>အရႀင္ဉာဏိက – ဥေပကၡာတရားနဲႛ ဥေပကၡာ အမႀား

>


ဥေပကၡာတရားနဲႛ ဥေပကၡာ အမႀား
အရႀင္ဉာဏိက
ႎို၀င္ဘာ ၁၁၊ ၂၀၀၇

စစ္အစုိးရက သံဃာေတာ္ေတၾကုိ သတင္းစာမဵား၊ ေရဒီယုိမဵားကေန စၾပ္စဲၾပုတ္ခတ္ေနတာကုိ အလၾန္ စိတ္မခဵမ္းမသာဴဖစ္ရတဲ့အေဳကာင္းနဲႛ ရဟန္းေတာ္ေတၾကုိ အာဏာနဲႛ သကႆန္း၀တ္ခ႗တ္ခုိင္းလ႖င္ လူဴဖစ္သၾားပၝသလား ဆုိတဲ့အေဳကာင္း ဒကာက ဆရာေတာ္တစ္ပၝးကုိ ေလ႖ာက္ထားေမးဴမန္းပၝတယ္။

“ဘုန္း႒ကီး မေဴဖပၝရေစနဲႛ။ ႎုိင္ငံေရးကေန ေ၀းေ၀းပဲ ေနပၝရေစ။ ဘုန္း႒ကီးက သူတုိႛကုိ ဥေပကၡာဴပႂထားတယ္” လုိႛ မိန္ႛသတဲ့။

၎ဆရာေတာ္ရဲႚအေဴဖကုိ အားမရလုိႛဆုိ႓ပီး စာေရးသူကုိ ေမးဴပန္ပၝတယ္။ ေအာက္မႀာေရးထားတဲ့အတုိင္း ေဴဖလုိက္တယ္။ ဒကာသေဘာကဵဴဖစ္သၾားေအာင္ ေဴဖခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပၝဘူး။

ဥေပကၡာဆုိတာ မ႖တမႁသေဘာ ဴဖစ္တယ္။ ဘက္လုိက္မႁ သေဘာမရႀိဘူး။ ဴဖစ္ပဵက္မႁ သေဘာတရားေတၾကုိလည္း ဴဖစ္ပဵက္တဲ့အတုိင္း၊ ရႀိတဲ့အတုိင္း မယိမ္းမယုိင္ လက္သင့္ခံမႁသေဘာ ဴဖစ္တယ္။ မဆုိင္သလုိေနမႁ မဟုတ္ဘူး။ တကယ့္လက္ရႀိ ဴဖစ္ပဵက္ေနမႁေတၾကုိ ဴငင္းဆန္မႁလည္း မဟုတ္ဘူး။

ဥေပကၡာစစ္စစ္ဆုိတာ ေကာင္းတဲ့အရာကုိ ေကာင္းတယ္လုိႛ လက္ခံတယ္။ သုိႛေပမယ့္ သာယာ ေကဵနပ္မႁသေဘာ မရႀိဘူး။ မေကာင္းတာကုိလည္း မေကာင္းတဲ့အရာလုိႛ အမႀန္အတုိင္း အသိအမႀတ္ဴပႂတယ္။ သုိႛေပမယ့္ အလုိမကဵမႁ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႁသေဘာ မဴဖစ္ဘူး။

ဒၝေဳကာင့္ ကုိယ့္ရဲႚ တာ၀န္ခံလုိမႁကင္းတဲ့ စိတ္ဓာတ္မဵႂိး၊ တကယ့္အရႀိသေဘာကေန ေရႀာင္ေဴပးလုိစိတ္မဵႂိးကုိ လၾယ္လၾယ္ကူကူ ဥေပကၡာသေဘာတရားလုိႛ မမႀတ္ထင္သင့္ဘူး။

ေနာက္႓ပီးလည္း အေဳကာက္တရားကုိ ဥေပကၡာဆုိတဲ့စကားလုံးနဲႛ အစားမထုိးသင့္ဘူး။ တာ၀န္ယူလုိမႁကင္းတဲ့ စိတ္ကုိလည္း ေအးေအေဆးေဆး ေနတတ္သူတစ္ဦးအေန မလႀည့္စားသင့္ဘူး။

ပညာရႀိဆုိတာ မေဴပာသင့္တဲ့အရာမႀာ ႎႁတ္ဆိတ္ေနတတ္ေပမယ့္ ေဴပာစရာရႀိလ႖င္ မုိုးသီးမုိးေသာက္ပမာ ေဴပာတတ္တယ္။ ေဴပာရာမႀာလည္း ေဳကာက္ရၾံႛထိတ္လန္ႛမေနဘဲ ဴခေသႆ့မင္းပမာ ရဲရင့္ဴပတ္သားတယ္။

ခု ဴမန္မာဴပည္မႀာ ဴဖစ္ေနတဲ့အေနအထားက ရဟန္းေတာ္မဵားအေနနဲႛ ဘယ္လုိအေဳကာင္းေဳကာင့္မႀ ႎႁတ္ဆိတ္ေနရမည့္အေန မဟုတ္ဘူး။ နုိင္ငံေရးဆုိတာကုိ ကဵဥ္းေဴမာင္းတဲ့စိတ္ဓာတ္နဲႛ နားလည္လက္ခံ႓ပီး အစုိးရ မဟုတ္တာလုပ္တာကုိ ေထာက္ဴပေ၀ဖန္သူကုိမႀ ႎုိင္ငံေရးလုပ္သူလုိႛ မမႀတ္ယူသင့္ဘူး။ မေကာင္းတာကုိ မေကာင္းဘူးေဴပာသူနဲႛ ေကာင္းတဲ့အရာကုိ ေကာင္းတယ္လုိႛေဴပာတာဟာ အတူတူပဲဴဖစ္တယ္။

အဲ … မေကာင္းတာကုိ မေကာင္းမႀန္းသိလဵက္ ကုိယ္ကဵႂိးအတၾက္ဳကည့္႓ပီး ေကာင္းတယ္လုိႛေဴပာသူကသာ ယုတ္ညံ့တဲ့ ႎုိင္ငံေရးလုပ္သူဴဖစ္တယ္။ မေကာင္းမႀန္းသိလဵက္ ကပ္ရပ္ေပၝင္းစားေနသူမဵား၊ အခၾင့္အေရးယူေနသူမဵားသာ ေအာက္ကဵတဲ့ ႎုိင္ငံေရးလုပ္စားေနသူမဵားဴဖစ္တယ္။

ခုေလာက္ ေစာ္ကားေမာ္ကား ဖဵက္လုိဖဵက္ဆီးလုပ္တာကုိမႀ အမႀန္အတုိင္း ထုတ္ေဖာ္ဖုိႛ မ၀ံ့ဘူးဆုိလ႖င္၊ ကာကၾယ္တားဆီးမႁ မရႀိဘူးဆုိလ႖င္ သာသနာဴပႂတယ္၊ သာသနာ့တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနဳကတယ္ဆုိတာ ဘာကုိလုပ္ေနဳကတာလဲ၊ ဘာအတၾက္လုပ္ေနဳကတာလဲလုိႛ ေမးခၾန္းထုတ္စရာဴဖစ္လိမ့္မယ္။

ႎုိင္ငံေရးဆုိတာကုိ ကုိယ္လုိသလုိ အဓိပၯာယ္ဖၾင့္႓ပီး ရဟန္းေတာ္ေတၾအေနနဲႛ ႎုိင္ငံေရးနဲႛေ၀းေ၀းမႀာ ေနသင့္တယ္လုိႛ ဆင္ေဴခေပးလ႖င္ေပးလုိႛရတယ္။ သုိႛေပမယ့္ ခုဴဖစ္ေနတဲ့အေနအထားက ႎုိင္ငံေရးသက္သက္ မဟုတ္ဘူး။ လူမဵႂိးေရးသက္သက္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဘာသာ သာသနာကုိပၝ ေစာ္ကားလာတဲ့ လုပ္ရပ္ဴဖစ္တယ္။ ယဥ္ေကဵးတဲ့ လူအဖၾဲႛအစည္းက လက္ခံထားတဲ့ လူႛယဥ္ေကဵးမႁစံတစ္ခုကုိပၝ ဖဵက္ဆီးတဲ့လုပ္ရပ္ ဴဖစ္တယ္။

ခဵက္ေဖာ္႓ပီး မလုံမ႓ခႂံ ၀တ္စားဆင္ယင္တဲ့ သူငယ္မေတၾကုိ ယဥ္ေကဵးမႁ မထိန္းသိမ္းသူရယ္လုိႛ အလၾယ္တကူ အမည္တတ္လုိက္တာထက္ ကုိယ့္မႀာရႀိေနႎႀင့္႓ပီးသား ဘာသာတရားရဲႚ အလႀစံႎႁန္းေတၾကုိ ဖဵက္ဆီးပစ္လုိက္တာက ပုိ႓ပီးအႎၨရာယ္႒ကီးတယ္။ ယဥ္ေကဵးမႁကုိ ပုိ႓ပီး ဖဵက္ဆီးရာေရာက္တယ္။

ရဟန္းစစ္ ရဟန္းမႀန္ေတၾကုိ ရဟန္းတုေတၾလုိႛ စၾပ္စဲၾတာဟာ သာမန္ဳကည့္ရင္ ပုဂၢိႂလ္ကုိစၾပ္စၾဲတာလုိႛ ထင္စရာရႀိတယ္။ တကယ္ေတာ့ ရဟန္းစစ္စစ္တစ္ပၝးကုိ ရဟန္းတုလုိႛ စၾပ္စဲၾလုိက္တာဟာ ဘုရားရႀင္ကုိပၝ စၾပ္စဲၾပုတ္ခတ္လုိက္ဴခင္းဴဖစ္တယ္။

ရဟန္းေတာ္ေတၾဆုိတာ ဘုရားရႀင္ပညတ္ထားတဲ့ ကဵင့္၀တ္စည္းကမ္း နည္းလမ္းမဵားနဲႛအညီ ဴမင့္ဴမတ္တဲ့ ရဟန္းအဴဖစ္ကုိ ေရာက္ရႀိလာသူမဵားဴဖစ္တယ္။ ရဟန္းေတာ္ကုိယ္တုိင္ စိတ္ပၝလက္ပၝ သိကၡာခဵမႀ၊ ရဟန္းအဴဖစ္ကုိ စၾန္ႛလၿတ္လုိစိတ္ရႀိမႀ သိကၡာကဵတယ္။ ရဟန္းေတာ္မဵားအေနနဲႛ ရဟန္းအဴဖစ္ကေန ပဵက္ယၾင္းေစႎုိင္တဲ့ ပၝရာဇိကေခၞ သိကၡာပုဒ္တစ္ခုခု မလၾန္ကဵႃးသမ႖ ရဟန္းစစ္စစ္ေတၾပဲဴဖစ္တယ္။

တကယ္လုိႛ ပၝရာဇိကေအာက္ နိမ့္တဲ့သိကၡာပုဒ္တစ္ခုခုကုိ ကဵႃးလၾန္ခဲ့လ႖င္ေတာင္မႀပဲ ဘယ္လုိမႀ ရဟန္းတုေတၾရယ္လုိႛ စၾပ္စဲၾလုိႛ မရဘူး။ ဘယ္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မႀလည္း ဗုဒၭပညတ္ထားတဲ့ ရႀိေန႓ပီးသိကၡာပုဒ္တစ္ခုကုိ ကုိယ့္သေဘာနဲႛကုိယ္ ဴပင္ဆင္ခၾင့္ မရႀိဘူး။ ႎုတ္ပယ္ခၾင့္ မရႀိဘူး။ ထည့္စၾက္ခၾင့္လည္း မရႀိဘူး။

ဒၝေဳကာင့္ ကၾပ္ညပ္လုိ ႎႀိပ္ကၾပ္လုိတဲ့စိတ္ထားတဲ့ အသစ္ထုတ္ဴပန္လုိက္တဲ့ ႎုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကရဲႚ (စစ္ဗုိလ္အလုိကဵ) ဥပေဒေတၾကုိ ကဵႃးလၾန္လုိႛလည္း ရဟန္းေတာ္ေတၾကုိ ရဟန္းတုလုိႛ မဆုိႎုိင္ဘူး။ ဆုိခၾင့္လည္း မရႀိဘူး။

ဘာမဟုတ္တဲ့ ထဘီဳကားက စစ္ဗုိလ္ေတၾ ထုတ္တဲ့ဥပေဒသေတၾ၊ လူဴပန္ေတာ္ေတၾ ထုတ္တဲ့ ဥပေဒသေတၾအတၾက္ေတာ့ ထည့္သၾင္းစဥ္းစားေနဖုိႛကုိ မလုိဘူး။ ရုိင္းစုိင္းတဲ့စိတ္ထား၊ ယုတ္မာတဲ့အ႒ကံအစည္၊ ေကာက္ကဵစ္တဲ့ အေတၾးအေခၞ၊ ေအာက္ကဵတဲ့အဴပႂအမူမဵားေဳကာင့္ စၾပ္စဲၾပုတ္ခတ္မယ္ဆုိလ႖င္ေတာ့လည္း အဲဒီ ငမုိက္သားေတၾအတၾက္ေတာ့ သူတုိႛဴပႂတဲ့ကံကပဲ သူတုိႛကုိ စီမံသၾားပၝလိမ့္မယ္။

ေသခဵာတာကေေတာ့ ရဟန္းစစ္စစ္ေတၾကုိ ရဟန္းတုေတၾပၝလုိႛ စၾပ္စဲၾေဴပာဆုိဴခင္းဟာ ဴမတ္စၾာဘုရားရဲႚ အာဏာေတာ္ကုိ ရႁတ္ခဵကဲ့ရဲႚဴခင္းသာဴဖစ္တယ္။ တမင္သက္သက္ သံဃာေတာ္ေတၾကုိ စၾပ္စၾဲပုတ္ခတ္ဴခင္းသာဴဖစ္တယ္။ သာသနာေတာ္ကုိ ေထာက္ပံ့ကုိးကၾယ္ေနသူေတၾရဲႚ သဒၭၝတရားကုိ ဖဵက္ဆီးဖုိႛသာဴဖစ္တယ္။ စၾပ္စၾဲပုတ္ခတ္ဖဵက္ဆီးတဲ့ ဒီပုဂၢိႂလ္ေတၾရဲႚ သၾားရာလမ္းဟာ ငရဲမႀတပၝး တဴခားမရႀိႎုိင္ဘူး။

ဒီလူယုတ္ေတၾအေနနဲႛ ေနာင္တမလၾန္မႀသာ အတိဒုကၡေရာက္ဳကရမႀာ မဟုတ္ဘူး။ ခု ပစၤႂပၯန္ မေသမီမႀာပင္ တစ္နည္းနည္းႎႀင့္ေတာ့ သူတုိႛဴပႂလုပ္တဲ့ အကုသုိလ္ကံရဲ့ အကဵႂိးဆက္ကုိ ဧကန္မုခဵ ဆက္ဆက္ ခံစားရမႀာဴဖစ္တယ္။ သာသနာေတာ္ကုိ ဖဵက္ဆီးသူေတၾရဲႚ အေပၝင္းအပၝမဵားလည္း မေကာင္းတဲ့ေဘးဆုိးေတၾကုိ မ႖ေ၀ခံစားဳကရလိမ့္မယ္။

ဒီေတာ့ ဒကာ စိတ္ပဵက္မေနနဲႛ။ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ ကုသုိလ္ဴဖစ္ဖၾယ္ အလုပ္ေတၾကုိ ဆက္လက္႓ပီးသာ လုပ္ပၝလုိႛ ဒကာကုိ ေဴပာလုိက္တယ္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts