>Peacmaker & Actor U Tun Wai – Maung Swan Yi

>

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမား၊ ဒီမုိကေရစီတုိက္ပြဲေခါင္းေဆာင္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးထြန္းေ၀
ေမာင္စြမ္းရည္
ေမ ၁၁၊ ၂၀၁၁


႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိတ္သတ္က ႐ုပ္ရွင္မင္းသားတဦးရဲ႕အမည္မွာ ေရွ႕က “ဦး”၊ “ကုိ” စသည္ ထဲ့ၿပီးေခၚေလ့မရွိပါ။ ခင္ေမာင္ရင္၊ ဘတင့္၊ ေက်ာ္ေဆြ၊ ျမတ္ေလးထြန္းေ၀… စသျဖင့္ ေခၚေလ့ရွိပါ တယ္။ မင္းသားထြန္းေ၀ကို လူခ်င္းခင္စက သူမ်ားနဲ႔ ေရာၿပီး ကိုထြန္းေ၀လို႔ပဲ က်ေနာ္တို႔ေခၚပါတယ္။ ေနာက္မွ သူ႔အသက္ဂုဏ္၀ါ ကို ေလးစားသမႈနဲ႔ ဦးထြန္းေ၀လို႔ေခၚပါတယ္။ ဦးထြန္းေ၀နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ မႏၲေလးသားေတြက ေရႊမန္းထုံးစံအတုိင္း “ေလးေလး” ေခၚၾကေလရဲ႕။ က်ေနာ္လဲ တခါတေလ “ေလး ေလး” လုိ႔ပဲ ေခၚပါတယ္။ ဦးထြန္းေ၀ကလဲ သေဘာက်ပါတယ္။

႐ုပ္ရွင္ေလာနဲ႔က်ေနာ္ လုံး၀ပတ္သက္ဆက္စပ္တာမဟုတ္လုိ႔ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာက သားေတြကုိ သိရွိရင္းႏွီးမႈ လုံး၀မရွိခဲ့ပါဘူး။ ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ုိက္တာ ၀င္းေဖနဲ႔ ေမာင္မုိးသူတုိ႔ကုိ သိကြၽမ္းရင္းႏွီး တာက မႏၲေလးတကၠ သုိလ္မွာ ေက်ာင္းေနဖက္သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ခဲ့လုိ႔၊ မင္းသားျမတ္ေလးကုိေ တာ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢကိစၥေတြနဲ႔ပတ္ သက္တဲ့အျပင္ သူက မႏၲေလးဘဏ္တုိက္တခုမွာ အလုပ္လုပ္ခဲ့ဖူး လုိ႔။ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းဆုိတာကေ တာ့ ေက်ာင္းသားမသမဂၢေတြကလုပ္တဲ့ပြဲေတာ္ေတြမွာ အားက စားသမားအျဖစ္ သာမန္ပဲသိခဲ့ရၿပီမွ ရန္ကုန္က်ေနာ္ေရာက္လာတဲ့အခါ ဆရာဒဂုန္တာရာဆီ္ကုိ မၾကာ ခဏသြားေတာ့ ဆရာတာရာနဲ႔ အတူေနသူ ကုိေန၀င္းနဲ႔လဲ မၾကာခဏေတြ႕ဆုံမိၾကလုိ႔၊ ဒါ႐ုိက္တာ ဦးသုခဆုိရင္ ဦးေလး လူထုဦးလွနဲ႔ မိတ္ေဆြ ေရာင္းရင္း သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ၾကလုိ႔။ အဲသလုိ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြနဲ႔ သူတုိ႔နဲ႔ခင္မင္ရင္းႏွီးေနခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ လုံး၀ မပတ္သက္ခဲ့ပါ ဘူး။

႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးထြန္းေ၀နဲ႔ သိကြၽမ္းရင္းႏွီးခဲ့ၾကတာကလဲ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ လုံး၀မပတ္သက္။ သူ႔ကုိ ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕တပည့္၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ႕ရဲ႕ ေရွ႕တန္း ရဲေဘာ္ႀကီးတဦးအျဖစ္နဲ႔ ဆက္စပ္ သိကြၽမ္းလာခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ကုိ အျပင္မွာ “အရွင္လတ္ လတ္” ေတြ႕ျမင္ဖူးတာက မႏၲေလးမွာက်င္းပတဲ့ မႏၲေလးေျခာက္ခ႐ုိင္ ျပည္တြင္းၿငိမ္း ခ်မ္းေရးခ်ီတက္ ဆႏၵျပပြဲႀကီး (၁၉၆၃) မွာ သဘာပတိအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့လုိ႔ပါပဲ။ အဲဒီတုန္းက အိမ္ေတာ္ရာ ဆယ့္ေလး ခန္း ဇရပ္ႀကီးမွာ အဆုံးသတ္ဆုံရပ္အျဖစ္ လူထုစည္းေ၀းပြဲႀကီး က်င္းပပါတယ္။ ေမာင္မုိးသူက အခမ္း အနားမွဴးလုပ္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားမွာ ခုလုိပါ၀င္တယ္ဆုိတာ မင္းသားႀကီးအတြက္ မလြယ္ပါဘူး။ အစုိးရက မုခ်ၿငိဳျငင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ ဆရာႀကီးမႈိင္းရဲ႕ လက္ရင္း တပည့္အျဖစ္နဲ႔ တသက္လုံး ဂုဏ္ယူေနထုိင္ က်င့္ေဆာင္သြားခဲ့ပါတယ္။

