ေက်ာ္ေက်ာ္ (ျမရည္စမ္း) ● ေတြးမိေသာ ေန႔တစ္ေန႔
(မုိးမခ) ဧၿပီ ၂၇၊ ၂၀၁၈
၁။
ကြၽန္ေတာ္၏ အေတြးမ်ားသည္ စာေပေဟာေျပာပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္ေနၾကသူမ်ားကို ၾကည့္ေနရင္း အတိတ္သို႔ေရာက္သြားမိသည္။ စာေရးဆရာဒါရိုက္တာ႐ုပ္ရွင္မင္းသားဗိုလ္ဗကိုသည္္ ရခိုင္ပုဆိုးအနီရဲရဲ၊ တက္ထရက္တိုက္ပံု အျဖဴဆြတ္ဆြတ္နွင့္ျဖစ္ၿပီး စာေရးဆရာႀကီးစိ္န္ခင္ေမာင္ရီက ေနမေကာင္းေပ်ာက္စဟုဆိုကာ ေလာင္းကုတ္ရွည္ႀကီးဝတ္ဆင္ထား သည္။ စာေရးဆရာႀကီးဦးေအာင္သင္းကေတာ့ တိုက္ပံုအက်ႌအညိဳေရာင္ေလးႏွင့္ျဖစ္ၿပီး ပုဆိုးအေရာင္ကိုမူ မမွတ္မိေတာ့ ပါ။
အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္က်င္းပသည့္ စာေပၿပိဳင္ပြဲမ်ားမွ ဆုရရွိသူမ်ားကို စာေရးဆရာႀကီးမ်ားကိုယ္တိုင္ ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္သည္။ ဆုေပးပြဲၿပီးေတာ့ ေဟာေျပာပြဲအခမ္းအနားစတင္သည္။
စာေရးဆရာဗိုလ္ဗကို ေျပာေဟာေနသည့္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားေက်ာ္ဟိန္းနွင့္ မင္းသမီးစႏၵာအေၾကာင္းကို ပရိသတ္က စိတ္၀င္တစားနားေထာင္ေနၾကသည္။ ေက်ာ္ဟိန္းလမ္းေလွ်ာက္ပံုကို ‘ေပါင္ၾကားထဲ အုန္းသီးႀကီးညႇပ္ထားသလိုပဲ’ ဟုျမင္သာေအာင္ေျပာေသာအခါ တဝါးဝါးနွင့္ ၾသဘာေပးၾကသည္။ မင္းသမီးစႏၵာအေၾကာင္း ေျပာျပေသာအခါ သနားဂ႐ုဏာသက္ၾကျပန္သည္။ ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီကေတာ့ ဘာသာျပန္ရသစာေပအေၾကာင္း ေျပာၿပီး သူဘာသာျပန္ခဲ့ဖူးသည့္ အနာတဟန္ ဝတၴုရွည္အေၾကာင္းကို စကားဆက္သည္။ ပရိသတ္က တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာ ရသေရလ်ဥ္မွာ ေမွ်ာေနၾကသည္။ ဆရာဦးေအာင္သင္း ကေတာ့ လူငယ္ေတြကို ဦးတည္ခ်က္ထားၿပီး ေဟာေျပာသြားပါသည္။
“တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ ျမင့္မလာဘဲ နိမ့္သြားၾကရင္ ေျမႀကီးထဲေရာက္ကုန္မွာေပါ့” ဟူသည့္ စကားကို ယေန႔ထက္တိုင္ မွတ္မိေနပါသည္။ ဆယ့္နွစ္ပြဲေစ်းသည္မ်ားကဲ့သို႔ ဆယ့္နွစ္လရာသီလွည့္ပတ္ေဟာေျပာမေနၾကသျဖင့္ ရံဖန္ရံခါမွ ၾကားရေသာ စကားမ်ားသည္ နားေထာင္သူပရိသတ္အတြက္ မွတ္သားစရာမ်ားသလို တန္ဘိုးလည္း ႀကီးလွပါသည္။
၂။
