(မုိးမခ) ႏုိဝင္ဘာ ၅၊ ၂၀၁၇
ေဝဖန္ေရးဆိုတာ က႑အားလံုးမွာ လုိအပ္တယ္လို႔အမ်ားက လက္ခံၾကပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေဝဖန္ေရးမွာ သင့္/မ သင့္ ဆိုတဲ့ ႏိႈင္းယွဥ္ေတြးဆခ်က္ေတြ ပါၿပီးအမွန္ကို ေရွးရႈတယ္၊ဒါေၾကာင့္ တိုးတက္ေစတယ္လို႔ (ေယဘုယ်အားျဖင့္ေပါ့ေလ)လက္ခံထားလို႔ပါ။
ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔တေတြ တကယ္ေရာ ေဝဖန္တတ္ရဲ႕လား၊ အေဝဖန္ခံႏိုင္ရဲ႕လားဆိုတာေလး အေတြးဆန္႔ၾကည့္မိပါတယ္။
က်ေနာ့္အျမင္ ေဝဖန္ေရးဆိုတာမွာလည္း နယ္ပယ္မတူရင္ပံုစံမတူဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။
ဥပမာ အႏုပညာေဝဖန္ေရး၊ အေတြးအေခၚအယူအဆကို ေဝဖန္ေရး၊ ပညာရပ္တခုခုကို ေဝဖန္ေရး မတူဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဝဖန္ေရးဆိုတာနဲ႔ ေပတံတခုကေတာ့ လိုလာပါၿပီ။ အဲ့ဒီ့ေပတံနဲ႔တိုင္းရမွာကိုး။
က်န္တဲ့နယ္ေတြထား၊ ရူပဗဒေပညာရပ္နယ္ပယ္အတြက္ကေတာ့ ေပတံက အရမ္းရိုးရွင္းပါတယ္။ မွား/မွန္ေပတံပါပဲ။ ဒါ ေတာင္ သိပံၸမွာ အၿမဲမွန္တယ္လို႔ မရိွပါဘူး။ အလြန္ဆံုး လက္ရိွ ႐ူပဥပေဒေတြနဲ႔ ကိုက္သလားဆိုတာေလာက္ပဲ ရပါမယ္။ အဲဒါကို အမွန္လို႔ (ေယဘုယ်) ေျပာရပါ့မယ္။ ႐ူပယုတိၱရိွတယ္ေပါ့။
ေပတံေတာ့ ရၿပီ၊ ဒါေပမဲ့ ဘယ္လိုေဝဖန္မလဲ။
အဲ့ဒီမွာ ပံုစံသံုးမ်ဳိးရိွမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
နံပါတ္တစ္က နဂိုကတည္းက အပိုဆာဒါးေတြ သိပ္မေျပာခ်င္တဲ့ ပညာရွင္ႀကီးေတြရဲ႕ ေဝဖန္နည္းပါ။ ပညာရွင္ပီပီ ပညာကိုပဲ ၾကည့္ပါတယ္၊ ဘယ္သူဘယ္ဝါေရးသလဲဆိုတာ သူတို႔အတြက္ အေရးမႀကီး။ အမွားေတြ႕လို႔ကေတာ့ ဟဲ့ေကာင္ … ဒီအ ခ်က္ေတြ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဒါေတြ ဒါေတြ မွားေနတယ္၊ ခပ္တိုတို ခပ္ျပတ္ျပတ္ပဲ။ တဖက္သူ ဘာလဲ ဘယ္လဲ သူ စိတ္မဝင္စားဘူး။ လမ္းသြားရင္း အမိႈက္ေတြ႕လို႔ ေကာက္ယူပစ္လိုက္တဲ့သေဘာေလာက္ပဲ။ ၿပီးရင္ သူ႕လမ္းကို သူ႕ဆက္ သြား .. အဲလို။ (ဥပမာ ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္း)
နံပါတ္ႏွစ္ကပညာရပ္အေပၚ တန္ဖိုးထားလို႔ပညာအေပၚ ေပါက္ကရလုပ္ရင္ (အမွားေျပာရင္) သည္းမခံႏိုင္တဲ့ ပညာရွင္ ေတြရဲ႕ ေဝဖန္နည္းပါ။ သူတို႔ကေတာ့ နင္ ဒါေလာက္မွ မသိရလားဆိုတဲ့ေဒါသေလး နည္းနည္းပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မွားတဲ့အ ေၾကာင္းကို ခိုင္ခုိင္လံုလံု ေဝေဝဆာဆာ ျပန္ေထာက္ျပပါတယ္။ (ဥပမာ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင့္အေပၚ ဆရာျမင့္သန္းရဲ႕ ေဝဖန္ခ်က္မ်ဳိး)
နံပါတ္သံုးကေတာ့ စိတ္ရွည္ႏူးညံ့တဲ့ ဆရာႀကီးေတြေပါ့။ မွားတဲ့အေၾကာင္းကို ခုိင္ခုိင္လံုလံု ဒါေပမဲ့ ႏူးႏူးညံ့ညံ့ေထာက္ျပတဲ့ သူမ်ဳိးေတြေပါ့။