အားလံုးသိၾကတဲ့အတုိင္း မင္းသားထြန္းေ၀ဆုိတာ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈကုိ အားကုိးတဲ့ “သဘာ၀မင္း သားႀကီး” တဦးျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ မင္းသားထြန္းေ၀နဲ႔ မင္းသားျမတ္ေလးတုိ႔ဟာ “စကားေျပာ ေကာင္းတဲ့ မင္းသားေတြ” အျဖစ္လဲ ထင္ရွားပါတယ္။ ဇာတ္ကားတကားမွာ “ဒုကၡပါပဲ” ဆုိတာကုိ တလုံးခ်င္းေျပာလုိက္တဲ့ သူ႔အမူအရာဟာ ပရိတ္သတ္က စြဲစရာျဖစ္သြားၿပီး သူ႔ကုိ တုပေျပာဆုိခဲ့ၾက တာကုိ က်ေနာ္သတိျပဳခဲ့မိဖူးပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူဟာ မူလက သတင္းစာသမား၊ သတင္း ေထာက္တေယာက္ပါ။ “ဇင္မင္းပုိ” ေခၚ တ႐ုတ္သတင္းစာရဲ႕ သတင္းေထာက္အျဖစ္နဲ႔ မႏၲေလးမွာ က်င္လည္ခဲ့ဖူးသူျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ေတာ့လဲ မႏၲေလးမွာ အၾကာႀကီးေနခဲ့တာေၾကာင့္ သူ႔ကုိ မႏၲေလးသားအျဖစ္ ထင္မွတ္ၾကတာေတြ႕ရဖူးပါတယ္။ သူ ႐ုပ္ရွင္ေလာကကုိ၀င္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားအရြယ္ေလာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ သာဓုရဲ႕၀တၳဳ “တေဇာက္ကန္း” ထင္ တယ္။ တေဇာက္ကန္း၀တၳဳကုိ “ဗုိလ္ျမဒင္” အမည္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ေတာ့ မင္းသားထြန္းေ၀ကုိ ပရိတ္သတ္ စြဲခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ သာဓု၀တၳဳကုိဖတ္ဖူးတာေၾကာင့္ “တေဇာက္ကန္း” ႐ုပ္ရွင္ကုိ ျမင္းျခံ ႐ုပ္ရွင္႐ုံတခုမွာ တမတ္တန္းကသြားတုိးၿပီးၾကည့္ခဲ့ဖူးတာကုိ သတိရေနပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ မင္းသား ထြန္းေ၀ပါတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြဆုိရင္ မလြတ္တမ္းေလာက္ ၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၅၇ (အသက္ ၃၇ ႏွစ္) မွာ အကယ္ဒမီရခဲ့တယ္။ အကယ္ဒမီ ႏွစ္ထပ္ကြမ္း ရဖူးခဲ့ပါတယ္။

ဦးထြန္းေ၀ဟာ သာမန္သတင္းေထာက္တေယာက္မဟုတ္ပါဘူး။ ဓာတ္ပုံဆရာျဖစ္လုိ႔ ဓာတ္ပုံ သတင္းေထာက္ အျဖစ္လဲ လူသိမ်ားၿပီး “ဓာတ္ပုံဆရာ” လုိ႔ ေခၚေလာက္ေအာင္ ကြၽမ္းသူတဦးလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ုိက္တာျ ဖစ္ခ်င္လုိ႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာကနဲ႔နီးစပ္သြားရာက ႐ုပ္ရွင္မင္းသားအျဖစ္ ဒါ႐ုိက္တာေတြက မ်က္စိက်တာခံရၿပီး ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ျဖစ္သြားခဲ့ရတာလုိ႔ သိရပါတယ္။ ေၾကးစား ဓာတ္ပုံဆရာအျဖစ္နဲ႔ လူထုစီးကရက္ ကုမၸ ဏီ ျပကၡဒိန္မ်က္ႏွာဖုံးေတြဟာ ကုိထြန္းေ၀ရဲ႕ လက္စြမ္းျပေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔အေနနဲ႔ အထူးအမွတ္ တရျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ဓာတ္ပုံကေတာ့ “ကြမ္းအစ္တလုံး ေယာင္တထုံး” နဲ႔ ဒူးတဖက္ ေထာင္၊ တဖက္ခ်ထုိင္ေနတဲ့ အဖုိးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ဓာတ္ပုံျဖစ္ပါတယ္။ “ကြမ္းအစ္တလုံး၊ ေယာင္တထုံးနဲ႔ ရင္ဖုံးအက်ႌ၊ ဖ်င္ပငန္နီ နဲ႔ ေယာဂီပုဆုိး၊ မင္ေၾကာင္ထုိးနဲ႔၊ အဖုိးက၀ိ ပညာရွိ” စတဲ့ တင္မုိးရဲ႕လက္ရာမြန္ “အဖုိးက၀ိ” ကဗ်ာဟာ ဓာတ္ပုံ ဆရာ မင္းသားထြန္းေ၀ရဲ႕ လက္ရာမြန္ဓာတ္ပုံနဲ႔ တြဲဖက္ျဖစ္ပါတယ္။ “တင္မုိး” က “ထြန္းေ၀” ရဲ႕ ဓာတ္ပုံကုိ ၾကည့္႐ႈ႕ခံစားၿပီး ကဗ်ာဖြဲ႕ခဲ့တာပါ။ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း ဂူဗိမာန္ရန္ပုံေငြရွာဖုိ႔ ပုိ႔စကတ္ထုတ္ေတာ့လဲ မင္းသား ထြန္း ေ၀ရဲ႕ဓာတ္ပုံေတြနဲ႔ ေပၚဦးသက္ရဲ႕ ပန္းခ်ီေတြကုိ အသုံးျပဳခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္က ကဗ်ာေလးေရးခဲ့ရလုိ႔ ကုိထြန္းေ၀နဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔လဲ တြဲခဲ့ရတယ္လုိ႔ အမွတ္တရျဖစ္ ရပါတယ္။

ဦးထြန္းေ၀က သူရဲ႕ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကုိ က်ေနာ့္ကုိ ေျပာျပဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္က ေနာင္မွာသူ႔ အေၾကာင္း ကုိ ေရးမယ္ဆုိၿပီး မွတ္စုလုပ္ထားေပမဲ့ အခုေတာ့ ရွာမရေတာ့ပါဘူး။ သူက တ႐ုတ္ျပည္၊ ရွန္ဟုိင္း (သူ႔အသံ ထြက္က “ရွန္႔ဟုိင္” တဲ့) မွာ ေမြးဖြား ခဲ့ၿပီး တ႐ုတ္ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္မွာ ငယ္စဥ္က အမႈထမ္းခဲ့ဖူးသတဲ့။ သူ႔အစ္ ကုိ အေၾကာင္း က်ေနာ့္ကုိ ေျပာျပတဲ့ ၁၉၇၅-၈၀ ခုႏွစ္အတြင္းေလာက္မွာ အၿငိမ္းစားဗုိလ္မွဴးတေယာက္အျဖစ္ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနေသးသတဲ့။ နယ္စပ္မွာ တံတားျဖတ္ေက်ာ္ခြင့္ ေငြက်ပ္တဆယ္ေပးၿပီး သြားေတြ႕ေတာ့ ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္ တေယာက္ကုိ တေယာက္ဖက္ၿပီး အၾကာႀကီး ငုိေႂကြးခဲ့ၾကဖူးသတဲ့။ အဲ့ဒီမွာ သူ႔ရဲ႕ပထမအိမ္ေထာင္က သမီးနဲ႔လဲ အဆက္အသြယ္ရလုိ႔ “ဘာလုိခ်င္သလဲ” ေမးတဲ့ အခါ သမီးက တီဗြီတ လုံး၀ယ္ခ်င္တယ္ဆုိတာနဲ႔ ေငြးေပးခဲ့ဖူးေၾကာင္းလဲ ေျပာျပပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီသမီးက အေဖကုိေတြ႕ရတာ ခင္မင္ ပုံမရပဲ ဖုံးဆက္ၿပီး ေငြေတာင္းတာပဲ ခဏ ခဏလုပ္ေနေတာ့တာပဲလုိ႔ ညည္းညဴရွာပါတယ္။ အဲဒီလုိ တ႐ုတ္ျပည္ ကုိ သြားခဲ့တုန္းက ေန႔ခ်င္းျပန္ ဆုိၿပီး ေငြတဆယ္ေပးခဲ့ရတာ။ ေန႔ခ်င္းျပန္မလာရင္ အေရးယူခံရမယ္ ဆုိေပမဲ့ အစ္ကုိႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ရတာ ေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ဆုိၿပီး မျပန္ဘဲ ရက္အတန္ၾကာ ေနခဲ့ရဖူးပါတယ္တဲ့။ စစ္မႈထမ္း တာကေတာ့ အေဖက အရြယ္ ေရာက္ရင္ စစ္မႈထမ္းရမယ္ဆုိၿပီးခုိင္းလုိ႔တဲ့ ေမာ္စီတုန္း တုိ႔ရဲ႕ ျပည္သူ႔ တပ္မေတာ္ မွာ စစ္မႈထမ္းတာပါ။

ဗမာျပည္မွာ ဦးထြန္းေ၀ေနခဲ့တာက “ေပါက္ေခါင္း” မွာတဲ့။ ဗုိလ္ေန၀င္းနဲ႔ အိမ္းနီးခ်င္း။ ေလးငါး အိမ္ျခားတယ္ဆုိ ထင္ပါရဲ႕။ ဗုိလ္ေန၀င္းေရာ၊ ကုိထြန္းေ၀ေရာ တ႐ုတ္ဗမာကျပားေတြပါ။ ကုိထြန္းေ၀ က အေဖတ႐ုတ္၊ အေမ ဗမာပါ။ အေဖက စစ္မႈထမ္းေခ်ဆုိေတာ့က ဗမာျပည္ကေန တ႐ုတ္ျပည္ကုိ လႊတ္ၿပီး စစ္မႈထမ္းခုိင္းတာပါ။ သူ႔ကုိေမြးတုန္းက ရွန္ဟုိင္းမွာဆုိေတာ့ ငယ္စဥ္ဘ၀မွာ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ နာမည္အႀကီးဆုံး တ႐ုတ္မင္းသမီးႀကီး “ေမ့လန္ဖန္း” နဲ႔လဲ အိမ္နီးခ်င္းေနခဲ့ရဖူးသတဲ့။ ေမ့လန္ဖန္းက ဗမာျပည္က “ေအာင္ဗလ” လုိ ေယာက်္ား မင္းသမီးပါ။ က်ေနာ္က တ႐ုတ္႐ုပ္ရွင္နဲ႔ တ႐ုတ္သတင္း ကားေတြမွာ ေမ့လန္ဖန္းရဲ႕ ႐ုပ္အမူအရာ၊ အသံအမူအ ရာေတြကုိ ျမင္ဖူးလုိ႔ “ဦးထြန္းေ၀ရဲ႕အမူအရာဟာ ေမ့လန္ဖန္းနဲ႔တူသလုိ၊ အသံကလဲ တူတယ္” လုိ႔ေျပာမိေတာ့ “က်ေနာ္က ေမ့လန္ဖန္းနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းမုိ႔ သူ႔အမူအရာေတြကုိ စြဲခဲ့ဖူးတယ္” လုိ႔ ျပန္ေျပာဖူးပါတယ္။ ေမ့လန္ဖန္းနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္ခဲ့ဖူးတာက ကံေကာင္းတယ္ဆုိရေပမဲ့ ဗုိလ္ေန၀င္းနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္ခဲ့ရတာကေတာ့ ကံဆုိးတယ္ လုိ႔ ေျပာရပါမယ္။