‘စာစီစာကံုးကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ စၿပီးေရးဖူးခဲ့သလဲ’ ဟု ျပန္စဥ္းစားၾကည့္မိလွ်င္ စာဆိုေတာ္ရာသီ ဟူ၍ သတ္မွတ္ထားေသာ နတ္ေတာ္လထဲတြင္ ေရးခဲ့ဖူးသည္ကို ျပန္အမွတ္ရမိသည္။ ေဆာင္း၏ အေအးဓာတ္ေၾကာင့္ ေဖာင္တိန္ကိုင္ရတာ လက္ေတြက်ဥ္ေနသည္ကိုလည္း ျပန္သတိရမိသည္။ ၾကာေတာ့ အေတာ့္ကို ၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ နွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ပင္ ေက်ာ္ေရာ႕မည္။
ထိုစဥ္က စာေပေဟာေျပာပြဲ ဟူသည္ ၿမိဳ႕တိုင္း၊ ႐ြာတိုင္းအတြက္ တကယ့္ကိုထြတ္ထြတ္ျမတ္ျမတ္ဒုလႅဘတရားတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ယေန႔အခ်ိန္အခါလို ဆယ့္နွစ္လရာသီစာေပေဟာေျပာပြဲေခတ္မဟုတ္ပါ။ စာေရးဆရာႀကီး၊ စာေရးဆရာမႀကီး မ်ားကို ထိုအခ်ိန္အခါ၌သာ ခရီးတြင္တြင္သြားၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။ စကားေဖာင္ေဖာင္ေျပာသည္ကို ၾကားၾကရသည္။ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ေတာ့ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးတို႔သည္ အဖိုးတန္စာေကာင္းေပမြန္မ်ားကို ေရးသားသီဖြဲ႕ေနၾကဟန္တူပါ သည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ေလးတြင္ရွိေသာ စာေပခ်စ္ျမတ္နိုးသူမ်ားသည္ ထိုကာလသို႔ေရာက္လွ်င္ စာေပေဟာေျပာပြဲက်င္းပမည့္ ရက္မတိုင္မီ ငါးရက္တပတ္ခန္႔ေစာ၍ စာေပၿပိဳင္ပြဲမ်ား က်င္းပေပးၾကသည္။ ဝတၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ ကဗ်ာ၊ စသည့္ ၿပိဳင္ပြဲမ်ား အျပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လို ပဥၥမတန္းေက်ာင္းသားေလးမ်ားအတြက္ စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲကိုပါ ထည့္သြင္းက်င္းပေပးခဲ့သည္။ ၀တၳဳတို၊ ေဆာင္းပါး၊ ကဗ်ာစသည့္ စာမူမ်ားကို မိမိေနအိမ္တြင္ေရးသားနိုင္ၾကေသာ္လည္း စာစီစာကံုးကိုမူ ေရးသားခ်ိန္တစ္နာရီသတ္မွတ္ေပးကာ စာသင္ခန္းအတြင္း ေျဖဆိုၾကရသည္။ ေျဖဆိုရမည့္ ေခါင္းစဥ္ကို ႀကိဳမသိရပါ။ အခန္းအတြင္းရွိ သင္ပုန္းႀကီးေပၚတြင္ ေရးျပလိုက္မွသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔သိခဲ့ၾကရသည္။ စာဆိုေတာ္ေန႔အထိမ္းအမွတ္ စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေခါင္းစဥ္သည္ ‘တို႔ေဖေဖ’ လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္တတ္သလို၊ ‘ဆိပ္ကမ္းသာ’ လည္း ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ငါးတန္းေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္နွင့္ေျခာက္တန္း၊ ခုနွစ္တန္းမ်ားအတြက္လည္း ေခါင္းစဥ္က တစ္ခါတရံ အတူတူပင္ျဖစ္ေနတတ္ေသးသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ထိုကာလေလးသည္ ျပန္ေတြးလွ်င္ လြမ္းဆြတ္ဖြယ္အျပည့္။ အခန္းထဲေရာက္မွသိရမည့္ စာစီစာကံုးေခါင္းစဥ္ျဖစ္ေန၍ လည္းေကာင္းကိစၥအတြက္ ႀကိဳတင္က်က္မွတ္ထား၍လည္း မရနိုင္ပါ။ အႏုပညာခံစားတတ္၍စိတ္ကူး႐ြက္လႊင့္တတ္ေစရန္ ေလ့က်င့္ေပးခဲ့သည့္ထိုစဥ္ကလူႀကီးမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္ေက်းဇူးတင္ေနမိပါသည္။
‘တို႔ေဖေဖ’စာစီစာကံုးကို ေရးသားသည့္ ငါးတန္းေက်ာင္းသား ကြၽန္ေတာ္သည္ ကေလးအေတြးထက္ေတာ့ ေက်ာ္လြန္၍ မရခဲ့ပါ။ ကြၽန္ေတာ္သာ နတ္သားေလးျဖစ္ပါက တာဝတၲံသာနတ္ျပည္သို႔ ပန္းရထားေလးျဖင့္တင္ၿပီး ေဖေဖ့ကို ေခၚသြားခ်င္ပါသည္ဟူ၍ ကြၽန္ေတာ္ေရးမိလွ်င္ ဆုေ႐ြးခ်ယ္ေသာအဖြဲ႕က လူးလြန္႔ေလေသာ စိတ္ကူးကို ကေလးအ႐ြယ္နွင့္မတန္ဘူး ဟူ၍ အကဲျဖတ္ၾကေပမည္။
‘ဆိပ္ကမ္းသာ’ စာစီစာကံုး၌
ဆ္ိပ္ကမ္းရယ္သာ
အိပ္တန္းကိုယ္စီရွာၾက
ေသာင္ဖီလာသီတာဦးမွာ
လင္းျပာကျမဴး …
ဟူ၍ ကဗ်ာေလးထည့္ေရးလိုက္ပါက ငါးတန္းေက်ာင္းသား ကြၽန္ေတာ္၏ စာကြန္႔မႈကို အတြန္႔တက္ေကာင္း တက္ၾကေပမည္။ ယခုအ႐ြယ္မွသာ ထိုအေတြး၀င္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အစြန္းအထင္းနည္းပါးလွေသာ ထိုအ႐ြယ္က ရိုးသားစြာ မေတြးမိခဲ့ပါ။ စာဆိုေတာ္ေန႔အထိမ္းအမွတ္ ၿပိဳင္ပြဲတိုင္း၌ ေရးခဲ့ဖူးသမွ် စာစီစာကံုးတိုင္းသည္ ရိုးသားမႈအျပည့္ပါခဲ့သည္။ ယခုအ႐ြယ္ညစ္က်ယ္က်ယ္အေနအထားျဖင့္ ထိုစာစီစာကံုးေလးမ်ားကို ေရးသားရန္မစြမ္းသာေတာ့ပါ။
၃။
ငယ္စဥ္အခါက စာစီစာကံုး တစ္ပုဒ္ေရးသားရာတြင္ နိဒါန္း၊ စာကိုယ္၊ နိဂံုး စလယ္ဆံုး သံုးပါးစလံုး ညီၫႊတ္မွ်တေစရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ရပါသည္။ အမ်ားေသာအားျဖင့္ နိဒါန္းတြင္ အစပ်ိဳးထားခဲ့သည္မ်ားကို စာကိုယ္တြင္ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ႐ုပ္လံုးသြင္းရင္း နိဂံုးတြင္ အေခ်ာသတ္ၿပီးစီးနိုင္ရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရပါသည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္မွသာ ဆုေ႐ြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕က နွစ္သက္ေသာ စာစီစာကံုးတစ္ပုဒ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရပါသည္။
ငယ္စဥ္ဘဝက စာစီစာကံုးနွင့္ယဥ္ပါးခဲ့ေသာကြၽန္ေတာ္သည္ တစ္ခါတရံ၌ ရသစာတမ္းငယ္ေလးမ်ားကို ေရးသားခ်င္လာမိသည္။ လူမႈဘဝထဲ သြားလာေနထိုင္ရင္း ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသည္မ်ားကိုရင္းနွီးခင္မင္စြာ ေဖာက္သည္ခ်ခ်င္လာသည္။ နာခဲ့ ရျခင္းမ်ား သာခဲ့ရျခင္းမ်ား၏ အက်ိဳးအျပစ္တို႔ကိုသံေဝဂယူရင္း အရာရာကို ကတၲားခ်မိလာပါသည္။ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝ စာစီစာကံုးေရးသားရာ၌ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကဲ့သို႔၊ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာကဲ့သို႔ ရဲရင့္ခြင့္မရ၊ ႏုထြတ္ဆန္း သစ္ခြင့္ မရသည္မ်ားကို ယခုအခ်ိန္မွာ အတိုးခ်ေရးခ်င္မိေတာ့သည္။
ဆရာသိန္းေဖျမင့္သည္လည္း ‘ေက်ာင္းစာစီစာကံုးမွ ရသစာေပဆီသို႔’ ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ သူ႔ေက်ာင္းသားဘဝအေတြ႕အႀကံဳကို ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္လည္း ငယ္စဥ္ကေလးဘဝက ေရးသားခဲ့ဖူးသည့္ ‘တို႔ေဖေဖ’ စာစီစာကံုးကို ဆရာသိန္းေဖျမင့္ ေရးသားသည့္ ‘အေမ’ စာတမ္းငယ္ကဲ့သို႔ ကေလာင္လူးလြန္႔ခ်င္လာမိသည္။ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝက ေရးသားခဲ့ေသာ အေဖ့အေၾကာင္း စာစီစာကံုးတြင္ အေဖ့ကိုသာ ျမင္ၾကရသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ျမင္ၾကရမည္မဟုတ္ပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ဘတ္ထဲသို႔ ျမင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ သာ၍ေဝးလြန္းလွပါ၏။
အလားတူပင္ ‘ဆိပ္ကမ္းသာ’ စာစီစာကံုးကို ယခုအခ်ိန္တြင္ ရသစာတမ္းငယ္အျဖစ္ ေရးခြင့္ရပါက ငယ္ဘ၀စာစီစာကံုးေရးသားသကဲ့သို႔ ဆိပ္ကမ္း၏ သာယာပံုေလးနွင့္ တင္းတိမ္မေနနိုင္ေတာ့ပဲ ဧရာဝတီျမစ္ေရမ်ား ေနာက္က်ိသြားပံု၊ ထိုသို႔ျဖစ္ရသည္မွာ ေမခနွင့္မလိချမစ္နွစ္သြယ္မွ ေရအားလွ်ပ္စစ္ထုတ္ယူရန္ႀကံစည္ေနၾကသည့္ ေလာဘသမားမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ရပံု၊ ျမစ္၏ အထက္ပိုင္းမွ ေ႐ႊေဖာင္မ်ားျဖင့္ ေ႐ႊရွာေနၾကေသာ ေလာဘသမားမ်ားမေတာမသတ္နိုင္ၾကပံု၊ စသျဖင့္..ေသာ
အေတြးမ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းေရးသားမိေလမည္လား စဥ္းစားမိပါသည္။
