>ဆရာစၾမ္း – အနီနဲႚ အဴပာ ေနာက္ခံကားခဵပ္ေပၞက ထက္ဴမတဲ့ ေခၞသံရႀင္ -၂

>

ဆရာစၾမ္း – အနီနဲႚ အဴပာ ေနာက္ခံကားခဵပ္ေပၞက ထက္ဴမတဲ့ ေခၞသံရႀင္ -၂
၀င္းတင့္ထၾန္း
ေဖေဖာ္၀ၝရီ ၁၉၊ ၂၀၀၈

ေထာင္အဝင္မႀာ ဆရာစၾမ္းနဲႛ ပတ္သက္႓ပီး အဲဒီလို မႀတ္မႀတ္သားသား ဴဖစ္ဖၾယ္ ကိစၤေတၾနဲႛ ဝင္လာ ခဲ့ရတဲ့ ကဵေနာ္ဟာ ေထာင္က ဴပန္လာတဲ့ အခဵိန္ ကဵေတာ့လည္း မႀတ္မႀတ္သားသား ဴဖစ္စရာေတၾထပ္ဳကံႂရ ဴပန္ပၝတယ္၊၊ ကဵေနာ္ ေနာက္ဆုံး ထၾက္လာ ခဲ့ရတဲ့ ေထာင္ဟာ သာယာဝတီ ေထာင္ပၝ၊၊ အဲဒီေနႛက သာယာဝတီ ကေန ည႒ကီး မိုးခဵႂပ္ အခဵိန္႒ကီး ကဵမႀ ရန္ကုန္ကို ဴပန္ေရာက္ ပၝတယ္၊၊

အိုးမရႀိ အိမ္မရႀိတဲ့ ကဵေနာ္ဟာ တလမ္းလုံး “ဘယ္သူ ့ဆီ အရင္ ဝင္ရမလဲ၊ ကေနႛည ဘယ္အိမ္ အရင္ ဝင္အိပ္ရ ေကာင္းမလဲ” လိုႛ ကားေပၞမႀာ ေတၾးလာရင္းက စီးလာမိတဲ့ ကားကေလး အာအိုင္တီ အေကဵာ္ ခဝဲဴခံေရႀႚ အေရာက္မႀာ ဆင္းလိုက္႓ပီး ကဵေနာ့္အေပၞ အင္မတန္ သံေယာဇဥ္ ႒ကီးလႀတဲ့ ကဵေနာ့္ရဲႚ အကို႒ကီး သဖၾယ္ ဴဖစ္ေနတဲ့ ကိုခင္ေမာင္ေအး (ေရႀႚေန႒ကီး ကိုခင္ေမာင္ေအး၊ ေဒၞေအာင္ဆန္းစုဳကည္ရဲႚ အိမ္အမႁမႀာ လိုက္ပၝ ေဆာင္႟ၾက္ေနတဲ့၊ တေလာေလး ကမႀ ဆုံးသၾားရႀာသူ) ရဲႚ အိမ္ကို ဝင္လိုက္ ပၝတယ္၊၊

ေနာက္ တရက္ ႎႀစ္ရက္ ေကဵာ္မႀာေတာ့ ကဵေနာ့္ ခဵစ္ေဆၾ႒ကီး ပန္းခဵီဆရာ ကိုယဥ္မင္းပိုက္နဲႛ အတူ ဆရာစၾမ္းဆရာဂဵမ္းတိုႛရဲႚ “ေသာဳကာဝိုင္း” ေလး ရႀိရာ ပညာေရး တကၠသိုလ္ ေနာက္ေကဵာဴခမ္း ကဲင္တင္း ထဲက လဖက္ရည္ ဆိုင္ေလးဆီ အေရာက္ ခဵီတက္ လာခဲ့ ပၝတယ္၊၊

အဲဒီမႀာ ဆရာ စၾမ္း႒ကီးရဲႚ နရသိန္ဴပန္ ကဵေနာ့္ကို အဴပံႂးဴမဴမနဲႛ ႒ကိႂဆို လိုက္ပုံကေတာ့ တသက္ မေမ့စရာပၝ၊၊ အားရ ပၝးရ႒ကီး ဴပံႂးလိုက္ရင္းက ပၝးစပ္ကလည္း “ဟာ – လာလာ ဘာစားမလဲ၊ ထမင္းေဳကာ္လား၊ ေခၝက္ဆၾဲေဳကာ္လား” တဲ့၊၊

ကဵေနာ္က “ဆရာ … ကဵေနာ္ အခုပဲ ထမင္း စားလာခဲ့ပီ၊ ဗိုက္ဴပည့္ ေနပီ၊ ေတာ္ပီ” လိုႛ ဴငင္း လိုက္မိေတာ့ “ဟာ ဗိုက္ဴပည့္လည္း ထပ္ပီးစား၊ ကိုယ္က ေထာင္က ထၾက္လာ ခဲ့တဲ့သူ ဆိုရင္ မႀတ္မႀတ္ရရ တခုခုကို ေက႗းရမႀ” တဲ့၊၊ အဲဒၝေဳကာင့္ အဲဒီေနႛက ဆရာစၾမ္း ေက႗းတဲ့ ေခၝက္ဆၾဲေဳကာ္ ပၾဲ႒ကီး တပၾဲကို အဲဒီ နားမႀာတင္ ဆရာစၾမ္းဆရာဂဵမ္း၊ ဆရာႎိုးတိုႚ ေရႀႚမႀာတင္ မကုန္ကုန္ေအာင္ ကဵေနာ္ စားခဲ့ရ ပၝတယ္၊၊

ေနာက္ ႎႀစ္ရက္ေလာက္ ေနေတာ့ ပန္းခဵီ ဆရာကပဲ ကဵေနာ္ရႀိတဲ့ ေနရာကို တခုတ္တရ လိုက္ရႀာ႓ပီး “ဒီမႀာ ခင္ဗဵား အတၾက္ ဆရာစၾမ္းက ကဵေနာ္နဲႛ ေပးလိုက္တာ ရႀိေသးတယ္” ဆို႓ပီး လၾယ္အိတ္ ထဲကေန အထုပ္ တထုပ္ကို ေပးလာ ဴပန္တယ္၊၊ ဳကည့္လိုက္ေတာ့ မဵက္ႎႀာသုတ္ ပုဝၝ အသစ္ကေလး တထည္နဲ ့ကိုယ္တိုက္ ဆပ္ဴပာေမၿးက တခဲ၊၊

ပန္းခဵီ ဆရာက လႀလႀပပ ဖၾဖၾေလး ရယ္ေမာရင္း “ေထာင္က ထၾက္လာခၝစ လူဆိုေတာ့ ခင္ဗဵား အတၾက္ အသုံးလို မယ့္ဟာ ဆို႓ပီး ေပးလိုက္တဲ့ သေဘာပဲ၊၊ ဆရာစၾမ္းက ကဗဵာဆရာ ဆိုေတာ့ ကဗဵာဆရာ အခဵင္းခဵင္း သံေယာဇဥ္ ရႀိတာ ေစတနာ ရႀိတာလည္း ပၝသေပၝ့၊၊ တခုက ခင္ဗဵားကို ေရေလး ဘာေလး ခဵႂိးဦး လိုႛလည္း ေဴပာလိုက္တဲ့ သေဘာ ဆပ္ဴပာခဲ ထည့္ေပး လိုက္တာ ေနမႀာဗဵ။ ဆရာစၾမ္း ေပးလိုက္တဲ့ အမႀတ္တရ ကေတာ့ ပိုင္သဗဵာ” ဆို႓ပီး တဟဲဟဲနဲႛ ရယ္ေမာ ပၝေတာ့တယ္၊၊

ကဵေနာ့္မႀာလည္း ဳကည္ဳကည္ႎူးႎူးနဲႛ ဴပံႂးမိရ ပၝေတာ့တယ္၊၊ ကဵေနာ့္ရဲႚ ေထာင္အဴပန္ အတၾက္ ဆရာစၾမ္း ေက႗းခဲ့ဖူးတဲ့ ေခၝက္ဆၾဲေဳကာ္နဲႛ ဆရာစၾမ္း ေပးခဲ့ဖူးတဲ့ အဲဒီ အမႀတ္တရ လက္ေဆာင္ဟာ ဘယ္ေတာ့မႀ မေမ့ႎိုင္ ဖၾယ္ရာ ဴဖစ္ခဲ့ရင္း အေဳကာင္း ဆုံတိုင္းလိုလို သတိရစရာ၊ လၾမ္းေမာစရာ ဴဖစ္ေန ခဲ့ရပၝတယ္၊၊

“ဟာ ဗိုက္ဴပည့္လည္း ထပ္ပီးစား၊ ကိုယ္က ေထာင္က ထၾက္လာ ခဲ့တဲ့သူ ဆိုရင္ မႀတ္မႀတ္ရရ တခုခုကို ေက႗းရမႀ” တဲ့၊၊

(၄)

အေပၞယံ အားဴဖင့္ပဲ သိသူ တေယာက္က ဆရာဂဵမ္းနဲႛ ဆရာစၾမ္းကို ဴဖတ္ကနဲ ဳကည့္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ ဆရာ ဂဵမ္း႒ကီး ကိုေတာ့ ဴမင္ဴမင္ခဵင္း ကိုပဲ အင္မတန္ သေဘာ ေကာင္းမယ့္ပုံ၊ ဘယ္ေနရာမႀာ ဘယ္လို လူမဵႂိးနဲႛ ဴဖစ္ဴဖစ္ အလိုက္အထိုက္ အေဳကာင္း အေပၝင္းသင့္ေအာင္ ေနတတ္ ထိုင္တတ္မယ့္ပုံ၊ ေပဵာ့ေပဵာ့ေပဵာင္းေပဵာင္း ရႀိမယ့္ပုံလိုႛ တန္းဴမင္လိုက္မႀာ ဴဖစ္႓ပီး ခဵစ္ခဵစ္ခင္ခင္ ဴဖစ္သၾား ဳကမႀာပၝ ေသခဵာသေလာက္ ရႀိေပမယ့္ ကဵေနာ္တိုႛ ဆရာ စၾမ္း႒ကီး ကိုေတာ့ ထဲထဲဝင္ဝင္ မဆက္ဆံ ဘူးပဲနဲႛ ဴမင္ဴမင္ခဵင္း လၾယ္လၾယ္ကူကူ ရင္းႎႀီး ခဵစ္ခင္ သၾားဳကလိမ့္မယ္ မထင္ပၝ၊၊

ဆရာ ဂဵမ္းေရာ၊ ဆရာစၾမ္းပၝ ဝဝဴပည့္ဴပည့္ မဟာစည္ ကိုယ္ေတာ္႒ကီးေတၾ ဴဖစ္ေပမယ့္ ဆရာဂဵမ္းရဲႚ သၾားဟန္ လာဟန္က ခပ္ေဴဖးေဴဖး ခပ္႟ုိႛ႟ုိႛနဲႛ ေလးေလးေအးေအးပုံ ေပၝက္သေလာက္၊ ဆရာစၾမ္းရဲႚ သၾားဟန္ လာဟန္ ကေတာ့ ခပ္တင္းတင္း ခပ္မႀန္မႀန္နဲ ့အားမာန္ အဴပည့္ ပၝတာ ေတၾႚရ ပၝလိမ့္မယ္၊၊

အရပ္ေဴပာ ေတာသားေဴပာ ေဴပာရရင္ေတာ့ ဆရာ ဂဵမ္းရဲ ့ပုံက ေပၝင္းလိုႛ သင္းလို ့ မိတ္ေဆၾ ဖၾဲႚဖိုႛ မိတ္ေဆၾ ဴဖစ္ဖိုႛ လၾယ္မယ့္ပုံ ေပၝက္သေလာက္၊ ဆရာစၾမ္းရဲႚ ပုံကေတာ့ ေတာ္ေတာ္တန္တန္နဲႛ ဴမန္ဴမန္ဆန္ဆန္ မိတ္ေဆၾ ဖၾဲႚဖိုႛ၊ မိတ္ေဆၾ ဴဖစ္ဖိုႛ လၾယ္မယ့္ပုံမဵိႂး မေပၝက္ပၝ၊၊ အေဳကာင္း မသိသူေတၾက ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ကို အေပၝင္းရ အသင္းရ အဆက္ဆံရ ခက္မယ့္ ပုဂၢိႂလ္မဵႂိး လိုႛေတာင္ ဴဖတ္ကနဲ ဴမင္ေကာင္း ဴမင္ဳကႎိုင္ဖၾယ္ ရႀိပၝတယ္၊၊

ပန္းခဵီဆန္ဆန္ ေဴပာရရင္ေတာ့ ဆရာဂဵမ္းရဲႚ ႟ုပ္ပုံလၿာက ေကာက္ေဳကာင္းေပဵာ့ေပဵာ့၊ စုတ္ခဵက္ႎုႎု၊ ေဆးသားလၾင္လၾင္၊၊ ဆရာစၾမ္းရဲႚ ႟ုပ္ပုံလၿာ ကေတာ့ ေကာက္ေဳကာင္းတင္းတင္း၊ စုတ္ခဵက္ဳကမ္းဳကမ္း၊ ေဆးသားထူထူ။ ဒၝေဳကာင့္လည္း ႎိုင္ငံေရး အဴမင္၊ ႎိုင္ငံေရး ရပ္တည္ခဵက္နဲႛ စာေပ အဴမင္ စာေပ ရပ္တည္ခဵက္မႀာ အႎႀစ္သာရ အားဴဖင့္ တသေဘာတည္း လိုလို အတူတူပဲ ရႀိခဲ့ေပမယ့္ ဆရာဂဵမ္း (ဆရာ တင္မိုး) ကို ခၝးခၝးသည္းသည္း မုန္းတီး ဳကသူေတၾ သိပ္မေတၾႚရဘဲ ကဵေနာ္တိုႛရဲႚ ဆရာစၾမ္း ကိုေတာ့ မုန္းတီး ဳကသူေတၾ ေတာ္ေတာ္မဵားမဵား ရႀိခဲ့တာလည္း ေတၾႚခဲ့ရ ဖူးပၝတယ္၊၊

ဆရာစၾမ္းမဵား ေဴခလႀမ္း တခဵက္ေလာက္ မႀားလိုက္မယ္ ဆိုရင္ ဝမ္းေဴမာက္ဝမ္းသာ သိကၡာခဵဖိုႛ ေခဵာင္ထဲ ကေန အ႓မဲလိုလို ေခဵာင္းေန ဳကသူေတၾလည္း မရႀားလႀတာ ေတၾႚရ ဖူးပၝတယ္၊၊ ဆရာစၾမ္းက ထက္ဴမတဲ့ ကဗဵာ ဆရာ သာမက၊ အင္မတန္ ထက္ရႀတဲ့ စာေပ ေဝဖန္ေရး ဆရာ တဦးလည္းပဲ ဴဖစ္ေန ဴပန္တယ္ မဟုတ္လား၊၊

လၾန္ခဲ့တဲ့ ႎႀစ္ႎႀစ္ဆယ္ ဝန္းကဵင္ေလာက္က စာေပ ေလာကမႀာ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ဴဖစ္ခဲ့တဲ့ အဴဖစ္အပဵက္ တခု ရႀိခဲ့ ဖူးပၝတယ္၊၊ အဲဒၝကေတာ့ “ဘီ႟ုိ႒ကီး” ဆိုတဲ့ ကိစၤပၝ၊၊

စာေပ ေဝဖန္ေရး ဆရာ ဆရာ ေမာင္စၾမ္းရည္ကို ဒီတခၝေတာ့ အပိုင္ပဲ ဆိုတဲ့ အေပၝက္မဵႂိးနဲႛ ဟိုက ဒီက ဝိုင္း႓ပီး ေဆာ္ဳက ကေလာ္ဳကတဲ့ အဴဖစ္ပၝ၊၊ စာေပ ရပ္ကၾက္ သတင္းလိုလို ကၸ မဵႂိးေတၾမႀာ စာနယ္ဇင္း ေလာက ဳကားသမ႖ ဴမင္သမ႖ ဆိုတဲ့ အခန္းကၸ မဵႂိးလိုလို ေတၾမႀာ သာမက၊ ဟိုမႀာ ဒီမႀာ ေနရာအႎႀံႛ ကာတၾန္းနဲႛ ေလႀာင္တဲ့သူက ကာတၾန္းနဲႛ ေလႀာင္၊ ဟာသေရးဴပီး ခပ္ႎႀက္ႎႀက္က ေလး ကလိတဲ့သူ ကကလိနဲႛ မဂၢဇင္း တခဵႂိႚရဲႚ စာမဵက္ႎႀာေတၾ ေပၞကေန ေတာ္ေတာ္ဳကာေအာင္ သေရာ္တာ ခနဲႛတာ ဟားတိုက္ တာကို ဆရာ စၾမ္း႒ကီး ဳကံႂခဲ့ရ ပၝတယ္၊၊

“အမဵႂိးသမီး ကေလာင္ရႀင္ တဦးရဲႚ ဝတၨႂကို နာမည္႒ကီး ေဝဖန္ေရး ဆရာ႒ကီး တဦးက ေကာင္းတယ္လိုႛ ခဵီးကဵႃး ေရးသား၊ ဘာလိုႛလဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီ အမဵႂိးသမီး စာေရး ဆရာမက ဘီ႟ုိ႒ကီး တလုံး လက္ေဆာင္ ေပးခဲ့လိုႛ ဆိုပဲ” ဆိုတဲ့ အေဳကာင္းအရာ ကိစၤ ဴဖစ္ပၝတယ္၊၊

ဆရာဂဵမ္း (ဆရာ တင္မိုး) ကို ခၝးခၝးသည္းသည္း မုန္းတီး ဳကသူေတၾ သိပ္မေတၾႚရဘဲ ကဵေနာ္တိုႛရဲႚ ဆရာစၾမ္း ကိုေတာ့ မုန္းတီး ဳကသူေတၾ ေတာ္ေတာ္မဵားမဵား ရႀိခဲ့တာလည္း ေတၾႚခဲ့ရ ဖူးပၝတယ္၊၊

ဳကားရသူတိုင္း စိတ္ဝင္စားဖၾယ္ ဴဖစ္ခဲ့ရ႓ပီး အမႀန္တကယ္လဲ သိုႛေလာ သိုႛေလာ ေတၾးေတာခဵင္ စရာ႒ကီး ဴဖစ္ခဲ့ ရပၝတယ္၊၊ အမဵႂိးသမီး စာေရး ဆရာမ ဆိုတာက မႎုရည္ (ႎုႎုရည္ – အင္းဝ) ကို ဆိုလိုတာ ဴဖစ္႓ပီး နာမည္႒ကီး ေဝဖန္ေရး ဆရာ တဦး ဆိုတာ ကေတာ့ ကဵေနာ္တိုႛရဲႚ ဆရာ စၾမ္း႒ကီးကို ရည္႟ၾယ္ တိုက္ခိုက္ခဲ့တာ ဴဖစ္ပၝတယ္၊၊

အဲဒီတုန္းက “ကဵႂပ္အိမ္မႀာ ဳကည့္စမ္းပၝဗဵာ၊ ဘီ႟ုိ႒ကီး မေဴပာနဲႛ၊ ဘီ႟ုိနဲႛ တူတာဆိုလိုႛ ေဳကာင္အိမ္ေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မရႀိ ပၝဘူးဗဵာ” လိုႛ မခံခဵိ မခံသာ အဴပံႂးနဲႛ ဆရာစၾမ္းရဲႚ ေဴပာဆို သံကိုလည္း ကဵေနာ္ ေကာင္းေကာင္း ဳကားသိ ခဲ့ရပၝတယ္၊၊ အဲဒီ “ဘီ႟ုိ႒ကီး ကိစၤ” ရဲႚ အဓိက လက္သည္ တရားခံ ကလဲ တဴခားသူ တပၝးသူ မႀတ္လိုႛ၊ ကိုေအာင္ေကဵာ္တိုး ကိုယ္တိုင္ ဴဖစ္ေနတယ္၊၊ ႎုႎုရည္ – အင္းဝရဲႚ ေယာက္ကဵား ကိုေအာင္ေကဵာ္တိုး ကိုယ္တိုင္ တာဝန္ ရႀိသူ ဴဖစ္ေနတာ သိရ ပၝေတာ့တယ္၊၊

တရက္မႀာ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ထဲက ေခဵာင္ကဵကဵ သက္သာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလး တခု ထဲမႀာ ကိုေအာင္ေကဵာ္တိုးက ကဵေနာ့္ကို လက္ဖက္ရည္ တိုက္ရင္းက “အခု ကဵႂပ္မႀာ ဆရာ စၾမ္း႒ကီးကို မေတၾႚေအာင္ ေရႀာင္ေနရ တာဗဵ။ ေတၾႚမဵား ေတၾႚလိုႛ ကေတာ့ – ဒီေကာင့္ကို လက္သီးနဲႛကို ဆၾဲထိုးမႀာလို ့ ႒ကိမ္းထား တယ္ဗဵ။ အဲဒၝ ပက္ပင္း တိုးေနရင္ အထိုး ခံရ ႎိုင္တယ္ဗဵ” လို ့ေဴပာရင္း သူႚရဲႚ ထုံးစံ အတိုင္း ဴပံႂး႓ဖဲ႓ဖဲ မဵက္ႎႀာ႒ကီးနဲႛ ဇာတ္စုံ ခင္းဴပမႀ ကဵေနာ့္မႀာ အေဳကာင္းစုံ သိရ ပၝေတာ့တယ္၊၊

အဴဖစ္ ကေတာ့ ကိုေအာင္ေကဵာ္တိုးရဲႚ ေနာက္စပ္စပ္ ေဴပာတတ္ ဆိုတတ္တဲ့ ဝၝသနာေဳကာင့္ “ဘီ႟ုိ႒ကီး ဴပႍနာ” ေပၞခဲ့ရတာ ဴဖစ္ပၝတယ္၊၊ ႎုႎုရည္ရဲႚ ဝတၨႂကို ကဵေနာ္ တိုႛရဲႚ ဆရာ စၾမ္း႒ကီးက သူကိုင္စၾဲ ထားတဲ့ ေဝဖန္ေရး ေပတံ႒ကီးနဲႛ တိုင္း႓ပီး ေကာင္းတယ္လိုႛ ခဵီးကဵႃး ေထာပနာ ဴပႂ႓ပီးတဲ့ေနာက္ မဳကာခင္ မႀာပဲ စာေပေလာက ေနရာ တခုမႀာ ကိုေအာင္ေကဵာ္တိုးနဲႛ ေတၾႚတဲ့ စာေပသမား တဦးက “ေတာ္ေတာ္တန္တန္မဵား ေကာင္းတယ္လိုႛကို သိပ္မေဴပာတတ္တဲ့ ဒီဆရာ႒ကီးက ခင္ဗဵား မိန္းမရဲႚ စာအုပ္ ကိုေတာ့ တယ္ခဵီးကဵႃး ထားပၝလားဗဵ” လိုႛ စကား စ႓ပီး ေဴပာသတဲ့၊၊

အဲဒီေတာ့ ခပ္တည္တည္နဲႛ မေထ့တေထ့ ေဴပာရာမႀာ၊ ဗလ႟ၿတ္႟ၿတ္တ ေနာက္တီးေနာက္ေတာက္ ေဴပာရာ ဆိုရာမႀာ အင္မတန္ ပၝရမီ ပၝလႀတဲ့ ကိုေအာင္ေကဵာ္တိုးက အနီးအနားမႀာ ဘယ္လို လူေတၾ ရႀိေနတယ္ ဆိုတာ မဵႂိးေတာင္ ဂ႟ု မစိုက္ဘဲ သူႚရဲႚ ထုံးစံအတိုင္း ဴပံႂး႓ဖဲ႓ဖဲနဲႛ “ဟာ – ေကာင္းတယ္လိုႛ ေဴပာမႀာေပၝ့ဗဵ၊ ကဵေနာ္တိုႛ လင္မယားက ဘီ႟ုိ႒ကီး တလုံးလုံး သၾားပီး လက္ေဆာင္ ေပးထားတာ ကိုးဗဵ” လိုႛ ခပ္တည္တည္ပဲ ဴပန္လည္ ေဴဖဆိုသမႁ ဴပႂခဲ့သတဲ့၊၊

အဲဒီ အေဳကာင္းကို ဳကားလိုက္ ဳကရသူေတၾ ထဲက ေ႟ၿဉာဏ္ေတာ္ စူးေရာက္ ဳကသူေတၾ၊ ဆရာ စၾမ္း႒ကီး အေပၞ ေမတၨာ တုံး႒ကီး႒ကီး ဟီးတိုက္ဴပီး ပိုႛသခဵင္ သူေတၾက ဒီကိစၤ ကေတာ့ အပိုင္ပဲ၊ လင္ေယာက္ကဵား လုပ္သူ ကိုယ္တိုင္က ေတာ္ေတာ္မဵားမဵား အဳကား ေဴပာဆို ဖၾင့္ဟ သၾားခဲ့တဲ့ စကားပဲ ဆို႓ပီး မဂၢဇင္း စာမဵက္ႎႀာေတၾ ေပၞအထိ ေရာက္လာ ခဲ့ရေတာ့တာ ဴဖစ္ပၝတယ္၊၊

ကာတၾန္းသမားက ကာတၾန္းနဲႛ ေလႀာင္၊ ဟာသ စာေရးဆရာက ဟာသနဲႛ ေနာက္၊ “ဘီ႟ုိ႒ကီး လက္ေဆာင္ရလိုႛ စာအုပ္ ေကာင္းတယ္လိုႛ ေဝဖန္ေရး ေရးေပးသူ ေဝဖန္ေရး ဆရာ႒ကီး” အဴဖစ္ ပုံေဖာ္ တိုက္ခိုက္ ေလႀာင္ေဴပာင္ တာကို ဆရာ စၾမ္း႒ကီး ခံခဲ့ရ ရႀာပၝတယ္၊၊

အဲဒီ ကာလက ႎုႎုရည္ ဆိုတာေတာင္ လူခဵင္း မဴမင္ဖူး မသိဖူး ေသးဘဲ ကိုယ္ ယုံဳကည္ ယူဆတဲ့ အဴမင္ အတိုင္း ေဝဖန္ေရး ေရးခဲ့တာ ဴဖစ္တဲ့ အတၾက္ ဆရာ စၾမ္း႒ကီး ဘယ့္ေလာက္ ႟ူး႟ူးရႀားရႀား ဴဖစ္လိုက္ ေဒၝသ ထၾက္လိုက္မလဲ ဆိုတာ စဥ္းစား ဳကည့္ႎိုင္ ပၝတယ္၊၊ ေနာက္စစ ေဴပာတတ္ လၾန္းတဲ့ ကိုေအာင္ေကဵာ္တိုး ကိုယ္တိုင္ နဲနဲေတာ့ ဴဖံႂသၾား ခဲ့တယ္လို ့ထင္ပၝတယ္၊၊ ကဵေနာ္ ကေတာ့ – ဆရာ စၾမ္း႒ကီး ေဒၝသ ထၾက္တာ ဳကားလည္း ဳကားဖူး၊ ဴမင္လည္း ဴမင္ဖူး ပၝတယ္၊၊

“ကဵႂပ္အိမ္မႀာ ဳကည့္စမ္းပၝဗဵာ၊ ဘီ႟ုိ႒ကီး မေဴပာနဲႛ၊ ဘီ႟ုိနဲႛ တူတာဆိုလိုႛ ေဳကာင္အိမ္ေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မရႀိ ပၝဘူးဗဵာ”

(၅)

ကဵေနာ္တိုႛရဲႚ ဆရာ စၾမ္း႒ကီး ဟာ ၁၉၃၇ ခုႎႀစ္၊ ေဖေဖာ္ဝၝရီ ၁၇ ရက္ေနႚဖၾား ဆိုေတာ့ မႎႀစ္က ၂၀၀၇ ခုႎႀစ္၊ ေဖေဖာ္ဝၝရီ ၁၇ မႀာ အသက္ ၇၀ တိတိ ဴပည့္ေဴမာက္ ခဲ့ပၝတယ္၊၊ အဲဒီတုန္းက မႀတ္မႀတ္ရရ ၇၀ ဴပည့္အမီ ဆရာ စၾမ္း႒ကီး အတၾက္ ႟ုပ္ပုံလၿာ ဖၾဲႚဦးမယ္လိုႛ ရင္ထဲမႀာ ခံစားမႁေတၾ စုစည္း ပၾားစည္ ေနမိတုန္းပဲ ရႀိေသး ဇန္နဝၝရီ လထဲမႀာ ဆရာ ဂဵမ္း႒ကီး ႟ုတ္တရက္ ကၾယ္လၾန္ သၾားတာ ဳကားလိုက္ရ႓ပီး ဆရာဂဵမ္းရဲႚ ႟ုပ္ပုံလၿာ ကိုပဲ လၾမ္းလၾမ္းဆၾတ္ဆၾတ္ ေရးဖၾဲႚ လိုက္ရ ပၝေတာ့တယ္၊၊

ဆရာစၾမ္းရဲႚ အသက္ ၇၀ ဴပည့္ အတၾက္ မေရးဖၾဲႚ ဴဖစ္ေတာ့ပၝ၊၊ ဒီႎႀစ္ေတာ့ ဘာပဲဴဖစ္ဴဖစ္ ဆရာ စၾမ္း႒ကီးရဲႚ ႟ုပ္ပုံလၿာကို ကဵေနာ္ ဴမင္သလို၊ နားလည္သလို၊ ခံစား မိခဲ့သလို အခုပဲ ေကာက္ေဳကာင္း တိုႛဳကည့္ လိုက္မိပၝဴပီ၊၊

ကဵေနာ္တိုႛ ဳကည့္မိလိုက္တဲ့ ေကာက္ေဳကာင္းဟာ ဘယ္လိုမႀေတာ့ ဴပည့္စုံ လုံေလာက္မႀာ မဟုတ္ေပမယ့္ ဆရာ စၾမ္း႒ကီး ကိုယ္တိုင္ ကဵန္းကဵန္းမာမာ သက္ရႀိ ထင္ရႀား ရႀိေနတုန္း မႀာပဲ အခုလို ေရးဴခယ္ ဴပလိုက္ ႎိုင္တာ အေပၞ မႀာေတာ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဝမ္းသာပီတိ ဴဖစ္လိုက္ မိပၝတယ္၊၊

ဆရာဟာ ပညာေရး သမား၊ ပညာရႀင္၊ စာဳကည့္တိုက္ ပညာ အေပၞ ဴမတ္ဴမတ္ႎိုးႎိုး တန္ဖိုး ထားလႀသူ၊ ေကာက္္စိုက္ေတး၊ လူထုေတးေတၾ စုေဆာင္းသူ၊ အသံလၿင့္ ေဆာင္းပၝးရႀင္ စသဴဖင့္ စသဴဖင့္ ေလးစား အပ္ဖၾယ္ ဂုဏ္ပုဒ္ေတၾ တသီတသန္း႒ကီး နဲႛေပမယ့္ ဆရာ့ကို ကဵေနာ္ ဴမင္တာ ကေတာ့ တကယ့္ ကဗဵာ ဆရာနဲႛ တကယ့္ စာေပ ေဝဖန္ေရး ဆရာ ဆိုတာ ပၝပဲ၊၊

ဆရာ့ရဲႚ ကဗဵာ ေတၾဟာ ကိုယ္ပိုင္ စတိုင္ ကိုယ္ပိုင္ဟန္နဲႛ ထက္ထက္ရႀရႀ ရႀိခဲ့သလို ဆရာ့ရဲႚ ေဝဖန္ စာေတၾ ဟာလည္း ပစ္ကၾင္းရႀိရႀိ၊ ထိခဵက္မႀန္မႀန္၊ ရပ္ခံမႁ ပီပီသသနဲႛ လူထုဘက္က ဆိုတာ ဴပတ္ဴပတ္သားသား ေပၞလၾင္ ေနခဲ့ ပၝတယ္၊၊

ဆရာ စၾမ္းရည္ ဆိုတဲ့ ကေလာင္ဟာ ဘယ္လို ကေလာင္လဲ ဆိုတာ စာေပသမား မႀန္ရင္ သိပၝတယ္၊၊

ေဖာက္ဴပန္သူေတၾ အေပၞ၊ စစ္အာဏာရႀင္ ႟ူးေတၾ အေပၞ တစိုက္မတ္မတ္ ထိုးႎႀက္ တိုက္ခိုက္ရာမႀာ ကဗဵာ ေတၾထဲမႀာမႀ ထိထိမိမိ စူးစူးရႀရႀ ရႀိခဲ့တာ မဟုတ္၊ စာေပ ေဝဖန္ေရးေတၾ၊ စာအုပ္ ေဝဖန္ခဵက္ေတၾ ထဲမႀာလည္း ဴပင္းဴပင္းထန္ထန္ ေလးေလးနက္နက္ ထက္ထက္ရႀရႀ ရႀိခဲ့ပၝတယ္၊၊

ကဗဵာထဲ မႀာေရာ၊ ေဝဖန္ေရး ထဲမႀာပၝ သိသိသာသာ ထိုးထိုး ထၾက္လာ႓ပီး ေပၞေပၞလၾင္လၾင္ ထက္ထက္ဴမဴမ ေတၾႚရ ဴမင္ရ ဳကားရ တတ္တာ ကေတာ့ (တဴခား သူေတၾနဲႛ မတူ တမူ ထူးဴခား တယ္လိုႛ ေဴပာရ ေလာက္တဲ့) ေထ့သံ ေလႀာင္သံ သေရာ္သံ ပၝပဲ၊၊ ဒၝဟာ ဆရာစၾမ္းရဲႚ ကိုယ္ပိုင္ ဟန္ပၝ၊၊ စာေပ သမားတိုင္း လိုလို အလၾယ္တကူ ဴမင္ရႎိုင္တဲ့ ဆရာ စၾမ္း႒ကီးရဲႚ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ ပၝပဲ၊၊

ဆရာ့ကို ကဵေနာ္ ဴမင္တာ ကေတာ့ တကယ့္ ကဗဵာဆရာနဲႛ
တကယ့္ စာေပေဝဖန္ေရး ဆရာ ဆိုတာ ပၝပဲ

ဒီထက္ တဆင့္ တက္႓ပီး ကဵေနာ္ ဴမင္လိုက္ မိတာ ကေတာ့ ဆရာ စၾမ္း႒ကီးဟာ ထက္ဴမက္တဲ့ ကေလာင္ရႀင္သာ မဟုတ္ ထက္ဴမတဲ့ ေခၞသံရႀင္လည္း ဴဖစ္တယ္ ဆိုတာပၝပဲ၊၊ ကဵေနာ္ ဆိုလိုတဲ့ “ေခၞသံ” ကေတာ့ လိုက္လာဖိုႛ ေခၞလိုက္သံ မ႖တင္ မကပၝဘူး၊ ႎိႁးလိုက္တဲ့ အသံ၊ စလိုက္တဲ့ အသံ၊ လူထုဳကား ကဵေအာင္ ခဵေပး လိုက္တဲ့ အသံ ေတၾပၝ ပၝပၝတယ္၊၊ ဳကည့္ပၝ့ . . .

ဆရာ စၾမ္း႒ကီးရဲႚ စာကဗဵာေတၾ ထဲမႀာ … တိုက္ပၾဲ ေခၞသံ၊ စိန္ေခၞသံ ေတၾလည္း အမဵားအဴပား ရႀိပၝတယ္၊၊ “အေမ့ေခၞသံ”၊ “အဘေခၞသံ” ေတၾ သာမက၊ “ဴမန္မာစာေပ ဘာလဲ ဘယ္လဲ” လိုႛ ေမးလိုက္တဲ့ အသံ ကေန “ဘာလဲဟဲ့ …” “ဘာလဲဟဲ့ …” လိုႛ ေမးလိုက္ ဴမန္းလိုက္ ႒ကိမ္းေမာင္း လိုက္သံ၊ စိန္ေခၞ သံေတၾ အထိ အင္မတန္ ေဴပာင္ေဴပာင္ေဴမာက္ေဴမာက္ ထူးထူးဴခားဴခား ရႀိခဲ့ပၝတယ္၊၊

လူတိုင္း လူတိုင္းရဲႚ နားထဲ မဵက္ေစ့ထဲ ကၾက္ကနဲ ကၾင္းကနဲ ဴဖစ္သၾားရေအာင္ မဟုတ္မဟပ္ စာမဵႂိးေတၾ အေပၞ “အပစ္အခတ္ အညၟစ္အသတ္ အညစ္အပတ္ စာေပေတၾ” လိုႛ ေခၞေဝၞ ကင္ပၾန္း တပ္ေပးခဲ့ တာလည္း ဆရာ စၾမ္း႒ကီးပဲ မဟုတ္လား၊၊

၁၉၇၆ ေလာက္က “ဴမန္မာ စာေပ ဘာလဲ ဘယ္လဲ” လိုႛ ေခၝင္းစဥ္ တပ္႓ပီး စာေပ ေဝဖန္ေရး စာအုပ္ ထုတ္ေဝ ခဲ့သလို၊ ၂၀၀၇ ခုႎႀစ္ထဲမႀာ “ဘာလဲဟဲ့ – ေမာင္စၾမ္းရည္” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပၝး ေပၝင္းခဵႂပ္ ထုတ္ေဝ ခဲ့တဲ့ အထိ ႎႀစ္ေပၝင္း ၃၀ ေကဵာ္ေကဵာ္ေလာက္ အတၾင္း မႀာလည္း ဆရာ စၾမ္း႒ကီးရဲႛ ေခၞသံ မဵႂိးစုံဟာ စာေပနယ္ တခုလုံးမႀာ ပဲ့တင္ ေဝေနခဲ့တာ အားလုံး ဳကားဳက သိဳကတဲ့ အတိုင္း ပၝပဲ၊၊ ေခၞသံေတၾ ကေတာ့ တိုက္ပၾဲေခၞသံ၊ စိန္ေခၞသံ၊ ေခၞေဝၞသံ၊ ေခၞလိုက္သံ … အစုံ အစုံပၝပဲ၊၊

ဒၝေဳကာင့္မိုႛ ကဵေနာ္ ကေတာ့ ဆရာ စၾမ္း႒ကီးကို ထက္ဴမက္တဲ့ ကေလာင္ရႀင္ သာမက၊ ထက္ဴမတဲ့ ေခၞသံရႀင္ လိုႛလည္း ဴမင္မိ ေနပၝတယ္၊၊ အနီနဲႛ အဴပာ ေနာက္ခံ ကားခဵပ္ေပၞမႀာ ဆရာ စၾမ္း႒ကီးရဲႚ ႟ုပ္ပုံဟာ တိုက္ပၾဲဝင္ စိတ္ဓာတ္ အဴပည့္နဲႛ တဖဵတ္ဖဵတ္ လႁပ္ရႀား ေနဆဲ ဴဖစ္တာ ေငးေမာ ဳကည့္မိရင္း ပဲ့တင္ သံေတၾ ကိုလည္း ဳကားေန မိပၝတယ္၊၊ ဆရာစၾမ္းရဲႚ ေခၞသံ အလီလီ ကိုလည္း ဳကားေန မိပၝတယ္၊၊ ဆရာစၾမ္းေရ … အမႀတ္တရ ဦးႌၿတ္ လိုက္ပၝတယ္၊၊ ။

ဝင္းတင့္ထၾန္း (၂၆။ ၁။ ၂၀၀ဂ )


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
MoeMaKa English Site

Similar Posts