ဗုိလ္ေန၀င္းနဲ႔ ဦးထြန္းေ၀တုိ႔က အိမ္နီးခ်င္းေတြဆုိေတာ့ လူပုဂၢဳိလ္ခ်င္းရင္းႏွီးတယ္လုိ႔ ဆုိရမွာပါ။ ဦးထြန္းေ၀ နာမည္ေက်ာ္႐ုပ္ရွင္မင္းသားျဖစ္လာေတာ့ ဗုိလ္ေန၀င္းက တပည့္ေမြးခ်င္ပုံရ ပါတယ္။ တခါေတာ့ လူပရိတ္သတ္ ထဲမွာ သြားရင္းလာရင္း နဲ႔ ဗုိလ္ေန၀င္းနဲ႔ သူနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ တုိးမိသတဲ့။ ဒီေတာ့ ရင္းႏွီးတဲ့အေန နဲ႔ “ေဟ့ … ေမာင္ထြန္းေ၀၊ အဆင္ေျပရဲ႕လား။ အကူအညီလုိ တာရွိရင္လာေျပာ” လုိ႔ လွမ္းေျပာသတဲ့။ ဒီေတာ့ ဦးထြန္းေ၀ က “အဆင္ေျပပါတယ္ခင္ဗ်” လုိ႔ပဲ ျပန္ေျပာလုိက္မိသတဲ့။ ဗုိလ္ေန၀င္းက ဒါမ်ဳိးမႀကိဳက္ဘူး။ “ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးကုိ က်ေနာ္လာ ေတြ႕ပါမယ္ခင္ဗ်” လုိ႔ ပ်ာပ်ာသလဲလုပ္မွ ႀကိဳက္တာတဲ့။ “အဆင္ေျပပါတယ္” လုိ႔ေျဖလုိက္တာဟာ “အကူအညီမလုိပါဘူး” လုိ႔ ျငင္းပယ္ရာက်တာေၾကာင့္ ဗုိလ္ေန၀င္း စိတ္ခုသြားပုံရတယ္လုိ႔ ဦးထြန္းေ၀ က ေျပာျပဖူးပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဦးထြန္းေ၀နဲ႔ ဗုိလ္ေန၀င္းက ျပဒါးတလမ္း၊ သံတလမ္း ဆုိရမွာပါ။ ဦးထြန္းေ၀က “တ႐ုတ္နီ” ကလာတာဆုိေတာ့ လက္၀ဲ၀ါဒေတြရဲ႕ ဗီဇပါလာပုံရပါတယ္။ သူ ပထမဆုံး ဆရာတင္တာက ဦးသိန္းေဖျမင့္ပါ။ ဦးသိန္းေဖျမင့္က စာေပ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ႏုိင္ငံေရး – သုံးေလာကနဲ႔ အက်ဳံး၀င္သူပါ။ ဦးထြန္းေ၀က ဦးသိန္းေဖျမင့္ကုိ အဲ့ဒီလုိ သုံးေလာကရဲ႕ ေရွ႕တန္းပုဂၢဳိလ္ႀကီးအျဖစ္နဲ႔ ေလးစားခင္မင္ပုံရပါတယ္။ အစုိးရအရာရွိမ်ားနဲ႔ အေရာတ၀င္ေနတယ္လုိ႔ မၾကားရဖူးပါဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရး လႈပ္ရွားမႈဆုိတာကလဲ အစုိးရက ႀကိဳက္တဲ့အလုပ္မ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။ ဦးထြန္းေ၀က ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔အတူ တ႐ုတ္ျပည္ကမာၻ႔ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးညီလာခံကုိ စကားျပန္အျဖစ္နဲ႔လဲ လုိက္ပါဖူး ပါတယ္ (၁၉၅၂ ခု)။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဖခင္ႀကီး ဆရာႀကီးသခင္ ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းကုိ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ တယ္ဆုိရင္လဲ အစုိးရဆန္႔က်င္သူ စာရင္း၀င္လုိျဖစ္လာၿပီး ေထာက္ လွမ္းေရးက ေနာက္က လုိက္တာ ခံရတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ဦးထြန္းေ၀ဟာ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းလုပ္ ကုိင္ခြင့္နဲ႔ တကြ သ႐ုပ္ေဆာင္ခြင့္ပါ ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရပါတယ္။

ဦးထြန္းေ၀ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းလုပ္ေတာ့ “ရန္ကင္း႐ုပ္ရွင္” လုိ႔ ကုမၸဏီနာမည္ခံပါတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲက ကုန္သည္ လမ္းေပၚ မွာ တုိက္ခန္းတခန္း၀ယ္ထားၿပီး ႐ုံးခန္းဖြင့္ထားပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္႐ုံးခန္းဟာ မႏၲေလး သားေတြရဲ႕ ဆုံရပ္ တခုလုိျဖစ္လာပါတယ္။ မႏၲေလးက ဆရာေတာ္ကုိပညာလာရင္ အဲဒီမွာပဲ သတင္း သုံးပါတယ္။ ကုိထြန္းေ၀က ဆြမ္းကြမ္းဒကာခံပါတယ္။ ႐ုံးခန္းကုိ သူ႔လက္ေထာက္တေယာက္ထားေပမဲ့ ပထမအျမဲ႐ုံးထုိင္သူက မႏၲေလးက ျမန္မာ့႐ုိးရာပန္းခ်ီဒီဇုိင္းဆရာ ဦးေအးျမင့္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ၀င္းေဖ၊ ေပၚဦးသက္စတဲ့ မႏၲေလးပန္းခ်ီ ဆရာအုပ္စု၊ ၿမိဳ႕မစႏၵရားဆရာသိမ္းေမာင္ စတဲ့ မႏၲေလးဂီတအုပ္စု၊ ေမာင္မုိးသူ၊ တင္မုိး၊ ေမာင္စြမ္းရည္ စတဲ့ မႏၲေလးစာေပအုပ္စုေတြဟာ ရန္ကင္း႐ုပ္ရွင္မွာပဲ ဆုံေလ့ရွိပါ တယ္။ အဲဒီမွာ က်ားထုိးသူထုိး ၾကပါတယ္။ အခ်ိန္ တန္ရင္ မ်က္ေစာင္းထုိးရွိ ခ်စ္တီးထမင္းဆုိင္ကုိ သြားစားၾကပါတယ္။ ကုိထြန္းေ၀က အမ်ားစားဖုိ႔ သြားေရစာ ၀ယ္တဲ့အခါ ၀ယ္လာတတ္ပါတယ္။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မွာစရာရွိတာေတြကုိ ရန္ကင္း႐ုပ္ရွင္ မွာပဲ မွာၾကား ထားခဲ့တတ္ပါတယ္။ ေရမုိး ခ်ဳိးခ်င္လဲ ရပါတယ္။ က်ေနာ္က က်ေနာ့္႐ုံးျဖစ္ တဲ့ ေျခာက္ထပ္႐ုံးနဲ႔ သိပ္မေ၀းလွလုိ႔ အားတုိင္းေရာက္ပါ တယ္။ မႏၲေလးက က်ဴရွင္ဆရာေတြႏွင့္လဲ ဆုံတတ္ေလရဲ႕။ အားလုံးက သူ႔ကုိ “ေလးေလး” လုိ႔ေခၚၾကပါတယ္။

