>Mar Mar Aye – 348

>

“ေျပာစရာေတြလဲ တပုံႀကီး႐ွိေသးတယ္” အမွတ္ (၃၄၈)

အလြမ္းတုိ႔ရဲ႕ အစ
မာမာေအး
စက္တင္ဘာ ၂၆၊ ၂ဝ၁၀(photo: bbc)
(ဘီဘီစီ ျမန္မာပုိင္း အသံလႊင့္ဌာနက ထုတ္လႊင့္ခ့ဲေသာ ေဆာင္းပါး ျဖစ္သည္။ မာမာေအး ကုိယ္တုိင္ ဤ အသံလႊင့္ေဆာင္းပါး အစအဆုံး ဖတ္ၾကား ရြတ္ဆုိထားသည္ကုိ

http://www.bbc.co.uk/burmese/programmes/2010/09/100923_mma348.shtml တြင္လည္း နားဆင္ႏုိင္သည္။)


ေသာတ႐ွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္။
မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတ႐ွင္ေတြ ဂီတဝါသနာ႐ွင္ေတြ အားလုံးမာေအးရဲ႕ အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါအမွာ ကုိယ္ေရာ စိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလုိ႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလုိက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ – ဒီေန႔ မာေအး တကယ္ေျပာခ်င္တာက မာေအးရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ အဆုိေက်ာင္းကေလးနဲ႔ ဂီတေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အေၾကာင္းပါ။ အဲဒီအတြက္ ဇြန္လ ကတည္းက တပည့္ေလး ‘ေအးလြင္ေအာင္’ ဆုိထားတ့ဲ ‘မိန္ရာသီ’ သီခ်င္းနဲ႔ က်င္းတူးထားခ့ဲပါတယ္ရွင္။ ေျပာလာရာမွာက်ေတာ့‘ၿမိဳ႕မအဖဲြ႔’ ဆီ ေရာက္လုိေရာက္၊ ဇာဂနာ့အေဖ နန္းညြန္႔ေဆြနဲ႔ ေမာင္ေလး ျပန္ေခၚတ့ဲကိစၥေတြဆီ ေရာက္၊ ၃၇ ဂဏန္းေတြ သုံးခ့ဲၾကတ့ဲ အစ ရွာေတြ႔မွ တားလုိ႔ ရေတာ့တယ္ရွင္။ ဒါေပမယ့္ မာေအး ေျပာမယ့္ စကား ထားလုိက္ပါဦးမယ္။ BBC ပရိသတ္ ႏွစ္ ၇၀ ေက်ာ္ ရပ္လာတ့ဲ ေသာတရွင္ထဲက အလြမ္းသီခ်င္းေလးေတြ ၾကားခ်င္တယ္ ဆုိလုိ႔ပါ။ ခုအခ်ိန္မွာ ကုိယ္ကလည္း လြမ္းခ်င္ေနတာနဲ႔ အေတာ္ပါပဲ။ ေျပာရင္းက ေရာၿပီး လြမ္းခြင့္ရတာေပါ့ေနာ။ ဒီအရြယ္ႀကီးနဲ႔ လြမ္းေနရေသးသလားလုိ႔ ေမးမေနနဲ႔ဦး။ ႀကီးတာက ႀကီးတာပဲ၊ လြမ္းတာက လြမ္းတာပဲ။ ဘာမွ မဆုိင္ဘူးလုိ႔သာမွတ္။

မာေအးတုိ႔ ခ်စ္ေဆြတုိ႔ေတြ အားလုံး တနည္းမဟုတ္ တနည္းနဲ႔ေတာ့လြမ္းဖူးၾကမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ‘လြမ္းတယ္’ ဆုိတာ ဘာလဲ၊ အဓိပၸာယ္ ရွာၾကည့္ဖူးတာ ရိွမယ္ မထင္ပါဘူး။ မာေအးလည္းပဲ တခါမွ မစဥ္းစားဖူးပါဘူး။ လြမ္းတာေတြ တမ်ဳိးနဲ႔တမ်ဳိး မတူတာကုိေတာ့သီခ်င္းေတြ ဆုိရင္း အဓိပၸာယ္ေပါက္ဖုိ႔ စိတ္ကူး အသက္သြင္း အသံကုိ ဖန္ဆင္းတ့ဲအခါ ေတြ႔လာပါတယ္။ ခံစားလုိ႔ ရပါတယ္။

‘လြမ္း ဆုိတ့ဲ စာလုံးကုိ ျမန္မာအဘိဓာန္က ႀကိယာယ အေနနဲ႔ ‘ျပင္းျပင္းျပျပ’ ေတာင့္တသည္၊ တမ္းတသည္ လုိ႔ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ မာေအးကေတာ့ “နာမ၀ိေသသန” အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပထားတ့ဲ အဓိပၸာယ္ ျဖစ္တ့ဲ “ေ၀ဒနာကုိ ႀကိတ္မိွတ္ ခံစားရေသာ” ဆုိတာကုိ ႀကိဳက္ပါတယ္။ “ျပင္းျပင္းျပျပ တမ္းတရေသာ ရင္တြင္းေ၀ဒနာ တစုံတရာကုိ ႀကိတ္မိွတ္ခံစားရျခင္းမ်ဳိးဟာ – အလြမ္း” လုိ႔ ေျပာခ်င္တာပါပဲ။

မာေအးတုိ႔ေခတ္က လူေတြက အလြမ္းႀကိဳက္ၾကတယ္။ မာေအးလည္း အလြမ္းႀကိဳက္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ မိန္းမသားေတြေပါ့ေလ။ ဘာေၾကာင့္ပဲ စိတ္ထိခုိက္ ထိခုိက္ မ်က္ရည္ေလး က်လုိက္ၿပီးမ် ေျပာၾကတာ မ်ားတယ္ မဟုတ္လား။ လူတုိ႔ဘ၀ ဆုိတာမွာလည္း ငုိၿပီး၀င္လာ၊ ငုိၿပီးျပန္သြားနဲ႔ ဒီအ၀င္ အထြက္ၾကား လြမ္းစရာေတြကလည္း ႀကိဳ႕ၾကားႀကိဳ႕ၾကား ရိွေသးတာကလား။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ နည္းတာနဲ႔ မ်ားတာသာ ကြာမွာပါေလ။

ခ်စ္ေဆြတုိ႔ ဘယ္လုိ အလြမ္းမ်ဳိး တုိးခ့ဲသလဲ ဆုိတာ ကုိယ္တုိင္ သိႏုိင္တ့ဲ အရာပါ။ မာေအးကေတာ့ လြမ္းသူေတြရဲ႕ ကုိယ္စား လြမ္းေပးလုိ႔ ရတ့ဲ အေနအထားမ်ဳိးမွာ ရိွေတာ့ ဘယ္လုိအေရးကုိ ဘယ္ပုံ ေဆြးေအာင္ လြမ္းေတးဖဲြ႔သင့္သလဲ ဆုိတာမ်ဳိး စိတ္ကူး ႀကံဆ အသက္၀င္ေအာင္ ဆုိဆုိျပ လာရင္း အလြမ္းသီခ်င္းေတြ ႏွစ္ၿခဳိက္လာခ့ဲတာေပါ့ရွင္။

လြမ္းရတ့ဲကိစၥ ကုိယ္တုိင္ နားမလည္ မခံစားရဖူးခင္က ဇာတ္သဘင္ထဲမွာ အရင္ ျမင္လာ ၾကားလာခ့ဲတာေလ။ ခ်စ္ႀကိဳက္ညားကဲြ ျဖစ္ၿမဲ ဓမၼတာမွာ အလြမ္း ဆုိတာ မပါမျဖစ္ မုိ႔လား။ ပရိသတ္ မ်က္ရည္ကုိ ခ်ဴႏုိင္တ့ဲ ပညာရွင္ကသာ သက္ဇုိး ရွည္တာပါ။ အလြမ္းသရုပ္ခ်င္းမွာလည္း ‘ျပဇာတ္နဲ႔ ေနာက္ပုိင္းကဇာတ္ဟာ မတူၾကပါဘူး’၊ ျပဇာတ္မွာလည္း လြမ္းၾကတာ မာေအးတုိ႔ ခံစား သီဆုိပုံမ်ဳိးနဲ႔ သရုပ္ျပတာ၊ ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ႀကီးက်ေတာ့ အေျပာေလးနဲ႔ လြမ္းလုိက္ ငုိလုိက္၊ အဆုိညွပ္ၿပီး ဆုိလုိက္ ငုိလုိက္ ကြ်မ္းက်င္မွ သေဘာက်ၾကတာပါရွင္။

မာေအး ဇာတ္သဘင္မွာ ပါ၀င္ဖူးတာက ကေလးပဲ ရိွေသးတာ။ ပညာပါတ့ဲ ေျပာငုိတုိ႔ ဘာတုိ႔ လက္ေတြ႔ ဘယ္ပါမွာလဲရွင္။ ၿပီးေတာ့ ကာလေပၚဘက္ေရာက္၊ ေပါက္ေျမာက္သြားတာကုိး။ အႏုပညာနဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းၾကတ့ဲသူေတြဟာ ပရိသတ္ထားရမွာ ေနစၿမဲပါ။ ခုိင္ခုိင္မာမာ ေပးထားတ့ဲ ေနရာမွာ ရပ္တည္ႏုိင္ဖုိ႔ အရည္အေသြး အမ်ဳိးမ်ဳိး ထက္ေအာင္ ႀကိဳးစားသိမ္းဆည္း ခံတပ္ႀကီးႀကီး ေဆာက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ပုိင္သီခ်င္းေခြေတြ ထုတ္ေ၀ႏုိင္တ့ဲအခါမွာ ၾကားဆရာ ဇာတ္သဘင္အထာ က် မက်၊ ေျပာငုိမ်ဳိး အဆုိစမ္းခ့ဲပါတယ္ရွင္။ ‘အေမ့ႏုို႔ဖုိး’ ေတးသရုပ္ေဖာ္မွာ လက်္ာေတာ္ရံ အရွင္ သာရိပုတၱရာရဲ႕ မယ္ေတာ္ သာရိပုဏၰားမ အေနနဲ႔ ဆုိထားတာပါ။ လုိက္စားတ့ဲသူ အေမြခံမယ့္သူေတြ အတြက္ ပညာတကြက္ေပါ့ရွင္။ ၾကားခ်င္တ့ဲ အလြမ္းေတြလည္း လာဦးမွာပါ။ မာေအးအဖုိ႔ေတာ့ “အလြမ္းရဲ႕ အစ ငုိခ်င္းက” လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

သံေယာဇဥ္ အထိနာတ့ဲ အခင္းရယ္က၊ အမွန္ေျပာရင္ မိမာတာ အရင္းပါကြယ့္၊ (တလဲြမပုံ – အသည္းတုန္ေအာင္ ခ်စ္ရတ့ဲ သား)၂ xxx သားႀကီး – – – အုိ သားႀကီးၾသရႆ၊ ေမေမ့ အခ်စ္ဆုံး၊ ေမေမ အျမတ္ႏုိးဆုံးႀကီးရဲ႕၊ ေၾသာ္ – အမုိက္ဆုံးရယ္က မိဘႏွစ္ပါးကုိ ပုန္ကန္ xxx ဒင္း – မိဘႏွစ္ပါးကုိ ပုန္ကန္ၿပီးေတာ့ အိမ္တကာမွာ ‘အုိးတုိခြက္မဲ’ နဲ႔ လုိက္ေတာင္းစားေနတာကုိ မရွက္တ့ဲသား၊ အိမ္ျပန္မလာတ့ဲသား၊ သုံးမကုန္တ့ဲ စည္းစိမ္ စြန္႔ၿပီးေတာ့ (ျပာပုံယက္တ့ဲသား)၂၊ ဟင္! တအိမ္လုံး ေမႊေႏွာက္ၿပီးေတာ့ သုံးမကုန္ေအာင္ စည္းစိမ္ရိွပါလ်က္နဲ႔ သူေတာင္းစားဘ၀ကုိ မက္တယ္၊ ဟင္ – ဒင္း သူေတာင္းစားဘ၀ကုိ မက္တယ္၊ ရွင္ႀကီးေဂါတမရဲ႕ဂုိဏ္းသား၊ ဟင္ – သားႀကီး မင္း သူေတာင္းစားဘ၀ကုိ မက္တယ္၊ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ ဒီမုိက္တြင္းက လြတ္မလဲ၊ တသက္လုံး အေမကုိ ဒုကၡေပးမယ့္သား၊ အေမကုိ ဒုကၡေပးမယ့္သားေနာ္ xxx သံေယာဇဥ္အထိနာတ့ဲအခင္းရယ္က (အမွန္ေျပာရင္)၂ xxx မိမာတာအရင္းပါကဲြ႔၊ တလဲြမပုံ (အသည္းတုန္ေအာင္ ခ်စ္ရတ့ဲသား)၂ ေမေမ့ အခ်စ္ဆုံးသားႀကီးယ္ မင္းေမေမတို႔အယူ၀ါဒကုိ မႀကိဳက္ေတာ့ဘူးလား၊ မင္း – ရွင္ႀကီးေဂါတမဆီကေန ျပန္မလာေတာ့ဘူးလား၊ မိမာတာအရင္းပါ သားရယ္၊ အသည္းတုန္ေအာင္ ခ်စ္ရတ့ဲသား၊ ျပဳေရာ့တာလား၊ အမယ္ေလး – – ခုေတာ့ မင္း အယူေတြမွား xxx xxx xxx [ေျပာငုိ]


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts