>
ခ်ိဳ(ဂ်ိဳ)ႏုေနတုန္း ရုိက္ခ်ိဳးလုိက္ၾကစုိ႔
တူေမာင္ညိဳ
ဒီဇင္ဘာ ၉၊ ၂၀၁၀
သူတို႔ေျပာတဲ့ “ဆိုက္ဝါး” ဆိုတာေတြက ေနရာမ်ိဳးစံုမွာ ပံုစံမ်ိဳးစံုန႔ဲ ေပၚထြက္လာမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားရပါမယ္။ ဆုိက္ဝါးက သာမန္လူအမ်ားစုကိုယာယီအခုိက္အတန႔္အားျဖင့္ ေထြျပားေစဖုိ႔ /ေဝဝါးေစဖို႔ /အာရုံေျပာင္းလဲသြားေစဖို႔ပါ။ ဒါမ်ိဳးက ေရရွည္လုပ္လို႔ ရတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ အာရံုခံစားမႈဆိုတာ သိၾကတဲ့အတုိင္းပဲေလ ျပဒါးလိုပဲ အေျပာင္းအလဲျမန္တယ္မဟုတ္လား။
ဒီေတာ့ဆိုက္ဝါးဆိုတာေတြဟာ အေျခအေနမ်ိဳးစံုမွာ ပံုုစံမ်ိဳးစံုနဲ႔ ေပၚထြက္လာႏုိင္စရာရွိပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဆိုက္ဝါး ကေန ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး အဓိကရုဏ္းေတြ အထိေတာင္ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္တာပဲ။ ဗံုးေဖာက္ခြဲမႈ/ လက္မတင္ကေလး ေဖာ္ထုတ္ေတြ႔ရွိ ရ တဲ့ဗံုးေထာင္မႈ စတာေတြလည္း သိေနၾကား ေနရတာပဲမဟုတ္လား။ ဒါေတြကလည္း သူတို႔ လက္ရာေတြပဲမဟုတ္လား။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္ေျမာက္လာၿပီးေနာက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြဘက္ကို အာရံုက်သြားတဲ့ လူမ်ားစုကုိ (လူငယ္ေတြကို) တန္ျပန္ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ရည္ရြယ္တာလို႔ယူဆပါတယ္။
ဒီေတာ့ “ခင္ၫြန္႔နဲ႔ဂ်ဴမုံ” က သူတို႔ အသံုးခ်ဖို႔ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သြားပံုရတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ႏုိ္င္ငံေရး ဘက္ အာရံုက်လာေနသူေတြကို ခင္ၫြန္႔ဗြီဒီယိုနဲ႔ဖမ္းစားထားလုိက္ၿပီး။ နဂုိကတည္းက “ကိုရီးယားအဖ်ားေသြး” ရွိေနတဲ့ လူငယ္အမ်ားစု ကို “ဂ်ဴမံု” နဲ႔ “ငန္္းဖမ္း” ေအာင္လုပ္လုိက္တာပါ။
တစ္ခု သတိျပဳမိပါတယ္။ မျဖဴျဖဴသင္းတို႔ ဖြင့္ထားတဲ့ (PLWHA)ေဂဟာကို လူငယ္ ဆယ္လစ္ဘရစ္တီေတြ တိမ္းၫႊတ္ လာတဲ့ကိစၥေပါ့။ အႏုပညာနယ္ထဲမွာေတာင္ စာေပနယ္ပယ္နဲ႔ ဂီတရုပ္ရွင္က မတူျပန္ဘူး။ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္အရ ဂီတရုပ္ရွင္နယ္ဘက္က လူေတြထက္ စာေပနယ္ပယ္ဘက္က လူေတြကပိုၿပီး ထက္သန္ေလ့ရွိတယ္။ ဒါကလည္းစုိက္ထုတ္ရတဲ့ အရင္းအႏွီးမတူၾက လုိ႔နဲ႔ တူတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဂီတရုပ္ရွင္နယ္ထဲမွာပဲ အခုလို ေဆာင္ရြက္လာတာႀကိဳဆိုအပ္တဲ့ေျခလွမ္းတစ္ခုမဟုတ္လား။
ေရြးေကာက္ပြဲလည္းၿပီးသြားၿပီ/ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္းလြတ္ေျမာက္လာတယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနတစ္ခုေအာက္မွာ စာေပနယ္ဘက္ကလည္း (ဂ်ာနယ္ေတြမွာ) သတင္းေတြကိုေဖၚျပၾကည့္လုိက္ၾကတယ္။ (စမ္းသပ္ၾကည့္လုိက္ၾကပံုရတယ္) ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ထင္သလုိမဟုတ္ဘူး။ ပိတ္ပင္တာနဲ႔ စိစစ္ေရးအလိုက် ေဆာင္းပါးထည့္သြင္းခုိင္းတာေတြနဲ႔ ႀကံဳလုိက္ၾကရတယ္။ ယခင္နဲ႔ယခု ဘာမွ်မထူး။ အႏုပညာလြတ္လပ္ခြင့္(ဝါ) လြတ္လပ္စြာ ေဖၚထုတ္ေရးသားတင္ျပခြင့္ ဆိုတာအႏုပညာဆုိင္ရာကိစၥသက္သက္ မဟုတ္ဘူး၊ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာေလ။
ဂီတရုပ္ရွင္နယ္ဘက္က ဆယ္လစ္ဘရစီတီေတြကိုလည္း သူတို႔ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြကို ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္ေနတယ္လို႔ ၾကားတယ္။ ဂီတရုပ္ရွင္နယ္ပယ္က ဆယ္လစ္ဘရစ္တီေတြကို “လမ္း၊ တံတား၊ ဘူတာ၊ ဆည္ေျမာင္းဖြင့္ပြဲကေန အမ်ိဳးသားညီလာခံနဲ႔ မဲေပးေရး” အထိ သူတို႔စိတ္ႀကိဳက္ အသံုးခ်ခဲ့ၾကၿပီး (PLWHA) ေဂဟာကို သူတို႔ကုိယ္ပုိင္ စိတ္ဆႏၵ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ သြားတာကိုေတာ့ ပိတ္ပင္ေန တယ္။
ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာကေနေတာ့ (မ်ိဳးခ်စ္ေမာင္) “ သတိထားရမယ့္ ရုပ္ေသးရုပ္ေတြ” ဆိုၿပီး (၆ဒီဇင္ဘာ) သတင္းစာ ေဆာင္းပါးမွာ “ႀကိဳတင္ကာကြယ္ေခ်မႈန္းရမယ္” လုိ႔ေျပာေနတယ္။ (ကိုျမန္မာ) “ေလွႀကီးေပၚတြင္ ေလွငယ္တင္” ဆိုၿပီး ( ၇ ဒီဇင္ဘာ) သတင္းစာေဆာင္းပါးမွာ အေျခခံဥပေဒေဘာင္ထဲကလႈပ္ရွားၾက လို႔ုိ “ၫြန္ျပသတိေပးတယ္”လို႔ေျပာေနၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ ေနတယ္/ အာေဘာ္ဖန္တီးေနပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေရွ႕မွာဆိုရင္ (နအဖ) စစ္အစုိးရက အေျခခံဥပေဒစကား/ တည္ဆဲဥပေဒဆိုတဲ့ စကားကို တေဖာင္ေဖာင္ ေျပာ ေနဦးမွာျမင္ေယာင္ေနပါေသးတယ္။ စကားေနာက္တရားပါ ဆုိသလို ေနာက္ကလိုက္လာမွာကေတာ့ ကန္႔သတ္တာ ပိတ္ပင္တာ အၾကမ္းဖက္ ဖိႏွိပ္ေခ်မႈန္းတာေတြ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ဒီကေန႔အေျခအေနကို (ကိုျမန္မာ) ဆိုတဲ့ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ ေဆာင္းပါးရွင္က “ဦးခ်ိဳလဲထားကာစ ဆတ္ခ်ဳိႏုကဲ့သို႔ အထိမခံ သိမ္ေမြ႔လွေသာအေျခအေန”လို႔ဆုိပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ ခ်ိဳႏုတုန္း က်ိဳးသြားေအာင္ ရုိက္ခ်ိဳးပစ္လုိက္ၾကစုိ႔။