ဦးထြန္းေ၀ရဲ႕ အိမ္က “ျပည္သာယာေဘာက္ေထာ္” ဘက္မွာပါ။ သူ႔အိမ္၀င္းမွာ အုတ္နံရံကာ ထားၿပီး၊ အတြင္း ဘက္က တုိက္ကပ္ပင္ေလးေတြ စုိက္ထားပါတယ္။ ဂိတ္ေပါက္ကုိ တ႐ုတ္ပုံစံ အ၀ုိင္းႀကီးလုပ္ထားပါတယ္။ ဧည့္ခန္းမွာ ပန္းခ်ီေက်ာ္ေတြရဲ႕ လက္ရာေတြ ခ်ိတ္ထားပါတယ္။ အိမ္၀င္း ထဲမွာ ေက်ာက္စရစ္အလုံးေလးေတြ ခင္းထားပါတယ္။ ဧည့္ခံပြဲလုပ္ရင္ လူ ၁၀၀၊ ၁၅၀ ေတာ့ ဆံ့မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဦးေလး လူထုဦးလွဆုံးၿပီးစ ေဒၚေဒၚ လူထုအေဒၚအမာရန္ကုန္ဆင္းလာေတာ့ အဲဒီျခံထဲ မွာ ဧည့္ခံပြဲလုပ္ၿပီး “လူထုဦးလွ အမွတ္တရဂုဏ္ျပဳပြဲ” တခုလုပ္ဖူးပါတယ္။ အဲဒီရပ္ကြက္ထဲမွာ ပန္းခ်ီ ၀င္းေဖ၊ သားဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မုိးဟိန္းနဲ႔ ကာတြန္းျမင့္သိန္းတုိ႔ အိမ္ေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီအိမ္ေတြကုိ က်ေနာ္လည္ပတ္ေလ့ရွိေပမယ့္ က်ေနာ္ေနတဲ့ ကမာရြတ္ နဲ႔ ေ၀းလြန္းေ တာ့ ေရာက္ခဲပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သားဂ်ာနယ္ေက်ာ္မုိးဟိန္းရဲ႕သမီးနဲ႔ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ တုိ႔ရဲ႕သားတုိ႔ ကုိ ျမန္မာစာ က်ဴရွင္ျပေပးရေတာ့ တပတ္ႏွစ္ရက္ေရာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ဦးထြန္းေ၀ရဲ႕အိမ္ကေတာ့ လမ္းၾကဳံ လုိ႔ ထြက္ခလုတ္ ၀င္ခ လုတ္ပါပဲ။ ဦးထြန္းေ၀ရဲ႕အိမ္နဲ႔ တစ္ေခၚေတာင္မေ၀းတဲ့ အေရွ႕ဖက္နားမွာ ဦးထြန္းေ၀ရဲ႕ အလုပ္႐ုံရွိပါ တယ္။ အသြားအျပန္ ဦးထြန္းေ၀ကုိျမင္တုိင္း ၀င္သြားေလ့ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ျခင္ေဆးေခြ (ဆင္ျဖဴေတာ္ တံဆိပ္) နဲ႔ ေျမျဖဴေတြ ထုပ္လုပ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အိမ္မွာ ကေလးရွိလုိ႔ဆုိၿပီး ျခင္ေဆးေခြ မျပတ္ေ အာင္ ေပးေလ့ရွိပါတယ္။

ဦးထြန္းေ၀က ႏုိင္ငံေရးကုိ မ်က္ေျခမျပတ္သူပါ။ တ႐ုတ္ဘာသာနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးစာအုပ္ေတြနဲ႔ သမုိင္းစာအုပ္ေတြ ကုိလဲ ဖတ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ေဆးက်မ္းေတြလဲ ေလ့လာပါတယ္။ က်ေနာ့္မွာ ဆီး ေက်ာက္ တည္ေရာဂါျဖစ္တယ္ ဆုိေတာ့ တ႐ုတ္ေဆးေတြ ၀ယ္ေပးဖူးပါတယ္။ ေဆးဗူးမွာ ပုံပါတယ္။ ေဆးရြက္ကေလးေတြက ထုတ္လုပ္တာလုိ႔ သူကေျပာပါတယ္။ သံမႏုိင္ေက်ာက္မႏုိင္ ေဆးျပားနဲ႔တူပါ တယ္။ သူကိုယ္တုိင္ကေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္တယ္။ အစားအေသာက္ အလြန္ဆင္ျခင္ပါတယ္။ ဒါေပ မယ့္ ေဆးလိပ္ (စီးကရက္) အလြန္ေသာက္ပါ တယ္။ ျဖတ္ဖုိ႔ႀကဳိး စားေပမယ့္ နည္းနည္းေတာ့ ေသာက္ ေနတာပါပဲ။ မႏၲေလးကုိ လူထုေဒၚအမာေမြးေန႔တုိင္း က်ေနာ္တုိ႔သြားၾကေ တာ့ ကုိထြန္းေ၀နဲ႔ အျမဲဆုံရပါ တယ္။ သူက သခင္သိမ္းေမာင္ (၀ါးခယ္မ)၊ သခင္အုန္းျမင့္၊ ေလထီးဦးအုန္းေမာင္ စတဲ့ဆရာသခင္ ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕တပည့္ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔အတူ ဆုံလာေလ့ရွိပါတယ္။ ဦးထြန္းေ၀ဟာ လူထုေဒၚအမာကုိ ခ်စ္ခင္ေလးစားသူျဖစ္ပါတယ္။ လူထုတုိက္ကုိသြားရင္ ေဒၚေဒၚ့ေရွ႕မွာ ဦးထြန္းေ၀ ဟာ ေမာင္ငယ္ေလးလုိပါပဲ။ ေဒၚေဒၚက “ကုိထြန္းေ၀… ရွင္ …ေဆးလိပ္ မျပတ္ေသးဘူးလား။ အျပတ္ျဖတ္ လုိက္ပါ” စသျဖင့္ ခပ္ေငါက္ေငါက္ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီအခါ ဦးထြန္းေ၀ဟာ မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႔ “ဟုတ္ကဲ့ …ေဒၚေဒၚ” ဆုိၿပီး ေခါင္းငုံ႔ခံပါတယ္။ က်ေနာ့္ဦးေလးအရြယ္ အေဖအရြယ္လုိ႔ဆုိႏုိင္တဲ့ မင္းသားႀကီးဟာ “အမႀကီးေရွ႕က ေမာင္ငယ္ေလးသဖြယ္” ေတြ႕ရေတာ့ က႐ုဏာသက္စရာေကာင္း တဲ့အျပင္ ေမာင္ႏွမေတြ႕ ဆုံခန္းေလးအျဖစ္နဲ႔လဲ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းလွပါတယ္။

