>Mar Mar Aye – 358

>“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီး ရွိေသးတယ္” အမွတ္(၃၅၈)

ေကသီပန္အဖြဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္
မာမာေအး
ဒီဇင္ဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၀(photo – Khin Maung Lay)

(အသံဖုိင္ လင့္ http://www.bbc.co.uk/burmese/programmes/2010/12/101209_mmaye_358.shtml )


ေသာတ႐ွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ …
မာေအးခ်စ္တ့ဲ ေသာတရွင္ေတြ ဂီတဝါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတ့ဲအခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ … ဒီဇင္ဘာလေတာင္ ေရာက္လာၿပီေနာ္။ ဘာလိုလိုနဲ႔ ‘သကၠရာဇ္ ၂၀၁၀’ ေနရစ္ေတာ့မွာပါလား။ ဒီဇင္ဘာအလြမ္းနာက်တတ္တ့ဲ မာေအး အလြမ္းမက်တက် ဂီတေလးေတြ နားေထာင္ရင္းနဲ႔ ႏွင္းေဖြးေဖြးကို ေငးမယ္၊ ေတြးမယ္လို႔ ႀကံၿပီး ကိုယ့္ေရွ႕တြင္ တင္ထားတ့ဲ ကြန္ျပဴတာေလး ပိတ္မယ္လို႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္လိုက္တ့ဲအခါမွာ ေမာင္ကေလး ေအာင္ေဝးရဲ႕ “မစ္ရွီဂန္မွ ေပးေသာစာ အမွတ္(၃၇)ေဆာင္းပါး” နဲ႔ တည့္တည့္တိုးခ့ဲပါတယ္ရွင္။

ေအာင္ေဝးရဲ႕ ေကာက္ေၾကာင္းပန္းခ်ီပံုေအာက္မွာ “နဝတ ႀကိဳးဆြဲရာ ကလြန္းလို႔ နဝတ အလိုက် ေလွသဘင္ပြဲ၊ ျမင္းခင္းသဘင္ပြဲ ဘာပြဲညာပြဲ သီခ်င္းေတြ ေရးၾက ဆိုၾကလြန္းလို႔၊ အဲဒီတုန္းက ဂီတအစည္းအရံုးကို ျပည္သူေတြက ‘ဂဝတ’ ဆိုၿပီး နာမည္ေပးခ့ဲဖူးၾကတယ္” ဆိုတ့ဲ စာသားတစု ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ ျပဳထားတာကိုး၊ ဂီတကိစၥ ဆိုေတာ့လည္း စပ္စုစိန္ လုပ္ရဦးမွာေပါ့။ ေတြးမယ့္ ေငးမယ့္ ေဆြးမယ့္ဟာေတြ အလိုမရွိ၊ ဖတ္ၾကည့္ဦးမွ၊ ဖတ္မွပါဘဲေလ …

ေအာ္ . . မာေအးတို႔တိုင္းျပည္မွာ ‘အလုပ္သမားသမဂၢ’ ဖြဲ႔စည္းဖို႔ ေရွ႕ေန ကိုဖိုးျဖဴနဲ႔ သူ႔ရဲေဘာ္ေတြက သက္ဆိုင္ရာကို တရားဝင္ ဥပေဒေဘာင္ထဲကေန မွတ္ပံုတင္ထားတ့ဲအေၾကာင္း သတင္းပါ။ သူေရးေနက် မိတ္ေဆြႀကီး ကိုေဒါင္းဆီ စာေရးအသိေပးတ့ဲ စာေပါ့။ နဝတဟာ အသင္းအဖြဲ႔ေတြ ျဖစ္လာတိုင္း သူတို႔အလိုက် သမပစ္တာမ်ိဳးေတြ ဖတ္ရပါတယ္။

ဂီတနဲ႔ဆိုင္တ့ဲစာပုဒ္ကလဲ ဒီတပုဒ္ပဲ ပါတာပါ။ “ရယ္စရာတခု ေျပာရဦးမယ္။ နဝတ ေခတ္ဦးတုန္းက နဝတႀကိဳးဆြဲရာ ကလြန္းလို႔ နဝတ အလိုက် ေလွသဘင္ပြဲ၊ ျမင္းခင္းသဘင္ပြဲ ဘာပြဲညာပြဲ သီခ်င္းေတြ ေရးၾက ဆိုၾကလြန္းလို႔၊ အဲဒီတုန္းက ဂီတအစည္းအရံုးကို ျပည္သူေတြက ‘ဂဝတ’ဆိုၿပီး နာမည္ေပးခ့ဲၾကဖူးတယ္ဗ်ာ” တ့ဲ။ အဲဒီေလာက္ပဲ ေအာင္ေဝးက ေရးပါတယ္။

မာေအးေမာင္ ေအာင္ေဝးက ရယ္စရာတခုလို႔ ေျပာလိုက္တ့ဲကိစၥမွာ ဂီတအစည္းအရံုး ေပၚမလာခင္က မာေအးတို႔ ေလာက မပါ ပါဘူးေနာ္။ ဂီတအဖြဲ႔အစည္းေတြ ဖြဲ႔စည္း ေဆာင္ရြက္ခ့ဲၾကတာ မာေအးတို႔ မီတာေတြေရာ၊ မမီတာေတြေရာ အမ်ားႀကီး ရွိတာေပါ့ရွင့္။

မာေအးတို႔ ဘိုးေဘးေတြရဲ႕ သူ႔ကၽြန္မခံ နယ္ခ်ဲ႕ကို ေတာ္လွန္၊ ဖက္ဆစ္ရန္ တိုက္ဖ်က္ရတ့ဲကာလ က်ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ရာဇာ ကိုယ္သနား ဇာတိမာန္ပြားဖို႔ရာ ျပည္သူ႔နားေဖါက္ စင္ေပၚက ေျမွာက္ခြင့္သာခ့ဲတာကိုး။

ကဗ်ာလကၤာသံခ်ိဳ လက္တန္းစာဆိုတို႔ေခတ္က ေမာင္းေထာင္ဦးေက်ာ္လွတို႔ ရုပ္ေသးစင္ေပၚက မဒီကိုင္ဦးဖူးညိဳ၊ စင္ေတာ္မင္းသမီးႀကီး အေမပုလို႔ ေခၚရတ့ဲ ဆရာပုတို႔က ေစတနာ ေဝဒနာေတြနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး သတိ၊ ႏိုင္ငံေရးအသိ ေတြးေစတ့ဲ ဂီတသဘင္ စာေတြယဥ္ခ့ဲတာက ပမာယူၿပီး၊ ႏိုင္ငံေရးအေျခခံတ့ဲ ေတးသံ ေရးဟန္ေတြ ျဖစ္လာရတာလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ၾသဇာမွ မပါခ့ဲေၾကာင္းပါရွင္။

ဒီလိုသီခ်င္းမ်ိဳးကို အခုေခတ္မွာ ေပၚလစီသီခ်င္းလို႔ အလြယ္ေခၚရင္ သိပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာက ႏိုင္ငံအက်ိဳးျပဳ သီခ်င္းမ်ိဳး ေရးသားဖို႔ရာ ဂီတစာဆိုေရႊတိုင္ညႊန္႔ကို ခန္႔ထားခ့ဲတာဟာ အဓိပတိေဒါက္တာဘေမာ္ လက္ထက္မွာ ရွိဖူးခ့ဲပါသတ့ဲရွင္။ ေတာ္လွန္ေရးကာလတခုရဲ႕ အစလို႔ ေျပာရမယ့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ သပိတ္၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ကိစၥေလးေတြမွာလဲ လူသိၿပီးသီခ်င္းေဟာင္းအသံေတြေပၚမွာ စာေျမွာင္ကပ္ စပ္ဆိုရတ့ဲ သီခ်င္းေတြေရာ၊ တဖက္လွည့္နဲ႔ ရည္ညႊန္းေရးသားတ့ဲ သီခ်င္းေတြေရာ မနည္းမေနာပါပဲ။ ေမၿမိဳ႕မိုးၾကည္ စုစည္း ထုတ္ေဝၿပီးတ့ဲ “နယ္ခ်ဲ႕ဖက္ဆစ္ ဆန္႔က်င္တ့ဲေသြး – ဇာတိမာန္ေတးသီခ်င္းမ်ား” စာအုပ္မွာ ရွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။

