>Mar Mar Aye – 350

> “ေျပာျပစရာေတြလဲ တပုံႀကီး႐ွိေသးတယ္” အမွတ္ (၃၅၀)

ဆုိနည္း ဘာေၾကာင့္ ခဲြရတယ္
မာမာေအး

ေအာက္တုိဘာ ၁၀၊ ၂ဝ၁၀
“—-စာတူ အသံတူ အပုိဒ္တူ ျဖစ္ေနရင္ ေနာက္တႀကိမ္ ဒီစာ ဒီအသံ ဒီစာပုိဒ္ကုိ ဆုိရတ့ဲအခါမွာ ဆုိဟန္ ဆုိေပါက္ ခံစားခ်က္ ရသ၊ စာအခဲြ အတဲြက အစ မတူရေအာင္ ဆုိတ့ဲ စနစ္ကုိ ေျပာင္းတ့ဲ အေလ့အက်င့္ လုပ္ထားပါတယ္—-”

ေသာတ႐ွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ – မာေအးခ်စ္တဲ့ ေသာတ႐ွင္ေတြ ဂီတဝါသနာ႐ွင္ေတြ အားလုံး မာေအးရဲ႕ အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာ စိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလုိ႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလုိက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ – ၿပီးခ့ဲတ့ဲ ၾကာသပေတးေန႔က ေျပာျပေနဆဲ ရိွေသးတ့ဲ ‘ေရႊမင္းဂံ၏ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္’ သီခ်င္းကုိ သားလုိ ေနတ့ဲ ေတးထုတ္လုပ္သူ ေမာင္ေအးခ်ဳိက အင္တာနက္ဆုိင္တဆုိင္ကေန Email နဲ႔ လွမ္းပုိ႔ေပးလုိက္လုိ႔ ခ်စ္ေဆြတုိ႔ နားေထာင္ရတာေပါ့။ တကမၻာလုံး လက္လွမ္း မီေစတ့ဲ ဒီပညာ ဒီစနစ္ကုိ တီထြင္တ့ဲ သူေတြကုိ ေက်းဇူးတင္၊ ေမတၱာပုိ႔ဖုိ႔ မေကာင္းဘူးလားရွင္။

ဂီတစာဆုိ ေသာင္းတင္ေဌးအေၾကာင္း ေျပာမယ္ ႀကံတုိင္း မာေအးအတြက္ သူေရးေပးတ့ဲ ပထမဦးဆုံး သီခ်င္း လုိ႔ မွတ္တမ္း၀င္ ေျပာျပခ်င္တာနဲ႔ လူႀကဳံတုိင္း မွာခ့ဲဖူးပါတယ္။ ရလာတ့ဲ ခုတခါမွာေတာ့ ‘အလြမ္းဆုိတာ ဘယ္လုိပါလိမ့္’ ဆုိတာမ်ဳိး ေျပာဖုိ႔ ‘စ’ ျဖစ္တာက ‘အေမ့ႏုိ႔ဖုိး ေတးသရုပ္ေဖာ္’ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ ‘ငုိခ်င္း ေျပာငုိ’ ဆုိပုံအလြမ္းနဲ႔ပါ။ ဒါကလည္း ေသာင္းတင္ေဌး ေရးတာမုိ႔လုိ႔ အေတာ္ အကုိက္က်သြားတာနဲ႔ ‘ေရႊမင္းဂံ၏ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္’ ဓာတ္ျပားအစ ‘တျခမ္း’ကုိ လြမ္းခန္း ထပ္ဆက္ရေအာင္ ပ်ဳိးထားခ့ဲပါတယ္။

မာမာေအး၏ ဓာတ္ျပားတခ်ပ္

ေၾသာ္ – မာေအးက ဓာတ္ျပားသီခ်င္း ျဖစ္ေနလုိ႔ ‘တျခမ္း’ လုိ႔ ေျပာမိသြားတယ္ ရွင့္။ ခ်စ္ေဆြတုိ႔ကေတာ့ ျမန္မာသီခ်င္း ဓာတ္ျပားေတြကုိ ျမင္ဖူးခ့ဲမွာပါ။ ဒီေခတ္ကေလးေတြက အနိမ့္ဆုံး ကက္ဆက္ ရီေကာ္ဒါကေန ကြန္ပ်ဴတာ အထိသာ သိေနၾကလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ဓာတ္ျပား ဆုိတာ CD ေခြတုိ႔၊ DVD အေခြတုိ႔လုိ ႏွစ္ဘက္ မ်က္ႏွာ ပါရိွတ့ဲ အ၀ုိင္းပုံစံ ျဖစ္တယ္၊ ၇ လက္မခဲြေလာက္ ဖေယာင္းျပား ခ်ိပ္ျပားေတြနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတယ္။ ဓာတ္စက္နဲ႔ ဖြင့္ခ့ဲရတယ္ ဆုိတာေတြ ေျပာျပလုိက္ပါဦး။ မ်က္ႏွာ ႏွစ္ဘက္ ရိွေပမယ့္ တဘက္၊ ႏွစ္ဘက္လုိ႔ ေျပာေလ့ မရိွဘူး၊ ဓာတ္ျပား တျခမ္း၊ ဟုိဘက္ျခမ္း ဆုိတာမ်ဳိးသာ ေျပာၾက သုံးခ့ဲၾကတ့ဲ အက်င့္ မာေအးမွာ မေပ်ာက္ေသးလုိ႔ ေျပာျဖစ္တာေပါ့ေနာ္။

နားဆင္ၿပီးျဖစ္တ့ဲ ‘ေရႊမင္းဂံ၏ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္’ ပထမအျခမ္းက စာအရ ဇာတ္လမ္းကုိ ေျပာျပတ့ဲသူအေနနဲ႔ မာေအး ဆုိခ့ဲရတာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္ရွင္။

ေတာရိပ္ ေတာင္ယံ ငွက္ေပါင္းစံတ့ဲ ေရႊမင္းဂံ ရြာကေလးက အညတရ ဂီတ ေစာင္းသူမကေလးဟာ ရာဇာ ဘုရင့္ေသြး အိမ္ေရွ႕စံ ကုိယ္ေတာ္ေလးနဲ႔ ခ်စ္ဘုံခန္း၀ါ ေဆာက္ၾကတာကုိ အျပစ္ဆုိစိမ့္ငွာ အမိန္႔ေတာ္လႊာ ေရာက္ခ့ဲပါသတ့ဲ။ က်မရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေျဖမရလုိ႔ ေစာင္းသမေလးရဲ႕ အျဖစ္ ေသာကကုိ ငုိကာ ရိႈက္ကာ ေျပာခ်င္ပါတယ္ တ့ဲ။ ဒါဟာ မာေအး ယူလုိ႔ ရတ့ဲ အဓိပၸာယ္ပါပဲ။ ဒီအဓိပၸာယ္မ်ဳိး ထြက္လာေစမယ့္ ခံစားခ်က္အသံနဲ႔ စာလုံး အသီးသီးေပၚမွာ ခံစား သီဆုိေပးခ့ဲပါတယ္။ ေနာက္ ဓာတ္ျပားတျခမ္းကုိ နားဆင္ပါဦး။

ဘုရင့္နန္း အလယ္မွာ မ်က္ႏွာငယ္မေလးခမ်ာ သူ႔ေစာင္းကုိ ေဘးအသာခ်ကာ နားစြင့္ရင္းနဲ႔ မ်က္ရည္မုိးကျဖာ၊ ေမတၱာဒီအေရးမွာ ဘ၀အားျဖင့္ ျခားနားသီေခါင္၊ ျမင့္မုိရ္ေတာင္တမွ် မုိးနဲ႔ေျမလႊာ၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ေရြးေတာ့ကာ ရင္ထဲမွာ ေျဖမဆည္ႏုိင္ရွာ၊ “ေသခ်င္ေသ ႀကိတ္ကာ ခ်စ္ပါရေစဖ်ာ့” မေလွ်ာက္၀့ံသူ အသည္းမွာ မေျဖသာ ၾကာခ့ဲပါၿပီ သိဂႌမိႈင္း – – – ေႏြသစ္ကုိင္းေတြ အၿပိဳင္းၿပိဳင္းနဲ႔သာ လေရာင္ဆမ္းျပန္ေတာ့ သဲျဖဴျဖဴ လမ္းကမူ အေကြ႔မွာ ေစာင္းအုိကုိေပြ႔ လုံေမသူဇာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ရ ေရႊမင္းဂံရြာ
(ေရႊမင္းဂံ၏ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ – ေနာက္တျခမ္း)

အခု ၾကားလုိက္ရတ့ဲ သီခ်င္းပုိဒ္ကေတာ့ “ေရႊမင္းဂံ၏ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္” ဓာတ္ျပား ေနာက္တျခမ္းက စာကုိယ္အပုိဒ္ပါပဲ။ ေစာင္းသမေလးဟာ ေစာင္းကေလးကုိ ေဘးမွာ အသာခ် အမိန္႔ေတာ္ မွတ္သမွ် ေခါင္းငုံ႔နားေထာင္ရင္း မ်က္ရည္တက်က် ျဖစ္ေနရွာတယ္။ ဆင္းရဲသူနဲ႔ ဘုရင့္သား အေနအထားက မုိးနဲ႔ေျမလုိ ေ၀းကြာျခားေနေလေတာ့ လာရာလမ္းကုိ ျပန္ခ့ဲရေတာ့မွာေပါ့ရွင္၊ သူ႔သီခ်င္းစာက မ်က္ရည္ က်ေနၿပီ ရွင့္။ ဘုရင့္ေရွ႕မွာ ခ်ဳံးပဲြခ်ငုိလုိ႔မွ မရဘဲလုိ႔ အဲဒီလုိ စဥ္းစားၿပီး လုိအပ္သေလာက္ လြမ္းေအာင္ေတာ့ ဆုိခ့ဲတာပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ ဆုိပုံဆုိနည္းေလး တခု ေျပာျပဦးမယ္။ ဗမာသီခ်င္း ေလာကမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ သီခ်င္းတပုိဒ္ကုိ ႏွစ္ခု ဆုိၾကတီးၾကေလ့ ရိွတာကုိး။ မာေအးကေတာ့ အဲဒီလုိ စာတူ အသံတူ အပုိဒ္တူ ျဖစ္ေနရင္ ေနာက္တႀကိမ္ ဒီစာ ဒီအသံ ဒီစာပုိဒ္ကုိ ဆုိရတ့ဲအခါမွာ ဆုိဟန္ ဆုိေပါက္ ခံစားခ်က္ ရသ၊ စာအခဲြ အတဲြက အစ မတူရေအာင္ ဆုိတ့ဲ စနစ္ကုိ ေျပာင္းတ့ဲ အေလ့အက်င့္ လုပ္ထားပါတယ္။

တခါတရံမွာ ေသာတရွင္တုိ႔ရဲ႕ နားေသာတအာရုံမွာ ဒီသီခ်င္းထဲက ဒီေနရာေလးမွာ ဒီလုိ ဆုိပုံကေလး ရိွေနတယ္ လုိ႔ စိတ္ထဲက အေသအခ်ာ ေလွနံဓားထစ္ မွတ္ထားမိတာမ်ဳိး ရိွေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒါကုိ ဆုိတ့ဲသူက စိတ္ကူးတည့္သလုိ ဆုိပုံ ေျပာင္းလွည့္ ဆုိခ်လုိက္တ့ဲအခါ အရင္ ဆုိထားခ့ဲတ့ဲ ဆုိေပါက္ကုိ ခ်က္ခ်င္း သတိရ၊ ဒါက တမ်ဳိးပါလား လုိ႔ အာရုံကုိ ႏိႈးဆြလုိက္သလုိ ကုိယ့္ရဲ႕ ဆုိပုံအေပၚ စိတ္၀င္စားလာရေအာင္ မထင္တာမ်ဳိး၊ မခံစားဖူးတာမ်ဳိး၊ တခါဆုိရင္ တမ်ဳိး ႀကဳိးစားဆုိၾကည့္လာရတာ လုိ႔ ေျပာခ်င္တာပါရွင္။

အခု ၾကားခ့ဲၿပီးတ့ဲ ဓာတ္ျပား ေနာက္တျခမ္းက စာသား အတုိင္း အလိုက္တူတ့ဲ ေနာက္တႀကိမ္ ထပ္ၿပီး ဆုိတ့ဲ အေခါက္ကုိ ျပန္ၿပီး နားေထာင္ၾကည့္ေပးပါ။ “ေသခ်င္ေသ ႀကိတ္ခါ ခ်စ္ပါရေစဖ်ာ့” လုိ႔ အေၾကာင္းမလွတ့ဲ ေစာင္းသူမေလးရဲ႕ မဖြင့္ဟသာတ့ဲ ရင္ထဲက အျဖစ္ ဆုိဟန္ကေလး သူ ငိုေၾကြး လြမ္းေတးသီေနတယ္ ဆုိတ့ဲ သေဘာ — – – ေစာေၾကာေ၀ဖန္ဖုိ႔ရာ တခါ ျပန္လာပါဦးမယ္။


ဘုရင့္နန္းလယ္မွာ မ်က္ႏွာငယ္မေလးခမ်ာ – – – xxx
(ေရႊမင္းဂံ၏ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ – ေနာက္တျခမ္း၊ ဒုတိယဆုိပုံ)

(ဘီဘီစီ ျမန္မာပုိင္း အသံလႊင့္ဌာနက ထုတ္လႊင့္ခ့ဲေသာ ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပသည္။ နားဆင္လုိသူမ်ား http://www.bbc.co.uk/burmese/programmes/2010/10/101007_mmaye.shtml သုိ႔ သြားႏုိင္သည္။)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
MoeMaKa English Site

Similar Posts