ေတာင္သမန္အင္းေစာင္းက ဆရာေတာ္ကုိပညာရဲ႕ ေက်ာင္းဟာ ဗမာျပည္တျပည္လုံးက အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ စုရပ္တခုျဖစ္ပါတယ္။ မႏၲေလး၊ ရန္ကုန္၊ မုံရြာ၊ အင္း၀ စတဲ့ အနယ္နယ္အရပ္ ရပ္က စာေရးဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ စတဲ့အႏုပညာရွင္ ေတြဟာ မႏၲေလးကုိေရာက္ရင္ ေတာင္သမန္အင္း က ေတာင္ေလးလုံးဆရာေတာ္ဦး ပညာရဲ ႕ေက်ာင္း ကုိ မေရာက္ဘဲမေနပါဘူး။ ဦးထြန္းေ၀ မႏၲေလး ေရာက္ရင္လဲ ကုိပညာေက်ာင္းကုိ မေရာက္မရွိပါဘူး။ ပစၥည္းေလးပါး ဒါယကာလုိျဖစ္ေနပါတယ္။ ေတာင္ေလးလုံးေက်ာင္းထဲက ဘုရားေက်ာင္းကန္ဇရပ္ေတြ ျပင္စရာ၊ ထုံးသကၤန္းကပ္စရာ စသည္လုိ အပ္တာေတြရွိရင္လဲ ဦးထြန္းေ၀က ဒကာခံတတ္ပါတယ္။ ေဒၚေဒၚ လူထုေဒၚအမာေမြးေန႔၊ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းေမြးေန႔ စသျဖင့္ ၾကဳံႀကိဳက္ရင္ အနယ္နယ္အရပ္က စာေပအႏုပညာရွင္သမားေတြဟာ တျခားေနရာမွာ ဆုံခြင့္မၾကဳံႀကဳိက္လုိ႔ ဒီေနရာေလးမွာပဲ ေအးေအးေဆးေဆး ဆုံေလ့ရွိပါတယ္။ ေတာင္ သမန္အင္းနဲ႔ ေတာင္သမန္တံတားတုိ႔လဲရွိေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ကလဲသာယာတာမုိ႔ ဆုံရပ္ေကာင္း ေလးျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ဦးထြန္းေ၀ သေဘာက်တဲ့ေနရာေလးတခုပါပဲ။

ရန္ကုန္မွာလဲ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ပြဲကုိ ႏွစ္စဥ္က်င္းပေလ့ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေမြးေန႔မတုိင္ခင္ ဆရာ့အိမ္ကုိ က်ေနာ္က ႀကိဳတင္သြားၿပီး “ဆရာ … ဘာစီစဥ္မလဲ၊ ဘာလုပ္ ေပးရမလဲ” သြားေမးေလ့ရွိပါတယ္။ မႏၲေလး စာေရး ဆရာမ်ား (ႏုိး၊ မုိး၊ ႏြမ္း … စသည္) နဲ႔ ဆရာ႐ုံးက တပည့္ တခ်ဳိ႕စုေပါင္းၿပီးေတာ့လဲ ကန္ေတာ့ေလ့ရွိပါတယ္။ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ကေတာ့ မင္းက ၿမိဳ႕ထဲသြားၿပီး “ဗ်ဳိးဟစ္ေပးကြာ” လုိ႔ ခုိင္းေလ့ရွိပါ တယ္။ က်ေနာ္က (၃၃) လမ္းကုိသြားၿပီး ဖိတ္ရင္ အကုန္လုံးဖိတ္ၿပီး သားျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ မေမ့မေလ်ာ့မွာေလ့ရွိတာက “တုိ႔ တ႐ုတ္သတင္းေထာက္ကေလး ကုိလဲ ဖိတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖိတ္ေပးပါကြာ” တဲ့။ ဆရာနဲ႔ ဦးထြန္းေ၀ ဘယ္လုိဆက္စပ္ေနမိၾကသလဲ မစူးစမ္း ခဲ့မိပါဘူး။ တ႐ုတ္သတင္းေထာက္ကေလးဆုိတာ ဦးထြန္းေ၀ကုိပဲ ဆုိလုိတာျဖစ္ပါတယ္။ “ဟုိကြာ …၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားျဖစ္သြားတဲ့ ဓာတ္ပုံသတင္းေထာက္ကေလး ကြာ။ ဖိတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖိတ္ေပးပါ” တဲ့။ က်ေနာ္က ဦးထြန္းေ၀ကုိ ဖိတ္ေပးဖုိ႔တာ၀န္ကုိ ႏွစ္စဥ္ယူခဲ့ရပါတယ္။

ဦးထြန္းေ၀ဟာ ရွစ္ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံမွာေတာ့ လူထူေရွ႕ကုိ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လူထုေရွ႕ေမွာက္ကုိထြက္တဲ့ ေရႊတိဂုံကုန္းေတာ္ တရားပြဲနဲ႔ ေဒၚခင္ၾကည္ရဲ႕ စ်ာပနအခမ္းအနားတုိ႔မွာ ဦးထြန္းေ၀က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕အစ္ကုိႀကီးသဖြယ္ ေရွ႕က မားမား ရပ္ၿပီး သဘာပတိအျဖစ္ေဆာင္ ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူမ်ားနဲ႔ ဒီမုိကေရစီသမားမ်ားက မင္းသားႀကီးကုိ ပုိမုိခ်စ္ခင္ေလးစားလာသေလာက္ အစုိးရကေ တာ့ ပုိမုိၿငိဳျငင္လာခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ေတာ့ ပုိမုိရင္ႏွီး လာခဲ့ပါတယ္။ မင္းသားႀကီးဟာ ႏုိင္ငံေရးေ လာ ကထဲကုိေတာ့ ၀င္မလာခဲ့ပါဘူး။ သူ႔ေမြးေန႔မွာေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က တဦးတည္းသြား ကန္ေတာ့ခဲ့ပါ တယ္။သူ႔ေမြးေန႔ရယ္လုိ႔ မင္းသားႀကီးက အထူးမလုပ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူနဲ႔ရင္းႏွီးသူေတြ ဆုိၿပီး ဆရာျမသန္းတင့္၊ တင္မုိး၊ ပန္းခ်ီယဥ္မင္းပုိက္နဲ႔ ေမာင္စြမ္းရည္ – ေလးဦးတည္းကုိပဲ ဖိတ္ၿပီး အထူးဧည့္ခံပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔အထဲက တင္မုိးေထာင္ က်ေနေတာ့ ဦးထြန္းေ၀က တင္မုိးအိမ္ကုိ လစဥ္မွန္မွန္သြားၿပီး “သမီးတုိ႔ဘာလုိသလဲ” လုိ႔ အျမဲသြား ေရာက္ေမးျမန္း ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ပါတယ္။

ဦးထြန္းေ၀ အထူးႏွစ္သက္တဲ့ အစားအစာတခုကေတာ့ ဒူးရင္းသီးပါ။ တခါေတာ့ ဘႀကီးမႈိင္း အိမ္က အစည္းအေ ၀း အၿပီးမွာ ဒူးရင္းသီးအေၾကာင္း စကားစပ္မိပါတယ္။ “အိမ္မွာဒူးရင္းသီးေတြ သားကပုိ႔လုိက္တာရွိတယ္” ဆုိေတာ့ အူရာဖားရားနဲ႔ လုိက္ယူပါတယ္။ သုံးလုံးရွိတာကုိ ႏွစ္လုံးေပး လုိက္ေတာ့ “ဟာဗ်ာ အမ်ားႀကီးမွတ္လုိ႔ လုိက္လာတာ” ဆုိၿပီး အေတာ္စိတ္ပ်က္သြားဖူးပါတယ္။ ဒူးရင္းသီးေပၚတုန္းေပၚခါဆုိရင္ ဒူးရင္းသီးေတြကုိ ဆယ့္ေလးငါးလုံးကားေပၚတင္ၿပီး သြားေလရာကုိ သယ္ယူသြားရင္း စားေလ့ရွိပါသတဲ့။ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕အိမ္မွာ လစဥ္၊ ပထမပတ္ရဲ႕ စေန႔ေန႔တုိင္း ဆရာႀကီးသခင္ ကိုယ္ေတာ္ မႈိင္းနဲ႔ ေဂါပကအဖြဲ႕ (ဂူဗိမာန္ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ) စည္းေ၀းပါတယ္။ မူလကေတာ့ အဖြဲ႕အႀကီးႀကီး ပါ။ သက္ႀကီး၀ါႀကီးေတြက တျဖည္းျဖည္း ကြယ္လြန္ကုန္ၾကေတာ့ က်ေနာ္က အငယ္ဆုံးတေ ယာက္ အျဖစ္နဲ႔ ပါ၀င္လာရပါတယ္။ ဂူဗိမာန္အတြက္ ကုန္က်ေငြအျပင္ ဆရာႀကီးရဲ႕စာေပ နဲ႔ ေနအိမ္ေစာင့္ေ ရွာက္ ေရး ကိစၥေတြပါ လစဥ္ေဆြးေႏြးၾကရပါတယ္။ (ေထာက္လွမ္းေရးလဲ လစဥ္လာေလ့ရွိပါတယ္) အစည္းအေ၀းမွာ ဦးထြ န္းေ၀က တခါတခါ စားစရာယူလာေလ့ရွိၿပီး၊ တခါတခါ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကုိ အမႈေဆာင္ တဖြဲ႕လုံးေခၚသြားၿပီး ေကာ္ဖီ၊ လက္ဖက္ရည္ မုန္႔မ်ားနဲ႔ ေကြၽးေမြး ဧည့္ခံေလ့ရွိပါတယ္။ ရွစ္ဆယ္ခုႏွစ္မ်ား အတြင္းမွာေတာ့ ဦးထြန္းေ၀ ေဆးလိပ္ျပတ္ သေလာက္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အစည္းအေ၀း မွာ ေဆးလိပ္လုံး ၀မ ေသာက္ေတာ့ပါဘူး။ တခါတရံ ကုိသာႏုိး၊ တင္မုိင္းနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ရွိရာ “ စေနစာေပ၀ုိင္း” (အစ က ေသာၾကာ၀ုိင္း) ရွိရာ ဘီအုိစီေကာလိပ္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကုိလဲ ဦးထြန္းေ၀ မ်က္စိလည္လာတတ္ပါ တယ္။ ဦးထြန္းေ၀က ေျမပဲယုိလုိ စားစရာေလးေတြယူလာတတ္ပါတယ္။ ကုိသာႏုိးကေတာ့ ဦးထြန္းေ၀ကုိ “ကုိထြန္းေ၀” လုိ႔ပဲ ေခၚေလ့ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကသာ ဦးထြန္းေ၀လုိ႔ ေျပာင္းလဲေခၚ ေနၾကတာပါ။ တခါတေလေတာ့ “မင္းသားႀကီး” လုိ႔ေခၚၿပီး၊ တခါတရံံ “ေလးေလး” လုိ႔ ေခၚၾကပါတယ္။

ဦးထြန္းေ၀ဟာ စာေပ၊ ပန္းခ်ီ၊ ဓာတ္ပုံစတာေတြကုိ ၀ါသနာပါပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာေပသမား ေတြ၊ အႏုပညာသမားေတြ အနားမွာ တရစ္၀ဲ၀ဲရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဒီလူေတြဟာ လြတ္လြတ္လပ္ လပ္ ေျပာဆုိေန ထုိင္တတ္သူေတြ၊ ဒီမုိကေရစီသမားေတြခ်ည္းပဲဆုိတာ အစကတည္းကသိရွိခဲ့ၿပီးသားျဖစ္ လုိ႔ အစုိးရက ၿငိဳျငင္ခံရသူေတြဆုိတာလဲ သူသိပါတယ္။ သူလဲ ဒီလုိလူေတြနဲ႔ ေပါင္းသင္းလုိ႔၊ ဒီလူေတြနဲ႔ အတူ ဒီမုိကေရစီသ မားျဖစ္လုိ႔ တေန႔ေန႔မွာ အစုိးရနဲ႔ ထိပ္တုိက္ျဖစ္မယ္ဆုိတာသိပါတယ္။ သူဟာ ပါးနပ္ထက္ျမက္သူပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျခင္ေဆးေခြနဲ႔ ေျမျဖဴ ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြကုိ မိသားစုလုပ္ငန္း အျဖစ္ တဖက္က အေစာင္ အရန္လုပ္ထားခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္လဲ အစုိးရက သူ႔ကုိ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ခြင့္မေပး ေတာ့လဲ စီးပြားေရးအေျခအေန မပ်က္ခဲ့တာပါ။ စစ္တပ္မဂၢဇင္းျဖစ္တဲ့ ျမ၀တီမဂၢဇင္းမွာ စာေရးဆရာ တေယာက္က “အကယ္ဒမီကုိလြန္းေပြ” ဆုိၿပီး တုိက္ခုိက္ေရးသားခဲ့ဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔သိရသ ေလာက္ေတာ့ မင္းသားႀကီးဟာ အႏုပညာသိကၡာ၊ ကုိယ္က်င့္သိကၡာ မပ်က္ခဲ့ပါဘူး။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ သူကြန္လြန္ခ်ိန္ အသက္ (၈၀) ေက်ာ္အရြယ္အထိ ဒီမုိကေရစီဘက္က၊ ျပည္သူ႔ဘက္က ေသြဖည္ၿပီး စစ္အစုိးရကုိ မ်က္ႏွာခ်ဳိ ေသြးခဲ့တာမ်ဳိး မရွိခဲ့ပါဘူး။

ဦးထြန္းေ၀ဟာ ဦးေန၀င္းလုိ႔ ထိပ္တန္းႀကီးကုိ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ရင္ သည့္ထက္ ႀကီးပြားမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ျပည္ သူ႔အႏုပ ညာရွင္ေတြကုိ ဘယ္ေတာ့မွ ေက်ာမခုိင္းခဲ့ဘဲ ဒီမုိကေရစီသမား အႏုပညာရွင္ ေတြကုိ အရိပ္တၾကည့္ ၾကည့္ ေနခဲ့ပါတယ္။ သူကြယ္လြန္သည္အထိ ယူသြားတဲ့တာ၀န္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဖခင္ႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္ မႈိင္း ေဂါပကအဖြဲ႕၀င္အမႈေဆာင္တေယာက္အေနနဲ႔ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္သြား ခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူကြယ္လြန္ေ တာ့ က်ေနာ္က ျပည္ပေရာက္ေနလုိ႔ ေနာက္ဆုံးဂါရ၀ မျပဳလုိက္ရ တာ ၀မ္းနည္းမိပါတယ္။ သူ႔စ်ာပနေကာ္မီ တီမွာ က်ေနာ္ပါ၀င္္ခြင့္ၾကဳံခဲ့ရင္ သူ႔ရဲ႕ဂူမွာ ဆရာႀကီးသခင္ ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ဂူဗိမာန္က “ေဒါင္း၊ ခ်ဳိးျဖဴ၊ တူတံဇဥ္နဲ႔ စာအုပ္” ဆုိတဲ့ တံဆိပ္အမွတ္အသား “ေလးခု” အနက္ “ခ်ဳိးျဖဴ” တံဆိပ္ပုံတူတခုကုိ ကူးယူၿပီး ဆင္သေပးလုိက္ခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဗမာျပည္ျပန္ခြင့္ရ ရင္ ဦးထြန္းေ၀ရဲ႕ဂူကုိ သြားျဖစ္ေအာင္သြားၿပီး ဂါရ၀ျပဳပါမယ္။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ဦးထြန္းေ၀တ ေယာက္ ေရာက္ရာဘ၀မွ လြတ္လပ္ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ အႏုပညာရွင္ျဖစ္ ရပ္တည္ႏုိင္ပါေစသတည္းလုိ႔ ဆုေတာင္းလုိက္ပါတယ္။

….. …. ….


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts