(မုိးမခ) ေအာက္တုိဘာ ၂၉၊ ၂၀၁၈
မြတ္စလင္ခင္ပြန္းသည္က ဇနီးျဖစ္သူကို တစ္ထိုင္တည္း စကားသံုးခြန္းေျပာရံုႏွင့္ အလုိအေလ်ာက္ ကြာရွင္းၿပီးျဖစ္သည္ ဟူေသာဓေလ့ကို တားျမစ္သင့္ၿပီဟု မြတ္စလင္ ဥပေဒပညာရွင္တခ်ဳိ႕၊ ေခတ္လူငယ္တခ်ဳိ႕က ေျပာလာၾကသည္။
(ရန္ကုန္) — ရန္ကုန္၊ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္မွ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ မိန္းကေလးတစ္ဦးသည္ ႏွစ္ဘက္ မြတ္စလင္မိဘမ်ား၏ စီစဥ္မႈျဖင့္ သူ႔ထက္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ အသက္ႀကီးေသာ အမ်ိဳးသားႏွင့္ အေၾကာင္းပါခဲ့သူျဖစ္သည္။ ထိုအမ်ဳိးသားကို တစ္ၾကိမ္တစ္ခါသာ ျမင္ဖူးၿပီးမွ လက္ထပ္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ရာ ေဒါသႀကီးသူ၊ အရိုက္အႏွက္ၾကမ္းသူျဖစ္မွန္း အိမ္ေထာင္က်ၿပီး လအနည္းငယ္ၾကာမွ မျဖဴမြန္ (အမည္ရင္းမဟုတ္) သိခဲ့ရသည္။ ကိုယ္ဝန္ရိွခ်ိန္မွာပင္ ေမးရိုး အျပင္းအထန္ ထိခိုက္သည္အထိ ကန္ေက်ာက္ခံခဲ့ရသည္ဟု မျဖဴမြန္က ေျပာသည္။
“ရိုက္တာကေတာ့ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ပဲ။ ေနာက္ဆံုးအေခါက္ ေမးရိုးက်ိဳးတုန္းက တစ္လေလာက္ ထမင္း မစားႏုိင္ဘူး၊ ဆန္ျပဳတ္ပဲ ေသာက္ရတယ္” ဟု မျဖဴမြန္က ဆိုသည္။
ရိုက္ႏွက္ခံရမႈႏွင့္ အဆံုးသတ္သြားသည့္ သူတို႔ႏွစ္ဦးၾကားအျငင္းပြားမႈမ်ားသည္ ကြာရွင္းျပတ္စဲမႈကဲ့သို႔ေသာ အဆိုးဆံုးအေျခအေန မဟုတ္ဘဲ “လင္ႏွင့္မယား၊ လွ်ာႏွင့္သြား” ဟူေသာ စကားကဲ့သို႔ အဆင္မေျပမႈမ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆၿပီး သည္းခံခဲ့သည္။
မြတ္စလင္အိမ္ေထာင္ဘက္မ်ားၾကား ကြာရွင္းျပတ္စဲနည္းတခ်ဳိ႕ထဲတြင္ ခင္ပြန္းသည္က “တြလားက္” ဟု သံုးႀကိမ္ ေျပာဆိုလိုက္ရံုႏွင့္ လင္မယားအျဖစ္မွ အလိုအေလ်ာက္ျပတ္စဲၿပီးျဖစ္သြားသည့္ နည္းလမ္းလည္း ပါဝင္သည္။ ထုိစကားလံုးမွာ “ခင္ပြန္းသည္၏ ဆႏၵအရ ကြာရွင္းျခင္း” ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။
ေဒါသႀကီး၊ အၾကမ္းဖက္တတ္သည့္ခင္ပြန္းသည္ႏွင့္ မျဖဴမြန္တို႔တြင္ ကေလးတစ္ဦး ထြန္းကားခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ ေမွ်ာ္လင့္မထားသည့္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ေပၚေပါက္လာသည္။ မၾကာခဏ ကေတာက္ကဆျဖစ္သည့္ ကာလတြင္ ေနအိမ္သစ္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ၾကစဥ္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စကားမ်ားၾကသျဖင့္ အေျခအေနက စနက္တံျဖဳတ္ထားသည့္ ဗံုးတစ္လံုးကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။
ခင္ပြန္းသည္၏ မိတ္ေဆြ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးက အိမ္အေျပာင္းအေရႊ႕တြင္ လိုက္ပါကူညီရာ မျဖဴမြန္က သူ႔ကို ဧည့္ခန္းအတြင္း နာရီခ်ိတ္ေရးအတြက္ အကူအညီေတာင္းခဲ့သည္။ ‘ဒီအိမ္မွာ အစ္ကုိမွ သံရိုက္မေပးရင္ ရိိုက္မယ့္သူ မရိွဘူး။ ရိုက္တတ္တဲ့သူလည္း မရိွဘူး’ ဟု မျဖဴမြန္က သူ႔ကို ေျပာလုိက္ရာ မနီးမေဝးတြင္ ရိွသည့္ ခင္ပြန္းသည္က သူ႔ကို ပါးတစ္ခ်က္ရိုက္ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္မထားသည့္ စကားလံုးကို သံုးႀကိမ္ ဆက္တုိက္ ေျပာလိုက္ေလသည္။
“နင့္ကိုငါ သံုးတြလားက္ေပးတယ္ဆိုၿပီး ေျပာလိုက္ေတ့ာ ေၾကာင္သြားတာ။ ငိုရမလား ရယ္ရမလား မသိေတာ့ဘူး ျဖစ္သြား တယ္” ဟု မျဖဴမြန္က ရွင္းျပသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ မျဖဴမြန္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေရအတြက္ ခန္႔မွန္း၍ မရႏိုင္ေသးသည့္၊ တစ္ဘက္သတ္ ကြာရွင္းခံရသူ မြတ္စ လင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားထဲတြင္ တစ္ဦး အပါအဝင္ ျဖစ္လာသည္။
ဇနီးျဖစ္သူကို ထိုသို႔ တစ္ဖက္သတ္ အလြယ္တကူ ျပတ္စဲျခင္းမွာ အစၥလာမ္တရားေတာ္ႏွင့္ မညီေၾကာင္း ေဝဖန္ ကန္႔ကြက္သံတခ်ဳိ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း မြတ္စလင္မ်ားၾကားတြင္ ထြက္ေပၚေနသည္။ အမ်ဳိးသမီးတို႔ နစ္နာေစေသာ ထိုဓေလ့ကို တျခားေသာ ႏိုင္ငံအမ်ားအျပားနည္းတူ ဥပေဒျဖင့္ တားျမစ္သင့္ေၾကာင္း ေျပာသူတို႔လည္း ရိွလာသည္။
● လူသိရွင္ၾကား ဖြင့္ခ်ျခင္း
ႏိုင္ငံလူဦးေရ သန္းငါးဆယ္ေက်ာ္တြင္ အစၥလမ္ဘာသာဝင္ ၄ ဒႆမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္ေၾကာင္း အစိုးရက ၂ဝ၁၆ တြင္ ခန္႔မွန္းထားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အိမ္ေထာင္သည္တို႔ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္း၊ အေမြဆက္ခံျခင္းတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မိမိ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာတရားဆိုင္ရာ ထံုးတမ္းစဥ္လာအရ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ရန္လည္း ခြင့္ျပဳထားရာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တို႔သည္ အိမ္ေထာင္ေရးျပႆနာကို အစၥလာမ္နည္းလမ္းအရ ေျဖရွင္းႏိုင္ၾကသည္။
အမ်ဳိးသားက သူ႔ဇနီးကို စကားသံုးခြန္းေျပာရံုျဖင့့္ အလုိအေလ်ာက္ ကြာရွင္းၿပီးျဖစ္သည္ဟူေသာ ဓေလ့ကို မြတ္စလင္မဟုတ္သူ အမ်ားအျပား မသိၾကေပ။
ယင္းသို႔ ကြာရွင္းမႈသည္ စစ္မွန္သည့္ အစၥလာမ့္ တရားေတာ္ႏွင့္ ကြဲလြဲေနရံုသာမက အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ အခြင့္အေရး ရပိုင္ခြင့္ကို ခ်ိဳးေဖာက္ေစာ္ကားသည္ဟု ဆိုကာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ား ရိွသည့္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္က ထိုဓေလ့ကို တားျမစ္ထားသည္။ ထိုအထဲတြင္ ေရွးရိုးစဲြ ေဆာ္ဒီအာေရဗ်ပင္ ပါဝင္သည္။
အိုင္တီပစၥည္း အသံုးမ်ားေသာ ယေန႔ေခတ္တြင္ “တြလားက္” ကို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ မေျပာဘဲ တယ္လီဖုန္း၊ အီးေမးတို႔ျဖင့္ ေရးသား ေပးပို႔ျခင္း၊ ဖုန္းဆက္ေျပာျခင္းျဖင့္ ကြာရွင္းမႈပင္ ရိွေနေၾကာင္း ႏိုင္ငံတကာ သတင္းတခ်ဳိ႕တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္း အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ ထိုစနစ္က်င့္သံုးသည့္ မြတ္စလင္ အမ်ိဳးသား ေထာင္သံုးႏွစ္ ခ်မွတ္ခံရႏိုင္သည္အထိ အေရးယူႏိုင္ေသာ ဥပေဒကို မၾကာေသးခင္က ျပ႒ာန္းလုိက္သည္။
ထိုသို႔ ဟန္႔တားထားျခင္း မရိွေသးသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထိုစနစ္က်င့္သံုးေနမွန္း လူသိရွင္ၾကား စတင္ ေျပာဆိုသည့္ မြတ္စလင္အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ ေပၚေပါက္လာသည္။
ထိုအမ်ဳိးသမီးသည္ ၂၄ႏွစ္အရြယ္ မေအးျမတ္သူ ျဖစ္ၿပီး စက္တင္ဘာလက ထိုဓေလ့အေၾကာင္း ရန္ကုန္အေျခစိုက္ သတင္းသမားမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုၿပီး ရွင္းျပ ကန္႔ကြက္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
“ရွက္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကြ်န္မတို႔ အမ်ိဳးသမီးေတြက ျငိမ္ခံလာခဲ့တယ္။ ကၽြန္မတို႔ အမ်ိဳးသမီးေတြကို အစၥလာမ္ အမ်ိဳးသားေတြက အေၾကာင္းမရိွဘဲနဲ႔ ဓမၼသတ္အရ ဆိုၿပီးေတာ့ တစ္ၾကိမ္တည္း၊ တစ္ေနရာတည္းမွာ တစ္ထိုင္တည္း ေမာင္းထုတ္ရံုနဲ႔ ကၽြန္မတို႔အခြင့္အေရးေတြ ဆံုးရံႈးေတာ့မွာလား” ဟု မေအးျမတ္သူက ေမးခြန္းထုတ္လိုက္သည္။
ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံၿမိဳ႕ဇာတိ မေအးျမတ္သူသည္ ႏွစ္ဖက္မိဘ စီစဥ္မႈျဖင့္ ၂ဝ၁၇ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ၿပီး ခင္ပြန္းႏွင့္အတူ ရန္ကုန္တြင္ ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ကေလး တစ္ဦးရၿပီးခ်ိန္ ယခုႏွစ္ဇူလိုင္တြင္ ခင္ပြန္းသည္က တြလားက္ သုံးႀကိမ္ ေပး၍ တစ္ထိုင္တည္း ကြာရွင္းကာ ယခင္က တင္ေတာင္းခဲ့သည့္ ေ႐ႊ တစ္ဆယ္သားကိုလည္း ျပန္ယူသြားခဲ့သည္။
ကေလးျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ျခင္း၊ အိမ္လုပ္ငန္းကိစၥအဝဝတို႔ျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ရေသာ အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ ခင္ပြန္းသည္တုိ႔ တစ္ထိုင္တည္း ကြာရွင္းသည့္ နည္းလမ္းကို အလြယ္တကူ အသံုးျပဳ စြန္႔ခြာေနၾကသည့္ အေျခအေနတြင္ အမ်ဳိးသမီးတို႔အတြက္ အကာအကြယ္ျဖစ္ေစမည့္ ဥပေဒကို မေအးျမတ္သူက ေမွ်ာ္လင့္ေနသည္။
“အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ တြလားက္ေပးတာကို ကြ်န္မ လက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားေတာ္နဲ႔ မညီ၊ ဘာသာေရးကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး လက္လြတ္စပယ္ မိုက္ရိုင္း၊ ဖ်က္ဆီးတာမ်ိဳးေတာ့ လက္မခံႏိုင္ဘူး” ဟု မေအးျမတ္သူက သတင္းေထာက္မ်ားကို ရွင္းျပသည္။
မေအးျမတ္သူက ခင္ပြန္းေဟာင္း ဦးေအာင္သက္ဦးကို ရာဇသတ္ႀကီးပုဒ္မ ၃၄၁ မတရားတားဆီးကန္႔ကြက္မႈ၊ ပုဒ္မ ၃၈၄ ေျခာက္လွန္႔ ေတာင္းယူမႈ၊ ပုဒ္မ ၁၁၄ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ရာတြင္ အားေပးကူညီမႈတို႔ျဖင့္ အင္းစိန္ၿမိဳ႕မရဲစခန္းတြင္ ေအာက္တိုဘာ ၁၁ ရက္ေန႔က အမႈဖြင့္ထားသည္။
သူ၏ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြအၿပီး ရက္မ်ားမၾကာမီမွာပင္ ရန္ကုန္တြင္ ထိုဓေလ့ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေဆြးေႏြးပဲြတစ္ခု ေပၚေပါက္လာသည္။
‘လင္မယား ကြာရွင္းျခင္းဆိုင္ရာ အစၥလာမ့္ဥပေဒ စကားဝိုင္း’ တြင္ အဓိက ေဆြးေႏြးသူ ေျခာက္ဦးရိွရာ ေလးဦးက တစ္ႀကိမ္တည္း၊ တစ္ေနရာတည္း၊ တစ္ထိုင္တည္း တြလားက္ သံုးႀကိမ္ေျပာၿပီး ကြာရွင္းႏိုင္သည္ ဟူေသာ အယူအဆကို ကန္႔ကြက္ၾကေသာ္လည္း ႏွစ္ဦးကမူ လက္ခံေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ထိုႏွစ္ဦးအနက္ တစ္ဦးမွာ ျမန္မာမူစလင္သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (ဗဟို) မွ ဓမၼသတ္မွဴး မြဖ္သီ ဂ်မားလ္ ဟူစိန္ ျဖစ္ၿပီး ထိုအယူအဆကို ျမန္မာႏိုင္ငံရိွ ဗလီဆရာအမ်ားစုက ေထာက္ခံထားသည္ဟု သူက ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာသည္။
“တရားေတာ္နဲ႔ လႊဲေခ်ာ္ေနတယ္။ သို႔ေသာ္ လုပ္ရပ္ကေတာ့ အတည္ျဖစ္သြားေၾကာင္း ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ အိုလမာပညာရွင္ေတြက လက္ခံထားတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
● က်မ္းစာ ေဖာ္ျပခ်က္
အိမ္ေထာင္တို႔ၾကား အဆင္မေျပ၍ ကြာရွင္းလိုပါက တမန္ေတာ္ျမတ္ လက္ခံသည့္ နည္းလမ္း ႏွစ္ခုရိွသည္ဟု အလ္ဟာဂ်္ မုဖ္သီ ဦးျမင့္သိန္း (ျငိမ္းခ်မ္းလုလင္) ေရးသားေသာ “အစၥလာမ္တရားေတာ္အရ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္း” စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ေကာင္းေသာ ကြာရွင္းနည္း (တြလားက္ည ဟစန္) ကို သံုးၿပီး ျပတ္စဲလိုသည့္ ခင္ပြန္းက သူ႔ဇနီးကို သက္ေသ ႏွစ္ဦးေရွ႕တြင္ “တြလားက္” ဟု တစ္ႀကိမ္ ေျပာရမည္၊ ထိုအခ်ိန္သည္ ဇနီးျဖစ္သူ ရာသီပန္း သန္႔စင္ေနခ်ိန္ ျဖစ္ရမည္၊ ထို႔ေနာက္ ဇနီးသည္ ရာသီေသြး တစ္လ ၿပီးဆံုးသည္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းရမည္ျဖစ္သည္။ ေစာင့္ဆိုင္းကာလအတြင္း ႏွစ္ဖက္ အဆင္ေျပပါက ျပန္လည္ ေပါင္းသင္းခြင့္ ရွိသည္။
ဆက္ေပါင္းရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါက အထက္ပါ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအတိုင္း ထပ္မံ ေျပာၾကားရမည္၊ ေစာင့္ဆိုင္း ကာလအတြင္း အဆင္ေျပပါက ျပန္ေပါင္းႏိုင္ေသာ္လည္း တတိယအၾကိမ္ ေျပာဆိုၿပီးလွ်င္ ကြာရွင္းမႈ အဆံုးသတ္ၿပီ ျဖစ္သည္။
ေနာက္တစ္နည္း ျဖစ္ေသာ အေကာင္းဆံုး ကြာရွင္းနည္း (တြလားက္ အဟ္စန္) တြင္ အထက္ပါ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို လုိက္နာရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေစာင့္ဆိုင္းကာလမွာ သံုးလ ၾကာမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ အစၥလာမ္ သာသနာေရးရာေကာင္စီက ထုတ္ေဝသည့္ အစၥလာမ့္ဓမၼသတ္ အဆံုးအျဖတ္ စာအုပ္၏ စာမ်က္ႏွာ ၁၁ တြင္လည္း ေဒါသထြက္ေနခ်ိန္ႏွင့္ မူးယစ္ေနခ်ိန္တြင္ ကြာရွင္းျခင္းမွာ အထမေျမာက္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
ခင္ပြန္းသည္ တခ်ဳိ႕ ကြာရွင္းရာတြင္ က်မ္းစာအတိုင္း လုိက္နာျခင္း မရိွေၾကာင္း၊ ကြာရွင္းလိုေသာ အမ်ဳိးသမီးကို ရိုက္ႏွက္ႏွိပ္စက္သည့္ အမ်ဳိးသားတခ်ဳိ႕လည္း ရွိေၾကာင္း အစၥလာမ္သာသနာ က်မ္းျပဳပညာရွင္ မြဖ္သီ ပသီေက်ာ္ဦးက Myanmar Now ကို ေျပာသည္။
မြတ္စလင္အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူ အနည္းငယ္ထဲတြင္ ဥပေဒပညာရွင္ ေဒၚသဇင္ျမတ္ျမတ္ဝင္းလည္း ပါဝင္သည္။ မိမိ၏ အခြင့္အေရးသည္ ေမွ်ာ္လင့္ေနရံုျဖင့္ မိမိထံ ေရာက္လာမည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ အိမ္တြင္း ဖိႏိွပ္ခံေနရသည္ဆိုပါက ဥပေဒ အကာအကြယ္ ယူရမည္ဟု သူက ေျပာသည္။
“တရားဥပေဒအရ တရားရံုးမွာ ေတာင္းဆိုလို႔ ရတယ္၊ ဓမၼသတ္တစ္ခုတည္းနဲ႔ေတာ့ ျငိမ္ျပီးေတာ့ မေနၾကပါနဲ႔” ဟု ေဒၚသဇင္ျမတ္ျမတ္ဝင္းက တိုက္တြန္းလုိက္သည္။
အိႏိၵယရုပ္ရွင္ေလာကအေတြ႔အႀကဳံရိွသူ သရုပ္ေဆာင္ လိုင္လာခမ္းက မြတ္စလင္အမ်ဳိးသမီးမ်ား သာသနာ၏ အကာအကြယ္ကိုသာမက ႏိုင္ငံေတာ္က ေပးအပ္သည့္ အကာအကြယ္ကိုပါ ယူသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳသည္။
“ကိုယ့္အခြင့္အေရး ကိုယ္သိပါ။ လူက ကိုယ့္အခြင့္အေရးကို မသိရင္ခံရမွာပါပဲ… ဘာသာတရားက အခြင့္အေရး ေပးထားေပမယ့္ နားလည္ေအာင္မေလ့လာလို႔ခံရတာပါ။ေလ့လာထားမွ ဖိႏိွပ္ျခင္းမခံရမွာပါ” ဟု မင္းသမီးက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေဆြးေႏြးပဲြတစ္ခုတြင္ ေျပာသည္။
● အမ်ဳိးသမီးက ျပတ္စဲလိုလွ်င္
မြတ္စလင္အမ်ိဳးသမီးက အိမ္ေထာင္ဘက္ကို ကြာရွင္းနည္းမွာမူ အမ်ဳိးသားတို႔ႏွင့္ မတူေပ။
မည္သို႔မွေပါင္းသင္းႏုိင္ေတာ့သည့္ အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္လွ်င္ အမ်ဳိးသမီးက ဓမၼသတ္ခံုရံုးသို႔ တင္ျပႏိုင္သည္၊ ခံုရံုးက ခြင့္ျပဳလွ်င္ ခင္ပြန္းသည္ကို နစ္နာေၾကး ေပးကာ ကြာရွင္းႏုိင္သည္။ ခံုရံုးဆိုသည္မွာ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ တခ်ဳိ႕၊ ႏွစ္ဘက္ အသိုင္းအဝန္းလူႀကီးတခ်ဳိ႕ႏွင့္အတူ သင့္ေလ်ာ္သည့္ေနရာတစ္ခုတြင္ ဆံုေတြ႔ၿပီး ျပႆနာ ႀကီးထြားမလာေစရန္ ေျဖရွင္းေပးျခင္းကို ဆိုလိုေၾကာင္း သိရသည္။
ကြာရွင္းခြင့္ ရလိုေသာ အမ်ဳိးသမီးသည္ ၿမိဳ႕နယ္တရားရံုးတြင္ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္သည္။
ႏွစ္ဦးသေဘာတူကြာရွင္းျခင္းမွာလည္း နည္းလမ္းတစ္ခု ျဖစ္ၿပီး ထိုနည္းလမ္းတြင္ နစ္နာေၾကးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္သည္ဟု အစၥလာမ္ဘာသာဝင္၊ တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးရန္ႏိုင္က ရွင္းျပသည္။
ျမန္မာျပည္ရိွ မြတ္စလင္တို႔သည္ က်မ္းစာကို လြန္စြာ ေလးစားၾကေသာ္လည္း မူႏွင့္လူ ကဲြျပားမႈ အားနည္းၾကသည္ဟု သူက သံုးသပ္သည္။
“ကိုယ့္ဆရာသမားေျပာတာကို တရားေတာ္နဲ႔ အညီ ေျပာတယ္ပဲ ယူဆၿပီး ကြဲလြဲကုန္ၾကတာပဲ။ ကြာရွင္းမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုရ္အာန္ (က်မ္းစာ) ထဲမွာ ပါတဲ့အတိုင္း ကိုင္စြဲမယ္ ဆိုရင္ ကြဲလြဲမႈေတြ မရွိသေလာက္ကို နည္းသြားႏုိင္တယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။
ကြာရွင္းလုိပါက ခင္ပြန္းသည္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္း အဆင့္ဆင့္ကို က်မ္းစာတြင္ ျပ႒ာန္းထားရျခင္းမွာ စည္းလြတ္ဝါးလြတ္ ကြာရွင္းျခင္း မျဖစ္ၾကေစရန္ ရည္ရြယ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္မွ အသက္ ၃ဝ ေက်ာ္ အရြယ္ ကိုေအာင္ေဇာ္ျမင့္က ေျပာသည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္သာမက ဝမ္းဗိုက္အတြင္းမွ သေႏၶသားအထိ အခြင့္အေရး အျပည့္အဝ ေပးထားသည္ကို က်မ္းစာတြင္ ေတြ႔ရမည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အစၥလာမ္ဘာသာေရးစကားဝိုင္းသို႔ တက္ေရာက္လာသည့္ ကြန္ပ်ဴတာကြ်မ္းက်င္သူ ကိုေအာင္ေဇာ္ျမင့္က ေျပာသည္။
“အိမ္ေထာင္ေရးတည္ျမဲေအာင္ ကန္႔သတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္း၊ အိမ္ေထာင္ေရး ဆက္လက္ရပ္ တည္လို႔ရေအာင္ လုပ္ထားတဲ့စနစ္ျဖစ္တယ္။ အမ်ိဳးသားကလည္း ႏွင္လို႔မရသလို အမ်ိဳးသမီးကလည္း ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ အိမ္ေပၚက မဆင္းရဘူး” ဟု သူက ေျပာသည္။
● ျပန္ေပါင္းမည္ ဆုိပါက
စကားသံုးခြန္းျဖင့္ ကြာရွင္းခံရသည့္ အမ်ိဳးသမီးသည္ ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ရွိသည္။ ခင္ပြန္းေဟာင္းက ျပန္လည္ ေပါင္းသင္းလိုသည္ ဆိုပါက ခင္ပြန္းသစ္ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ျပန္ေပါင္းႏိုင္သည္၊ သို႔မဟုတ္ မလြဲသာ မေရွာင္သာ သဘာဝအေလ်ာက္ ကဲြၿပီးေနာက္ ျပန္ေပါင္းႏိုင္သည္ဟု ကုရ္အာန္ က်မ္းစာ အပိုဒ္ ၂း၂၃ဝ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ယခုအခါ စကားသံုးခြန္းျဖင့္ လြယ္လင့္တကူ ကြာရွင္းလိုက္သည့္ ခင္ပြန္းေဟာင္းက ျပန္လည္ ေပါင္းသင္းလိုလွ်င္ ထိုအမ်ဳိးသမီးက အငွားေယာက်္ား ယူကာ ကာယကံေျမာက္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရမည္ဟူသည့္ အယူအဆကို က်င့္သံုးေနသူတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ရိွေနေၾကာင္း၊ ထိုအယူအဆကို လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း ေရွ႕ေန ဦးေဘလားရန္ႏိုင္က ေျပာသည္။
“ကြာရွင္းခံရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကို အျခားေယာက်ာ္းနဲ႔ လင္အငွားနဲ႔ ျပန္ၿပီးကြာရွင္း ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္န႔ဲ ထိမ္းျမားျခင္းဟာ အင္မတန္ ေအာက္တန္းက်တယ္။ အစၥလာမ္တရားေတာ္ကို လက္တစ္လံုး ျခားျပဳလုပ္ျခင္းပါ။ ဘယ္စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္းရိွတဲ့ လူမ်ိဳး၊ ဘယ္ဘာသာကမွ လက္မခံနိုင္တဲ့က်င့္သံုးမႈပါ” ဟု သူက ဆိုသည္။
မျဖဴမြန္၏ မိဘမ်ားကလည္း ျပန္လည္ ေပါင္းသင္းေစလိုေသာေၾကာင့္ ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳေရး အစီအစဥ္ကို ဟန္ျပလုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သားမက္ေဟာင္းကို သြားေရာက္ ညိွႏိႈင္းခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
အငွားခင္ပြန္းႏွင့္ ဟန္ျပေနထိုင္ေရး ဆိုသည္မွာ နာမည္ပ်က္၊ ဂုဏ္ငယ္စရာ ျဖစ္ကာ တစ္သက္လံုး ေခါင္းငံု႔ေနရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သေဘာမတူႏိုင္ေၾကာင္း မျဖဴမြန္က ေၾကကဲြစြာ ရွင္းျပသည္။
“တကယ္တမ္း ဆိုရင္ေတာင္ ညီမ တျခားတစ္ေယာက္နဲ႔ မအိပ္ႏုိင္ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ သူနဲ႔ျပန္ေပါင္းဖို႔ အိပ္ရရင္ေတာင္ ဒါကို သူက အျမဲႏွိပ္ကြပ္ၿပီး အႏုိင္ယူ ေျပာေနေတာ့မွာ” ဟု မျဖဴမြန္က ေျပာလုိက္သည္။ ။
##
တစ္ထိုင္တည္း စကားသံုးခြန္းျဖင့္ကြာရွင္းခံခဲ့ရပံုအေၾကာင္း သတင္းေထာက္မ်ားကို ရွင္းျပေနေသာ မေအးျမတ္သူ (ဓာတ္ပုံ – ဝင္းနႏၵာ/Myanmar Now)