ေျမာက္ဘက္ ေတာင္ကုန္းေဒသက လူ႐ြယ္ေလးတေယာက္အေၾကာင္း(သို႔မဟုတ္ )
တခါတခါမွာ သူဟာ ၾကမ္းရွခက္ထန္ေနတတ္ၿပီး တခါတခါမွာေတာ့ သူဟာ ပ်ပ္ဝပ္က်ိဳးႏြံတဲ့လူ႐ြယ္တေယာက္ ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ တခါတေလက်ေတာ့လည္း ခ်ဳပ္တီးမ်ိဳသိပ္နိုင္ လြန္းေသာလူ႐ြ
ေတြ႔ဖူးသမ်ွလူေတြထဲမွာ သူဟာလည္းပဲနီရိုးဘုရင္ရဲ႕ ေခါင္းကိုတေယာနဲ႔ ရိုက္ခြဲလိုက္ခ်င္တဲ့ အနည္းငယ္မ်ွေသာ လူနည္းစုထဲကတေယာက္ေသာလူပါပဲ။
အျဖစ္အပ်က္ေတြကို စုပ္ယူထားဖို႔ အာရုံငါးပါးဟာ နိုးၾကားလန္းဆန္းေနရမယ္။
အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ေဖာက္ခ်တဲ့ေနရာမွာလည္းပဲ အာရုံေတြဟာ ရွင္းသန႔္စင္ၾကယ္ေနရမယ္။
အျဖသ္အပ်က္ေတြဟာ တခါတခါ သူနဲ႔အနီးဆုံးေနရာမွာ။ တခါတေလေတာ့ သူနဲ႔သိပ္အလွမ္းကြာေဝးတဲ့ ေနရာမ်ိဳးမွာ။
တခါတခါမွာေတာ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြထဲမွာ သူ႔ကိုရႈျမင္ရေလ့ရိွၿပီး တခါတေလမွာ သူဟာအျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ကင္းလြတ္ေနတဲ့ဇုံထဲမွာ။
ဘာပဲေျပာေျပာအျဖစ္အပ်က္ေတြထဲက သူ႔ရဲ႕ျဖစ္တည္မႈကို စိတ္ျဖာၾကည့္မယ္ဆုိရင္ မူဆိုလိုနီလိုကို အားေပးေထာက္ခံခဲ့တဲ့ အက္ဇရာေပါင္းလို ကဗ်ာဆရာမ်ိဳးမဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာခဲ့။
လူစီ၊ သူေနတာက လူသူအေရာက္ အေပါက္ကင္းတဲ့အရပ္မ်ားမွာ…
လြင့္လြင့္ေမ်ာေမ်ာျဖစ္ေနၿပီဆို အစြဲအလမ္ႀကီးခဲ့တဲ့ကဗ်ာေတြကိုတိုးတိုးညင္ညင္ ေလး႐ြတ္ေနတတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ။
သူႀကိဳက္လို႔ ကူးေရးထားတဲ့ကဗ်ာေလးေတြဟာ ခပ္ေသာ့ေသာ့ေရးထားတဲ့ သူ႔လက္ေရးစာလုံးေတြ ေအာက္မွာ ကဗ်ာဆန္လို႔။
ရွည္ေမ်ာတြန္႔လိမ္ေနတဲ့ သူ႔လက္ေရး သူျပန္ၾကည့္ၿပီး ကဗ်ာဟာ ကဗ်ာဆန္ေနတာဘာဆန္းသလဲကြာ။ သူ႔ဟာသူ ေျပာလည္း ေျပာ။
ရယ္လည္းရယ္။ မႈန္ေတေတမ်က္နွာမ်ိဳးနဲ႔။
ကဗ်ာေတြအေပၚခ်စ္မက္ခဲ့တဲ့အဲဒီသူငယ္ခ်င္းဟာ ေပ်ာက္ဆုံးသြားတဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္လိုပဲ သူ႔ဘဝထဲက ထြက္ခြာသြားခဲ့တာၾကာျမင့္လွေပါ့။
လက္ေခ်ာင္းေတြဟာ ႀကိဳးကိုကုတ္ေနတာမဟုတ္ဘူးကြ။ အသံေတြကို ကုတ္ဆြဲေနတာ။
သူမ်ား အတြဲအဖက္မလုပ္တဲ့အသံေတြကို ဆြဲထုတ္ေနတာ။
ဒီတေယာက္ဟာဟာလည္းပဲ လြင့္ေမ်ာရီေဝသြားၿပီဆိုရင္ ေဘ့စ္ဂစ္တာကို ေၾကာက္မက္ဖြယ္အသံေတြနဲ႔ တီးျပေလ့ရိွသူ။ သူ႔ရဲ႕ဘဝမွာအျဖစ္ခ်င္ဆုံးက ေဘ့စ္ဂစ္တာသမားတေယာက္။ ဘဝမွာ ေဘ့စ္ဂစ္တာတစ္လုံးရယ္၊ မိခိုင္ရယ္၊ No 4 ရယ္ရိွေနရင္ ၿပီးျပည့္စုံျပီေပါ့ကြာ။ သူေသဆုံးသြားေတာ့ ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာ္လက္ဖ်ံလီွလီွေလးမွာ စိုက္ဝင္ေနတဲ့အပ္ဟာ တုန္ခါလို႔။
တေ႐ြ႕ေ႐ြ႕ျမစ္ေရအလ်ဥ္ကို ေငးရီမင္တက္ေနတတ္တဲ့ေနာက္ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ကေတာ့ လူတေယာက္ဟာ ျမစ္တစ္ျမစ္ထဲကို နွစ္ခါျပန္ဆင္းလို႔မရဘူးေျပာခဲ့တဲ့ ေဟရာကလိုင္တပ္စ္ကို အရမ္းအရမ္း ေႂကြ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ကတိုက္ခန္းတခုမွာ အပ္တစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႔ ေႁမြမေၾကာက္ကင္းမေၾကာက္။ အလြင့္ကမ႓ာထဲေရာက္ေအာင္ လြင့္လြင့္သြားတတ္တဲ့သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ပါပဲ။
အႏုပညာခံစားမႈ အားေကာင္းခဲ့ေသာ္လည္းပဲ သူတု႔ိရဲ႕ဘဝေတြဟာ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္နဲ႔ အဆုံးသတ္သြားခဲ့ၾက။ ငယ္ငယ္႐ြ
ကိုယ္တိုင္လည္း လြင့္လြင့္ေမ်ာေမ်ာေနခဲ့ဖူ
ၿပီးေတာ့ ေမွာ္ထဲက လူေတြ၊ ဘဝေတြ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ ညေမႊးပန္းေတြ၊ လီ
ၿပီးေတာ့ ပစ္သံခတ္သံ၊ လက္နက္ႀကီးက်ည္က်ကြဲသံ၊ ေျပးလႊား ေအာ္ဟစ္သံေတြ ညိဳးညံေနတဲ့မၿပီးဆုံးေသးေသာစစ္ပြဲေတြအ
ၿပီးေတာ့ ……
ၿပီးေတာ့ …….
ၿပီးေတာ့ …….
ေျမာက္ဘက္ေတာင္ကုန္းေ
ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ထင္ပါသည္။
အေရးအသားေတြဟာ နာက်င္မႈထဲကေန ထြက္က်လာတာလား။ သက္ေသာင့္သက္
ဒါမွမဟုတ္ အ ေ႐ြ႕တခုဆီေျပာင္းလဲသြားေစခ်င္တဲ့စိတ္ခံစားမႈမ်ိဳးကပဲ ဟန္ခ်က္ပ်က္ေနတဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲကိုတိုးဝင္သြားဖို႔လႈံေဆာ္ အားေပးခဲ့တာလား။
မ်က္ဝန္းနက္နက္၊ ပိျပားေသသပ္ေသာႏႈတ္ခမ္းတစ္စုံ၊ ျမင့္မားေသာ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ေနဟန္ပန္။ တီရွပ္တစ္ထည္နဲ႔လီဗို
အဲဒီေခတ္ၿပိဳင္လူ႐ြယ္ေလးဟာ
ေျပာမယ္ဆိုရင္ေပါ့။ သူဟာလည္း စက္တင္ဘာက်ည္ဆန္ေတြကိုသိမီွႀကဳံေတြ႔လာခဲ့တဲ့လူရြယ္တေယာက္။ တခုေသာစက္တင္ဘာမွာ ေသြးဆာေနတဲ့က်ည္ဆန္ေတြဟာ သူနဲ႔အနီးကပ္ဆုံးေနရာ မွာ ေအာ္ဟစ္ပ်ံသန္းလာခဲ့တာ ။”ရွစ္ ေလးလုံး” ကိုသိမီခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕စိတ္ခံစားမႈထဲမွာ ရွစ္ေလးလုံးရဲ႕အရိပ္ေတြ၊အေရာင္ေတြ၊ အသံဗလံေတြဟာ ဘယ္ေသာအခါမွ ျပန္ထြက္ေတာ့မွာမဟုတ္တဲ့နစ္ဝင္ျခင္းမ်ဳိး နဲ႔ေရာ ေထြးစိမ့္ဝင္ေနခဲ့တာ။ ရွစ္ေလးလုံးရဲ႕ထင္ရွားတဲ့အမွတ္အသားျဖစ္တဲ့ နာက်င္မႈဟာ သူ႔ရဲ႕အေရးအသားထဲမွာ တစ္ေနရာမဟုတ္ တစ္ေနရာ ရာမွာ သြားေပၚေနတတ္တာ။
ရွာရင္ေတြ႔လိမ့္မယ္၊ သုခၿမိဳ႕ေတာ္ထဲက ဟာစရီပါးလို၊ ေတာ္တီလာဖလက္ထဲက ေကာင္ႀကီး ဂ်ဳိးလို၊ မိုဗီဒစ္ကို ေရဆုံးေရဖ်ားလိုက္ရွာေနတဲ့ ကပၸတိန္ေအဟက္လို။
ဘီတယ္လ္ထဲက ဂြၽန္လင္ႏြန္လို။ ပင္လယ္ျပာနဲ႔ တံငါအိုထဲက စင္တီယာဂိုလို။ လူနာေဆာင္အမွတ္ ၆ ထဲက နီကီတာလို။ ေန႔စဥ္ဘဝေတြထဲမွာ။ အေရးအသားေတြထဲမွာ။
အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္ကလည္။ “သူ” ဟာ “သူ” ျဖစ္ေန႔ဖို႔ပဲမဟုတ္လား။
အဲဒီ ” သူ ” ဟာ …..
အစဥ္အလာေတြထဲက ၿဖဲထြက္လာခ်င္တဲ့လူလား။ နီတိေတြထဲမွာပဲ ေလးလံပိတ္မိတဲ့လူလား။ လစ္ဘရယ္သမားလား။ အ ေ႐ြ
………………….လား။
………………….လား။
ႏွစ္သုံးဆယ္ဟာ လူေတြ၊ ဘဝေတြ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ႏွစ္ကာလေတြနဲ႔ လက္က်န္မုတ္သုံမိုးေရစက္ေတြကို သယ္ေဆာင္ၿပီး ေျမာက္ဘက္ေတာင္ကုန္းေဒသကေန တၿငိမ့္ၿငိမ့္စီးဆင္း လာခဲ့ၿပီ။
စိတ္ကူးခ်ဳိခ်ဳိရဲ႕ စိမ္းျမပူေႏြးတဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းတခုျဖစ္ၿပီး ၾသဂုတ္လရဲ႕မိုးေရစက္ေတြေအာက္မွာ ရဲရင့့္လန္းဆန္းစြာ ပြင့္ဖူးခဲ့တဲ့အက္ေဆးစာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္ပါတယ္ ။
အဖုံးပန္းခ်ီနဲ႔ အတြင္းသရုပ္ေဖာ္ပုံေတြဟာ အခု အေမရိကကိုေရာက္ရိွေနတဲ့ပန္းခ်ီဆရာ သန္းေဌးေမာင္ရဲ႕ စုတ္ခ်က္ေတြေအာက္မွာ သက္ဝင္ရုန္းႂကြလို႔ေနပါတယ္ ။
စာအုပ္တန္ ဖိုး ၂၅၀၀ က်ပ္ နဲ႔ ၂၀၁၈ ခုနွစ္ ၾသဂုတ္လထဲမွာ စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိဳစာအုပ္တိုက္