>Mar Mar Aye 269

>

ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရွိေသးတယ္ အမွတ္(၂၆၉)
သီခ်င္းေရးဆရာႀကီး ေရႊျပည္ေအး
မာမာေအး
မတ္ ၂၂၊ ၂၀၀၉


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္။ မာေအးခ်စ္တဲ့ ေသာတရွင္ေတြ ဂီတဝါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕ အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ အရင္တပတ္က ဂီတစာဆိုေက်ာ္ ေရႊျပည္ေအးရဲ႕ သမီးတပည့္မေလး မာမာေအး ျဖစ္သြားတာ ‘ပ်ိဳတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခိုင္’ ရုပ္ရွင္ကားမွာပါလုိ႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ မာေအးတုိ႔ ဆရာတပည့္ တြဲမိတဲ့အခါ ကံလုိက္တယ္လုိ႔ ေျပာရမလား မဆိုႏုိင္ပါဘူး။ ထူးထူးကဲကဲ အပတ္စဥ္တုိင္းပဲ ရုပ္ရွင္ အသံသြင္းတဲ့ အလုပ္က ျဖစ္သလား မေမးနဲ႔၊ ရုပ္ရွင္ ပဏာမ ေမးလိုက္တာနဲ႔ ေရႊျပည္ေအးေရး မာမာေအး ဆို ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္၊ တကယ့္ကုိ ေရႊျပည္ေအး ဆရာရဲ႕ ေရႊေခတ္ပါ၊ ဆရာ့ကုိ သီခ်င္းေရးဖုိ႔ အလုပ္အပ္ရင္ အနည္းဆံုး ရက္ခ်ိန္း တစ္လ ႀကိဳအပ္မွ အိုေကတယ္၊ အႏုပညာေၾကး လက္ငင္း ေပးေခ်ရပါတယ္။

ဆရာေရႊျပည္ေအး ဒီလုိစနစ္ သံုးတဲ့အေၾကာင္း သိခါစမွာ အလုပ္အပ္တဲ့သူေတြကို ေဘးကေနတဲ့ မာေအးက အားနာၿပီး မ်က္ႏွာပူေနတယ္၊ သူတို႔အေပၚ တင္တင္ စီးစီးႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနမလား၊ ဆရာ့ကုိမ်ား ၿငိဳျငင္သြားမလား စုိးရိမ္လုိ႔ေလ၊ ေနာင္မွာ ဆရာနဲ႔ တရင္းတႏွီး သမီးႀကီး ျဖစ္လာေတာ့ ဘယ္ေနမွာလဲ ေမးလုိက္တာေပါ့။

“မိမာ သိစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္ေနာ္၊ ဆရာတုိ႔ရဲ႕ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈေတြကုိ အေလးတစား နားလည္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္ကြဲ႔၊ တခ်ိဳ႔က သူတုိ႔အလုပ္ ျဖစ္ရင္ၿပီးေရာ ဆိုတာမ်ိဳး၊ ဇြတ္ႀကီး အနီးကပ္ခါမွ လုပ္ပါဦး ဆရာရဲ႕၊ ဆင္ဆာက ဘယ္ေန႔တင္ရေတာ့မွာမို႔ပါ ဆရာရဲ႕ နဲ႔ ျဖစ္တတ္တယ္မို႔လား၊ သူ႔ဒုကၡကုိ ကုိယ္ဒုကၡျဖစ္ေအာင္ အပူလာတုိက္ေနမိတာပါ လုိ႔ သတိမထားတတ္ၾကဘူး၊ ခ်က္ခ်င္း ေကာက္ေရးလုိ႔ မရဘူးလား ဆိုေတာ့- ရတာေပါ့။ အခ်ိန္မေပးရင္ စကားလံုး ေရြးခ်ယ္မႈ အားနည္းသြားမွာပဲ၊ ရုပ္ရွင္သီခ်င္းဆိုတာ ဇာတ္ကားကို ပံ့ပုိးႏုိင္ဖို႔ လိုတယ္ကြဲ႔၊ ရုိးရုိးသီခ်င္းေတြလိုလဲ ကာရံနေဘ အခ်ိတ္အဆက္ အတက္အဆင္း မယြင္းပါမွ သီခ်င္းက လွႏိုင္မယ္ မဟုတ္လား။ အႏုပညာေၾကး ကိစၥလဲ ဒီလုိပဲ၊ အလုပ္ၿပီးမွ ရွင္းမယ္ဆိုရင္၊ သူတုိ႔ ဖက္က ေပါ့သြားတာလဲရွိတယ္၊ ဆရာရယ္ ဟုိကိစၥအတြက္ ပုိကုန္သြားလုိ႔၊ ဒီကိစၥအတြက္ ပုိကုန္သြားလုိ႔ပါ၊ ဒီတခါေတာ့ ဒါေလာက္ပဲ ကန္ေတာ့ ပါရေစ ဆုိတာမ်ိဳးလဲ ရွိတယ္၊ အလုပ္က ၿပီးသြားၿပီ ဆိုေတာ့ ဝုိင္းသားေတြကလဲ သူတို႔ တီးခ မႈတ္ခ ရခ်င္ၿပီ၊ ေပးတာက မျပည့္စံုမွာကုိက ႀကိဳမသိ၊ ကုိယ့္လူေတြေရွ႔မွာ ဘယ္ျပန္ေျပာလုိ႔ ေကာင္းမလဲ၊ ခုလုိ စည္းကမ္းတက် ပံုစံခ်ထားလုိက္ေတာ့ ဘာမွထပ္ မေျပာရေတာ့ဘူးေပါ့၊ ဒါမ်ိဳးေတြ တိုးခဲ့ရေပါင္း မ်ားၿပီေလ၊ ေနာက္လူေတြ ဒီလုိ စနစ္တက် ဆက္လုပ္သြားႏုိင္ေအာင္ ေရွ႔လူက လမ္းေဖာက္ခဲ့မွေပါ့’ တဲ့ ဆရာက အဲဒီလုိ ျပန္ေျဖခဲ့ပါတယ္။

မိမာ သိစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္လုိ႔ ဆရာေျပာသြားတာ မွန္လိုက္တာပါလား ေသာတရွင္တို႔ရဲ႕၊ ဟုိတုန္းကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ ႀကံဳဖူးေသးတဲ့ အရြယ္မွ မဟုတ္တာကိုး ဝုိးတုိးဝါးတားေပါ့ေနာ၊ ကိုယ့္အလွည့္ ကိုယ္အခါ ေရႊျဖစ္လာေတာ့ ဆရာ ေျပာတာမ်ိဳးေတြ ဒက္ထိတုိးတာဘဲ၊ ဆရာကလမ္းျပခဲ့တာေပမယ့္၊ အားနာတတ္၊ သနားတတ္လြန္းတဲ့ မာေအး ေၾကးျပည့္မရခဲ့တာက ဒုနဲ႔ေဒး၊ ေပးခ်င္တဲ့ လက္ကလဲ မေႏွးလုိ႔ သူေဌး မျဖစ္ခဲ့ပါဘူးရွင္၊ ပါရမီရွင္တဲ့ ကုသိုလ္ရွင္ အေမတန္းဝင္ အဖတ္တင္ခ့ဲေတာ့ ေတာ္ေသးရဲ႕ေပါ့၊

ဆရာေရႊျပည္ေအးဟာ သူ႔စနစ္ သူထူေထာင္ၿပီး စည္းကမ္းရွိရွိ၊ ကတိတည္တည္၊ သမားဂုဏ္နဲ႔အညီ ေယာက်္ားပီတဲ့ လူမ်ဳိးမို႔ ‘ပ်ိဳတိုင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခုိင္’ ေတြထဲ သူလဲ ပါတာေပါ့ရွင္၊ အိမ္သူသက္ထား အဲဒီအခ်ိန္မွာ မရွိပါဘူး ႏွမမ်ားနဲ႔ ေနသတဲ့၊ ဆိုရင္းတီးရင္း ဂီတနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာတဲ့ သူဆိုေတာ့ ဂီတနဲ႔ ေမြ႔ေပ်ာ္ တပည့္သားေျမးေတြနဲ႔ ေမြ႔ေပ်ာ္ေနရရင္ ၿပီးစတမ္း ျဖစ္ေနမယ္ ထင္ပါတယ္။ မာေအးလဲ ဂီတေလာကသားပဲမို႔ ကိုယ့္ဂီတ အုပ္စုေလးနဲ႔ ကိုယ္္ေပ်ာ္ေမြ႔တတ္လို႔ပါ၊ ကုိယ့္ဝါသနာနဲ႔ ဝမ္းစာကိစၥ တထပ္တည္းက်ေတာ့ သူနဲ႔သာေတြ႔ အကုန္ေမ့ ဆိုတာမ်ိဳး ကုိယ္ခ်င္းစာ ၾကည့္မိတာပါ၊