မာေအးတို႔ေရွ႕က ဂီတသမားေက်ာ္မ်ားဟာ ကိုယ့္ရိုးရာဂီတ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ မူမွန္ေတြ ထိန္းသိမ္း မွတ္တမ္းျပဳခ့ဲဖို႔အေပၚမွာ ရပ္တည္ခ့ဲၾကတာ မ်ားပါတယ္။ မာေအး ငယ္က ‘ဝါဂီနစ္’ညီလာခံကို ေဖေဖနဲ႔အတူ လိုက္သြားခ့ဲဖူးပါတယ္။ ေျမနီကုန္း စမ္းေခ်ာင္းရပ္က ပဒုမၼာကြင္းဆိုတာမွာ ေဆာက္ထားတ့ဲ ဇာတ္ရံုႀကီးထဲမွာ က်င္းပတာပါ။ ေဖေဖက ‘ဣ႒ာရံု’ အၿငိမ့္က ႏွဲဆရာမို႔ အေဒၚဣ႒ာရံု သီဆိုကျပေဖ်ာ္ေျဖဖို႔ ရွိတာနဲ႔ သြားၾကတာပါ။ “အရိုးကို အရြက္မဖံုး၊ အထက္ဆံုး သဘင္မဟာ၊ သည္ပညာ ရြာစားၿမိဳ႕စား ခ်ီးျမွင့္ေသးတာ” အဲဒါေလး တေၾကာင္းေလာက္ပဲ ေခါင္းထဲမွာ မွတ္မိပါေတာ့တယ္ရွင္။ အၿငိမ့္ဝိုင္းေခါင္းေဆာင္ ေရႊၿခံထြန္း ေရးေပးတ့ဲ ဂုဏ္ျပဳ သီခ်င္းထဲက စာကေလးပါပဲ။

မာေအးတို႔ ကိုယ္တိုင္ အဲဒီလိုဂီတအဖြဲ႔အစည္းႀကီးထဲမွာ ပါဝင္လာခ့ဲတာကေတာ့ (၁၉၆၃) ခုႏွစ္ က်မွပါ။ ‘ေကသီပန္တူရိယာအဖြဲ႔’ နာမည္နဲ႔ အကိုျမႀကီးရဲ႕ “ဂီတဗိမၼာန္” အဖြဲ႔ ေနရာကို မာေအးတို႔တေတြ ေျပာင္းယူၾကတာ (၁၉၆၀)ခုႏွစ္က ျဖစ္ပါတယ္။

(၁၉၆၃)ခုႏွစ္မွာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီလက္ထက္ ေရာက္လာေတာ့ ရွိၿပီးခ့ဲတ့ဲ သဘင္ဖက္က ‘ဝါဂီနစ္’အဖြဲ႔ရယ္၊ ဂီတအုပ္စုေတြရယ္ကို ညီလာခံေတြ ေခၚေပး စုေဝးေစတ့ဲအတြက္၊ မာေအးတို႔ ေကသီပန္အဖြဲ႔လည္း တက္ေရာက္ ပူးေပါင္းခ့ဲၾကရပါတယ္။ ဒီညီလာခံႀကီးမွာ ေကသီပန္ရဲ႕ ကိုယ္တိုင္ရပ္တည္ခ်က္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ သိႏိုင္ေအာင္၊ ေကသီပန္အဖြဲ႔ရဲ႕ ပင္တိုင္ဂီတစာဆိုျဖစ္တ့ဲ ‘ကိုေလးညႊန္႔’က ‘ဂီတနယ္ေျမ ဒို႔နယ္ေျမ’ သီခ်င္းကို ေရးစပ္ၿပီး ဆိုခ့ဲၾကတ့ဲ သီခ်င္းေလး အမွတ္တရ နားဆင္ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္ရွင္။

(ဂီတနယ္ေျမ ဒို႔နယ္ေျမ – မာမာေအးႏွင့္ ေကသီပန္အဖြဲ႔သားမ်ား ဆိုသည္။)


အဖြဲ႔။ ။ ဂီတနယ္ေျမ ဒို႔နယ္ေျမ .. ဂီတနယ္ေျမ ဒို႔နယ္ေျမ ××
ေအး။ ။ မိုးဒဏ္ေလဒဏ္ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံ ငါတို႔တေတြ၊ အစဥ္တစိုက္ ရွာေဖြ
သစ္လြင္ဖြဖြ လွလွေလးနဲ႔ ဘဝ စခန္းသာ ကၽြန္းဆီသို႔ေလ၊
တေယာက္တကြဲ၊ က်ဲလွတ့ဲ ေျခလွမ္းအစံုနဲ႔ေပ ေျမစမ္းခရမ္းပ်ိဳးေန ××
အဖြဲ႔။ ။ ဂီတနယ္ေျမ ဒို႔နယ္ေျမ .. ဂီတနယ္ေျမ ဒို႔နယ္ေျမ ××
ေအး။ ။ ရာဇဝင္ အခန္းဆက္ရွည္၊ ျဖတ္သန္းလာရင္းနဲ႔ စုေဆာင္းရရွိခ့ဲသမွ် ဂီတၾသဇာေျမ၊ တို႔တေတြ တပင္တပမ္း စိတ္လက္ကိုယ္ႏြမ္း ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ လာခ့ဲေပ၊ ပိုးမွက္ျခင္မ်ား အသန္းမခံဘူးေလ၊ ပန္းမ်ိဳးတစ္ရာ လြတ္လပ္စြာ ပြင့္ၾကေစ ××
အဖြဲ႔။ ။ ဂီတနယ္ေျမ ဒို႔နယ္ေျမ .. ဂီတနယ္ေျမ ဒို႔နယ္ေျမ ××
ေအး။ ။ တို႔မ်ားစိုက္တ့ဲပန္း ပြင့္လန္းလာေသာ္၊ ျပည္သူ႔ဦးေခါင္းထက္ေဗြ ထိုးစိုက္ေပးၾကရမယ့္ တာဝန္ ကိုယ္စီကိုယ္ငွေပ၊ အလုပ္သမား လယ္သမားဖက္မွ တို႔မ်ား ထာဝရ ရပ္တည္ေန၊ သစၥာရွိရွိနဲ႔ေလ၊ တေယာက္လက္ တေယာက္ တြဲေခၚ အၿမဲ ေဖၚေဖၚေရြေရြ၊ ေမတၱာထားရွိၾကေဟ့၊ ေပါင္းစည္းညီေရးေနာ္ . . ေၾကြးေၾကာ္သံ ေဝေဝ၊ ရင္ၾကားေစ့ေရး စကားဆြယ္ေန၊ အင္အား ျဖည့္တင္းသြားမယ္ေလ၊
အဖြဲ႔။ ။ ေဟ့ . . . ဂီတနယ္ေျမ ဒို႔နယ္ေျမ .. ဂီတနယ္ေျမ ဒို႔နယ္ေျမ ××

ဘီဘီစီ ျမန္မာပုိင္း အသံလႊင့္ဌာနက ထုတ္လႊင့္ခ့ဲေသာ ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပပါသည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts