>ျငိမ္းခ်မ္းေရးစာေပမ်ားႏွင့္ နိုင္ငံေရးအျမင္

> ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ စာေပအႏုပညာ (၅ဝ)

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစာေပမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအျမင္
ထိန္လင္း
ဒီဇင္ဘာ ၁၃၊ ၂ဝဝ၉


ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈဆိုတာ လြတ္လပ္မႈ၊ ညီမွ်မႈ စတဲ့ အခြင့္အေရးေတြအတြက္ ေပၚေပါက္တဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို လိုအပ္ခ်က္ေတြ ေတာင္းဆိုျခင္းဟာ ဆိုးရြားတဲ့အေနအထား တခုခု ဒါမွမဟုတ္ ဆိုးရြားမႈေတြက ေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးရဲ႕ အဆံုးသတ္ကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္ပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတဲ့အရာဟာ လူတိုင္းလိုခ်င္တဲ့အရာ ျဖစ္ေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေၾကာင္းကို ေရးမယ္ဆိုရင္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြ၊ ေဝဖန္သံုးသပ္ခ်က္ေတြကို ေရးခြင့္ရမွာမဟုတ္ဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသီအိုရီေတြကိုသာ ခ်ေရးႏိုင္တဲ့အေျခအေနျဖစ္ပါတယ္။

ခုကာလမွာ အဲဒီလိုျဖစ္ေနရေပမယ့္ ဟိုအရင္ေခတ္ေတြမွာေတာ့ ဒီထက္လြတ္လပ္တာေတြ ရွိခဲ့လို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစာေပသာမကဘဲ ႏိုင္ငံေရးစာေပေတြပါ ထြက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို စာအုပ္ေတြထဲက ‘သံုးေရာင္ခ်ယ္ ကဗ်ာမ်ား’ဆိုတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ကေလးအေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ (သတ္ပံုအရ သံုးေရာင္ျခယ္ ျဖစ္ေပမယ့္ မူရင္းစာအုပ္အမည္အတိုင္း သံုးထားပါသည္)

ဒီကဗ်ာစာအုပ္ကေလးကို ၁၉၇ဝ ျပည့္ႏွစ္ ဇြန္လမွာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ကြယ္လြန္ျခင္း ၆ ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ ထုတ္ေဝခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ကဗ်ာဆရာ ၄၄ ဦးရဲ႕ ကဗ်ာ ၄၄ ပုဒ္ ပါဝင္ပါတယ္။ ကဗ်ာ အေတာ္မ်ားမ်ားက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို တိုင္တည္ေရးသားထားပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) ရဲ႕ ‘အဘိုးသို႔တိုင္တည္ျခင္း’ ကဗ်ာကို ၾကည့္ရင္ ဘယ္လို တိုင္တည္ထားၾကတယ္ဆိုတာ မွန္းဆႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

အဘိုးသို႔ တုိင္တည္ျခင္း
ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း)

“ေနာင္သို႔တကဲ့ ေအာင္ဘို႔တပဲ့ေတြနဲ႔
ေအာ္ … ေမာင္တို႔ရဲ႕ တကၠသိုလ္ သခင္ေက်ာင္း”ဟု
ေကာင္းခ်ီဂုဏ္ျပဳ၊ ေက်ာင္းသားထုကို
တစုတေဝး၊ ထိန္းမတ္ေပးခဲ့။

ဒို႔အဘိုးကား၊ အမ်ဳိးသားစိတ္
စီးယိုဖိတ္ခဲ့၊ နယ္ခ်ဲ႔ႏႈတ္ခမ္း
မနမ္းလိုေပ၊ ေငြကိုမမင္
အမ်ဳိးခင္၏၊ သခင္မ်ဳိးေဟ့
ေမ့လို႔မျဖစ္၊ တိုင္းျပည္ခ်စ္၏
ႏြံနစ္မခံ၊ နယ္ခ်ဲ႔ရန္ကို
ေတာ္လွန္တိုက္ထုတ္ခဲ့လ်က္။

