(၁၉၉၃/ဂၽြန္၊ ကလ်ာ မဂၢဇင္းတြင္ မူရင္းပံုႏွိပ္ခဲ့သည္။ ေတးေရး/ေတးဆို ဖိုးခ်ိဳ ကြယ္လြန္ျခင္း ႏွစ္ (၂၀) ျပည့္ (၁၅၊ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၃) အထိမ္း အမွတ္ မိုးမခတြင္ အမွတ္တရ ျပန္လည္တင္ဆက္ျခင္းျဖစ္သည္။)
ဓာတ္ပံု – ကလ်ာမဂၢဇင္း၊ မွ်ေဝသူ – Doney MP |
“ကၽြန္ေတာ့္ အပုဒ္ (၁၀၀) ျပည့္ သီခ်င္းကို ေဆးရံုေပၚမွာ ဆရာဝန္ေတြက လက္ေလွ်ာ့ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ေသမင္း နဲ႔ အန္တုေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ ေရးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္” ဟု ေတးေရးသူ အဆိုေတာ္ ဖိုးခ်ိဳ က ေျပာေသာ အခါ၌ ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသျခင္းႀကီးစြာ ျဖစ္ရပါေလသည္။
—
လြန္ခဲ့ေသာ ငါးလခန္႔ေလာက္ကတည္းက အန္ကယ္လ္ ဦးစိန္ႀကီးက ကလ်ာ မဂၢဇင္း လ (၁၀၀) ျပည့္ အတြက္ စိတ္ ဆႏၵေစာစြာ တက္ၾကြေနသည္ကို သတိထားမိခဲ့သည္။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္သည္။ လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္း တေစာင္ အေနနဲ႔ ဤကဲ့သို႔ အသက္ႀကီးရင့္ဖို႔က လြယ္ကူေသာ ကိစၥ မဟုတ္။ အရာရာ၊ အစစ ႀကီးျမင့္ေနေသာ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ရင္ေကာ့ ခါးစည္း ၾကံၾကံခံႏိုင္ျခင္း၊ ေခတ္ကာလ ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ ဖတ္သူတို႔ အႀကိဳက္ ဖြဲ႕စည္းဖန္တီးႏိုင္ျခင္း၊ လစဥ္ အခ်ိန္မီ မဂၢဇင္း ပံုမွန္ထြက္ႏိုင္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္သာလွ်င္ မဂၢဇင္းတေစာင္ ၏ သက္တမ္းက ရွည္ၾကာႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ပင္ တခ်ိန္ေသာအခါက အၿပိဳင္ အဆိုင္ ထြက္လာေသာ မဂၢဇင္းမ်ား တပင္လဲ၊ တပင္ၿပိဳ ျဖစ္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ကလ်ာမဂၢဇင္း အေနႏွင့္ကေတာ့ ကလ်ာမဂၢဇင္း အဖြဲ႕သားမ်ား၏ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈေၾကာင့္ လ (၁၀၀)၊ အုပ္ (၁၀၀) ျပည့္ ကလ်ာ မဂၢဇင္းအား စာခ်စ္သူတို႔၏ လက္ဝယ္သို႔ အပ္ႏွင္းႏိုင္ခဲ့ေလၿပီ။
ဓာတ္ပံု – ကလ်ာမဂၢဇင္း၊ မွ်ေဝသူ – Doney MP |
အဆိုေတာ္ ဖိုးခ်ိဳႏွင့္ ကလ်ာမဂၢဇင္း တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ျဖစ္သြားရျခင္း အေၾကာင္းရင္းက ေရႊအယ္လ္ဘမ္ သီခ်င္းစာအုပ္ကို စီစဥ္ထုတ္ ေဝသူ ေဇာ္ေအာင္ (ဓာတု) ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ သည္လူ၏ အႏုပညာေလာဘႀကီးမႈေၾကာင့္ပင္ဟု တနည္းေျပာ၍ ရႏိုင္ျပန္ပါသည္။ ဂစ္တာမ်ားကို ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်ျခင္း၊ သီခ်င္းစာအုပ္မ်ားကို အဆက္မျပတ္ ထုတ္ေဝျခင္း တို႔သာမက သည္လူက “ေဇာ္ေအာင္ (ဓာတု) စီစဥ္သည္” ဆိုေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္၌ သီခ်င္းေခြ တေခြ ထုတ္ေဝေပဦးေတာ့မည္။
အမွန္ေတာ့ သည္ကိစၥကို ကၽြန္ေတာ္ အစကေန၍ သိသူမဟုတ္။ သူဘာသာ သူ စိတ္ကူးရၿပီး လုပ္ေနျခင္းပင္။ ဒါရိုက္တာ ပိုး ႏွင့္ ဓာတ္ပံု ရိုက္ေနသူ ဝင္းထိန္ (စတိုင္လ္) တို႔၊ ေဇာ္ေအာင္ (ဓာတု) တို႔ ဂစ္တာေတြ တီးလိုက္၊ သီခ်င္းေတြ ညည္းလိုက္ လုပ္ေနကတည္းက သူတို႔ တခုခု လုပ္ေတာ့မည္ ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ေတြးထား ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေမးေတာ့ မေမးမိ။ ကၽြန္ေတာ္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္ေလာက္ေတာ့မွ ကိုေဇာ္ေအာင္က “ကိုႏြယ္ဦး ကၽြန္ေတာ္ အခု စီးရီး တခု လုပ္ေနၿပီ။ Iron Cross နဲ႔။ ေဝထြန္း ရဲ႕ နဝရတ္ စတူဒီယို မွာ Date ယူထားၿပီးၿပီ။ ဆိုမယ့္ လူက ဖိုးခ်ိဳ၊ အသစ္ေတြခ်ည္းပဲ လုပ္ထားတာ” ဟု ေျပာ၏။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာ ေျပာရမည္နည္း။
ဖိုးခ်ိဳ ႏွင့္ ေနာက္ဆံုးစီးရီး စီစဥ္သူ ေဇာ္ေအာင္ (ဓာတု)၊ဓာတ္ပံု – ကလ်ာမဂၢဇင္း၊ မွ်ေဝသူ – Doney MP |
သည္ကိစၥက တေခတ္ တခါက အရွိန္အဟုန္ ေကာင္းစြာ ေအာငျ္မင္ခဲ့ေသာ ဖိုးခ်ိဳကို ပရိသတ္ ေရွ႕ျပန္ ဆြဲထုတ္လာေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။ ဓာတ္တိုင္ေအာက္က လူငယ္ေတြရဲ႕ ဂစ္တာဝိုင္းထဲမွာ၊ ကက္ဆက္ေပၚက အေခြထည့္တဲ့ အံဝွက္ ေသတၱာေလးထဲမွာ၊ သီခ်င္းေတြနဲ႔ ေမြ႕ေပ်ာ္သူတို႔ရဲ႕ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေတြက “Sound Box” ထဲမွာ ေျခပစ္လက္ပစ္ အိပ္ေမာက်ေနေသာ ဖိုးခ်ိဳ သီခ်င္းသံေတြကို လႈပ္ႏိုးလိုက္ေသာ ကိစၥလည္း ျဖစ္သည္။ အေျခအေန အလံုးစံုကို တြက္ဆမိေသာ ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္ကေတာ့ ဒီကိစၥက ႀကိဳးတန္းေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနသူကို ၾကည့္ေနရသလို ရင္တဖိုဖို ျဖစ္ေနမိ၏။ အႏုပညာသည္ တပိုင္းလို ျဖစ္ေနေသာ ေဇာ္ေအာင္ (ဓာတု) ကေတာ့ ဖိုးခ်ိဳ စီးရီးကိစၥအား တက္ၾကြေနတာ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္စိေရွ႕မွာ အထင္အရွား။ (သည္လူက သူယံုၾကည္တခုကို မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္တာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သိထားသည္။) သူတင္ပဲလား ဆိုေတာ့ မဟုတ္။ ဖိုးခ်ိဳဘက္ကို လွည့္ၾကည့္ေတာ့ ဖိုးခ်ိဳ ကလည္း သူႏွင့္မျခား ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ဖိုးခ်ိဳ၏ က်န္းမာေရးအေျခအေနက အရင္ကထက္ တိုးတက္လာတာမွန္ေပမယ့္ လူေကာင္းပကတိလိုျဖင့္ မဟုတ္ေသး။ သူတို႔မိသားစု ဆရာဝန္ ႏွင့္ ေဆးကုသမႈ ခံယူေနရဆဲ ျဖစ္သည္။ “တပတ္ တပတ္ ကၽြန္ေတာ့ ေဆးဖိုးက (၂၀၀၀) ေလာက္ ရွိတယ္ဗ်ာ” ဟု ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာျပဖူးသည္။ အရင္ကထက္ ထူထူေထာင္ေထာင္ ျဖစ္လာတာ သူ႔စီးရီးသစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေတြးထင္သည္။ မနက္တိုင္းလည္း သူေနတဲ့ လမ္းမေတာ္ အိမ္ကေန မိုင္ဒါကြင္း အထိ လမ္းေလွ်ာက္ေနၿပီ။ “ကြင္းထဲေရာက္ရင္ လိုခ်င္တဲ့ Pitch အထိ ေရာက္ေအာင္ သီခ်င္းေတြ ေအာ္ပစ္လိုက္တာပဲ။ ဒီေလ့က်င့္မႈက သာမန္ လူတေယာက္အတြက္ အပန္းမႀကီးေပမယ့္ ခုမွ ေနေကာင္းခါစ ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ေတာ့ မလြယ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ“ ဟု ေျပာသည္။ ၿပီးေတာ့ “ပိုင္စိုးမႈဧကရီတမ္းခ်င္းမ်ား (ဖိုးခ်ိဳ ၏ ပထမဆံုး စီးရီး)” တုန္းကလုိ အရမ္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ႀကီးမားေနတယ္။ “ဒီ စီးရီးကို ကၽြန္ေတာ္ အရမ္း ေမွ်ာ္လင့္တယ္ဗ်ာ။ မႀကိဳက္မခ်င္း ‘အေသ’ လုပ္မယ္။ Arrangement ေတြ၊ စကားလံုး ေတြက အစ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပင္ဆင္ၿပီး ခ်မယ္” ဟူ၍လည္း ေဒါင္းတင္ေမာင္းတင္ ေျပာေနျပန္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ က “ဒီ စီးရီးက ခင္ဗ်ားအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးေနၿပီလဲ” ဟု ေမးေတာ့ “အသက္ ႏွင့္ထပ္တူ အေရးႀကီးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အႏုပညာလုပ္လာတဲ့ သက္တမ္းတေလွ်ာက္ရဲ႕ တန္ရာတန္ေၾကး နဲ႔ ဒီစီးရီးက Level ျဖစ္ေနတယ္” ဟု ဖိုးခ်ိဳ ေျပာသည္။
ပိုင္စိုးမႈဧကရီတမ္းခ်င္းမ်ား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသံစဥ္၊ မဂၤလာေန႔ေမြးဖြားျခင္း၊ ညွိဳ႕မ်က္ဝန္း၊ ထပ္မံခံစားျခင္း၊ မပန္းရယ္မငိုနဲ႔၊ တပင္ထဲရင္ထဲကႏြယ္၊ ခ်စ္သူကို၊ ခ်စ္သူ႔ရင္ခြင္၊ အေကာင္းဆံုးေတးမ်ား စသည့္ စီးရီး (၉) ေခြ လုပ္ခဲ့ၿပီး သည္ စီးရီးကေတာ့ ဖိုးခ်ိဳ ၏ ဆယ္ခုေျမာက္ စီးရီး ျဖစ္သည္။ ယခု စီးရီးတြင္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးေရးသူမ်ား အျဖစ္ ဖိုးခ်ိဳ၊ ကိုသက္ (ကေလာ G.T.I.)၊ ေအာင္ေအာင္၊ ဝိုင္းေမာင္ ႏွင့္ ေဇာ္ေအာင္ (ဓာတု) တို႔ ပါဝင္မည္ဟု သိရသည္။ စီးရီးအမည္ကို “မွတ္မိမယ္ဆိုရင္” ဟု အၾကမ္းဖ်င္း လ်ာထားၿပီး ျဖန္႔ခ်ီဆိုင္အား စီးရီးၿပီးမွ ေရြးၾကမည္ ဟု ဆို၏။ (မိုးမခ မွတ္ခ်က္ – အမွန္တကယ္ ထြက္ရွိခ်ိန္တြင္ ေတးစု နာမည္မွာ “ဥေပကၡာလူသား၏ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္” ျဖစ္သည္။)
သူ ဆိုခဲ့သည့္ စီးရီးတိုင္းတြင္ သူေရးေသာ သီခ်င္းမ်ား ပါဝင္ခဲ့ရံုမွ်မက ကိုင္ဇာ၊ စိုးလြင္လြင္၊ ေအာင္ႏိုင္၊ သီလ၊ ဟန္ေဇာ္၊ ခြာနီး၊ သုေမာင္၊ ေဇာ္ဦး၊ ေဇယ်ာ၊ ခ်စ္ခ်စ္ေဇာ္၊ လင္းဇာနည္ေဇာ္၊ ဆုရည္၊ ႏွင္းျဖဴ တို႔အတြက္လည္း ဖိုးခ်ိဳ သီခ်င္းမ်ား ေရးေပးခဲ့ဖူးသည္။ ဒါေၾကာင့္ပင္ “ခင္ဗ်ား သီခ်င္း ဘယ္ႏွစ္ပုဒ္ ေရးၿပီးၿပီလဲ” ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေမးၾကည့္ေသာအခါ…။
“ကၽြန္ေတာ့္ အပုဒ္ (၁၀၀) ျပည့္ သီခ်င္းကို ေဆးရံုေပၚမွာ ဆရာဝန္ေတြက လက္ေလွ်ာ့ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ေသမင္း နဲ႔ အန္တုေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ ေရးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္” ဟု ေတးေရးသူ အဆိုေတာ္ ဖိုးခ်ိဳ က ေျပာေသာ အခါ၌ ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသျခင္းႀကီးစြာ ျဖစ္ရပါေလသည္။
ဖိုးခ်ိဳ ၏ အပုဒ္ (၁၀၀) ျပည့္ သီခ်င္းသည္ ယခု စီးရီးသစ္တြင္ ပါဝင္မည္ ျဖစ္ေလသည္။ ေဆးရံုေပၚမွာ ေရးခဲ့တဲ့ အဲဒီသီခ်င္း ေခါင္းစဥ္က ဘာလဲဟု ကၽြန္ေတာ္ ေမးၾကည့္ ေသာအခါတြင္မူ ဖိုးခ်ိဳက (အဓိပၸာယ္ တစံုတခု ကို ေဆာင္ေသာ) ရီေဝမ်က္လံုး၊ မဲ့ျပံဳးေသာ ႏႈတ္ခမ္း တို႔ႏွင့္ “ဥေပကၡာလူသား၏ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္” ဟု ေျပာ၏။ ေမာဖြ ရွည္လ်ားေသာ သက္ျပင္းခ်သံသည္ကား ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွ ေန၍ အျပင္သို႔ ထြက္မလာ ခဲ့ပါေခ်။
“ဥေပကၡာလူသား၏ေနာက္ဆံုးထြက္သက္”၊ သံစဥ္/စာသား/ဖြဲ႕ဆို – ဖိုးခ်ိဳ (၁၉၉၃)
Music Video URL: http://youtu.be/6wRtldsySDM
ဖိုးခ်ိဳ ၏ ကလ်ာမဂၢဇင္း လ “၁၀၀” ျပည့္ အမွတ္တရ စကား လက္ေရးမူဓာတ္ပံု – ကလ်ာမဂၢဇင္း၊ မွ်ေဝသူ – Doney MP |
(၁၀၀) ဆိုသည္မွာ ရာျပည့္ သည့္ ျပည့္ဝမႈ အဓိပၸာယ္ကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ ေဖာ္ေဆာင္သည္။ ရာျပည့္ထက္လိုအပ္လွ်င္ က်ပ္မျပည့္၊ ရာမျပည့္ ျဖစ္ေနတတ္၍ မည္သည့္ အရာတြင္မွ ေကာင္းမြန္ျပည့္ဝသည္ ဟု အဓိပၸာယ္ မေဆာင္ေတာ့ေခ်။
ကလ်ာ မဂၢဇင္း လ “၁၀၀” ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္
အမွတ္တရ
ေလးစားခ်စ္ခင္ေသာအားျဖင့္
ဖိုးခ်ိဳ (ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသံစဥ္)
၂၉၊ ဧၿပီ၊ ၁၉၉၃
ကလ်ာမဂၢဇင္း လ (၁၀၀) ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္တြင္ အမွတ္တရစာေရးေပးေသာ သူငယ္ခ်င္းဖိုးခ်ိဳအား ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္…
ႏြယ္ဦး
(၁၉၉၃/ဂြၽန္၊ ကလ်ာ မဂၢဇင္း)
မိုးမခ မွတ္ခ်က္။ ။ “သီခ်င္းအပုဒ္ (၁၀၀) ႏွင့္ အိမ္မက္မွ ႏိုးလာကာ” ေနာက္ဆံုး ေတးစုကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အျပည့္ျဖင့္ သီဆိုသြားခဲ့သူ ေတးေရး/ေတးဆို ဖိုးခ်ိဳသည္ ဤေဆာင္းပါးပံုႏွိပ္ၿပီး မၾကာမီတြင္ ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္ခဲ့ရွာသည္။ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္တိုင္ေအာင္ သီခ်င္းေရးဖြဲ႕သီဆို သြားခဲ့ၿပီး “ေနဝင္အိမ္အျပန္ခရီး” ကို အေစာတလ်င္ ထြက္ခြာသြားခဲ့သူ “ဖိုးခ်ိဳ” အတြက္ ယခု အႏွစ္ (၂၀) ျပည့္တြင္ အမွတ္တရ အျဖစ္ ေဆာင္းပါးကို မိုးမခပရိသတ္အတြက္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပရင္း ဖိုးခ်ိဳ ေရးစပ္သီကံုးသီဆိုခဲ့သည့္ “ေနဝင္အိမ္အျပန္ခရီး” သီခ်င္းေလးကိုပါ တြဲလ်က္တင္ဆက္လိုက္သည္။
“ေနဝင္အိမ္အျပန္ခရီး”၊ သံစဥ္/စာသား/ဖြဲ႕ဆို – ဖိုးခ်ိဳ (၁၉၉၀)
Music Video URL: http://youtu.be/mg-dLwMO3Rs
ဤေဆာင္းပါးအတြက္ ေဆာင္းပါးရွင္ႏြယ္ဦးႏွင့္ မူရင္းပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ကလ်ာမဂၢဇင္းတို႔ကို မိုးမခက အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။