ဆရာက ကုိယ့္ထက္ အသက္ သံုးဆယ္ေက်ာ္ ႀကီးပါတယ္၊ ကုိယ့္ထက္ပိုၿပီး တီးခဲ့ ေရးခဲ့ေသးတယ္၊ ဆရာငယ္ငယ္က သီခ်င္းအဆိုေကာင္း လ႔ိုလဲ ၾကားဖူးပါတယ္၊ လူႀကီးဝုိင္းေတြမွာ သူ မပါမျဖစ္တဲ့ ရွင့္၊ ဂ်ာရစ္ကေလးနဲ႔ လူႀကီးဂီတပညာရွင္ေတြ ၾကားမွာ ထုိင္ေနတဲ့ ဓါတ္ပံုလဲ ျမင္ဖူးပါတယ္၊ ခု ႀကီးခ်ိန္မွာ အဆိုေတာ္တေယာက္လိုသာ မဆိုတာပါ၊ လိုအပ္ရင္ အကြက္ရရ-မရရ၊ ဝင္ကူဆုိေပးခဲ့တာ မာေအး ႀကံဳဖူးပါတယ္ရွင္၊ ကုိယ့္ဆရာ့အၾကာင္း အခုႏွစ္တရာ အခါတိုင္မွ ေျပာျဖစ္တာ ဆိုေတာ့ မ်ားလုိက္သမွ ဘာက စရမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး၊ ကုိယ့္ငါးခ်ဥ္ ကိုယ္ခ်ဥ္တာ မဟုတ္မွန္းေတာ့ ပရိသတ္္မ်ား သိမွာပါ၊ ခြင့္လႊတ္မွာပါေနာ္။

ဆရာေရးသြားတဲ့ ‘ကေခ်သည္’ သီခ်င္းထဲက စာပိုဒ္တခု ‘သဘင္ပညာ စြမ္းအားမွာ ဘယ္လို ေတာ္ပါေစကြယ္၊ ကိုယ့္ဘဝ စခန္းက်ေတာ့ – အလြမ္းခ်ည္း ေတြ႔တယ္’ တဲ့ မာေအး ဆိုခဲ့ပါတယ္၊ ဆရာ့ဇာတ္က အဲဒီလုိ သိမ္းခဲ့ပါတယ္ရွင္၊ ခ်စ္ေဆြတုိ႔ ဘယ္သိပါ့မလဲ၊ အဲဒါေတြ ေစာင့္နားေထာင္မယ္ မဟုတ္လား၊ ဒီေန႔ေတာ့ သီခ်င္းသံ ၾကားခ်င္တဲ့သူေတြ ျပန္စုခ်င္တဲ့သူေတြ အတြက္၊ ‘ေရႊမန္းေမ’သီခ်င္းပဲ နားဆင္လိုက္ပါေတာ့။

(ေရႊမန္းေမ-ပဏာမ) (ေရႊမန္းေမ)၃ xxxx နန္းထုိက္တဲ့ (ေရႊမန္းေမ)၂ xxxx ေရႊမန္း-ေရႊမန္းေမ xxxx (ေရႊမန္းေမ)၂ xxxx ဟန္မူယာ တကယ့္ ႏြဲ႔ႏြဲ႔ေႏွာင္းလုိ႔ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ေျပာင္းေျပာင္း ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းလွေပ xxxx (ေရႊမန္းေမ)၂ xxxx ယဥ္တင္တင္ စကားေလးနဲ႔ ထိေအာင္ မိေအာင္ ၿငိေအာင္ ေျပာတာ သေဘာက်သေလ xxxx

မန္းၿမိဳ႔ေျမ၊ လွမ္းလုိ႔ေန၊ အေဝးကေဆြ၊ အေျပးၾကြေလ၊ စိတ္မပ်က္နဲ႔ေဟ မိတ္ဆက္မယ့္ေမ၊ သေဘာရွိကြယ့္ လည္အုံး ပတ္အုံး တၿမိဳ႔လံုး ၾကည့္စရာ မဆံုးဘူးေလ၊ တေခါက္ ႏွစ္ေခါက္ေတာင္ မခ်ိဳ႔ငဲ့ေစ၊ ေရာက္ေရာက္ေအာင္ ပို႔မယ့္ေမ၊ ဧည့္ဝတ္ကို ျပဳစုကာ တာဝန္ေက်ေစမယ္ေလ ေရႊမန္းေမ xxxx

[ မူရင္း – ဘီဘီစီ၊ ျမန္မာဌာန ]

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts