက်ာင္း တုိက္က ဖယ္ရွားျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ထြက္သြားေပးဆုိၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ကေျပာတယ္ေလ။ အျဖစ္မွန္ကေတာ့ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ က ေက်ာင္းပုိင္ေျမကုိ တျခားေက်ာင္းကို ေရာင္းခ်တယ္။ ဦးဇင္းက သာသနာ့ေျမေတြကုိ အဲလိုလုပ္တာမႀကိဳက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လက္ရွိ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ကုိ ဒါေတြမလုပ္ဖုိ႔ေျပာတယ္။ ေျပာတာကို လက္မခံတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဦးဇင္းက တုိက္ဌာနပုိင္ဆရာေတာ္ကုိ တုိင္ လုိက္တယ္။ အဲလို ဦးဇင္းကတားျမစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဦးဇင္းရွိေနရင္ သူေရာင္းခ်လုိ႔ မရဘူး။ အဲတာေၾကာင့္ ဦးဇင္းကုိ ေမာင္းထုတ္တာေပါ့။

ဦးဇင္းက ဆက္ၿပီးေတာ့ မဟနေတြကုိသိေအာင္ လုပ္ရမွာ၊ သူတုိ႔က မသိဘူးေလ၊ ေအာက္ေျခကုိ ဆင္းမၾကည့္ပဲနဲ႔ သူတုိ႔က သေဘာထား ဒီလုိလုပ္လုိက္တာ” လုိ႔ မိန္ ့ၾကားပါတယ္။

လိပ္ျပာကန္တုိက္၊ အလယ္ေက်ာင္းႀကီးမွ ေက်ာင္းပုိင္ေျမကုိ ေမာေရႊျပည္ (ရွမ္း) ေက်ာင္းအား တုိးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္ရန္ ေျမေနရာ ေရာင္းခ် သည့္ကိစၥအေပၚ ဦးေဃာသိတက လိပ္ျပာကန္ေက်ာင္းတုိက္အုပ္ဆရာေတာ္ႀကီးထံသုိ႔ (၁၃-၁-၂၀၁၂) ရက္ေန႔ႏွင့္ (၂၄-၁-၂၀၁၂) ရက္ေန႔ တြင္ တုိင္ႀကားခဲ့ပါတယ္။ ထုိေၾကာင့္ တုိက္အုပ္ဆရာေတာ္မွ ေမာေရႊျပည္ (ရွမ္း) ေက်ာင္းအား ေက်ာင္းေဆာင္သစ္ ေဆာက္လုပ္ေနတဲ့အေပၚ ခတၱရပ္ဆုိင္းထားရန္ တားျမစ္ခဲ့ပါတယ္။ လိပ္ျပာကန္တုိက္၊ အလယ္ေက်ာင္းႀကီးဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိကက သူ႔ကုိတုိင္ရမလားဆုိၿပီး သူ ေရာင္းလုိက္တဲ့ ေမာေရႊျပည္ (ရွမ္း) ေက်ာင္း၏ ဆရာေတာ္ေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းကုိႏွင္ထုတ္ေပးရန္ မဟနကုိသြားတုိင္တာျဖစ္တယ္။ အခု မဟနကေနၿပီးေတာ့ စာရၿပီး ၃ ရက္ေနရင္ အျပင္ကုိထြက္ဖုိ႔ အမိန္႔စာထြက္လာေပမယ့္ ေနာက္ထပ္ ၂ ရက္တုိးၿပီး ေနခြင့္ေပးတဲ့အတြက္ ဆရာေတာ္ဦးေဃာသိတဟာ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၉ ရက္ေန႔အထိ ေက်ာင္းတုိက္မွာ ဆက္လက္ေနထုိင္ခြင့္ရထားပါတယ္။

“အခုလုိ ေက်ာင္းပုိင္ေျမကုိေရာင္းဖုိ႔စီစဥ္ေနတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာေနၿပီ။ အခုမွ ေအာင္ျမင္တာ။ အရင္တုန္းက အဲဒီနားမွာ ဘုန္းႀကီးေလး တပါးေနတာ။ အဲဒီေနရာကုိ ေရာင္းခ်င္ေတာ့ဘုန္းႀကီးေလးေနတဲ့ေက်ာင္းကို ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္ၿပီးေတာ့ ကုိယ္ေတာ္ေလးကုိလဲ ေက်ာင္းမွ ႏွင္ထုတ္လုိက္တယ္” လုိ႔ မိန္႔ၾကားပါတယ္။

“ဦးဇင္းရဲ႕ခံစားခ်က္ကေတာ့ ဦးဇင္းက ဒီေက်ာင္းကဘုန္းႀကီးတပါးပဲေလ။ ေက်ာင္းက တပည့့္သံဃာ
ေတြကလဲ ဦးဇင္းကုိ မထြက္ေစခ်င္ဘူးေလ။ မထြက္ေစခ်င္ေတာ့ ဦးဇင္းကလဲ ဒါကုိ ခ်က္စုံလက္စုံ မဟနဆရာေတာ္ႀကီးေတြသိေအာင္ ေျပာရမယ္။ လာၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းကိုဆြဲထုတ္သြားမယ္ဆုိရင္လဲ ဦးဇင္းက ၿငိမ္ခံဖုိ႔အသင့္ရွိပါတယ္။ ဦးဇင္းကေတာ့ ေက်ာင္းက မထြက္ႏိုင္ပါဘူး။ မထြက္ႏုိင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မဟနဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိလဲ သိေအာင္လုပ္မယ္။ အဖြဲ႔အစည္းေတြကုိလဲ သိေအာင္လုပ္မယ္။ အမွန္တရား ကုိ ေပၚေအာင္လုပ္မယ္လုိ႔ ဦးဇင္းအေနနဲ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္”လုိ႔ု မိန္႔ၾကားပါတယ္။

ငယ္ရြယ္တဲ့ဦးဇင္းေလးေတြက အမ်ားအက်ဳိးကုိသယ္ပုိးေဆာင္ရြက္ေနၿပီး အမွန္တရားဘက္ကရပ္တည္ေနခ်ိန္မွာ အာဏာပါ၀ါရွိတဲ့သံဃာ ေတာ္ၾကီးေတြက ေအာက္ေျခအဆင့္မွာ အမွန္တကယ္ဘာေတြျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာကုိ ေမးျမန္းစုံစမ္းမႈေတြမျပဳလုပ္ဘဲ တဘက္သက္ ေဆာင္ရြက္ေနမႈေတြဟာ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ညီညြတ္မွဳကုိ အမွန္တကယ္ပ်က္ျပားေစၿပီး မဟနအဖြဲ႕အစည္းကုိလည္း ပုိၿပီးအယုံအၾကည္မဲ့ ေစပါတယ္။

ေငြမ်ားတရားႏုိင္တယ္ဆုိတာအရင္ကေတာ့ လူ႔အသုိင္းမွာဘဲၾကားဘူးတာပါ။ ခုေတာ့ “အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈ” ေတြဟာ သာသာေရးေလာကထဲထိမၾကားျခင္မွအဆုံးျဖစ္ေနတာမုိ ့ဘာသာျခားေတြရဲ႕ၾကားထဲမွာ တကယ့္ကုိအရွက္ရစရာေတြျဖစ္ေနပါၿပီ။ တာ၀န္ရွိတဲ့ဆရာေတာ္ႀကီး ေတြအေနနဲ ့ မဟနအဖြဲ႕အတြင္းမွာေရာ ေအာက္ေျခသံဃာထုအတြင္းမွာေရာ အမွန္တကယ္ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲဆုိတာ ျပန္လည္သုံး သပ္ဖုိ႔လုိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေလ်ာက္ထားပါတယ္ဘုရား။ ။

ရင္းျမစ္ – ဘားမားဘီေဂ်၊ လြတ္လပ္တဲ့အာရွအသံ၊ မဇၩိမသတင္း႒ာန


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

One thought on “အညတရအက်ဥ္းသားရဟန္းေတာ္မ်ား (၁၇) ဦးေဃာသိတ
  1. I really support that article.
    And not only me but also all wise people feel the reality of justic freedom like author.

Comments are closed.