ထိုသို႔စဥ္းစားေနမိရင္း ကြၽန္ေတာ့အေတြးမ်ား ထက္ျမက္လာၾကသည္မွာ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရတစ္ရပ္ဆီသို႔ပင္ ေပါက္ေရာက္သြားပါသည္။ သူတို႔သည္ အစိုးရမျဖစ္မီ နိုင္ငံေရးပါတီအျဖစ္ မဲဆြယ္စဥ္က အစိုးရျဖစ္လွ်င္ ျပည္သူလူထုအား ဘာေတြလုပ္ေပးၾကမည္။ ညာေတြလုပ္ေပးၾကမည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္ ဘယ္နည္းဘယ္ပံု ႀကိဳးစားပါမည္။ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရးေတြကို ဘယ္လိုဝန္ေဆာင္ေပးပါမည္။ ျပည္သူလူထု၏ သားသမီးသဖြယ္က်င့္ႀကံေနထိုင္ၾကပါမည္။ စသျဖင့္ေသာ ကတိကဝတ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေပး၍စည္းရံုးခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုကာလမ်ားကို စာစီစာကံုးတစ္ပုဒ္နွင့္ ယွဥ္ထိုးၾကည့္ၿပီး နိဒါန္းအစဟု ကြၽန္ေတာ္သေဘာထားၾကည့္သည္။ အစိုးရျဖစ္လာၿပီးကာလမ်ားကိုေတာ့ စာကို္ယ္ဟု ေတြးထား၊ ေတးထား လိုက္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဆုေ႐ြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕ဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္ဟု ဘာသာမွတ္ယူထားလိုက္သည္။
အစိုးရတစ္ရပ္၏ ၄င္းတို႔သက္တမ္းအတြင္း လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ၾကသည့္ ေကာင္းျခင္း၊ သင့္ျခင္း၊ ညံ့ျခင္းမ်ားကို သက္တမ္းအလိုက္စိစစ္တိုင္းတာၿပီး စာစီစာကံုးတစ္ပုဒ္အျဖစ္ စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္ေနမိေသာ ကြၽန္ေတာ့္အေတြးမ်ားသည္ ရသမ်ားျဖင့္ ႏြယ္ယွက္ကာႏုရာမွရင့္လာခဲ့ရပါသည္။
ဆရာမ်ား၏ အဆိုအရ ေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ ဦးေနွာက္မွလာ၍ ရသစာတမ္းငယ္သည္ စာေရးသူ၏နွလံုးသားမွ လာသည္ဟု မွတ္သားခဲ့ရဖူးပါသည္။ ေဆာင္းပါးသည္ အခ်က္အလက္အားကိုးကာေရးဖြဲ႕ေသာေၾကာင့္တစိမ္းဆန္ၿပီး သိစ ရာ၊ မွတ္စရာ သုတမ်ားသည္ဟုလည္းသိရပါသည္။ ရသစာတမ္းငယ္မွာေတာ့ ၾကမ္းတစ္ေျပးတည္း ထိုင္ၿပီးစကားေျပာၾက သလို ရင္းနွီးေႏြးေထြးစြာ ထဲထဲဝင္ဝင္ ရွိသည္ဟု သိရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနျဖင့္ သုတသာေပးေသာ ေအးစက္စက္နိုင္လြန္းသည့္ ေဆာင္းပါးထက္ ရသေပးေသာ စာတမ္းငယ္ကို ပိုမိုနွစ္သက္စြာ ခံစားတတ္ပါသည္။ ဦးေနွာက္မွလာေသာ သိစရာ၊ မွတ္စရာဗဟုသုတမ်ားထက္ နွလံုးသားမွ ေသြးခုန္နႈန္းနွင့္အၿပိဳင္ ယိုစိမ့့္လာေသာ အေတြးအျမင္ေၾကာင့္ ေပါက္ဖြားလာသည့္ စကားမ်ားကို ပိုမိုေတာင့္တမိပါသည္။
အစိုးရတစ္ရပ္သည္လည္း ေဆာင္းပါးေရးသကဲ့သို႔ ဦးေနွာက္မွလာေသာ အခ်က္အလက္မ်ားအားကိုးျဖင့္သာ ေအးစက္စက္မေနပဲ နွလံုးသားမွေပါက္ဖြားလာေသာ ဆင္ျခင္ေတြးဆမႈမ်ားျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အား ရင္းနွီးေႏြးေထြးစြာ စကားစျမည္ေျပာပါလွ်င္ မည္မ်ေကာင္းေလမည္နည္း ဟု ေတြးမိျပန္ေလသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္သည္လည္း စာစီစာကံုးအကဲျဖတ္သည့္ ဆုေ႐ြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕ဝင္မ်ား မဟုတ္ၾကဘဲ နွလံုးသားျဖင့္ေရးထားသည္ကိုနွလံုးသားျဖင့္ ဖတ္ရႈေနသည့္ ရသစာတမ္းငယ္ေ႐ြးခ်ယ္မည့္ စာေပဝမ္းစာျပည့္၊ အယ္ဒီတာႀကီးေတြ ျဖစ္ခ်င္လာပါသည္။
စာစီစာကံုးသည္ နိဒါန္း၊ စာကိုယ္၊ နိဂံုး စလယ္ဆံုး သံုးပါးစလံုး မညီၫႊတ္ပါလွ်င္ အကဲျဖတ္အမွတ္ေပးရန္ ခက္ခဲသည္ဟု သိမွတ္ခဲ့ရဖူးပါသည္။ ရသစာတမ္းငယ္ ဟူသည္ကား စလယ္ဆံုး သံုးပါးလံုးမညီၫႊတ္ခဲ့လွ်င္လည္း အမွတ္ေပး၍ ျဖစ္နိုင္မည္ ထင္ပါ၏။ ခ်က္ေကာ့၏ ဝတၳဳမဟုတ္၍ ေျပာသလို မျဖစ္ခဲ့လွ်င္လည္း ခြင့္လြတ္နိုင္မည္ ထင္ပါ၏။ အေရးႀကီးသည္မွာ ခပ္မာမာဆင္ေျခမ်ားမဟုတ္ပဲ နိဝါတတရားမ်ားပါေသာ ေႏြးေထြးမႈသာ ျဖစ္ရေပလိမ့္မည္။
၄။
စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားကို ႀကံဳဆံုရေလတိုင္းငယ္စဥ္ကေလးဘ၀က စာေရးဆရာႀကီးမ်ဳား ေဟာေျပာခဲ့ၾကသည္ကို ျပန္သတိရမိသည္။ ေရးသူဖတ္သူ ေဆြးေႏြးၾကသည္မ်ားကို ျပန္ျမင္မိသည္။ အေတြးမ်ား ကြန္႔မိသည္။ သတိအရဆံုးနွင့္ ယူႀကံဳးမရအျဖစ္ဆံုးမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ေလးမွ ဆရာဗိုလ္ဗကို ျပန္သြားၿပီး မၾကာမီအခ်ိန္ေလးမွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ျခင္းပင္။
၅။
ကေလးဘ၀တြင္ အေတြးမ်ား လြန္႔လူးခြင့္မရခဲ့ပါ။ ေရးသူဖတ္သူ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္လည္း အသက္အ႐ြယ္အရ မပါ၀င္ခဲ့ရ။ စာေရးဆရာႀကီးဗိုလ္ဗကိုသာ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနေသး၍ စာေပေဟာေျပာပြဲလာေရာက္မည္ဆိုလွ်င္္။ “ဆရာႀကီး ခင္ဗ်ာ…၊ ဆရာႀကီးအေနနဲ႔ လူထုေအာင္သံဇာတ္လမ္းမွာ ရဲေဘာ္ေအာင္ဝင္းအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္စဥ္က ဘယ္လိုခံစားခဲ့ရပါသလဲခင္ဗ်ာ” ဟု ေမးမိမည္လားဟု အေတြးကြန္႔မိျပန္ပါသည္။
ေက်ာ္ေက်ာ္ (ျမရည္စမ္း)