ဆင္ျခင္တုံတရားကင္းမဲ့ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းသည္ သူလုပ္ခ်င္တာေတြကို စိတ္ေစစားရာအတိုင္းလုပ္နိုင္ဖို႔အတြက္ သူ႔ေရွ႕မွာ ခလုတ္ကန္သင္းသဖြယ္တည္ရိွေနခဲ့ေသာသတင္းစာဆရာေတြကို ေထာင္ထဲသို႔ ထည့္သည္။ သတင္းစာတိုက္ေတြကို ပိတ္ပစ္သည္။
အဲဒီလို ပိတ္သိမ္းသည့္သတင္းစာတိုက္ေတြထဲမွာ ေဖေဖ့၏ေနးရွင္းသတင္းစာတိုက္က ေရွ႕ဆုံးက ပါေနခဲ့သည္။
ကစ္တီဘသန္း(ေဒၚခင္ေမသန္း) နွင့္ သူ႔မဂၤလာပြဲသတင္းကို ေနးရွင္းသတင္းစာက ဓာတ္ပုံနွင့္ ေဖာ္ျပလိုက္သည့္အခ်ိန္ကစ၍ အရႈပ္အေထြးေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတာကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဘယ္လို ေမ့ေပ်ာက္နို္င္လိမ့္မလဲ။
ထိုစဥ္က ကြၽန္ေတာ္နွင့္အတူ သြားေလသူစာေရးဆရာ နိုင္ဝင္းေဆြ၊ သြားေလသူကဗ်ာဆရာေမာင္ရန္ပိုင္တို႔လည္း
နိုင္ဝင္းေဆြက သူ၏ေရငုပ္ပညာစြမ္းကို အံ့မခန္း ျပသခဲ့ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို ေရကူး ေရေဆာ့ခဲ့ၾကသည့္ေနရာမွာ အင္းလ်ားကန္ေပါင္ အေနာက္ဘက္ျခမ္း။ ေနာက္ဆယ္လအၾကာမွာ တံတားနီဟု အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း နာမည္တြင္လာမည့္ တံတားျဖဴမွတ္တိုင္နွင့္တည့္
ငါတို႔သည္ အလံကိုင္ၿပီးခ်ီတက္လာေသာ အလုပ္သမားမ်ားဆီသို႔ ေရာက္ေအာင္ေျပးေနၾကသည္။
ထိုအခ်ိန္မွာပင္ စစ္သားမ်ားက တဒိုင္းဒိုင္းပစ္ခ်လိုက္သည္။
ေရွ႕ဆုံးမွ အလံကိုင္ၿပီးခ်ီတက္လာေသာ အလုပ္သမား၏ဗိုက္သည္ စစ္သား၏က်ည္ဆန္ျဖင့္ ပြင့္ထြက္သြားခဲ့ၿပီ။
ေမာင္ကိုကို( အမရပူရ )
အင္းလ်ားေလွေလွာ္အသင္းမဝင္ဘဲနွင့္လည္း အေပ်ာ္တမ္း ေလွေလွာ္စရာ ရိွေသးသည္။ တစ္နာရီကို တစ္က်ပ္ဟု ထင္ပါသည္။
ခ်စ္သူစုံတြဲ နွစ္ေယာက္တည္း နွစ္က်ပ္ဖိုးေလာက္အကုန္ခံ
တစ္ေန႔။ ဆရာၿငိမ္းေက်ာ္ေခၚလို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဝင္းထဲ ေရာက္ခဲ့တယ္။
အဓိပတိလမ္းေပၚေရာက္ေတာ့ မိုးေတြသည္းလာခဲ့တယ္။ နွစ္ေယာက္သား မိုးခိုရင္း”အဓိပတိလမ္းမွာ မိုးေတြ႐ြာ” သီခ်င္းေခါင္းစဥ္ကို မေမ်ွာ္လင့္ဘဲနဲ႔ ရခဲ့တယ္။
( အလြမ္းသီခ်င္းေရးတဲ့ ေမာင္ေက်ာ္ေဇာ )
အခန္းမွာ ဂစ္တာနွစ္လက္ရိွသည္။
တလက္မွာ ထူးအိမ္သင္ျဖစ္လာမည့္ပရီထူးအိမ္သင္တီးသည္။( ေနာင္အခါ ထိုဂစ္တာ လူအခိုးခံရသည္) ေနာက္တစ္လက္ကို က်န္သည့္ႀကံဳရာလူ ေကာက္တီးသည္။
(ထိုအခ်ိန္ ခိုင္ထူးေခတ္၊မိုးေက်ာ္တို
ထိုစဥ္က ဘယ္သူေတြ ဘာတီးလိုက္ တီးလိုက္ေန႔ေန႔ ညည၊ မြန္းလြဲ၊ သန္ေခါင္၊ အရုဏ္၊ ညေန ကိုခင္ဝမ္းသီခ်င္းေတြခ်ည္း ျဖစ္လို႔ေနခဲ့သည္မွာ …
တကယ္ေတာ့စံရိပ္ၿငိမ္ဆိုတာ ႐ြာသစ္( ၆ ) လမ္းထိပ္က တစ္ထပ္အိမ္ကေလးရဲ႕နာမည္ပါ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းသြားရင္ အဲဒီစံရိပ္ၿငိမ္ဆိုတဲ့ ေဆးအျဖဴနဲ႔ေရးထားတဲ့ သစ္သားဆိုင္းဘုတ္ေလးကို မွတ္မိေနခဲ့ပါတယ္။
အင္းလ်ားသည္ လွသည္ဆိုခဲ့ၾကၿပီ။ မည္သို႔ေသာ အလွJဖစ္မည္နည္း။
‘အလွသည္ သစၥာ၊ သစၥာသည္ အလွ’ ဟူ၍ ကဗ်ာဆရာ ‘ ဂြၽန္ကိ ‘ က ဆိုခဲ့သည္။
အင္းလ်ားသည္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အလွမ်ိဳးသာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
( ထြန္းေဝျမင့္ )
ဂစ္တာကို ေကာက္ကိုင္လိုက္ေလတိုင္း ” ၈ / ၈၂ အင္းလ်ား ” ကို အင္းလ်ားမရိွတဲ့ ျမိဳ႕မွာ ဆိုမိဆဲ။
အေပါင္းအသင္းေတြ၊စာေပ
ဂီတ အႏုပညာသမားေတြ၊ကြဲကြာခဲ့ၾက၊ေ
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အင္းလ်ားကိုေတာ့ လူငယ္ေတြလည္း ရင္ခုန္ၾကဟန္ တူပါသည္။ ၈ / ၈၂
အင္းလ်ားသီခ်င္းက ဂႏၴဝင္စာရင္းထဲေတာင္ ေရာက္ေနပါၿပီ။
အင္းလ်ားေရွ႕ ျပည္လမ္းမႀကီးေဘးရိွ ခရမ္းျပာလက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို ကိုယ္တို႔ရင္ခုန္စြာ ထိုင္ခဲ့ဖူးၾကသည္။
ဆိုင္အေနာက္ဖက္မွာ အေဆာင္ရိွသည္။
မဇၥ်ိမလိႈင္းအုပ္စုမွ ေတးေရးဆရာမ်ား ဒီအေဆာင္တြင္ ေနၾကသည္။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ရင္း ကိုေနဝင္း ေတြ႔ရနိုးနိုး၊ ကိုေမာင္ေမာင္ ေတြ႔ရနိုးနိုး ကိုယ္တု႔ိ ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ဖူးသည္။
ကြၽန္မတို႔နွစ္ေယာက္ ၿငိမ္သက္ေနေသာေရျပင္က်ယ္ကို အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ေငးေမာေန ခဲ့ၾကသည္။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပင္ နွစ္ငါးဆယ္ေျမာက္ တကၠသိုလ္ေရႊရတုသဘင္နွင့္ ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲႀကံဳႀကိဳက္ခဲ့ပါလ်က္ ဆယ္တန္းလည္း ေအာင္ပါလ်က္
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားလည္း ျဖစ္ခြင့္မႀကံဳ၊ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားလည္း ျဖစ္ခြင့္မရသည့္ ကြၽန္ေတာ္၏တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားရူး ရူးခဲ့ပုံကိုလည္း ရင္ဖြင့္ခ်င္မိပါသည္။
တကၠသိုလ္စိတၱဇ သို႔မဟုတ္ ေကာလိပ္စိတၱဇဟုလည္း ေျပာနိုင္မည္လားမသိပါ။
( ေျမလတ္ေမာင္ျမင့္သူ )
ဘုတ္ကလပ္ထဲကေန လွမ္းၾကည့္လိုက္ရင္ ၾကယ္ပြင့္ေတြသီးထေနတဲ့ အင္းလ်ားဟာ အေမွာင္ထဲမွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္။ တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ ညဟာ
အသက္ဇီဝဓာတ္တစ္ခုခုကို ခုန္ဟပ္ဖို႔ ေခ်ာင္းလို႔ ေျမာင္းလို႔။ ၿမိဳ႕ျပဝံပုေလြေတြဟာ လေရာင္ျဖဴကို ေမာ့ၾကည့္ရင္းက ဆြဲဆြဲငင္ငင္ ပ်စ္ပ်စ္ခြၽဲခြၽဲ အူလို႔။
ဒီလို
အခ်ိန္မ်ိဳးဆိုရင္ လမ္းနီေလးနဲ႔ သိပ္မေဝးတဲ့ အင္းလ်ားလိတ္ဟိုတယ္ရဲ႕ ဒိုမီနိုခန္းမထဲမွာ Samba pati လား။ ဒါမွမဟုတ္ Besame Mucho လား။ ကႏြဲ႔ကလ် လိဒ္ဂစ္တာသံေအာက္မွာ ကႀကိဳးကကြက္ေတြဟာ ႏုသြဲ႕ညင္းေပ်ာင္းေနၿပီေပါ့။
မီးေရာင္မႈန္ရီေအာက္က မ်က္ဝန္းေတြဟာ ေမွးစင္းရီေဝေနၿပီေပါ့။
သူတို႔၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔၊ ကိုေအာင္ေဝးတို႔၊ မင္းညိဳစင္တို႔ စံရိပ္ၿငိမ္( ၆ ) လမ္းက အေဆာင္တခုမွာ အတူတူေနခဲ့စဥ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ခ်င္းသာ သိေသာ နာမည္ဝွက္ကိုယ္စီနွင့္ ျဖစ္သည္။
အဲဒီတုန္းက သူက ထူးအိမ္သင္ျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနဆဲ လူငယ္တစ္ေယာက္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က သူ႔ကို ” သ်ွပ္မွဴးေက်ာ္ ” ဟုေခၚသည္။
ငါ့ကို မိုးစင္စင္ လင္းခြင့္ေပးစမ္းပါ။ ငါ့ရဲ႕ညေတြကို ငါကိုယ္တိုင္ေလွလုပ္ၿပီး အိပ္မက္ျမစ္ကို ျဖတ္ကူးဖို႔ႀကိဳးစားေနတာ အေတာ္ၾကာပါၿပီကြယ္။ သူမထြက္သြားခဲ့ၿပီပဲ။ ေအာ္ဖို႔ ႀကိဳးစားလိုက္တိုင္း အသံမထြက္ခဲ့။ ငါ လႈပ္လို႔မရေတာ့ဘူး။
ခဏေနစမ္းပါဗ်ာ။ ဒါဟာ အိပ္မက္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ျမဴေတြဆိုင္းေနတုန္
( ေဇာ္ေဇာ္ထြန္း )
ကြၽန္ေတာ္တို႔ မသိလိုက္မသိဘာသာ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့တဲ့အျဖစ္သနစ္ေတြဟာ အင္းလ်ားေရျပင္ထဲ ဝဲဂယက္ထလို႔။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မသီျဖစ္လိုက္တဲ့
ေတးသီခ်င္းေတြဟာလည္း အင္းလ်
( လက်္ာလင္းနိုင္ )
အင္းလ်ားဟာ တည္ေဆာက္မႈျဖစ္စဥ္ျဖစ္သလို ၿပိဳကြဲမႈျဖစ္စဥ္လည္း ဟုတ္နိုင္ပါတယ္။
ေပ်ာ္႐ႊင္မႈမ်ားရဲ႕အထြတ္အေခါင္ျဖစ္သလိုေၾကကြဲဝမ္းနည္းမႈ မ်ားရဲ႕ ေခ်ာင္တစ္ေခ်ာင္လည္း ျဖစ္တယ္။
“ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္မွ မေျပးပါဘူးဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို႔လာဖမ္းရင္ လိုက္ခဲ့မလို႔ဆိုၿပီး လိုအပ္တာေတြအဆင္သင့္ျပင္ၿပီး ေစာင့္ေနတာပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔က အေဆာင္မွာေတာ့လာမဖမ္းဘဲ ေန႔လယ္ေကာင္ႀကီး ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ ဖမ္းရတယ္ဆိုလို႔ဗ်ာ “
စိတ္ကူးထဲ အင္းလ်ားကန္ႀကီးနဲ႔ တကၠသိုလ္ကို လက္ျပနႈတ္ဆက္ရေတာ့မယ္လို႔
ထင္ရခါနီးမွာပဲ စားေသာက္ဆိုင္တခုမွာ ဂစ္တာသမားအျဖစ္ အလုပ္ရခဲ့လို႔ အသက္ရွဴေခ်ာင္ၿပီး လစဥ္ပုံမွန္ဝင္ေငြရတဲ့ ဂီတသမားဘဝစၿပီး ေလ်ွာက္လွမ္းခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။
နိုင္ေဇာ္ ( Lazy Club )
မဂၤလာပါ အင္းလ်ားေရ။
လက္ဆြဲနႈတ္ဆက္ဖို႔မလိုအပ္လွေပမယ့္ ကြၽန္မတစ္ေယာက္တည္းအတြက္ လက္ဆြဲနႈတ္ဆက္ဖို႔ လိုအပ္လာၿပီမို႔ ကဗ်ာ႐ြတ္သံ ၾကားေနရတဲ့ဘက္ဆီ ဦးလွည့္လိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္ ကြၽန္မေဘးမွာ ဘယ္သူမွမရိွေတာ့ပါဘူး။
ေရႊပိုးအိမ္ ( ပဲခူး )
မာလာေဆာင္ကို ျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ့ေတာ့ အင္းလ်ားကို ျမင္ရတယ္။ ညဟာ ခ်ံဳခိုတိုက္ခိုက္ဖို႔ အေကာင္းဆုံး အခ်ိန္ေတြေပါ့။
အင္းလ်ားေရ …ခင္ဗ်ားက ဘာမွမသိသလို ေနေနတာ။ခင္ဗ်ားေရးတဲ့ဒိုင္ယာ
( သင္းရည္လြင္ )
အဲဒီအခ်ိန္က လူကုံထံအသိုင္းအဝိုင္းက သုံးနိုင္းျဖဳန္းနိုင္သူေတြ ညေနဘက္ စုစည္းရာေနရာေလးကေတာ့ အင္းလ်ားကန္ဟိုတယ္ ( Inya Lake Hotel ) ျဖစ္ပါတယ္။ တီးဝိုင္းနဲ႔ အက ၾကမ္းျပင္(Dance Floor ) လည္းရိွ၊ ဘားကလည္း အဆင္သင့္ဆိုေတာ့ ဆိုၾက ကၾက မူးၾကေပါ့။ ဒိုမီနိုလို႔လည္း သိၾကပါတယ္။ အင္းလ်ားကန္ဟိုတယ္ရဲ႕ ဒိုမီနိုညေတြဟာ ေသာၾကာ စေနညေတြဆို ပိုၿပီး စည္ပါတယ္။
( ရဲရင့္ဘုန္း )
ထို႔ေနာက္ စာမ်က္နွာကို ေက်ာ္လိုက္သည္။ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ေက်ာ္လိုက္သည္။သတိရျခင္းေ
အင္းလ်ားေစာင္းမွာ မနက္ေစာေစာေဝတဲ့ နွင္းေတြ ရိွေသးသည္။
သစ္ရိပ္အုပ္အုပ္တို
( လြင္ေမာင္ေမာင္ )
ၿပီးေတာ့ ေခ်ာ္တြင္းကုန္းရပ္ကြက္ထဲ
အဲဒီေနရာက AD လမ္းထဲကေန ဝင္ရတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းေနတဲ့အိမ္နဲ႔သိပ္မေဝးဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က မိဘမသိေအာင္ေက်ာင္းေျပးၿပီး အင္းလ်ားကန္ကို ေရသြားကူးေနတဲ့ လူမမည္ ခ်ာတိတ္ေလးေတြ ဆိုေပမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိေနၾကတယ္။
အင္းလ်ားခံစားမႈ အေရးအသားေတြဆိုေသာ္ျငားလည္းပဲ အေရးအသားေတြထဲကေနၿပီး ေခတ္အဆက္ဆက္ကို ထိစမ္းပြတ္သပ္ခြင့္ အေသအခ်ာ ရပါလိမ့္မယ္။
ေခတ္ထဲမွာ ျဖစ္တည္ခဲ့ရတဲ့ လူတန္းစားဘဝမ်ဳိးစုံကိုလည္း ရႈျမင္သုံးသပ္ခြင့္ရပါလိမ့္
မ်က္နွာဖုံးပန္းခ်ီကို ထြန္းေဝျမင့္က ခံစားေရးဆဲြေပးထားၿပီး အတြင္းသရုပ္ေဖာ္ပုံေတြကိုေတာ့ ထြန္းေဝျမင့္၊ ခင္လြန္း၊ သင္
ေမတၱာေပါင္းကူးစာေပကေန ထုတ္ေဝၿပီး စိုင္းဝင္းျမင့္ရဲ႕ ေက်ာ္ေမႊးစာေပကေနျဖန္႔ခ်ိေပးထားပါတယ္။
စာအုပ္တန္ဖိုး ၄၀၀၀ က်ပ္နဲ႔ ၂၀၁၈ခုနွစ္ ဇြန္လထဲမွာ စတင္ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ပါတယ္။
တစ္ဦးခ်င္း အိမ္အေရာက္မွာယူလိုသူမ်ားအတြက္ေတာ့ WE ကေန ဆက္သြယ္မွာယူနိုင္ပါတယ္ဆို