စိတ္ဓာတ္သတၱိ၊ စုစည္းမိေအာင္
ကေလာင္ကိုင္ကာ၊ ကဗ်ာတပုဒ္
စာတပုဒ္ျဖင့္၊ ထိန္းခ်ဳပ္ညႊန္ျပခဲ့ရင္း။

နယ္ခ်ဲ႔စနစ္၊ စစ္ဆိုလွ်င္မုန္း
လံုးလံုး ဆန္႔က်င္၊ တိုက္ပြဲဝင္ကာ
ၿငိမ္းခ်မ္းပါရန္၊ မ်ားစြာဆႏၵ ရွိခဲ့သည္။

အဘိုးဆႏၵ၊ ျပည့္ဝသလား
ေက်ာင္းသားျပည္သူ၊ လူထုခပ္သိမ္း
ၿငိမ္းခ်မ္းသလား၊ စစ္မီးပြားဒဏ္
ခံေနသလား၊ ဘဝျခားသည္
ျမသားဗိမာန္၊ ထက္နိဗၺာန္မွ
ဧကန္သိမည္ ယံုပါေၾကာင္း။ ။

တကယ္ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ နဂိုကတည္းက ရွိေနၿပီးသားအရာပါ။ မူလရွိေနတဲ့အရာကို ပ်က္စီးေအာင္၊ ေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ လုပ္လုိက္လို႔သာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေတာင္းဆိုတယ္ ဆိုတာက မရွိေသးတဲ့အရာကို ဖန္တီးေပးအပ္ဖို႔ ေတာင္းဆိုတာ မဟုတ္ဘဲ ရွိၿပီးသားအရာကို နဂိုအတိုင္း ျပန္ထားဖို႔ ေတာင္းဆိုတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက လြယ္ေအာင္လုပ္ရင္ လြယ္သေလာက္ ခက္ေအာင္လုပ္ၿပီဆိုမွျဖင့္ အခက္တကာ့ အခက္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။

ဒီသေဘာပါဝင္တဲ့ ‘မၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း’ ဆိုတဲ့ကဗ်ာမွာ ကဗ်ာဆရာ က်ဳိက္ထို-ေဝလြင္က အခုလို ေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္။

မၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း
က်ဳိက္ထို-ေဝလြင္

ခ်ဳိးျဖဴေနရာ
လင္းတ လာ၏။

လူ႔ေခြၽးေနရာ
လူ႔ေသြး ျဖာ၏။

လူ၏ ေတးသံ
မလြင့္ပ်ံႏိုင္။

လူမ်ားညည္းသံ
တညံညံသည္

နဘံ ထိုးေဖာက္လုပါၿပီ။

စစ္ကိုရပ္စဲ၊ စားပြဲဝိုင္းမွာ
ျပႆနာကို၊ မ်က္ႏွာစံုညီ
အေျပလည္သာ၊ အေျဖရွာလွ်င္
ကမၻာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းမည္တကား။ ။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ စားပြဲဝိုင္းမွာ ထိုင္ဖို႔ဆိုတာက ေခတ္တိုင္း စနစ္တိုင္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုလားသူေတြ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ကိစၥ ျဖစ္ေပမယ့္ သမိုင္းတြင္မယ့္ စားပြဲဝိုင္း ေဆြးေႏြးပြဲေတြက အာဏာကိုင္စြဲထားသူရဲ႕ စိတ္ေစတနာ ေျပာင္းလဲ ေကာင္းမြန္ပါမွ ျဖတ္တတ္တာပါ။

ကဗ်ာဆရာ ေလးခိုင္ကေတာ့ စာေပသမားေတြက ဘယ္လိုတိုက္ပြဲဝင္ရမယ္ဆိုတာ အခုလို တိုက္တြန္းထားပါတယ္။

စာေပစစ္မ်က္ႏွာ ဖြင့္ၾကစို႔
ေလးခိုင္

အမွန္တရားအတြက္
လက္ေတြ႔တိုက္ပြဲဝင္ရမယ္။

အမွန္တရားအတြက္
လက္ေတြ႔တိုက္ပြဲဝင္ရမွာ၊ ဘယ္သူေတြပါလဲ
ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ၾကည့္လိုက္ေတာ့။

အမွန္တရားအတြက္
လက္ေတြ႔တိုက္ပြဲ ဝင္ရမွာက
ကမၻာ့ပစၥည္းမဲ့ လူတန္းစား။

သည္လူတန္းစားထဲ
စာေပသမားေတြလည္း အပါအဝင္ပဲ။

စာေပေလာကမွာ၊ ေပၚျပဴလာျဖစ္ဖို႔
အခ်ဳိ႕ .. ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေဆးနီဆိုးထားတယ္၊
တပါးသူရဲ႕ ေဆးဆိုးျခင္း ခံၾကတယ္။

နီတယ္ဆိုလည္း ရဲခနဲ၊ အသည္းႏွလံုးပါ နီရမယ္။

ႏႈတ္ပါးစပ္ေျပာက အနီေရာင္
လုပ္ရပ္သေဘာက နီေၾကာင္ေၾကာင္
ဒါဟာ .. အေခ်ာင္သမားဝါဒပဲ။

လက္သီးကို က်စ္က်စ္ဆုပ္
အေျပာတကယ္ ဟုတ္ေသာ္လည္း
အလုပ္ လက္ေတြ႔မဲ့ျပန္က
ဟန္သမားသက္သက္လို႔ ဆိုရမယ္။

အခ်ိန္အားျဖင့္ ယခုမူ
ျပည္သူအတြက္ ကေလာင္သြားထက္ထက္နဲ႔
လက္ေတြ႔အခန္းက ေနၿပီး၊ ေရွ႕တန္းစစ္မ်က္ႏွာ ဖြင့္ရမွာပဲ။

သည္အထဲ .. သင္လည္း ပါေစခ်င္ရဲ႕
မပါရင္လည္း ေနရစ္ခဲ့။ ။

သံုးေရာင္ခ်ယ္ ကဗ်ာမ်ားစာအုပ္မွာ ‘ကန္ေတာ့ပန္း’ ဆိုတဲ့ကဗ်ာကို ေရးသားခဲ့တဲ့ ဆရာ ဖ်ာပံု-နီလံုဦး၊ ‘အေရာင္ေၾကာင္’ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကို ေရးသားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာ ေပသီး၊ ‘ေတာ္လွန္ေသာ အခန္းဆက္ ေအာင္ပြဲ’ကဗ်ာကို ေရးသားခဲ့တဲ့ ဆရာ ေအာင္ဇင္မင္း တို႔ကေတာ့ ဒီကေန႔အထိ ေထာင္အႀကိမ္ႀကိမ္က်ရင္း စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေတြရဲ႕ အေႏွာက္အယွက္ေပးမႈေတြကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံရင္း သူတို႔ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသီခ်င္းေတြ သီက်ဴးေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာ ေလးခိုင္ရဲ႕ ကဗ်ာထဲမွာ ဆိုထားသလို ဘယ္သူေတြ ပါၾကမယ္၊ ဘယ္သူေတြ ခ်န္ခဲ့မယ္ဆိုတာကလည္း ဆက္လက္ၿပီး မွတ္တမ္းတင္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္သူမ်ား ေအးခ်မ္းတဲ့အရိပ္ေအာက္မွာ ေနထိုင္ခြင့္ ရရွိပါေစ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ။

ထိန္လင္း (၁၂ ၊ ၈၊ ၂ဝဝ၉)

၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၁ ရက္ ေနာ္ေဝအေျခစိုက္ ဒီမုိကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္အား ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါသည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts