News Features

Ashin Dhamma Piya – Insein Monks Conference (2)

အင္းစိန္သံဃာ့ညီလာခံကို ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း (အပိုင္း ၂)

ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU)၊

            ဇြန္လ (၂ရ)ရက္ေန႔က ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးစီးခဲ့ေသာ အင္းစိန္သံဃာ့ညီလာခံႀကီးကို ေလ့လာသုံးသပ္ ရာတြင္ သံဃာ့ေတာ္မ်ားက ညီညြတ္ေရးကို အထူးအေလးျပဳၿပီး ညီလာခံကို က်င္းပခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာ သိရွိခဲ့ရတယ္္။ အထူးျပဳေခါင္းစဥ္က ̏အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔ ၾသ၀ါဒခံယူပြဲႏွင့္ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္မ်ား ေတြ႔ဆုံညွိႏွုိင္းပြဲ˝ ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ထားၿပီး၊ ညီလာခံရဲ့ အဓိကေမွ်ာ္မွန္းခ်က္က ̏အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔˝ ကို ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ရန္ႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား (ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တိုင္းရင္းသူမ်ားလည္းပါ၀င္) အတြက္ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ညွိႏွုိင္း၍ လက္ထပ္ထိမ္းမ်ားျခင္း ဆိုင္ရာ ဥပေဒကို ေရးဆြဲရန္ျဖစ္ၿပီး လြတ္ေတာ္သို႔တင္သြင္းရန္ျဖစ္တယ္။

            အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးအတြက္ ဤမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒသည္ အမ်ဳိးသား လုံၿခဳံေရးႏွင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ဳိးသမီးမ်ား ရထိုက္ေသာ လူ႔အခြင့္ေရးမ်ားကို ရရွိႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္သည္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရျခင္းပါ။ လက္ထပ္ထိမ္းမ်ားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒေရးရာမ်ားသည္ က်ယ္ျပန္႔လွ၍ သံဃာ ေတာ္မ်ား အက်ဥ္းအားျဖင့္ သိရွိနားလည္ႏိုင္ရန္ ဥပေဒေရးရာအက်ဥ္းကို စုစည္း၍ တင္းသြင္းထားေသာ ေလွ်ာက္ထားလႊာကို ဖတ္ရွုရျခင္းပါ။      

ဥပေဒဆိုင္ရာ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေလွ်ာက္ထားလႊာ

            ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ လက္ထပ္ထိမ္းမ်ားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားရွိေသာ္လည္း ထိုဥပေဒအတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္မွုမ်ား ပ်က္ကြက္ေနၾက၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ လူအခြင့္အေရးမ်ား မ်ားစြာဆုံးရွုံးေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာတည္ေသာ အမိန္႔အာဏာကို ထုတ္ျပန္၍ အမ်ဳိးသမီးအခြင့္ေရးမ်ား အျပည့္အ၀ရရွိႏိုင္ေစရန္ႏွင့္ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရန္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ လက္ထပ္ထိမ္းမ်ားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒအႏွစ္ခ်ဳပ္ကို တင္ျပပါသည္။

            ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္သည္ အျခားဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းၿပီး ထိုဘာသာ၏  ထုံးတမ္းအရ ထိမ္းျမားျခင္းမျပဳလွ်င္ ထိမ္းျမားလက္ထပ္မႈ တရား၀င္ဇနီးမယားမျဖစ္၊ တည္ၿမဲခိုင္မာျခင္းမရွိ ဟု စီရင္ထုံးေဟာင္းမ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္။

            1954-ခုႏွစ္ အထူးအက္ဥပေဒသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမတို႔ တရား၀င္ထိန္းျမားၿပီး မယားအျဖစ္ အသိမွတ္ျပဳ၍ အျခားဘာသာ၀င္မယားမ်ားရွိလွ်င္ ျမန္မာဓေလ့ထုံးတမ္းတရားဥပေဒအရ တန္းတူရည္တူ လင့္အေမြကို ဆက္ခံႏိုင္ခြင့္ရွိသည္။ တရား၀င္ မယားၿပိဳင္ျဖစ္၏။ အထူးအက္ဥပေဒကေပးေသာ အခြင့္ အေရးကို တရားရုံးက ပယ္ႏႈတ္၍ မရ၊ လင္ျဖစ္သူ၏ ေသတမ္းစာျဖင့္ ဖ်က္၍မရ၊ အျပည့္အ၀ ခံစားရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ဤကား ဥပေဒျဖင့္ ကာကြယ္ေပးထားျခင္းကို သိရွိႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ အျခားဘာသာ၀င္၏ ဓေလ့ထုံးတမ္းႏွင့္အညီ လက္ထပ္ခဲ့ၿပီး၊ ျမန္မာဓေလ့ထုံးတမ္းတရားဥပေဒအရ လက္ထပ္ထားမွုမ်ား ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾက၍ ရသင့္ရထိုက္ေသာ နစ္နာေၾကးမ်ား မရႏိုင္ဘဲ အရွုံးႏွင့္သာ ရင္ဆိုင္ၾကရသည္။

ဘာသားျခားႏွင့္ ထိမ္းျမားေရး

            ဓမၼသတ္မ်ားကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာဓေလ့ထုံးတမ္းဥပေဒကေသာ္လည္းေကာင္း ျမန္မာဗုဒၶ ဘာသာ၀င္အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္အား အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ထိမ္းျမားမႈကို ပိတ္ပင္မထားေပ။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ဘာသာ၀င္မ်ားက အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ခဲ့ေသာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ မိမိ၏ ဘာသာကို စြန္႔ပစ္ၿပီး ေယာက်ာ္း၏ ဘာသာသို႔ ေျပာင္း၀င္ကာ ဘာသာျခား၏ဥပေဒအရ ထိမ္းျမားမွုျပဳမွသာ တရား၀င္မယားျဖစ္ေလသည္။ ထိုသို႔မျပဳလွ်င္ လင္မယားကြာရွင္းလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ လင္ေသဆုံးသည့္အခါ ျဖစ္ေစ၊ မိမိတို႔သည္ အေမြခြဲေ၀ေသာအခါျဖစ္ေစ အေပ်ာ္မယားအျဖစ္ေရာက္၍ သားသမီးမ်ားမွာလည္း တရားမ၀င္ သားသမီးမ်ား ျဖစ္ေနၾကရေလသည္။

            ပုဒ္မ ၂၀။          ။(၁) ဗုဒၵဘာသာ၀င္မိန္းမတစ္ဦးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္သည့္ ေယာက္်ားတစ္ဦး တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ထိမ္းျမားျခင္းကို မွတ္ပုံမတင္ဘဲ ေပါင္းဖက္လ်က္ရွိလွ်င္၊ ထိုအေၾကာင္းကို ထိုမိန္းမေန ထိုင္ရာေဒသတြင္ စီရင္ပိုင္ခြင့္ အာဏာရွိသည့္ မွတ္ပုံတင္အရာရွိထံ၊ ထိုမိန္းမကျဖစ္ေစ၊ ထိုမိန္းမ၏အမိက၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အဘက၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အုပ္ထိန္းသူက ျဖစ္ေစ၊ အျခားေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္သူ တစ္ဦးဦးကျဖစ္ ေစ သတင္းေပးႏိုင္သည္။ မွတ္ပုံတင္အရာရွိသည္ သတင္းေပးခ်က္ကို ေရးမွတ္ထားရမည္။ သို႔တည္းမဟုတ္ ေရးမွတ္ထားေစရမည္။ ထို႔ျပင္ ထိုသို႔ေရးမွတ္ထားသည့္ သတင္းေပးခ်က္အားလုံးကို သတင္းေပးသူက လက္မွတ္ထိုးရမည္။

            (၂) ထိုေနာက္ မွတ္ပုံတင္အရာရွိသည္ ထိုဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာ ေယာက္်ားတို႔ကို မိမိခ်ိန္ဆိုသည့္ ေန႕ရက္တြင္ မိမိထံ လာေရာက္ရန္ဆင့္ေခၚရမည္။ ထိုသူႏွစ္ဦးလုံးက မိမိတို႔၏ ထိမ္းျမားျခင္းကို မွတ္ပုံတင္လိုလွ်င္ မွတ္ပုံတင္အရာရွိသည္ ပုဒ္မ ၁၅ အရ လိုအပ္သည့္အတိုင္း ထိုသူတို႔ကို မိမိက ထိမ္းျမားေပးဘိသကဲ့သို႔ ပုဒ္မ ၁၆ ႏွင့္ ၁၇ တြင္ သတ္မွတ္ထားသည့္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရမည္။ အကယ္၍ တစ္ဦးဦးကျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္ဦးလုံးကျဖစ္ေစ၊ မိမိတို႔၏ ထိမ္းျမားျခင္းကို မွတ္ပုံမတင္လိုလွ်င္၊ သို႔တည္း မဟုတ္ မလာေရာက္လွ်င္ မွတ္ပုံတင္အရာရွိသည္ ပုဒ္မ ၁၁ တြင္ ရည္ညႊန္းထားသည့္ စီရင္ပိုင္ခြင့္အာဏာရ တရားရုံးသို႔ ေရးမွတ္ထားသည့္ သတင္းေပးခ်က္ႏွင့္တကြ အစီရင္ခံစာ ေပးပို႔ရမည္။

            (၃) အျခားတည္ဆဲ တရားဥပေဒမ်ားတြင္ မည္သို႔ပင္ပါေစကာမူ ထိုတရားရုံးသည္ အစီရင္ခံစာ ရရွိေသာအခါ ထိုအမႈသည္ နည္းလမ္းတက်စြဲဆိုသည့္ တရားမမႈ ျဖစ္ဘိသကဲ့သို႔ ပုဒ္မ ခြဲ (၄) တြင္ ေဖၚျပထား သည့္ ႏွစ္ဘက္အမႈသည္မ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ထိုသူတို႔ တင္ျပသည့္ သက္ေသခံခ်က္ကို လည္းေကာင္း၊ အက်ဥ္းခ်ဳပ္နည္းအားျဖင့္ စစ္ေဆးၾကားနာၿပီးေနာက္၊ ထိုမိန္းမႏွင့္ ထိုေယာက္်ားတို႔သည္ ပုဒ္မ ၂၀၊ ပုဒ္မခြဲ (၁)၏ အဓိပၸါယ္အရ လင္မယား ဟုတ္ မဟုတ္ ဆုံးျဖတ္ရမည့္ျပင္၊ ဆုံးျဖတ္သည့္အတိုင္း အမိန္႔ခ်မွတ္ရမည္။ တရားရုံးသည္ စရိတ္ ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မိမိသင့္ေတာ္သည္ထင္ျမင္သည့္ အမိန္႔ကို ခ်မွတ္ႏိုင္သည္။

1954-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈ အက္ဥပေဒ

            အထက္တြင္ ျပဆိုသည့္အတိုင္း ထိမ္းျမားလက္ထပ္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာဓေလ့ထုံးတမ္း ဥပေဒမ်ားက အခ်ဳပ္အခ်ယ္မရွိ လြတ္လတ္စြာေပးထားေသာ္လည္း ဘာသာျခားမ်ား၏ ဓေလ့ထုံးတမ္းမ်ားမွာ တင္းၾကပ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုဘာသာမ်ား ဘာသာ၀င္အခ်င္းခ်င္းသာ ဥပေဒျပဳ၍ လက္ထပ္ခြင့္ကို ခြင့္ျပဳထားသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ ဓမၼသတ္မ်ားကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာဓေလ့ထုံးတမ္းမ်ားကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ ထိမ္းျမားလက္ထပ္မႈကို တားျမစ္ မထားေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ဘာသာျခားေယာက္်ားမ်ားႏွင့္ ထိမ္းျမားရေသာအခါ တရား၀င္မယားျဖစ္ေျမာက္ရန္ မိမိတို႔၏ ကိုးကြယ္ရင္းဗုဒၶဘာသာကို စြန္႔လႊတ္၍ ဘာသာျခား၏ ဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းရၿပီး သားသမီးမ်ားမွာလည္း ဖခင္၏ ဘာသာ၀င္သူမ်ားျဖစ္ၾကရသည္။

            ထို႔ေၾကာင့္ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ ထိမ္းျမားၾကရသည့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ သားသမီးမ်ား၏ နစ္နာမႈမ်ားကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ 1939-ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အက္ဥပေဒအမွတ္ ၂၄ အရ (ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈဥပေဒ)ကို အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ထိုအက္ ဥပေဒမွာ 1940-ခုႏွစ္ ဧၿပီလ တစ္ရက္ေန႔မွ စတင္အတည္ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးေၾကာင့္ လူသိနည္းၿပီး အက်ိဳးမရွိခဲ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ 1954-ခုႏွစ္တြင္ ယင္းအက္ဥပေဒကို ရုတ္သိမ္းၿပီး (1954-ခုႏွစ္ ဗုဒၶဘာသာမိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈဥပေဒ) ကို (1954-ခုႏွစ္၊ အက္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂) ျဖင့္ ျပ႒ာန္းအတည္ျပဳခဲ့သည္။ ဤဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္ အျခားတည္ဆဲ ဥပေဒမ်ား၊ ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာ ရွိေသာ ဓေလ့ထုံးတမ္းမ်ားႏွင့္ မည္သို႔ပင္ ဆန္႔က်င္ေစကာမူ၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမႏွင့္ ထိုမိန္းမ၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာ လင္ေယာက္်ားတိုင္းအေပၚ  အာဏာသက္ေရာက္ရမည္ဟု ပုဒ္မ (၄) တြင္ ျပဆိုထားသည္။

            ပုဒ္မ (၃) အရ ရြာသူႀကီးအားလုံးသည္ ဤအက္ဥပေဒအရ မွတ္ပုံတင္အရာရွိမ်ားျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ မိမိသင့္ေတာ္သည္ ထင္ျမင္ရေသာပုဂၢိဳလ္ကို ရြာသူႀကီးမရွိေသာေဒသတြင္ မွတ္ပုံတင္ အရာရွိအျဖစ္ ခန္႔ထားႏိုင္သည္။

            ပုဒ္မ (၄) သည္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ ပုဒ္မတစ္ခုျဖစ္သည္။ ထိုပုဒ္မအရ (အျခားတည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တရားဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာရွိေသာ ဓေလ့ထုံးစံမ်ားတြင္ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ မည္သို႔ပင္ ဆန္႔က်င္လ်က္ရွိေစကာမူ  ဤအက္ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမႏွင့္ ထိုမိန္းမ၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာ လင္ေယာက္်ားတိုင္းအေပၚ အာဏာသက္ေရာက္သည္။

            ပုဒ္မ (၂၅) တြင္ ျခြင္းခ်က္ပါရွိသည္မွာ – အကယ္၍ ဘာသာျခားေယာက္်ားျဖစ္သူသည္ မိမိ၏မယားကို ဘာသာေရးေၾကာင့္ ကြာရွင္းလိုလွ်င္ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္လွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ရက္စက္ သည့္ အျပဳအမူအားျဖင့္ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ ျပဳလုပ္လွ်င္ျဖစ္ေစ

            (က) ထိုေယာက္်ားသည္ ႏွစ္ဦးပိုင္ပစၥည္းမ်ားမွ မိမိရထိုက္ေသာ အစုကို စြန္႔ရမည္။ ထို႔အျပင္ ထိုမိန္းမ                               မ်ားအား ေလွ်ာ္ေၾကးေပးရမည္။

            (ခ) မိန္းမသည္ သားသမီးအားလုံးကို ထိန္းသိမ္းခြင့္ရွိရမည္။

            (ဂ) ထိုသူသည္ အရြယ္မေရာက္ေသးသည့္ကေလးမ်ားအတြက္ ကေလးစရိတ္ေပးရမည္။

            အထက္ေဖၚျပထားေသာ ဥပေဒမ်ားကို ကုိးကား၍ ၿခဳံငုံသုံးသပ္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ၁၉၅၄-ခုႏွစ္တြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ ဥပေဒမ်ားရွိခဲ့ေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္မ်ား၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ၾကည့္ရွု ေစာင့္ေရွာက္ရန္ တာ၀န္၀တၱရားမ်ား ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾက၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ လူ႔အခြင့္ အေရးမ်ား မ်ားစြာဆုံးရွုံးေနသည္ကို ေလ့လာသိရွိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားအား အမ်ဳိးသမီးအခြင့္ေရးမ်ား မဆုံးရွုံးရေလေအာင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားအား ပညာေပးျခင္း၊ ကူညီေစာင္မျခင္းႏွင့္ ပညာတတ္အမ်ဳိးသမီးမ်ား ျဖစ္ရွိလာႏိုင္ေစရန္ ၀ိုင္း၀န္း၍ အကူအညီမ်ား ေပးၾကရန္ျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ၾကေသာ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာတည္ေသာ အမိန္႔အာဏာကို ထုတ္ျပန္၍ အမ်ဳိးသမီး အခြင့္ေရးမ်ား မဆုံးရွုံးေစရန္ႏွင့္ အမ်ိုး ဘာသာ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အင္းစိန္သံဃာ့ညီလာခံသို႔ တက္ေရာက္လာၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဤဥပေဒအက်ဥ္းကို အႀကံျပဳတင္ျပရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႔အား ရုိေသစြာျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားပါသည္ အရွင္သူျမတ္တို႔ဘုရား။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts