>Mar Mar Aye – 349

>

“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပုံႀကီး႐ွိေသးတယ္” အမွတ္ (၃၄၉)

ေနာက္ဆုံးဆုိခ့ဲတ့ဲ ဓာတ္ျပားသီခ်င္း
မာမာေအး
ေအာက္တုိဘာ ၂၊ ၂ဝ၁၀

ေသာတ႐ွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ – မာေအးခ်စ္တဲ့ ေသာတ႐ွင္ေတြ ဂီတဝါသနာ႐ွင္ေတြ အားလုံး မာေအးရဲ႕ အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာ စိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလုိ႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလုိက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ – အရင္တပတ္က ငုိခ်င္း ဆုိင္းသံကေလး ၾကားရေတာ့ မနက္ အာရုဏ္ မလင္းတလင္းေလးမွာ လူႀကီးေတြနား အိပ္ေကာင္းေနတုန္း ျဗဳန္း ဆုိ သတိရၿပီး လန္႔လန္႔ဖ်တ္ဖ်တ္ ျပဴးတူးၿပဲတဲ ပဲြသိမ္းၿပီ အမွတ္နဲ႔ ထထုိင္လုိထုိင္၊ အနားေဘးဘီ ဟုိၾကည့္သည္ၾကည့္ ျဖစ္မိတာေတြ ျပန္ၿပီး သတိမရဘူးလား။ ငယ္ဘ၀ေတြ ဆုိေတာ့ ဇာတ္စင္ေပၚက စာရြတ္တာေတြ ဘာေတြကုိလည္း မခံစားတတ္ဘူးမုိ႔လား။ ပေဒသရာဇ္ အာဏာရွင္ ၀န္ႀကီးေတြ မတရားျပဳ အမႈဆင္ ေထာင္းခ်င္သလုိ ေထာင္းၾကလုိ႔ အေၾကာင္း မေကာင္းရွာတ့ဲ ထုိထုိသတၱ၀ါေတြ ကုိယ္စား ငုိဟယ္ ရယ္ဟယ္ သရုပ္ျပၾကတ့ဲ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြကုိ သနားၿပီး သူတုိ႔ မ်က္ရည္က်၊ ကုိယ္လည္း လုိက္က်ေတာ့ ငုိက္ရုံမွမက မ်က္ေတာင္ပါ စင္းက် အိပ္ေပ်ာ္သြားရေတာ့တယ္။

အလြမ္းကိစၥ ေျပာမယ္ ဆုိေတာ့ ကုိယ္ဘယ္က စ လြမ္းတာ ႀကဳံသလဲ ေတြးၾကည့္ေတာ့ အဲဒီ “ငုိခ်င္း” ကုိ စၿပီး သတိရတာ ရွင့္။ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ အစဥ္အလာေတြနဲ႔ ကင္းကြာ ကင္းကြာလာတ့ဲ အခါသမယႀကီးမွာ ငုိတာႀကီးကုိ တင္ျပလုိ႔ ေကာင္းပါ့မလား ဆုိတာလည္း သတိရေသးတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ျပကၡဒိန္ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေရႊ၀ါေရာင္ သံဃာ့အေရးအခင္း ျဖစ္သြားတ့ဲ ေန႔နဲ႔ ကုိက္သားပဲ လုိ႔ ‘ငုိခ်င္း’ ဆုိျပျဖစ္တာပါ။ ခ်စ္ေဆြတုိ႔ကုိ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ လြမ္းတ့ဲအေၾကာင္း မေမ့နဲ႔ဦးလုိ႔ ေျပာတာပါရွင္။ အရိပ္ျပရင္ အေကာင္ ထင္တ့ဲ BBC ေသာတရွင္ေတြ မဟုတ္ပါလားေနာ္။

