ဖိုုးထက္ ရသေဆာင္းပါးစုံ

မႏူဟာဘုရင္ၾကီးကို ပူဆာမယ္


ဖုုိးထက္
မတ္လ ၃၀၊ ၂၀၁၃
ၿပီးခဲ႔တဲ႔ တစ္ပါတ္က ဆရာခ်စ္ဦးညိဳရဲ႕ “ သု၀ဏၰဘူမိေ၀ဒနာ” ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ေလးကို ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ဆရာေရးတဲ႔ စာအုပ္ေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြ၊ သဘင္ပညာနဲ႔ ပါတ္သက္တဲ႔ စာတမ္းေတြ အမ်ားၾကီး ရိွတယ္ လို႔သိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အကုန္ မဖတ္ျဖစ္ေသးဘူး။ ဆရာ႔ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ထားမိခဲ႔တာ လက္ဆယ္ေခ်ာင္းေတာင္ ျပည္႔မယ္ မထင္ပါဘူး။ ဒီစာအုပ္ေလးေတာင္မွ ပီဒီအက္ဖ္ ေတြ႔တာနဲ႔ ဖတ္ျဖစ္လိုက္တာ။

 

ဆရာက စာေရး အလြန္ေကာင္းသလို စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာလဲ တကယ္႔ ကေ၀ၾကီး တစ္ေယာက္လို ေဟာႏိုင္၊ ေျပာႏိုင္၊ ဆိုႏိုင္သူပါ။ ဆရာေရးတဲ႔ “လကၤာဒီပခ်စ္သူ” ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ကေတာ႔ စာဖတ္၀ါသနာပါသူေရာ၊ မပါသူေတြပါ ဖတ္ဘူးၾကသူမ်ားပါတယ္။ လူအမ်ားစု ျမင္ေနၾက ျမင္ေထာင္႔နဲ႔ မတူနဲ႔ အျမင္ေထာင္႔ေတြနဲ႔ ခံစားၿပီး ေရးဖြဲ႔တတ္သူ။ လည္လည္ပါတ္ပါတ္ သိၿပီးသား အေၾကာင္းအရာေတြကို ဆရာေရးဖြဲ႔လိုက္ရင္ အသိ၊ အျမင္ အသစ္တိုးေစတာ ဆရာ႔ရဲ႕ ပညာဥာဏ္ ပါရမီလို႔ ေျပာရ မလားပါဘဲ။  အေမၾကီးရဲ႕ ညအိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္ေတြထဲက ကၽြန္ေတာ႔္ဇာတ္လိုက္ၾကီး ရာမကိုေက်ာ္ၿပီး ဆရာ႔ လကၤာဒီပ ဖတ္ၿပီးမွဘဲ ဘီလူး မျဖစ္ရတာ နာခ်က္ကြာလို႔ ေတြးမိတယ္။

 

အခုလဲ ဆရာ႔ရဲ႕ သု၀ဏၰဘူမိ ေ၀ဒနာ စာအုပ္ေလးကို ဖတ္ၿပီး မြန္ဘုရင္ၾကီး မနဴဟာ မင္းၾကီးကို ပိုမိုခံစား ကိုယ္ခ်င္းစာမိလာတယ္။ မြန္ေတြဆိုတာ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္မွာသာ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ အသံမၾကားရတဲ႔ လူမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတာမို႔လား။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုတာက ကရင္ဆိုရင္ KNU၊ DKBA၊ မာနယ္ပေလာ စတဲ႔ နာမည္ေတြနဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး ပိုၿပီးေတာ႔ သတိထားမိတယ္။ ရခိုင္ဆိုရင္ ရိုဟင္ဂ်ာ အေရးအခင္းၾကီးနဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး လူေတြ ပိုသတိထားမိလာတယ္။ ကယားလူမ်ိဳးနဲ႔ မြန္လူမ်ိဳးဆိုတာ အခု လက္ရိွ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ သတိမထားမိေလာက္ေအာင္ နားေအး၊ ပါေအး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းရိွေနပါတယ္။

 

ဆရာ႔ စာအုပ္ေလးကို ဖတ္ၿပီး မြန္လူမ်ိဳးေတြ သမိုင္းကို ဥာဏ္မီွသေလာက္ေတြးမိတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မြန္ေတြဆိုတာ ဟိုး ေရွးေရွးကတည္းက ယဥ္ေက်းမွဳမွာ ေရွ႕တန္း အက်ဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရမည္။ ကုန္းတြင္းပိုင္းမွာ ရိွတဲ႔ ဗမာလူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ဆယ္စုႏွစ္ ေတြ ခ်ီၿပီး သူတျပန္၊ ကိုယ္တျပန္ စစ္တိုက္လာခဲ႔ၾကတဲ႔ လူမ်ိဳးေတြ။ သူရဲေကာင္းဘုရင္ေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ အလြန္ေပါမ်ားခဲ႔တယ္လို႔ စာေတြထဲမွာ ဖတ္ဘူးခဲ႔တယ္။

 

ပထမျမန္မာႏိုင္ငံတည္ေထာင္သူ အေနာ္ရထာဘုရင္ၾကီး ပုဂံမွာ အရည္းၾကီးေတြရဲ႕ ဘာသာကို ကိုးကြယ္ေနရခ်ိန္မွာ မြန္တိုင္းဌာနီမွာေတာ႔ ဗုဒၶဘာသာက ခိုင္ခိုင္မာမာၾကီး အေျခတည္ေနၿပီ။ ပိ႗ိကတ္သံုးပံု ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသေဘာေပါက္ေနခဲ႔ ၾကၿပီးၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းသံုး သမိုင္းစာအုပ္ေတြထဲမွာ သထံုကို ပိ႗ိကတ္သံုးပံု ေကာ္ပီေတာင္းေတာ႔ မေပးလို႔ အေနာ္ရထာတို႔ စစ္ျပဳခဲ႔ရပါတယ္လို႔ ဗမာလူမ်ိဳးေတြ ေရးတဲ႔ သမိုင္းကို ဖတ္ၿပီး ဗမာလူမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္က ႏွစ္ေထာင္းအားရ ျဖစ္ခဲ႔ဘူးတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အခု ဆရာ႔စာအုပ္ေလးကို ဖတ္ၿပီးမွ “ေႀသာ္..ဒါသဘာ၀က်ပါတယ္ေလ” ဆိုတဲ႔ အေတြးကို ရေစပါတယ္။

 

ဆရာခ်စ္ဦးညိဳၾကီး (ခ်စ္လြန္းလို႔ ၾကီး ထည္႔မယ္ဗ်ာ) ရဲ႕ စာအုပ္ေလးထဲမွာ တကယ္႔သမုိင္းနဲ႔ ဆရာ႔ လက္ရာကို တြဲဖက္ၿပီး ဖတ္ရတာ အရသာ အလြန္ရိွပါတယ္။ ပုဂံကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ေရာက္ဘူးပါတယ္။ မႏူဟာဘုရားကို ေရာက္တိုင္းလဲ ဖူးျဖစ္ပါတယ္။ က်ဥ္းက်ဥ္းက်ဳပ္က်ဳပ္ ဘုရားၾကီးကို ၾကည္႔၊ ေဘးက ကေလးေလးေတြ ရွင္းျပတဲ႔ စကားသံစာစာေလးေတြကို နားေထာင္ၿပီး ကိုယ္သိမ္းပိုက္လာခဲ႔တဲ႔ ဘုရင္ကိုေတာင္ ဘုရားတည္ခြင္႔ေပးတဲ႔ အေနာ္ရထာၾကီးပါလား ဆိုတဲ႔ အေတြးက ပိုမိုေနမိခဲ႔တယ္။ ပါေတာ္မူ ဘုရင္တစ္ပါးရဲ႕ စိတ္ခံစားမွဳကို ခပ္ေရးေရး၊ ခပ္ေဖာ႔ေဖာ႔သာ ေတြးမိခဲ႔တယ္။

 

တကယ္႔ သမိုင္း အျဖစ္အပ်က္ေတြ န႔ဲ မျဖစ္ႏိုင္တ႔ဲ ပါးစပ္ရာဇ၀င္ေတြကိုပါယ္ၿပီး ယုတိၱက်တဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ေရာယွက္ဖြဲ႔သီသြားတဲ႔ ဆရာ႔ စာအုပ္ကို ဖတ္ၿပီးခ်ိန္မွာေတာ႔ ပုဂံကို ေနာက္တစ္ေခါက္ သြားခ်င္စိတ္ေတြျဖစ္လာတယ္။ မႏူဟာ ဘုရားၾကီးကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ၾကီး ထပ္ဖူးခ်င္လာတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ဆက္စပ္ၿပီး အေတြးေတြက တသီတသန္းၾကီး ေပၚလာေတာ႔တယ္။

 

သမိုင္းပညာရွင္ ဆရာၾကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း စာေတြထဲမွာ မၾကာခဏဆိုသလို ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ဘူးတယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံကို အားၾကီးတဲ႔ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံက သိမ္းပိုက္ႏိုင္ေကာင္း သိမ္းပိုက္ႏိုင္မယ္။ ဒါေပသိ စစ္ရွံဳးႏိုင္ငံရဲ႕ အႏုပညာ၊ စာေပ၊ ဂီတ၊ ယဥ္ေက်းမွဳ က အရမ္းၾကီး အားေကာင္းေနရင္ လူ႔သဘာ၀အရ စစ္ႏိုင္ ႏိုင္ငံရဲ႕ လူမ်ိဳးေတြဆီကို အဲဒီ ယဥ္ေက်းမွဳေတြက အလိုလို ကူးစက္သြားတယ္။ သိမ္းပိုက္လိုက္တယ္လို႔ ဖတ္ဘူးတယ္။ မြန္ေတြကို အေနာ္ရထာတို႔ စစ္ႏိုင္ခဲ႔တာဘဲ ျဖစ္မွာပါ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာဘဲ မြန္ဘာသာ၊ စာေပ၊ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ တရားေတြက ႏြားသတ္ၿပီး ယဇ္ပူေဇာ္ေနတဲ႔ ပုဂံသားေတြကို သိမ္းပိုက္လိုက္တာဘဲ မို႔လား။ ပိုၿပီး ယဥ္ေက်းတဲ႔လူေတြ၊ အႏုပညာခံစားမွဳ ျမင္႔မားလာေအာင္ မြန္ေတြက ျပန္ၿပီး သင္ျပေပးခဲ႔တာဘဲမို႔လား။

 

လူပိုပီသေစတဲ႔ ဘာသာရပ္ေတြကို အကူးအစက္ခံခဲ႔တဲ႔ ပုဂံသားေတြရဲ႕ စိတ္ထားကလဲ အလြန္လွခဲ႔လို႔လဲ ပါမွာပါေလ။ ကၽြန္ေတာ္တု႔ိရဲ႕ ေခတ္ၾကီးမွာေရာ ဘယ္လိုပါလိမ္႔လို႔ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ မိျပန္တယ္။ လံုလံုျခံဳျခံဳ၊ ဖံုးဖံုးဖိဖိ ၀တ္စားရမယ္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမွဳ ရိွေနပါလ်က္နဲ႔ ေဖာ္လိုက္ရမွ၊ ျပလိုက္ရမွ စား၀င္ အိပ္ေပ်ာ္ၾကတဲ႔ အတၳိယ ေတြၾကေတာ႔ အေနာက္ယဥ္ေက်းမွဳက အရမ္းဘဲ အားေကာင္းေနျပန္လို႔လား။ ဒီလိုေတာ႔လဲ ဟုတ္မယ္ မထင္။ “ဟဲ႔ နင္တို႔ ေယာကၤ်ားေတြ လက္ေမာင္းအိုးၾကီးေတြ၊ ရင္အုပ္ၾကီးေတြ ၾကီးတာကို စြပ္က်ယ္ လက္ျပတ္၀တ္ၿပီး ၾကြားခ်င္သလို ငါတို႔လဲ ငါတို႔ရိွတာ ငါတို႔ၾကြားတာ ဘာျဖစ္သလဲ” လို႔ ေျပာၾကေလမလား။ ၾကြားခ်င္ၾကတာ မ်ားလား။

 

ဒီလိုဆိုျပန္ေတာ႔ ေကာင္းတာ၊ မေကာင္းတာ အပထား။ အားၾကီးေသာ ယဥ္ေက်းမွဳက ကိုယ္ခံအားနည္းေသာ လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမွဳကို အလို အေလ်ာက္ စီး၀င္လာတာ ျဖစ္မည္။ ကၽြန္ေတာ္႔အေတြးေတြက ေတာင္ေရာက္၊ ေျမာက္ေရာက္။ အစီအစဥ္မက် ဆက္လက္ ျဖစ္ေနသည္။

 

ဘာသာတရားမွာက်ေတာ႔ေရာ။ မြန္ေတြရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမွဳက ျမန္မာႏိုင္ငံၾကီးရဲ႕ အဓိက ဘာသာတရားၾကီး အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာျခင္းက ဗုဒၶဘာသာ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ေတာ႔ အလြန္ေကာင္းသည္ေပါ႔။ လူသူ အေရာက္အေပါက္နည္းၿပီး လူေနမွဳနိမ္႔က်ရွာသည္႔ ေတာင္တန္းေတြေပၚက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေသြးသားေတြဆီသို႔ မစ္ရွင္ေတြ၊ ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ၾကီး ေတြနဲ႔အတူ ေယရွဴခရစ္ေတာ္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္သည္႔ လူေတြမ်ားလာတာလဲ အျငင္းပြားစရာ၊ ရန္ျဖစ္စရာ မလိုဘူး ထင္ပါသည္။

 

အခု လက္ရိွ ျပႆနာတက္ေနသည္႔၊ လူစုတ္ပဲ႔ေတြ ပံုေဖာ္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနသည္႔ မြတ္ဆလင္ဘာသာနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ အေရးအခင္းၾကီးကို ကၽြန္ေတာ္႔ အေတြးေတြက နယ္ကၽြံလာသည္။ မြတ္ဆလင္ဘာသာကေရာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဘယ္လို ေရာက္လာပါလိမ႔္။ ကၽြန္ေတာ္ ဥာဏ္မွီသေလာက္သာဆိုလွ်င္ အာရပ္ေတြ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ အားထားေသာ ဘာသာၾကီးဟု ဆိုၾကသည္။

 

ပုဂံ အာနႏၵဘုရားရဲ႕ ေစတီေအာက္ေျခ ခါးပါတ္တစ္ေနရာမွာ ကုလားအုပ္ပံု စဥ္႔ခြက္ ရိွေနတာကို တိုးဂိုက္တစ္ေယာက္က ႏိုင္ငံျခားသား ေတြကို ရွင္းျပေနတာကို မေယာင္မလည္ျဖင္႔ ကၽြန္ေတာ္ ခိုးနားေထာင္ဘူးသည္။ ကုလားအုပ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေရွ႕ေတာင္ အာရွက သတၱ၀ါမဟုတ္။ သဲကႏၱာရေတြထဲမွာ ေရမေသာက္ဘဲ အၾကာၾကီး ခရီးသြားႏိုင္ေသာ သတၱ၀ါေတြ။ အာရပ္ေတြရဲ႕ အသဲစြဲ သတၱ၀ါ။ ထိုင္းေတြ၊ ျမန္မာေတြ ဆင္ ဆိုသည္႔ သတၱ၀ါကို သံေယာဇဥ္ရိွသလို အာရပ္ၾကီးေတြလဲ ကုလားအုပ္ေတြကို တန္ဖိုးထားၾကသည္။ အာနႏၵာဘုရားမွာ ကုလားအုပ္ပံုေရာက္ေနတာ ပုဂံေခတ္ကတည္းက အာရပ္ေတြနဲ႔ အဆက္အသြယ္ရိွေနၿပီလို႔ သတ္မွတ္ရမည္လား။ ဒီလိုသာဆိုလွ်င္ အာရပ္ေတြကိုးကြယ္ေသာ အလႅာအရွင္ျမတ္ရဲ႕ ဘာသာတရားၾကီးက ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင္႔ အဆက္အသြယ္ရိွေနၿပီေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္႔ အေတြးေတြက ေၾကာင္ေတာင္ ေတာင္ ျဖစ္လာသလား မသိ။

 

ကိုရီးယားေတြ၊ တရုတ္ေတြက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ Buddhism လို႔ ေျပာၾကသည္။ ေထရ၀ါဒ ကိုးကြယ္ေသာ ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊သီရိလကၤာ လူမ်ိဳးေတြက ေအာင္႔သက္သက္ႏွင္႔ သိပ္မၾကည္ၾက။ ခရစ္ယာန္ဘာသာမွာလဲ ဂိုဏ္းကြဲေတြ၊ အသင္း အဖြဲ႔ေတြ အလြန္မ်ားတာ ကၽြန္ေတာ္ သတိျပဳမိသည္။ သမၼာက်မ္းအေဟာင္းႏွင္႔ အသစ္။ မြတ္ဆလင္ ဘာသာၾကီးမွာေရာ ရိွသလား မရိွသလား ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ေလ႔လာအံုးဖို႔ လိုပါလိမ္႔မည္။ သို႔ေသာ္ အာရပ္ေတြကိုးကြယ္ေသာ မြတ္ဆလင္ဘာသာႏွင္႔ ဥေရာပဖက္ ပိုနီးေသာ တူရကီေတြ ကိုးကြယ္သည္႔ မြတ္ဆလင္ ဘာသာ မတူျခင္းကိုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ တူရကီေတြက မြတ္ဆလင္ ဘာသာ ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္ရာမွာ ႏူးႏူးညံ႕ညံ႕ ရိွသည္။ အာရပ္ေတြ ကိုးကြယ္ပံုၾကေတာ႔ နည္းနည္း ျပင္းထန္လြန္းသည္ဟု ဘာသာ ျခားတစ္ေယာက္အျမင္ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္မိသည္။

 

Youtube ေပၚမွာ အင္တာနက္ေပၚမွာ မြတ္ဆလင္ ဘာသာ၀င္ေတြ ကိုယ္႔ ကိုယ္ ကိုယ္ သံဆူးၾကီးေတြႏွင္႔ရိုက္ၿပီး ဘာသာတရားအတြက္ ျပဳမူေနတာ ေတြ႔ရေတာ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသည္။ ဒီေလာက္ၾကမ္းတမ္းတဲ႔ အယူသီးမွဳမ်ိဳး မၾကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္းမွာ အလာအရွင္ျမတ္ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႔ သေဘာထား တူညီမည္ ထင္သည္။ “ခ်စ္သား.. ငါနဲ႔ မင္းနဲ႔ အတူတူဘဲကြ” လုိ႔ ေျပာမွာ အေသအခ်ာျဖစ္သည္။ ေလာင္းေၾကးထပ္ခ်င္စိတ္ေတြ ေပါက္လာ၏။

 

စိတ္သေဘာထားၾကီးေသာ မြတ္ဆလင္ ဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ကို စိတ္ဆိုးကာမွ ဆိုးေရာ ဘာေၾကာင္႔ အစ္ေန႔ဆိုရင္ အေကာင္ေတြသတ္ေနတာလဲလို႔ ေမးဘူးသည္။ သတ္ခ်င္ရင္ေတာင္ ကေလးေတြေရွ႕မွာ မသတ္ပါနဲ႔ေတာ႔လားဟယ္ဟု ေျပာမေနာ ဆိုမနာ ေတြပီပီ အထြန္႔ဆက္တက္မိခဲ႔ သည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏ ယထာဘူတက်က် ေျဖပံုေလးကို ကၽြန္ေတာ႔္ စိတ္ထဲ စြဲေနခဲ႔သည္။

 

သူေျဖပံုက…“တစ္ျခား ဘာသာေတြလိုပါဘဲဗ်ာ။ လူေတြက ကိုယ္လိုရာ ကိုယ္ဆြဲၿပီး လုပ္ၾကတာနဲ႔ တူပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာလဲ လူေတြ ငတ္ေနတာကို ျပစ္ထားၿပီး ဘုရားအၾကီးၾကီးေတြ တည္မွ ကုသိုလ္ရတယ္လို႔ ထင္ၾကသလိုမ်ိဳးေနမွာေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ႔ အေကာင္ေတြသတ္ၿပီး အစ္လုပ္ရတာ ဘယ္ေတာ႔မွ မလုပ္ဘူး။ အဲဒီေန႔ ဗလီသြား ဘုရား ၀တ္ျပဳတာဘဲ လုပ္တယ္ဗ်။ ျဖစ္ႏိုင္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာသာက အာရပ္ေတြဖက္ကေန ကူးစက္လာတာမို႔လား။ အာရပ္ေတြဆိုတာ စိတ္ၾကမ္း၊ လူၾကမ္း၊ အျမဲစစ္တိုက္၊ လူသတ္ေနတဲ႔ လူေတြေလ။ ဒီေတာ႔ သူတို႔ ကေလးေတြကိုလဲ တိုက္ရဲ၊ ခိုက္ရဲလာေအာင္ ကေလးေတြ ေရွ႕မွာ သတ္ျပ၊ ျဖတ္ျပရင္း၊ တစ္လြဲယူၾကရင္း အက်င္႔ၾကီး ျဖစ္လာတယ္ ထင္တယ္ဗ်။ ခင္ဗ်ား ေလွ်ာက္မေျပာနဲ႔ေနာ္။ က်ဳပ္ထင္တာ က်ဳပ္ေျပာတာဗ်။ စာဖတ္ၿပီးမွ ေသခ်ာ ျပန္ေျဖမယ္ဗ်ာ” ဟု ဆိုကာ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ဆန္႔တငန္႔ငန္႔ ထားျပစ္ခဲ႔သည္။

 

ကၽြန္ေတာ႔္ အေတြးေတြကို အဆံုးသတ္ဖို႔ လိုမည္ထင္ပါသည္။ ကိုယ္မမွီတာေတြ ေတြးရင္း ေဂါက္သြားၿပီဟု အေျပာခံလာရကိန္းရိွသည္။ ဒီတစ္ေခါက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပန္ျဖစ္လွ်င္ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳကို ၾကိဳးစားသြားေတြ႔ၿပီး ကန္ေတာ႔ခ်င္သည္။ ၿပီးေတာ႔ ဆရာ႔ဆီမွာ သု၀ဏၰဘူမိေ၀ဒနာ စာအုပ္ လက္က်န္ရိွေသးရင္ ေရာင္းဖို႔ ပူဆာရအံုးမည္။ ၿပီးလွ်င္ စာအုပ္ေလးကို ဆြဲၿပီး ပုဂံမွာ ရိွေသာ မႏူဟာ ဘုရားကို ေသေသခ်ာခ်ာ ထပ္ဖူးခ်င္သည္။ စာအုပ္ေလး ဖတ္လိုက္၊ ဘုရားၾကီးကို ေမာ႔ၾကည္႔လုိက္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား အရသာ ရိွလိုက္ေလမလဲ။

 

ၿပီးလွ်င္ လူသူရွင္းလင္းသည္႔ ဘုရားေထာင္႔တစ္ေနရာမွာ သြားၿပီး အေတြးေတြ ဆက္ခ်င္ပါေသးသည္။ ၿပီးေတာ႔ တစ္ေယာက္ထဲ ခပ္တိုးတိုးေလး ဆုေတာင္းရအံုးမည္။

 

“အာရပ္ေတြ ကိုးကြယ္တဲ႔ မြတ္ဆလင္ဘာသာကို ျမန္မာႏိုင္ငံ မယူခဲ႔ၾကပါေစနဲ႔ ဘုရား။ စိတ္ၾကမ္းလူၾကမ္း မူဆလင္ေတြ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔ ဘုရား။ ေမတၱာထားေတာ္မူသည္႔ အလႅာရွင္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါေစဘုရား။ လူသတ္၊ မီးရိွဳ႕ၾကသည္႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔ ဘုရား။” ဟု ဆုေတာင္းရေပအံုးမည္။

 

ေကာင္းရာ ဘံုဘ၀မွာ ေရာက္ရိွေနမည္႔ မႏူဟာ ဘုရင္မင္းျမတ္ၾကီးကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ႔္ဆုေတာင္းကို သေဘာက်ေနမွာလား။ ကူညီဖို႔ စဥ္းစားေနမည္လား။ ဒါမွမဟုတ္ “အို..ရွဳပ္ရွဳပ္ရွက္ရွက္ လာမလုပ္နဲ႔” ဆုိၿပီး သူ႔ဘုရားေပၚကမ်ား ေမာင္းခ် ေလမလား။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles

Similar Posts

6 thoughts on “မႏူဟာဘုရင္ၾကီးကို ပူဆာမယ္
  1. စာေရးေကာင္းတာ လက္ခံပါတယ္ဗ်ာ- စာေပလြတ္လပ္စိတ္မရွိတာ စိတ္ပ်က္လို ့ သူ ့စာမွန္သမွ် မဖတ္ေတာ့ဘူး- သူ ့စာေပ ေဟာေျပာတာလဲ နားမေထာင္ခ်င္ေတာ့ဘူး- သူနဲ ့တကၠသို္လ္ဘုန္းနိုင္ တို ့ ထိုင္းနိုင္ငံမွာ က်င္းပတဲ့ စာေပ ေရးရာနဲ ့ပတ္သတ္တဲ့ပြဲတခုမွာ ေရဒီယို္ ဖလား ရီးေအးရွား လား-ဒီဗီြဘီ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ သူ ့ကို အင္တာဗ်ဴးတယ္- ျမန္မာနိုင္ငံမွာ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ ဘယ္ေလာက္အထိရွိသလဲ -စာေရးရတာ လြတ္လပ္မွဴ ရွိရဲ ့လားလို ့ေမးတာကို ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ေျဖသြားတယ္။ လြတ္လပ္မွဴဆိုတာ- အင္ဒီပင့္ဒင့္ကို ဆိုတာတဲ့- အမွီအခိုကင္းတဲ့သေဘာတဲ့- ဒီပင့္ ဆိုတာ အမွီအခိုခံရတဲ့သေဘာတဲ့-က်ေနာ္တို ့က စာေရးတာ ဘယ္သူ ့အမွီအခိုမွ မယူဘဲ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ အမွီအခို ကင္းကင္းနဲ ့ေရးတာမို ့က်ေနာ္တို ့ေရးရတာ လြတ္လပ္ပါတယ္လို ့ဆင္ေ၀ွ ့ရန္ေရွာင္ ေျဖဆိုသြားတာၾကားကထဲက သူ ့စာဆို မဖတ္ေတာ့ဘူးဗ်ာ- စာေပလြတ္လပ္စိတ္ ကင္းမဲ့လြန္းလို ့ပါ-
    ို

  2. သဲကႏၷရလိုေနရာမွာစတင္ခဲ႔ေတာ႔ လိုက္ေလ်ာညီေတြေအာင္ ၿပဳမူေနထိုင္က်င္႔ၾကံတယ္လို႔ထင္မိတယ္။ပူလြန္းတဲ႔ရာသီဥတုေၾကာင္႔ လတ္ဆတ္တဲ႔အသားစားေစၿခင္း ၿမန္ၿမန္သၿဂိဳဟ္ၿခင္း အသုဘအမ်ိဳးသမီးလိုက္ပို႔ခြင္႔တားၿမစ္ၿခင္း ေနေလာင္ဒါဏ္သဲဒါဏ္ခံမဲ႔အ၀တ္အစား၀တ္ၿခင္း တေန႔ငါးၾကိမ္ကိုယ္လက္သန္႔စင္ဘုရားကန္ေတာ႔ေစၿခင္း မေတာ္တဆသဲမုန္တိုင္းလိုမ်ိုးရင္ဆိုင္ရရင္ ၾကံၾကံခံအသက္ရွင္ေသဘို႔အစာမစားေရမေသာက္အခ်ိန္ၾကာခံနိုင္ေအာင္ၾကိုတင္ေလ႔က်င္႔ၿခင္း……စသည္စသည္ၿဖင္႔…..

  3. Yes, Ko Pho Htet, I really appreciate and admired your article,which shows that you have experience,so, I respect to you,for thinking every thing in fair and square,as human can make mistakes but, to think first is important,then, committing the sins.

  4. အိႏၵိယတြင္ကုလားအုပ္ေရာစံြပုလြန္ပင္ေရာသဲကႏၲာရပါရွိပါသည္။ ကုလားအုပ္ ဆိုသာျမန္မာစကားသည္ ကုလဩ႒ဆိုေသာပါဠိ မွဆင္းသက္ပါသည္။ ျမန္မာစာအဖြဲ႕ကထုတ္ေသာျမန္မာအဘိဓာန္မ်ားတြင္ဖတ္ၾကည့္ပါ။ ျမန္မာတို႕သည္ကိုယ္ပိုင္အကၡရာႏႈင့္စာေပမေပၚမီက ပါဠိဘာသာ၊မြန္ဘာသာတို႕ျဖင့္ မွတ္တမ္းမ်ားေရးထိုးခဲ့သျဖင့္ က်န္စစ္သားမင္း၏ေကာင္းမႈေတာ္ အနႏၵါေစတီစၪ့္ကြင္းတြင္ကုလားအုတ္ပံုပါျခင္းမွာမဆန္းပါ။ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏွင့္ေရာအာရပ္ႏွင့္ပါသက္ဆိုင္ျခင္းမရွိပါ။

  5. အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ ကုလားအုတ္၊ စံြပုလြန္ပင္ႏွင့္ သဲကႏ ၱာရတို ့ရွိပါသည္။ ကုလားအုတ္ဆိုေသာျမန္မာစကားသည္
    ကုလၾသ႒ ဆိုေသာပါဠိ မွဆင္းသက္ပါသည္။ ျမန္မာစာအဖြဲ႕ကထုတ္ေသာ ျမန္မာအဘိဓာန္မ်ားတြင္ဖတ္ၾကည့္ပါ။ ျမန္မာတို႕သည္ကိုယ္ပိုင္အကၡရာႏႈင့္စာေပမေပၚမီက ပါဠိဘာသာ၊ မြန္ဘာသာတို႕ျဖင့္ မွတ္တမ္းမ်ားေရးထိုးခဲ့သျဖင့္
    က်န္စစ္သားမင္း၏ေကာင္းမႈေတာ္ အာနႏၵာေစတီ စဥ့္ခြက္တြင္ ကုလားအုတ္ပံုပါျခင္းမွာမဆန္းပါ။ အေရွ ့အလယ္ပိုင္း
    ႏွင့္ေရာ အာရပ္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ပါ သက္ဆိုင္ျခင္းမရွိပါ။

    1. Maung Maung Gyi on April 3, 2013 at 9:19 pm ႏွင့္ Ye Myint Aung on April 4, 2013 at 2:27 am တိုဟာ စာသားအတူတူျဖစ္ေနၿပီး နာမယ္ႏွင့္ ေန ့စြဲ ကြဲေနတာသာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ယခုလိုျဖစ္ေနပါသလည္း ? ။
      ျမန္မာတို႕သည္ကိုယ္ပိုင္အကၡရာႏႈင့္စာေပမေပၚမီက ပါဠိဘာသာ၊ မြန္ဘာသာတို႕ျဖင့္ မွတ္တမ္းမ်ားေရးထိုးခဲ့သျဖင့္ စေသာမွတ္ခ်က္တြင္ ပ်ဴစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈကို ခ်န္ထားခဲ့ပံုရပါသည္။ ပ်ဴစာေပသည္လည္း ျမန္မာစာေပ၏ ျမစ္ဖ်ားခံရာ တစ္ခုအျဖစ္ ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္း ကသင္ၾကားပို ့ခ်ဘူးပါသည္။

Comments are closed.