အဲ့ဒီ သံုးမ်ဳိးစလံုးမွာတူတဲ့အခ်က္ကေတာ့အမွားကို အမွန္ျပင္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ေစတနာပါပဲ။ အဲဒီ့ေစတနာဟာ ေဝဖန္ေရးရဲ႕ အသက္ပါပဲ။
အဲ့ဒီ့ေစတနာမပါရင္ ေဝဖန္ေရး မမည္ပါဘူး။ ေဝဖန္ေရးလို႔ နာမည္မတပ္သင့္ပါဘူး။ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲလိုပဲ ယံုပါတယ္။
အဲလိုေတြးမိေတာ့ ေဝဖန္ေရးမဟုတ္တဲ့ ေဝဖန္ေရးေလးေတြအေၾကာင္း စဥ္းစားမိသြားတယ္။
တစ္မ်ဳိးကသူတပါးမွားသြားရင္ ေပ်ာ္သြားၿပီး အဲ့ဒီအမွားကို ခ်နင္းလို႔ ေလွာင္ေျပာင္တာပါ (ဟ မင့္ ဘယ္လိုခဲြတုန္းဆို ဖတ္ ၾကည့္ရင္ အသိသာႀကီးလို႔ပဲ ေျပာရမွာပါ)။
ေနာက္တမ်ဳိးကနည္းနည္းအႏၱရယ္မ်ားပါတယ္။ သူက ေဝဖန္တာေတာ့ ေဝဖန္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ တခုလံုးကို ၿခံဳငံုၿပီး မွားျခင္း/မွန္ျခင္းကို ေထာက္တာမဟုတ္ဘဲ တလံုးစတေၾကာင္းစ မွားတာ၊ ဒါမွမဟုတ္ တခ်က္ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ကိုပဲ ကိုယ္လိုခ်င္သေလာက္ ဆဲြယူၿပီး ေထာက္တာ။ (ဥပမာ ပန္းအလကၤာမွာပါတဲ့ ေမာင္ေသြးခြၽန္ရဲ႕ ေဝဖန္ေရးေဆာင္းပါးေတြ …)
အဲ့ဒီႏွစ္မ်ဳိးလံုးရဲ႕စိတ္ထဲမွာ အမွန္ျပင္မယ္ဆိုတဲ့ ေစတနာထက္ ကဲ့ရဲ႕လိုတဲ့ေစတနာ၊ ႏိွမ့္ခ်လိုတဲ့ေစတနာေတြက ကဲေနပါ တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ တျခားရည္ရြယ္ခ်က္ခ်က္တမ်ဳိးမ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနပါတယ္။
က်ေနာ့္တို႔လိုႏိုင္ငံမွာ ေဝဖန္ေရးေတြ အမွန္လိုအပ္ပါတယ္။ နံပါတ္သံုးအမ်ဳိးအစားကို မရရင္ေတာင္ တစ္နဲ႔ႏွစ္ေပါ့ဗ်ာ .. ။
ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ေတြ ဘယ္လိုေတြေဝဖန္ေနၾကပါသလဲ။
ေနာက္ …အေဝဖန္ခံရတဲ့သူေတြ၊ ေနာက္ သူ႕အေပါင္းအပါေတြကေရာ …ဘယ္လိုသေဘာထားၾကပါသလဲ။
ကိုယ္ေတြ႕ေလးနဲ႔ပဲ ယွဥ္ေျပာပါ့မယ္။
က်ေနာ့္စာအုပ္မွာ အက်အေပါက္အမွားအယြင္းေတြ ရိွပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း သိပါလိမ့္မယ္။ အဲ့မွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ အမွားေလးေတြ ေထာက္ျပရင္ က်ေနာ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ တကယ္ေက်းဇူးတင္တာပါ။ ေလာေလာဆယ္ကို တေလာက ဆရာ တေယာက္ကဖုန္းဆက္ၿပီး လွ်ပ္စစ္သံလိုက္အခန္းကအမွားေလးတေၾကာင္းကို ဆရာ ဒီလိုမဟုတ္ဘူးလားလို႔ေထာက္ ျပပါတယ္။ ဆရာရယ္ ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ၊ ေနာက္တခါ႐ိုက္ရင္ ျပင္ပါ့မယ္လို႔ က်ေနာ္လိႈက္လိႈက္လဲွလဲွ ေျပာမိပါတယ္။
ေနာက္ ဆရာတေယာက္က ေမးခြန္းေဟာင္းစာအုပ္ ေမာ္ဒန္အခန္း (ဒီႏွစ္ေမးခြန္း) ကို ဆရာ ဒီလိုမဟုတ္ဘူးလားဆိုၿပီး ေထာက္ျပမွ က်ေနာ့္အမွားကို ျမင္ပါတယ္။Yes နဲ႔ No နဲ႔ မွားေနတာပါ။ အမွန္က အဲ့ေမးခြန္းက က်ေနာ္မန္းေလးပဲြမွာတုန္းကပခုကၠဴက ဆရာတေယာက္ ဟုိတယ္ခန္းထိ လာေမးလို႔ ေဆြးေႏြးေျဖခဲ့တဲ့ ေမးခြန္းေလးပါ။ စာရိုက္ေတာ့မွ လဲြေရာ ..။ အဲ့ ဆရာကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းဝမ္းသာအားရ ေျပာမိပါတယ္။
ဟ ေမာင္ေဌးရယ္မင္းစာအုပ္က အဲလိုအမွားေတြလားဟ၊ မင့္စာအုပ္က ဘာမ်ားသံုးစားရေတာ့မလဲလို႔ ရယ္သြမ္းလည္း ခံရ မွာပါပဲ။
ေျပာခ်င္တာက က်ေနာ့္အမွားကို ေထာက္ျပတာကို အလြန္ဝမ္းသာေၾကာင္းပါ။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဟိုတပတ္က ပုစာၦတပုဒ္ကို ေထာက္ျပမိပါတယ္။ တိုတိုေျပာရရင္ အဲ့ဒီပုစၦာကို ဆရာေအာင္ပါေစက လာျပတာပါ။ က်ေနာ္ခရီးသြားေနလို႔ မေျဖျဖစ္ပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ဆရာေအာင္ပါေစက ေျဖၿပီးၿပီလို႔ ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ ညေရာက္ေတာ့ အဲ့ပုစာၦကိုပဲ ဆရာရွင္းမွရမယ္ဆိုၿပီး တြက္ထားတာ ျပပါတယ္။ တခြန္း ႏွစ္ခြန္းေျဖရင္း နည္းနည္းရွည္ရွည္ ေရးရမွာျဖစ္လို႔ ဆရာေရ မနက္မွ ပို႔စ္တင္ေပးပါ့မယ္ဆိုၿပီး မနက္ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
က်ေနာ့္အေနနဲ႔ တြက္တဲ့ ေရးတဲ့ ဆရာ/မေတြကို ဘယ္လိုစိတ္မ်ဳိးမွ မရိွရိုးအမွန္ပါ။ ႐ူပယုတိၱလြတ္ေနတယ္လို႔ ခံစားရလို႔သာ
ေရးျဖစ္သြားတာပါ။ က်ေနာ့္ပို႔စ္မွာ သေရာ္ေစာ္ကားတဲ့အေျပာအဆိုမ်ဳိး၊ ငါသိ ငါတတ္ဆိုတဲ့ မာန္ေထာင္တဲ့ အေရးအသားမ်ဳိး မပါပါဘူး။ ဒါေတြ ယုတိၱလြတ္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တာကိုပဲ ရိုးရိုးေလး ေထာက္ျပတာပါ။ (ထပ္ေျပာရရင္ က်ေနာ္လည္း မွားႏုိင္ပါတယ္)
က်ေနာ္ေမွ်ာ္လင့္တာက အျငင္းအခံုပါ။ ဒါေပမဲ့ ဘာ reaction မွ မလာပါဘူး။ ဆရာတေယာက္ပဲ လာမန္႔ပါတယ္။ (ေမးတဲ့ ဆရာ ေအာင္ပါေစေတာင္လာမမန္႔ပါဘူး) ေတာ္ေတာ္လည္း လူႀကိဳက္နည္းမယ္လို႔ မွန္းပါတယ္။ လိုက္ေလးကလည္း တရာ ေက်ာ္ကိုး။
အဲ့ဒီမွာ က်ေနာ္စဥ္းစားမိသြားတယ္။
က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ငါ့လာမေဝဖန္နဲ႔ နင္တို႔ေကာင္ေတြေသသြားမယ္ဆိုတဲ့မာန္ေတြ တလူလူလႊင့္ေနသလား။
အမွန္အမွားထက္လူပုဂၢိဳလ္က ပိုအေရးႀကီးသလား။ ငါ့ၾဆာေတာ္ေျပာတာ၊ငါ့ဘႀကီးေျပာတာ၊ ငါ့အေဖေျပာတာ အမွန္ …ဒါမွ မဟုတ္ ငါ့ဘႀကီးကို မထိနဲ႔၊ ငါ့အုပ္စုကို မထိနဲ႔ …အဲလိုသေဘာေတြမ်ား လႊမ္းေနသလားလို႔ စဥ္းစားမိသြားပါတယ္။
ေနာက္ စနစ္ကို ေဝဖန္ရင္လည္း လူကို ေဝဖန္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ (ခုထိကို မကဲြေသးပါဘူး)
ကမၻာ့ပညာရပ္နယ္ပယ္ အသိုင္းအဝန္းမွာေတာ့ ငါ့ဆရာအိုင္စတိုင္းကို မထိနဲ႔၊ ေဟာ့ကင္းကို မထိနဲ႔၊ ဖိုင္းမန္းဟာ အလြန္ ေလးစားစရာႀကီးလာမထိနဲ႔ဆိုတဲ့ ေလသံမ်ဳိးေတြေယာင္လို႔မွ ၾကားရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ (အမွားအမွန္ ယုတိၱေဗဒေတြနဲ႔ပဲ စ ခန္းသြားပါတယ္။ ဖိုင္းမန္းဒီအခ်က္ေတြမွာ မွားႏိုင္တယ္လို႔ ေဝဖန္တာဟာ အခ်က္အလက္ကိုပဲ ေဝဖန္တာ၊ ဖိုင္းမန္းႀကီးကို ႏိွမ့္ခ်တိုက္ခိုက္တာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ရွင္းျပစရာမလိုေအာင္ကို အားလံုးက နားလည္ထားပါတယ္။ အဲလိုေထာက္ျပလို႔လည္း
ဖိုင္းမန္းႀကီး သိကၡာက်မသြားပါဘူး)
က်ေနာ္တို႔ဆီမွာေရာ …. ။
ဟုတ္ကဲ့ …က်ေနာ္တို႔ဆီမွာေရာ ..ေဝဖန္တတ္ၾကပါရဲ႕လား။ အေဝဖန္ခံႏိုင္ၾကပါရဲ႕လား။
ေသခ်ာတာကေတာ့ အမွန္တရားဆိုတာကို လူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ခ်ိတ္ထားမယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီအမွန္တရားဟာ မသာေစာ္နံပါတယ္။ (လူ ဆိုတာ ေသမ်ဳိးကိုး)
ေအးေလ … ကမၻာႀကီးမွာပညာရပ္ေတြ အမွန္တရားေတြ ရွင္သန္ေနၿပီး က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ မရွင္သန္ႏုိင္တာ အဲ့ဒါေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
အင္း …ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ မသာေစာ္မနံတဲ့ အမွန္တရားေတြ ရွင္သန္ႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕ … ။
စာႂကြင္းမ်ား
က်ေနာ္ Facebook စသံုးကတည္းက အသိသုတေတြ မွ်ေဝဖို႔ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္တခုပဲ ရိွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိသားစုကိစၥေတြ ကိုယ့္ရဲ႕ activity ေတြကိုလည္း တင္ေလ့မရိွပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွသာ ဓာတ္ပံုတခ်ိဳ႕တင္ပါသည္။
ေျပာလိုရင္းမွာ ကိုယ္ဘာေကာင္လည္းဆိုတာ ေဖာ္ျပခ်င္လို႔ တည္ေဆာက္ျပခ်င္လို႔ Facebook ကို သံုးျခင္းမဟုတ္၊ ေျပာျပ ခ်င္တဲ့ အေတြးေလးကို ခ်ျပခ်င္လို႔သာ Facebook ကို သံုးပါသည္။ စိတ္ဝင္စားတဲ့သူ ဖတ္လိမ့္မည္၊ ထိုမွ်ေလာက္သာ သေဘာထားသည္။
ခင္မင္ေသာဆရာတခ်ဳိ႕ရိွေသာ္လည္း အုပ္စုဖဲြ႔ ဂိုဏ္းဂဃအဖြဲ႔ေတြမွာ မပါဝင္တတ္၊ စိတ္လည္း မဝင္စား။ ကိုယ္လည္း မလုပ္။ လူပုဂိၢဳလ္စဲြ ၾကည္ည္ိဳတတ္သည့္အထဲ က်ေနာ္မပါ။ အက်င့္ႏွင့္သီလကိုသာ ၾကည္ညိဳသည္။
အဲလိုလူမ်ဳိးကို မိမိအား Block ရံုမကကိုယ္နဲ႔ ပတ္သက္သူေတြ (ဥပမာ ဆရာမႏွင္း) ကိုပါဘေလာ့ျခင္း အန္ျခင္းမ်ားကို ေတြ႔ ရေသာအခါစိတ္ထဲ၌ လိႈက္၍ လိႈက္၍သာ ရယ္မိပါသည္။ ဤကား စကားခ်ပ္တည္း)
အမယ္ တခ်ဳိ႕ဆို Friend မျဖစ္တာေတာင္ ဘေလာ့သဗ်။ အံ့ေရာ …. အဲေလ မအံ့ေရာ …။