လြမ္းတ့ဲ အေၾကာင္းရင္းခံေတြကေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိး ခံစားၾကည့္မိထားတယ္ လုိ႔ ဟုိေန႔က ေျပာခ့ဲပါတယ္။ ခု နားေထာင္ၿပီးသြားတ့ဲ ‘ငုိခ်င္းေျပာငို’ မ်ဳိးဟာ ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ႀကီးေတြမွာ လြမ္းတ့ဲ အလြမ္းမ်ဳိး ဆုိတာ သိေရာေပါ့။ ‘အေမ့ႏုိ႔ဖုိး’ သီခ်င္းဟာ မူလက ရုိးရုိး ျမန္မာသီခ်င္း တပုဒ္ပါ။ “ၾကားထဲမွာ ငုိခ်င္း ပုံစံ တပုိဒ္ ထည့္စပ္ထားတယ္ အမေရ၊ ေတးသရုပ္ေဖာ္ေလး လုပ္လုိ႔ ရရင္ ေကာင္းမွာ” လုိ႔ ဂီတစာဆုိ ေသာင္းတင္ေဌးက သီခ်င္းစာေလး လာေပးရင္းနဲ႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္က ‘ကိသာေဂါတမီ’ တုိ႔ ‘လမင္းသာခ်ိန္ ေနကြယ္ခ်ိန္’ လုိ႔ ေခၚတ့ဲ ‘ျမျခဴသံ’ ေတးသရုပ္ေဖာ္တုိ႔ဟာ ေရပန္းစားေနတာကုိး ရွင့္။ အေၾကာင္းအရာက လက်္ာေတာ္ရံ အရွင္ သာရိပုတၱရာ ကုိယ္ေတာ္ႀကီး ပရိနိဗာန္ျပဳခန္းပါရွင္။ အဓိကရ ရဟႏၱာႀကီး အေမ့ေက်းဇူး ဆပ္သြားပုံ လွည့္ကြက္ကေလးကလည္း သင္ခန္းစာ ယူစရာ ေကာင္းလုိ႔ ဇာတ္လမ္းတုိေလး ျဖစ္လာေအာင္ တပုိဒ္ၿပီးတပုိဒ္ ေျပာျပလုိက္ ဆုိျပလုိက္မ်ဳိး လုပ္မယ္ လုိ႔ စဥ္းစားတယ္။ စကားေျပာေတြ မာေအး ေရးၿပီး ဆက္ၾကည့္ခ့ဲလုိ႔ ရသြားတ့ဲ ေတးသရုပ္ေဖာ္ ပုံစံေလး တပုဒ္လုိ႔ ေျပာရမယ္ ထင္ပါရဲ႕။

မာေအးရဲ႕ အႏုပညာလမ္း တေလွ်ာက္မွာ ပညာလုိက္ေကာက္ခြင့္ ႀကဳံသမွ်ဟာ သူတပါး ဆႏၵကုိ ျဖည့္စြမ္းပ့ံပုိးခ်င္တ့ဲ စိတ္ေၾကာင့္ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ၾကည့္ရင္းက ျဖစ္လာတာမ်ဳိး မ်ားပါတယ္။ ခုလည္း ေသာင္းတင္ေဌး ဆႏၵ ျပည့္၀ေစခ်င္လုိ႔ပါ။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ပါ၀င္ေနတ့ဲ ဇာတ္မ်ဳိးမုိ႔ စင္ေပၚမ်ာ ကျပဖုိ႔ ခက္တာနဲ႔ မာေအး ကုိယ္တုိင္ ထုတ္လုပ္တ့ဲ ေတးအတဲြ ၂ အေမ႔ႏုိ႔ဖုိး ကက္ဆက္ေခြ ထုတ္တ့ဲအခါ တဖက္စာ ေတးသရုပ္ေဖာ္အျဖစ္ တင္ဆက္ခ့ဲတာ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္မွာပါရွင္။ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္ ကတည္းက ေအ၀မ္း မဟာၿမိဳင္ စတူဒီယုိမွာ အသံသြင္းတာေပမယ့္ သိမ္းထားခ့ဲရပါေသးတယ္။ ကုိယ္ပုိင္ ေတးသံသြင္း ဌာန ဖြင့္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရိွေနေတာ့ ဂီတဥပေဒ ကိစၥ ျပ႒ာန္းေပးႏုိင္တ့ဲ ကိစၥေတြ လုပ္ဦးမွလုိ႔ ရည္မွန္းထားတ့ဲ အေၾကာင္းေတြ ရိွေနလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းေၾကာင္းေတြကုိ အလြမ္းေတြ လြမ္းၿပီးေတာ့မွ လြမ္းျပရေသးတာေပါ့ေလ။

အရင္တပတ္က ‘အလြမ္းစ’ ထားတာ၊ သားကုိ ခ်စ္တ့ဲ အေမႀကီးခမ်ာ ဘာသာမတူ အယူကဲြျပား ဘဘုရားရွင္ေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လုိက္ပါသြားၿပီး သားကပါ သပိတ္ပုိက္ ဆြမ္းခံစားတာကုိ ဂြ်မ္းသဒါလံေအာင္ မွားတယ္လုိ႔ ရွက္ရွက္နဲ႔ နာနာခံစား ငုိတ့ဲ အလြမ္းမ်ဳိးပါ။ ဒီေခတ္ထဲမွာလည္း ကုိယ့္ဘာသာကေန တျခားဘာသာေတြကုိ ေျပာင္းၾကသူေတြ ရိွတာပါပဲ။ မာေအးတုိ႔ အနီးဆုံး မိတ္ေဆြထဲကဆုိ ‘အကုိ၀င္းဦး’ေတာင္ ပါေသးတာေပါ့။ အမ်ဳိးအရင္းေခါက္ေခါက္ မဟုတ္ေသာ္လည္း အႏုပညာေမာင္နဲ႔ႏွမမုိ႔ ‘အမယ္ေလး’ လုိ႔ေတာ့ ေအာ္မိပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္က ေပးလုိက္ခ့ဲတ့ဲ ‘အမွ်’ ကုိမွ သာဓု ေခၚႏုိင္ပါ့မလား မသိပါဘူးရွင္။ အခုဇာတ္မွာ အရွင္သာရိပုတၱရာက သား ရွင့္။ ဘုရားရွင္ေတာ္ျမတ္က ပညာႀကီးေသာ အရာမွာ ဧဒဒဏ္ထားေတာ္မူရေလာက္ေအာင္ ေတာ္တ့ဲ တတ္တ့ဲ ပုဂၢဳိလ္ ဆုိေတာ့ ႏွေျမာတသ ငုိမွာေပါ့ရွင္။

ဗမာသံ စစ္စစ္ေတြ အေရးမ်ားတ့ဲ ဂီတစာဆုိ ေသာင္းတင္ေဌးလည္း ရင္ထဲ လိႈက္လိႈက္ အငုိအရိႈက္ေတြ ႀကိဳက္ပုံရပါတယ္။ သူ႔သီခ်င္း အမ်ားဆုံး ဆုိသြားတာ တံြေတးသိန္းတန္ပါ။ ေမာင္ေမာင္ႀကီးနဲ႔ ဟသၤာတထြန္းရင္တုိ႔ရဲ႕ ဓာတ္ျပားသီခ်င္းေတြလည္း ေရးပါတယ္။ မာမာေအးရဲ႕ ေနာက္ဆုံးဓာတ္ျပားသီခ်င္း၊ ေမာင္ဘတင့္ ထုတ္ေ၀မယ့္ ‘ေရႊမင္းဂံ၏ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္’ ဟာ မာမာေအးအတြက္ ပထမဆုံး ေသာင္းတင္ေဌး ေရးေပးတ့ဲ သီခ်င္းပါ။ ဒီေန႔ အစပုိင္းေလး လြမ္းၾကည့္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

xxx ေရွးပေ၀ တရံေႏွာင္းေပမယ့္ ေဆြးမျဖစရာအေၾကာင္း႕ရယ္က xxx အေျခအျမစ္ကုိ စစ္ရင္ ပေဒသရာဇ္လက္ထက္ခ်ိန္ခါ ဘုရင္တပါး အိမ္ေရွ႕စံ သားေတာ္နဲ႔သာ စုိးမုိးအုပ္ခ်ဳပ္ ေနလာခ်ိန္မွာ၊ ဟုိအေ၀းမွာ မင္းဂံဘုတ္ရြာ ေတာေတာင္ညိဳရိပ္ေတြနဲ႔ ေစတီ ပုထုိး ဂူေက်ာင္းေတြ ရိွတာ၊ ရႈခင္းစုံတ့ဲ ေရႊမင္းဂံရြာ၊ အညတရ ေစာင္းသမေလး သူ႔ရဲ႕ ျဖစ္အင္ ေျပးျမင္မိ အသည္းဘ၀င္တုန္စရာ ဘုရင့္သားေတာ္နဲ႔ ခ်စ္ႀကိဳးယွက္ျဖာ၊ ခ်စ္ရည္လူးကာ ျမဴးေပ်ာ္ခ်ိန္မွာ ဘုရင့္ေရႊနားေတာ္ ေပါက္ၾကားျပန္ေတာ့ ေရွ႕ေတာ္သြင္းေစ အမိန္႔ေတာ္ ေရာက္လာ xxx
(ေျဖေသာ္လည္း မေျပ၊ ဒီအေၾကာင္းျခင္းရာ၊ ရင္ထဲမရႊင္ ဘ၀င္အသည္းက နာ)၂ xxx အေၾကာင္းမလွတ့ဲ ေစာင္းသမ ဇာတ္လမ္း၊ ငိုရိႈက္ခါ ေျပာရရင္ျဖင့္ သည္သုိ႔သည္ႏွယ္ ေသာကႀကဳံသူပါ xxx
[ေရႊမင္းဂံ၏ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္]

ကဲ – တတ္ႏုိင္သေလာက္ သီခ်င္းေလး တပုဒ္နဲ႔ပဲ ေက်နပ္လုိက္ပါဦး။ ေနာက္တပတ္က်ရင္ေတာ့ ေစာင္းသမေလးနဲ႔ အိမ္ေရွ႕စံဘုရင့္ေသြး ဘာျဖစ္ၾကေသးသလဲ ေျပာရေသးတာေပါ့။

(ဘီဘီစီ ျမန္မာပုိင္း အသံလႊင့္ဌာနက ထုတ္လႊင့္ခ့ဲေသာ ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ http://www.bbc.co.uk/burmese/programmes/2010/09/100930_dmmaye.shtml တြင္လည္း နားဆင္ႏုိင္သည္။)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts